![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#201
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Ja nie chciałbym podważać kompetencji 4T, ale również mam troche odmienne zdanie. Wywaliłem tłok u siebie w zeszłym roku - padł nagle wtrysk. Kabum było jedno - odpadła półka tłoka, wyleciała przez wydech i nie zdążyła narobić innych szkód, a na tłoku i głowicy nie było widać żadnego śladu stuku więcej. Tutaj gdyby padła porcelanka (co oczywiście się jak najbardziej zdarza) to miałbyś samo uszkodzenie mechaniczne od kontaktu ciała obcego. Resztka świecy, nawet jeśli jest w stanie zapalić przyporządkowaną dawkę paliwa, to na pewno nie wygeneruje detonu, a tutaj pogrzany cały tłok stukiem i spłynięta, a nie urwana pólka. Również sprawdziłbym wtryski - może wydajność spadła tylko delikatnie no i zastanowiłbym się, czy nastepnego setupu nie postawić na EMU, żeby go obwarować czujnikami i korektami w razie zmieniających sie warunków temperatur bądź właśnie stuku..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#202
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Jakby to było paliwo, to by na pozostałych cylindrach były ślady, paliwo samo jednego nie wybierze. Wtrysk sprawdzę oczywiście bo było to jedno z podejrzeń również.
No i o ile wiem ecu samo w sobie też ma zabezpieczenia odpowiednie. EMU w evo to raczej na razie ewenement niż częsty widok. Tłok ma podgrzanie w centralnej części gdzie jest świeca mocniejsze. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#203
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
A ktory to cylinder ostatni??Jesli ostatni to tam jest najcieplej.
|
|
|
![]()
Post
#204
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#205
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Jesli mechanicy twierdzili ze wtrysk byl jednym z podejrzen ,to oznacza ze sami musza miec podejrzenie o spalaniu stukowym.Albo sa zielonymi ludkami.Ktorzy duzo gadaja,bo nie wiedza"co sie z czym je".Dla mnie niezrozumiale..
|
|
|
![]()
Post
#206
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Jesli mechanicy twierdzili ze wtrysk byl jednym z podejrzen ,to oznacza ze sami musza miec podejrzenie o spalaniu stukowym.Albo sa zielonymi ludkami.Ktorzy duzo gadaja,bo nie wiedza"co sie z czym je".Dla mnie niezrozumiale.. Nie, no bez przesady. Ekipa 4T to nie są amatorzy ani "tunerzy" od 2 projektów. Oni też widzieli ten silnik na żywca, a nie fotki na forum. Innymi słowy relax ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#207
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
To ja o wtrysku myślałem. Co do fachowości 4T i PTT, nie mam wątpliwości. Oczywiście gdybania jest wiele, wiele osób węszy spiskową teorię że stukało na tym cylindrze, wtrysk się zawiesił, paliwo było słabe, ecu coś popiedroliło itd itp.
Tak na prawdę możemy się tego nie dowiedzieć. Ja ze swojej strony u kolegów widziałem kiedyś dużo świec co się poddały i rozj.bały motory, widziałem też inne rzeczy. M.in. motory o których nie miał nikt pojęcia dlaczego się wysrały. Taki urok motorsportu. Sprawdzę co się da, poskłada się motor na nowo i zobaczymy. Motor był 2000km temu na rewizji przy okazji poprawki uszczelniaczy, nic nie sugerowało problemów, wszystko zostało wtedy sprawdzone. Nieszczęście wydarzyło się też krótko po rozpoczęciu sesji, więc nie był silnik zagrzany jakoś szczególnie. Diabli wiedzą więc tak na prawdę. Paliwo było z tego dnia. Świeżo po dolewce ze stacji w Poznaniu, wcześniej jeździłem na paliwie z Bydgoszczy. Może to to? ![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#208
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
nie było to przypadkiem na wyjściu z zakrętu a jest to cylinder jako ostatni od strony zasilania listwy?
|
|
|
![]()
Post
#209
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Nie, to było na prostej tuż przed ostatnim zakrętem przed prostą startową. Ale cylinder ostatni, to fakt.
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#210
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
to sie nie stało w 2 sekundy tylko destrukcja musiała troche potrwać. zainwestuj w swirlport bo ja obstawiam braki paliwa.
|
|
|
![]()
Post
#211
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 May 2007 Skąd: triocity ![]() |
Taka destrukcje jak tam to trwa max sekunde może 2 na pb, na alkocholu jeszcze krócej.
