![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
w wersji hl wyprobuj. https://www.zakupopon.pl/sklep/opony-sporto...me-vr2-klasa-b/ niewiele tracisz a przekonasz sie gdzie a052 a gdzie hl PIWO jaką alternatywe dla A052 poleciłbyś do MRdwójki? Oczywiście pytam o coś z homo E -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
A052 jest opona kompletna. Nie ma w Polsce nic czym można to zastąpić. Są opony częściowo lepsze od a052. Trwalsze lub szybsze na suchym lub szybsze na mokrym. Jaki rozmiar i na czym ci zależy? Trwałość to crs lepszy. Szybkość 1 suchego kółka to vr2 hl lepsze.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Rozmiar minimum 205/225 R15, w takim rozmiarze mam akatualne A052.
Jeździ mi się na nich bardzo dobrze, starczają na sezon jazdy. Kusi mnie CR-S ze względu na lepszą rozmiarówkę, czyli 225/245. Na Extreme nigdy nie jeździłem, ale one nie wychodzą w rozmiarze szerszym niż 195, a mam wrażenie że byłby to krok w tył. Być może się mylę. -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ciężko będzie o coś lepszego. Jakie masz szerokości felg ze chcesz szerzej? 8,9' ?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
No i minuty nie złamałem, pojechałem gorzej o 0.2s od PB, zepsułem ostatnią sekcję
![]() https://youtu.be/P5fl5g43c4Y?si=GrWBDZLF-Oiul0Sp Po przesiadce z Alpiny i w zasadzie podczas pierwszego wyjazu tym autem od roku, dopiero widzę jakie to wymagające auto. Potrzebne ciągłe skupienie i bardzo szybka reakcja. Myślę, że te problemy z trakcja na tyle to też kwestia opony - CR-S to jednak nie A052. Szczerze mówiąc, gdybym miał zostawić to auto to na hot lapa, wróciłbym do Advana. No i wjeżdżenie w auto, pod koniec było już lepiej, ale jak widać nie idealnie. Potrzeba kilka wyjazdów, żeby znowu poczuć co i jak. [video]https://youtu.be/P5fl5g43c4Y?si=GrWBDZLF-Oiul0Sp[/video] -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
A052 jest opona kompletna. Nie ma w Polsce nic czym można to zastąpić. Są opony częściowo lepsze od a052. Trwalsze lub szybsze na suchym lub szybsze na mokrym. Jaki rozmiar i na czym ci zależy? Trwałość to crs lepszy. Szybkość 1 suchego kółka to vr2 hl lepsze. Pytanie jeszcze jak ciężka jest to opona? A052 jest ultralekką oponą. -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Ja byłem swoją MR dzień po chłopakach na AR1.
Przód 205 a tył 225 i o ile jeździ się fajnie to gripu do robienia czasu totalnie brak.... Zrobiłem też 1:00.299, niestety za mało jazdy. Pod koniec powoli już się wjeżdzałem, dużo spokojniej i szybciej. Też miałem za duże ciśnienie w oponach, za twardo ustawiony zawias itd... ![]() https://www.youtube.com/watch?v=UBMCCbGyLe8 Byłem pewny że 59 to będzie na luzaku. Jakież było zdziwienie jak ciągle klepałem minute ![]() |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Rozmiar minimum 205/225 R15, w takim rozmiarze mam akatualne A052. Jeździ mi się na nich bardzo dobrze, starczają na sezon jazdy. Kusi mnie CR-S ze względu na lepszą rozmiarówkę, czyli 225/245. Weź pod uwagę to, że CR-S jest cięższą oponą od A052 a w większym rozmiarze tym bardziej. Przy Twojej mocy efekt może być wręcz odwrotny. CR-S ma tą przewagę nad Advanem, że możesz łoić całą sesję 10-15 min na torze bez obawy o przegrzanie i utratę stabilności opon. Dzięki temu masz więcej szybszych kółek, szczególnie kiedy jest ciepło. W Advanie częściej musisz dawać oponie ostygnąć co stwarza pewne problemy. Ja na Silesii miałem właśnie taki problem bo zaledwie po drugim szybkim kółku czułem że opony mają dość. Ale było ciepło wtedy. A potrzebowałem więcej jazdy żeby się nauczyć tego toru. I wtedy taki CR-S byłby dla mnie zdecydowanie lepszą opcją. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pytanie jeszcze jak ciężka jest to opona? A052 jest ultralekką oponą. Vr2 hl to koło 2kg więcej od a052 i jakość słaba. Ale do bicie rekordu nie ma to znaczenia. Ja byłem zaszokowany lekko przy przejściu z Avon zzr na vr2 hl. Na Avon zzr czasy miałem 1m0s2 a na vr2 hl gwałtowny przeskok. W moim odczuciu na łodzi bardzo ciężko dogrzać opony a hl pięknie nabierał temperatury. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Zatem nie ma co wyważać otwartych drzwi. Na A052 auto podaje pięknie, i tak musi zostać.
