![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#221
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Moja teorie masz na pw...
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#222
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Do świąt będę upalał znowu. Jedynie tłoki Omega moga trochę temat opóźnić. Ale i tak myślę że w listopadzie wyjazd.
Co do stuk, świeca, egt, jak mówiłem, każda teoria jest możliwa, co nie zmienia faktu, że jeśli wszystkie elementy zostaną sprawdzone i będą ok, niczego nowego się nie dowiem ![]() Ktoś zna świece NGK racing? -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#223
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
Zawsze to można wyeliminować na przyszłość - 4 x AFR, albo chociaż 4 x EGT w kolektor i po robocie.
-------------------- Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
|
|
|
![]()
Post
#224
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#225
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
I myślisz, że jest czas na reakcję?
![]() ![]() ![]() ![]() Też mam dwie mapy, na codzień używam słabszej, ale na torze już niekoniecznie ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#226
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Nie wiem jakie masz tloki, moze warto przy okazji pokusic sie i kupic bardziej odprezajace motor.Glowica rowniez idzie do rozebrania,mozesz zrobic maly porting.Jedna z przyczyn detonacji ,jest przegrzany motor-ciekawe jaka temperature olej lapie na torze.
|
|
|
![]()
Post
#227
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Moze tez paliwo miales inne zalane. No właśnie paliwko to chyba jakieś kiepściutkie bo brudno strasznie z tego co widać na fotkach. Mój dziadek na VPR100 lata i jak zdjęliśmy czapkę to było jak w nówce a tu nagaru od groma -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#228
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
4 sondy czy 4 x egt to nic drogiego choćby w oparciu o produkty Innovate. Oczywiście logowanie, bo patrzeć na zegary się nie da i to na etapie strojenia na drodze ewentualnie w warunkach torowych (idealna sytuacja). Drugi kolektor tylko pod to oczywiście byłby najlepszy.
Przy kosztach wsadzonych do tej pory czy kosztach remontu to wręcz śmieszne pieniądze. Spokojnie można wpiąć trochę innych czujników aby upewnić się, że wszystko jest ok i wyciśnięte jest to z silnika co powinno albo "osłabione" w stosunku do warunków na torze (temperatury oleju, wody czy czasu z butem w podłodze). Generalnie tak się robi rzeczy do sportu - strojenie na hamowni, a potem już w warunkach realnej pracy. To, że silnik pada, a w logach czysto to nic dziwnego, zawsze jest granica pomiędzy tym co możemy i co jest sens mierzyć. Natomiast rzeczy mechanicznych jak wady fabryczne, kiepskie spasowania, za słabe części czy przepracowane elementy nie bardzo jest jak mierzyć (albo ze względu na koszty/czas nie ma sensu). -------------------- Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
|
|
|
![]()
Post
#229
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Ciezko dyskutowac z ludzmi, ktorzy takie silniki skladaja dlugi czas. Ale fakt faktem, ze widac stukowe na tloku i zaworach. Rozpadajaca sie swieca robi takie spustoszenie? Myslalem,ze wylatuje po prostu zaworami wydechowymi i tyle. Czy ten silnik ma czujniki stukowego? Ja w kazdym samochodzie, ktorym jezdzilem (seria, modyfikowane) mialem spalanie stukowe slyszalne w kabinie i ani jednego nie uwalilem krotkim stukowym <5sek. Nie mialem co prawda 500 koni z 2.0 litrow, ale w granicach 300-350. A ostatnie k20 na doladowaniu palowalem na trasie i przez zbyt duzy IAT stukalo tak,ze w kabinie bylo slychac. Silnik nadal chodzi. Tak jak pisal hz10, musialo stukac juz od dluzszego czasu, az w koncu uwalilo polke. Paradoks