CYTAT(piwo @ Thu, 02 Oct 2014 - 12:54)
trzeba sie martwic ze sie nie rozgrzalo silnika przed jego zgaszeniem i ponownym odpaleniem,..., trzeba kontrolowac co kazda jazde stan oleju i inne pierdoly o ktorych mozna zapomniec upalajac normalny silnik jakim jest k20.
Z tym sprawdzaniem oleju po kazdej jeździe to troche Cie poniosła fantazja. Mi w jeździe codziennej bierze jak w zegarku 1l/1000km tak że jak mi przeskakuje okrąły tysiąc to wlewam 0,5l i za nastepne 500km kolejne 0,5l.
CYTAT(matteusz @ Thu, 09 Oct 2014 - 19:01)
K20 i 16 litrów? To przy takiej samej jeździe Renesis pewnie ze 30 wciągnie
Moj WANKL jazda 100% w:
-krokach lub upalanie 25litrów lpg, trasa do obrotw 6tys.rpm 15l-lpg
Jesli ktos chce Swapowac bo dużo pali to proponuje LPG, ale żeby ktoś ogarnięty to założył i wtedy bedzie jeździc tak samo jak na pb
Przyznam, że jak kupowałem RX 8 to bałem sie tego silnika, ktoś powie że remont drogi. hmm Zakładając że rotor i cylinder jest ok to komplet wszystkich uszczelek mozna kupic za ok5tys +koszt robocizny. Cewki świece notabene w kazdym aucie sie wymienia, więc tego nie ma co doliczać do remontu. Teraz jesli wezmiemy pod uwage fakt, że nie mamy rozrzadu i całej reszty, która to regularnie trzeba wymieniać lub mogą sie wysypac podczas urzytkowania w zwykłych tłokowcach. To ta wydatki tłok vs Wankl nie różnią sie juz tak bardzo.
Fakt jeśli ktos chce wiekszych mocy i osiagów w WANKLu to robia sie schody, gdyż modyfikowanie Wankla = worek pieniedzy i jesycye krutsya zywotnosc. Wtedy rozsądnym wyjsicem jest swap na MOCNIEJSZE jednostki, no ale poki co to takich jest jak na lekarstwo, a wwapowanie silników które maja mniej jak 200KM jak dla mnie mija się z celem biprac pod uwage naklad pracy i pieniedzy wydanych na swap.
Moim skromnym zdaniem swap ma sens, gdy po wyjechaniu na drogę dana motorownia wypluje 250KM. Jeśli ktos chce atakowac 300+ to niewiele mniej musi liczyc sie z wydatkiem zaczynajacym sie od 22k w gore. Mowie tutaj o zleceniu tego komus innemu i aby bylo to zrobione wedle sztuki i bezpiecznie (tj.dzailajaca elektronika i konrole, nowe lepsze hamulce), żeby pojedziło długo (doprowadenie silnika do parametrów fabrycznych).
CYTAT(stef @ Wed, 22 Oct 2014 - 19:08)
k20 wchodzi bez ruszania magla i miski. za to z ruszaniem grodzi i dekla
co kto woli
w sumie chyba bezpieczniej zostawić magiel w spokoju i podklepać grodz, ale wtedy środke cieżkości sie pogarsza. Tak czy inaczej każda opcja ma swoje plusy i minusy...
CYTAT(h8r @ Mon, 27 Oct 2014 - 17:20)
ma swoją skrzynie rwd bez rzeźbienia adapterów, docisku, kolektorów. Odchodzi milion problemów z czego każdy kosztuje.
Tylko pytanie czy latwiej bedzie zgrac skrzynie z tylem czy do silnika det zrobic flansze na skrzynie rx8 gdzie mamy do wyboru 5 i 6tka. Gdzies w rosji jest rx8 z motorownia srdet z oem automatem mazdowskim
Kolektor nissana jest po tej stornie co Wankla ale czy to bedzie latwiej-trudniej zpasowac to wyjdzie w praniu...
Druga sprawa jest tak jak napisał Maciu$, kupujać SRi trzeba liczyc remoncik bo dorwac zdrowe graniczy z cudem a jak jest to powyzej 7k za kompletny z wiazka i skrzynia
ps.patrzac na ten silnik to faktycznie ten det jest niski
http://www.youtube.com/watch?v=kl6Y5kWbkpUCYTAT(h8r @ Mon, 27 Oct 2014 - 17:20)
zamiast egzotyki to sprawdzony, rozpracowany motor, SR to akurat bardzo popularny swap do lekkich rwd
no tak ale nie ropracowany swap w rx8 (przynajmniej w pl).
Jak juz powiedziałem każdy silnik będzie miał swoje wady i zalety.
Honda K ma ten plus że jej obroty powinny dać namiaste kultory jazdy WANKLA i wyosokoobrotowość.
Poki co popularne sa honda k, audi 1.8, JZ toyoty i V6 opla, gdzie jak narazie jedyne ktore maja moc powyzej 300KM to JZ i V8
Osobiscie jesli honda to tylko k24 z walkami k20 i na deser turbo