Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Grzebanie w 535d - wtryski + turbinki coś tam żeby chociaż te 400KM było
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Diesel Power
Stron: 1, 2, 3
Coobcio
Hej witajcie !
Nie wiem co mnie naszło na dupowóz kupiłem sobie e61 w dodatku z 3.0 dieselkiem na dwóch turbinkach, 2004 rok wersja 272KM...


Zrobiłem mu już podstawowy przegląd jak usunięcie klapek w kolektorze ssącym, dpfa ponadto wymieniłem wszystkie podciśnienia,
świece żarowe oraz wyczyściłem z kobitką zawór EGR, przepustnicę oraz kolektor ssący...
Oj brudna robota te ropniaki co widać po naszych twarzach biggrin.gif


Oleju nie bierze ale widzę że na zewnątrz spocona jest mała tubinka tak więc przy okazji wygrzebie dwie a do tej dużej zapakuje większe kółko kompresji,
żeby później docelowo te 400KM chociaż było, auto to normalny dupowóz, nie zamierzam go żyłować tylko odrobinę poprawić jego ciąg smile.gif

Teraz mam pytanie co do wtrysków paliwa - co się z nimi robi, polecacie kogoś do ich regneracji i wymiany końcówek - maszyna kopci mi trochę na wolnych obrotach...
Tak pomyślałem że przy okazji regneracji wtrysków jakieś większe końcówki zapakować czy do tych 400 no może 420KM nie ma to sensu i auto będzie tylko palić więcej ?

Pozdrawiam
Coobcio
Gosciu_3m
Zagadaj z Mackiem z warsztatu McGrab ma chyba ten silnik w swoim bnw ~500km ~1000nm wiec ci cos podpowie
siewcu
yyyy afair to 400KM się robi na seryjnych wtryskach i turbach
lightman
mocno dymi? wywal egr programowo i fizycznie wstaw zwykłą rure

MS13
Perun turbo ma w ofercie wieksze duze turbo.Jest wykres na 440 km.
kaczka23
a co z automatem ?
MS13
Automat to podobno znosi. Nie jest ten sam co w 3.0 d.
Mis
Automaty mają porządne, można przywalić płaskie 650-700Nm nawet zmęczonej skrzyni i będzie żyć.
fzhut
W przedliftach padają konwertery w automatach. Usunięcie EGR pogorszy proces spalania.
saleen
BMW i8 stojące w tle na podwórku na ile koni namodziłeś? wink.gif
Coobcio
Konwerterek na dniach wrzucać będe H85 - niby najmocniejszy... Nie ukrywam że chciałbym te 400KM i 800Nm jak najmniejdymiące biggrin.gif

Seria po czyszczeniu kolektora ssącego, wymianie podciśnień i usunięciu klapek i po programie od Iwana wypluła 350KM i 750Nm - nie wiele już brakuje do zadowolenia tongue.gif

Luźny 3" Wydech w tym modelu coś poprawia ? Tak jak go mierzyłem to ma 70mm za katalizatorem potem rozdziela się na dwie rurki 57mm a potem się one schodzą w jedną 75mm i tak wchodzi do końcowego tłumika - jest sens go zmieniać ??

I8 to serwisowe auto - trzeba mi było szybko przywieść uszczelkę pod zawór EGR to mi ją przywieźli z ASO
bez
CYTAT(Coobcio @ Tue, 30 Jun 2015 - 01:01) *
Konwerterek na dniach wrzucać będe H85 - niby najmocniejszy... Nie ukrywam że chciałbym te 400KM i 800Nm jak najmniejdymiące biggrin.gif

Seria po czyszczeniu kolektora ssącego, wymianie podciśnień i usunięciu klapek i po programie od Iwana wypluła 350KM i 750Nm - nie wiele już brakuje do zadowolenia tongue.gif

Luźny 3" Wydech w tym modelu coś poprawia ? Tak jak go mierzyłem to ma 70mm za katalizatorem potem rozdziela się na dwie rurki 57mm a potem się one schodzą w jedną 75mm i tak wchodzi do końcowego tłumika - jest sens go zmieniać ??

I8 to serwisowe auto - trzeba mi było szybko przywieść uszczelkę pod zawór EGR to mi ją przywieźli z ASO


Ivan w swojej 335d miał zrobione na seryjnym turbo 418PS. Z tego co pamiętam to zrobiony był wydech + ic + wkładka k&N (która podobno dodała z 15PS).
Ivan próbował też wymiany turbiny ale wyszła z tego kupa:),

Pzdr
fzhut
400 to już dużo na seryjne turbo. Zdecydowanie cooler + większe koło kompresji w dużym turbo i będzie super. Wydech warto rozluźnić, DP 3 cale powinno wystarczyć pod taką moc.
tomp
Tylko 335d, które w serii ma 286km, ma cały układ wtryskowy kolejnej generacji, IMO wydajniejszy niż w tym E60. Nie mówie, że się nie da ale mam podejrzenia, że może być trudniej uzyskać 420km
MS13
Na ile mozna oszacowac uklad paliwowy w e46 z wtryskami 535d mam zamysl zapakowac tam gtb3576 tylko czy jest sens?chcialbym osiagnac ok.500.
Coobcio
Z ta wkladka K&N bardzo pozytywnie mnie zaskoczyliscie. Program na chwilę obecna też mam od Ivana 350KM i 750Nm wyszło. Konwerter i wymiane podpory wału mam już za sobą. Wtryskami teraz muszę sie zająć bo leja. Fmica customa zrobie tak wymiezylem to rdzeń 40cm wysoki na 50cm szeroki wejdzie bez niszczenia tuneli na hamulce..

