Kompresor 3.0TFSI w innym aucie |
Kompresor 3.0TFSI w innym aucie |
Wed, 20 May 2015 - 15:11
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk |
kompresor ma nadmuchać dół i sprawić ,żeby turbo się obudziło przy 3 tys a nie jak obecnie przy 4 z groszem. Mój eaton jest za mały aby je rozkręcić bo początkowo pomaga ale gdy turbo buduje szczątkowy już boost eaton puchnie i coraz bardziej i od 2.5 tys do 4 jest stagnacja. Na 1 i 2 biegu tego tak nie czuć ale na 4 5 i 6 biegu wkurza mnie to bo te moje 0.9 bara w dolocie szału nie robi. W dodatku jak jest cieplej to jest mniej ;/
Czy te kompresory z AMG są na elektrosprzęgle z płynną regulacją ? bo problem sterowania tego też jest dosyć istotny. A w moc jaka celuje , hmm na pewno 500+ ale skoro m62 ma mapę do 800m3 na godzinę i puchnie dosyć mocno to wydaje mi się iż takie 1400m3 będzie w sam raz. Myślałem o tych z AMG ale na allegro niema tego aż tyle i ceny są trochę inne ;/ |
|
|
Wspieraj forum |
Wed, 20 May 2015 - 15:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Wed, 20 May 2015 - 15:15
Post
#22
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
kompresor ma nadmuchać dół i sprawić ,żeby turbo się obudziło przy 3 tys a nie jak obecnie przy 4 z groszem. Mój eaton jest za mały aby je rozkręcić bo początkowo pomaga ale gdy turbo buduje szczątkowy już boost eaton puchnie i coraz bardziej i od 2.5 tys do 4 jest stagnacja. Na 1 i 2 biegu tego tak nie czuć ale na 4 5 i 6 biegu wkurza mnie to bo te moje 0.9 bara w dolocie szału nie robi. W dodatku jak jest cieplej to jest mniej ;/ Czy te kompresory z AMG są na elektrosprzęgle z płynną regulacją ? bo problem sterowania tego też jest dosyć istotny. A w moc jaka celuje , hmm na pewno 500+ ale skoro m62 ma mapę do 800m3 na godzinę i puchnie dosyć mocno to wydaje mi się iż takie 1400m3 będzie w sam raz. Myślałem o tych z AMG ale na allegro niema tego aż tyle i ceny są trochę inne ;/ Do sterowania zastosuj przepustnice z mocna sprezyna powrotna (taka, ktora zamyka sie sama w ciagu 0.5s). TUtaj jest z tego TVSa bypass: Przy 14% PWM przepustnica stoi w miejscu, zmiana powoduje domykanie/otwieranie. Ja mam wysterowane tak,ze do 1500rpm nie ma doladowania, przy 2000rpm 0.2 bara, przy 2500 0.4 bara, przy 3000 0.6 bara az do odcinki. Dziala super. Jak masz warunki na zabawe z tym kompresorem to go po prostu kup i sam pomacaj. Przy strojeniu zadalem 0.3 bara i mi trzymal 0.28. Dla 0.7 trzymal 0.62 po calym zakresie obrotow. Oczywiscie to sterowane na EMU. Jak jest przepustnica zamknieta, to 0.2 bara mam przy 1100rpm . -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 20 May 2015 - 15:22
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk |
u mnie w aucie jest już świnka, obecnie eatona M62 kontroluje dv sterowana elektronicznie i dodatkowym innym zaworem.
