Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Speedster Honda K20 Supercharged in progress...
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Capazo
Witam serdecznie wszechobecnych na forum.

Chciałbym przedstawić mój nowy nabytek, jakim jest "Biała Wdowa" Wcześniej gościł 2,2 147KM, którym wykreciłem na Poznaniu 1:50,500, w tym roku zdecydowałem sie na swap k20. Auto typowo na track day'owe pojezdzawki.

Marka i Model:
Opel Speedster 2001r. nr 188 swap na Honde K20 <faja>

Wyposażenie:
szyby na korby, brak wspomagania, nawiew, fotel, koła, kierownica, zapalniczka, radio

Modyfikacje Silnika:
– Swap na Honde K20 ~ 230KM

Układ Dolotowy:
– Box do stożka, Stożek AEM 3", dolot alu 3", Przepustnica 70mm, Kolektor RBC

Układ Wydechowy:
– Wyspawany na nowo, kolektory hand made 4-2-1 (owinięty bandażem), katalizator sportowy, Tłumik hand made z kwasiaka-przelot.

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa:
– EMU wystrojone przez Foresta. Całkowicie nowa wiązka zasilająca.

Układ Napędowy:
– Skrzynia 6-biegowa z krótszym przełożeniem 5,33 z Hondy CRV
– odelżene koło zamachowe na 4,5 kg-w standardzie wykonane przez fabrykę Hondy smile.gif
- Nowe sprzegło OEM Honda

Układ Hamulcowy:
Przód:
– BREMBO 4-tłoczki 322mm tarcza + przewody w stalowym oplocie
– Tarcze EBC 322mm, klocki Ferrodo DS2000

Tył:
– BREMBO 4-tłoczki 308mm tarcza + przewody w stalowym oplocie
– Tarcze ATE 308mm, klocki ATE
- Hydrauliczny ręczny
- Regulator rozkładu cisnienia przód/tył TILTON
- Większa pompa hamulcowa -główna
- Wywalona pompa ABS

Modyfikacje Zawieszenia:
– Wypiaskowane, pomalowane, wszytskie gumowo-metalowe czesci wymienione na poliuretanowe o
twardości 85Sha. Sworznie wymienione na unibalowe. Regulowany unibalowy łącznik przedniego
stabilizatora.
- Zawieszenie NITRON+wymienione sprężyny EIBACH na twardsze

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio:
– Odchudzone fotele-2 szt , hand made roll bar, 4-pkt pasy z homologacją drogową, zegary (ciśnienie oleju, temp. oleju, temp. cieczy)

Body KIT, Oświetlenie, Felgi, Opony:
– Pakiet od Speedstera Turbo+ tylny spojler Lotus GT3, przedni spojler hand made, tylny dyfuzor
speedster
– Opony/felgi drogowe- Uniroyal Rainsport3 przod-205/45/17, tył-235/45/17 felgi seria Opel.
- Opony/felgi track day'owe- Przód- Michelin S8b 200/600/R17 ATS DTM 8', Tył- Michelin S8C 240/620/R18 ATS DTM 9", Lub Yokohama 240/610/R17' ATS DTM 9".

Fabryczna Moc i Moment:
Seryjnie powinno być:
200hp @ 7400obr
196nm@ 5000
Po modyfikacjach..się okaże w poniedziałek:)
CELICA FAN
Zdjecia gdzie?
Q40
Takie gołe k20 ma więcej sensu w tym aucie niż eaton do 2.2?
sadam55
2.2 na czym by nie było i tak będzie wg mnie gorsze od k20.ciężko znaleźć alternatywę dla tego motoru.
Mickey
z22se może być fajne i bezawaryjne, tylko jest drogie wtedy
kontrolm
z22se to kupa złomu jakich mało niestety...plastelinowy silnik. Materiał podobny do silników B&S...
Mickey
ponad 400koni jeździ drugi rok, myślimy nad większą mocą
kontrolm
napewno mówisz o z22se którego uturbiliście ?
Mickey
a co masz jakieś ciekawe wiadomości? poza padnietym sprzęgłem
Kras
Sama peakowa moc w tej budzie to nie wszystko, spytajcie Buniego. Zwlaszcza na turbo, gdzie przyrost jest nagly, a reakcja na gaz slaba.
Liniowosc, dozowalnosc i bardzo szeroki zakres obrotow jaki daje fajnie podkrecone N/A K20 jest idealnym wyborem do tego auta.
kontrolm
masz gdzieś linka do opisanego projektu ?
Generalnie silniki w serii padają jak muchy. Tuleje cylindrowe o gr. 1mm, spiekane słabe korby, pierścienie które po 100tys km potrafią przestać działać, blok i głowica odlane w technologii pianki traconej a nie ciśnieniowego odlewu które pękają w serii. Te silniki w wersji Turbo są wykonywane w całkowicie innej technologii i są dużo bardziej żywotne stąd pytam jaki dokładnie silnik tam zastosowaliście
Mickey
tutaj jest: http://www.mickey-garage.com/projekty/58/a...2se-411km-552nm

