![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Czasem taki wyrok wychodzi tylko na dobre, zdrowe podejście do tematu, fajna odbudowa, czekam na finał
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Nie wiem czy dobrze zrozumialem twoj post, ale winna jest chlodnica oleju, jest za duza i moze zle zamontowana i dlatego tak masz z cisnieniem. Odbudowa motoru nic nie da.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Motor odbudowany i jest ok. Chłodnica nie mogła być winna bo we Fiacie Coupe fabrycznie jest montowany termostat, ktoś uniemożliwia przepływ oleju do chłodnicy poniżej ~80*C oleju, a ciśnienie spadało liniowo w stosunku do wzrostu temperatury. Ale jak to mówią "tonący brzytwy się chwyta" uwzględniłem możliwość winnej chłodnicy i zamiast niej wsadziłem złączkę na przewodach, ale nawet 0,1b nie było poprawy
![]() ![]() ________________________________________________________________________________ Część 2 Po skompletowaniu wszystkich gratów trzeba było wytargać serducho z budy. Z pomocą jak zwykle przyszedł GGT. ![]() Wyjęty silnik został rozebrany do ostatniej śrubki, a blok razem z kucizną wałem i resztą części oraz sprzęgłem pojechał do firmy Dziak gdzie został przygotowany blok, wał został wyważony dynamicznie, wszystko spasowane i złożone. W między czasie padła decyzja o zmianie turba - po przeliczeniach i sprawdzeniu mapy turbosprężarki okazała się złym wyborem ![]() Trim 48 vs. trim 56 billet ![]() ![]() Po drodze także zaświtał pomysł na modyfikację głowicy. Głowica trafiła do firmy Dziak na porting wraz z toczeniem prowadnic zaworowych w świetle kanałów. Zostały także obrobione gniazda zaworów wydechowych i same zawory oraz wymienione zawory ssące na większe wraz z nowymi gniazdami. Poza obróbką samej głowicy także zostały dopasowane kanały w kolektorach: ssącym i wydechowym. Niestety tylko marne foto kalkulatorem - resztę wcięło ![]() W międzyczasie została zakupiona szerokopasmówka z zegarem firmy Innovate, a dokładniej Innovate MTX-L. ![]() Razem z chłodnicą oleju został zamówiony większy IC o wymiarach rdzenia 300x450x76mm, który został założony przy wrzucaniu motoru. Sklapciałe stare gumowe węże wodne zostały zastąpione silikonowymi przewodami dedykowanymi pod FC 20VT oczywiście w kolorze żółtym. ![]() Po złożeniu motoru i odpaleniu ciśnienia nie było - tzn. było ale marne (ok. 1b przy 80*C). Po próbach szukania dziury w całym silnik został ponownie wyjęty i zawieziony do Walas Motorsport Gdzie chłopaki "prześwietlili" cały silnik znaleźli przyczynę, która okazała się tak błaha i głupia, że aż szok. Gdzieś w zamieszaniu z głowicą zaginęła połówka panewki z wałka ssącego znajdująca się na wariatorze faz rozrządu i tamtędy uciekało całe ciśnienie oleju przez co zajechały się wałki rozrządu po przejechaniu max. 10km oraz hydro-popychacze. Zostały założone panewki, wymienione wszystke szklanki oraz zmienione wałki rozrządu i motor wrócił do mnie. Po akcjach z ciśnieniem oleju i musem wciśnięcia gdzieś zegara AFR wymieniłem dwa Auto Gaugany (ciśnienie i temperatura oleju) na jeden porządny czyli Innovate MTX-D - ciśnienie i temperatura oleju. ![]() Korzystając z sytuacji, że komora silnika jest pusta padła decyzja o jej polakierowaniu. Lakierowanie samej komory przerodziło się w pomysł polakierowania całego auta i komory ![]() ![]() Częściowo poskładane auto po lakierze trafiło do GGT na wrzucenie motorowni i całej reszty. Zostały także założone długo oczekujące tarcze Mtec z klockami Ferodo DS2500 oraz zawieszenie gwintowane BC Racing ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Teraz zostało wyglądać na pogodę i spokojnie dotrzeć silnik. Później montaż kolejnych gratów, które już czekają i strojenie ![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Wygląda zajebiście!
Kiedy strojenie ? |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Warsztacik Gumisia + mój Golf na 1 z foto
![]() ps. P@bLO musimy wkońcu się ustawić ![]() |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
najpierw dotrzeć go muszę, później założyć trzeba nowe zabawki i wystroić
![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 20 August 2004 Skąd: Warszawa / Mokotów ![]() |
Powodzenia ;-)
-------------------- Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016 Audi RS4 B8 450HP |
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
tuning uzaleznia
![]() -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Silnik docierany ale w międzyczasie wleciały kolejne graty z oczekujących
![]() AEM 30-3300 i filtr 30-3003 + zamiast oryginalnego zbiorniczka, zbiorniczek fiatowski. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Z racji montażu wtrysku metanolu (lub gorzały jak kto woli) oraz jeszcze obecnej przepływki, filtr Fujita został zastąpiony filtrem AEM 21-204DK oraz pokrowcem Injen HydroShield ![]() ![]() ![]() Przy okazji wyleciało trochę zbędnego balastu (prawie 3,4kg) ![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 22 August 2011 Skąd: Zabrze ![]() |
Mega ! Wygląda to mega schludnie ! Zółte najlepsze
![]() -------------------- Seicento 1.4 16v T-jet FWD Turbo
Drag Wars - 30.04.2016 ET : 12:41 1/4 Rothenburg - 31.08.2013 ET : 12.94 |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
A więc tak.
Auto teoretycznie ukończone, a w praktyce do zrobienia wiele poprawek ![]() Z wyglądu: Poza lakierem Żółtek dostał nowe elementy w hydrografice w nowym wzorze oraz kilka innych, które wcześniej nie były robione w hydro. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oraz na aucie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Jak dla mnie to ta cała hydrografika wygląda kiepsko. Miałem przyjemność widzieć to na żywo i słabiutko.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Mi się podoba - kwestia gustu i wykonania. Nie jeden w PL to robi i nie każdy tak samo jakościowo.
no to dalsza część Mechanicznie: Dołożono/zmieniono: Seryjny ECU + DET III został zastąpiony EMU + przejściówka do oryginalnej wiązki by Walas MotorSport Zawór MAC + mocowanie Wtryski 650cc Bosch od Bobr4 + alu kapturki przedłużające Pompa paliwa Bosch 044 + filtr paliwa in line (walbro zostało w baku) by Walas MotorSport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ostatecznym ogarnianiem auta oraz strojeniem zajęli się Rafał i Kamil Walas z Walas MotorSport. Dzięki Nim żółtek dysponuje teraz takimi ładnymi kreskami ![]() -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
cieszy takie drobiazgowe podejście do tematu
![]() coś dalej w planach? -------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Trakcja nawet dobra, a co do planów... Hmmm plan jest jeden - chlastać i się cieszyć z jazdy przynajmniej narazie
-------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Jaka różnica we wstawaniu w stosunku do tego co było, kosmos !!
Bardzo fajny projekcik, pomalowane, wylizane i power up konkretny ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2011 ![]() |
Dzięki
![]() Ogólnie na wstawanie złożyły się 3 czynniki: - Kolektor wydechowy o mniejszej pojemności i długości runnerów - