Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Auto na początek zabawy w Kjs/Rallysprint, 4 tys. zł, Civic 5g/Seicento/Lanos(?)
zmoświ
post Fri, 20 Nov 2020 - 06:56
Post #61


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





CYTAT(borman @ Thu, 19 Nov 2020 - 22:59) *
ale kombinujecie, jak wygląda regulamin w zawodach w których chciałbyś startować?
np. w ak królewskim najlepiej mieć silnik wolnossący, bo mnożnik dla pojemności silnika z turbem jest 1,7, w tym budżecie to oznacza hondy/clio/106 i e36
inaczej jest w kielcach i tam np. taki pug 207 z 1.6t albo mini miałby sens.
ja już w którymś temacie o tym pisałem, jako że najlepiej smakuje jednak walka o generalkę to warto się zastanowić nad a3/s3/leonem z 1.8t gdzie po wsadzeniu k04-64 (które pasuje nawet z seryjnym kolektorem po zastosowaniu flanszy) jest ~300hp i ok. 1300kg (mini waży 1200kg) i da się tym objeżdżać evo/sti
https://www.youtube.com/watch?v=uT7VhYaAvao

Da się objeżdzać evo/sti ale koszt modyfikacji auta z linku zbliża go do wartości takiego evo czy sti wink.gif
Miałem takiego leona 1.8t 4x4 270km na hybrydzie, gdzie koszt wszystkich modów z zakupem auta wyniósł 33kpln (robiłem po firmach, a nie własnoręcznie) i z perspektywy czasu powiem Ci, że auto fajne na sprinty i na daily ale w swojej klasie nie było konkurencyjne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 20 Nov 2020 - 06:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mystek
post Fri, 20 Nov 2020 - 07:26
Post #62


Super User
Dołączył: Sat, 24 September 2016
Skąd: Kraków





Ja się właśnie tak zastanawiam od dłuższego czasu - dlaczego w tego typu zawodach jest tak mało grupy VAG? Pewnie auta rozkminione na każdą możliwą stronę, a jednak mało tego. Serio, żeby było to konkurencyjne trzeba włożyć aż taki worek pieniędzy? Ogólną opinię "bo VAG nie skręca" zignorujmy, ciekawią mnie konkrety. Jest aż tak źle?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MisioLBN
post Fri, 20 Nov 2020 - 07:42
Post #63


Forum Homee
Dołączył: Tue, 16 December 2014





CYTAT(mystek @ Fri, 20 Nov 2020 - 07:26) *
Ja się właśnie tak zastanawiam od dłuższego czasu - dlaczego w tego typu zawodach jest tak mało grupy VAG? Pewnie auta rozkminione na każdą możliwą stronę, a jednak mało tego. Serio, żeby było to konkurencyjne trzeba włożyć aż taki worek pieniędzy? Ogólną opinię "bo VAG nie skręca" zignorujmy, ciekawią mnie konkrety. Jest aż tak źle?

Jeżeli seryjne clio RS czy 206 RC a nawet s16 na torze utrzymuje sie za dużo mocniejszymi furami to nikt nie kombinuje z ciężkimi vagami. Ja ma porównanie CLio RS ph1, 206 RC i golf V GTI. 206 i clio w zakrecie przyklejony zero strachu, czuć że auto jest lekkie i chetne do skrecania do tego jak mu dasz w palnik to sie zbiera elegancko (moje 206 robiło golfa VI GTI i to nie 0-100 tylko nawet do 200). Modzić n/a ciężko ale na torze gdzie niema długich prostych duża moc dużo nie pomoże. Z kolei teraz jeżdżę golfem V i w serii po 1 nie jedzie po 2gie jedzie z dołu a góra umiera po 3cie czuć zawsze że to ciężki kloc, każde rondo szybciej to choinka i esp, w zakretach zdecydowanie nie czuje sie pewnie w tym aucie. Teraz mam cały nowy zawias na poli, silnik na poli i auto stało się pewniejsze w łukach, fajniej sie prowadzi wiec jest poprawa.