ale nie mamy tam seryjnych cylindrow, jak dla mnie k20 i z22se są dokladnie tak samo "pancerne", z tą różnicą że k20 już widziałem zabite a ten z22se żyje wink.gif i niewiem czy wykres mamy taki peakowy biggrin.gif
Kras
Nie ma opcji by turbodoladowany motor mial taka sama liniowa reakcje na gaz. A w budzie speedster/lotus jest to naprawde megawazne. Kopniecie mocy po pol sekundy od wcisniecia gazu to naprawde slaba sprawa. Zreszta jest powod dla ktorego w zasadzie nie widuje sie tych aut z turbo, raczej tylko n/a lub kompresor.
Mickey
nie bede sie spierał odnośnie aut torowych gdyż nie mam doświadczenia, ale sam silnik nie uważam za zły, tylko za drogi w tuningu
kontrolm
CYTAT(Mickey @ Sat, 22 Aug 2015 - 14:47) *
tutaj jest: http://www.mickey-garage.com/projekty/58/a...2se-411km-552nm

ale nie mamy tam seryjnych cylindrow, jak dla mnie k20 i z22se są dokladnie tak samo "pancerne", z tą różnicą że k20 już widziałem zabite a ten z22se żyje wink.gif i niewiem czy wykres mamy taki peakowy biggrin.gif


Przecież ten silnik ma już mało co wspólnego z plastelinowym Z22SE ;-)
Mickey
CYTAT(kontrolm @ Sat, 22 Aug 2015 - 16:01) *
Przecież ten silnik ma już mało co wspólnego z plastelinowym Z22SE ;-)


mówie że jest dobry ale drogi biggrin.gif biggrin.gif
KingSoft
Fajny projekt, K20 super do takiego auta w wolnossaku. Jaka masa auta no i czekamy na foty smile.gif
Q40
Angole dają potocznie do z22se eatona m62 robiąc po 240-280km... jeżeli autorowi taniej wyszło wpakować k20 to ok, na pewno wychodzi lepiej wagowo.
goldi860628
doładownie przy centralnie umieszczonym silniku to droga przez meke smile.gif bez intercoolera wodnego nie podchodz co znaczaco zwieksza mase pojazdu wink.gif swap jak najbardziej inplus wzgledem tego co bylo i jak bylo mozna to zmodzic wink.gif
Q40
Speedster seryjnie tez wychodził z Z20LET... z małym ic a mody rozpykane do 400kucy... a więcej słabo skrzynie wytrzymują(tor). Największy plus k20 to waga i potencjał na więcej, czekam na fotki i kreski, po zawieszeniu i hantlach jest grubo, przydałby się jakiś nadmuch na nie lub autor zapomniał o nim napisać.
Capazo
Witam

Fotki będą niebawem, ponieważ auto było malowane"odświeżane". Dzisiaj będzie składane więc na pewno coś pstryknę. Koszt takiego swapu wraz z modami to okolo 25k wraz z zakupem silnika, zdecydowałem się na to, ponieważ mam w planach WPP i klase Open 2,0. To chyba jedyny silnik, który się do tego nadaje. Waga auta niestety wzrosła i wynosi na seryjnych felgach/oponach 890kg w setupie torowych powinno być 870kg. Do zejścia jeszcze jest na customowych stalowych łapach, dolocie, seryjnie sa leciutkie alu. Przez zimę chce się tym zająć. Auto w przybliżeniu jedzie jak 235KM 345Nm Speedster 2,0 Turbo, ktory wykrecił 13,1 na cwiare. Ja osobiście czuje lekki nie dosyt, liczyłem z tym silnikiem na wysokie 12 i lepsze przyspieszenie. Poniżej wrzuce pare filmików:


K20

Speedster K20

dla porównania na tych samych oponach z tyłu za czasów 147km

Speedster 2,2

Poniżej pare fotek ze Swapu i modów

































Zawieszenie po remoncie smile.gif

















WLTA we Wrocku- auto lekko przyrysowane, ale 2m OPEN. 147 vs 300-400 Evo i Subaraki















Tor Poznań 2014 147KM















Łukasz GDY
Fajnie wygląda ten obrotomierz, cały czas zamknięty smile.gif Przecież w emu można to poprawić, a tarczę przeskalować.
Capazo
CYTAT(Łukasz GDY @ Sun, 23 Aug 2015 - 10:13) *
Fajnie wygląda ten obrotomierz, cały czas zamknięty smile.gif Przecież w emu można to poprawić, a tarczę przeskalować.


