Shoutbox 0 nowych PW 


13 Stron V  « < 9 10 11 12 13 >  
Reply to this topicStart new topic
> Lancer Evo 9, wierny czarnuch ;)
Fawor
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:08
Post #201


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Ja nie chciałbym podważać kompetencji 4T, ale również mam troche odmienne zdanie. Wywaliłem tłok u siebie w zeszłym roku - padł nagle wtrysk. Kabum było jedno - odpadła półka tłoka, wyleciała przez wydech i nie zdążyła narobić innych szkód, a na tłoku i głowicy nie było widać żadnego śladu stuku więcej. Tutaj gdyby padła porcelanka (co oczywiście się jak najbardziej zdarza) to miałbyś samo uszkodzenie mechaniczne od kontaktu ciała obcego. Resztka świecy, nawet jeśli jest w stanie zapalić przyporządkowaną dawkę paliwa, to na pewno nie wygeneruje detonu, a tutaj pogrzany cały tłok stukiem i spłynięta, a nie urwana pólka. Również sprawdziłbym wtryski - może wydajność spadła tylko delikatnie no i zastanowiłbym się, czy nastepnego setupu nie postawić na EMU, żeby go obwarować czujnikami i korektami w razie zmieniających sie warunków temperatur bądź właśnie stuku..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:08
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kajman
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:08
Post #202


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Jakby to było paliwo, to by na pozostałych cylindrach były ślady, paliwo samo jednego nie wybierze. Wtrysk sprawdzę oczywiście bo było to jedno z podejrzeń również.
No i o ile wiem ecu samo w sobie też ma zabezpieczenia odpowiednie. EMU w evo to raczej na razie ewenement niż częsty widok.
Tłok ma podgrzanie w centralnej części gdzie jest świeca mocniejsze.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:15
Post #203


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





A ktory to cylinder ostatni??Jesli ostatni to tam jest najcieplej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:19
Post #204


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(Kajman @ Wed, 21 Oct 2015 - 22:08) *
Jakby to było paliwo, to by na pozostałych cylindrach były ślady, paliwo samo jednego nie wybierze.

jak wtrysk zdechnie, to bierze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:25
Post #205


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





Jesli mechanicy twierdzili ze wtrysk byl jednym z podejrzen ,to oznacza ze sami musza miec podejrzenie o spalaniu stukowym.Albo sa zielonymi ludkami.Ktorzy duzo gadaja,bo nie wiedza"co sie z czym je".Dla mnie niezrozumiale..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:45
Post #206


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(addam24 @ Wed, 21 Oct 2015 - 22:25) *
Jesli mechanicy twierdzili ze wtrysk byl jednym z podejrzen ,to oznacza ze sami musza miec podejrzenie o spalaniu stukowym.Albo sa zielonymi ludkami.Ktorzy duzo gadaja,bo nie wiedza"co sie z czym je".Dla mnie niezrozumiale..


Nie, no bez przesady. Ekipa 4T to nie są amatorzy ani "tunerzy" od 2 projektów. Oni też widzieli ten silnik na żywca, a nie fotki na forum.
Innymi słowy relax wink.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 21 Oct 2015 - 22:51
Post #207


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





To ja o wtrysku myślałem. Co do fachowości 4T i PTT, nie mam wątpliwości. Oczywiście gdybania jest wiele, wiele osób węszy spiskową teorię że stukało na tym cylindrze, wtrysk się zawiesił, paliwo było słabe, ecu coś popiedroliło itd itp.
Tak na prawdę możemy się tego nie dowiedzieć. Ja ze swojej strony u kolegów widziałem kiedyś dużo świec co się poddały i rozj.bały motory, widziałem też inne rzeczy. M.in. motory o których nie miał nikt pojęcia dlaczego się wysrały. Taki urok motorsportu.
Sprawdzę co się da, poskłada się motor na nowo i zobaczymy. Motor był 2000km temu na rewizji przy okazji poprawki uszczelniaczy, nic nie sugerowało problemów, wszystko zostało wtedy sprawdzone. Nieszczęście wydarzyło się też krótko po rozpoczęciu sesji, więc nie był silnik zagrzany jakoś szczególnie. Diabli wiedzą więc tak na prawdę. Paliwo było z tego dnia. Świeżo po dolewce ze stacji w Poznaniu, wcześniej jeździłem na paliwie z Bydgoszczy. Może to to? wink.gif Kurde złożony temat. Mając pełną telemetrię fachowcom wybuchają silniki nie pozostawiając śladu w logach. A my się chcemy dowiedzieć? wink.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Wed, 21 Oct 2015 - 23:14
Post #208


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





nie było to przypadkiem na wyjściu z zakrętu a jest to cylinder jako ostatni od strony zasilania listwy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 21 Oct 2015 - 23:17
Post #209


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Nie, to było na prostej tuż przed ostatnim zakrętem przed prostą startową. Ale cylinder ostatni, to fakt.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 22 Oct 2015 - 00:45
Post #210


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





to sie nie stało w 2 sekundy tylko destrukcja musiała troche potrwać. zainwestuj w swirlport bo ja obstawiam braki paliwa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cieplak
post Thu, 22 Oct 2015 - 06:04
Post #211


Super User
Dołączył: Fri, 04 May 2007
Skąd: triocity





Taka destrukcje jak tam to trwa max sekunde może 2 na pb, na alkocholu jeszcze krócej.


