Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 350z BITURBO, amatorski projekt 408km 575nm
jarek1111
post Mon, 16 Mar 2015 - 14:28
Post #61


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





i wlaśnie teraz te żeliwa już mnie ograniczają
myśle żeby tanim sposobem przerobić wirniki wydechowe
wyprzedzam odrazu gadanie o wymianie turbin na większe , to niejest takie proste w 350z kompletny brak miejsca na cokolwiek i wymagało by przerobienie całego układu turbo
jest pare pomysłów na odetkanie turbin
jedna wielka zaleta tdo4 13g kupuje sie je za 150zł za sztuke z gwarancją rozruchową czyli za 300 zł mam turbiny z potęcjałem 500km wiadomo jeszcze trzeba koła kompresji z saaba ja je składam bez wyważania i niema z nimi żadnych problemów pewnie przy większych przebiegach auta by sie wyjebały ja rocznie robie nyska ok 5 tyś
tu jest wykres z ciśnieniem spalin i ciśnieniem doładowania
widać że ciśnienie spalin idzie proporcjonalnie do 2,5 bar a potem sie wypłaszcza





--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Mar 2015 - 14:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Fawor
post Mon, 16 Mar 2015 - 14:59
Post #62


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





a sprawdzałeś organoleptycznie, że 16tka z 7cm2 jest na tyle większa, że w ogóle nie wejdzie? Bo moim zdaniem te różnice nie są jakieś kosmiczne, a układu na 1cm pasowania między budą czy czymkolwiek raczej nie budowałeś..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Mar 2015 - 15:56
Post #63


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Jak dla mnie takie żeliwo to śmiech... Moim zdaniem nie warto czegoś takiego montować - silnika szkoda. 7cm2 jest mało wydajne, nad mniejszym bym się nawet nie zastanawiał.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 16 Mar 2015 - 16:19
Post #64


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(tjwasiak @ Mon, 16 Mar 2015 - 15:56) *
Jak dla mnie takie żeliwo to śmiech... Moim zdaniem nie warto czegoś takiego montować - silnika szkoda. 7cm2 jest mało wydajne, nad mniejszym bym się nawet nie zastanawiał.


Piec produkuje 500 KM to tak źle ? Wykres wyglada jak w jakims 7 litrowym v8, a moc mamy pewnie na życzenie w chwilę. Ja bym nie płakał gdyby mój dupowóz legitymował się takimi wynikami.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Mar 2015 - 17:17
Post #65


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





A ja bym płakał jakbym miał taki back-pressure... Bo jakbyś tym normalnie chciał jeździć to zaraz silnik powie "do widzenia".


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 16 Mar 2015 - 18:00
Post #66


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





właśnie jestem ciekaw jak wygląda egt na półgazach w trasie...Niestety reszta spalin zostająca w komorze pewnie jest olbrzymia rolleyes.gif


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Mar 2015 - 18:54
Post #67


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Może być tak, że EGT jest prawie niezmienne czy pół-gaz czy pałujesz ile wlezie. Dlatego pisałem że szkoda byłoby mi silnika.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Mon, 16 Mar 2015 - 19:56
Post #68


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





W seryjnym Saabie 2.0 150KM z ciekawości sprawdzić muszę ale pewno ze 3 bary tych spalin jest przy odcinie biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Mon, 16 Mar 2015 - 20:20
Post #69


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





panowie silnik jeżdzi na tych turbinach 2 rok i niema żadnych problemów z egt a jeżdzi wszędzie i do pracy i na zloty i wyścigi
oczywiście w ciągu tych 2 lat przechodził mody jak zakucie i zmiany kół kompresji w turbinach, mało tego jeżdzi na tak znienawidzonym lpg
teraz pujdzie do rozbiurki i wyważenia więc przy okazji moge coś z tymi turbinami zrobić jeżeli macie jakąs myśl chetnie skożystam
tylko jak mowie zmiana turbin to ostatecznośc może roszlifować szczeline w muszli wydechowej ?
albo zmiana wirnika na wiekszy słyszalem tez o podcinaniu łopatek wirnika
fajnie też by było żeby ktoś też zrobil pomiar ciśnienia spalin w silniku turbo tak dla porównania jak sie takie ciśnienie kształtuje




