Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> VW Polo 6N 2.0TDI CR CFF + GTB2260VKLR + DYNOSOFT, Nowy CR w Polo 6N + duże turbo
sagon
post Tue, 19 Jul 2016 - 21:44
Post #61


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Nie,bo to dopiero potrafi nadać koloru.Wystarczy tylko odhaczyć moc na kołach,straty i masz wszystko,jak na dłoni.Ja nigdy nie przywiązuję wagi do mocy na silniku,a jedynie i wyłącznie do mocy na kołach.

Większość jara się tym,że tuner lał do 5000/5500,tylko mało kto zwraca uwagę na kompletny bezsens takiego zabiegu zwłaszcza wtedy,jak na odcinku 1500rpm nie ma nawet konia przyrostu mocy na silniku.Jak układ paliwowy nie wyrabia już przy 4200,to kończy się bezsensowne katowanie nieswojego silnika.

Co innego w tym drugim przypadku,teraz do 4600 auto ciągnie/jedzie zarówno na silniku,jak i na kołach,ale widać,że układ paliwowy daje radę,więc jest sens kręcić do 4800,ale wcześniej...porażka.

Mój koleś dwa razy dostał zje..ę za to,że podczas pomiaru kręcił silnik do 4700 podczas,gdy powinien już zakończyć pomiar przy 4200rpm. Następnym razem,jak tylko krzywa mocy będzie opadała wysprzęgli.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 19 Jul 2016 - 21:44
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aligator
post Tue, 19 Jul 2016 - 23:11
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





CYTAT(AdrianR32 @ Mon, 18 Jul 2016 - 12:51) *
wynik bardzo ładny ,ale czy jest szansa na tym stage zeby krcic do tych 5400 jak na poprzednim wykresie ?? wtedy to bedzie neizła rakieta powiem szczerze jak na Diesla


Jak najbardziej jest sens kręcenia wysoko, zwłaszcza na niskich biegach. Tak jak napisałem w poprzednim poście jest jeszcze kilka detali do poprawienia i przy finalnym strojeniu na pewno zakręcimy wyżej.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Sat, 23 Jul 2016 - 21:54
Post #63


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Zgadzam się,ale moim nic nie znaczącym zdaniem tylko wtedy,jak owa moc na kołach nie będzie leciała na twarz z wielkim hukiem.A w przypadku tego pierwszego pomiaru tak właśnie było.
Będę jednak stał na stanowisku,że kręcenie jakiegokolwiek silnika tak wysoko w przypadku niekorzystnego przebiegu mocy na kołach mija się z ... .
Straty na kołach niestety pochłoną cała trud i znój jaki włożyłeś w zakręcenie tego silnika tak wysoko.
Należałoby przeanalizować to i owo.Dlatego mam do Ciebie,jako do niekwestionowanego fachowca w tej materii kilka pytań.

Jaką mocą na kołach i jakim momentem obrotowym będzie dysponował silnik z taką mocą na kołach po zmianie na dwójkę,trójkę,ale też wyżej z 5400rpm na około 4800rpm?
Jaki będzie dostępny moment obrotowy w tym zakresie,czyli od 4800rpm?
Czy kreski będą lepsze,niż w przypadku kręcenia go do ... powiedzmy max 4200?

Mnie się wydaje,aczkolwiek kompletnie się na tym nie znam,że będzie lipa totalna,bo przy 4800rpm turbo z nogą w podłodze nie nadmucha tak efektywnie,jak przy 3600rpm.
Inna kwestia,te 600rpm na niskich biegach to dosłownie chwila,oraz zero ciągu i skutecznego przyśpieszenia w przedziale 4800+.
Gdyby ten silnik(w przypadki 1wszego pomiaru) zakręcić do powiedzmy 4200rpm i wtedy zmieniać biegi,to wydaje mi się,że bankowo będzie do dyspozycji zarówno lepszy moment obrotowy,jak też i wyższa moc na kołach... więc powinien chyba lepiej przyśpieszać?
Turbo z pewnością przy +-3600 z nogą w podłodze(po zmianie biegu na wyższy) napompuje do 4200rpm więcej niż od 4800-5400,a i same wtryski więcej podleją.

Kręcąc go wyżej w takim wypadku nie zyskasz na lepszym przyśpieszeniu,bo wszystko co wydawałoby się korzystne z kręcenia go tak wysoko zeżrą straty.Te same czasy będę łapał kręcąc go do 4200,co ważne bez katowania silnika.

