Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: RX-8
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Chcę kupić auto, kupiłem auto
Stron: 1, 2, 3, 4
kazzz_91
Witajcie.
Potrzebuję krótkiej porady. Przymierzam się do złożenia sobie drugiego auta smile.gif Wybór padł na rx-8 ze względu wizualnych smile.gif Dużo takich z padniętymi motorkami jest a szkoda takie auto złomować. Chcę dać mu drugie życie rolleyes.gif
W związku z tym pytanie do was:
Co w takiej sytuacji? Nie ukrywam, że rozważam swap. Moc jest sprawą drugorzędną (mocy rx i tak nie wykorzystuję). Myślę, że 180 km spokojnie wystarcza. Nie chcę budować petardy. Nie będę używał samochodu na rajdach itp smile.gif.
Przeczytałem chyba wszystkie pl strony o swapie - wybrałem te najrozsądniejsze cenowo dla mnie.
Jest kilka opcji: (ceny średnie z alledrogo)
silnik k20 z hondy - silnik 2-3 tys + koszt swapu
silnik saab 2.3 - około 2 tys + k.s.
silnik 1.8 t z audi - około 2 tys + k.s.

Pytanie czy skrzynie lepiej zostawić czy przełożyć ze swapowanego auta?
Przykładowo:
k20 + skrzynia około 5 tys
1.8 t + skrzynia około 3-4 tys
I wtedy będzie to prostrza operacja?

A może silnik BMW m50b25 + skrzynia? (w 5 tys się mieścimy)

Tak jak mówiłem nie zależy mi na mocy. Co byście radzili najlepiej założyć? Wiem że silnik musi spełniać kilka kryteriów.
Jaki może być koszt uruchomienia, poskładania tego?

Pozdrawiam
PS: Nie piszcie, żebym wsadził - remontował wankla. O tym już się naczytałem. Chcę opinii o tych jednostkach w tej budzie

yotomeczek
Jak nie zależy na mocy to skreśl Saabowskie silniki - szkoda ciężar wozić smile.gif
ładuj Honde - swapy jeżdżą i są obcykane
siewcu
które k20, jeśli ma kosztować 2-3 tysiące?
soldi
przy takim projekcie 2-3 a 5-6 za silnik to kropla w morzu, chyba że mówmy o nonvtec to faktycznie taki poziom finansów wink.gif tylko po co

kazzz piszesz tylko ceny silników, a co z resztą? ecu, fabrykacja mocowań, sanek, itd co tam potrzeba.. budżecik na poziomie 10-15k trzeba w to włożyć, żeby miało ręce i nogi
blademan89
Miałem rx8 po remoncie silnika i byłem zadowolony z wankla.... 192PS jakoś tam jechało, ale Tobie na mocy nie zależy więc dlaczego by swapować? Każdy z w/w silników swoje spali tongue.gif Charakterystyka pracy wankla to coś innego i może warto spróbować.
Gosciu_3m
Jaki koszt takiego remontu? Mowisz o takim remoncie w okolicach 100tys przebiegu?
piwo
po co ladowac sie w remont silnika ktory i tak dlugo nie pozyje? bez sensu. stad oczywisty pomysl na swap. kolega jezdzi rx8 z silnikkiem k20 i sobie chwali. sa jeszcze jakies male niedociagniecia ale juz jest prawie jak seria tylko ze nie pali 16 litrow benzyny i nie trzeba sie martwic ze sie nie rozgrzalo silnika przed jego zgaszeniem i ponownym odpaleniem. ogolnie k20 to koszt padnietej silnikowo rx8 czyli kolo 5tys zl. do tego trzeba liczyc jakies 20tys na potrzebne elementy i robocizne czyli w sumie jest szansa zamknac sie w kwocie 30tys zl. najwiekszym problemem sa tutaj oczywiscie ludzie ktorzy nigdy na nic nie maja czasu i albo cos popiernicza albo im sie nie chce. zazwyczaj ludziom ktorzy robia swapy nie zalezy na kasie i ile bys nie zaplacil to zawsze maja cos wazniejszego do zrobienia. i tu widze najwieksza bolaczke tego pomyslu smile.gif
remont na ta chwile to chyba okolice 12ys zl, prawie tyle samo co nowy silnik, tyle ze remont starcza tylko na kolejne 100 000km i nie rozwiazuje problemow codziennych z tym silnikiem. nadal nie mozna palowac na zimno, trzeba kontrolowac co kazda jazde stan oleju i inne pierdoly o ktorych mozna zapomniec upalajac normalny silnik jakim jest k20.
kornat
Jeżeli wystarczy ci 160KM to tu masz gotowca z k20a3 http://otomoto.pl/mazda-rx-8-silnik-k20a3-C34392929.html Taniej nie zrobisz
piwo
no. a jak bedzie malo zawsze latwiej zmienic znow silnik na mocniejszy niz wsyztsko robic od poczatku samemu.
Kras
CYTAT(kazzz_91 @ Wed, 01 Oct 2014 - 19:25) *
Pytanie czy skrzynie lepiej zostawić czy przełożyć ze swapowanego auta?
Przykładowo:
k20 + skrzynia około 5 tys
I wtedy będzie to prostrza operacja?

