Shoutbox 0 nowych PW 


25 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Speedster Honda K20 Supercharged in progress..., Pierwszy w Polsce:):)
piwo
post Sat, 06 Aug 2022 - 15:49
Post #321


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





1m37,8


I naszlo mnie na porownanie:

2014r wolnossace 2,2 z22se 147km, sliki,gwint,dyfuzor 1m50s,540

2016 wolnossace k20 235km,sliki,gwint,klatka,unibale 1m47,7s

2017 wolnossace k20 235km,sliki,gwint,klatka,unibale,spliter,dyfuzor,skrzydlo 1m45,9s

2019 wolnossace k20 235km,sliki,gwint,klatka,unibale,spliter,dyfuzor, olbrzymie skrzydlo, torsen 1m42,3s

2020 k20 kompresor 305km,sliki,klatka,unibale,spliter,dyfuzor, olbrzymie skrzydlo, torsen, poszerzenia, gwint timber 1m39,5s

2021 k20 kompresor 375km,sliki,klatka,unibale,spliter,dyfuzor, olbrzymie skrzydlo, torsen, poszerzenia, gwint timber 1m39,5s

2022 k20 turbo 450km,sliki,klatka,unibale,spliter,dyfuzor, olbrzymie skrzydlo, torsen, poszerzenia, gwint timber, sekwencyjna skrzynia 1m37,8s


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 06 Aug 2022 - 15:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Mon, 08 Aug 2022 - 23:31
Post #322


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





450hp to tam jest na 1 barze chyba smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Tue, 09 Aug 2022 - 10:42
Post #323


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Dziwne że auto z tak dużym aero ma prędkości w zakrętach jak auta bez aero, a nawet mniejsze.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 09 Aug 2022 - 10:48
Post #324


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(done4 @ Tue, 09 Aug 2022 - 10:42) *
Dziwne że auto z tak dużym aero ma prędkości w zakrętach jak auta bez aero, a nawet mniejsze.

no dokładnie też to analizowałem. Wystarczy zobaczyć jakie prędkości w zakrętach robi Jajko Spoon 1.3 bez praktycznie żadnego aero albo....zwykły motocykl z salonu...:



A torowe 600-tki potrafią ten zakręt przez metą (niestety nie znam nazewnictwa zakrętów) jechać ponad 160kmh czyli szybciej niż torowe GT3 Bernacika co robi 1:30 na Poznaniu.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 10:50
Post #325


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Wydaje się, że samochód jedzie tylko ciosem i umiejętnościami (szacunek!) kierowcy, z filmu widać 6.6s 100-200 to już jedzie jak złamane ok 2,5kg/KM. Perspektywy chyba są na 2kg/KM i zacznie się motorsport.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 10:53
Post #326


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(done4 @ Tue, 09 Aug 2022 - 09:42) *
Dziwne że auto z tak dużym aero ma prędkości w zakrętach jak auta bez aero, a nawet mniejsze.


Do tego niskie, szerokie, lekkie i z lotusowym rodowodem. Poprawienie przyczepności mechanicznej sprawi, że kierownik będzie tym walczyć o 1.2x


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 09 Aug 2022 - 11:08
Post #327


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 09 Aug 2022 - 10:53) *
Do tego niskie, szerokie, lekkie i z lotusowym rodowodem. Poprawienie przyczepności mechanicznej sprawi, że kierownik będzie tym walczyć o 1.2x

Bo chyba póki co to aero zamiast dawać przyczepność kradnie moc choć tylnie skrzydło z pewnościa pomaga trakcji


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 11:18
Post #328


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Przy takiej mocy to nie czas na problemy z trakcją w konstrukcji, która ma ok 60% masy na tylnej osi zważywszy, że odejścia na 3b masz z niskich prędkości gdzie aero zbyt wiele nie dociśnie. Zobacz film z Łodzi jak on się odpycha z 2biegu.
Na filmie z Poznania masz na 3b max 0,6g odejścia (a nawet 0,5). Dla przykładu auta klasy gt3 z silnikiem nad tylną osią robią 1.1g, ale tam też sprężyny nie są dobierane na zasadzie im twardsza tym lepsza.
0.6g to przenoszą efektywnie torowe FWD na slicku, dlatego też przewagę RWD nabiera dopiero przy wyższych odejściach, a jak widać chociażby po Oplu te czasy już w naszych amatorkach nadchodzą wielkimi krokami.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Tue, 09 Aug 2022 - 14:08
Post #329


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





I kolejny przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=XiKrFYl2oTM




Potężne skrzydło, ogromny dyfuzor, zerowy wpływ na prędkość w zakręcie.
Nasuwa się pytanie, czy takie garażowe aero ma jakikolwiek sens?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 09 Aug 2022 - 14:19
Post #330


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(done4 @ Tue, 09 Aug 2022 - 14:08) *
I kolejny przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=XiKrFYl2oTM

