![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
No ale żeby 13b jechało to właśnie trzeba pałować bo to od 4 tysięcy zaczyna się napędzać ... jechaliśmy z kolegą wersją 192 konną to seryjna e36 328 odchodziła jak chciała. Spalanie względem osiągów to dramat. Joe89 tutaj sie zgodze te cyferki wzgladaja ladnie na papierze, a malo ktore RX8 fabrycznie trzyma serie. Ale nie ma co dramatyzowac jaki to WANKL jest ble, zreszta z reguly sa to wypowiedzi osob ktore go nie mialy. Mowie to z autopsji , bo sam tak myslalem-mowlem zanim go kupilem, nawet tutaj na forum gdzies pisalem. Co do bmw vs RX 8 to domyslam sie, ze role moglyby sie odwrocic na jakims oesie lub na torze. Auto ktore objedza inne na prostej to nie sztuka, ale auto ktore objezdza inne na zakretah to jest sztuka. Zaleta RX8 jest bardzo dobre rozlozenie masy, dlatego pchanie potworkow JZ,UZ itp odpada, chyba ze ktos bedzie robil swapa z zamiarem upalania. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
na torze rx8 tez nie jest rewelacja. za ciezki jest. ale baza wyjsciowa do dalszych modow ok. tanio da sie zrobic szybka sztuke na tor. na zlocie rx8 na poznaniu chyba zadna sztuka nie zeszla ponizej 2 minut. chyba pierwsze miejsce mial ktos z czasem 2m2s z tego co pamietam (moze zle). u nas na pojezdzawkach mazdowych tez raczej slabo i w wiekszosci przypadkow dostaja od mx5 . tak jak mowie 1350kg to troche za duzo jak na to auto. 200kg mniej i bylaby zabawa.
wyniki na oesach (chodz chcac byc szczery to sporo aut juz tutaj jest porobionych; semi sliki, wybebeszonych, a rx8 sa zazwyczaj seryjne, co moim zdaniem totalnie jest bez sesnu bo to auto jako seria nie jedzie na prostej ani na zakrecie i do jazdy na co dzien sie nie nadaje, a na podlubanie juz tak, ale jakos wlasciciele tych aut zadko keidy to dostrzegaja ![]() http://www.chrono-tech.pl/zloty_ms/kakolew...4/zawody_os.pdf http://www.chrono-tech.pl/zloty_ms/czaplin...4/zawody_os.pdf http://www.chrono-tech.pl/zloty_ms/czaplin.../trening_os.pdf http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.p...61&t=139037 -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
piwo Ja się jedynie odniosłem do BMW, a prównywanie RX8 do 400kg lżejszej miaty ma się tak jak piernik do wiatrka. Jedyne co one maja wpsólnego to marka i rozłozenie ciężaru.
To jest tak jakbys porównywał speedstera do RX8 gdzie RX8 jest autem na codzien, którym to dla zabawy mozna wyskoczyc na tor, a speedster jest typowym gokardem na tor którym sporadycznie mozna sie przejechac na weekendzie albo po przysłowiowe bułki do sklepu... Kupowanie Rx8 aby głównie upalać nim na torze ma się tak samo jak kupowanie speedstera żeby jeździć nim codziennie do pracy. Akurat wiem bo przesiadłem sie z lotusa na RX8 i smiał mogę powiedzieć że RX8 przy lepszym zawieszeniu naprawdę b.dobrze klei się do drogi i dobrze zachowuej na zakrętach w jeździe ulicznej. W budżecie do 20tyś pomijajac aspekt silnika jest to bardzo dobry wybór. Jedni chca wywalac Wankla a inni wsadzają go do innej budy tak jak TUTAJ MIATA 535KM i 503Nm No ale tyle odemnie bo robi sie ott i mija sie z celem założenia tego tematu Potrzebuję krótkiej porady. Przymierzam się do złożenia sobie drugiego auta
![]() ![]() W związku z tym pytanie do was,..., Moc jest sprawą drugorzędną (mocy rx i tak nie wykorzystuję). Myślę, że 180 km spokojnie wystarcza. Nie chcę budować petardy. Nie będę używał samochodu na rajdach itp ![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Piwo, zrób eksperyment i wróć do Mazdy, kup RX'a a gwarantuje że zapałasz miłością do Marki z Hiroshimy ponownie.