A powiedz jak zamierzasz wykorzystac skrzynie FWD do RWD?
Poza tym jest na forum opisany projekt Przema RX8+K20Z4 i to calkiem dokladnie, wiadomo co potrzeba.
Boris86
Piwo strasznie zdramatyzowałeś tego wankla.
Sugerujesz że K20 lubi chłostę na zimno? I że w jakimkolwiek chłostanym silniku nie trzeba pilnować oleju?
Większość silników Hondy przy kręceniu ich spali tyle oleju co Renesis.
Jaki jest sens swapu za 20 tys na silnik który będzie miał tyle samo albo mniej mocy i będzie palił też 16 litrów.
Te RX8 za 5 tysięcy z padniętymi silnikami to masz na myśli chyba angielskie? Jeśli mówisz o LHD to biorę każdą ilość po te 5 tyś zł z padniętymi silnikami.

PS. Przy zdrowym Renesisie gaszenie i odpalanie zimnego silnika nie sprawia żadnego problemu.
matteusz
K20 i 16 litrów? To przy takiej samej jeździe Renesis pewnie ze 30 wciągnie wink.gif
Patp
RX-8 to świetne auto pod wieloma względami.

Co do samego Wankla... Trzeba go mieć choć raz w życiu i już.

Ja kupiłem spoko bude (of course kawałkami malowana ale bez wiekszych przygód) z padniętym piecem (ktory udało sie uruchomić w garażu, był w stanie agonalnym ale kapcia smażył), we full opcji, HP, 18', DVD, za ok 7k (zarejestrowana, ubezpieczona, wizualnie do lekkiego dopieszczenia)
Wrzuciłem wyremontowany silnik od Gronka (zreszta silnik opisany na forum w tym temacie: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...3416&hl=rx8 )
Auto fajnie zapinało, z wydechu szły marchewy (przelot), paliło przy jezdzie 50/50 i nodze w podłodze praktycznie non stop, około 15-18 litrów, a i 13 tez dalo sie spalic na trasie (140-230).
Całośc na gotowo wyniosła 17-19k
Za te pieniadze nie kupi się 230 KM ktore się tak prowadzi, tak wyglada i niema 25 lat.

Sprzedałem bo potrzebowałem kasy, troche żałuje :-)
Do RX'a wróce, ale z czymś innym pod maską.

PS. Bez sensem jest kupować RX'a za 15-20-25k PLN, bo będzie strupem silnikowym na 90%
Najlepiej kupić bude za 5-7k PLN z padniętym piecem (proszę nie pisać że niema, bo są, wystarczy śledzić aukcje i dzwonić do tych którzy chcą sprzedać za 10 i sie targować, ja urwałem 3k laugh.gif ) i jak już ma się bude, to wtedy decyzja - Wankel +15k (jedziesz do Gronka, wstawia nówke piec/składa ci używany silnik za 10k, w przypadku obu scenariuszy ma się pewniaka na 60-100k km) lub swapujemy cos innego i tu już co będziemy mieli pod maską zależy od fantazji/budżetu.
KonradGT
Jakie przełożenie ma dyfer w RX8?
Kras
4.44 manual, 4.30 automat zdaje sie. Pasuja te same przelozenia co w S2000 i MX-5, trzeba miec tylko zestaw walek atakujacy i kolo talerzowe.
KonradGT
Czyli M50 z BMW ze skrzynią OEM odpada, ze skrzynią z RX8 też, bo 7k obrotów i koniec M50B25 będzie... Szkoda sad.gif
GronekRX
Manual trans
4.444:1 2004-2008
4.777:1 2009

