![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
No ok, upieral sie nie bede
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
ja wiem że torsen działa jak otwarty dyfer gdy jedno koło nie ma przyczepności.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
możesz mieć również zjebanego torsena i będzie sie blokował nawet na niewielkiej różnicy prędkości, w ogóle to co to za torsen?
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Tylko dlaczego od razu taki torsen oznacza zjebany? Jak plytka caly czas blokuje to nikt jej zjebana nie nazywa
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
możesz mieć również zjebanego torsena i będzie sie blokował nawet na niewielkiej różnicy prędkości, w ogóle to co to za torsen? Uzywka z poprzedniego modelu. Nie wyglada na zjebany, w sensie nie ma nigdzie urwanych zebow czy wytartych progow na zebach. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Tylko dlaczego od razu taki torsen oznacza zjebany? Jak plytka caly czas blokuje to nikt jej zjebana nie nazywa ![]() no właśnie "cały czas blokuje" a tu nic i nagle po napięciu blokada, z tąd mogą pochodzić dziwne zachowania, dlatego płytkowa jest lepsza bo działa bardziej proporcjonalnie w zależności od naciętych ramp. chodziło mi zjebany znaczy uszkodzony ![]() |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No plytka nq moje jest jescze gorsza, bo kazda roznica predkosci to scieranie plytki i spinanie napedu. A zepnie tyl dopiero jak wewnetrzne kolo mocno sie rozpedzi. Ale moze za malo mam doswiadczenia
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie chcę banałów pisać, ale wszyscy wiemy , że to zależy jakie ustawisz napięcie wstępne oraz jakie kąty ramp w płytce. Przy niewielkim dodaniu gazu nie musi spinać.
Z jakiegoś powodu stosuje się w motorsporcie płytki. Jeżeli chcesz rozwiązać swój problem to w pierwszej kolejności musisz upewnić się, że to szpera. Więc montuj otwarty dyfer i sprawdź co się dzieje. Ostatnio też kolega 'popsuł' samochód, który przestał się prowadzić i podejrzewał płytkę, którą zregenerował, a okazało się, że zamontował twardsze sprężyny. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Jacek ale Jackkpl ma torsena. Nie ma tam ustawień preloadu a sama szpera jest bezobsługowa. Dlatego też ten system stosuje się w drogowych autach. Gdyby torsen powodował zmianę kierunku ruchu podczas przyspieszania w zakręcie, nikt nie odważyłby się go zastosować w obawie o lincz ze strony opinii publicznej
![]() Żeby sprawdzić torsena czy się nie blokuje, wystarczy podnieść jedno koło i zakręcić, powinno się w miarę lekko obracać. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Kolo na podnosniku sie obraca, jesli nie wrzuce biegu ani nie zaciagne recznego. Dzis zmienilem katy z tylu na -1.5, zbieznosc blisko 0. Efekt zmiany kierunku jazdy nadal wystepuje, najbardziej to czuc na niewielkich lukach. Jak jechalem po rondzie blisko granicy przyczepnosci, to dodawanie gazu nie powodowalo wyczuwalnej zmiany kierunku jazdy. Wczesniej jak mialem seryjna szpere plytkowa (a w sumie jej brak, bo byla juz zuzyta), to taki efekt wyjezdzania przodu byl znacznie mniejszy, prawie niezauwazalny.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Gdyby torsen powodował zmianę kierunku ruchu podczas przyspieszania w zakręcie, nikt nie odważyłby się go zastosować w obawie o lincz ze strony opinii publicznej ![]() W FWD zmienia ![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Popraw troszkę pochylenie z przodu, z 2 stopnie negatywu. Troszeczkę tył rozbieżny, co pod obciążeniem się do 0 zbliży.
Mam u siebie torsena i nie odczuwam absolutnie prostowania. Pokuszę się o stwierdzenie że viskoszpera bardziej prostowała ![]() |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
w jakim aucie jesli mozna wiedziec?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 08 August 2010 Skąd: Busko Zdrój ![]() |
strzelam, że Jackowi chodzi o RX8?
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Kolo na podnosniku sie obraca, jesli nie wrzuce biegu ani nie zaciagne recznego. Dzis zmienilem katy z tylu na -1.5, zbieznosc blisko 0. Efekt zmiany kierunku jazdy nadal wystepuje, najbardziej to czuc na niewielkich lukach. Jak jechalem po rondzie blisko granicy przyczepnosci, to dodawanie gazu nie powodowalo wyczuwalnej zmiany kierunku jazdy. Wczesniej jak mialem seryjna szpere plytkowa (a w sumie jej brak, bo byla juz zuzyta), to taki efekt wyjezdzania przodu byl znacznie mniejszy, prawie niezauwazalny. Generalnie to tak ma właśnie być. Każde przyśpieszenie, bądź zwolnienie będzie próbowało wpłynąć na tor jazdy samochodu kiedy działa na niego siła odśrodkowa, bo transfer masy bezpośrednio wpływa na różnicę w przyczepności opon przednich i tylnych. Przyspieszając dociąża się tył auta i zmniejsza się siła nacisku kół przednich czyli ich przyczepność. Można pewnie to zjawisko trochę zamarkować zawieszeniem. Co tam za zawias w ogóle siedzi, bardzo siada tył i podnosi przód przy rozpędzaniu? Torsena bym raczej za to nie obwiniał, przy powolnym pokonywaniu łuków podaje moment na wewnętrzne koło, ale tego nawet nie ma potrzeby brać pod uwagę. |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Generalnie to tak ma właśnie być. Każde przyśpieszenie, bądź zwolnienie będzie próbowało wpłynąć na tor jazdy samochodu kiedy działa na niego siła odśrodkowa, bo transfer masy bezpośrednio wpływa na różnicę w przyczepności opon przednich i tylnych. Przyspieszając dociąża się tył auta i zmniejsza się siła nacisku kół przednich czyli ich przyczepność. Można pewnie to zjawisko trochę zamarkować zawieszeniem. Co tam za zawias w ogóle siedzi, bardzo siada tył i podnosi przód przy rozpędzaniu? Torsena bym raczej za to nie obwiniał, przy powolnym pokonywaniu łuków podaje moment na wewnętrzne koło, ale tego nawet nie ma potrzeby brać pod uwagę. Zawias seria, dosc miekko zestrojone o duzym skoku. Przy mocnym hamowaniu mysle,ze 3cm przod siada, a tyl o tyle sie podnosi. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Pyrlandia ![]() |
Najprościej będzie na początek zmniejszyć radykalnie kąty z tyłu , bo to imho jest problemem , zmniejsz , sprawdź i napisz ...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
a powiedz Tomek na prostym odcinku mocno ci auto myszkuje przy gwaltownym przyspieszaniu?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Najprościej będzie na początek zmniejszyć radykalnie kąty z tyłu , bo to imho jest problemem , zmniejsz , sprawdź i napisz ... Teraz mam -1.5 z tylu, fabrycznie jest -1. Nadal przod zmienia kierunek przy dodawaniu gazu. Musialbym sie przejechac innym autem z torsenem ,zeby jakos to porownac. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 12:55 |