Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Torsen i zachowanie w zakrecie RWD
Kras
post Fri, 30 Oct 2015 - 14:50
Post #21


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





No ok, upieral sie nie bede smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 30 Oct 2015 - 14:50
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kris4cars
post Fri, 30 Oct 2015 - 17:35
Post #22


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Zbąszyń





ja wiem że torsen działa jak otwarty dyfer gdy jedno koło nie ma przyczepności.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 30 Oct 2015 - 19:29
Post #23


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





możesz mieć również zjebanego torsena i będzie sie blokował nawet na niewielkiej różnicy prędkości, w ogóle to co to za torsen?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Fri, 30 Oct 2015 - 19:48
Post #24


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Tylko dlaczego od razu taki torsen oznacza zjebany? Jak plytka caly czas blokuje to nikt jej zjebana nie nazywa smile.gif Sa tez torseny z preloadem (np Wavetrack) i uznawane sa za lepsze od tych zwyklych.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 30 Oct 2015 - 20:49
Post #25


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(hz10 @ Fri, 30 Oct 2015 - 19:29) *
możesz mieć również zjebanego torsena i będzie sie blokował nawet na niewielkiej różnicy prędkości, w ogóle to co to za torsen?

Uzywka z poprzedniego modelu. Nie wyglada na zjebany, w sensie nie ma nigdzie urwanych zebow czy wytartych progow na zebach.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 30 Oct 2015 - 23:38
Post #26


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(Kras @ Fri, 30 Oct 2015 - 19:48) *
Tylko dlaczego od razu taki torsen oznacza zjebany? Jak plytka caly czas blokuje to nikt jej zjebana nie nazywa smile.gif Sa tez torseny z preloadem (np Wavetrack) i uznawane sa za lepsze od tych zwyklych.

no właśnie "cały czas blokuje" a tu nic i nagle po napięciu blokada, z tąd mogą pochodzić dziwne zachowania, dlatego płytkowa jest lepsza bo działa bardziej proporcjonalnie w zależności od naciętych ramp. chodziło mi zjebany znaczy uszkodzony wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 31 Oct 2015 - 00:01
Post #27


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





No plytka nq moje jest jescze gorsza, bo kazda roznica predkosci to scieranie plytki i spinanie napedu. A zepnie tyl dopiero jak wewnetrzne kolo mocno sie rozpedzi. Ale moze za malo mam doswiadczenia wink.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 31 Oct 2015 - 10:28
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie chcę banałów pisać, ale wszyscy wiemy , że to zależy jakie ustawisz napięcie wstępne oraz jakie kąty ramp w płytce. Przy niewielkim dodaniu gazu nie musi spinać.
Z jakiegoś powodu stosuje się w motorsporcie płytki.

Jeżeli chcesz rozwiązać swój problem to w pierwszej kolejności musisz upewnić się, że to szpera. Więc montuj otwarty dyfer i sprawdź co się dzieje.
Ostatnio też kolega 'popsuł' samochód, który przestał się prowadzić i podejrzewał płytkę, którą zregenerował, a okazało się, że zamontował twardsze sprężyny.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sat, 31 Oct 2015 - 11:57
Post #29


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jacek ale Jackkpl ma torsena. Nie ma tam ustawień preloadu a sama szpera jest bezobsługowa. Dlatego też ten system stosuje się w drogowych autach. Gdyby torsen powodował zmianę kierunku ruchu podczas przyspieszania w zakręcie, nikt nie odważyłby się go zastosować w obawie o lincz ze strony opinii publicznej smile.gif

Żeby sprawdzić torsena czy się nie blokuje, wystarczy podnieść jedno koło i zakręcić, powinno się w miarę lekko obracać.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 31 Oct 2015 - 12:27
Post #30


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Kolo na podnosniku sie obraca, jesli nie wrzuce biegu ani nie zaciagne recznego. Dzis zmienilem katy z tylu na -1.5, zbieznosc blisko 0. Efekt zmiany kierunku jazdy nadal wystepuje, najbardziej to czuc na niewielkich lukach. Jak jechalem po rondzie blisko granicy przyczepnosci, to dodawanie gazu nie powodowalo wyczuwalnej zmiany kierunku jazdy. Wczesniej jak mialem seryjna szpere plytkowa (a w sumie jej brak, bo byla juz zuzyta), to taki efekt wyjezdzania przodu byl znacznie mniejszy, prawie niezauwazalny.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Sat, 31 Oct 2015 - 12:30
Post #31


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





CYTAT(Tommo @ Sat, 31 Oct 2015 - 11:57) *
Gdyby torsen powodował zmianę kierunku ruchu podczas przyspieszania w zakręcie, nikt nie odważyłby się go zastosować w obawie o lincz ze strony opinii publicznej smile.gif

W FWD zmienia smile.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Sat, 31 Oct 2015 - 21:01
Post #32


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Popraw troszkę pochylenie z przodu, z 2 stopnie negatywu. Troszeczkę tył rozbieżny, co pod obciążeniem się do 0 zbliży.

