![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Grand_ ale tak jeszcze dodam - na DS już powinna po zatrzymaniu (np. dojazd do świateł) zapakować 1-kę. W F10 535d tak jest, w E60 535i też tak miałem. Z drugiej strony jak chcesz polatać to włączasz steptronic i jest gitara. A przy tak mocnym aucie jedynka chyba zbędna, ew. do sprintu spod świateł.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Jak coś to w starym 528 e39 też na DS zapina jedynkę jak się stanie
![]() |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
W 540iA E39 tak samo
![]() -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
W sumie zwróce uwage na to, ale jak dla mnie to ruszając z dwójki za długo " pali sprzęgło " i denerwuje mnie ten dźwięk, jakbys jechał odkurzaczem troche buuuuuuu i sie rozpędzasz, nie lubie automatów.
ja ze swojej strony bardzo polecam wywalenie klapek, na zaślepkach ALU z allegro - i umycie kolektora w środku dokładnie - tak to u mnie wygląda. ![]() kupiłem cały ten komplet, uszczeleczki zaślepki oringi itd, wybrałem ALU bo kompozyt sie bałem że pęknie czy coś. Wszystko super pasuje, żadnych skutków ubocznych nie zaobserwowałem poza faktem że nic mi sie nie urwie, a te fabryczne klapki jakies takie luźne były i lało się troche z nich. -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Hmm i kompletnie żadnych zmian w jeździe? Sporo osób kiedyś pisało że potrafi szarpnąć albo nierówno pracować po usunięciu klap.
A co z zaworkiem sterującym? Odpięte podciśnienie czy elektrycznie? Błędy jakieś są? -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Szczerze Ci powiem, montowałem zaślepki żeby nie niszczyć klapek, i w razie zaobserwowania jakiś jaj mieć możliwość je spowrotem założyć.
Ale po zamontowaniu zaślepek nie zmieniło się kompletnie nic. Może troszke mocniejsza jest górą ale to raczej 5 koni, albo różnica w paliwie czy coś subiektywnie. Wywaliłem układ sterowania, cięgło gruszke-aktuator i wężyki. Został tylko zaworek sterujący podciśnieniem żeby koputer widział oporność na jego stykach i tyle. Sterownik nie wie że niema klapek a całego ukladu nima. Nawet nie gaśnie głośniej czy coś nie telepie silnikiem bo 535 ma przepustnice przed kolektorem jeszcze. Coobcio, ile wystrugałeś na seryjnej turbinie i wtryskach ?? KOPCI ?? -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
nie mogę edytować więc pisze następny post.
wywalał ktoś programowo EGRa całkiem ? bo jak odepne mu podsićnienie od sterowania to dłużej kręci przy odpalaniu samochód, a chętnie bym programowo odłączył i wtedy zamiast tego zaworu co zasłania pół dolotu możnaby wstawi to to ![]() -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
A EGR w tym silniku nie jest zintegrowany z klapą gaszącą?
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Ja mam całkowicie usunietego EGRa i wszystko ok, żadnych dziwnych zdarzeń i problemów.
-------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
EGR jest obok klapy gaszącej, ale możesz to odkręcić i wstawić element ze zdjęcia powyżej - są to osobne elementy połączone flanszami.
SNiP3R - wywalałeś EGRa żeby moc czy żeby czysty kolektor czy w imie zasad ? bo jedni zostawiają inni wywalają, i sam nie wiem czy sie tego pozbywać, na oko widze że ten zawór EGRu to tak z 40% światła rury dolotowej do kolektora ssącego przysłania, więc to już mi świta żeby go wyjebać, -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Wiele jest przyczyn wywalenia EGRa... chciałem mieć pewność, że przy dmuchu 2.15bara czasami grzybek od tego ustrojstwa się nie urwie i nie zrobi kuku w silniku
![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ty stary, ale przecież nie dmuchasz 2,15 bara w EGR, to co ma ciśnienie do urywania grzybka, prawo pascala... poprostu go dociskasz bardziej
![]() Ale może faktycznie tez wydupczem programowo i mechanicznie EGRa za Twoim przykładem, -------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Ja usunąłem programowo EGRa, co prawda w innym silniku, ale widzę praktycznie same plusy. Jedyny minus jest taki, że auto zimą troszkę wolniej się nagrzewa. Jeżeli ktoś robi krótkie trasy, to może mieć znaczenie.
Pytałem czy EGR nie jest razem z klapą gaszącą, bo w niektórych VAGach jest zintegrowany. Ludzie wywalają cały "moduł" EGRa z klapą i wstawiają zamiast tego rurę. Ja sobie nie wyobrażam użytkowania diesla bez klapy gaszącej. Może R6 łagodniej gaśnie, ale R4 bez klapy potrafi dobrze zatelepać przy gaszeniu co jest bardzo irytujące. |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Auto zimą wolniej się nagrzewa?
To ciekawe, bo w moim przypadku jest dokładnie na odwrót, gdzie teraz zimą auto mi się szybciej nagrzewa aniżeli wcześniej gdy miałem jeszcze EGRa ![]() -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
User Dołączył: Thu, 30 December 2010 ![]() |
kultura pracy silnika takze sie pogarsza, zwlaszcza kiedy silnik nie chwyci jeszcze swojej temperatury roboczej, podczas otwarcia EGRa silnik pracuje bardziej "miekko". Roznica ta jest szczegolnie slyszalna w dieslach starszej generacji
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 24 December 2008 ![]() |
Mnie zastanawia inna rzecz. Typowo caloroczny kombi dupowóz dla 2+2, głównie miejski plus jakieś wycieczki, raz w roku góry i jakaś letnia eskapada 4kkm. 380KM/800NM czy tu nie sprawdzi się lepiej xd ?
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Nie kwestia czy się sprawdzi, tylko czy X-Drive wytrzyma przy takim momencie obrotowym... te napędy lubią się sypnąć przy nominalnych parametrach a co dopiero kiedy ktoś "mu" zasadzi 800nm
![]() Powiem tak: po modzie, gdy jeszcze nie miałem szpery, ruszanie z miejsca było uciążliwe, jednak LSD 50% strasznie pomaga ogarnąć tą moc i moment, także duża moc - napęd na tył - koniecznie szperka! -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Nie kwestia czy się sprawdzi, tylko czy X-Drive wytrzyma przy takim momencie obrotowym... te napędy lubią się sypnąć przy nominalnych parametrach a co dopiero kiedy ktoś "mu" zasadzi 800nm ![]() Powiem tak: po modzie, gdy jeszcze nie miałem szpery, ruszanie z miejsca było uciążliwe, jednak LSD 50% strasznie pomaga ogarnąć tą moc i moment, także duża moc - napęd na tył - koniecznie szperka! Niewiem czy widziałeś i co ma za mody skrzynia w bmw Maćka Grabarza ale skrzynia automat Xdrive 470km 900nm z ropy + grubo nitro z tego co mi mówił to okolo 1200nm. Może on by wam pomógł ![]() |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Ogarnia ktoś szpere do E60 535d która sie nie rozleci trzyma zacieśnienie i jest bezobsługowa ?? bo seryjnym autem już się ciężko jeździ bo kontrola mruga na deszczu w sumie cały czas
-------------------- E36 M50B30 sprzedana... / 191hp@250hp i 260@318Nm
E60 535d obecna / 272hp@427hp i 560@788Nm |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
MC Grab nie zdradzi tajemnicy bo kiedyś z nim rozmawiałem z ciekawości co tam ma porobione to nic nie chciał powiedzieć
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 20 September 2025 - 07:27 |