Ale jak pisałem,ja się na tym nie znam,więc czekam aż mi to wyjaśnisz,bo nie chcę żyć w błędnym przekonaniu.
Aaa i taka malutka prośba,następnym razem kliknij na moc na kołach i straty,będzie łatwiej o matematyczne wyliczenia.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aligator
post Tue, 26 Jul 2016 - 23:43
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





Kolego wydaje mi się, że zapominasz o tym że moment obrotowy jaki pojawia się na kołach jest to moment generowany przez silnik mnożony przez przełożenie skrzyni biegów.

Na niskich biegach różnica między przełożeniami dwóch kolejnych biegów jest tak duża, że nie ma możliwości by opłacało się zmieniać bieg przed odcinką.
Na wyższych biegach różnica między kolejnymi przełożeniami wynosi na ogół 15-30% więc wszystko zależy już od tego jak mocno spada moment obrotowy w górnym zakresie obrotów.
Wystarczy narysować sobie wykres momentu na kołach w funkcji prędkości dla każdego z przełożeń i punkty przecięcia wyznaczą optymalne punkty zmiany biegów. Robiłem z ciekawości kiedyś takie wykresy dla kilku silników i skrzyń biegów i minimum całą 3kę oraz często i 4kę warto było ciągnąć do końca. Jeśli to Cię nie przekonuje to popatrz sobie np. na takie m550d- moc maksymalna tylko do 4400 a silnik kręci się grubo ponad 5000 obrotów. Gdyby tak nie było szybciej to producent na pewno nie wyznaczyłby takich punktów zmiany biegów.

A dlaczego należy hamować do końca obrotów? Bo hamownia nie służy do znalezienia maksymalnej mocy silnika tylko do wyznaczenia charakterystyki silnika oraz zbadania parametrów jego pracy w całym użytecznym zakresie obrotów. Dlatego jeżeli silnik kręci się do jakichś obrotów i takie obroty mogą mu się w trakcie normalnej eksploatacji zdarzyć, to należy przy strojeniu sprawdzić parametry silnika na hamowni przy tych obrotach.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sagon
post Sat, 06 Aug 2016 - 16:39
Post #65


User
Dołączył: Mon, 28 December 2009





Więc bądź na tyle uprzejmy i narysuj ów wykres mocy funkcji na kołach,wówczas udowodnię ci,że kręcenie silnika tak wysoko przy kompletnym braku przyrostów mocy na silniku w przedziale ponad 1500rpm jest mówiąc krótko mało poważne.

Napisałeś piękny wywód tyle tylko,że nie odpowiedziałeś na nurtujące mnie pytanie.Jakim momentem i jaką mocą dysponuje ów silnik w przedziale obrotów,w tym przedziale,w którym niestety silnik nie generuje już przyrostów mocy.
Mnie się wydaje,że zarówno funkcja mocy na kołach,jak i funkcja momentu obrotowego będą miały tendencję mocno spadkową.Więc jaki jest sens katować silnik,skoro nie generuje on najmniejszych przyrostów dwóch wartości w funkcji obrotów silnika.
Jakie będzie przyśpieszenie w danym zakresie rpm z mocą i momentem lecącym na twarz?
Mnie nie interesuje charakterystyka pracy silnika,a tylko i wyłącznie charakterystyka mocy na kołach,tym samym i momentu.Bo nie charakterystyką pracy silnika,a mocą i momentem napędza się koła.

Co do tej m550d,to podobnie jak zryte są seryjne softy,tak samo i cała reszta.Jak widać poprawiacie inżynierów,konstruktorów i nie macie z tym problemów.Gdyby oprogramowania sterowników były tak idealne,to nie mielibyście z nimi co robić,a poprawicie w nich niemal wszystko.
Zapytam dlaczego?

Wszystko zależy od wartości strat mocy na kołach,tym samym strat momentu.Zapodaj wykres tej m550d z mocą na kołach.

