Shoutbox 0 nowych PW 


13 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Lancer Evo 9, wierny czarnuch ;)
Joe89
post Fri, 01 May 2015 - 08:37
Post #141


Super User
Dołączył: Sat, 19 June 2010
Skąd: PL





Chyba każdy oprócz Ciebie zrozumiał że to auto streetowe a nie torowe ...
A o ile dobrze pamiętam to na Nurburgring'u testują auta totalnie seryjne też.
Żeby nie było OT, auto mega wypas, dopieszczone, doinwestowane. Pozostaje życzyć bezawaryjności i jak najmniejszego spalania hehe tongue.gif


--------------------
JZA80
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 01 May 2015 - 08:37
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kajman
post Fri, 01 May 2015 - 08:49
Post #142


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ja nikogo nie przekonuję że moja wizja samochodu jest najlepsza, ani już tym bardziej umiejętności, tylko że to nie jest auto do motorsportu a na ulicę i okazjonalne wypad na tor.
A Ty focha strzeliłeś, że o czas ośmieliłem się spytać i nie odpowiedziałeś? Jakub proszę Cię... Jakoś Tomek Czopik czy Andrzej Lenczowski nie mieli z tym problemu do czego zbudowałem auto i potrafią normalnie rozmawiać. Tomek nawet chwalił, że utrzymałem to auto w cywilnym stanie.

Dzięki Joe za dobre słowo smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Fri, 01 May 2015 - 09:36
Post #143


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Kwestia myślę preferencji i podejścia do sprawy. Dla mnie nie ma żadnego problemu z wyjęciem klimy czy jazda z kierą z odsadzeniem mimo że kierunki trudniej włączać. Bo wiem że dzięki tym prostym w sunie zabiegom jestem po prostu szybszy na torze a to jest dla mnie najistotniejsze, a nie sama jazda dla jazdy.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Fri, 01 May 2015 - 10:03
Post #144


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





Ja muszę się zgodzić z Kubą. Bez kubła, szelek i dobrej kierownicy nigdy nie nauczysz się ogarniać tego auta. O przyjemności to już w ogóle nie ma mowy na seryjnym, chociaż niezłym, fotelu. Skoro będziesz zakladal/wyciagał rollbara to tak samo możesz zrobić z kubłem i kierownicą, a zobaczysz jaka jest różnica. Ja sobie bez tego nie wyobrażam jazdy. Ostatnio jechałem na prawym na seryjnym fotelu z seryjnymi pasami, masakra, nie mogłem utrzymać kartki z notatkami nawet. Pomijam, że ja w ogóle nie rozumiem używania evo na co dzień, mając taki park maszyn smile.gif, ale to już moje podejście. Powodzenia i przyjemności na ringu. Odłącz chociaż poduszke smile.gif


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 01 May 2015 - 10:12
Post #145


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





A ja rozumiem Pana Kajman-a bo widzę w tym cel ... auto ma być cywilne i tyle w temacie a to że lubi tor odwiedzać po to żeby "tylko" pojeździć to jest jego sprawa. Zresztą wolę spotkać na drodze kierownika mocnego auta który jeździł na torze dla zabawy niż takiego który nigdy tam nie dotarł bo ma klimę i brak klatki a to mu przeszkadzało w zrobieniu dobrego czasu wink.gif

A tak już odbiegając od użyteczności evo9 dziwię się że czepneliście się tego tematu przy pozostałych "projektach" opisywanych na forum mających sryliony koni gdzie kierownicy myślą że ich auta są fajne i bezpieczne...

Go to the top of the page
 
+Quote Post
stef
post Fri, 01 May 2015 - 10:21
Post #146


Frequent User
Dołączył: Fri, 23 April 2004





Czepilismy się Kajmana bo znamy się osobiście i życzymy mu jak najlepiej bo ma auto zbudowane w pewnych aspektach bez kompromisów i można nim wygrywać. Tylko trzeba dołożyć parę "gadzetów", nad którymi większość by się nie zastanawiała nawet minuty. Kajman jest uparty przy swoim i niech mu będzie ale to zła droga smile.gif


--------------------
Model X/Evo5/JCW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Fri, 01 May 2015 - 10:26
Post #147


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(stef @ Fri, 01 May 2015 - 10:03) *
Ja muszę się zgodzić z Kubą. Bez kubła, szelek i dobrej kierownicy nigdy nie nauczysz się ogarniać tego auta. O przyjemności to już w ogóle nie ma mowy na seryjnym, chociaż niezłym, fotelu. Skoro będziesz zakladal/wyciagał rollbara to tak samo możesz zrobić z kubłem i kierownicą, a zobaczysz jaka jest różnica. Ja sobie bez tego nie wyobrażam jazdy. Ostatnio jechałem na prawym na seryjnym fotelu z seryjnymi pasami, masakra, nie mogłem utrzymać kartki z notatkami nawet. Pomijam, że ja w ogóle nie rozumiem używania evo na co dzień, mając taki park maszyn smile.gif, ale to już moje podejście. Powodzenia i przyjemności na ringu. Odłącz chociaż poduszke smile.gif