Auto trans
4.30:1 all years

Temat rzeka ... . . swap czy naprawiać ?
Primo w większości po swapie nie mamy klimy, DSC i TCS ... te sysytemy pracują w oparciu o elektryczną przepustnicę (poza klimą naturalnie )... Tak wiem jest to do zrobienia i to robią ale osobom, które zeswapują porządnie silnik tak żeby to wszystko działało niestety trzeba zapłacic przeważnie równowartość nowego silnika z montażem.. . tak wiem są tacy co wkładają za 8 tysi z silnikiem i nawet miewam takiego na warsztacie.. . . i mogę powiedzieć tyle, ze jak patrzę na spawane elektrodą łapy i sanki oraz na sposób pospawania, na przesunięty magiel bez zadnych elementów, które utrzymały by konty akermana w kupie to zaczynam rozumieć czemu u nas w kraju nie można już rejestrować pojazdów marki SAM
Nie mówie że SWAPto zło ... jestem bardzo daleki od tego ale trzeba bardzo ostrożnie wybierać wykonawców chyba nie chciałby nikt zeby jego auto unosząc się na drodze w górę i w dół samo zmieniało pasy bo ktoś sobie magiel przesunął żeby wlazł po taniości dieselek z golfa 3 smile.gif
kontrolm
powiedzcie jak jest z przekładką anglika - proste czy nie warto ?
Boris86
Do sportu czy na kulturalnie?
kontrolm
poprosze rozpiskę dla obydwu opcji bo jak mniemam będą sie różnić.
Grodź trzeba ciąć ?
GronekRX
No to zależy jaki rocznik bo te starsze to budę europę z wywalonym silnikiem kupujesz za max 10 tysi ładną.. Poliftowa lub R3 to moze bardziej się opłaca.
Grodzi nie tniesz tylko otwory robisz. Przekładasz podszybie, mechanizm wycieraczek , wycieraczki, plastiki, szybę, nagrzewnicę, deską i ramę pod deską. No i magiel, który jest z tego najdroższy i trudny do zdobycia. Przy byle dzwonie oddaje.
W mojej ocenie nie opłacalne ale tu już każdy ma swoje zdanie na ten temat
Kras
Te auta sa tak smiesznie tanie w LHD ze naprawde oplaca sie tachac anglika i przekladac? Chyba ze jakas wersja typu Prodrive albo cos.
mihas66
Dobra pytanie zasadnicze do ludzi którzy swapowali albo mierzyli komorę... Da rade wsadzić tam 4 cylindry zamiast wankla bez kombinacji z miska/maglem? Sam na razie myślę nad takim autem do dłubania jednak nie koniecznie z K20... wiadomo mazdy rdzewieją jak jest z RX8?
Głowa69
Mam u siebie od nowości prawie 2008rok i zero rdzy..
GronekRX
wcześniejsze roczniki mają problemy z nadkolami z tyłu.. Mazda jak mazda sad.gif niestety biodegradacji ulegają ... w brew wszelkim mitom auta zza oceanu bardzo dobrze się trzymają.. Największe problemy sprawia rozebranie zawieszenia..... tam jednak za często się nie zagląda bo ten wóz ma bardzo pancerne zwieszenie... czasami łączniki i gumy staba.... w starszych wozach warto dokładnie sprawdzić tylnie amory bo często są do kitu. Wóz jest dość długi i nie czuć uszkodzonych amorów... niestety tak jak wóz prowadzi się znakomicie to z uszkodzonymi amorami wprowadzony w poślizg jest naprawdę ciężki do opanowania.


Co do swapów i magli.. widziałem tego sporo i wszędzie jest magiel ruszony.. Silnik wankla jest bardzo krótki (połowa zwykłego tłokowca), do tego oś skrzyni i wału jest bardzo nisko. Sam silnik kończy się tuż przed maglownicą ... dosłownie na styk... koło pasowe jest tuż nad maglem.. nie wiem jaki silnik by tam wszedł bez przerabiania układu kierowniczego..
No jest jeden o oznaczeniu 126A1.076/E :0 smile.gif smile.gif
Oczywiście jak ktoś wsadził coś bez ruszania to gratulacje ... fajnie jak by się podzielił bo to już jest sztuka
stef
k20 wchodzi bez ruszania magla i miski. za to z ruszaniem grodzi i dekla smile.gif co kto woli
pawelc
CYTAT(GronekRX @ Wed, 22 Oct 2014 - 18:56) *
Co do swapów i magli.. widziałem tego sporo i wszędzie jest magiel ruszony.. Silnik wankla jest bardzo krótki (połowa zwykłego tłokowca), do tego oś skrzyni i wału jest bardzo nisko. Sam silnik kończy się tuż przed maglownicą ... dosłownie na styk... koło pasowe jest tuż nad maglem.. nie wiem jaki silnik by tam wszedł bez przerabiania układu kierowniczego..
No jest jeden o oznaczeniu 126A1.076/E :0 smile.gif smile.gif
Oczywiście jak ktoś wsadził coś bez ruszania to gratulacje ... fajnie jak by się podzielił bo to już jest sztuka



