![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
i wlaśnie teraz te żeliwa już mnie ograniczają
myśle żeby tanim sposobem przerobić wirniki wydechowe wyprzedzam odrazu gadanie o wymianie turbin na większe , to niejest takie proste w 350z kompletny brak miejsca na cokolwiek i wymagało by przerobienie całego układu turbo jest pare pomysłów na odetkanie turbin jedna wielka zaleta tdo4 13g kupuje sie je za 150zł za sztuke z gwarancją rozruchową czyli za 300 zł mam turbiny z potęcjałem 500km wiadomo jeszcze trzeba koła kompresji z saaba ja je składam bez wyważania i niema z nimi żadnych problemów pewnie przy większych przebiegach auta by sie wyjebały ja rocznie robie nyska ok 5 tyś tu jest wykres z ciśnieniem spalin i ciśnieniem doładowania widać że ciśnienie spalin idzie proporcjonalnie do 2,5 bar a potem sie wypłaszcza ![]() -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
a sprawdzałeś organoleptycznie, że 16tka z 7cm2 jest na tyle większa, że w ogóle nie wejdzie? Bo moim zdaniem te różnice nie są jakieś kosmiczne, a układu na 1cm pasowania między budą czy czymkolwiek raczej nie budowałeś..
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak dla mnie takie żeliwo to śmiech... Moim zdaniem nie warto czegoś takiego montować - silnika szkoda. 7cm2 jest mało wydajne, nad mniejszym bym się nawet nie zastanawiał.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Jak dla mnie takie żeliwo to śmiech... Moim zdaniem nie warto czegoś takiego montować - silnika szkoda. 7cm2 jest mało wydajne, nad mniejszym bym się nawet nie zastanawiał. Piec produkuje 500 KM to tak źle ? Wykres wyglada jak w jakims 7 litrowym v8, a moc mamy pewnie na życzenie w chwilę. Ja bym nie płakał gdyby mój dupowóz legitymował się takimi wynikami. |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A ja bym płakał jakbym miał taki back-pressure... Bo jakbyś tym normalnie chciał jeździć to zaraz silnik powie "do widzenia".
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
właśnie jestem ciekaw jak wygląda egt na półgazach w trasie...Niestety reszta spalin zostająca w komorze pewnie jest olbrzymia
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Może być tak, że EGT jest prawie niezmienne czy pół-gaz czy pałujesz ile wlezie. Dlatego pisałem że szkoda byłoby mi silnika.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
W seryjnym Saabie 2.0 150KM z ciekawości sprawdzić muszę ale pewno ze 3 bary tych spalin jest przy odcinie
![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
panowie silnik jeżdzi na tych turbinach 2 rok i niema żadnych problemów z egt a jeżdzi wszędzie i do pracy i na zloty i wyścigi
oczywiście w ciągu tych 2 lat przechodził mody jak zakucie i zmiany kół kompresji w turbinach, mało tego jeżdzi na tak znienawidzonym lpg teraz pujdzie do rozbiurki i wyważenia więc przy okazji moge coś z tymi turbinami zrobić jeżeli macie jakąs myśl chetnie skożystam tylko jak mowie zmiana turbin to ostatecznośc może roszlifować szczeline w muszli wydechowej ? albo zmiana wirnika na wiekszy słyszalem tez o podcinaniu łopatek wirnika fajnie też by było żeby ktoś też zrobil pomiar ciśnienia spalin w silniku turbo tak dla porównania jak sie takie ciśnienie kształtuje -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Ja mam 2.5 litra mam już na półce dwie turbiny TD04-13t i jak patrze na wyniki Twojej Z to dostaje wypieków na gębie i sie nie moge doczekać kiedy to wcisne pod mache. Te koła kompresjii to jakieś 15T billet z ebaya ?
Pozdrawiam i kibicuje. |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Tak czytam i widze troche dramatyzmu. Jezeli dobrze zauwazylem to p3 jest pod 3,5 bara? Jezeli tak to bym sie bardzo nie przejmowal. Niczym nadzwyczajnym jest iz w obecnie produkowanych silnikach doladowanych max backpressure jest ustalane na poziomie 3.5 bara. Tyle tylko ze tam jest nacisk na moment jak w dieslu wiec zbytnio turbiny rozluznic nie mozna.
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
nie jest 2,5 bar popatrz dobrze na skale
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 19 June 2007 Skąd: z ulicy ![]() |
Ja tam widze 3,5 bara absolutne
![]() |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Masz dostępne żeliwa do TD04 7cm2, wystarczy takie założyć i będzie różnica dzień/noc względem tego co jest... Tylko pewnie trzeba będzie flansze kolektora zmienić - żeliwo z Volvo to takie prawie T3. Jeśli do tego zamontujesz 9 łopatkowe koło turbiny to osiągasz największą możliwą (z "w miarę seryjnych gratów") przepustowość strony ciepłej. A jakie koła kompresji zastosujesz (13, 15, 16, 18, 19, 20 czy 23T) to już kwestia tego jak dużo chcesz dmuchać.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
z tego co widze to trzeba by było dać turbine, tdo4 hl 15 z saaba lub volvo one mają wieksze wirniki wydechowe
a o jakim żeliwie ty myślisz jak masz jakiś link to podeślij sie wkuuu to przerobie to jeszcze raz -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
TD04HL-16 ma 7cm2.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
żeliwa w turbinach musiał byś zmieniać a to bez sensu...
Moim zdaniem podszlifować trzeba wirniki wydechowe i wrzucić wydech większy jak obecne fi 60mm ![]() Jakies 530-540KM do uzyskania oczywiście jeśli to satysfakcjinuje ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie jestem pewien czy każde TD04HL-16T z Volvo ma 7cm2 żeliwo. Zdjęcie łatwo znajdziesz w google'u.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Rajt, nie każde. Miałem obie i byłem zdziwiony, jak nagle turbina z paczki wyglądała inaczej niż ta z samochodu, a miała to samo oznaczenie
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Tutaj chodzi o to żeby wszystko pasowało...
Można sprubować zapakować wirnik wydechowy L np. z Volvo V40, będę mieć używkę to można przymieeirzyć a później się pod niego żeliwo podtoczy. Lag jakieś 200obr.min się powiększy ale i dojdzie ze 30-40KM... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 19 September 2025 - 10:45 |