--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 16 Mar 2015 - 20:52
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Ja mam 2.5 litra mam już na półce dwie turbiny TD04-13t i jak patrze na wyniki Twojej Z to dostaje wypieków na gębie i sie nie moge doczekać kiedy to wcisne pod mache. Te koła kompresjii to jakieś 15T billet z ebaya ?

Pozdrawiam i kibicuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrev
post Mon, 16 Mar 2015 - 21:45
Post #71


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 June 2007
Skąd: z ulicy





Tak czytam i widze troche dramatyzmu. Jezeli dobrze zauwazylem to p3 jest pod 3,5 bara? Jezeli tak to bym sie bardzo nie przejmowal. Niczym nadzwyczajnym jest iz w obecnie produkowanych silnikach doladowanych max backpressure jest ustalane na poziomie 3.5 bara. Tyle tylko ze tam jest nacisk na moment jak w dieslu wiec zbytnio turbiny rozluznic nie mozna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Mon, 16 Mar 2015 - 21:54
Post #72


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





nie jest 2,5 bar popatrz dobrze na skale


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrev
post Mon, 16 Mar 2015 - 22:06
Post #73


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 June 2007
Skąd: z ulicy





Ja tam widze 3,5 bara absolutne tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Mon, 16 Mar 2015 - 22:17
Post #74


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Masz dostępne żeliwa do TD04 7cm2, wystarczy takie założyć i będzie różnica dzień/noc względem tego co jest... Tylko pewnie trzeba będzie flansze kolektora zmienić - żeliwo z Volvo to takie prawie T3. Jeśli do tego zamontujesz 9 łopatkowe koło turbiny to osiągasz największą możliwą (z "w miarę seryjnych gratów") przepustowość strony ciepłej. A jakie koła kompresji zastosujesz (13, 15, 16, 18, 19, 20 czy 23T) to już kwestia tego jak dużo chcesz dmuchać.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Mon, 16 Mar 2015 - 22:30
Post #75


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





z tego co widze to trzeba by było dać turbine, tdo4 hl 15 z saaba lub volvo one mają wieksze wirniki wydechowe
a o jakim żeliwie ty myślisz jak masz jakiś link to podeślij sie wkuuu to przerobie to jeszcze raz


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Mon, 16 Mar 2015 - 23:56
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





TD04HL-16 ma 7cm2.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 17 Mar 2015 - 00:12
Post #77


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





żeliwa w turbinach musiał byś zmieniać a to bez sensu...
Moim zdaniem podszlifować trzeba wirniki wydechowe i wrzucić wydech większy jak obecne fi 60mm smile.gif
Jakies 530-540KM do uzyskania oczywiście jeśli to satysfakcjinuje biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 17 Mar 2015 - 04:29
Post #78


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Nie jestem pewien czy każde TD04HL-16T z Volvo ma 7cm2 żeliwo. Zdjęcie łatwo znajdziesz w google'u.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 17 Mar 2015 - 07:48
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Rajt, nie każde. Miałem obie i byłem zdziwiony, jak nagle turbina z paczki wyglądała inaczej niż ta z samochodu, a miała to samo oznaczenie smile.gif Widać po prostu gołym okiem, że jest większa strona gorąca. Po zmianie jednej na drugą była BARDZO odczuwalna poprawa.


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 18 Mar 2015 - 13:51
Post #80


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Tutaj chodzi o to żeby wszystko pasowało...
Można sprubować zapakować wirnik wydechowy L np. z Volvo V40, będę mieć używkę to można przymieeirzyć a później się pod niego żeliwo podtoczy.
Lag jakieś 200obr.min się powiększy ale i dojdzie ze 30-40KM...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 19 September 2025 - 10:45