![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Też planuje kupić to autko tylko że z orginalnym silnikiem ;p czy to prawda ze często się psuje ? a jak tak to czy łatwo go naprwiać ? bo naprwde różne legendy o nim słyszałem. ; ) Ten post chyba odpowiada na takie główne pytania odnośnie oryginalnego silnika http://www.racingforum.pl/index.php?act=fi...amp;pid=1167776 Tyle ich jest na sprzedaż z padniętym silnikiem, bo większość tych którym te silniki padają w życiu nie zainteresowali się tym jak należy ten silnik użytkować. oraz dlatego że połowa tych co im padł silnik w polsce przy 100000km, to rok wcześniej jak przejeżdzały przez polską granice to miały 250000km. Po 1 oleju trzeba pilnować, bo silnik wtryskuje go do komory spalania. Po 2 Mazda zaleca cykliczne płukanie silnika co 20000km, wtedy żadne nagary nie blokują apexów. Po 3 należy dbać o to by zapłon był sprawny. Po 4 powyżej 80000km należy co 10000km mierzyć kompresje, jak spada poniżej 6-6,5 bara to należy silnik rozebrać i wymienić co najmniej Apexy, a resztę elementów pomierzyć. A następnie złożyć na nowych uszczelkach płaszcza wodnego i spokojnie można robić kolejne 100000km... a nie zarzynać go aż wypadnie apex i zmieli gładzie silnika. No bo przecież jeszcze jeździł... to tak jeździł. Ja widziałem takiego który jeździł majac kompreche ledwo ponad 4 na obui takiego, który odpalał jeszcze mając 1 bar na przodze i 5 na tyle. Ale ludzie jeżdzą dalej. Niewiedza zniechęca, a tak naprawdę ten silnik wymaga 1500zł raz na 30000km na zapłon, 2000zł na uszczelki raz na 100000km i dbania o olej. To wszystko. Jest tańszy w cześciach od wiekszosći nowych i słabszych silników. A nie ma turbin, dwumas, wypalających się gniazd zaworowych, wycierających się wałków, skompliokowanego rozrządu itd. LPG? Stag nawet w oprogramowaniu ma opcje Wankel HP działa na instalkach do 6 cylindrówek, LP na tych do 4 cylindrówek bez problemu. Sam LPG w żadnej ze swoich nie miałem, ale wiem że ludzie użytkują bez najmniejszego kłopotu. Na daily? Jeśli kogoś stać na lanie minimum 16 litrów na 100km to auto na daily jest rewelacyjne. Wiem co mówię, mam aktualnie 7 auto z Wanklem. Najwięcej płaczą Ci mędrcy, którzy usłyszeli od tego co miał kolege, który miał wójka, który kiedyś słyszał, że ktoś czytał na forum, że się popsuło. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
yatta rozumiem że taki masz, skoro tak twierdzisz? Bo opieranie sie na internetowych opiniach innych ludzi, jest dla mnie mało wiarygodne.
Ja nie zgodzę się, że często sie psuje, bo jeśli pilnuje się świec,cewek i oleju to można bezawaryjnie jeździć, ale fakt jak silnik klęknie to mocno szarpnie po kieszeni. Rewizja (remont 7-10tys) nowy silnik +/-16tys.pln Zgadzam się z powyższym i postem Boris86 z małym wyjątkiem. Zestaw uszczelek do rewizji kosztuje 1200-1400$ a nie 2tys.pln, jakby tak było to chyba nikt nie myślałby nawet to swapowaniu i innych kombinacjach. Bo remont kosztowałby 4-6 tys.pln. |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
No tak sie sklada, ze mam. Aktualnie jest problem z odpalaniem na cieplym, na zimno pali cacy. I to nawet z gazem - ciekly wtrysk Icom JTG.
Na sprzedaż cały komplet. Odnosnie silnika - dobry jest nowy, jak sie umie o niego dbac. Kupno uzywanego to loteria dla mnie. |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
yatta, tylko teraz pytanie ile tysięcy nim zrobiłeś a ile poprzedni właściciel, który niewiadomo jak o niego dbał. Pali na zimnym nie pali na ciepłym, typowy objaw utraty kompresji.