Dodam że Clio było brata i jak w nie wsiadłem pierwszy raz to całą drogę miałem banana i chciałem mu dawać w palnik, w żadnym vagu tego nie doświadczyłem czy to 1.8T czy 2.0 TFSI, może powinienem się nowym rs3 przejechać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
borman
post Fri, 20 Nov 2020 - 09:01
Post #64


User
Dołączył: Sat, 04 November 2017





CYTAT(zmoświ @ Fri, 20 Nov 2020 - 06:56) *
koszt modyfikacji auta z linku zbliża go do wartości takiego evo czy sti wink.gif

jesteś pewien? bo mi to wygląda na inne turbo, twardsze zawieszenie i koła z passata
CYTAT
gdzie koszt wszystkich modów z zakupem auta wyniósł 33kpln (robiłem po firmach, a nie własnoręcznie)

używana skrzynia do subaru kosztuje tyle co wszystkie twoje modyfikacje, serio evo/sti to nie ta liga - do vaga części leżą dosłownie na ulicy
CYTAT
w swojej klasie nie było konkurencyjne

to oczywiste że aktywnych dyfrów się haldexem nie przeskoczy, ale właśnie na filmie w moim poprzednim poście widać że czasem się udaje, a niewiele jest aut potrafiących klepać czuby tabeli, kosztujących 10k i będących prawie darmowymi w utrzymaniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lovwelas
post Fri, 20 Nov 2020 - 09:35
Post #65


Forum Homee
Dołączył: Wed, 30 December 2009





Jeśli chodzi o VAG to nie trzeba się od razu pchać w Leony czy Golfy.
Kupujesz Ibize 1.8T, która w pełnym umundurowaniu waży 1150KG lub mniej zależnie od wyposażenia.
Wywalasz z niej zbędne KG, robisz podstawowe mody, masz 200-230km zależnie od tego czy to wersja z K03 czy K03s, dokładasz lepszy zawias, gruby stab na tył i już się robi przyjemnie.
Piszę z własnego doświadczenia, kilka lat temu miałem Ibize Cupre 6L i żadnego Clio się nie bałem, a nie mam na myśli tylko startów spod świateł wink.gif
Pewnie nie będzie dawać tyle frajdy i feedbacku co wyżej wymienione Clio czy 206RC, ale na pewno nie będzie od nich wolniejsze.


--------------------
@CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciek1234
post Fri, 20 Nov 2020 - 09:39
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Tue, 11 January 2005
Skąd: łódzkie





CYTAT(AleksanderVM @ Thu, 19 Nov 2020 - 10:26) *
No to się wkopałem... wcale tych s16 nie ma na rynku. Te co są to kosmicznie przechodzone.
kupujesz 206 1,1 po dziadku z polskiego salonu, bezwypadek na czarnych blaszkach, kupujesz 406 2,0 typu: pali, jeździ, skręca z olxa, wybebeszasz całkowicie 206, wstawiasz nowy zawias jaki chcesz, podobnie hamulce, robisz swapa 2,0 z 406, przy okazji robiąc remont generalny silnika, bo masz wszystko na wierzchu i masz fajną 206 S16 biggrin.gif W dodatku niezawodną i na nowych częściach.

Obojętnie jaką rajdówkę robisz, to i tak musisz wszystkie podzespoły wywalić, zrobić ich generalny remont, albo wymienić na nowe - dlatego, czy bazą będzie 206 S16, czy 1,1 nie ma żadnego znaczenia. Grunt, żeby buda była prosta i nie zgnita. Zakres prac ten sam, podobnie jak koszty.

Problem jednak leży w tym, że od nowego roku mają zmienić się przepisy odnośnie przeglądów rejestracyjnych i jeśli nic się nie zmieni, to żaden diagnosta nie podbije auta wybebeszonego, czy z kierownicą sportową z allegro za 150 złotych, podobnie jak z pasami szelkowymi etc. Dlatego pisałem, żeby z decyzjami wstrzymać się do stycznia, kiedy będzie wiadomo, na czym stoimy (bo może wszystko zostać po staremu, ale nie musi). Bo może się okazać, że wszystkie rajdówki w Polsce będą uziemione ze względu na brak badań technicznych, ewentualnie będą dowożone na Superoesy lawetami i jak organizator pozwoli, to dopuści je do jazdy po terenie prywatnym, pod warunkiem, że będzie miało OC (a w przypadku braku badań, ubezpieczyciel będzie pewnie robił wszystko, żeby zrobić regres na użytkownika, gdy dojdzie do kolizji).


