![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 April 2017 ![]() |
Żeby osiągnąć taka wagę trzeba się napracować i grubo pójść z wycinaniem, układ, paliwowy, lekka klatka itd. Standardowe usunięcie środka daje okolice 900kg w takim aucie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
jak na pierwszy shakedown po sporej przebudowie samochodu to imo wyglada to baaardzo obiecująco, po nagraniu widać sporo nerwowości ale jestem dobrej myśli
![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]()
Post
#283
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Raczej daje to do zastanowienia co w tym kitcarze poszło nie tak że tyle waży ![]() Wszystko kwestia włożonej kasy. Nie widziałem jeszcze kit cara z przednim napędem, a jak wiemy, układ napędu FR jest cięższy z założenia. Nadwozie musi mieć sztywność na całej długości, a nie tylko z przodu no i jednak jest cięższa skrzynia i dyfer. Jak zaczną robić kit cary FWD to zobaczymy, ile ważą ![]() No i standardowo, liczby nie jadą, liczy się efekt na torze. Czasem cięższy wóz może być szybszy. Te skorodowane civiki się fatalnie prowadzą, jak okręt na pełnym morzu. ![]() To pewnie przez to betonowe zawieszenie. https://www.youtube.com/watch?v=D-RjoLnrwFo Bardzo dobry czas, dobre przeciążenia w zakręcie. Standardowo słabe hamowania (zmora FWD?). Widać, że opona dobrana do setupu i auto jednak zauważalnie mniej telepie, niż inne twarde hondy. Może jednak ktoś ustawił auto jak należy, tzn nie na beton zawiasie? ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#284
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No tak, dyfer coś 35-40, skrzynia 40, wał, jakieś drobniejsze typu dłuższe półosie, (ten dyfer jak się okazuje w niektórych kitcarach musi mieć dość solidne mocowania, z takich drogowych kitcarów to pękają na torach ) i się zbierze.
Chyba że silnik motocyklowy, to 100kg odpada z kolei, ale dyfer zostaje i wał. A czesem dojdzie kierowca 100kilo ![]() Swoją drogą masa auta powinna być liczona z kierowcą zwłaszcza na zawodach gdzie moc do masy przydziela do klas. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Ale przed wysikaniem czy po?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
A jeździ auto z kierowcą czy bez ? wyważa się z kierowcą czy bez ?
Stan wysikania taki jak do wyważania można przyjąć. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#287
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Pewnie to ze maja to samo podwozie co zwykla honda czy mazda. Nadwozie samonosne z cieniutkiej blaszki wiele nie wazy. Rozbierałeś kiedyś auto, ciąłeś karoserię i wywoziłeś na złom ? Taki Peugeot 405 nie podniesiesz nawet jednej ćwiartki. A gdzie szyby dach klapy, maski, błotniki zderzaki, plastiki itp. Ba nawet nic nie ważący Peugeot 205 skorupa to kawał ciężkiego mela. A kitcary powinny być lekie zbudowane z finezją, masa masa jeszcze raz masa/ Niestety widać czasem takie "kitcary" co by przeżyły przejazd ruskiego czołgu po nich, rury jebutne grube ścianki, silnik żeliwny blok, żeliwne zwrotnice w kołach od jakiejś osobówki. jakby ktoś zapomniał po co to robi. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#288
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Rozbierałeś kiedyś auto, ciąłeś karoserię i wywoziłeś na złom ? Taki Peugeot 405 nie podniesiesz nawet jednej ćwiartki. A gdzie szyby dach klapy, maski, błotniki zderzaki, plastiki itp. Ba nawet nic nie ważący Peugeot 205 skorupa to kawał ciężkiego mela. A kitcary powinny być lekie zbudowane z finezją, masa masa jeszcze raz masa/ Niestety widać czasem takie "kitcary" co by przeżyły przejazd ruskiego czołgu po nich, rury jebutne grube ścianki, silnik żeliwny blok, żeliwne zwrotnice w kołach od jakiejś osobówki. jakby ktoś zapomniał po co to robi. Jak Cię stać, to bierzesz taki i jest lekko https://racecarsdirect.com/Advert/Details/1...---deposit-take A jeździ auto z kierowcą czy bez ? wyważa się z kierowcą czy bez ? Stan wysikania taki jak do wyważania można przyjąć. Wyniki z Track Masters na torze Brno pokazują, że stosunek moc/masa na takich torach nie bardzo się sprawdza. Niby taka honda vs 911 podobnie , a jednak przepaść w prędkościach na prostych. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#289
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Stosunek moc masa to powinien być do seryjnych aut stosowany. Z dachami, opływowe, z grubsza podobnymi masami bo seryjne .