Nie ukrywam ze sterowanie kółkiem ze sprzęgiełkiem było by dobrą opcją w moim wypadku. Ten z AMG takie ma? Bo m62 to ma 1 i 0 dlatego zostało wywalone ale jakby płynne miało być to można by je wyłączać na górze jak turbo wstanie. Zawsze to kilka koni strat mniej chociaż kompresor jak nie buduje doładowania to podobno generuje bardzo niewielkie straty. Tak słyszałem i w prostych testach jakie robiłem też tak wynikało. |
|
|
Wed, 20 May 2015 - 15:27
Post
#24
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
u mnie w aucie jest już świnka, obecnie eatona M62 kontroluje dv sterowana elektronicznie i dodatkowym innym zaworem. Nie ukrywam ze sterowanie kółkiem ze sprzęgiełkiem było by dobrą opcją w moim wypadku. Ten z AMG takie ma? Bo m62 to ma 1 i 0 dlatego zostało wywalone ale jakby płynne miało być to można by je wyłączać na górze jak turbo wstanie. Zawsze to kilka koni strat mniej chociaż kompresor jak nie buduje doładowania to podobno generuje bardzo niewielkie straty. Tak słyszałem i w prostych testach jakie robiłem też tak wynikało. W audi nie ma sprzegla, jest bypass i jest ok. Amg chyba ma sprzeglo, ale to trzebaby podpytac kogos. HZ10 mial taki na sprzedaz, to powinien cos wiedziec. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 20 May 2015 - 16:06
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk |
a jakaś mapa tego kompresora bo ja znalazłem takie coś:
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-amg-...9-code3-sc.html nie do końca wiem na którą mapę patrzeć a różnice są bardzo spore;/ ale na którą by nie patrzył to wypada dużo gorzej niż z TVS r1320 ;/ Ze sterowaniem zapewne sobie jakoś poradzę |
|
|
Wed, 20 May 2015 - 19:51
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
Paweł-2005 mam gościa co ma M90 na sell za dobrą kasę, jak chcesz dam Ci namiar
A w temacie to ten z audi jest naprawde ciekawy za ta kase... Eh... Mimo trudnosci w montazu... -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Wed, 20 May 2015 - 20:50
Post
#27
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Paweł-2005 mam gościa co ma M90 na sell za dobrą kasę, jak chcesz dam Ci namiar ;) A w temacie to ten z audi jest naprawde ciekawy za ta kase... Eh... Mimo trudnosci w montazu... TVS1320 jest super kompresorem - nie ma tutaj dyskusji. Ale tak jak mowilem, mnie obrobka kosztowala ~1500zl + 2 tygodnie mojego czasu. W efekcie kompresor ten kosztuje 2500zl lub wiecej. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wed, 20 May 2015 - 21:30
Post
#28
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź |
obróbka jest mocno zależna od ilości miejsca. Jeśli jest go dużo - wg mnie będzie tańsza zdecydowanie... Ja z jednym z gościem z allegro dogadałem się na 900zł za TVS. Wg mnie to ultra dobra cena, i nawet jak by montaż jego wyszedł 1000zł to i tak super. Do M90 też trzeba kobminować flansze, rurki. różnica z TVS jest, że trzeba pod te rurki wyjście wykonać. To jest pracochłonne ale w przypadku gdy tyle kasy oszczędzamy... Dedykowane kompresor kity kosztują naprawdeee dużo
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
Thu, 21 May 2015 - 08:59
Post
#29
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
obróbka jest mocno zależna od ilości miejsca. Jeśli jest go dużo - wg mnie będzie tańsza zdecydowanie... Ja z jednym z gościem z allegro dogadałem się na 900zł za TVS. Wg mnie to ultra dobra cena, i nawet jak by montaż jego wyszedł 1000zł to i tak super. Do M90 też trzeba kobminować flansze, rurki. różnica z TVS jest, że trzeba pod te rurki wyjście wykonać. To jest pracochłonne ale w przypadku gdy tyle kasy oszczędzamy... Dedykowane kompresor kity kosztują naprawdeee dużo Tutaj masz racje. ja patrze przez pryzmat wrzucenia tego na kolektor z chlodnica wodna do r4. Jak chcezs to wsadzic gdzies na bloku , albo masz 50cm w kazda strone od glowicy , to wtedy nie musisz sie z tym tak meczyc. A dedykowane kompresory to jakas porazka, za kit do s2000 trzeba dac 30-40k pln (w UK). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Thu, 21 May 2015 - 10:12
Post
#30
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
Czy ktoś ma wymiary (lub ma możliwość zmierzenia wymiarów) rotorów tego kompresora (długość, średnica) ?