Turbinke tylko dużą zmoduje ale i pobawie się w rozfrezowanie żeliwa bowiem wyjście z niego to tylko 54mm... odrazu v banda wpawam i 3 cale downpipe sie zapoda
jnx
Wtryski 219stki starczają na 400KM w bólach. Mowa o hamowniach skalibrowanych na 0 i wyliczeniach dawki po interpolacji.

Wydech od puszki z katalizatorem nic nie daje może być seryjny, robiłem pomiar z wydechem i bez wydechu różnica 10Nm w mocy 0KM. Usuwanie katalizatora też nie polecam nic to nie da oprócz smrodu. Robiłem biturbo z i bez katalizatora żadnej różnicy na EGT.

Przy 395KM wkładka KN daje okolice 5KM. Przy 370KM żadnej różnicy nie było.

Coobcio
Czyli tylko moda turbiny zrobic ew. Wiekszy Intercooler wtryski w spokoju i pod 400 bedzie no i na dayly styknie smile.gif
rumianko
z doświadczenia

no1 fmic w biturbo musi być - na serii 272 na hamowni grzeje się nawet do 60C a po modzie 80-90C
no2 dpf_off + przelot wydech

a jak zrobisz dużą turbinę na hybryde to lekko ponad 400KM ale musi obsłużyć doładowania około 2,5b
jnx
polemizowałbym z tym wynikiem na tym doładowaniu ;-)
rumianko
3.0 tri turbo po modzie na 430-440Km ładuje około 3.0-3.1b wink.gif

trochę mało to 2,1b na 400KM, jak wygląda zadymienie tego auta?
jnx
Robiłem m550d. W serii boost narastający 2.95b, na którejś z map jest 3b chyba od sportu, ale to całkiem inna konstrukcja więc nawet nie ma co go wspomiać... dosyć że N57 to na dodatek z większymi zaworami w porównaniu z chociażby 335/535d 313KM.
siewcu
jak mało? to nagle niepodważalne wyniki z dynoproject stały się podważalne? a dymu nie pamiętam w sumie ile było... ale znalazłem foto z pomiaru rl - e61 kombi automat.

deejey!
No super pomiar 0-100, a coś więcej ? Bo chyba nie ocenimy auta po pomiarze 0-100 rolleyes.gif
Coobcio
CYTAT(siewcu @ Thu, 09 Jul 2015 - 12:11) *

Męski wynik u mnie d programie też jest zadane 2.1 bara i wyłączony fap... ale egr zostawilem w spokoju żeby silnik normalnie się rozgrzewal.
Turbo duże wieksze bym chciał no i fmic a pukic co wtryski poszły na sprawdzenie bo dymiala mocna bunia...
rumianko
siewcu to nie chodzi o uwierzenie wyniku bo jest realny jak najbardziej,

tylko jak sobie policzysz masze powietrza do dawki paliwa to na tym doładowaniu niestety nie wyjdzie bezdymnie smile.gif

nie czepiam się wyniku ale nie jeden wyjechał z brk-tuning z bi-turbo na 300-350 i do 350KM już widzę zadymienie lekkie, jak u was to wygląda?
Coobcio
Wtryski turpami się okazały jedynie cewki sprawne u... Drogo będzie biggrin.gif
Przy okazji bazowa dawka + 10% Ciekawe jak to na osiągi się przełoży tongue.gif
No i koniecznie FMIC, tak mierzyłem to największe co wejdzie to rdzeń wysoki na 40cm i szeroki na jakieś 55cm - będzie z nerek na niego fajnie wiało smile.gif
tomp
Zadbaj również o to żeby to pwietrze miał gdzie uciec. To często ważniejsze niż powierzchnia na którą wieje
Orzeł
przerabiał ktoś może temat wydechu w F10 535D??

chciałem go trochę rozluźnić, ale ZA DPFem (wyjazdy za granicę i musi zostać).

mam różne informacje na ten temat, jedni mówią ze pomoże a inni, że totalnie nie ma sensu bo seria jest już bardzo wydajna. NIe zalezy mi na dźwięku tylko na obniżeniu EGT.
ktoś pomoże ??
robić czy zostawić serię?? smile.gif
Mystic888
Pacjent: E61 535d 272KM.