Drugie pytanie ile tysięcy zrobiłeś na lpg, bo pomimo że lpg nie mieszka sie z olejem tak jak pb, to jest bardzo suchy i do końca niewiadomo jak to wpływa na ten silnik, w którym to właśnie uszczelnienie jest kluczowya sprawą. |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
Ja w zasadzie nic nie zrobilem, bo dopiero kupilem auto, i tak z zamiarem swapa.
Nie wiem jak poprzedni o niego dbal, dlatego napisalem, ze najlepszy jest nowy motor, bo nie wiadomo co bylo wczesniej. Sam rozwazalem zostawienie wankla - auto ma byc do kjs - ale po rozpoznaniu tematu stwierdzilem ze to slaby pomysl:) Wankel jest fajny, ale dla mnie do 3 albo 4 auta w rodzinie - jak sie popsuje i nie jezdzi to biore inne auto. |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 06 July 2015 ![]() |
czesto sie psuje, latwo naprawic - 16 klockow i masz nowy silnik, wytrzyma dokladnie do 1 zepsucia, czyli nie wiadomo ile ![]() Krótko i treściwie dzięki yatta ;p 10.000 autko na chodzie, naprawa 16.000 hmm myślę że się bardziej opłaca kupić już mustanga za ok 25.000 ;p |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
tu w przypadku uzywanego jest duza loteria niestety, najbardziej oplaca sie swapa zrobic, jezeli chcesz rx8
|
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 25 December 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Zgadzam się z powyższym i postem Boris86 z małym wyjątkiem. Zestaw uszczelek do rewizji kosztuje 1200-1400$ a nie 2tys.pln, jakby tak było to chyba nikt nie myślałby nawet to swapowaniu i innych kombinacjach. Bo remont kosztowałby 4-6 tys.pln. Jak wiesz gdzie szukać i kupować i nie zmieniasz wszystkiego na pałe to otwarcie silnika może w 2000pln się zamknąć. Oczywiście to opcja minimum. Marudzą na te auta Ci którzy albo nigdy w tym aucie nie siedzielim albo kupili zajeżdzonego trupa i czerpią wiedzę od innych internetowych mędrców. Przy kosztach turbin, dwumas, rozrządów, wycierających się wałków, padających popychaczy itp w innych autach to to auto jest w naprawach wręcz tanie. A tu tych cześci nie ma. Najmniejszy koszt części przy otwarciu silnika to jakieś 2000zł, cały FABRYCZNIE NOWY silnik to już od 13500zł. Raz na 30 tyś trzeba zainwestować w zapłon. Raz na ponad sto tysięcy trzeba otworzyć silnik. Większe inwestycje na tym się kończą. To śmieszne koszty przy innych autach. -------------------- RX-7 FD3s // Viper // Soarer // JZS147 // 325i // 523i // 323 BG 2,5V6 // Kadett C QP
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
CYTAT Przy kosztach turbin, dwumas, rozrządów, wycierających się wałków, padających popychaczy itp w innych autach to to auto jest w naprawach wręcz tanie. A tu tych cześci nie ma. Najmniejszy koszt części przy otwarciu silnika to jakieś 2000zł, cały FABRYCZNIE NOWY silnik to już od 13500zł. Raz na 30 tyś trzeba zainwestować w zapłon. Raz na ponad sto tysięcy trzeba otworzyć silnik. Większe inwestycje na tym się kończą. To śmieszne koszty przy innych autach. w koncu Mazda to Mazda mnie najbardziej smiesza ceny czesci zamiennych na allegro. amoprtyzator prosze bardzo caly mcperson za 50zl uzywka http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...v2-uni-1-3-0629 dyferencjal za 85zl? prosze bardzo http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...v2-uni-1-3-0629 skrzynia padla?250zl starczy http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...v2-aut-1-3-0629 przeciez to auto sportowe, a ceny jak za corse. i faktycznie cena za caly nowy silnik 16tys zl to nie jest jakis koszmar. tyle to potrafia kosztowac czesci osprzetu niektorych popularnych silnikow. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 April 2012 ![]() |