|
|
|
Thu, 21 May 2015 - 13:55
Post
#31
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk |
ja nie chce już starych eatonów. Dlatego serie M zostawiam do czasu wrzucenia TVS . Miejsca mam na prawdę mało ale po prostu trzeba je będzie zrobić A z M90 będzie podobnie dużo zachodu co z TVS dlatego jak już robić to z jajem
Niebawem dzięki koledze Jackkpl uda mi się sprawdzić jak dobrze te aluminium jest spawalne bo mam dostać jakieś odłamki alu i dla testów zobaczę jak będzie szło bo jak wiemy alu nie zawsze jest takie same |
|
|
Thu, 21 May 2015 - 16:26
Post
#32
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 |
Mniej dostępne, ale w mazda 2.3 v6 był kompresor. Według tego: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...60-engine/page2
ma 1,6 l/ obrót. Dostępny kraju: cały silnik -http://allegro.pl/silnik-mazda-323-6-2-3-v6-supercharger-99-kj-i5039658078.html,sam kompresor: http://allegro.pl/silnik-mazda-323-6-2-3-v...5039658078.html |
|
|
Thu, 21 May 2015 - 22:07
Post
#33
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city |
Mniej dostępne, ale w mazda 2.3 v6 był kompresor. Według tego: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...60-engine/page2 ma 1,6 l/ obrót. Dostępny kraju: cały silnik -http://allegro.pl/silnik-mazda-323-6-2-3-v6-supercharger-99-kj-i5039658078.html,sam kompresor: http://allegro.pl/silnik-mazda-323-6-2-3-v...5039658078.html To tez jest stary kapec z poprzedniej epoki. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Fri, 22 May 2015 - 11:52
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk |
Uważam ,że nic lepszego za lepszą kasę niema opcji dostać niż ten z 3.0 tfsi.
Może te z AMG są jeszcze porównywalne ale jakieś inne kompresorki ze starych silników nie wchodzą w gre,gdyż nie zamierzam wkładać jakiejś starej zużytej części która nic nie poprawi. Bo mój eaton działa i jest w idealnym stanie dlatego nie muszę zmienić go na jakiś inny, tylko jak już to na lepszy z większą wydajnością dlatego postanowiłem ,że jeśli mój plan dojdzie do skutku to próbujemy z tym od 3.0 tfsi Mam nadzieje ,że niebawem się dowiem jak dobrze jest on spawalny |
|
|
Sat, 23 May 2015 - 14:29
Post
#35
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Evora S jaki ma kompresor, nie podpasowało by coś od niej
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Wed, 03 Jun 2015 - 15:26
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk |
chciałem tutaj podziękować koledze jackkpl który pofatygował się i wysłał mi wycięty kawałek kompresora
Zrobiłem testy i jest wszystko ok : https://lh3.googleusercontent.com/Rc_HlcRA9...k=w1262-h709-no można to śmiało spawać tylko trzeba oczyścić z farby bo ona się wypala i mocno przeszkadza ale poza tym ładnie się to smarka. Lepiej jest jak się podgrzeje przed spawaniem bo wtedy można się pobawić i w estetykę, także dla potomnych obudowa tego kompresora jest spawalna i to całkiem dobrze :) |
|
|
Thu, 04 Jun 2015 - 19:35
Post
#37
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Wrexham/Rzeszów |
Ciekawe jak by to zapakować do vr6 co by było.
-------------------- Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było |
|
|
Thu, 04 Jun 2015 - 20:40
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
Mnie się w nim te zabudowane intercoolery podobają, pytanie tylko jak znacznie tamują przepływ, tj. czy dużo większy jest uzysk z temperatury schłodzonego powietrza niż byłby z większego przepływu ciepłego ? Bo nie wiem jak się do tego odnieść...
|
|
|
Fri, 05 Jun 2015 - 09:52
Post
#39
|
|
Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź |
Sądzisz że ktoś by je zakładał gdyby bez nich było lepiej? Liczysz na to że kooperacja inżynierów Eatona i Vag'a to banda kretynów?
-------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
Fri, 05 Jun 2015 - 10:03
Post
#40
|
|
Super User Dołączył: Tue, 17 July 2007 |
Akurat o obecnych inżynierach z VAG to mam niezbyt pochlebne zdanie
W BMW 1.6 turbo, które ma 105KM też to turbo jest po to, żeby było lepiej, czy żeby więcej rzeczy się mogło wysypać ? Zadałem konkretne pytanie, głównie chodziło mi o to, czy ktoś na tyle taki kompresor rozebrał, żeby pokazać zdjęcia tej chłodniczki, ewentualnie podać jej wymiary. Planuję wstawić podobny system do mojego Eatona, jednak jeśli miałoby to przynieść nikłą poprawę osiągów lub wręcz je pogorszyć, to wolałbym nie ciąć dedykowanego zestawu na który ciułałem kilka lat. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 18:32 |