![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 September 2015 ![]() |
Panowie,
307/EW10J4S-RFK/VVT 2.0 16V mam kilka pytań... 1. Skrzynia 20DM68: TRANSMISSION BVM5 GEARBOX (CHARACTERISTICS) BVM BE4 T SPEEDOMETER DRIVE CT 22 X NO FINAL DRIVE RATIO CP 17 X 73 CLUTCH HYDRAULIC CLUTCH GEARBOX TYPE (TYPE APPROVAL) GEARBOX BE4/5 T TYPE DIFFERENTIAL (GEARBOX) DIFFERENTIAL 84 GEARBOX TYPE GEARBOX BE4R Czy 20DM71 lub 20DM74 podejdą i jeśli tak, która będzie dłuższa? (chciałbym trochę wydłużyć skrzynię - 5 bieg i myślę nad zakupem używki a potem jej wyremontowaniu od razu ze zmianami). 2. Na co zwrócić uwagę kupując takie skrzynie (oprócz tego czy oczywiście podejdą mocowania, czy jest siłownik hydrauliczny i jak jest mocowany itp.)? 3. Może ktoś słyszał - EW10J4 miały problemy z popychaczami, czy w EW10J4S również występował ten problem? Dziękuję i pozdr. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Najpierw porównaj przełożenia a potem myśl nad tym nad czym myślisz.
A jak nie chcesz ładować szpery to ładuj 6-b skrzynię od silnika 2.2 z 407 i będziesz miał i fajnie przyspieszające auto, długi 6 bieg i skrzynię która się nie sypnie. Jakby co skrzynie mam ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 September 2015 ![]() |
...to ładuj 6-b skrzynię od silnika 2.2 z 407 i będziesz miał i fajnie przyspieszające auto, długi 6 bieg i skrzynię która się nie sypnie. Jakby co skrzynie mam ;-) Podejdzie zamiast 20DM68? Ile chcesz za tą skrzynię? Pytanie jeszcze czy do 307 uda się dobrać resztę (ramkę do wnętrza i cięgna wybieraka, nie wiem co jeszcze)? |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Kontrol nie trzeba pół osi przerabiac pod ta skrzynie? I jak z predkosciomierzem?
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: pomorze ![]() |
przelozenie 6-tego iegu w ML6 jest podobne do 5-tego w ML5. Są one tylko ciaśniej zestopniowane.
-------------------- najwazniejsze aby nasze dzieci mialy bogatych rodzicow
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce ![]() |
a ja mam takie pytanie troche innej beczki czy ta cala skrzynia BE4 byla taka slaba jak MA w 106/saxo??? BE4 przeciez to cos podobnego do tej montowanej w xsarze picasso ???
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jest dosyć mocna tylko trzeba mieć na szerokim mechanizmie różnicowym wtedy jest OK. Podobnie MA również miała dwa mechanizmy różnicowe i na tym mocniejszym była sporo wytrzymalsza. Użytkownik Bunio rozpykał dosyć mocno te skrzynie i chyba potrafi przełożyć bebechy od BE w obudowy MA.
A BE ze szperą robi się już naprawdę wytrzymałą skrzynią a przy okazji bardzo lekką jak na swoje możliwości bo waży poniżej 40kg. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 December 2015 ![]() |
Jestem nowym i na początek Witam Wszystkich na forum .
mam 307 benzyna 1.6 ze skrzynią BE4/5 J i zaczyna mi trochę wyć przy prędkości od 50 do 60 obojętnie na jakim biegu i mam pytanie do znawców tematu które łożyska wypadało by wyminić i czy tylko łożyska z góry dziękuję za zaiteresowanie się tematem |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 December 2015 ![]() |
Do kontrolm - przejrzyj i opróżnij skrzynke
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 26 December 2015 ![]() |
Jaro4444, u mnie w 206 s16 o kodzie skrzyni 20DL08, będą pasowały 3,4,5 bieg z 206 1.9d o kodach 20DL12,72, 73, 22, 23, ... ?