Mam u siebie torsena i nie odczuwam absolutnie prostowania. Pokuszę się o stwierdzenie że viskoszpera bardziej prostowała smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 01 Nov 2015 - 08:20
Post #33


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





w jakim aucie jesli mozna wiedziec?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
skrzatbz
post Sun, 01 Nov 2015 - 10:41
Post #34


Frequent User
Dołączył: Sun, 08 August 2010
Skąd: Busko Zdrój





strzelam, że Jackowi chodzi o RX8?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Sun, 01 Nov 2015 - 15:06
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





CYTAT(jackkpl @ Sat, 31 Oct 2015 - 12:27) *
Kolo na podnosniku sie obraca, jesli nie wrzuce biegu ani nie zaciagne recznego. Dzis zmienilem katy z tylu na -1.5, zbieznosc blisko 0. Efekt zmiany kierunku jazdy nadal wystepuje, najbardziej to czuc na niewielkich lukach. Jak jechalem po rondzie blisko granicy przyczepnosci, to dodawanie gazu nie powodowalo wyczuwalnej zmiany kierunku jazdy. Wczesniej jak mialem seryjna szpere plytkowa (a w sumie jej brak, bo byla juz zuzyta), to taki efekt wyjezdzania przodu byl znacznie mniejszy, prawie niezauwazalny.


Generalnie to tak ma właśnie być. Każde przyśpieszenie, bądź zwolnienie będzie próbowało wpłynąć na tor jazdy samochodu kiedy działa na niego siła odśrodkowa, bo transfer masy bezpośrednio wpływa na różnicę w przyczepności opon przednich i tylnych. Przyspieszając dociąża się tył auta i zmniejsza się siła nacisku kół przednich czyli ich przyczepność. Można pewnie to zjawisko trochę zamarkować zawieszeniem. Co tam za zawias w ogóle siedzi, bardzo siada tył i podnosi przód przy rozpędzaniu?
Torsena bym raczej za to nie obwiniał, przy powolnym pokonywaniu łuków podaje moment na wewnętrzne koło, ale tego nawet nie ma potrzeby brać pod uwagę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 01 Nov 2015 - 15:21
Post #36


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Maxim555 @ Sun, 01 Nov 2015 - 15:06) *
Generalnie to tak ma właśnie być. Każde przyśpieszenie, bądź zwolnienie będzie próbowało wpłynąć na tor jazdy samochodu kiedy działa na niego siła odśrodkowa, bo transfer masy bezpośrednio wpływa na różnicę w przyczepności opon przednich i tylnych. Przyspieszając dociąża się tył auta i zmniejsza się siła nacisku kół przednich czyli ich przyczepność. Można pewnie to zjawisko trochę zamarkować zawieszeniem. Co tam za zawias w ogóle siedzi, bardzo siada tył i podnosi przód przy rozpędzaniu?
Torsena bym raczej za to nie obwiniał, przy powolnym pokonywaniu łuków podaje moment na wewnętrzne koło, ale tego nawet nie ma potrzeby brać pod uwagę.


Zawias seria, dosc miekko zestrojone o duzym skoku. Przy mocnym hamowaniu mysle,ze 3cm przod siada, a tyl o tyle sie podnosi.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 03 Nov 2015 - 19:09
Post #37


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





CYTAT(piwo @ Sun, 01 Nov 2015 - 08:20) *
w jakim aucie jesli mozna wiedziec?

s13, torsen r200h z s15. Nie pytaj mnie się o TBR bo nikt nie wie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
v72
post Tue, 03 Nov 2015 - 22:51
Post #38


User
Dołączył: Fri, 04 September 2009
Skąd: Pyrlandia





Najprościej będzie na początek zmniejszyć radykalnie kąty z tyłu , bo to imho jest problemem , zmniejsz , sprawdź i napisz ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 04 Nov 2015 - 05:50
Post #39


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





a powiedz Tomek na prostym odcinku mocno ci auto myszkuje przy gwaltownym przyspieszaniu?


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 04 Nov 2015 - 09:47
Post #40


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(v72 @ Tue, 03 Nov 2015 - 22:51) *
Najprościej będzie na początek zmniejszyć radykalnie kąty z tyłu , bo to imho jest problemem , zmniejsz , sprawdź i napisz ...


Teraz mam -1.5 z tylu, fabrycznie jest -1. Nadal przod zmienia kierunek przy dodawaniu gazu. Musialbym sie przejechac innym autem z torsenem ,zeby jakos to porownac.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 12:55