No to pogratuluj mi wink.gif ...u mnie nie ruszony ale za to trzeba było podciąc gródź

GronekRX
stef czyli do góry poszedł smile.gif
pawelc noooo fałeczka smile.gif
przema72
silnik wankla nie jest krótki , na długosc jest taki jak wiekszosc 4cylindrówek , ale jest niski , w 4cyl zazwyczaj głowica wchodzi w sciane grodziowa ;]
h8r
SR20DET, silnik + skrzynia już RWD bez dziwnych kombinacji, silnik lekki aluminiowy, nie tak wysoki, swap rozpracowany, silnik rozwojowy i trwały (znacznie trwalszy od K20), auto będzie miało moment, jak zmienisz zdanie i zdecydujesz się zrobić z tego rakietę to nie będzie to takie drogie i znajdziesz masę części i know-how. To jest prawdopodobnie najprostsza i najtańsza droga.
MadeInPoland
A może ES9? Co myślisz kontrolm?
mihas66
Tak wiem nie jest to super jednostka ale mierzył ktoś może m42b18 i rx8? silnik z bmw jest o tyle ciekawy że fabrycznie pochylony a po usunięciu dolotu na rzecz ITB czy kompresora mamy ogrom miejsca....
Ghost_Rider
rozbrajaja mnie te opowiesci ze SR jest pancerniejszy od K20 biggrin.gif jedyna jego zaleta wzgledem K, to to ze jest w serii RWD.

co z silnikami typu seria VQ ,KL mazdy, MZ/GR toyoty? z R4 mozna pomyslec nad PY-VPS 2,5l SkyActive (jezdza dwie Mx5 NC z takimi po polsce, jeden dmuchany i wlasciciel jest mega zadowolony)

moim zdaniem mozliwosci jest wiele jak ktos ma checi hajs i zaplecze, V6 moim zdaniem ma przewage nad R4, ale K20 w tej budzie i tak jest najfajniejsze
Joe89
@up
I że w serii uturbiony i za czapkę gruszek można dołożyć pod 300hp wink.gif
h8r
Moje obserwacje są takie, że SRy latają w drifcie po podniesionej mocy o +/-50%, bokiem i non-stop odcinka, podczas gdy K-serie padają jeżdżąc od świateł do świateł czy 400m do przodu w serii smile.gif Koszta dłubania to dodatkowa zaleta, np: Nistune vs Hondata
Maciu$
CYTAT(h8r @ Mon, 27 Oct 2014 - 12:10) *
Moje obserwacje są takie, że SRy latają w drifcie po podniesionej mocy o +/-50%, bokiem i non-stop odcinka, podczas gdy K-serie padają jeżdżąc od świateł do świateł czy 400m do przodu w serii smile.gif Koszta dłubania to dodatkowa zaleta, np: Nistune vs Hondata