Tak już jest zrobione:)
Q40
Spoiler pasuje bombowo(stylistyką), ~22s 0-200 2.0 N/A to super wynik.
WojtekMR
oglądałem w Poznaniu - fajna maszynka


1,50 z 147 koni ŁAŁ
jackkpl
CYTAT(Q40 @ Sun, 23 Aug 2015 - 02:05) *
Speedster seryjnie tez wychodził z Z20LET... z małym ic a mody rozpykane do 400kucy... a więcej słabo skrzynie wytrzymują(tor). Największy plus k20 to waga i potencjał na więcej, czekam na fotki i kreski, po zawieszeniu i hantlach jest grubo, przydałby się jakiś nadmuch na nie lub autor zapomniał o nim napisać.


tylko z k20 jezdzi szybciej po zakrecie, niz z20let @ 250hp, a do tego miescisz sie w roznych wyscigach w kategorii <2000ccm NA. Z turbo plasuja Cie w klasie wyzszej i scigasz sie z potworami po 500 koni (np evo).
piwo
no i 13,3 w upalny dzien wczoraj autko zrobilo na 1/4. nie mowiac o wygranej probie czasowej na ulezu. zrobiles z wszystkich miazge. fajnie ze auto coraz mniej awaryjne na nowym setupie silnikowym i ze ciagle cos nowego wpada co poprawia czas na torze. juz chyba nikt za toba niedlugo nie nadazy. czas chyba powalczyc na tym setupie z torem Poznan. ciekaw jestem jak mocno zblizysz sie do 1m 40s.
Onyx
Potwierdzam smile.gif auto gniecie
Capazo
Jestem już po hamce. IAT 40-41 stopni CLT 105-108 za 2 pomiarem nawet Fuel Cut sie wlaczyl.
Za bardzo grzeje sie ten silnik. Nie szło go schłodzić poniżej 100 stopni.. Prawdopodbnie jest za słaba pompa wody i będe musiał dorzucic zewnętrzną EWP zeby przy 85 stopniach wspomagała chłodzenie. Dodatkowo cały wydech będe owijał bandarzem bo za bardzo się to wszytsko tam grzeje. Gajgery w kabinie można sobie w <dupa> włozyc, bo pokazuje temp wody 85 a głowica ma 102 stopnie. Wleci pewnie modul Bluetooth i wtedy zegary beda widoczne na komorce z rzeczywistymi odczytami. W miedzyczasie na zlocie ktoras poducha musiała sie wyrwać, albo poluzować bo silnik cały lata oraz urwał sie jeden uchwyt od tłumika. W nastepnej kolejności na pewno będzie założona chlodnica oleju, żeby się dziad nie przegrzewał za bardzo. Możliwe ze to jest przyczyna przerywania auta w zakrecie, gdyz za bardzo sie nagrzewa. Na koncu oesu miałem pod 100 stopni wg gajgera, wiec w rzeczywistosci kolo 115, a w EMU jest procedura ochrony silnika, ustwiona na 105 stopni.

kajman500
Temperatura zewnetrzna takze robi ostatnio swoje, naprawiaj grzanie sie pieca bo szkoda go w ten sposob uszkodzic. Lepiej niech zginie w walce, fura ma mega potencjal. Pzdr.
Fawor
to jest jakaś mapa z palca czy podczas pomiarów ktoś to próbował stroić? Bo jeśli tak to chyba nie ma za bardzo pojęcia kiedy powinno załączać się VTECa..
torek
O tak gniecie i ma naprawdę świetną przyczepność.. mam filmik z finału ze startu z subaretę.. wystrzeliłeś lepiej jak 4x4 ze startu biggrin.gif biggrin.gif ohmy.gif
Capazo
CYTAT(Fawor @ Tue, 01 Sep 2015 - 23:02) *
to jest jakaś mapa z palca czy podczas pomiarów ktoś to próbował stroić? Bo jeśli tak to chyba nie ma za bardzo pojęcia kiedy powinno załączać się VTECa..