Wystarczy sobie tylko zmierzyć czasy,tak kręcą taki silnik do 5600,jak i do 4200 i wszystko będzie jasne.Kręcąc go tak wysoko nie ugrasz nawet pół sekundy lepszego czasu.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sat, 06 Aug 2016 - 22:11
Post #66


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





hmm sam jestem Ciekaw Czy Sagon ma Racje

swoja droga czasem jest tak ze nie ma przyrostu od np 4000obr do tych 4800 ale przynajmniej kręcac do końca wiesz czy moc trzyma sie płasko,czy też spada na pysk.. bo co z tego ze dwa rozne auta maja identyczny przebieg mocy i nm do np 4200obr ,jak jedno z nich juz dalej pada na pysk a drugie dalej jedzie Mocą i nm

nawet mam takie porownanie mojej byłej ibizy 300/560 z moca maks od 3900do 4600 i podobne AUTO(NIE PODAM NAZWY) wagowo identyko tez 300/570 a 100-200 gorsze prawie o 2,5 sek (hamowane ten sam dynomet)


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tominator
post Sat, 06 Aug 2016 - 22:49
Post #67


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 October 2006
Skąd: Wrocław





Jezeli wykres mocy na kolach jest jak Ali pisze jest po uwzglednieniu przelozenia skrzyni itp to wystarczy shamowac auto na 3,4,5,6 biegu, zrobic wykresy tych biegow na kolach i zobaczyc kiedy oplaca sie przepiac na danym sofcie bieg


--------------------
Systemy hamulcowe Big Brake Kit Brembo do każdego auta BagCorp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverarrow_S3
post Sun, 07 Aug 2016 - 00:05
Post #68


User
Dołączył: Tue, 03 August 2010
Skąd: Yanki





CYTAT(AdrianR32 @ Sat, 06 Aug 2016 - 22:11) *
hmm sam jestem Ciekaw Czy Sagon ma Racje

swoja droga czasem jest tak ze nie ma przyrostu od np 4000obr do tych 4800 ale przynajmniej kręcac do końca wiesz czy moc trzyma sie płasko,czy też spada na pysk.. bo co z tego ze dwa rozne auta maja identyczny przebieg mocy i nm do np 4200obr ,jak jedno z nich juz dalej pada na pysk a drugie dalej jedzie Mocą i nm

nawet mam takie porownanie mojej byłej ibizy 300/560 z moca maks od 3900do 4600 i podobne AUTO(NIE PODAM NAZWY) wagowo identyko tez 300/570 a 100-200 gorsze prawie o 2,5 sek (hamowane ten sam dynomet)


To twoja ibi 300km robila okolice 10sekund 100-200?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sun, 07 Aug 2016 - 09:04
Post #69


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





Dokladnie 10.7 a powtarzalne 10.9-11 kwestia przepiecia
Barthezza 320+ robi 9.9 bez nitra.
Ale tu nie o tych autach. Czekam co Aligaror odpisze na Pytania Sagona.bo w obu przypadkach wydaje sie ze maja Racje.
Niestety duzo zale z nych jest jak przelozenia,pogoda,nachylenie terenu itd w przyzpieszaniu auta.. A na hamowni skolei dochodzi np Spiecie Pasami i rozmiar koł oraz np hebel i tez Straty rosną


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverarrow_S3
post Sun, 07 Aug 2016 - 09:15
Post #70


User
Dołączył: Tue, 03 August 2010
Skąd: Yanki





CYTAT(AdrianR32 @ Sun, 07 Aug 2016 - 09:04) *
Dokladnie 10.7 a powtarzalne 10.9-11 kwestia przepiecia
Barthezza 320+ robi 9.9 bez nitra.
Ale tu nie o tych autach. Czekam co Aligaror odpisze na Pytania Sagona.bo w obu przypadkach wydaje sie ze maja Racje.
Niestety duzo zale z nych jest jak przelozenia,pogoda,nachylenie terenu itd w przyzpieszaniu auta.. A na hamowni skolei dochodzi np Spiecie Pasami i rozmiar koł oraz np hebel i tez Straty rosną


http://www.racingforum.pl/Octavia3-RS-Stag...70-t135988.html
Tu blisko 400km robi 10 sek.
Nie wiem jak Ty to robisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sun, 07 Aug 2016 - 10:15
Post #71


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





Ale co ty porownujesz ? Auto 200 kg ciezsze od Ibizy?? Chyba wiesz ze Waga to jeden z Wazniejszych Parametrów.
Poza tym Moc to Predkosc Maksymalna.. I pewnie powyzej 200 by przegonilo ale do 200 bylo by w miare rowno a jednak 100KM mniej smile.gif


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gohard
post Sun, 07 Aug 2016 - 10:49
Post #72


Rookie
Dołączył: Sun, 07 August 2016
Skąd: Warszawa





CYTAT(silverarrow_S3 @ Sun, 07 Aug 2016 - 09:15) *
http://www.racingforum.pl/Octavia3-RS-Stag...70-t135988.html
Tu blisko 400km robi 10 sek.
Nie wiem jak Ty to robisz.


