![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
1m38,6s
Daj jakis przyklad rwd awd w miare szybszego(ponizej 1m38s na poznaniu) cywilnego i w budzecie do 200tys zl -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Opel lepszy czas a mocy chyba mniej?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No tak opel ok. Ale sam widzisz ze honda to tez top. 10s Mateusz hondzie nie urwal. Opel z mega kierownikiem na czele i z grubymi modami jest tez topowy choc obecnie tania baza juz nie jest a civic nadal jest.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Sadze, ze Opel pojedzie sporo szybciej po ustawieniu zawieszenia i dodaniu koksu, chociaz moze sie okazac ze wiecej mocy silnik juz nie przyjmie. Honda owszem dobra baza ale zarowno Kedzior (rx8) jak i Opel pokazują co jest ich prawdziwa sila
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#345
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
I kolejny przykład: https://www.youtube.com/watch?v=XiKrFYl2oTM https://www.trackmasters.eu/wp-content/uplo..._n-1024x683.jpg https://www.trackmasters.eu/wp-content/uplo..._n-1024x683.jpg Potężne skrzydło, ogromny dyfuzor, zerowy wpływ na prędkość w zakręcie. Nasuwa się pytanie, czy takie garażowe aero ma jakikolwiek sens? Przeraża mnie praca kierownicy, góra-dół na tym filmie ![]() -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Ten sam kierowca, to samo auto w innej konfiguracji i w inny dzien. Jak widac predkosci bardzo wysokie na tle tych z tego ostatniego trackdaya wiec mowienoe ze kierownik nie potrafi wycisnac maks z auta w tym przypadku jest chore. Setup nie jest ustawiony i tyle. Trzeba chwile poczekac a czasy beda. Ja mysle ze w tym konfigu jest tyle do poprawy (katy kol, zbieznosci, wagi krzyzowe, dobor wlasciwych opon, brak kontroli trakcji przy 500 koniach i 800kg wagi jest chore, zly balans hebli byl eeidentnie, i pewnie zaraz sie okaze ze jakis wahacz byl w zlej pozycji lub niedokrecony itp) ze wogole nie ma co sie za bardzo rozczulac nad czasem a jedynie podziwiac kunszt walczacego kierownika. To jest przed zmianą amortyzatorów i sprężyn oraz poszerzeniem? To w zakrętach robiło wówczas więcej g niż obecnie, czy mi się wydaje? Tu pełna zgoda trzeba podziwiać kunszt kierownika, że panuje nad tym samochodem. Z grubsza widać, ze to zawieszenie ma ok 5Hz, a obecne nieco więcej. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Mysle ze zmian jest w pyte (wystarczy poczytac ten temat lub https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...20&t=152843 zobaczyc na date filmu i porownac co bylo kiedys a co teraz ) ale najwazniejsze to turbo a wiec przeladowania boosta i momentu na kolach przy przyspieszaniu i hamowaniu i skrzynia sekwencyjna, w zawiasie to inne dlugosci wahaczy trojkatnych ( teraz sa spawane dluzsze wahacze a et kol wieksze by roll center zmienic na fabryczny przy szerokim rozstawie, teraz masa pewnie nawet z turbo nizsza bo sporo udchudzen w body zdaje sie, chyba inna przekladnia krotsza obecnie i pewnie tysiace mniejszych zmian jak np kiedys drazki kierownicze byly niewlasciwie od gory teraz sa od dolu do zwrotnicy (albo na odwrot). Wszystko mialo przyniesc poprawe a auto tanczy jak glupie. Moim zdaniem kwestoa opon za duzego niutona na kolach i zlego balansu hebli i pewnie poklikania troche w skomplikowanym.gwincie (wczesniej byl bez regulacji choc ten sam ale ustawiony na sztywno, obecnie regulacja odbicia i dobicia osobno plus szybkie wolne tez osobno wiec idzie spieprzyc wszystko jak zle sie poklika). Potrzeba chwile czasu na torze na dobrych oponach i stabilnosc wroci. Mateusz troche idzie w brak przechylow i to chyba nie jest dobre. A powinien skupic sie na stabilnosci by przede wszystkim dupa nigdy nie wyjezdzala bo wtedy idzie powtarzalbie jechac.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Niestety to jest problem gwintów 3,4 way. Fajnie mieć regulację, ale do tego trzeba mieć mega wrażliwą dupę i wiedzę, co gdzie pokręcić, albo pełną telemetrię z ugięciem spręzyny w każdym kole i można coś wtedy dumać.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#349
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
To bardzo częsta pułapka, że po modach zawieszenia samochód gorzej skręca i sam tego doświadczyłem niejeden raz. Ponieważ jednak nie czuje się tak pewnie jak Mateusz i nie chcę zrobić sobie krzywdy to krok po kroku wstecznie odkopuję tematy i szukam źródła problemu zanim wyjadę szybkim wozem. Na początek założyłbym dla testów stary zawias (amor + sprężyna), a ogólnie widać, że częstotliwość jego pracy jest zbyt wysoka i to tłumaczy brak przyczepności mechanicznej w relacji do modyfikacji. F1 się przechylają co najmniej 1 stopień.