--------------------
Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zmoświ
post Fri, 20 Nov 2020 - 10:30
Post #67


Super User
Dołączył: Sun, 08 May 2005
Skąd: mam? Nie powiem





CYTAT(borman @ Fri, 20 Nov 2020 - 09:01) *
jesteś pewien? bo mi to wygląda na inne turbo, twardsze zawieszenie i koła z passata

używana skrzynia do subaru kosztuje tyle co wszystkie twoje modyfikacje, serio evo/sti to nie ta liga - do vaga części leżą dosłownie na ulicy

to oczywiste że aktywnych dyfrów się haldexem nie przeskoczy, ale właśnie na filmie w moim poprzednim poście widać że czasem się udaje, a niewiele jest aut potrafiących klepać czuby tabeli, kosztujących 10k i będących prawie darmowymi w utrzymaniu


Spotkałem właściciela kilka razy na PTS i uwierz mi z serii zostało niewiele i jeśli chodzi o bezawaryjność tego konkretnego egzemplarza też nie jest kolorowo.

Na olx masz podobne seryjne a4 co też dobrze sobie radziło na PTS, zobacz speca i ile to ma wspólnego z serią za 10k i ile kosztowały modyfikacje wink.gif
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1-8t-...y-ID6DiHoi.html?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Fri, 20 Nov 2020 - 10:38
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Takie pytanie z pogranicza tematu - czy 2.0 wolnossące Renault 136KM (np. w Megane II) też można w miarę tanio zrobić na 170-180KM? Czy w Peugeotach 307 silniki 2.0 można tak samo łatwo podnieść moc na te 170-180KM jak w 206?


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Fri, 20 Nov 2020 - 11:30
Post #69


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(yotomeczek @ Fri, 20 Nov 2020 - 10:38) *
Takie pytanie z pogranicza tematu - czy 2.0 wolnossące Renault 136KM (np. w Megane II) też można w miarę tanio zrobić na 170-180KM?

Patrząc na seryjne kolektory pewnie jakis potencjał tam drzemie.


CYTAT(yotomeczek @ Fri, 20 Nov 2020 - 10:38) *
Czy w Peugeotach 307 silniki 2.0 można tak samo łatwo podnieść moc na te 170-180KM jak w 206?

Tak, to ten sam silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The rook
post Fri, 20 Nov 2020 - 13:53
Post #70


Rookie
Dołączył: Tue, 10 November 2020





a ja ostatatnio zastanawiałem się jako alternatywa do 206RC, Clio Sporta nad Corollą TS, 1.8L moc 192 KM w serii, tylko tego wogóle w nie widać żeby startowało
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Fri, 20 Nov 2020 - 14:05
Post #71


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





CYTAT(lovwelas @ Fri, 20 Nov 2020 - 09:35) *
Jeśli chodzi o VAG to nie trzeba się od razu pchać w Leony czy Golfy.
Kupujesz Ibize 1.8T, która w pełnym umundurowaniu waży 1150KG lub mniej zależnie od wyposażenia.
Wywalasz z niej zbędne KG, robisz podstawowe mody, masz 200-230km zależnie od tego czy to wersja z K03 czy K03s, dokładasz lepszy zawias, gruby stab na tył i już się robi przyjemnie.


I trafiasz do klasy z Evo/STi, Megane RS i mocnymi RWD z silnikami powyżej 2 litrów, dostajac po dupie zarówno na prostych jak i na każdym zakręcie przez cieżkie 1.8T wiszące przed przednią osią i geometrię z kołami wykładającymi sie w mega-pozytyw przy mocnych zakrętach. Zacny plan.

Na jedym zimowym KJS objechałem taką ibize jadąc zwykłym, seryjnym Civikiem UFO 1.8. A kierowca tej ibizy wcześniej robił bardzo dobre wyniki (w tym zwycięstwa w generalce) w E30 318is, więc jeździć umiał.

To, ze na drodze wydaje się szybkie, niestety nie oznacza, że w warunkach prawdziwego ścigania będzie rzeczywiście szybkie.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob555
post Fri, 20 Nov 2020 - 15:03
Post #72


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Trojmiasto





Jako ujarzmiacz najbardziej popierdzielonego auta rajdowego z stajni VAG - VW Touran 4x4 laugh.gif laugh.gif laugh.gif powiem tak - jezdzic sie da wszystkim nawet 3cie miejsce w klasie V pod koniec zeszlego sezonu
autobusem wyłapałem irytujac chłopaków w imprezach czy evo stwierdzam jednak ze ....
Haldex do rajd-owania nadaje sie jak osioł do westernu - mozesz kombinowac co chcesz ale baczki w około beczki to marzenie scietej glowy. Na wejsciu w zakret masz przednionapedówke na srodku masz 4x4 a na wyjsciu
potrafi zarzucić dupskiem jak tylnonapędowa smile.gif
Po za tym rozwiązania z ułożeniem mas sa tragiczne wszystko z przodu wisi....
Wiec pomysł z leonem 4x4 na poczatek OK ale po roku jak sie wjeździsz i będziesz chciał powalczyć tam gdzie inni jada sobie z zapasem Ty bedziesz walczył o zycie smile.gif

ale nie mowie ze sie nie da smile.gif zwlaszcza by zaczac przygode to bierz cokolwiek byle by mialo dobra klatke i zawias tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leonARL
post Sat, 21 Nov 2020 - 16:32
Post #73


