Shoutbox 0 nowych PW 


12 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Auto detailing , mycie auta / samochodu , woskowanie , pielęgnacja, Temat o pielęgnacji aut
Kubik_CDTi
post Sun, 20 Jul 2014 - 08:16
Post #81


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Magiczna gąbeczka najlepiej daje radę+ew.apc i potem jakiś dressing smile.gif


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 20 Jul 2014 - 08:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Zyniu
post Sun, 27 Jul 2014 - 21:56
Post #82


User
Dołączył: Thu, 08 November 2007





Z tym detailingiem to jest trochę tak jak z audiofilami gdzie dla zwykłego fana muzyki
sprzęt audio za 5 tys. brzmi wyśmienicie i trudno mu sobie wyobrazić jak może być lepiej, dla audiofila zaś
sprzęt za 5k PLN gra co najmniej średnio a dopiero mała elektrownia za minimum 40k PLN potrafi coś tam zagrać.
Wiadomo ta różnica jest zauważalna ale trzeba sobie powiedzieć czy jest tego warta w momencie gdy ta tańsza opcja
jest dla nas satysfakcjonująca.

Jeśli chodzi o usługi Detailingowe i ich ceny w warszawie to jestem przekonany ze jak zapłacimy 3.5k będziemy zadowoleni.
Niestety nie wszystkich na to stać a niektórym jest po prostu szkoda. Jako ze zajmuje się zawodowo autokosmetyka/detailingiem w podwarszawskim Legionowie gdzie niema tylu bentleyów i ferrarek co w naszej pięknej stolicy a ceny podane wyżej mogły by najwyżej porządnie rozśmieszyć moich klientów podchodzę do tematu trochę inaczej bo wiem z doświadczenia ze po prostu profesjonalne podejście do polerowania lakieru i aplikacja dobrego wosku i kilku innych produktów jest wystarczająca do uzyskania zadowalającego efektu a szczerze nie zdarzyło mi się jeszcze żeby klient odbierał auto bez uśmiechu na twarzy w szczególności ze nie zostawił u mnie worka pieniędzy:)

Żeby nie było ze się chce zareklamować przygotowałem mały poradnik dla amatorów:

Jeśli chodzi o mycie auta które niema na sobie wosku lub ma go resztki wygląda to tak:

1.Pianownica+ VALETPRO PH NEUTRAL SNOW do tego rękawica z mikrofibry i mycie na dwa wiadra(gdzie jako szamponu spokojnie możemy użyć naszej piany) czyli w jednym moczymy gąbkę w szamponie a w drugim płuczemy po każdym elemencie:)

2. Jeśli lakier jest trochę zapuszczony należny usunąć z niego resztki smoły i zabrudzenia metaliczne (resztki z klocków i innego ustrojstwa które jest na drogach) mogę polecić do tego produkty polskiego producenta.
http://sklep.waxclusive.pl/usuwanie-smoly-...over-500ml.html
http://sklep.waxclusive.pl/usuwanie-zaniec...ding-500ml.html

Stosowanie.
Zalecam żeby używać tych preparatów oddzielnie i pozostawić każdy z nich na około 5 min jeśli auto jest mocno zapuszczone czynność trzeba powtórzyć. Dodam również ze nie stosujemy ich na cale auto tylko na miejsca narażone na zanieczyszczenia z ulicy czyli elementy "za kołami" dolne partie drzwi itp.

3. Następnie jak już wszystko dobrze spłuczemy przechodzimy do glinkowania trzeba zaznaczyć ze tego procesu nie trzeba powtarzać za każdym razem a jeśli auto nie jest zbytnio zapuszczone to po poprzednim etapie nie będziemy tu mieli dużo roboty, do tego etapu polecam glinki firm ValetPro i CARPRO maja bardzo dobry stosunek cena/jakość, twardość Medium będzie dla wszystkich myślę ze optymalna chyba ze mamy świeży lakier naprawdę w idealnym stanie to możemy używać glinek miękkich.