Pytanie czy ten Opel ma wyznaczone częstotliwości pracy zawiasu i czy nie ma przypadkiem przypałowego flat ride bias? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#350
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
To bardzo częsta pułapka, że po modach zawieszenia samochód gorzej skręca i sam tego doświadczyłem niejeden raz. Ponieważ jednak nie czuje się tak pewnie jak Mateusz i nie chcę zrobić sobie krzywdy to krok po kroku wstecznie odkopuję tematy i szukam źródła problemu zanim wyjadę szybkim wozem. Na początek założyłbym dla testów stary zawias (amor + sprężyna), a ogólnie widać, że częstotliwość jego pracy jest zbyt wysoka i to tłumaczy brak przyczepności mechanicznej w relacji do modyfikacji. F1 się przechylają co najmniej 1 stopień. Ale wiemy, że F1 to na wolnych zakrętach nie jedzie. Tam zaczyna coś działać, jak jest docisku 1-3x tyle, co masa pojazdu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 18 December 2010 Skąd: Krotoszyn ![]() |
Hejo... widzę, że zawrzało na temat filmu
![]() BTW zeby zrobić tym autem 1,8-2g w zakrecię to trzeba wydać 100k na tunel i kolejne 200k na carbony ![]() -------------------- Poznan Track 1:50:5 147KM Opel Speedster
Best ET 13,3@ Ryki 2015 213KM K20:) Poznan Track 1:42:3 235KM Opel Speedster K20 2019 Poznan Track 1:39:5 305KM Opel Speedster K20 SC 2020 |
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Testy na poznaniu
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Mateusz tu zagląda jeszcze? Gdzieś opisuje co się dzieje? Bo w wynikach widziałem że formule renault objechał
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
zdaje sie przechodzi z unibali m12 na m16. z nowosci z tego co wiem to bedzie odelzal bude, wejda ceramiczne tarcze hamulcowe 40kg lzejsze i aero zmodyfikowane. ogolnie caly czas do przodu z tego co wiem. bedzie blisko radikali.
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#356
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Z tymi unibalami to taki pomijany temat trochę , kiedyś tu albo gdzie indziej nie pamiętam była rozmowa ze nie ich grubości a to jak pracują ma znaczenie. Były odnośniki do wymagań formuła student.
Bo widzialem film na YT jak strzelil... Jakby nie porządny tor z masą miejsca na wypadanie a nie jakis Modlin itp to brrr. 40kg na tarczach? -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
No tak. Seryjne pod 10kg a te z wlokna ile 1kg?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#358
|
|
User Dołączył: Thu, 31 July 2008 Skąd: Kraków ![]() |
To ceramiczne czy z włókna?
-------------------- M140i 460KM/600Nm
|
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tarcze węglowoceramiczne to ok 30% masy odpowiednika stalowego
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Mateusz co sie nie chwalisz jak walczysz z masa ?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 04:11 |