![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
myślę piwo że jakby nie twoje posty to temat całkiem zarósł by mchem.. a szkoda bo brakuje opisu co dzieje sie z wozem :/
-------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ja cos tam wiem. I na pewno bedzie jeszcze szybciej.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#363
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
https://www.facebook.com/profile.php?id=100081341713247
CYTAT Czas opisać wczorajszą wizytę w KUBITmotorsport. Po niespełna 2 miesiącach przebudowy, auto stanęło na felgach i oponach z Formuły 2 !! Musieliśmy wykonać całkowicie nowe wahacze oraz piasty. Mamy jeszcze problem z tylnym amortyzatorem, aby zmieściła się felga 10" szerokości z oponą 300mm. Na szczęście na dniach Gabryś rozwiąże to zagadnienie. Jest to pierwszy Lotus w Europie, w którym zastosowano takie rozwiązanie. Dzięki nowej geometrii z tyłu, koło pracuje góra dół praktycznie w niezmienionej pozycji, co daje nam przewidywalność w prowadzeniu auta w zakręcie (Film w komentarzu).To samo dotyczy przednich kół. Podczas hamowania opony maja kontakt z nawierzchnia cała swoją powierzchnia, a w zakręcie kąt pochylenia koła zmienia się w dużym stopniu i jesteśmy w stanie wygenerować duże przeciążenia. Z newsow które poprawiaja performance oraz zmniejszają wagę auta to... UWAGA !! montujemy zacisk oraz tarcze carbonowe prosto z Formuły 1. Tarcza pływająca ważąca razem z dzwonem aluminiowym okolice 1.8-1.85kg szt., gdzie seryjna w rozmiarze 288mm wazy 8.5kg. Klocek również jest pełni wykonany z carbonu. Zakres dzialania takiej tarczy to 600-1100 stopni. Na początku posta wpisałem, że jest to pierwszy Lotus w Europie na 13” kołach, ale przecież funpage dotyczy Speedstera. W sezonie 2023 zmieniamy image i Speedster awansuje na Lotusa Exige GT3. Bodykit już mamy gotowy i jest bardzo, bardzo lekki. Całe poszycie(dach,drzwi,progi,przedni panel oraz tylny) będzie ważyć w okolicach 30kg Niedługo kolejne news... Zapraszam do galerii. ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#364
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no zaczyna się robić mocno profi. Ile to teraz będzie ważyć ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#365
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Nie bardzo się orientuję jakie temperatury hamulców osiąga się tak normalnie więc zapytam - nie będzie problemów z dogrzaniem tych hebli? Modyfikacje robią duże wrażenie i jestem bardzo ciekawy jak to wypadnie w praktyce
![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#366
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie bardzo się orientuję jakie temperatury hamulców osiąga się tak normalnie więc zapytam - nie będzie problemów z dogrzaniem tych hebli? Modyfikacje robią duże wrażenie i jestem bardzo ciekawy jak to wypadnie w praktyce ![]() powiedzmy że moje hamulce kończą pracę tam gdzie te węgle zaczynają ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#367
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Czyli moje pytanie nie było bezzasadne
![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#368
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No od 600 stopni czyli do 500 stopni jest drewno czyli auto nie hamuje a delikatnie zwalnia. Pewnie po testach dopiero Mateusz bedzie w stanie powiedziec cos wiecej.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#369
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
No od 600 stopni czyli do 500 stopni jest drewno czyli auto nie hamuje a delikatnie zwalnia. Pewnie po testach dopiero Mateusz bedzie w stanie powiedziec cos wiecej. Daj znać jak mu pójdzie, bardzo mnie to ciekawi jak ten temat z heblami się rozwinie, z tego co widzę na foto tarcze i klocki są używane tak? |
|
|
![]()
Post
#370
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
przypuszczam, że jeden nowy komplet kosztuje tyle co ten cały samochód
|
|
|
![]()
Post
#371
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie, bez przesady. Nowa tarcza ok 10kPLN może nieco więcej, klocki niecałe 10kPLN za parę.
