Witam, jak wspomniałem jakiś czas temu tworzę topic, gdzie będzie można systematycznie się udzielać, pytać o rady odnośnie pielęgnacji aut, itd.
Na forum mamy kilku maniaków, fachowców, a także laików zajmujących się auto detailingiem hobbystycznie, jednak wszelkie istotne informacje porozrzucane są w wielu tematach. Mam nadzieję, że tagi użyte w tytule tematu pozwolą łatwo w razie potrzeby odnaleźć ten temat.
Jestem po przebojach od 6:30 (cień ładnie padał z hali ) z woskowaniem mojej E60. Taka kolejność, o której zasięgnąłem informacji tu na forum, informacja dla nowicjuszy:
1. Spłukanie całego auta myjką wysokociśnieniową
2. Nałożenie aktywnej piany (pianownica ręczna lub dokładana do myjki) - koncentrat kupiłem jeden z polecanych tu na forum. Po tym spłukanie.
3. Mycie ręczne "na dwa wiadra" (jeśli chodzi o mnie to kupiłem nawet Grit Guard i gąbkę za ok. 100 PLN - zajebista) - fajnie mieć dobry szampon, zainwestowałem, jest różnica od tych marketowych.
4. Po osuszeniu aplikacja AUTOGLYM Super Resin Polish (SRP) - można nazwać to podkładem pod wosk, częściowo usuwa mikrorysy, odtłuszcza
5. Po aplikacji polerka mikrofibrą (dobrze jest mieć różne rodzaje - chodzi o gęstość, miękkość itd.)
6. Aplikacja wosku - u mnie Collinite 476s
7. Ponowna polerka - NIE tą samą mikrofibrą którą polerowaliśmy po SRP.
Ważne, by karoseria przy tych czynnościach była nierozgrzana - nie robić tego na słońcu.
Pierwsze pytanie ode mnie - dlaczego przy myciu auta często napisane jest, że należy to wykonywać od dołu do góry auta a nie odwrotnie?