Pokaż mi te K-serie padające od świateł do świateł wink.gif Jeździ tego sporo w rajdach i akurat sam silnik jest naprawdę żywotny i odporny na katungę, można mieć zastrzeżenia do słabych skrzyń czy jakoś nie szczególnie dużo wytrzymujących sprzęgieł, natomiast sama K-seria jest bardzo udanym silnikiem.
SR to niestety stary kapeć, a Nissany to nieruchomości skądś taka opinia się bierze, oczywiście są SRy latające na praktycznie seryjnych silnikach z mocami 400+ (właśnie takiego kończymy, dziś powinien pokazać 4kę na wykresie wink.gif ), ale dużo było też takich które pluły panewkami na serii, niestety 20 lat pałowania przez X właścicieli nie oszukasz.
K-seria dołem wcale nie jeździ gorzej niż SR, w sumie to odczuwalnie równiej ciągnie niż SR na 2871.
Nistune vs. Hondata słabe porównanie, bo koszt Nistuna z licencją to 1300zł + MAF z Z32 500zł i wychodzi prawie EMU - które w tym momencie lepiej jest podpiąć zarówno pod SR'a jak i K20. Tym bardziej, że Nistune przynajmniej w moim odczuciu, robi niewiele większą robotę niż poczciwy Ecumaster tongue.gif
BTW. jak robić swapa nie zdecydowałbym się, ani na jedno, ani na drugie, tylko po kosztach ładował 1.8T których w RXach już trochę jeździ i bez problemu przyjmują 300 koni na klatę bez otwierania.
h8r
Nie jestem fanbojem, nie będę robił wojny na silniki. 3 lata latałem 300 konnym SRem, silnik widział odcinkę regularnie, ani razu nie wypluł panewki, nawet oleju nie dolałem. Każdy silnik da się zakatować. Poczytaj trochę więcej o Nistune to się zorientujesz, że ma jednak sporo większe możliwości niż Ecumaster. Ja napisałem swoją propozycję, zamiast egzotyki to sprawdzony, rozpracowany motor, SR to akurat bardzo popularny swap do lekkich rwd, tak samo bez otwierania przyjmuje lekko 300 koni na seryjnej turbinie, wtryskach i mafie, ma swoją skrzynie rwd bez rzeźbienia adapterów, docisku, kolektorów. Odchodzi milion problemów z czego każdy kosztuje.
Maciu$
CYTAT(h8r @ Mon, 27 Oct 2014 - 17:20) *
Nie jestem fanbojem, nie będę robił wojny na silniki. 3 lata latałem 300 konnym SRem, silnik widział odcinkę regularnie, ani razu nie wypluł panewki, nawet oleju nie dolałem. Każdy silnik da się zakatować. Poczytaj trochę więcej o Nistune to się zorientujesz, że ma jednak sporo większe możliwości niż Ecumaster. Ja napisałem swoją propozycję, zamiast egzotyki to sprawdzony, rozpracowany motor, SR to akurat bardzo popularny swap do lekkich rwd, tak samo bez otwierania przyjmuje lekko 300 koni na seryjnej turbinie, wtryskach i mafie, ma swoją skrzynie rwd bez rzeźbienia adapterów, docisku, kolektorów. Odchodzi milion problemów z czego każdy kosztuje.


Ja też nie jestem fanboyem, mam pod blokiem Type-Ra i SXa z 2871, więc pkt odniesienia jest całkiem sensowny wink.gif z Ecumasterem porównanie było bardziej srakastyczne, ale już do EMU podejście raczej ma średnie, tym bardziej jeżeli patrzymy na to pod kątem ładowania silnika do innej marki. Po prostu tyle, że nie ma co się pałować nad SRem, bo to stary silnik i większość to zajazdy, a zdrowe swapy wcale nie są tanie i łatwo znajdywalne, z drugiej strony K-serii nigdy do RXa bym nie wsadził, bo bez doładowania nie będzie to jeździć, a i tanio wcale nie wyjdzie.
TMsk
CYTAT(piwo @ Thu, 02 Oct 2014 - 12:54) *
trzeba sie martwic ze sie nie rozgrzalo silnika przed jego zgaszeniem i ponownym odpaleniem,..., trzeba kontrolowac co kazda jazde stan oleju i inne pierdoly o ktorych mozna zapomniec upalajac normalny silnik jakim jest k20.

Z tym sprawdzaniem oleju po kazdej jeździe to troche Cie poniosła fantazja. Mi w jeździe codziennej bierze jak w zegarku 1l/1000km tak że jak mi przeskakuje okrąły tysiąc to wlewam 0,5l i za nastepne 500km kolejne 0,5l.

CYTAT(matteusz @ Thu, 09 Oct 2014 - 19:01) *
K20 i 16 litrów? To przy takiej samej jeździe Renesis pewnie ze 30 wciągnie wink.gif

Moj WANKL jazda 100% w:
-krokach lub upalanie 25litrów lpg, trasa do obrotw 6tys.rpm 15l-lpg
Jesli ktos chce Swapowac bo dużo pali to proponuje LPG, ale żeby ktoś ogarnięty to założył i wtedy bedzie jeździc tak samo jak na pb

Przyznam, że jak kupowałem RX 8 to bałem sie tego silnika, ktoś powie że remont drogi. hmm Zakładając że rotor i cylinder jest ok to komplet wszystkich uszczelek mozna kupic za ok5tys +koszt robocizny. Cewki świece notabene w kazdym aucie sie wymienia, więc tego nie ma co doliczać do remontu. Teraz jesli wezmiemy pod uwage fakt, że nie mamy rozrzadu i całej reszty, która to regularnie trzeba wymieniać lub mogą sie wysypac podczas urzytkowania w zwykłych tłokowcach. To ta wydatki tłok vs Wankl nie różnią sie juz tak bardzo.