Bo na razie to widzę że pałasz do tego auta jakąś nienawiścią wyssaną z palca. Cały motoryzacyjny świat dziennikarski spuszczał się nad tym jak to auto się prowadzi, ale ty wiesz lepiej, tak samo jak wiesz że inne auta można katować na zimno i w autach które dostają regularny katung nie trzeba pilnować oleju. Tak naprawdę części konieczne do zakupu przy rewizji silnika to komplet Apexów i uszczelek płaszcza, które odpowiednio kosztują w Atkins rotary 200$ i 100$. Trzeba doliczyć olej, filtry i płyn - powiedzmy 150zł Na upartego panewki od Atkinsa 200$ -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
porownywanie mx-5 do rx-8 wydaje mi sie jak najbardziej na miejscu bo auta maja czesto podobnych odbiorcow czyli ludzi ktorzy lubie dobrze prowadzace sie auta i chca sie sprawdzic na torze. na pewno lepsze porownwanie niz leciutkiej pandy z rx-8.
http://fastestlaps.com/comparisons/mazda_r...da_mx-5_18.html http://fastestlaps.com/comparisons/mazda_r..._speedster.html rx-8mka powinna loic mx-5tke tak jak mojego lekkiego opla wg testow wiec nie wiem o co kaman i obrazanie sie za zle porownania. Boris tu nie chodzi o milosc tylko rzeczywistosc. prziecez masz podane czasy na torze i nie sa one wyssane z palca. ja do rx8 nie palam nienawiscia. to nie prawda. auto ma zajebisty zawias heble skrzynie biegow, uklad keirowczniczy, jest mega tanie. ale po prostu trzeba sobie zdawac sprawe z przypadlosci auta . ma wady jak kazde inne a za duza waga jest jedna z nich. za 40tys da rade zbudowac mega scigacza. kupujemy rx8 za 10tys zl z uszkodzonym wanklem czyli serie z allegro, wkaldam k20 zaturbiamy mamy 350km plus za 30tys zl. do tego wkladamy 10tys w utwardzony zawias i inne gadzety zawieszeniowo heblowe, lekko odchudzamy wyjmujac zbedne gadzety podnoszace komfort i mamy fajny dosc nowy samochod na codzienne pojezdzawki. za 40tys zl nie kupi sie nic szybszego i to w tym samochodzie jest piekne.cena do mozliwosci auta na dopingu. zreszta dopinguje jackkpl który upala rx-8 na k20. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
Piwo skoro tak bardzo lubisz cyferki to według danych speedster turbo powinien niesamowicie złoić rx8 http://fastestlaps.com/comparisons/mazda_r...ster_turbo.html
a na torze w top gear wygrał o zaldwie 3 SETNE SEKUNDY. Gdzie taki test jest dla mnie miarodajny: auta sa nowe i nie modyfikowane, a co najważniejsze prowadzone przez tego samego kierowce w TOP GEAR RX8 miało lepsze czasy od Honda NSX, Renault Mégane 225 i clio cup, subaru impreza wrx ,Alfa Romeo Brera 2.2, merc slk, Ferrari 575M, Audi TT 3.2, Golf Mk.IV R32 quattro i dużo innych porownywanie mx-5 do rx-8 wydaje mi sie jak najbardziej na miejscu bo auta maja czesto podobnych odbiorcow czyli ludzi ktorzy lubie dobrze prowadzace sie auta i chca sie sprawdzic na torze. rx-8mka powinna loic mx-5tke tak jak mojego lekkiego opla wg testow wiec nie wiem o co kaman i obrazanie sie za zle porownania. Czyli wedłóg Ciebie Ci podobni odbiorcy którzy sporadycznie pojada sobie na tor beda kręcić najlepsze czasy i walczyć o każda sekunde? bo 90% sukcesu to predyspozycje auta a nie umiejętności kierowcy. Bo ja myśłę że pojadą na tor i nie będą przywiązywać wiekszej uwagi na czas przejazdu, a jedynie na to aby mieć zabawę i sprawdzenie swoich możliwości jako kierowca. Pomijam fakt że większość startujących tam aut jest dłubane (większa moc, inne nastawy zawieszenia, opony itd.) wszystko po to aby urwać kila sekund albo i setnych. No ale Ty bedzies obstawał przy swoim, a ja przy swoim i na tym może zakończy ten offtop! |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Miała identyczny czas co 350Z mocniejsze o ponad 50KM i co M3 E46 mocniejsze ponad 100KM
A Clarkson z tego co pamiętam uznał ją za najbardziej udane auto roku. -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Super User Dołączył: Sat, 19 June 2010 Skąd: PL ![]() |
Hehe na Top Gear to nawet nawet 535d na czas M3 e46
![]() -------------------- JZA80
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
czemu oftop jak dotyczy auta? ogolnie ja ogolnie bede zachwalal rx-8 i naklanial kadego do kupna z rozwalonym silnikiem za maks 15tys by od razu swapowali i na pewno ganial ludzi ktorzy szukaja sprawnej silnikowo sztuki za 30tys i wyzej, bo pojezdza rok dwa (w zaleznosci czy zamierzaja jezdzic autem czy trzymac w garazu i na nie patrzec) i autu sypnie sie silnik i wartosc spadnie do 15tys zl.
