![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
mazdowska 6 jest fajna, bo jest krotka.
a rb25det bedzie pewnie troche ciezszy niz k20 i sr20? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
rb jest sporo cięższy od sr20, żeliwo vs aluminium, jak nie masz aspiracji na 400+ koni to zostań przy SR20
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ktoś juz to podał w innym temacie ale chyba silnik który najmniej popsuje rozłozenie masy i ma mega potencjał to 1.4 T-JET
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
ktoś juz to podał w innym temacie ale chyba silnik który najmniej popsuje rozłozenie masy i ma mega potencjał to 1.4 T-JET Ja powiem tylko tyle,ze 300km w rx8 robi juz mega robote. Nie ma sensu silic sie na wiecej, chyba,ze cel to 100-250 z autami typu M5 F10 itd. Jako auto do jazdy po zakretach to zdrowe 250koni w N/A juz wystarczy. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
SR20 i Honda (obydwa aluminiowe). Ale plus dla hondy, za to że ma kolektor wydechowy po tej samej stronie co Wankl, więc mniej pracy.
Ma również Vtec, który daje namiastke wysokich obrotów Wankla (ale nie każdy musi to lubić). Dobra opcją jest też honda 2.4 (k24) montowana głównie w accordach (często automatach), młoda jednostka i z reguły lepsza kondycyjnie od większości SR. jackkpl tylko ciężko jest znaleźć fajny i mocny silnik z mocą ok300KM najlepiej in stock, oczywiście każdy można uturbić, ale wtedy koszta szybują mocno w górę, dlatego duże gro ładuje większe jednostki. kontrolm po przłeożeniu akumulatora do bagaznika swap hodna k20 ma taki sam rozkład masy (51/49), a swap 2JZ GE (52/48). Wankl może i mały, ale ciężki i do tego 10 litrów wody do chłodzenia. ps. Osoba która swapuje, pisała że zdrowa skrzynia rx8 raczej nie wytrzyma więcej jak 400Nm, wiec idąc w moce powyżej 300KM i więszego niuta to obowiazkowo inna skrzynia. |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
.. Osoba która swapuje, pisała że zdrowa skrzynia rx8 raczej nie wytrzyma więcej jak 400Nm. Dlatego w zupelnosci wystarczy 350nm i 400 koni ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
Dlatego w zupelnosci wystarczy 350nm i 400 koni ![]() to ja wiem, ale podaj mi przykład silnika który jest mały i da taką moc be zmocnego żyłowania silnika? Niestety 90% trzeba uturbiać i wtedy koszt takiej operacji wychodzi drożej aniżeli swap na inny większy silnik, który na samym sofcie (ew.mocniejszym turbie) to da |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
to ja wiem, ale podaj mi przykład silnika który jest mały i da taką moc be zmocnego żyłowania silnika? Niestety 90% trzeba uturbiać i wtedy koszt takiej operacji wychodzi drożej aniżeli swap na npRb25 neo który na samym sofcie (ew.mocniejszym turbie) to da No wspomniane k20 bez mocnego zylowania przyjmuje 400 koni. Czyli seryjny slupek, jakis 1 bar doladowania. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
No wspomniane k20 bez mocnego zylowania przyjmuje 400 koni. Czyli seryjny slupek, jakis 1 bar doladowania. Całkowicie się z Toba zgadzam, co nie zmienia faktu o którym pisałem powyżej, "Niestety 90% trzeba uturbiać i wtedy koszt takiej operacji wychodzi drożej aniżeli swap na inny mocniejszy silnik, który to na samym sofcie (ew.mocniejszym turbie) to da". Skoro mowa o K20, to koszt jego uturbienia wyjdzie drożej, aniżeli wsadzenie większego silnika, który to w serii ma np.280KM i prawie 380Nm i na lekkim sofice 320KM i sporo ponad 400Nm, gdzie honda + turbo wychodzi jakoś 4-9tyś więcej. ps. Jeśli ktoś wsadzając honde nie chce ruszać magla, to będzie mu bardzo ciężko to zrobić bez wjeżdżania w ścianę grodziową. |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
SR20DET ma już skrzynię RWD, która przyjmuje jakieś 350 koni 500 niutów i jest tania, więc odchodzą problemy z adapterami, sprzęgłem i kołem zamachowym, silnik seryjnie z turbo, 1bara przyjmuje bez otwierania i daje to jakieś 300km, milion części, wszystko rozpracowane - trafiają się w ogłoszeniach gotowe swapy na ponad 300 koni.