User
Dołączył: Sun, 14 April 2013





Czy 206CC z silnikiem 2,0 136km to dobry wybór ?
Zwykłych S16 mało, a w CC motor ( tak sądzę) taki sam ?
Cel zabawa, bez spiny o ułamki sekund.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksanderVM
post Sat, 21 Nov 2020 - 17:09
Post #74


User
Dołączył: Mon, 01 June 2020
Skąd: Warszawa





Pepel dwie strony wcześniej już odpowiedział. Dla samego fanu to cokolwiek kupisz będzie dobre. I tak, to ten sam silnik (he he, tyle już o tym czytałem, że sam mogę odpowiedzieć smile.gif

CC jest 100 kilo cięższe i ma inny rozkład masy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leonARL
post Sat, 21 Nov 2020 - 18:14
Post #75


User
Dołączył: Sun, 14 April 2013





Inny ? chcesz powiedzieć że aż tak zły !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksanderVM
post Sat, 21 Nov 2020 - 20:30
Post #76


User
Dołączył: Mon, 01 June 2020
Skąd: Warszawa





Absolutnie NIE! Mój (żony) SLK ma rozkład niemalże 50/50, czyli, według niektórych, idealny, a skubaniec jest niemiłosiernie podsterowny!
Z kolei na śliskim jest dramatycznie nadsterowny. Ja, z kolei, jestem za mało doświadczony, żeby go okiełznać, więc tylko zwracam Koledze uwagę na tę kwestię smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kylo
post Sat, 21 Nov 2020 - 20:59
Post #77


Super User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Spojrzałem z ciekawości na dane i to jest prawie 200 kilo różnicy. Już nawet sw czyli kombi mniej waży.
Ciekawe jak ze sztywnoscią budy i jak sie takie cabrio prowadzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
leonARL
post Sat, 21 Nov 2020 - 21:11
Post #78


User
Dołączył: Sun, 14 April 2013





No właśnie i mnie ciekawi, bo mam w okolicy za marny grosz taki do dostania. 2,0 136 km i trochę poobijany, ale i dobrze bo i ja go też nie raz obiję. Ciekawe czy aby cała ta większa masa wynika z mechanizmu dachu tylko ? Bo gdyby te kilogramy poszły tak w miarę równo miedzy przodem a tyłem to może by to jakoś skręcało ?

I ciekawi mnie jedno jeszcze . Clio 3 rs to ponoć całkiem inaczej zrobione auto niż zwykłe Clio 3 ,czy z 206 s16 i RC też tak może być ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sat, 21 Nov 2020 - 21:37
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





SLK zrobiony na lekko powinien ważyć max 900kg z silnikiem 3.2 NA który się zamienia na 3.7 i waży tyle samo a w serii ma 245KM po drobnych korektach 300+ i po pierwsze jak komuś nie pasi dach to bierze crossfire a po drugie rozważanie Clio czy 206 jako alternatywy jest śmieszne. I tak. Też się z takich stwierdzeń śmiałem i ich nie rozumialem upalajac Xsare i posiadając 206RC w tym celu, którego w końcu sprzedałem bo się bałem nim jeździć.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AleksanderVM
post Sat, 21 Nov 2020 - 21:57
Post #80


User
Dołączył: Mon, 01 June 2020
Skąd: Warszawa





kylo - Moje cabrio ma pionową gródź za fotelami i jest mega sztywne (jak na moje niewprawione oko). Prowadzi się świetnie. Przednie opony zdarłem do kordu po pięciu KJS-ach (Eagle F1).

Jak chcesz zobaczyć moją nierówną walkę na mokrym w Kielcach to masz tutaj:
https://www.facebook.com/100001042786144/vi...45827502128639/

Made - dzięki za to - SLK będzie dla mnie rewelacyjnym autem na co dzień, ale na tor poszukam czegoś innego jednak.

leon - Bierz ten CC, żebyś mi nie podkupił RC smile.gif

Do zobaczenia na torze...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 13 September 2025 - 18:47