Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 350z BITURBO, amatorski projekt 408km 575nm
EssiRS
post Thu, 22 Dec 2016 - 18:05
Post #161


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Luklam to kibicuję i liczę na dobre wieści.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 22 Dec 2016 - 18:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
luklam
post Fri, 23 Dec 2016 - 00:00
Post #162


Super User
Dołączył: Thu, 10 December 2009
Skąd: Śląsk/Imielin





CYTAT(EssiRS @ Thu, 22 Dec 2016 - 18:05) *
Luklam to kibicuję i liczę na dobre wieści.


Skrzynia już jest


--------------------
Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Tue, 24 Jan 2017 - 22:47
Post #163


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007








skrzynia z zetki jest większa i ciężejsza niż ta z jaguara ( jest bez oleju )
sporo miejsca sie zrobiło w tunelu


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Sun, 12 Feb 2017 - 15:26
Post #164


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





większość części już jest dorobionych w tym tygodniu skrzynia powinna być przykręcona na gotowo




--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Sun, 12 Feb 2017 - 16:37
Post #165


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Przypomina mi się od razu moja zeszłoroczna konwersja z automata na manual w Mercedesie R129 V8.
Jarek sam robiłeś adapter czy komuś zleciłeś?
7g tronic już skończony soft?


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Sun, 12 Feb 2017 - 18:27
Post #166


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





adapter robił Lamik, on mi dostarcza części ja to pasuje i składam problem był bo nie chciałem przerabiać układu turbo
adapter jest na gotowo przykręcony, teraz kolej na skrzynie
pedał sprzęgła już też jest przerobiony troche sie z nim napociłem bo czujnik położenia jest sporych wymiarów a w nysce jest ciasno


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sun, 12 Feb 2017 - 18:48
Post #167


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Haha dzieje się !!
Przy 500KM będzie na ćwiare trzpać czasy jak 700 konne sztuki czego ci życzę !!


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JME
post Wed, 15 Feb 2017 - 17:21
Post #168


User
Dołączył: Fri, 01 January 2016





Tylko czy taki automat ma przewagę nad ręczną skrzynią? Zawsze miałem odczucie, że automat się do zabawy nie nadaje, kwestia softu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 15 Feb 2017 - 19:28
Post #169


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(JME @ Wed, 15 Feb 2017 - 17:21) *
Tylko czy taki automat ma przewagę nad ręczną skrzynią? Zawsze miałem odczucie, że automat się do zabawy nie nadaje, kwestia softu?

Nawet automat z lat 90 w gore biegi zmienial ok. Jest szybszy , bo zmiana przelozenia jest jak w dsg (skrzynia ma kilka sprzegiel, a biegi sa niejako zapiete na stale).


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Thu, 16 Feb 2017 - 10:31
Post #170


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





Druga sprawa, w autach z turbo nie upuszczasz i nie nabijasz ciśnienia w dolocie na nowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Thu, 16 Feb 2017 - 11:15
Post #171


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





CYTAT(jackkpl @ Wed, 15 Feb 2017 - 19:28) *
Nawet automat z lat 90 w gore biegi zmienial ok. Jest szybszy , bo zmiana przelozenia jest jak w dsg (skrzynia ma kilka sprzegiel, a biegi sa niejako zapiete na stale).


nie zgodzę się.

Mam z lat 90 skrzynię 5hp30 w e34 540i turbo.

Jak idziemy ogniem z dsg to on zmieniając biegi jedzie nadal równo ze mną, jak u mnie przy WOT jest zmiana biegu to zostaję długość auta na każdej zmianie biegu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 16 Feb 2017 - 11:29
Post #172


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(akim @ Thu, 16 Feb 2017 - 11:15) *
nie zgodzę się.

Mam z lat 90 skrzynię 5hp30 w e34 540i turbo.

Jak idziemy ogniem z dsg to on zmieniając biegi jedzie nadal równo ze mną, jak u mnie przy WOT jest zmiana biegu to zostaję długość auta na każdej zmianie biegu.


https://www.youtube.com/watch?v=QRYj3BBrr8k
To nie wynika ze zmiany biegu, przecież automat tradycyjny nie rozsprzęgla i nie zdejmuje momentu na silniku.
Albo wynika to z przebiegu momentu (auto turbo zawsze lepiej jedźie po zmianie biegu, niż wolnossak), albo masz zepsutą skrzynie smile.gif.
Porównanie niczego nie dowodzi.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JME
post Thu, 16 Feb 2017 - 12:24
Post #173


User
Dołączył: Fri, 01 January 2016





Wiem jak jest zbudowana skrzynia automatyczna, po prostu nie spotkałem się z takimi skrzyniami, które by nadrabiały straty na konwerterze tą szybkością zmian biegów. Zawsze auto z ręczną i sprawnym kierownikiem szybciej leciało do tej setki, nawet w katalogach to widać.