Marudzą na te auta Ci którzy albo nigdy w tym aucie nie siedzielim albo kupili zajeżdzonego trupa i czerpią wiedzę od innych internetowych mędrców. Raz na 30 tyś trzeba zainwestować w zapłon. Raz na ponad sto tysięcy trzeba otworzyć silnik. Większe inwestycje na tym się kończą. To śmieszne koszty przy innych autach. No ale tak poważnie to weź pod uwagę fakt, że FACHOWCÓW, którzy się znają na tym silniku i robią to zawodowo można policzyć na palcach u jednej ręki. Ja podaję ceny dla osob które się tutaj pytają i na 98% są to osoby, które na nich sie nie znają a co większa nie mieli z nim do czynienia. Tym samym bea oni zlecać takie prace innym, dlatego Ja ustosunkowałem się to nowych waścicieli vel potencjalnych właścicieli ![]() A wiec wracąc to faktu zlecenia komuś tej rewizji to taki optymistyczny koszt z tego co sie orientowałem to minimum 6tyś.pln. Może nie wgryzłem sie w temat tak jak Ty, ale w USA ceny najtańszego zestawu uszczyelek to ok 1000$. Znajac polskie realia to chyba jeszcze nikt nie otworzył silnika wedle zalecen MAZDy tj przy kompresji 6.9. Z reguły sa to wiesze przebiegi i mniejsza komresja poniżej 6bar, do tego w 80% dochodzi wymaina komletnego zapłonu 1000-1,500tys (ja sciągałem z usa i wyszedł mnie 1250 jeszcze po tanim kursie. Jak sie komuś konkretnie wysypie silnik (opiłki w chłodnicy) to trzeba doliczyć chłodnice oleju, bo jest już BARDOZ DUZO właścicieli RX8 którzy to wymienili silnik na inny albo wyremontowali, ale nie wymienili chłodnic oleju i zaraz silnik padł. Nie można ich wyczyścić, więc nowe 1,5k albo używki. Fakt na rynku wtórnym jest bardzo dużo tanich części i to jest bardzo duży plus. Raz na 30 tyś trzeba zainwestować w zapłon. Raz na ponad sto tysięcy trzeba otworzyć silnik. Większe inwestycje na tym się kończą. To śmieszne koszty przy innych autach. Z tym to jest loteria, bo jakbyś poczytał forum RXclub w usa lub uk to wiedziałbyś, że było bardzo duzo przypadków, że silniki były wymieniane na gwarancji duzo poniżej tego przebiegu. Zagląasz na forum rx8 pl więc powinieneś wiedzieć, że obecnie jest osoba która niedawno wymieniała cały silnik na mowy z wszystkim co trzeba aby miec gwarancje, robiono to w serwisie ASO MAZDY i po 30tysiącach padł. Z tego co wiem to będzie reklamował i zobaczym co z tego wyjdzie... Nie chcę tutaj nikogo zrazić do tego silnika a tym bardziej auta ale bądźmy realistami. Sam mam to auto i ma oryginalny przebieg silnika 158tys. Więc w moim przypadku mit że silniki nie dozywają 100tyś sie nie sprawdził (zależa jak kto dba). Przy 140tys miało kompresje 7,2bar i obecnie silnik padł i ma kompresje 5,2bar przy przebiegu 158tys.km. Odpala ale jak złapie temperaturę to gaśnie, wszędzie co sie pytałem to koszt naprawy min 6-7tys. a jak dojdzie rotor,housing itp to ok9tys. gdzie oprócz nowych uszczelek dojda te cześci i będą wsadzone używane z innego silnika. Jak wiesz gdzie szukać i kupować i nie zmieniasz wszystkiego na pałe to otwarcie silnika może w 2000pln się zamknąć. Oczywiście to opcja minimum. A teraz powaznie Boris86, skoro piszesz że koszty rewizji takie małe to podaj mi adres i w poniedziałek zawoze tam auto! (oczywiscie jesli dojdzie rotor,housingi to wiadome koszty rosną, ale jeśli jesteś w stanie załatwić mi kompletny revision kit za 2k to i tak meda deal, jak w tej sytuacji remont może mnie wynieść max 5-6tys a nie 9). A więc wysyłam Ci zaraz pw z prośba o info. |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 October 2009 Skąd: Koszalin ![]() |