Nikt nic nie stroil podczas pomiarów, VTEC załacza sie przy 4200 i kolektor dolotowy jest RBC plus przepustnica 70mm.
jackkpl
CYTAT(torek @ Wed, 02 Sep 2015 - 09:09) *
O tak gniecie i ma naprawdę świetną przyczepność.. mam filmik z finału ze startu z subaretę.. wystrzeliłeś lepiej jak 4x4 ze startu biggrin.gif biggrin.gif ohmy.gif


Ja rx-em ze startu dostawalem jakies 1-2 dlugosci do konca 1-ki smile.gif. Wolnossace, ale szybko jezdzace konie.
Onyx
Nie bawiłem się silnikami Hondy, ale z tego co widzę na wykresie to jakby VTEC był za wcześnie odpalany. Przesunął bym pkt przełączenia wałka powyżej 5000rpm. Co do reszty strojenia się nie wypowiadam.

Z powodu poduszki silnika i ogólnego tańcowania motorowni w komorze, uwalił się krokowiec o gródź :/ Dobrze, że udało się na szybko to ogarnąć smile.gif
przema72
coś musi byc nie tak , i napewno nie jest to pompa wody , przeciez w projektach po 400-500koni nikt nie stosuje zadnych dodatkowych pomp i te silniki sie nie przegrzewają sie jakoś , znam pare epek latajacych po superoesach nikt niema problemów z grzaniem nawet dośc mocnych setupów , skąd wiesz np czy kalibracja czujnika CLT jest poprawna ?

mape masz wgraną startową , była pisana na podstawie fabrycznej mapy z ep3 ale wymaga dopieszczenia i to sporego bo ma łagodne zapłony , jest ciut przelana i ma dosc łagodne kąty vtc
Fawor
CYTAT(przema72 @ Wed, 02 Sep 2015 - 12:23) *
coś musi byc nie tak , i napewno nie jest to pompa wody , przeciez w projektach po 400-500koni nikt nie stosuje zadnych dodatkowych pomp i te silniki sie nie przegrzewają sie jakoś , znam pare epek latajacych po superoesach nikt niema problemów z grzaniem nawet dośc mocnych setupów , skąd wiesz np czy kalibracja czujnika CLT jest poprawna ?


pamiętaj jednak, że ten silnik siedzi w zupełnie innej budzie niż EP3, która ma prosty nawiew powietrza od frontu karoserii
CYTAT(przema72 @ Wed, 02 Sep 2015 - 12:23) *
mape masz wgraną startową , była pisana na podstawie fabrycznej mapy z ep3 ale wymaga dopieszczenia i to sporego bo ma łagodne zapłony , jest ciut przelana i ma dosc łagodne kąty vtc

czyli dobrze podejrzewałem, ze basemap. A skąd ta róznica z 213 na 230KM? Jakaś korekcja pocięła samą górę?
Capazo
CYTAT(Fawor @ Wed, 02 Sep 2015 - 14:51) *
czyli dobrze podejrzewałem, ze basemap. A skąd ta róznica z 213 na 230KM? Jakaś korekcja pocięła samą górę?


To był wykres przed strojeniem. Był bardzo poszarpany ale moc znacznie wieksza, wiec sadziłem ze przez te piki taki wynik. Katy wałka mam na 25 przy odcince. A co z VTEC zostawic go przy 4200 czy przeniesc powyzej 5000?
przema72
CYTAT(Fawor @ Wed, 02 Sep 2015 - 14:51) *
pamiętaj jednak, że ten silnik siedzi w zupełnie innej budzie niż EP3, która ma prosty nawiew powietrza od frontu karoserii

zdaje sobie z tego sprawe , jednak dziwi mnie ze zegar pokazuje pokazuje 85st a emu ponad 100 ;]

czyli dobrze podejrzewałem, ze basemap. A skąd ta róznica z 213 na 230KM? Jakaś korekcja pocięła samą górę?


wiesz te mapy robiłem chyba prawie 3 lata temu , przez ten czas zmieniło sie sporo w sofcie emu , jak i rożnych skalowaniach osi itp itd , na tej mapie raczej można zrobić odpalenie silnika , ale czujniki wymagają ponownej kalibracji , można tez sporo dodatkowych pomocnych korekcji pozmieniać

CYTAT(Capazo @ Wed, 02 Sep 2015 - 15:30) *
To był wykres przed strojeniem. Był bardzo poszarpany ale moc znacznie wieksza, wiec sadziłem ze przez te piki taki wynik. Katy wałka mam na 25 przy odcince. A co z VTEC zostawic go przy 4200 czy przeniesc powyzej 5000?