-------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Co do wag to ktoś napisał:
CA ze skrzynia to ok 245kg, SR ze skrzynia to ok ~280kg, RB ze skrzynia to ok 435kg, 2JZ-GTE ze skrzynia 466kg, 1JZGTE ze skrzynia ok 405kg Do lekkiego streetowego auta SR bedzie dużo lepszy jak RB25, chyba ze chcemy ponad 400++ -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
Pod maskę można wsadzić niemalże wszystko, skoro w usa są gotowe kity LS, a w pl Kali wsadził UZa.
Za silnik z osprzętem SR20 lub RB +/-7tysia, honde 4-5tysia, za JZta GE 3-4k. Nissan fajne silniki, tylko trafic zdrowego nissana w tych pieniądzach gdzie 80% z nich było upalane jest dość trudne. Wiem że allegro to nie wyznacznik ale dla przykładu samych hond czy JZetów jest dużo a SR kilka sztuk i w większości to gołe słupki. Co do oem mazdy skrzyni to rewelacji nie ma, gdyż strasznie szumia lożyska, a ich wymiana pomaga na bardzo krótki czas. Do tego pod turbo lepsza jest 5tka, która ma dziurę pomiedzy 3a4 biegiem. No i bezpiecznie to 350Nm a max przy zdrowej skrzyni to 400Nm. Kwestia jakie kto ma priorytety i jakie będzie przeznaczenie auta (drift, weekendowe upalanie, czy daly car) oraz jaki budżet. |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
no to moje zrodlo mowi co innego, skrzynia tylko 6 i mazdowska zostaje:)
sr moge miec prosto z japonii w dobrych pieniadzach. |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
ktos sie orientuje ile wazy wybebeszone rx8?
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
Co do wag to ktoś napisał:SR ze skrzynia to ok ~280kg ten sr to chyba ttroche przeważony co? Sr waży ok150kg, a SR+skrzynia 204kg Honda bodajże 120kg no to moje zródlo mowi co innego, skrzynia tylko 6 i mazdowska zostaje:) moze sie nie znam, ale moje żródło stoi w garażu i codziennie słysze jak skrzynia szumi, do tego na polskich jak i zagranicznych forach wszyscy piszą jednogłośnie, że łożyska szumą, a przy uturbionych rotorach wytrzymują do 400KM gdzie silnik ma dużo słabszego niuta. ktos sie orientuje ile wazy wybebeszone rx8? silnik bez osprzętu 95kg, z osprzętem prawdopodobnie 123kg, z skrzynią 192kg W necie podają, że manual waży: 1,343 kg, ale w dowodzie rejestracyjnym wpisane jest 1390kg. Więc uśredniając 1150-1300kg, bez silnika z skrzynią. |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
wybebeszone, w sensie golas, klatka i silnik
![]() |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
a tego to już nie wiem, ale pamietam tylko 2osoby które latały takimi driftowozami
Kamil 'Kali' Kalina (fioletowa) RB27DETT Jacek Popiołek (czarna) 2JZ |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 15 February 2008 Skąd: ;) ![]() |
A może zetec ? A jeśli to nie to może boxer z subaru?
Od rana szukam co można bez większego problemu włożyć tak zeby użyć oryginalnej skrzyni. Czy na prawdę jest aż tak duży problem z elektronika? Chce zbudować sobie auto zabawkę. Zaplecze mam: warsztata podnośnik klucze mig itd. Wszystko bez ograniczeń czasowych. Podnośnik może być zajęty ile tylko chce. Warto pchać sie w to auto? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 13:54 |