Jak to jak? z nitro...


--------------------
Go hard or go home
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silverarrow_S3
post Sun, 07 Aug 2016 - 11:18
Post #73


User
Dołączył: Tue, 03 August 2010
Skąd: Yanki





CYTAT(gohard @ Sun, 07 Aug 2016 - 10:49) *
Jak to jak? z nitro...


Z nitro przy tej masie to lekko 8sekund..wink.gif
Btw adrian, wspomniane przes Ciebie auto na hamowni u mastersa pokazalo ~309km przy ~5100obr/min
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dzik
post Sun, 07 Aug 2016 - 12:53
Post #74


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





sagon ma rację, to jest bardzo odczuwalne w seryjnych VAGowskich TSI z płaską mocą w szerokim zakresie.
Na hamowni silnik pokazuje płaski przebieg mocy w zakresie 4500-6500 ale od 4500 przyspieszenie spada.
Co prawda zmiana przy 4500 nie ma sensu bo wpadnie się w dużo mniejszą moc na silniku i w efekcie mocy na kołach będzie mniej, ale nie ma sensu kręcić do końca.
Jak się je kręci wysoko ma się wrażenie że mają wsadzony korek w d**.

CYTAT(AdrianR32 @ Sun, 07 Aug 2016 - 10:15) *
Poza tym Moc to Predkosc Maksymalna..


laugh.gif


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bolus1
post Sun, 07 Aug 2016 - 13:13
Post #75


Super User
Dołączył: Sun, 15 June 2014





CYTAT(AdrianR32 @ Sun, 07 Aug 2016 - 10:15) *
Poza tym Moc to Predkosc Maksymalna..


w need for speedzie ;p
Go to the top of the page
 
+Quote Post
volski1
post Sun, 07 Aug 2016 - 13:26
Post #76


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 January 2008





Jak ktoś tu ma wątpliwości to polecam przegryźć ten artykuł koniecznie popijając zdrowym rozsądkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tominator
post Sun, 07 Aug 2016 - 14:07
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Wed, 04 October 2006
Skąd: Wrocław





"Wydaje mi sie" itp to nie sa najlepsze okreslenia odpowiedzi na pytania. Przydalby sie jakis konkretny wykres przeciażeń czy tez przyspieszenia w m/s i wszystko bylo by jasne a tak to sobie mozna różne teorie snuc i jeszcze z 10 stron OT napisac w temacie o Polo.


--------------------
Systemy hamulcowe Big Brake Kit Brembo do każdego auta BagCorp
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sun, 07 Aug 2016 - 14:23
Post #78


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





Nie bo z nitro 9.4 smile.gif wiec 10.7 bylo na samej ropie..
U mastersow na finalnym stage nie bylem..
Na dynomecie bylo rowno 298 (3 bieg)
Dobra bez OT.. Czekam na wykres co do wypowiedzi Sagona i aligarora


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gohard
post Sun, 07 Aug 2016 - 15:21
Post #79


Rookie
Dołączył: Sun, 07 August 2016
Skąd: Warszawa





CYTAT(AdrianR32 @ Sun, 07 Aug 2016 - 14:23) *
Nie bo z nitro 9.4 smile.gif wiec 10.7 bylo na samej ropie..
U mastersow na finalnym stage nie bylem..
Na dynomecie bylo rowno 298 (3 bieg)
Dobra bez OT.. Czekam na wykres co do wypowiedzi Sagona i aligarora


Ciekawe kto to widział...
Nie byłeś i zdaje się nie będziesz już
A co do głównego wątku - projekt interesujący, tylko ciekawi mnie dlaczego akurat do tego nadwozia?


--------------------
Go hard or go home
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdrianR32
post Sun, 07 Aug 2016 - 16:43
Post #80


Super User
Dołączył: Sun, 03 March 2013
Skąd: warszawa





Mam foty z RL i to mi wystarczy..
Co do auta to pewnie bude mial a silnik trafił sie za free, chyba ze poprostu ciś "innego" chcieli zrobić niż 1.9/2.0 tdi


--------------------
270+/510+
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 13 July 2025 - 09:13