Stosowanie.
Z glinki formujemy "placek" do poślizgu wystarczy nam woda w spryskiwaczu no i jedziemy smile.gif

A wiec auto mamy umyte:) w detailingowym żargonie można by powiedzieć ze auto jest po "kompleksowej dekontaminacji":)

4. Jeśli chodzi o woski to przygotowałem tutaj moja sprawdzona i najbardziej uniwersalna kombinacje podkreślam tu ze każdy wosk wymaga dobrego podkładu czyli Cleanera. Poleciłem ta kombinacje wielu moim znajomym i są meega zadowoleni aczkolwiek tego typu wosk utrzymuje się na aucie nie więcej niż 2-3 tygodnie w sprzyjających warunkach nawet do miesiąca plusem jest również to że te produkty są bardzo wydajne i opakowanie spokojnie starczy nam na 2 lub więcej sezonów.

Cleaner/glaze Tutaj polecam wyśmienity produkt firmy DODO JUCE LIME PRIME PRE-WAX CLEANSER
Jest to wersja lekko ścierna którą nie dość ze przygotuje nam lakier to pozwoli usunąć powstałe wcześniej zmatowienia

Stosowanie.
Jeśli nasz lakier wymaga odświeżenia i chcemy osiągnąć dobry efekt nakładamy mała ilość na piankowy aplikator i wcieramy okrężnymi ruchami pod naciskiem aż do całkowitego "wypracowania" się Clenera wtedy uda nam się usunąć zmatowienia i lekko spolerujemy lakier. Na koniec ścieramy resztki ściereczką z mikrofibry.

Jeśli nasz lakier jest w dobrym stanie możemy nanieść niewielka ilość na lakier i po wyschnięciu po prostu zetrzeć.

Zalecam robić sobie na raz max 2 elementy ponieważ jeśli Cleaner za bardzo zaschnie na aucie będzie go trudniej potem usunąć.

Wosk. POORBOY'S WORLD NATTY'S PASTE WAX Łatwość aplikacji, uniwersalność, naprawdę doskonale krycie niedoskonałości i bardzo dobry połysk pozwala nazwać ten wosk liderem w tej klasie cenowej.

Stosowanie. SUPER EASY Nakładamy aplikatorem na auto po 3-4 elementy następnie polerujemy czysta ściereczką z mikrofibry no i podziwiamy:)

+FELGI Najlepszy znany mi środek do felg to VALETPRO DRAGONS BREATH sprzedawany jest w formie żelu dzięki temu można zostawić go na felgach nawet na kilkanaście minut co zwiększa jego skuteczność, naprawdę czasem potrafi zdziałać cuda:)

Jeśli będzie zainteresowanie mogę opisać stosowanie kilku innych kombinacji wosków i Cleanerow np. Zymöl, Meguiars lub innych firm których aplikacja i stosowanie nie jest już tak proste, wiadomo wszystkie te informacje można gdzieś tam znaleźć w internecie ale w praktyce wygląda to trochę inaczej smile.gif

Pozdrawiam

W razie jakiś pytań chętnie pomogęsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dzejkob
post Wed, 06 Aug 2014 - 14:08
Post #83


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 November 2005





CYTAT
2. Jeśli lakier jest trochę zapuszczony należny usunąć z niego resztki smoły i zabrudzenia metaliczne (resztki z klocków i innego ustrojstwa które jest na drogach) mogę polecić do tego produkty polskiego producenta.
http://sklep.waxclusive.pl/usuwanie-smoly-...over-500ml.html
http://sklep.waxclusive.pl/usuwanie-zaniec...ding-500ml.html


pierwszy raz spotykam sie z sytuacja że studio detailingowe używa tych produktów. Znane są przypadki gdzie T&G wypurchla lakier - sprawdz na kosmetyce aut w ich dziale a IO działa na tyle słabo, że znacznie lepiej kupić tańszego tenzi prixa