Fakt jeśli ktos chce wiekszych mocy i osiagów w WANKLu to robia sie schody, gdyż modyfikowanie Wankla = worek pieniedzy i jesycye krutsya zywotnosc. Wtedy rozsądnym wyjsicem jest swap na MOCNIEJSZE jednostki, no ale poki co to takich jest jak na lekarstwo, a wwapowanie silników które maja mniej jak 200KM jak dla mnie mija się z celem biprac pod uwage naklad pracy i pieniedzy wydanych na swap.
Moim skromnym zdaniem swap ma sens, gdy po wyjechaniu na drogę dana motorownia wypluje 250KM. Jeśli ktos chce atakowac 300+ to niewiele mniej musi liczyc sie z wydatkiem zaczynajacym sie od 22k w gore. Mowie tutaj o zleceniu tego komus innemu i aby bylo to zrobione wedle sztuki i bezpiecznie (tj.dzailajaca elektronika i konrole, nowe lepsze hamulce), żeby pojedziło długo (doprowadenie silnika do parametrów fabrycznych).
CYTAT(stef @ Wed, 22 Oct 2014 - 19:08) *
k20 wchodzi bez ruszania magla i miski. za to z ruszaniem grodzi i dekla smile.gif co kto woli

w sumie chyba bezpieczniej zostawić magiel w spokoju i podklepać grodz, ale wtedy środke cieżkości sie pogarsza. Tak czy inaczej każda opcja ma swoje plusy i minusy...
CYTAT(h8r @ Mon, 27 Oct 2014 - 17:20) *
ma swoją skrzynie rwd bez rzeźbienia adapterów, docisku, kolektorów. Odchodzi milion problemów z czego każdy kosztuje.

Tylko pytanie czy latwiej bedzie zgrac skrzynie z tylem czy do silnika det zrobic flansze na skrzynie rx8 gdzie mamy do wyboru 5 i 6tka. Gdzies w rosji jest rx8 z motorownia srdet z oem automatem mazdowskim
Kolektor nissana jest po tej stornie co Wankla ale czy to bedzie latwiej-trudniej zpasowac to wyjdzie w praniu...
Druga sprawa jest tak jak napisał Maciu$, kupujać SRi trzeba liczyc remoncik bo dorwac zdrowe graniczy z cudem a jak jest to powyzej 7k za kompletny z wiazka i skrzynia
ps.patrzac na ten silnik to faktycznie ten det jest niski http://www.youtube.com/watch?v=kl6Y5kWbkpU
CYTAT(h8r @ Mon, 27 Oct 2014 - 17:20) *
zamiast egzotyki to sprawdzony, rozpracowany motor, SR to akurat bardzo popularny swap do lekkich rwd

no tak ale nie ropracowany swap w rx8 (przynajmniej w pl).
Jak juz powiedziałem każdy silnik będzie miał swoje wady i zalety.
Honda K ma ten plus że jej obroty powinny dać namiaste kultory jazdy WANKLA i wyosokoobrotowość.
Poki co popularne sa honda k, audi 1.8, JZ toyoty i V6 opla, gdzie jak narazie jedyne ktore maja moc powyzej 300KM to JZ i V8
Osobiscie jesli honda to tylko k24 z walkami k20 i na deser turbo
Joe89
No ale żeby 13b jechało to właśnie trzeba pałować bo to od 4 tysięcy zaczyna się napędzać ... jechaliśmy z kolegą wersją 192 konną to seryjna e36 328 odchodziła jak chciała. Spalanie względem osiągów to dramat.
TMsk
CYTAT(Joe89 @ Tue, 04 Nov 2014 - 22:29) *
No ale żeby 13b jechało to właśnie trzeba pałować bo to od 4 tysięcy zaczyna się napędzać ... jechaliśmy z kolegą wersją 192 konną to seryjna e36 328 odchodziła jak chciała. Spalanie względem osiągów to dramat.

Joe89 tutaj sie zgodze te cyferki wzgladaja ladnie na papierze, a malo ktore RX8 fabrycznie trzyma serie.
Ale nie ma co dramatyzowac jaki to WANKL jest ble, zreszta z reguly sa to wypowiedzi osob ktore go nie mialy. Mowie to z autopsji , bo sam tak myslalem-mowlem zanim go kupilem, nawet tutaj na forum gdzies pisalem.
Co do bmw vs RX 8 to domyslam sie, ze role moglyby sie odwrocic na jakims oesie lub na torze. Auto ktore objedza inne na prostej to nie sztuka, ale auto ktore objezdza inne na zakretah to jest sztuka.
Zaleta RX8 jest bardzo dobre rozlozenie masy, dlatego pchanie potworkow JZ,UZ itp odpada, chyba ze ktos bedzie robil swapa z zamiarem upalania.
piwo
na torze rx8 tez nie jest rewelacja. za ciezki jest. ale baza wyjsciowa do dalszych modow ok. tanio da sie zrobic szybka sztuke na tor. na zlocie rx8 na poznaniu chyba zadna sztuka nie zeszla ponizej 2 minut. chyba pierwsze miejsce mial ktos z czasem 2m2s z tego co pamietam (moze zle). u nas na pojezdzawkach mazdowych tez raczej slabo i w wiekszosci przypadkow dostaja od mx5 . tak jak mowie 1350kg to troche za duzo jak na to auto. 200kg mniej i bylaby zabawa.