auta z padnietymi silnikami sa tak tanie ze nie warto szukac sprawnej sztuki i tyle chce przekazac. to ze zawias i reszta podzespolow jest udane to zawsze powtarzalem. tak samo podoba mi sie wyglad jak i wnetrze, ktore jest piekne chodz uwazam ze ciasnawe. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 May 2007 Skąd: Gdańsk ![]() |
http://otomoto.pl/mazda-rx-8-swap-C34158930.html , aż się prosi o TDI
![]() |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
Co do miejsca to nie zapominajmy że jest to raczje sportowe auto z opcja ala rodzinnego
![]() zgadzam się z piwo, jak kupować za 23-30+ to dobra dobrą sztukę z kompresją w okolicach 8bar, w innym przpadku to znaleźć dobra budę 8-20k (nieraz można trafic EU poniżej 10k) i wtedy (A) silnik wyremontować, ( ![]() W polsce mało która RX8 ma więcej mocy jak 210KM a wiekszości to 180-210KM. Niestety z moca jest tak samo jak z kompresja, szybko leci na doł, wraz z każdym kilometrem. Tak że torowe czasy czasami, katalogi katalogami, ale tak naprawdę wiekszość RX8 w Polsce w papierach ma 231KM ale w żęczywistości okolice 200KM. Jeśli ktoś zdecyduje sie na SWAP to chcąc zachować parametry i mieć daly car to jakiś silnik do 2.5l a jak na upalanie to już jak kogo fantazja poniesie. Ale sugerowałbym aby zrobić to wedle litery prawa, czyli w papierach zmienić parametry silnika. Nie kosztuje to az tak dużo, ubezpiecznie nieznacznie wzrośnie, ale przynajmniej jest na legalu. |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
ubezpieczenie pozostanie na tym samym poziomie bo Wankel jest liczony razy dwa.
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
G-Rad jesli tak twierdzisz, to może podaj jakis przykład, bo ja mam rx8 i płacę za 1.3. Do tego wchodząc np na rankomat lub ubezpieczeniaoline po podaniu m-ki/modelu wyskakuje poj1.3
Dodatkowo wiem, że jednej osobie po zmianie silnika z WANKLA na 2.4 hondy ubezpieczenie podskoczyło ok 200zł/rok. Owszem w polsce idąc do sklepu moto maja różnie w katalogach 1.3 albo 2.6. Wiem że w uk licza 2,6l ale to ze względu na duża emisje spalin i pod kątem road tax -podatek drogowy (notabene bardzo wysoki, dlatego te auta sa tam tak tanie). |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
ubezpieczenie pozostanie na tym samym poziomie bo Wankel jest liczony razy dwa. Bzdura totalna. -------------------- MR-S -> XK8 -> RX-8 R3 -> 428ix & EVO 9 -> Levante S & EVO 9
|
|
|
gość_DanQuattro_* |
![]()
Post
#56
|
![]() |
Ale sugerowałbym aby zrobić to wedle litery prawa, czyli w papierach zmienić parametry silnika. Nie kosztuje to az tak dużo, ubezpiecznie nieznacznie wzrośnie, ale przynajmniej jest na legalu. Jakby to Kolega sugerował zrobić? Bo z tego co wiem uzyskanie w OSKP badania technicznego do potwierdzenia zmiany silnika na większy niż max danego modelu jest w tej chwili praktycznie niemożliwe, nawet z opinią rzeczoznawcy. |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Wszystko zależy od urzędasa. W jednych miastach przechodzi bez kłopotu, w innych przechodzi tylko z silnikami które konstrukcyjnie występowały w danym nadwoziu, a jeszcze gdzie indziej nie przechodzi.
Ale kto będzie w to wnikał, skoro główną odpowiedzią wszystkich znanych mi rzeczoznawców i 90% mechaników na hasło silnik wankla jest : "O, pokaż jak to wygląda" ![]() następnie pada hasło: "łeee nic tu nie widać" a po podniesieniu plastiku: " łeee widać głownie alternator i kolektor ssący." -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
Jakby to Kolega sugerował zrobić? Bo z tego co wiem uzyskanie w OSKP badania technicznego do potwierdzenia zmiany silnika na większy niż max danego modelu jest w tej chwili praktycznie niemożliwe, nawet z opinią rzeczoznawcy. Wszystko zależy od urzędasa. W jednych miastach przechodzi bez kłopotu, w innych przechodzi tylko z silnikami które konstrukcyjnie występowały w danym nadwoziu, a jeszcze gdzie indziej nie przechodzi. Chcesz SWAPowac u siebie? to proponuję znaleźć u siebie OSKP, która da zielone światło i wprowadzi odpowiednią adnotacje ![]() |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
Odkopie temat.
Jak jest z posadzeniem sr20det? Bo widze, ze k20 da sie posadzic bez ruszania magla. SR jest duzo dluzszy? |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
wygoogluj sobie "rxklub moje marzenie...
![]() Świerzutki temat, w tym tygodniu auto wyjechało na drogę. Silnik i skrzynia od nissana. ps.RB25DET najlepiej NEO byłby lepszy, i go upychają, ale słupek jest długi i trzeba ruszać magiel |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 21:38 |