CYTAT
3. Następnie jak już wszystko dobrze spłuczemy przechodzimy do glinkowania trzeba zaznaczyć ze tego procesu nie trzeba powtarzać za każdym razem a jeśli auto nie jest zbytnio zapuszczone to po poprzednim etapie nie będziemy tu mieli dużo roboty, do tego etapu polecam glinki firm ValetPro i CARPRO maja bardzo dobry stosunek cena/jakość, twardość Medium będzie dla wszystkich myślę ze optymalna chyba ze mamy świeży lakier naprawdę w idealnym stanie to możemy używać glinek miękkich.


jezeli chodzi o Valet Pro glinki to broń boże nie kupujcie pomarańczowej, rozpada się w rękach. Niebieska i żółta dadzą radę


CYTAT
+FELGI Najlepszy znany mi środek do felg to VALETPRO DRAGONS BREATH sprzedawany jest w formie żelu dzięki temu można zostawić go na felgach nawet na kilkanaście minut co zwiększa jego skuteczność, naprawdę czasem potrafi zdziałać cuda:)


dobry srodek, chociaz teraz na rynku jest ich juz od groma. Ja bym dodał żeby po umyciu felg polozyc na nie odporonego na wysokie temperatury finish kare HP1000.

CYTAT
Jeśli będzie zainteresowanie mogę opisać stosowanie kilku innych kombinacji wosków i Cleanerow np. Zymöl, Meguiars lub innych firm których aplikacja i stosowanie nie jest już tak proste, wiadomo wszystkie te informacje można gdzieś tam znaleźć w internecie ale w praktyce wygląda to trochę inaczej smile.gif


bardzo chetnie pocztam o innych kombinacjach smile.gif. Wspomnij tez co dajesz na plastiki, co na opony i czy polecasz cos konkretnego na np zywice z drzew.

pozdro smile.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lefty
post Wed, 06 Aug 2014 - 16:18
Post #84


User
Dołączył: Mon, 18 August 2008
Skąd: warszawa





CYTAT(Dzejkob @ Wed, 06 Aug 2014 - 14:08) *
pierwszy raz spotykam sie z sytuacja że studio detailingowe używa tych produktów. Znane są przypadki gdzie T&G wypurchla lakier - sprawdz na kosmetyce aut w ich dziale a IO działa na tyle słabo, że znacznie lepiej kupić tańszego tenzi prixa


Jakie to przypadki? Chyba nie piszesz o tym, co koleś położył na kilka godzin nasączoną szmatę na jakieś krzesło i zeszła z niego farba? Na pewno nie był to lakier samochodowy.
Shiny Garage Iron Off jest obecnie w trzeciej poprawionej wersji "Bleeding". Tylko pierwsza ponad rok temu była przeciętna, a obecnie mocą dorównuje CarPro IronX, a Tenzi Prix przy nim to siki.

W studiach do odsmalania najczęściej używa się środka o nazwie Prickbort, bo jest tani i dobry smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dzejkob
post Wed, 06 Aug 2014 - 16:33
Post #85


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 November 2005





wejdz sobie na ka do dzialu tej firmy i zobacz. najpierw jeden gosc pisze o red devil ktory przezarl aluminiowa butelke...

pozniej drugi ktoremu t&g wypurchlilo lakier na blotniku. i tak, byl to lakier samochodowy. tak sie sklada ze zaopatruje sporo studiow i nikt sie dobrze o (3 ver takze) io nie wypowiada - z reszta podobno w przygotowaniu jest juz 4 ver. testy na ka tez pokazywaly ze przestaje krwawic, dokladnie jak prix.

prockbort jak najbardziej kozak smile.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Wed, 06 Aug 2014 - 17:52
Post #86


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





Już nic nie chciałem pisać,ale to co polecasz,wszystko bym podciągnął pod szkolne błędy żółtodzioba biggrin.gif
A większość produktów SG wcale nie jest polskim produktem,to były dobre środki,kiedy były tanie,ale skoro ludzie biorą...