No właśnie o to chodzi, że największą frajdę mam z jazdy po ulicy smile.gif Dlatego co jakiś czas używam go jako normalnego auta smile.gif
Poza tym przypominam, miałem, jeździłem w pełnej klatce, w kuble, w pasach, NIE PODOBAŁO MI SIĘ smile.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Sat, 02 May 2015 - 11:33
Post #148


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Kajman @ Fri, 01 May 2015 - 10:26) *
No właśnie o to chodzi, że największą frajdę mam z jazdy po ulicy smile.gif Dlatego co jakiś czas używam go jako normalnego auta smile.gif
Poza tym przypominam, miałem, jeździłem w pełnej klatce, w kuble, w pasach, NIE PODOBAŁO MI SIĘ smile.gif


Wszystko super, ale rozglądam się uważnie za każdym razem jak wyjeżdżam przewietrzyć Vette i jeszcze Cię nigdy nie upolowałem (tylko ciągle jakieś E36 obok na światłach stają, a kierowcy udają, że się w niebo zapatrzyli) dry.gif

Z tym kubłem to faktycznie mocno się uparłeś, ja sobie nie wyobrażam w seryjnym fotelu po torze jeździć, ale rozumiem, że komuś taki "komfort" może nie pasować.. ..zostaje spiąć poślady, porządnie szelki na wdechu zaciągnąć i jazda wink.gif

ps. chyba, że szelek też nie używasz??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sat, 02 May 2015 - 22:29
Post #149


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Szelki zapinam. A dziś 3h jeździłem, kur.. cały wieczór wszystko co ciekawe w przeciwnym kierunku, nosz kurwa... zawsze tak jest sad.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Sun, 03 May 2015 - 11:47
Post #150


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Kajman @ Sat, 02 May 2015 - 22:29) *
Szelki zapinam. A dziś 3h jeździłem, kur.. cały wieczór wszystko co ciekawe w przeciwnym kierunku, nosz kurwa... zawsze tak jest sad.gif


No i właśnie o tym pisałem.. niestety mało komu się jeszcze chce sprawdzić na ulicy, albo wszystkim chętnym już prawo jazdy pozabierali. Może to i lepiej, bo jak ściganie przeniosłło się na tory itp. to na ulicach powinno być bezpieczniej.. tylko nuda straszna.

Ja wczoraj dałem Vette ojcu, bo był zlot w Bdg, a ja nie przepadam za takim atrakcjami.. sam śmigalem Mercem i jedyne co mi się udało to przestraszyć znajomych, których odwoziłem z imprezy (ponoć wytrzeźwieli po drodze cool.gif ) no i zabiłem ostatecznie tylne opony, więc po weekendzie wymiana..
..a zawodników też absolutne "0" angry.gif

edit. muszę kupić coś w manualu, to się na jakimś Trackday'u poganiamy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 03 May 2015 - 15:34
Post #151


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Ganianie po mieście jest ponoć piękne w kilka aut wink.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 14 May 2015 - 10:41
Post #152


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Dochodzę do siebie. 5 dni jazdy, upojnej zabawy do rana, było super! Ale jeszcze dochodzę do siebie, nadrabiam sen, suplementy, uff.
Zacznijmy od tego co piękne- tor niesamowity, niewyobrażalnie inny niż wydaje się być na filmach w necie. Różnice poziomów, ślepe zakręty za wzniesieniami, zjazdy w dół i natychmiast podjazdy w górę pod takim kątem, że zastanawiasz się czy splitter nie przytrze smile.gif

Zaznaczę, że nie ćwiczyłem na żadnej konsoli, więc tor był dla mnie kompletną nowością, pierwsze kółko fascynacja na przemian z przerażeniem, szybko, nie wiadomo gdzie jechać, momentami mokro i ślisko, dużo baaaardzo szybkich samochodów dookoła z bardzo szybkimi kierowcami, oczy dookoła głowy trzeba mieć cały czas. Na drugim kółku ściąłem zielone na zacieśniającym się podwójnie zakręcie (okazało się że jako jeden z wielu nowicjuszy na tym torze), co skutecznie przestawiło mi priorytety z "jechać jak najszybciej" na "czerpać frajdę z jazdy i dojechać w całości" smile.gif Więc potem jechałem już znacznie spokojniej. wink.gif Marek z EX cisnął na granicy i bardzo szybko nauczył się toru co mi sprawiało spore trudności i doszedł do 8:35, obaj na oponach z homologacją, zabrakło jaj i umiejętności żeby założyć slicki tak mało znając ten tor, gdzie często w zakrętach jedziesz ponad 200 a w kilku miejscach trzymasz pedał gazu w podłodze na vmax.

