![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Chyba każdy oprócz Ciebie zrozumiał że to auto streetowe a nie torowe ...
A o ile dobrze pamiętam to na Nurburgring'u testują auta totalnie seryjne też. Żeby nie było OT, auto mega wypas, dopieszczone, doinwestowane. Pozostaje życzyć bezawaryjności i jak najmniejszego spalania hehe ![]() -------------------- JZA80
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ja nikogo nie przekonuję że moja wizja samochodu jest najlepsza, ani już tym bardziej umiejętności, tylko że to nie jest auto do motorsportu a na ulicę i okazjonalne wypad na tor.
A Ty focha strzeliłeś, że o czas ośmieliłem się spytać i nie odpowiedziałeś? Jakub proszę Cię... Jakoś Tomek Czopik czy Andrzej Lenczowski nie mieli z tym problemu do czego zbudowałem auto i potrafią normalnie rozmawiać. Tomek nawet chwalił, że utrzymałem to auto w cywilnym stanie. Dzięki Joe za dobre słowo ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Kwestia myślę preferencji i podejścia do sprawy. Dla mnie nie ma żadnego problemu z wyjęciem klimy czy jazda z kierą z odsadzeniem mimo że kierunki trudniej włączać. Bo wiem że dzięki tym prostym w sunie zabiegom jestem po prostu szybszy na torze a to jest dla mnie najistotniejsze, a nie sama jazda dla jazdy.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
Ja muszę się zgodzić z Kubą. Bez kubła, szelek i dobrej kierownicy nigdy nie nauczysz się ogarniać tego auta. O przyjemności to już w ogóle nie ma mowy na seryjnym, chociaż niezłym, fotelu. Skoro będziesz zakladal/wyciagał rollbara to tak samo możesz zrobić z kubłem i kierownicą, a zobaczysz jaka jest różnica. Ja sobie bez tego nie wyobrażam jazdy. Ostatnio jechałem na prawym na seryjnym fotelu z seryjnymi pasami, masakra, nie mogłem utrzymać kartki z notatkami nawet. Pomijam, że ja w ogóle nie rozumiem używania evo na co dzień, mając taki park maszyn
![]() ![]() -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
A ja rozumiem Pana Kajman-a bo widzę w tym cel ... auto ma być cywilne i tyle w temacie a to że lubi tor odwiedzać po to żeby "tylko" pojeździć to jest jego sprawa. Zresztą wolę spotkać na drodze kierownika mocnego auta który jeździł na torze dla zabawy niż takiego który nigdy tam nie dotarł bo ma klimę i brak klatki a to mu przeszkadzało w zrobieniu dobrego czasu
![]() A tak już odbiegając od użyteczności evo9 dziwię się że czepneliście się tego tematu przy pozostałych "projektach" opisywanych na forum mających sryliony koni gdzie kierownicy myślą że ich auta są fajne i bezpieczne... |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
Czepilismy się Kajmana bo znamy się osobiście i życzymy mu jak najlepiej bo ma auto zbudowane w pewnych aspektach bez kompromisów i można nim wygrywać. Tylko trzeba dołożyć parę "gadzetów", nad którymi większość by się nie zastanawiała nawet minuty. Kajman jest uparty przy swoim i niech mu będzie ale to zła droga
![]() -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ja muszę się zgodzić z Kubą. Bez kubła, szelek i dobrej kierownicy nigdy nie nauczysz się ogarniać tego auta. O przyjemności to już w ogóle nie ma mowy na seryjnym, chociaż niezłym, fotelu. Skoro będziesz zakladal/wyciagał rollbara to tak samo możesz zrobić z kubłem i kierownicą, a zobaczysz jaka jest różnica. Ja sobie bez tego nie wyobrażam jazdy. Ostatnio jechałem na prawym na seryjnym fotelu z seryjnymi pasami, masakra, nie mogłem utrzymać kartki z notatkami nawet. Pomijam, że ja w ogóle nie rozumiem używania evo na co dzień, mając taki park maszyn ![]() ![]() No właśnie o to chodzi, że największą frajdę mam z jazdy po ulicy ![]() ![]() Poza tym przypominam, miałem, jeździłem w pełnej klatce, w kuble, w pasach, NIE PODOBAŁO MI SIĘ ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