--------------------
mk2 vrt 4motion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 22 Oct 2015 - 09:44
Post #212


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ciezko dyskutowac z ludzmi, ktorzy takie silniki skladaja dlugi czas. Ale fakt faktem, ze widac stukowe na tloku i zaworach. Rozpadajaca sie swieca robi takie spustoszenie? Myslalem,ze wylatuje po prostu zaworami wydechowymi i tyle.
Czy ten silnik ma czujniki stukowego?
Ja w kazdym samochodzie, ktorym jezdzilem (seria, modyfikowane) mialem spalanie stukowe slyszalne w kabinie i ani jednego nie uwalilem krotkim stukowym <5sek. Nie mialem co prawda 500 koni z 2.0 litrow, ale w granicach 300-350. A ostatnie k20 na doladowaniu palowalem na trasie i przez zbyt duzy IAT stukalo tak,ze w kabinie bylo slychac. Silnik nadal chodzi. Tak jak pisal hz10, musialo stukac juz od dluzszego czasu, az w koncu uwalilo polke. Paradoks jest taki,ze samo stukowe nie jest AZ TAK szkodliwe, ale powoduje wzrost temperatury w cylindrze. Po dluzszym czasie potrafi sie mieszanka detonowac zanim bedzie iskra ze swiecy. Ja mialem tak u siebie - splynal tlok , a mial moze 2 "dziabniecia" od stukowego, ale u mnie to bylo ewidetnie spowodowane wysokim EGT.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 22 Oct 2015 - 12:00
Post #213


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Kajman na pocieszenie, u mnie też się poddał tłok niestety. Też czwarty tyle że u mnie stuku nie było, tylko EBC nie wiem dlaczego przeładowało do 1,73 bara ohmy.gif i po prostu półka nie wytrzymała obciążenia. Jak się upala czasem jebnąć musi i tyle wniosków.
Jakie tłoki zakładasz do swojego?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Thu, 22 Oct 2015 - 12:06
Post #214


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(Tommo @ Thu, 22 Oct 2015 - 12:00) *
Kajman na pocieszenie, u mnie też się poddał tłok niestety.

nie wierzę, niezniszczalne subaru się zepsuło ohmy.gif

Kajman, to co pisałeś na forum tym lub evo odnośnie kolejności rozpadania się świecy - kto to wymyślił?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 22 Oct 2015 - 12:11
Post #215


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





CYTAT(siewcu @ Thu, 22 Oct 2015 - 12:06) *
nie wierzę, niezniszczalne subaru się zepsuło ohmy.gif

A znasz inny silnik, który wytrzyma doładowanie 1,73 bara kiedy seryjne jest 0,6 ?
Na szczęście gładź idealna. Wkładamy nominały, zakładam emu i ogień.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 22 Oct 2015 - 12:14
Post #216


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





PTT, stukowe mogło być po rozjebaniu elektrody zewnętrznej jak iskra na tłoku przeskakiwała wydaje mi się, auto jeszcze chwilę pojechało po pierwszym strzale (pewnie odpadnięcie elektrody zew) prawie pełnym ogniem i wtedy mogły się już cuda dziać jak iskra na tłok skakała i na srodku ślad zostawiła, czujniki stukowego oczywiście że są, chyba nie ma już silników bez tego?
Z ch..ych wiadomości to turbo też dostało. To mnie już lekko zdenerwowało.
Tłoki były Manley, teraz jeszcze rozważam Omege.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_gucior_*
post Thu, 22 Oct 2015 - 12:45
Post #217









współczuje choć lubie Twoje podejscie to tego auta. albo na ostro albo w ogóle,
trzymam kciuki za poskładanie na nowo i szybki powrót do upałki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Thu, 22 Oct 2015 - 13:04
Post #218


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





CYTAT(Kajman @ Thu, 22 Oct 2015 - 13:14) *
PTT, stukowe mogło być po rozjebaniu elektrody zewnętrznej jak iskra na tłoku przeskakiwała wydaje mi się, auto jeszcze chwilę pojechało po pierwszym strzale (pewnie odpadnięcie elektrody zew) prawie pełnym ogniem i wtedy mogły się już cuda dziać jak iskra na tłok skakała i na srodku ślad zostawiła

moim skromnym zdaniem nie. Bardziej prawdopodobne wydaje się spustoszenie po latającej w komorze spalania elektrodzie razem z kawałkiem tłoka. A genezą tego wydarzenia jest stuk, jak jeszcze z elektrodą wszystko było ok. Jak w ogóle świeca ma wytworzyć iskrę bez masy? Z rozpędu? smile.gif A jak już nie wytwarza to jest bardzo mała szansa, że w komorze spalania została tak wysoka temperatura, że bez iskry udało się niekontrolowanie zapalić mieszankę z nastepnego cyklu...


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 22 Oct 2015 - 13:10
Post #219


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Kajman @ Thu, 22 Oct 2015 - 12:14) *
... i wtedy mogły się już cuda dziać jak iskra na tłok skakała i na srodku ślad zostawiła...


Popatrz jakie prady musisz puscic przy spawaniu,zeby zostawic slad na metalu. Cewka produkuje duze napiecie, ale bardzo maly prad. Nie jest w stanie zostawic sladu na zadnym metalu pomijajac bardzo cienka puszke do piwa.
Robilem testy z cewkami na biurku , gdzie iskra skakala na 5cm i nie pozostawiala zadnego sladu na metalowej blaszce. Slady na tloku sa od czego innego.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 22 Oct 2015 - 13:39
Post #220


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ja wiem czemu sie wysrało... bo było grubo wink.gif
550 kunia i 700 niuta w 4 cylindrówce to męski wynik, pewnie sporadyczne kille by przezył silnik dłużej ale pałowanie na torze niestety ale jest wymagające dla silnika

szkoda bo finansowo pociągnie ostro jak jeszcze turbina uszkodzona, ale zima długa ......na wiosne bedzie znowu podawał wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Stron V  « < 9 10 11 12 13 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 16:03