jest taki,ze samo stukowe nie jest AZ TAK szkodliwe, ale powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Po dluzszym czasie potrafi sie mieszanka detonowac zanim bedzie iskra ze swiecy. Ja mialem tak u siebie - splynal tlok , a mial moze 2 "dziabniecia" od stukowego, ale u mnie to bylo ewidetnie spowodowane wysokim EGT. "Paradoks jest taki,ze samo stukowe nie jest AZ TAK szkodliwe, ale powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Po dluzszym czasie potrafi sie mieszanka detonowac zanim bedzie iskra ze swiecy"- Ogarnij sie, po jakim dluzszym czasie??Spalanie stukowe WYSTEPUJE wlasnie wtedy,gdy paliwo zapala sie od nagrzanych czesci sinika(zwykle komory spalania)a nie od swiecy.I nie jest az tak szkodliwe??Obciaza termicznie I mechanicznie tlok.Bo mieszanka zapala sie kilkadziesiat razy szybciej niz w przypadku iskry ze swiecy.W mocno obciazonym motorze,potrafi zrobic destrukcje w ulamek sekundy. |
|
|
![]()
Post
#230
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#231
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
"Paradoks jest taki,ze samo stukowe nie jest AZ TAK szkodliwe, ale powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Po dluzszym czasie potrafi sie mieszanka detonowac zanim bedzie iskra ze swiecy"- Ogarnij sie, po jakim dluzszym czasie??Spalanie stukowe WYSTEPUJE wlasnie wtedy,gdy paliwo zapala sie od nagrzanych czesci sinika(zwykle komory spalania)a nie od swiecy.I nie jest az tak szkodliwe??Obciaza termicznie I mechanicznie tlok.Bo mieszanka zapala sie kilkadziesiat razy szybciej niz w przypadku iskry ze swiecy.W mocno obciazonym motorze,potrafi zrobic destrukcje w ulamek sekundy. a co to stuk nie może wystąpić od ch..wego kąta zapłonu? |
|
|
![]()
Post
#232
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
W sumie rowniez za wczesny zaplon ma na to wplyw.
|
|
|
![]()
Post
#233
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Tia, już widzę minę kierownika seryjnego evo9 przy 1,7b ![]() Ja mam dwie mapy jedna na wszelki wypadek 1,8b zimowa i 2,2 nie zimowa tylko jeszcze nigdy nie używałem tej zimowej ![]() Misiu a wiesz jakie jest seryjne doładowanie w Evo? 1.25 bara. Jebnij mu propocjonalnie ponad trzy bary bez strojenia na torze i wtedy pogadamy. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#234
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Obawiam się że nie do końca rozumiesz mechanizm powstawania spalania stukowego.
"Paradoks jest taki,ze samo stukowe nie jest AZ TAK szkodliwe, ale powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Po dluzszym czasie potrafi sie mieszanka detonowac zanim bedzie iskra ze swiecy"- Ogarnij sie, po jakim dluzszym czasie??Spalanie stukowe WYSTEPUJE wlasnie wtedy,gdy paliwo zapala sie od nagrzanych czesci sinika(zwykle komory spalania)a nie od swiecy.I nie jest az tak szkodliwe??Obciaza termicznie I mechanicznie tlok.Bo mieszanka zapala sie kilkadziesiat razy szybciej niz w przypadku iskry ze swiecy.W mocno obciazonym motorze,potrafi zrobic destrukcje w ulamek sekundy. -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#235
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
"Paradoks jest taki,ze samo stukowe nie jest AZ TAK szkodliwe, ale powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Po dluzszym czasie potrafi sie mieszanka detonowac zanim bedzie iskra ze swiecy"- Ogarnij sie, po jakim dluzszym czasie??Spalanie stukowe WYSTEPUJE wlasnie wtedy,gdy paliwo zapala sie od nagrzanych czesci sinika(zwykle komory spalania)a nie od swiecy.I nie jest az tak szkodliwe??Obciaza termicznie I mechanicznie tlok.Bo mieszanka zapala sie kilkadziesiat razy szybciej niz w przypadku iskry ze swiecy.W mocno obciazonym motorze,potrafi zrobic destrukcje w ulamek sekundy. To, o czym piszesz, to tzn "pre-ignition". Duzo