Potężne skrzydło, ogromny dyfuzor, zerowy wpływ na prędkość w zakręcie.
Nasuwa się pytanie, czy takie garażowe aero ma jakikolwiek sens?

wolniej niż motocykl laugh.gif
pytanie które nasuwa się mi to czy problem faktycznie leży w aero czy w kierowcach którzy nie mają jaj żeby ten docisk wykorzystać. Absolutnie nie chcę nikomu dopiec nie jezdziłem żadnym z tych aut a po filmie nie zawsze widać że auto uślizguje się bo opona nie klei i stąd taka prędkość czy też jednak może obawa o zdemolowanie tak ładnych dokoksowanych zielonymi furek.
A wszyscy mówią że trzeba mieć jaja żeby jechać Poznań i profi racerzy mówią że trudno jest na początku zawierzyć aero i pojechać szybciej niż rozsądek nakazuje


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Tue, 09 Aug 2022 - 14:21
Post #331


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 09 Aug 2022 - 10:50) *
Wydaje się, że samochód jedzie tylko ciosem i umiejętnościami (szacunek!) kierowcy, z filmu widać 6.6s 100-200 to już jedzie jak złamane ok 2,5kg/KM. Perspektywy chyba są na 2kg/KM i zacznie się motorsport.


To samo napisałem na FB grupie Time Attack Project od onboardem smile.gif
Wolno w zakręcie a potem tryb "teleportacja" smile.gif


--------------------
KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3
Vette C5 Silesia 1:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 14:24
Post #332


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(done4 @ Tue, 09 Aug 2022 - 13:08) *
I kolejny przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=XiKrFYl2oTM

Potężne skrzydło, ogromny dyfuzor, zerowy wpływ na prędkość w zakręcie.
Nasuwa się pytanie, czy takie garażowe aero ma jakikolwiek sens?


Podobne odejście 6.6s 100-200 (chyba nie było 100% Th przy 100) i podobny czas, ale trochę mniejsze przeciążenie w zakręcie więc czas nieco gorszy.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 14:41
Post #333


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(done4 @ Tue, 09 Aug 2022 - 13:08) *
I kolejny przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=XiKrFYl2oTM




Potężne skrzydło, ogromny dyfuzor, zerowy wpływ na prędkość w zakręcie.
Nasuwa się pytanie, czy takie garażowe aero ma jakikolwiek sens?


Trochę odpływamy z tematem, ale:
1. zwróć uwagę na kąt dyfuzora w relacji do kąta skrzydła smile.gif
2. dyfuzor zaczyna się tuż przed tylną osią? To ma tył dociskać?

Tego typu garażowe aero to odpowiedź na Twoje pytanie jest raczej prosta. I te przeciążenia w zakręcie, chyba, że to jechane na UHP.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 09 Aug 2022 - 14:45
Post #334


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(kontrolm @ Tue, 09 Aug 2022 - 14:19) *
wolniej niż motocykl laugh.gif
pytanie które nasuwa się mi to czy problem faktycznie leży w aero czy w kierowcach którzy nie mają jaj żeby ten docisk wykorzystać. Absolutnie nie chcę nikomu dopiec nie jezdziłem żadnym z tych aut a po filmie nie zawsze widać że auto uślizguje się bo opona nie klei i stąd taka prędkość czy też jednak może obawa o zdemolowanie tak ładnych dokoksowanych zielonymi furek.
A wszyscy mówią że trzeba mieć jaja żeby jechać Poznań i profi racerzy mówią że trudno jest na początku zawierzyć aero i pojechać szybciej niż rozsądek nakazuje



Ten sam kierowca, to samo auto w innej konfiguracji i w inny dzien.


Jak widac predkosci bardzo wysokie na tle tych z tego ostatniego trackdaya wiec mowienoe ze kierownik nie potrafi wycisnac maks z auta w tym przypadku jest chore. Setup nie jest ustawiony i tyle. Trzeba chwile poczekac a czasy beda. Ja mysle ze w tym konfigu jest tyle do poprawy (katy kol, zbieznosci, wagi krzyzowe, dobor wlasciwych opon, brak kontroli trakcji przy 500 koniach i 800kg wagi jest chore, zly balans hebli byl eeidentnie, i pewnie zaraz sie okaze ze jakis wahacz byl w zlej pozycji lub niedokrecony itp) ze wogole nie ma co sie za bardzo rozczulac nad czasem a jedynie podziwiac kunszt walczacego kierownika.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 14:54
Post #335


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(kontrolm @ Tue, 09 Aug 2022 - 13:19) *
wolniej niż motocykl laugh.gif
pytanie które nasuwa się mi to czy problem faktycznie leży w aero czy w kierowcach którzy nie mają jaj żeby ten docisk wykorzystać. Absolutnie nie chcę nikomu dopiec nie jezdziłem żadnym z tych aut a po filmie nie zawsze widać że auto uślizguje się bo opona nie klei i stąd taka prędkość czy też jednak może obawa o zdemolowanie tak ładnych dokoksowanych zielonymi furek.
A wszyscy mówią że trzeba mieć jaja żeby jechać Poznań i profi racerzy mówią że trudno jest na początku zawierzyć aero i pojechać szybciej niż rozsądek nakazuje


Wg mnie kierowca jest znakomity i jedzie wszystko. Problem leży w samochodzie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alex_R53
post Tue, 09 Aug 2022 - 15:08
Post #336


Frequent User
Dołączył: Fri, 30 March 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 09 Aug 2022 - 14:54) *
Wg mnie kierowca jest znakomity i jedzie wszystko. Problem leży w samochodzie.