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Thu, 07 Aug 2014 - 08:33
Post #87


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





Nie pisalem na tym forum od czasu posiadania Ibizy biggrin.gif Do rzeczy. Jesli chodzi o używanie chemii od SG to jedyne czego używamy to jest to Detailer o smerfnym kolorze. Używamy go do wnęk drzwi, bagaznika i silnika. Jakis czas temu moja żona kupila dla mnie szampon od SG, niesety kupiła go jedyne 5l :/ Szczeście kosztował mało, żeby sie dobrze pienił trzeba wlać do wiadra ok 100ml / 7-8l wody piana i tak szybko schodzi, nie mowie ze na samochodzie zaraz robi sie jej zero. W porowaniu do szamponu Gtechniq gdzie daje 3 nakretki od cisowianki i piana trzma sie na dachu jak ja koncze auto. Prowadze firme która zajmuje sie kosmetyą i powiem tak. Jeśli miałbym pracować na SG to musiałbym uzbroić sie w nerwy i dodatkowo kupić dłuższa dobe. Do felg testowaliśmy piardylion środków krawiących, obecnie doszliśmy do wniosku że jednak najlepszym z nich jest Vampire z Autodbalni. Fajnie byłoby kupować coś taszego ale jeśli mam lientowi zrobić konkretnie auto i zrobić je w 40 albo w 50, to wole położyć kilka zł więcej na komsetyki szybciej ogarnać fure i przyjąć następną.

Dla tych niedowiarków co sądzą ze SG robi swoje kosmetyki z dobrej chemii.

http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php...sc&start=45

Dodam jeszcze ze kiedys na forum audi ktos sie ze mna spieral ze red devilem wyczysci skore lepiej niz GT15 od Gliptone. Napewno lepiej by zdjął kolor z tej tapicerki niż wczyścił wink.gif


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lefty
post Thu, 07 Aug 2014 - 12:02
Post #88


User
Dołączył: Mon, 18 August 2008
Skąd: warszawa





Taniość daje się we znaki.
Choć chłopaki z SG się starają i od razu wypuszczają nowe wersję swoich produktów ze skorygowanym składem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dzejkob
post Thu, 07 Aug 2014 - 12:15
Post #89


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 November 2005





Na siłe starasz sie bronic słabej firmy. W podanym wyżej linku mowa jest o red devilu ktorego receptura sie nie zmienia.
to samo z new T&G. z mojej strony koniec of topu. wrocmy do rozmowy o detailingu wink.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubik_CDTi
post Thu, 07 Aug 2014 - 16:08
Post #90


Super User
Dołączył: Fri, 18 May 2007
Skąd: Białystok





CYTAT(Lefty @ Thu, 07 Aug 2014 - 12:02) *
Taniość daje się we znaki.
Choć chłopaki z SG się starają i od razu wypuszczają nowe wersję swoich produktów ze skorygowanym składem.


Właśnie taniości zbytnio nie ma,podobnie jak i jakości,ale tak niestety jest z większością ,,Polskich" producentów,a to potem błąd aplikacji,a to coś tam,nie dziękuje,nie mam czasu tongue.gif


--------------------
Szczęśliwi paliwa nie liczą ;)
Chipped by MR Motors
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Wed, 13 Aug 2014 - 16:58
Post #91


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Panowie, a czym myc komore silnika co by nie narobic balaganu i doprowadzic do pierwotnego stanu?