No właśnie o to chodzi, że największą frajdę mam z jazdy po ulicy ![]() ![]() Poza tym przypominam, miałem, jeździłem w pełnej klatce, w kuble, w pasach, NIE PODOBAŁO MI SIĘ ![]() Wszystko super, ale rozglądam się uważnie za każdym razem jak wyjeżdżam przewietrzyć Vette i jeszcze Cię nigdy nie upolowałem (tylko ciągle jakieś E36 obok na światłach stają, a kierowcy udają, że się w niebo zapatrzyli) ![]() Z tym kubłem to faktycznie mocno się uparłeś, ja sobie nie wyobrażam w seryjnym fotelu po torze jeździć, ale rozumiem, że komuś taki "komfort" może nie pasować.. ..zostaje spiąć poślady, porządnie szelki na wdechu zaciągnąć i jazda ![]() ps. chyba, że szelek też nie używasz?? |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Szelki zapinam. A dziś 3h jeździłem, kur.. cały wieczór wszystko co ciekawe w przeciwnym kierunku, nosz kurwa... zawsze tak jest
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Szelki zapinam. A dziś 3h jeździłem, kur.. cały wieczór wszystko co ciekawe w przeciwnym kierunku, nosz kurwa... zawsze tak jest ![]() No i właśnie o tym pisałem.. niestety mało komu się jeszcze chce sprawdzić na ulicy, albo wszystkim chętnym już prawo jazdy pozabierali. Może to i lepiej, bo jak ściganie przeniosłło się na tory itp. to na ulicach powinno być bezpieczniej.. tylko nuda straszna. Ja wczoraj dałem Vette ojcu, bo był zlot w Bdg, a ja nie przepadam za takim atrakcjami.. sam śmigalem Mercem i jedyne co mi się udało to przestraszyć znajomych, których odwoziłem z imprezy (ponoć wytrzeźwieli po drodze ![]() ..a zawodników też absolutne "0" ![]() edit. muszę kupić coś w manualu, to się na jakimś Trackday'u poganiamy ![]() |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ganianie po mieście jest ponoć piękne w kilka aut
![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dochodzę do siebie. 5 dni jazdy, upojnej zabawy do rana, było super! Ale jeszcze dochodzę do siebie, nadrabiam sen, suplementy, uff.
Zacznijmy od tego co piękne- tor niesamowity, niewyobrażalnie inny niż wydaje się być na filmach w necie. Różnice poziomów, ślepe zakręty za wzniesieniami, zjazdy w dół i natychmiast podjazdy w górę pod takim kątem, że zastanawiasz się czy splitter nie przytrze ![]() Zaznaczę, że nie ćwiczyłem na żadnej konsoli, więc tor był dla mnie kompletną nowością, pierwsze kółko fascynacja na przemian z przerażeniem, szybko, nie wiadomo gdzie jechać, momentami mokro i ślisko, dużo baaaardzo szybkich samochodów dookoła z bardzo szybkimi kierowcami, oczy dookoła głowy trzeba mieć cały czas. Na drugim kółku ściąłem zielone na zacieśniającym się podwójnie zakręcie (okazało się że jako jeden z wielu nowicjuszy na tym torze), co skutecznie przestawiło mi priorytety z "jechać jak najszybciej" na "czerpać frajdę z jazdy i dojechać w całości" ![]() ![]() Co do czasów, zacząłem od 9:15, skończyłem na 8:45. 10 kółek w czwartek na trackday i 4 kółka w sobotę na turistenfahrten, z czego ostatnie cywilem dla zwały ![]() Dzwonów było sporo, karetki i lawety latały, wiele bardzo mocnych aut, które przelatywały obok mnie jadącego ponad 270 jakbym stał w miejscu ![]() Co do złego, dzień przed wyjazdem okazało się że pękły mi obie tarcze przednie performance friction. Byłem umówiony na tworzenie/zakładanie aero (splitter z radicala i skrzydło w kształcie odwróconego skrzydła) i rollcage w Precision Sport Service PSS u Jacka w Poznaniu dzień przed wyjazdem (nie dało się wcześniej bo nie miałem auta), więc na szybko wrzuciliśmy wzięte na zapas i testy tarcze reyland z UK. Ku.waaaaa! DRAMAT! Tarcze skrzywiły się po pierwszym kółku, z każdym następnym wibrowały co raz mocniej, do tego stopnia, że widać było to z zewnątrz jak przestawia całe auto, nie można było utrzymać kierownicy w rękach, zmiana biegu i hamowanie nie było możliwe w ogóle. Dramat. Miałem ze sobą na czarną czarną godzinę moje staaare AP, które zdjąłe w zeszłym roku jako zużyte, ale wrzucenie w czwartek mijało się z celem, bo skończylibyśmy tuż przed końcem trackday, nie miałbym czasu ich ułożyć i mogły skończyć tak samo. Więc koledzy zmienili mi je w piątek, ułożyli i