Co do czasów, zacząłem od 9:15, skończyłem na 8:45. 10 kółek w czwartek na trackday i 4 kółka w sobotę na turistenfahrten, z czego ostatnie cywilem dla zwały smile.gif Z każdym okroążeniem czujesz się lepiej i masz więcej frajdy z jazdy po piekle. Zacytuję w tym miejscu kolegę: zanim napiszecie o tym ile mozna urwac, ile zrobic... trzeba pamietac o tym, ze ten tor nie wybacza bledow i jazda na 100% jest bardzo ryzykowna. Tor ma mnostwo nierownosci, zmian pochylen, szczytow, w ktorych traci sie docisk, do tego dochodza slepe zakrety, za ktorymi moze stac np auto w poprzek. Olej, czy plyn chlodzacy na trasie prawie zawsze konczy sie , w najlepszym przypadku, przycierka o bandy. Rano prawie zawsze sa miejsca, w ktorych jest wilgotno, przyczepnosc zmienia sie z kilometra na kilometr. To nie jest tor Poznan, na ktorym widac wszystko jak na dloni i do tego jest rowny jak stol. Strefa bezpieczenstwa w razie opuszczenia toru to zazwyczaj kilka metrow, blad podczas jazdy na max konczy sie po prostu dzwonem, a nie wypadnieciem w zwirek. Napinka na czasy to przyczyna nr 1 do dzwona. Kazdemu kto ma zamiar pojezdzic polecam skupienie sie na BEZPIECZNEJ jezdzie i czerpaniu maksymalnie pozytywnych emocji z jazdy na najtrudniejszym torze na swiecie. Jazda po Ringu to igranie z Diablem. Wymagane jest maksymalne skupienie i konkretne panowanie nad autem w kazdej sytuacji. Ilosc filmikow z dzwonami na necie mowi sama za siebie.

Dzwonów było sporo, karetki i lawety latały, wiele bardzo mocnych aut, które przelatywały obok mnie jadącego ponad 270 jakbym stał w miejscu smile.gif Tak samo na wyjściach z zakrętów jak cisnąłem wcale nie tak wolnego czarnucha, to czasem czułem że brakuje kilkuset dodatkowych koni :shock:

Co do złego, dzień przed wyjazdem okazało się że pękły mi obie tarcze przednie performance friction. Byłem umówiony na tworzenie/zakładanie aero (splitter z radicala i skrzydło w kształcie odwróconego skrzydła) i rollcage w Precision Sport Service PSS u Jacka w Poznaniu dzień przed wyjazdem (nie dało się wcześniej bo nie miałem auta), więc na szybko wrzuciliśmy wzięte na zapas i testy tarcze reyland z UK.
Ku.waaaaa! DRAMAT! Tarcze skrzywiły się po pierwszym kółku, z każdym następnym wibrowały co raz mocniej, do tego stopnia, że widać było to z zewnątrz jak przestawia całe auto, nie można było utrzymać kierownicy w rękach, zmiana biegu i hamowanie nie było możliwe w ogóle. Dramat. Miałem ze sobą na czarną czarną godzinę moje staaare AP, które zdjąłe w zeszłym roku jako zużyte, ale wrzucenie w czwartek mijało się z celem, bo skończylibyśmy tuż przed końcem trackday, nie miałbym czasu ich ułożyć i mogły skończyć tak samo. Więc koledzy zmienili mi je w piątek, ułożyli i przejeździły całą sobotę bez najmniejszego problemu czerpiąc przyjemność z jazdy.

Z onboardami krucho, w całych nerwach albo nie włączyliśmy kamery, albo zostawiliśmy włączoną i się rozładowała, ale materiał jest jakiś, trza tylko to odnaleźć i uporządkować, poobracać czasem itd. Kamer nie wolno mieć na zewnątrz, pierwszy wjazd i wszystkie musieliśmy ściągnąć. W turistenfahrten raz wjechałem z dużym spojlerem na klapie i bez tablicy (schowaliśmy tam kamerę), za drugim razem cofnęli nas i trza było klapę przełożyć na ori i założych blachę z przodu. Tak samo cofnęli kilka fajnych aut z świetnym aero, wystarczyło że spojler lub dyfuzor wystawał poza obrys auta i koniec jazdy. sad.gif Łzy w oczach ludzi którzy przyjechali z UK, Rosji czy Szwecji i wywalono ich z toru - smutne.

