![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Luklam to kibicuję i liczę na dobre wieści.
-------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#162
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 10 December 2009 Skąd: Śląsk/Imielin ![]() |
Luklam to kibicuję i liczę na dobre wieści. Skrzynia już jest -------------------- Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
|
|
|
![]()
Post
#163
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
![]() ![]() skrzynia z zetki jest większa i ciężejsza niż ta z jaguara ( jest bez oleju ) sporo miejsca sie zrobiło w tunelu -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#164
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
-------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#165
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Przypomina mi się od razu moja zeszłoroczna konwersja z automata na manual w Mercedesie R129 V8.
Jarek sam robiłeś adapter czy komuś zleciłeś? 7g tronic już skończony soft? -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#166
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
adapter robił Lamik, on mi dostarcza części ja to pasuje i składam problem był bo nie chciałem przerabiać układu turbo
adapter jest na gotowo przykręcony, teraz kolej na skrzynie pedał sprzęgła już też jest przerobiony troche sie z nim napociłem bo czujnik położenia jest sporych wymiarów a w nysce jest ciasno ![]() -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Haha dzieje się !!
Przy 500KM będzie na ćwiare trzpać czasy jak 700 konne sztuki czego ci życzę !! -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#168
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 January 2016 ![]() |
Tylko czy taki automat ma przewagę nad ręczną skrzynią? Zawsze miałem odczucie, że automat się do zabawy nie nadaje, kwestia softu?
|
|
|
![]()
Post
#169
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tylko czy taki automat ma przewagę nad ręczną skrzynią? Zawsze miałem odczucie, że automat się do zabawy nie nadaje, kwestia softu? Nawet automat z lat 90 w gore biegi zmienial ok. Jest szybszy , bo zmiana przelozenia jest jak w dsg (skrzynia ma kilka sprzegiel, a biegi sa niejako zapiete na stale). -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#170
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Druga sprawa, w autach z turbo nie upuszczasz i nie nabijasz ciśnienia w dolocie na nowo.
|
|
|
![]()
Post
#171
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 21 August 2012 ![]() |
Nawet automat z lat 90 w gore biegi zmienial ok. Jest szybszy , bo zmiana przelozenia jest jak w dsg (skrzynia ma kilka sprzegiel, a biegi sa niejako zapiete na stale). nie zgodzę się. Mam z lat 90 skrzynię 5hp30 w e34 540i turbo. Jak idziemy ogniem z dsg to on zmieniając biegi jedzie nadal równo ze mną, jak u mnie przy WOT jest zmiana biegu to zostaję długość auta na każdej zmianie biegu. |
|
|
![]()
Post
#172
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
nie zgodzę się. Mam z lat 90 skrzynię 5hp30 w e34 540i turbo. Jak idziemy ogniem z dsg to on zmieniając biegi jedzie nadal równo ze mną, jak u mnie przy WOT jest zmiana biegu to zostaję długość auta na każdej zmianie biegu. https://www.youtube.com/watch?v=QRYj3BBrr8k To nie wynika ze zmiany biegu, przecież automat tradycyjny nie rozsprzęgla i nie zdejmuje momentu na silniku. Albo wynika to z przebiegu momentu (auto turbo zawsze lepiej jedźie po zmianie biegu, niż wolnossak), albo masz zepsutą skrzynie ![]() Porównanie niczego nie dowodzi. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 January 2016 ![]() |
Wiem jak jest zbudowana skrzynia automatyczna, po prostu nie spotkałem się z takimi skrzyniami, które by nadrabiały straty na konwerterze tą szybkością zmian biegów. Zawsze auto z ręczną i sprawnym kierownikiem szybciej leciało do tej setki, nawet w katalogach to widać.