w koncu Mazda to Mazda mnie najbardziej smiesza ceny czesci zamiennych na allegro. amoprtyzator prosze bardzo caly mcperson za 50zl uzywka http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...v2-uni-1-3-0629 dyferencjal za 85zl? prosze bardzo http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...v2-uni-1-3-0629 skrzynia padla?250zl starczy http://allegro.pl/listing/listing.php?orde...v2-aut-1-3-0629 przeciez to auto sportowe, a ceny jak za corse. i faktycznie cena za caly nowy silnik 16tys zl to nie jest jakis koszmar. tyle to potrafia kosztowac czesci osprzetu niektorych popularnych silnikow. Tanie jak tanie, wazne ze jest duzo gotowych gratow i nie trzeba rzezbic. |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: W-wa ![]() |
A teraz powaznie Boris86, skoro piszesz że koszty rewizji takie małe to podaj mi adres i w poniedziałek zawoze tam auto! (oczywiscie jesli dojdzie rotor,housingi to wiadome koszty rosną, ale jeśli jesteś w stanie załatwić mi kompletny revision kit za 2k to i tak meda deal, jak w tej sytuacji remont może mnie wynieść max 5-6tys a nie 9). A więc wysyłam Ci zaraz pw z prośba o info. Pytanie czy w kwocie 2k jest tylko robota i płaszcz wodny czy może jeszcze inne ważne uszczelki które mają wpływ na żywotność silnika? -------------------- Mazda Rx-8 Turbo by Rev Service
Celica GT4 ST205 by REV Service ex Mazdaspeed Protege 2003 Black Mica by Coobcio Garage |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 06 July 2015 ![]() |
No ciężko ciężko tu widze
![]() |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
nieoplacalnym? sie usmialem. to kup spobie nissana 350z za 40tys zl. poczyujesz oplacalnosc.
tu masz auto z tego samego rocznika za 15tys zl plus swap za 20tys zl i masz tanie auto w eksploatacji mocno tanie czesci. powiem inaczej kolega wlasnie kupil mcpherosny dwie sztuki z przesylka wyszlo 50zl. 14zl za sztuke dal. to jest komiczne po prostu. te auto jest mega tanie. a to ze jakas naprawa silnika to koszt 16tys zl? no i co z tego 15tys nowe piekne auto z uszkodzonym silnikiem plus 16tys z anowy silnik to ile? koszt rozbitego potluczonego 350z gdzie koszt czesci jest 10 razy wyzszy? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
W Poznaniu robi się RX8 z 1UFZE - dokładnie z MotorCity. Z tego co słyszałem w aucie wszystko jest zachowane względem serii- jest nawet działająca klimatyzacja i zero palących kontrolek na blacie.
-------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W Poznaniu robi się RX8 z 1UFZE - dokładnie z MotorCity. Z tego co słyszałem w aucie wszystko jest zachowane względem serii- jest nawet działająca klimatyzacja i zero palących kontrolek na blacie. Najwiecej zabawy z kontrolka check engine. Mozna wywalic w sofcie diagnostyke wszystkich zaworkow z wankla i wtedy sie nie bedzie palilo. Ale chyba gra nie warta swieczki. W swapach z k20 tez jest klima ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 November 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Pod konstancinem jeździ RX8 z dieslem od VW
![]() -------------------- It`s Nice To Be Important, But It`s More Important to Be Nice
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 06 July 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Rookie Dołączył: Mon, 06 July 2015 ![]() |
nieoplacalnym? sie usmialem. to kup spobie nissana 350z za 40tys zl. poczyujesz oplacalnosc. tu masz auto z tego samego rocznika za 15tys zl plus swap za 20tys zl i masz tanie auto w eksploatacji mocno tanie czesci. powiem inaczej kolega wlasnie kupil mcpherosny dwie sztuki z przesylka wyszlo 50zl. 14zl za sztuke dal. to jest komiczne po prostu. te auto jest mega tanie. a to ze jakas naprawa silnika to koszt 16tys zl? no i co z tego 15tys nowe piekne auto z uszkodzonym silnikiem plus 16tys z anowy silnik to ile? koszt rozbitego potluczonego 350z gdzie koszt czesci jest 10 razy wyzszy? może twoim zdaniem 31 tysi to mało, niestety wg mnie nie. Podoba mi się to autko strasznie, jednakże przy tym aucie trzeba się poważnie zastanowić |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 08 September 2025 - 13:54 |