-------------------- mk2 vrt 4motion
|
|
|
![]()
Post
#212
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ciezko dyskutowac z ludzmi, ktorzy takie silniki skladaja dlugi czas. Ale fakt faktem, ze widac stukowe na tloku i zaworach. Rozpadajaca sie swieca robi takie spustoszenie? Myslalem,ze wylatuje po prostu zaworami wydechowymi i tyle.
Czy ten silnik ma czujniki stukowego? Ja w kazdym samochodzie, ktorym jezdzilem (seria, modyfikowane) mialem spalanie stukowe slyszalne w kabinie i ani jednego nie uwalilem krotkim stukowym <5sek. Nie mialem co prawda 500 koni z 2.0 litrow, ale w granicach 300-350. A ostatnie k20 na doladowaniu palowalem na trasie i przez zbyt duzy IAT stukalo tak,ze w kabinie bylo slychac. Silnik nadal chodzi. Tak jak pisal hz10, musialo stukac juz od dluzszego czasu, az w koncu uwalilo polke. Paradoks jest taki,ze samo stukowe nie jest AZ TAK szkodliwe, ale powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Po dluzszym czasie potrafi sie mieszanka detonowac zanim bedzie iskra ze swiecy. Ja mialem tak u siebie - splynal tlok , a mial moze 2 "dziabniecia" od stukowego, ale u mnie to bylo ewidetnie spowodowane wysokim EGT. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#213
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Kajman na pocieszenie, u mnie też się poddał tłok niestety. Też czwarty tyle że u mnie stuku nie było, tylko EBC nie wiem dlaczego przeładowało do 1,73 bara
![]() Jakie tłoki zakładasz do swojego? -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#214
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#215
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
nie wierzę, niezniszczalne subaru się zepsuło ![]() A znasz inny silnik, który wytrzyma doładowanie 1,73 bara kiedy seryjne jest 0,6 ? Na szczęście gładź idealna. Wkładamy nominały, zakładam emu i ogień. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#216
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
PTT, stukowe mogło być po rozjebaniu elektrody zewnętrznej jak iskra na tłoku przeskakiwała wydaje mi się, auto jeszcze chwilę pojechało po pierwszym strzale (pewnie odpadnięcie elektrody zew) prawie pełnym ogniem i wtedy mogły się już cuda dziać jak iskra na tłok skakała i na srodku ślad zostawiła, czujniki stukowego oczywiście że są, chyba nie ma już silników bez tego?
Z ch..ych wiadomości to turbo też dostało. To mnie już lekko zdenerwowało. Tłoki były Manley, teraz jeszcze rozważam Omege. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#217
|
![]() |
współczuje choć lubie Twoje podejscie to tego auta. albo na ostro albo w ogóle,
trzymam kciuki za poskładanie na nowo i szybki powrót do upałki |
|
|
![]()
Post
#218
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
PTT, stukowe mogło być po rozjebaniu elektrody zewnętrznej jak iskra na tłoku przeskakiwała wydaje mi się, auto jeszcze chwilę pojechało po pierwszym strzale (pewnie odpadnięcie elektrody zew) prawie pełnym ogniem i wtedy mogły się już cuda dziać jak iskra na tłok skakała i na srodku ślad zostawiła moim skromnym zdaniem nie. Bardziej prawdopodobne wydaje się spustoszenie po latającej w komorze spalania elektrodzie razem z kawałkiem tłoka. A genezą tego wydarzenia jest stuk, jak jeszcze z elektrodą wszystko było ok. Jak w ogóle świeca ma wytworzyć iskrę bez masy? Z rozpędu? ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#219
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
... i wtedy mogły się już cuda dziać jak iskra na tłok skakała i na srodku ślad zostawiła... Popatrz jakie prady musisz puscic przy spawaniu,zeby zostawic slad na metalu. Cewka produkuje duze napiecie, ale bardzo maly prad. Nie jest w stanie zostawic sladu na zadnym metalu pomijajac bardzo cienka puszke do piwa. Robilem testy z cewkami na biurku , gdzie iskra skakala na 5cm i nie pozostawiala zadnego sladu na metalowej blaszce. Slady na tloku sa od czego innego. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#220
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ja wiem czemu sie wysrało... bo było grubo
![]() 550 kunia i 700 niuta w 4 cylindrówce to męski wynik, pewnie sporadyczne kille by przezył silnik dłużej ale pałowanie na torze niestety ale jest wymagające dla silnika szkoda bo finansowo pociągnie ostro jak jeszcze turbina uszkodzona, ale zima długa ......na wiosne bedzie znowu podawał ![]() -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 16:03 |