KUNIS apropo AR1, mam je teraz na przedniej osi. To zupełnie inna bajka niż A052. Auto stało się podsterowne i wyczuwalnie gorzej hamuje. Trzeba się bawić ciśnieniami i naklikać w zawieszeniu aby to jako tako działało. Co ciekawe na takim setupie w Sobote pojechałem pierwszą w życiu impreze superoes na Kielcach i udało się wyjeździć 9 miejsce w klasie na 20 aut. Nie brzmi to imponująco, ale praktycznie każdy jechał na gładkim slicku i WETach (jeden z pięciu przejazdów w deszczu). -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 02 April 2009 Skąd: Legionowo ![]() |
Zatem nie ma co wyważać otwartych drzwi. Na A052 auto podaje pięknie, i tak musi zostać. KUNIS apropo AR1, mam je teraz na przedniej osi. To zupełnie inna bajka niż A052. Auto stało się podsterowne i wyczuwalnie gorzej hamuje. Trzeba się bawić ciśnieniami i naklikać w zawieszeniu aby to jako tako działało. Co ciekawe na takim setupie w Sobote pojechałem pierwszą w życiu impreze superoes na Kielcach i udało się wyjeździć 9 miejsce w klasie na 20 aut. Nie brzmi to imponująco, ale praktycznie każdy jechał na gładkim slicku i WETach (jeden z pięciu przejazdów w deszczu). Myślisz, że taki sam set 205 przód i 225 tył A052 był by zauważalnie szybszy? Nie ukrywam to był mój pierwszy raz z AR1 w bojowych warunkach i sam nie wiem co o tym myśleć. Wcześniej miałem w MR tylko 595RS-R. Tak to przeważnie w poprzednim aucie używałem gładkiego, używanego slika i nadal mam w głowie, tamte pkt hamowań i prędkości w zakrętach... |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
Vr2 hl to koło 2kg więcej od a052 i jakość słaba. Ale do bicie rekordu nie ma to znaczenia. Ja byłem zaszokowany lekko przy przejściu z Avon zzr na vr2 hl. Na Avon zzr czasy miałem 1m0s2 a na vr2 hl gwałtowny przeskok. W moim odczuciu na łodzi bardzo ciężko dogrzać opony a hl pięknie nabierał temperatury. IMO tempo dogrzewania opon mocno zależy od pogody w Łodzi - teraz latem w pełnym słońcu po 2-3 sesjach CR-S już się zaczynał przegrzewać. Komputer w Suprze pokazywał 70+ stopni na przodzie i było czuć, ze opona puszcza. Jeśli a052 jeszcze szybciej się przegrzewa to ja średnio widzę ta oponę w Łodzi latem. |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
IMO tempo dogrzewania opon mocno zależy od pogody w Łodzi - teraz latem w pełnym słońcu po 2-3 sesjach CR-S już się zaczynał przegrzewać. Komputer w Suprze pokazywał 70+ stopni na przodzie i było czuć, ze opona puszcza. Jeśli a052 jeszcze szybciej się przegrzewa to ja średnio widzę ta oponę w Łodzi latem. Masz zupełnie inne auto. Dużo cięższe i mocniejsze. W ciężkich furach na Lodzi hamulce gotują opony od wewnątrz. Ja w Jastrzebiu gdzie sesje są dłuższe i przy 30 st c. nie przegrzałem CR-S ani na moment. Ale to A110. W takim M2 czy Suprze może być zgoła inaczej. Nie ma prostej reguły na optymalny dobór opony. Zbyt dużo czynników ma wpływ na ten wybór. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Myślisz, że taki sam set 205 przód i 225 tył A052 był by zauważalnie szybszy? Nie ukrywam to był mój pierwszy raz z AR1 w bojowych warunkach i sam nie wiem co o tym myśleć. Wcześniej miałem w MR tylko 595RS-R. Tak to przeważnie w poprzednim aucie używałem gładkiego, używanego slika i nadal mam w głowie, tamte pkt hamowań i prędkości w zakrętach... Tak, mając A052 na przodzie nigdy nie miałem problemu z dohamowaniem i podsterownością. Auto jechało tam gdzie chciałem w każdych warunkach (po suchym oczywiście) 595 jeszcze gorsze, ale to wie każdy. U mnie działa to aktualnie źle też z tego powodu, że z tyłu nadal miększe A052, a przód twardszy AR1. Więc przód zaczyna działać zdecydowanie poźniej niż tył. BTW ale Ci to podaje niesamowicie. K seria to jest to czego potrzeba w tej budzie. -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Z tych filmów to mr2 mega niestabilny tył. Poszukalbym czy wszystko z tyłu sztywno, czy nie ma jakichś luzów, zmiękczył tył, obniżył z 5cm tył i poszerzył dystansami z 5cm na stronę by uspokoić auto bo takim setupem to ciężko zrobić czas. Lekkie odpuszczenie gazu i tył chce wyprzedzić przód. Ewentualnie amorami podziałać. Usztywnić dobicie przodu i odbicie tyłu.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
U mnie mam wrażenie, że Advan na tyle i lekko poluzowany stab i będzie OK.
-------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ja bym spróbował ten stan z tyłu wyjąć. I porównać czasy
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Mi też puszcza tył jak wchodzę z hamulcem w zakręt ale to uważam za plus, bo fajnie układa mi się do zakrętu. Warunek, musi być to pod kontrolą. A najwięcej tracę na wyjściu z zakrętu, kiedy trakcja się gubi (brak szpery) i wóz nie przyspiesza. Dlatego nieraz lepiej jest przejechać ciut wolniej zakręt, by móc szybciej się wyprostować a wtedy docisk kół jest równy, co pozwoli sprawniej się napędzić.
Tak sobie myślę, że różnica mieszanki gumy między A052 a CR-S jest na tyle duża, że łączenie obu typu opon do jednego samochodu nie jest dobrym pomysłem. O AR1 jak miał Damian na Jastrzebiu nie wspomnę ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Co ciekawe na takim setupie w Sobote pojechałem pierwszą w życiu impreze superoes na Kielcach i udało się wyjeździć 9 miejsce w klasie na 20 aut. Nie brzmi to imponująco, ale praktycznie każdy jechał na gładkim slicku i WETach (jeden z pięciu przejazdów w deszczu). Bardzo fajne czasy robiłeś i to z takimi oponami na przodzie ![]() -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
User Dołączył: Sun, 03 September 2017 ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 04 September 2025 - 18:15 |