Albo strasznie precyzyjnie ustalany. Westfield mi się łapie w tą samą klasę z 2 i ponad 2x mocniejszymi w tej samej masie autami. A ten MNR już sprzedany. Natomiast też nie jest jakiś hiper lekki, Te 460kg to trochę wątpię (mam MNRa ale nie miałem okazji zważyć, faktycznie ma np laminaty cieńsze o połowę od Wesfieldowych, ale klatka z kolei z grubszych rur, główną robotę robi silnik ze skrzynią - 65 kg waży ten z Hondy CBR 1000rr już ze skrzynią, alternatorem, rozrusznikiem itd, ale dyfer normalnie ze Sierry 30-40kg) Ale jak w każdym kitkarze 2 os- "buda" pod 2 osoby przewidziana niepotrzebnie przecież, moc 172 , też będzie się w najwyższse klasy naszych TA łapał wraz z Exocetem , czy Arielem pod 500 koni . A na Poznań nie dopuszczą ![]() Formuły jakieś jednoosobowe mają szansę na faktycznie niską masę, małe opory powietrza i wszystko co trzeba. A są kitcarowo proste w budowie i dostępie do wszystkiego. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#290
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Stosunek moc masa to powinien być do seryjnych aut stosowany. Z dachami, opływowe, z grubsza podobnymi masami bo seryjne . Albo strasznie precyzyjnie ustalany. Westfield mi się łapie w tą samą klasę z 2 i ponad 2x mocniejszymi w tej samej masie autami. A ten MNR już sprzedany. Natomiast też nie jest jakiś hiper lekki, Te 460kg to trochę wątpię (mam MNRa ale nie miałem okazji zważyć, faktycznie ma np laminaty cieńsze o połowę od Wesfieldowych, ale klatka z kolei z grubszych rur, główną robotę robi silnik ze skrzynią - 65 kg waży ten z Hondy CBR 1000rr już ze skrzynią, alternatorem, rozrusznikiem itd, ale dyfer normalnie ze Sierry 30-40kg) Ale jak w każdym kitkarze 2 os- "buda" pod 2 osoby przewidziana niepotrzebnie przecież, moc 172 , też będzie się w najwyższse klasy naszych TA łapał wraz z Exocetem , czy Arielem pod 500 koni . A na Poznań nie dopuszczą ![]() Formuły jakieś jednoosobowe mają szansę na faktycznie niską masę, małe opory powietrza i wszystko co trzeba. A są kitcarowo proste w budowie i dostępie do wszystkiego. Ale formuła po ulicy nie pojedzie, a kit car tak ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No tamten MNr to nie bardzo po ulicy pojedzie raczej
A formuły jakieś tam nawet 2 osobowe jeżdżą po ulicach https://www.youtube.com/watch?v=tmZMwk14r4c https://www.youtube.com/watch?v=affxt0lLwF0 -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No tamten MNr to nie bardzo po ulicy pojedzie raczej A formuły jakieś tam nawet 2 osobowe jeżdżą po ulicach https://www.youtube.com/watch?v=tmZMwk14r4c https://www.youtube.com/watch?v=affxt0lLwF0 O tym Fordzie Ecooboście wrzucałem jakiś czas temu w Filmy. W sumie fajna sprawa lecuutki silniczek 1.0 200-220KM z tego można jeździć i jeszcze mało pali. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
O tym Fordzie Ecooboście wrzucałem jakiś czas temu w Filmy. W sumie fajna sprawa lecuutki silniczek 1.0 200-220KM z tego można jeździć i jeszcze mało pali. Tylko takiego nie kupisz. Nie ma go w sprzedaży. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#294
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Tylko takiego nie kupisz. Nie ma go w sprzedaży. same silniki z tego co wiem można kupić od Ford Motorsport i są stosowane w różnych pojektach. O cenę nie pytałem ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#295
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 28 October 2013 ![]() |
Bardzo dobry czas, dobre przeciążenia w zakręcie. Standardowo słabe hamowania (zmora FWD?). Widać, że opona dobrana do setupu i auto jednak zauważalnie mniej telepie, niż inne twarde hondy. Może jednak ktoś ustawił auto jak należy, tzn nie na beton zawiasie? ![]() Normalny beton po japońsku ![]() ![]() Hamulec nie ma jebnięcia, bo nie ma serwa i chyba musze trochę nogi na siłowni porobić, żeby było lepiej ![]() |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Normalny beton po japońsku ![]() ![]() Hamulec nie ma jebnięcia, bo nie ma serwa i chyba musze trochę nogi na siłowni porobić, żeby było lepiej ![]() A masz podpórkę pod piętę ? do hamulca bez serwa mus ![]() coś w tym guście https://forum.wscc.co.uk/forum/uploads/mont...16356412fce.jpg https://forum.wscc.co.uk/forum/uploads/mont...2539050dbe9.jpg -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Normalny beton po japońsku ![]() ![]() Hamulec nie ma jebnięcia, bo nie ma serwa i chyba musze trochę nogi na siłowni porobić, żeby było lepiej ![]() Opisz auto, szybko jeździsz. Podejrzewam jakaś dobra oponę ![]() Stabilizatory masz? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 28 October 2013 ![]() |
Co do podpórki, nie mam. Choć faktycznie wygląda na całkiem spoko rozwiązanie.
Opisz auto, szybko jeździsz. Podejrzewam jakaś dobra oponę ![]() Stabilizatory masz? Dzięki za komplement. Myślę, że sporo tam jeszcze jest do urwania, bo to pierwszy raz na Brnie i widzę błędy nawet w tym beście, szczególnie w środkowej sekcji, ale dobrze mi się jeździło. Auto to bliski brat tego czym jeździ Marcin Sikora Ex, tylko tu jest dość mocno pomodzone 1,8 a nie 2,0. Koło 230 koni i 735 kilo. Opony to Hankook C52 (Medium) 200/580/15 na przodzie i Michelin S5C (Soft) 190/580/15 na tyle. Staby wywalone. ![]() |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Przednia szyba poliwęglan też
![]() ![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 28 October 2013 ![]() |
Przednia szyba poliwęglan też ![]() ![]() No tak, założenie nie było takie, żeby wpasować się w jakieś przepisowe ramy konkretnych zawodów, tylko żeby zrobić jak najszybsze auto dla samego siebie i własnej satysfakcji. Nigdy to auto nie zdobędzie żadnego tytułu mistrzowskiego na WSMP/GSMP, bo tam go pewnie nie wpuszczą, a poza tym nie mam takiej potrzeby ![]() Ale no to nie temat o tym aucie. Może się za jakiś czas zbiorę i zrobię swój. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 22:14 |