ogolnie 25st moze byc dobre dla seryjnego wydechu , przy lepszym wydechu optymalna wartosc moze wyniesc nawet 30kilka st przy rev , niema jednoznacznej reguły i bez strojenia na hamowni ciężko wycisnąć z tego silnika 100% , np optymalny vtec zależy tez od kąta vtc , przykładowo teraz optymalnie możesz mieć 4500rpm , ale po idealnym dobraniu kąta vtc , optymalny vtec może być na 4200 lub na 4800

uściślając , hamownia i jeszcze raz hamownia ;]

piwo
start z speedsterem turbo po chipie:
https://drive.google.com/folderview?id=0B4K...amp;usp=sharing
Fawor
Kurde, ale zamotana historia...w końcu nie wiem co, kto i kiedy tam stroił czy to auto jeździ na basemapie biggrin.gif ale nie da sie ukryć, że srodkiem jest tam do ugrania po 30Nm albo i więcej..
przema72
z tego co ja kojarzę , auto odpaliło na basemapie ( czyli mapie wysłanej ecumasterowi przeze mnie prawie 3 lata temu ) , potem ktoś coś tam trochę poprawił i na tym koniec , a to trochę mało jak na standalona

niech nawet ugra 10-20nm ale po całości mapy to już powinno być zauważalne po czasach przejazdów
Chester
Super autko, bardziej wyrównanego sprintu na 1/4 nigdy nie miałem smile.gif. Zabawka na prostej równie szybka jak na zakrętach!
Patrząc na tego speedstera zacząłem się zastanawiać czy obrałem właściwy kierunek swojego nowego projektu smile.gif
czarna mamba
CYTAT(Mickey @ Sat, 22 Aug 2015 - 15:18) *
ponad 400koni jeździ drugi rok, myślimy nad większą mocą

To pozostaje juz tylko na Poznaniu przetestowac w 20 minut ciaglego palowania ,
I potwierdzic pancernosc jednostki wink.gif

Mysle ze do latania po zakrecie (jesli ktos jeszcze celuje do 2 litrow) w aucie ponizej tony
Nie ma "lepszej" opcji od K20 smile.gif

Lepszej tzn: rozkminionej (mody) , odpornej, sprawdzonej , mega tuningowalnej , dostepnej , ogolnie udanej , lekkiej itp itd itp

Mickey , w tym temacie wiekszosc analizuje jednostki napędowe pod kątem 3h chlosty na torze , a nie kilku "chwilowych cwiartek "
jackkpl
CYTAT(Chester @ Thu, 03 Sep 2015 - 20:32) *
Super autko, bardziej wyrównanego sprintu na 1/4 nigdy nie miałem smile.gif. Zabawka na prostej równie szybka jak na zakrętach!
Patrząc na tego speedstera zacząłem się zastanawiać czy obrałem właściwy kierunek swojego nowego projektu smile.gif


Rx tez dobrze jezdzi biggrin.gif. Swapuj i chwal sie, co z tego wyszlo.
Capazo
Wziąłem sie w koncu za owijanie wydechu bandażem bazaltowym o gr. 2mm. Kolektory wydchowy owinałem jeszcze raz, żeby ładnie izolowało. Dodatkowo łacznik wydechu, katalizator i to newralgiczne kolano tuż przy kole ( 2 raz więc jest tam gr. 4mm ). Mam nadzieje, że to pomoże i nie będzie to sie tam tak grzać. Dodatkowo zrobiłem z blachy aluminiowej+mata termoizolacyjna odgrodzenie od tłumika koncowego, bo w bagazniku był istny piekarnik. Jak sie okazało 2 poduchy lewa/prawa sa zupełnie oderwane od swiata rzeczywistego, jako jedyne nie sa w poliuretanie. Konsekwencją tego jest:

-urwane mocowanie tłumika koncowego : DONE
-peknieta sruba mocująca silnik krokowy do przepustnicy : DONE
-pękniety otwór z gwintem, gdzie przymocowana jest łapa silnika od strony grodzi-nie wiem co z tym fantem zrobić.
Wychodzi na to że silnik trzymał sie na jednej tylnej lapie sad.gif

Wrzucam jeszcze pare fot z ułęża.
Waga auta na felgach drogowych i 25l paliwa 890, na felgach torowych+slicki 15l 850:)










evo 11
a po co takie duze i ciezkie hamulce?
Linarr
jeździłeś kiedyś po torze? duże hamulce to podstawa
skrzatbz
Linarr łap linka do kanału na yt evo_11 wink.gif https://www.youtube.com/user/gt29ff/videos
siewcu
nie no, jeżdżąc lotusem w wsmp nie jeździł po torze nigdy... btw duże hamulce to jedno, ale weź poprawkę na masę tego auta...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.