Z tym, że F1 od ma zupełnie inne zaciski, to są jakieś wiekowe tematy więc możliwe, że sporo tańsze. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#372
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Nie, bez przesady. Nowa tarcza ok 10kPLN może nieco więcej, klocki niecałe 10kPLN za parę. Z tym, że F1 od ma zupełnie inne zaciski, to są jakieś wiekowe tematy więc możliwe, że sporo tańsze. a w czym jeździ węglowa tarcza że można ją pójść i po prostu kupić ? Bo taka cena jak piszesz to bardziej za ceramikę pasuje. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#373
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
nawet jak ceramika, to gdzie znajdziesz 288mm?
|
|
|
![]()
Post
#374
|
|
Super User Dołączył: Tue, 15 January 2008 ![]() |
a w czym jeździ węglowa tarcza że można ją pójść i po prostu kupić ? Bo taka cena jak piszesz to bardziej za ceramikę pasuje. Węglowa tarcza nie jeździ w niczym cywilny (tj. carbon-carbon), wyścigi i lotnictwo. Tutaj wydaje mi się, że ktoś dorwał używane tarcze i klocki od resellerów części wyścigowych. Ciekawi mnie jedno czy nie będzie to zero jedynkowe hamowanie. W Topgear Hammond testował bolid i był za wolny żeby nagrzać hamulce. Dodatkową wadą jest to, że c-c chłonie olej. |
|
|
![]()
Post
#375
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Jak w f2 skąd pochodzą te hamulce , hamują od pierwszego zakrętu z blokowaniem kół włącznie jak takiego nagrzania potrzebują?
Może jest tak jak z "normalnymi" sportowymi że i tak wsp tarcia mają startowo wysoki tylko nie spada ze wzrostem temperatury? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#376
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Jak w f2 skąd pochodzą te hamulce , hamują od pierwszego zakrętu z blokowaniem kół włącznie jak takiego nagrzania potrzebują? Może jest tak jak z "normalnymi" sportowymi że i tak wsp tarcia mają startowo wysoki tylko nie spada ze wzrostem temperatury? moim zdaniem tak nie jest bo ceramiczne na deszczu juz potrafia nie hamowac i potrzebuja nagrzania. a tu raczej ten efekt bedzie znacznie wzmozony czytaj temperatura bedzie potrzebna jeszcze jakies 200stopni wyzsza. moim zdaniem bedzie tak ze bedzie potrzeba jazdy jednego wolnego okrazenia z wciskaniem gazu i hamulca jednoczesnie i na nastepnym okrazeniu uklad bedzie juz dogrzany na tyle by dalo sie bezpiecznie jechac. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#377
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Jak w f2 skąd pochodzą te hamulce , hamują od pierwszego zakrętu z blokowaniem kół włącznie jak takiego nagrzania potrzebują? Może jest tak jak z "normalnymi" sportowymi że i tak wsp tarcia mają startowo wysoki tylko nie spada ze wzrostem temperatury? jak byk napisane, że heble z f1 - z f2 jest zawias |
|
|
![]()
Post
#378
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Z tym hamowaniem od pierwszego zakrętu to bym nie był taki optymistyczny
![]() ![]() ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#379
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Nie wiem ale raczej opona ogranicza nie hamulce (te dopiero jak się przegrzewają). Zawsze można mocniej noga nacisnąć. W timeattack formule czyli wszystko dla jednego udanego okrążenia to pewnie nie będzie problem je zagrzać. A w deszczu i tak o czasach nie ma mowy.
Masa robi wrażenie nie ma co. Choć przy takich mocach czy ma aż takie znaczenie no ciekawe. Zachodu co nie miara dla kilku kg ale niby wszystkie drobne sprawy się sumują . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#380
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
żeby się tylko nie okazało, że opona zacznie ograniczać zanim hamulce będą działać jak należy... w sumie to wyjdzie dopiero jak zacznie jeździć.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 11:19 |