ludzi myli te pojecia, a po angielsku maja dwie ladne nazwy : detonation i pre-ignition. Pierwsze to za szybko spalajace sie mieszanka (np zbyt uboga, za cieplo, lub po prostu za bardzo wyprzedzony zaplon). Slychac to jako stuk, bo fala palacej sie mieszanki dosc mocno wali w tlok. Druga, to samozaplon. Przy samozaplonie moze ci wypalic dziure w tloku w pare sekund, bo tlok spreza zapalona juz mieszanke i temperatura wtedy jest znacznie wyzsza, niz przy rozprezaniu dopiero co zapalonej mieszanki. http://www.contactmagazine.com/Issue54/EngineBasics.html Zainm zaczniesz pisac teksty "ogarnij sie", sprawdz, czy napewno masz racje. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#236
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Misiu a wiesz jakie jest seryjne doładowanie w Evo? 1.25 bara. Jebnij mu propocjonalnie ponad trzy bary bez strojenia na torze i wtedy pogadamy. i bardzo zdrowe porównanie, 0.6b i 1.1b ponad serię, oraz 1.25b i prawie 2b ponad serię jako punkt odniesienia ![]() |
|
|
![]()
Post
#237
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
To, o czym piszesz, to tzn "pre-ignition". Duzo ludzi myli te pojecia, a po angielsku maja dwie ladne nazwy : detonation i pre-ignition. Pierwsze to za szybko spalajace sie mieszanka (np zbyt uboga, za cieplo, lub po prostu za bardzo wyprzedzony zaplon). Slychac to jako stuk, bo fala palacej sie mieszanki dosc mocno wali w tlok. Druga, to samozaplon. Przy samozaplonie moze ci wypalic dziure w tloku w pare sekund, bo tlok spreza zapalona juz mieszanke i temperatura wtedy jest znacznie wyzsza, niz przy rozprezaniu dopiero co zapalonej mieszanki. http://www.contactmagazine.com/Issue54/EngineBasics.html Zainm zaczniesz pisac teksty "ogarnij sie", sprawdz, czy napewno masz racje. Zwraca Honor.Dobry artykul mi wyslales.Nigdy nie jest za pozno na nauke(: |
|
|
![]()
Post
#238
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie wiem jakie masz tloki, moze warto przy okazji pokusic sie i kupic bardziej odprezajace motor.Glowica rowniez idzie do rozebrania,mozesz zrobic maly porting.Jedna z przyczyn detonacji ,jest przegrzany motor-ciekawe jaka temperature olej lapie na torze. Porting jest już dawno, odprężenie ciut większe też o ile pamiętam przy strokerze poszło, panowie, to na prawdę składają ludzie którzy serwisują mistrzów Polski. O oleju też pisałem że 120 nie przekracza. To auto jest przygotowane bardzo dobrze i przez dobrych fachowców, co nie zmienia faktu, że wszystkim motory potrafią się wyjebać ![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#239
|
|
User Dołączył: Mon, 03 September 2007 Skąd: wrocław ![]() |
Tu nie chodzi o to kto to składał. Chodzi o to, że coś jebło więc coś jest przyczyną. Najlepszą opcją była by ukryta wada materiału ale dużo wskazuje na to, że coś innego zapoczątkowało reakcję łańcuchową i dobrze by było to wyłapać żeby nie rwać później włosów z głowy.
Jeśli odpadły kawałki świecy to znaleźliście je ? |
|
|
![]()
Post
#240
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tak, ślady na łopatkach turbo jak wyleciały
![]() Przypominam, że dzień przed poznaniem wleciał mi też błąd pierwszej lambdy, skasowałem, nie było, na torze się jednak pojawił znowu jako chwilowy. Niby auto powinno z nim być przelane, ale ch.. wie. Poza tym jeśli świeca dostała już kilka ciosów w tzw międzyczasie, to mogła akurat w tym momencie się poddać przy stosunkowo mniejszym obciążeniu. Generalnie kilka osób które zobaczyło ten bałagan zaczęło szukać lepszych świec do swoich aut ![]() I nie zawsze, nawet dość rzadko dochodzi się do tego co było przyczyną że jebnął silnik. Tak poważnie. Mam znajomych co takie historie ze świecami przeżyli, więc nie dziwi mnie ta ewentualność. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 16:04 |