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
norbivr6
post Wed, 13 Aug 2014 - 21:54
Post #92


Super User
Dołączył: Tue, 14 June 2005





akra do silników, jak mocniejsze to tenzi truck polecam. potem spłukiwanie cisnieniowo, jak mocny brud to pędzel albo gąbka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mighty
post Sun, 17 Aug 2014 - 12:52
Post #93


User
Dołączył: Sun, 04 September 2005
Skąd: Gostyń/Poznań





Panowie czy taki zestaw http://sklep.lederzentrum.pl/zestaw-do-czy...dowej-p-14.html
ogarnie wyczyszczenie i doprowadzenie do dobrego stanu ten fotel:


Go to the top of the page
 
+Quote Post
comedyfan
post Sun, 17 Aug 2014 - 18:22
Post #94


Rookie
Dołączył: Sun, 27 July 2014





Tak, ale weź wersję strong.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 18 Aug 2014 - 15:31
Post #95


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Kubik_CDTi @ Sun, 04 May 2014 - 01:48) *
Odezwij się kiedyś to dam Ci trochę Zymola Titanium,zobaczysz,że nie zawsze tak jest wink.gif



Przczytałem na jednym z for w ostatnim czasie, że Zymol Titanium to wosk wymagający dobrej wprawy - tzn. trzeba w odpowiednim momencie go spolerować przed wyschnięciem, bo raz że będzie to również trudne jak w przypadku Collinite, a dwa, że będzie miał mniejszą trwałość (jak rozumiem ściągamy go za dużo mocno polerując).

Do tego jest specjalny podkład Zymola - HD-Cleanse...czyli AUTOGLYM SRP już odpada czy jest to obojętne? A może Zymol narzuca swój własny skład produktu jako podkład pod wosk?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Wed, 20 Aug 2014 - 13:04
Post #96


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





najważniejsze to nie kłaść zymola w słońcu i na ciepły lakier, jaki by to zumol nie był.nie dotrze sie, tylko sie bedzie mazał.
z docieraniem kazdy mówi inaczej.jedni radza w ten sposób, żeby nawoskować 2 elementy, dotrzeć ten pierwszy mikrofibrą, nawoskować kolejny element, dotrzeć kolejny itd.
Ja robię w ten sposób i powiem, że działa to bardzo dobrze, ale mój kolega np Glazurem smaruje od razu całość i też sie trzyma jak należy.
co do cleanera Ja kiedys położyłem Titaniuma na lusso revitalizing creme na auto tylko wyglinkowane.trzymało bardzo długo, bo na wiosne po 6 miesiącach auto nadal kropelkowało.
ale ogólnie polecam HD.pracuje sie tym dosyć ciężko, bo trzeba uważać, żeby nie przyschło bo będzie masakra, ale gładkość jaką sie tym uzyskuje jest genialna!
no i jak mój Zymol Ital na Lusso trzymał sie miesiąc, tak na HD trzyma sie do 2 miesięcy.


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Wed, 20 Aug 2014 - 13:36
Post #97


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Panowie, ja tylko na chwilkę. Siadłem sobie w mokrych kąpielówkach na jasnej tapicerce i pojawiła się plama z ciemną obwódką, której nie mogę usunąć chusteczką kupioną w hipermarkecie do usuwania plam (plamy po lodach czekoladowych usuwały bez problemu, choć długo już nie pozwolę dzieciakom na jedzenie takich rzeczy w aucie). Wracając do mojej plamy, to wygląda, jakbym popuścił na siedzenie - czym to można usunąć? Jak trzeba to cyknę fotkę i zamieszczę ... choć nie ma się czym chwalić wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Wed, 20 Aug 2014 - 14:03
Post #98


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





Skóra czy materiał ?


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Wed, 20 Aug 2014 - 14:29
Post #99


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





materiał
Tego typu - zdjęcie poglądowe, nie moje:


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kapsel91
post Wed, 20 Aug 2014 - 15:15
Post #100


Rookie
Dołączył: Fri, 07 September 2012





Mialem podobną opcje. Pomogło porządne wypranie całego fotela smile.gif U mnie to wyglądało jakby po prostu brud się zebrał dookoła miejsca gdzie było mokre.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 17:41