przejeździły całą sobotę bez najmniejszego problemu czerpiąc przyjemność z jazdy. Z onboardami krucho, w całych nerwach albo nie włączyliśmy kamery, albo zostawiliśmy włączoną i się rozładowała, ale materiał jest jakiś, trza tylko to odnaleźć i uporządkować, poobracać czasem itd. Kamer nie wolno mieć na zewnątrz, pierwszy wjazd i wszystkie musieliśmy ściągnąć. W turistenfahrten raz wjechałem z dużym spojlerem na klapie i bez tablicy (schowaliśmy tam kamerę), za drugim razem cofnęli nas i trza było klapę przełożyć na ori i założych blachę z przodu. Tak samo cofnęli kilka fajnych aut z świetnym aero, wystarczyło że spojler lub dyfuzor wystawał poza obrys auta i koniec jazdy. ![]() Pierwszy raz odczułem potrzebę noszenia rękawiczek. Raz Buni mi pożyczył i doceniłem wersję do skórzanej kierownicy. Na innych pojeżdżawkach tego tak nie czułem, tutaj łapy bolały bardzo mocno od ściskania kiery, spocone prosiły się o wyśliźnięcie, więc zakupiłem po wszystkim moje pierwsze rękawiczki ![]() Cała okolica to mekka motoryzacyjna, setki pięknych i szybkich aut, ludzie z całego świata, pozytywna energia, każdy petrolhead mógłby tam zamieszkać, część brygady po powrocie nie może się do dziś odnaleźć w naszej szarej rzeczywistości. Sorki że tak chaotycznie, ale mam milion spraw na głowie, dochodzę jeszcze do siebie po tej wyprawie, skomplikowane sprawy rodzinne i firmowe nie ułatwiają stworzenia spójnego obrazu tego wspaniałego wyjazdu ![]() Kilka fot zewnętrznych fotografów, resztę uzupełniać będę sukcesywnie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() No i nasz najcięższy DTM na torze w sobotę ![]() ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A tacy z nami jeździli w czwartek:
https://vimeo.com/127589196 -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#154
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Masz jaja,ze nawet na konsoli nie pograles przed wyjazdem. Ja w gran turismo zrobilem lacznie z 50 okrazen,a nadal niektore zakrety (szczegolnie dalsza czesc toru) sa dla mnie zaskoczeniem. Tor jest bardzo dlugi i niektore zakrety wygladaja podobnie, tylko jeden sie zaciesnia za wzniesieniem, a drugi nie
![]() Wrzucaj onboardy, nawet tylko fragmenty. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Etam jaja, czasu nigdy nie było, a jak był to już zasypiałem
![]() https://youtu.be/AYr2wSKlnz4 Widzę, że kolega od filmów coś już z wyjazdu zmontował, zaczął od ciężkiej wersji DTM: https://vimeo.com/127814579. ![]() -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 August 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
nieźle się chłopcy bawili w MLu
![]() |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Dochodzę do siebie. ..a Polaka za granicą zawsze poznasz po... brudnym samochodzie ![]() Tak na poważnie to tylko pozazdrościć takiego wypadu, naprawdę super sprawa na weekend, no i widzę, że auto przygotowane "bojowo" ps. filmik z Mla potwierdza, że faceci się nie starzeją.. |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Buahaha, bynajmniej nie mądrzeją
![]() ![]() Udało mi się jakoś wrzucić trochę zdjęć i filmów: https://www.flickr.com/gp/133235874@N06/1bCfX9 https://www.flickr.com/gp/133235874@N06/z6t83b https://www.flickr.com/gp/133235874@N06/kr73zp -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Gratuluję, świetna przygoda. Tor jest cudowny a i auto miałeś zacne! Ale jednak opłaca się poćwiczyć na konsoli przed wypadem...
![]() ![]() Ale ja nie o tym miałem - jak oceniasz trackday z punktu widzenia organizacji? Touristfahren to lekki chaos, szczególnie jak co chwila ktoś się rozbija... -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Tak, sławny Adenauer
![]() Zarówno trackday jak i turistenfahrten były dobrze zorganizowane, żadnych kolejek, szybko, sprawnie i na temat, może akurat dobrze trafiłem. Przerwy w wypadku wypadków-cóż zrobić, siła wyższa. -------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 20:25 |