Czy mozna przesadzic z wielkoscia IC? Planuje uderzac w 4xxKM/8xxNM i chce zaczac od IC. Najwiekszy jaki widzialem w fmic.pl ma 600x300x100mm. Z tego co liczylem to powinien sie zmiescic bez problemu, ale czy nie bedzie to przerost formy nad trescia?
kirpek
Sprawdź jeszcze jak z nawiewem na ten icek oraz z odprowadzeniem powietrza. Bo na nic ci duzy icek, jak polowa pracuje jak powinna.
Coobcio
No za turbinkę się zabrałem, kołeczko CNC wlatuje blisko 4mm większe (wirnik wydechowy pozostał bez zmian):


I wtryski dałem na regenerację oraz moda +10%
jaaano
CYTAT(Coobcio @ Mon, 31 Aug 2015 - 11:11) *
I wtryski dałem na regenerację oraz moda +10%

A gdzie ? jeśli można zapytać ?
Grand_
I jak idzie zabawa z 535d ?
Bo mam takie samo i zaczynam zabawe, a Cobcio będzie dobrym punktem odniesienia jak zawsze biggrin.gif
SNiP3R
Ja przy 530d mam 380/800nm, w sumie nie jest źle, jednak przy pełnym bucie z tyłu za mną robi się z leksza mała zadymka rolleyes.gif
tvn
o kurka rurka tongue.gif
manual ili aftomat?
jaki boost zadany?
SNiP3R
Automat, rocznik 2009, czyli ten poliftowy, bardziej wytrzymały (niby do 800nm XD).
Coś ala 2.15b. Można było jeszcze podciągnąć troszkę, ale wtedy byłoby na styk z wytrzymałością turbawki, no i dymu byłoby więcej jak z lokomotywy parowej tongue.gif.
To też zasługa kolegi jnx (którego serdecznie pozdrawiam biggrin.gif), który ogarnął to wszystko programowo, w sumie bezproblemowo smile.gif.
Do tego szperke sobie zajumałem, dość fajnie utwardziłem (poliuretan itp.) i całkiem fajnie to teraz jedzie.
Acha... teraz muszę sobie zaprogramować SAT, czyli sportową skrzynię biegów, mam zainstalowany cały osprzęt (kiera z łopatami + sportowy wybierak) i teraz pozostaje mi tylko software a będzie się jeździć jeszcze przyjemniej smile.gif
tvn
Gratuluję smile.gif
fajnie wyszło, co za turbo siedzi i czy na seryjnym kolektorze?
SNiP3R
Kolektor seryjny. Myślę jeszcze nad jakimś customem może... a turbo to hybryda, dobrze zrobiona przez chłopaków z PerunTurbo biggrin.gif
tvn
robiona na bazie Twojej?
i jak ze wstawaniem z dolnych partii obrotowych w porownaniu z seryjną?
SNiP3R
Tak dokładnie, robiona na bazie mojej.
A tu wykresik:
tvn
bajka:) tongue.gif
dół dużo gorszy? później wstaje?
SNiP3R
Czy ja wiem... podobnie, tylko z tą różnicą, że gdy teraz "wstaje" to robi to z większą pompą aniżeli wcześniej biggrin.gif
Tommo
Popraw chłodzenie skrzyni, jeśli tego nie zrobiłeś, bo przy takim momencie lekko nie ma.
Fajny dupowóz.
SNiP3R
Hmmm... o tym nie myślałem. A jak to się robi dokładnie? rolleyes.gif
Tommo
Konwerter ma duże straty w przenoszeniu momentu napędowego. Ta tracona moc oddawana jest w formie ciepła do oleju, czy tam poprawnie płynu hydraulicznego. U Ciebie tego ciepła jest znacznie więcej. Seryjny wymiennik ciepła, może nie wydolić z oddawaniem go do otoczenia, więc należałoby go wymienić na wydajniejszy. O szczegóły powinieneś udać się do tunerów. Na pewno podpowiedzą jak to optymalnie wykonać.
Grand_
tak na marginesie, tak wygląda seryjny intercooler z 535d 230 tys przebiegu, realnego.
SNiP3R
No... intercooler to pierwsza rzecz jaka powinna być wymieniona tuż przed jakimikolwiek modyfikacjami, zwłaszcza w BMW typu 530d/535d.
DOHC
CYTAT(Tommo @ Wed, 10 Feb 2016 - 15:27) *
Konwerter ma duże straty w przenoszeniu momentu napędowego. Ta tracona moc oddawana jest w formie ciepła do oleju, czy tam poprawnie płynu hydraulicznego. U Ciebie tego ciepła jest znacznie więcej. Seryjny wymiennik ciepła, może nie wydolić z oddawaniem go do otoczenia, więc należałoby go wymienić na wydajniejszy. O szczegóły powinieneś udać się do tunerów. Na pewno podpowiedzą jak to optymalnie wykonać.


tak z ciekawości, ta skrzynia ma LOCKUP ?

Pozdrawiam
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.