wyniki na oesach (chodz chcac byc szczery to sporo aut juz tutaj jest porobionych; semi sliki, wybebeszonych, a rx8 sa zazwyczaj seryjne, co moim zdaniem totalnie jest bez sesnu bo to auto jako seria nie jedzie na prostej ani na zakrecie i do jazdy na co dzien sie nie nadaje, a na podlubanie juz tak, ale jakos wlasciciele tych aut zadko keidy to dostrzegaja smile.gif )
http://www.chrono-tech.pl/zloty_ms/kakolew...4/zawody_os.pdf
http://www.chrono-tech.pl/zloty_ms/czaplin...4/zawody_os.pdf
http://www.chrono-tech.pl/zloty_ms/czaplin.../trening_os.pdf
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...61&t=139037
TMsk
piwo Ja się jedynie odniosłem do BMW, a prównywanie RX8 do 400kg lżejszej miaty ma się tak jak piernik do wiatrka. Jedyne co one maja wpsólnego to marka i rozłozenie ciężaru.
To jest tak jakbys porównywał speedstera do RX8 gdzie RX8 jest autem na codzien, którym to dla zabawy mozna wyskoczyc na tor, a speedster jest typowym gokardem na tor którym sporadycznie mozna sie przejechac na weekendzie albo po przysłowiowe bułki do sklepu...
Kupowanie Rx8 aby głównie upalać nim na torze ma się tak samo jak kupowanie speedstera żeby jeździć nim codziennie do pracy.
Akurat wiem bo przesiadłem sie z lotusa na RX8 i smiał mogę powiedzieć że RX8 przy lepszym zawieszeniu naprawdę b.dobrze klei się do drogi i dobrze zachowuej na zakrętach w jeździe ulicznej. W budżecie do 20tyś pomijajac aspekt silnika jest to bardzo dobry wybór.
Jedni chca wywalac Wankla a inni wsadzają go do innej budy tak jak TUTAJ MIATA 535KM i 503Nm
No ale tyle odemnie bo robi sie ott i mija sie z celem założenia tego tematu
CYTAT(kazzz_91 @ Wed, 01 Oct 2014 - 19:25) *
Potrzebuję krótkiej porady. Przymierzam się do złożenia sobie drugiego auta smile.gif Wybór padł na rx-8 ze względu wizualnych smile.gif
W związku z tym pytanie do was,..., Moc jest sprawą drugorzędną (mocy rx i tak nie wykorzystuję). Myślę, że 180 km spokojnie wystarcza. Nie chcę budować petardy. Nie będę używał samochodu na rajdach itp smile.gif.
Boris86
Piwo, zrób eksperyment i wróć do Mazdy, kup RX'a a gwarantuje że zapałasz miłością do Marki z Hiroshimy ponownie.
Bo na razie to widzę że pałasz do tego auta jakąś nienawiścią wyssaną z palca.
Cały motoryzacyjny świat dziennikarski spuszczał się nad tym jak to auto się prowadzi, ale ty wiesz lepiej, tak samo jak wiesz że inne auta można katować na zimno i w autach które dostają regularny katung nie trzeba pilnować oleju.

Tak naprawdę części konieczne do zakupu przy rewizji silnika to komplet Apexów i uszczelek płaszcza, które odpowiednio kosztują w Atkins rotary 200$ i 100$.
Trzeba doliczyć olej, filtry i płyn - powiedzmy 150zł
Na upartego panewki od Atkinsa 200$
piwo
porownywanie mx-5 do rx-8 wydaje mi sie jak najbardziej na miejscu bo auta maja czesto podobnych odbiorcow czyli ludzi ktorzy lubie dobrze prowadzace sie auta i chca sie sprawdzic na torze. na pewno lepsze porownwanie niz leciutkiej pandy z rx-8.
http://fastestlaps.com/comparisons/mazda_r...da_mx-5_18.html
http://fastestlaps.com/comparisons/mazda_r..._speedster.html
rx-8mka powinna loic mx-5tke tak jak mojego lekkiego opla wg testow wiec nie wiem o co kaman i obrazanie sie za zle porownania.