Dwusprzęgłówka to dwusprzęgłówka, to tak naprawdę ręczna sterowana komputerem, więc nie ma porównania. Jest najszybsza przy odpowiednim sterowniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 16 Feb 2017 - 12:28
Post #174


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(JME @ Thu, 16 Feb 2017 - 12:24) *
Wiem jak jest zbudowana skrzynia automatyczna, po prostu nie spotkałem się z takimi skrzyniami, które by nadrabiały straty na konwerterze tą szybkością zmian biegów. Zawsze auto z ręczną i sprawnym kierownikiem szybciej leciało do tej setki, nawet w katalogach to widać.

A nie wynika to z faktu, że automat ma z reguły mniej biegów i/lub dłuższe przełożenia?
Nowe automaty w mercach i bmw są szybsze, mimo, że są to tradycyjne skrzynie z konwerterem. Ale to akurat zrozumiałe, skoro bmw 1.6 turbo przy 75km/h wbija 3-kę smile.gif.
Poza tym w konwerterze jest cos takiego jak lockup i przy większej prędkości obrotowej konwerter jest mechanicznie blokowany.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JME
post Thu, 16 Feb 2017 - 12:47
Post #175


User
Dołączył: Fri, 01 January 2016





Są szybsze, ale mają 7, 8, 9 biegów, tutaj przewagę ma automat, szczególnie przy silniku doładowanym. Największe straty automat ma na starcie i te wynikają z konwertera jak się domyślam (poprawcie mnie jeśli się mylę). Tak samo jak większe spalanie tradycyjnego automatu wynika z niskiej mechanicznej sprawności konwertera.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 16 Feb 2017 - 12:56
Post #176


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(JME @ Thu, 16 Feb 2017 - 12:47) *
Są szybsze, ale mają 7, 8, 9 biegów, tutaj przewagę ma automat, szczególnie przy silniku doładowanym. Największe straty automat ma na starcie i te wynikają z konwertera jak się domyślam (poprawcie mnie jeśli się mylę). Tak samo jak większe spalanie tradycyjnego automatu wynika z niskiej mechanicznej sprawności konwertera.


Tak, konwerter ma straty wtedy, gdy są duże różnice prędkości in/out. Ale jak zblokujesz konwerter (wyższe obroty), to strat nie ma. Poczytaj o tym, jak te nowe ZF-y działają i o tym lockupie.
https://passenger.lubrizoladditives360.com/...ext-generation/


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Thu, 16 Feb 2017 - 14:46
Post #177


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





w tym sterowniku TCU jest 6 trybów pracy , zmiany biegów dokonuje sie bez konwertera on jest zablokowany zmiana biegów odbywa sie tyklko sprzęgiełkami
jak bym nie jechał takim auttem z tą skrzynią i nie zobaczył jak to jedzie i jak działa to bym też nie dowierzał


--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luklam
post Thu, 16 Feb 2017 - 16:29
Post #178


Super User
Dołączył: Thu, 10 December 2009
Skąd: Śląsk/Imielin





widzę że w nissanie będzie montowany oprócz skrzyni filtr cząstek stałych, bo czujnik rusznicy ciśnień już zamontowany tylko podpiąć wink.gif


--------------------
Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
Go to the top of the page
 
+Quote Post
EssiRS
post Thu, 16 Feb 2017 - 19:41
Post #179


Forum Homee
Dołączył: Tue, 04 October 2005
Skąd: Warszawa





Katalogi podają najpewniej lepsze czasy przyśpieszeń do 100kmh dla startu z podniesionymi obrotami, czego w starym automacie teoretycznie nie da się zrobić.
Tak się składa, że miałem w tym samym samochodzie "stary automat" i teraz 6cio biegowego manuala. To co nadrabiam "strzelając z klamy" na starcie wytracam przy zmianach biegów, bez względu na to jak szybko zmienię bieg.
Efekt jest taki, że do 100kmh manual jest szybszy, a do 200kmh jest już ten sam wynik co na automacie ze startu zatrzymanego bez podnoszenia obrotów, czyli 100-200kmh wolniej na manualu.
A to nie jest turbo tylko duży 500Nm 5.0l V8 N/A. Przy turbo na pewno te różnice są jeszcze większe.


--------------------
Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero)
Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jarek1111
post Thu, 16 Feb 2017 - 20:07
Post #180


Super User
Dołączył: Mon, 09 April 2007





eeee nie będzie dpf a czujnik już wywalony
skrzynia mechanicznie przykręcona na gotowo troche wydech będzie wymagał korekty teraz trzeba dorobić wał napedowy i chłodnice oleju

cheee i każdemu życze zeby sprzęgło mu chodziło tak leko jak mi teraz po przeróbce








--------------------
350z BIturbo 499,8km 688nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 08:52