Dwusprzęgłówka to dwusprzęgłówka, to tak naprawdę ręczna sterowana komputerem, więc nie ma porównania. Jest najszybsza przy odpowiednim sterowniku. |
|
|
![]()
Post
#174
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wiem jak jest zbudowana skrzynia automatyczna, po prostu nie spotkałem się z takimi skrzyniami, które by nadrabiały straty na konwerterze tą szybkością zmian biegów. Zawsze auto z ręczną i sprawnym kierownikiem szybciej leciało do tej setki, nawet w katalogach to widać. A nie wynika to z faktu, że automat ma z reguły mniej biegów i/lub dłuższe przełożenia? Nowe automaty w mercach i bmw są szybsze, mimo, że są to tradycyjne skrzynie z konwerterem. Ale to akurat zrozumiałe, skoro bmw 1.6 turbo przy 75km/h wbija 3-kę ![]() Poza tym w konwerterze jest cos takiego jak lockup i przy większej prędkości obrotowej konwerter jest mechanicznie blokowany. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 01 January 2016 ![]() |
Są szybsze, ale mają 7, 8, 9 biegów, tutaj przewagę ma automat, szczególnie przy silniku doładowanym. Największe straty automat ma na starcie i te wynikają z konwertera jak się domyślam (poprawcie mnie jeśli się mylę). Tak samo jak większe spalanie tradycyjnego automatu wynika z niskiej mechanicznej sprawności konwertera.
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Są szybsze, ale mają 7, 8, 9 biegów, tutaj przewagę ma automat, szczególnie przy silniku doładowanym. Największe straty automat ma na starcie i te wynikają z konwertera jak się domyślam (poprawcie mnie jeśli się mylę). Tak samo jak większe spalanie tradycyjnego automatu wynika z niskiej mechanicznej sprawności konwertera. Tak, konwerter ma straty wtedy, gdy są duże różnice prędkości in/out. Ale jak zblokujesz konwerter (wyższe obroty), to strat nie ma. Poczytaj o tym, jak te nowe ZF-y działają i o tym lockupie. https://passenger.lubrizoladditives360.com/...ext-generation/ -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#177
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
w tym sterowniku TCU jest 6 trybów pracy , zmiany biegów dokonuje sie bez konwertera on jest zablokowany zmiana biegów odbywa sie tyklko sprzęgiełkami
jak bym nie jechał takim auttem z tą skrzynią i nie zobaczył jak to jedzie i jak działa to bym też nie dowierzał -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 10 December 2009 Skąd: Śląsk/Imielin ![]() |
widzę że w nissanie będzie montowany oprócz skrzyni filtr cząstek stałych, bo czujnik rusznicy ciśnień już zamontowany tylko podpiąć
![]() -------------------- Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
|
|
|
![]()
Post
#179
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 04 October 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Katalogi podają najpewniej lepsze czasy przyśpieszeń do 100kmh dla startu z podniesionymi obrotami, czego w starym automacie teoretycznie nie da się zrobić.
Tak się składa, że miałem w tym samym samochodzie "stary automat" i teraz 6cio biegowego manuala. To co nadrabiam "strzelając z klamy" na starcie wytracam przy zmianach biegów, bez względu na to jak szybko zmienię bieg. Efekt jest taki, że do 100kmh manual jest szybszy, a do 200kmh jest już ten sam wynik co na automacie ze startu zatrzymanego bez podnoszenia obrotów, czyli 100-200kmh wolniej na manualu. A to nie jest turbo tylko duży 500Nm 5.0l V8 N/A. Przy turbo na pewno te różnice są jeszcze większe. -------------------- Warner R4 180KM 380kg, Łódź 56,3, Rozeta Wróbla 1:09,72
Mercedes w202 C230 m111 Turbo 405KM 550Nm 1150kg Poznań 1:44.8 (bez aero) Mercedes R129 SL500 M119, 6-manual, AMG 8 tłoczków 360mm, ET 13:382, Poznań 1:55 |
|
|
![]()
Post
#180
|
|
Super User Dołączył: Mon, 09 April 2007 ![]() |
eeee nie będzie dpf a czujnik już wywalony
skrzynia mechanicznie przykręcona na gotowo troche wydech będzie wymagał korekty teraz trzeba dorobić wał napedowy i chłodnice oleju cheee i każdemu życze zeby sprzęgło mu chodziło tak leko jak mi teraz po przeróbce ![]() ![]() ![]() -------------------- 350z BIturbo 499,8km 688nm
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 08:52 |