+1


--------------------
KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3
Vette C5 Silesia 1:54
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 09 Aug 2022 - 16:20
Post #337


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(piwo @ Tue, 09 Aug 2022 - 14:45) *
... nie ma co sie za bardzo rozczulac nad czasem a jedynie podziwiac kunszt walczacego kierownika.

To chyba nie to forum że są tylko och i ach. Podziwiamy patrzymy wielkie spoilery skrzydła a w rogu świeci się 1.4g czyli podobnie co w Hondzie bez spoilerów.
Przy takich prędkościach z takim aero to powinno być a z 1.7g podobnie jak Jacek kręci w swoim MEVie a napewno nie powiedział ostatniego słowa i sądzę że już niedługo zobaczymy tam okolice 2g.
Więc chyba logiczne jest pytanie co tu poszło nie tak.
Piszesz o kątach niedokręconych wahaczach ale jednocześnie silnik się uturbił, moc zwiększyła się x2, wielkie powierzchnie dociskowe się założyły i nasuwa się pytanie czy nie należało by najpierw ustawić kąty i dokręcić wahacze ?
Ja bardzo kibicuję takim projektom gdzie jest dużo inwencji własnej, chciałbym kiedyś osiągnąć taki poziom w swoim ściganiu i trzymam kciuki za ogarnięcie problemów.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 16:23
Post #338


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(Alex_R53 @ Tue, 09 Aug 2022 - 13:21) *
To samo napisałem na FB grupie Time Attack Project od onboardem smile.gif
Wolno w zakręcie a potem tryb "teleportacja" smile.gif


Badaj tutaj wg szacunków Kub zyskuje 3s na samej prostej startowej względem Opla:
https://www.youtube.com/watch?v=aVRb38R677U

To dopiero teleportacja.
Ciekawe kto i kiedy zbuduje oraz wykorzysta w boju u nas podobnie mocny chociaż na prostej sprzęt, 3s to już nie tak dużo brakuje smile.gif


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Tue, 09 Aug 2022 - 16:28
Post #339


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(kontrolm @ Tue, 09 Aug 2022 - 16:20) *
To chyba nie to forum że są tylko och i ach. Podziwiamy patrzymy wielkie spoilery skrzydła a w rogu świeci się 1.4g czyli podobnie co w Hondzie bez spoilerów.
Przy takich prędkościach z takim aero to powinno być a z 1.7g podobnie jak Jacek kręci w swoim MEVie a napewno nie powiedział ostatniego słowa i sądzę że już niedługo zobaczymy tam okolice 2g.
Więc chyba logiczne jest pytanie co tu poszło nie tak.
Piszesz o kątach niedokręconych wahaczach ale jednocześnie silnik się uturbił, moc zwiększyła się x2, wielkie powierzchnie dociskowe się założyły i nasuwa się pytanie czy nie należało by najpierw ustawić kąty i dokręcić wahacze ?
Ja bardzo kibicuję takim projektom gdzie jest dużo inwencji własnej, chciałbym kiedyś osiągnąć taki poziom w swoim ściganiu i trzymam kciuki za ogarnięcie problemów.


Juz to pisalm ale to 20letnie hondy civic sa po prostu wyznacznikiem cywilnych aut i nic cywilnego szybciej nie pojedzie. Niektorych to boli ale coz.

Po drugie zrob sam czas ponozej 1m40 lub auto robiace stale 1,6G po zakretach to pogadamy. Pierdolic kazdy moze a zawodnikow amatorw ktorzy przebili ta granice czasu jest moze 30stu w calej Polsce


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Aug 2022 - 16:39
Post #340


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dokładnie jak napisałeś, zawodników, którzy przebili jest kilku więc wiadomo, że pierdolących będzie znacznie więcej. Kontrolm lubuje się w małolitrażowcach więc mu to raczej nie grozi smile.gif Żeby jeździć szybkim samochodem trzeba umieć szybko jeździć, a to nie jest taka prosta sprawa i wielu woli jeździć w paraklasach 1.3 czy 1.6 z zamiłowania, ja sam się boje szybkich wozów smile.gif
Civic są wyznacznikiem? Raczej gonią AWD i RWD od lat.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

25 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 06 September 2025 - 23:37