Boris tu nie chodzi o milosc tylko rzeczywistosc.
prziecez masz podane czasy na torze i nie sa one wyssane z palca.
ja do rx8 nie palam nienawiscia. to nie prawda. auto ma zajebisty zawias heble skrzynie biegow, uklad keirowczniczy, jest mega tanie. ale po prostu trzeba sobie zdawac sprawe z przypadlosci auta . ma wady jak kazde inne a za duza waga jest jedna z nich.
za 40tys da rade zbudowac mega scigacza. kupujemy rx8 za 10tys zl z uszkodzonym wanklem czyli serie z allegro, wkaldam k20 zaturbiamy mamy 350km plus za 30tys zl. do tego wkladamy 10tys w utwardzony zawias i inne gadzety zawieszeniowo heblowe, lekko odchudzamy wyjmujac zbedne gadzety podnoszace komfort i mamy fajny dosc nowy samochod na codzienne pojezdzawki.

za 40tys zl nie kupi sie nic szybszego i to w tym samochodzie jest piekne.cena do mozliwosci auta na dopingu.
zreszta dopinguje jackkpl który upala rx-8 na k20.
TMsk
Piwo skoro tak bardzo lubisz cyferki to według danych speedster turbo powinien niesamowicie złoić rx8 http://fastestlaps.com/comparisons/mazda_r...ster_turbo.html
a na torze w top gear wygrał o zaldwie 3 SETNE SEKUNDY. Gdzie taki test jest dla mnie miarodajny: auta sa nowe i nie modyfikowane, a co najważniejsze prowadzone przez tego samego kierowce
w TOP GEAR RX8 miało lepsze czasy od Honda NSX, Renault Mégane 225 i clio cup, subaru impreza wrx ,Alfa Romeo Brera 2.2, merc slk, Ferrari 575M, Audi TT 3.2, Golf Mk.IV R32 quattro i dużo innych

CYTAT(piwo @ Wed, 05 Nov 2014 - 09:21) *
porownywanie mx-5 do rx-8 wydaje mi sie jak najbardziej na miejscu bo auta maja czesto podobnych odbiorcow czyli ludzi ktorzy lubie dobrze prowadzace sie auta i chca sie sprawdzic na torze.
rx-8mka powinna loic mx-5tke tak jak mojego lekkiego opla wg testow wiec nie wiem o co kaman i obrazanie sie za zle porownania.

Czyli wedłóg Ciebie Ci podobni odbiorcy którzy sporadycznie pojada sobie na tor beda kręcić najlepsze czasy i walczyć o każda sekunde? bo 90% sukcesu to predyspozycje auta a nie umiejętności kierowcy.
Bo ja myśłę że pojadą na tor i nie będą przywiązywać wiekszej uwagi na czas przejazdu, a jedynie na to aby mieć zabawę i sprawdzenie swoich możliwości jako kierowca.
Pomijam fakt że większość startujących tam aut jest dłubane (większa moc, inne nastawy zawieszenia, opony itd.) wszystko po to aby urwać kila sekund albo i setnych.
No ale Ty bedzies obstawał przy swoim, a ja przy swoim i na tym może zakończy ten offtop!
Boris86
Miała identyczny czas co 350Z mocniejsze o ponad 50KM i co M3 E46 mocniejsze ponad 100KM
A Clarkson z tego co pamiętam uznał ją za najbardziej udane auto roku.
Joe89
Hehe na Top Gear to nawet nawet 535d na czas M3 e46 laugh.gif
piwo
czemu oftop jak dotyczy auta? ogolnie ja ogolnie bede zachwalal rx-8 i naklanial kadego do kupna z rozwalonym silnikiem za maks 15tys by od razu swapowali i na pewno ganial ludzi ktorzy szukaja sprawnej silnikowo sztuki za 30tys i wyzej, bo pojezdza rok dwa (w zaleznosci czy zamierzaja jezdzic autem czy trzymac w garazu i na nie patrzec) i autu sypnie sie silnik i wartosc spadnie do 15tys zl.
auta z padnietymi silnikami sa tak tanie ze nie warto szukac sprawnej sztuki i tyle chce przekazac. to ze zawias i reszta podzespolow jest udane to zawsze powtarzalem.
tak samo podoba mi sie wyglad jak i wnetrze, ktore jest piekne chodz uwazam ze ciasnawe.
PitGTR
http://otomoto.pl/mazda-rx-8-swap-C34158930.html , aż się prosi o TDI wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.