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 12 February 2016 ![]() |
Witam, Panowie mam problem, samochód : citroen c4 2005r. silnik 2.0 16v RFN 136km, pada mi skrzynia a oznaczenia jaki znalazłem na skrzyni to DW205 F, czy to można jakos odczytać ? nie znajduje zadnej takiej skrzyni
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 12 February 2016 ![]() |
Witam Panów. Stałem się "szczęsliwym" posiadaczem 307 sw z 2005r z silnikiem 1.6 16 i skrzynią 20DP10 i wszystko było by ok gdyby nie ta tragicznie wolna 5 tka. i Teraz wielka prośba do znawców tematy z jakiego modelu skrzyni będą pasowały zębatki piątego biegu aby przejście z 4 na 5 było optymalne. Codziennie jeżdze do pracy po 100km (expresówką) i męcząca jes podruż 120km/h z obrotami na poziomie 3800.
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 26 February 2016 ![]() |
W peugocie 407 1.8 16v 116 km słychać terkot podczas jazdy bez wciśniętego pedału gazu. Jak wcisnę pedał gazu terkotu nie słychać. Wciśnięcie sprzegła nie ma wpływu na terkot. Co mogło pójść w skrzyni? Nie wiem czy podejmować się naprawy, regeneracji czy szukać sprawnej używanej. Gdybym regenerował to może zębatkę piątego biegu zmieniłbym aby zmnieszyć obroty podczas jazdy.
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Odezwij się do mnie na PRIV.
-------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2015 Skąd: Katowice ![]() |
K-ce Panewniki ul. Twarda albo spec od skrzyń MA/BE Wojtek Gierał - Gierał Motorsport
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
K-ce Panewniki ul. Twarda Jeśli mówisz o tej samej ekipie, która ma zakład zajmujący się felgami, to z moich doświadczeń dla nich nawet wystruganie kijka może być ciężkie. spec od skrzyń MA/BE Wojtek Gierał - Gierał Motorsport Ten namiar też już dostałem od innego użytkownika forum, prawdopodobnie się do Pana Wojtka zgłoszę. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
K-ce Panewniki ul. Twarda albo spec od skrzyń MA/BE Wojtek Gierał - Gierał Motorsport Gieral ... nie Gierał ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2015 Skąd: Katowice ![]() |
Jeśli mówisz o tej samej ekipie, która ma zakład zajmujący się felgami, to z moich doświadczeń dla nich nawet wystruganie kijka może być ciężkie. To jest zakład obok i chyba z tymi od felg nie mają nic wspólnego . Robili mi kiedyś remont skrzyni MA - pełen profesjonalizm. Gieral ... nie Gierał ![]() Kurde faktycznie przez l ,przepraszam za swój błąd - ![]() |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
ciągnąc dalej temat, zna ktoś wartości "preload" dla skrzyń BE?
Można się rzeczywiście podpierać tylko luzem osiowym? Z ASO dostałem tylko coś takiego: ![]() ![]() Rysunek : B2CE02DD Wyświetl na pełnym ekranie Zamontować nakrętkę wałka sprzęgłowego, stroną oporową na zewnątrz (7). Dokręcić lekko nakrętkę (7). Ustawić czujnik [1504 /2437-T] na podstawach [0317-AP / 8013-TAP], [0330-V2 / 5708-TV2] i [0330-V3 / 5708-TV3]. Umieścić sondę czujnika na nakrętce (7). Nacisnąć wałek sprzęgłowy w kierunku osiowym w dół. Wyzerować czujnik zegarowy [1504 / 2437-T]. Nacisnąć wałek sprzęgłowy w kierunku osiowym w górę. Odczytać i zanotować wartość : Luz musi zawierać się między 0,05 i 0,15 mm Jeśli wartość odczytana na czujniku nie jest prawidłowa, rozpocząć regulację od nowa |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
Chyba nie całą instrukcję dostałeś
![]() ![]() -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:00 |