Pierwszy raz odczułem potrzebę noszenia rękawiczek. Raz Buni mi pożyczył i doceniłem wersję do skórzanej kierownicy. Na innych pojeżdżawkach tego tak nie czułem, tutaj łapy bolały bardzo mocno od ściskania kiery, spocone prosiły się o wyśliźnięcie, więc zakupiłem po wszystkim moje pierwsze rękawiczki smile.gif Wiele osób miało pod tym względem rację muszę przyznać. Nowe fotele się sprawiły dobrze, trzymają lepiej niż seryjne z E9 czy E10. Zawias ok, wypadając raz toru nie uszkodziłem nic poza blachą splittera za silnikiem. Jeździłem na sportcupach 1, były też ok, choć zdzwiony byłem jak długo trza je było rozgrzewać. Pierwsze kółko zrobiłem na r1r bo było miejscami mokro i też dały radę, ale były mało stabilne i płynęły pod koniec trochę.

Cała okolica to mekka motoryzacyjna, setki pięknych i szybkich aut, ludzie z całego świata, pozytywna energia, każdy petrolhead mógłby tam zamieszkać, część brygady po powrocie nie może się do dziś odnaleźć w naszej szarej rzeczywistości.

Sorki że tak chaotycznie, ale mam milion spraw na głowie, dochodzę jeszcze do siebie po tej wyprawie, skomplikowane sprawy rodzinne i firmowe nie ułatwiają stworzenia spójnego obrazu tego wspaniałego wyjazdu smile.gif

Kilka fot zewnętrznych fotografów, resztę uzupełniać będę sukcesywnie:













No i nasz najcięższy DTM na torze w sobotę wink.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 14 May 2015 - 10:42
Post #153


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





A tacy z nami jeździli w czwartek:
https://vimeo.com/127589196


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 14 May 2015 - 10:58
Post #154


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Masz jaja,ze nawet na konsoli nie pograles przed wyjazdem. Ja w gran turismo zrobilem lacznie z 50 okrazen,a nadal niektore zakrety (szczegolnie dalsza czesc toru) sa dla mnie zaskoczeniem. Tor jest bardzo dlugi i niektore zakrety wygladaja podobnie, tylko jeden sie zaciesnia za wzniesieniem, a drugi nie wink.gif.

Wrzucaj onboardy, nawet tylko fragmenty.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 14 May 2015 - 11:11
Post #155


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Etam jaja, czasu nigdy nie było, a jak był to już zasypiałem wink.gif A tu macie jak wyglądały uliczki w ośrodku w którym spaliśmy:
https://youtu.be/AYr2wSKlnz4

Widzę, że kolega od filmów coś już z wyjazdu zmontował, zaczął od ciężkiej wersji DTM: https://vimeo.com/127814579. wink.gif


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
fmaverick
post Thu, 14 May 2015 - 19:25
Post #156


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 August 2007
Skąd: Wrocław





nieźle się chłopcy bawili w MLu biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radar
post Thu, 14 May 2015 - 20:39
Post #157


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Bydgoszcz





CYTAT(Kajman @ Thu, 14 May 2015 - 10:41) *
Dochodzę do siebie.


..a Polaka za granicą zawsze poznasz po... brudnym samochodzie tongue.gif

Tak na poważnie to tylko pozazdrościć takiego wypadu, naprawdę super sprawa na weekend, no i widzę, że auto przygotowane "bojowo"

ps. filmik z Mla potwierdza, że faceci się nie starzeją..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 14 May 2015 - 20:45
Post #158


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Buahaha, bynajmniej nie mądrzeją wink.gif A co do mycia, tak, następnym razem zabieramy wiaderko i gąbkę, tam strasznie pyliło na żólto, potem rosa i mamy takie plamiaste zwierzę na fotach wink.gif

Udało mi się jakoś wrzucić trochę zdjęć i filmów:

https://www.flickr.com/gp/133235874@N06/1bCfX9

https://www.flickr.com/gp/133235874@N06/z6t83b

https://www.flickr.com/gp/133235874@N06/kr73zp


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 14 May 2015 - 21:50
Post #159


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Gratuluję, świetna przygoda. Tor jest cudowny a i auto miałeś zacne! Ale jednak opłaca się poćwiczyć na konsoli przed wypadem... smile.gif Czyżby Adenauer Forst? wink.gif
Ale ja nie o tym miałem - jak oceniasz trackday z punktu widzenia organizacji? Touristfahren to lekki chaos, szczególnie jak co chwila ktoś się rozbija...


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Thu, 14 May 2015 - 22:14
Post #160


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Tak, sławny Adenauer smile.gif
Zarówno trackday jak i turistenfahrten były dobrze zorganizowane, żadnych kolejek, szybko, sprawnie i na temat, może akurat dobrze trafiłem. Przerwy w wypadku wypadków-cóż zrobić, siła wyższa.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post

13 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 20:25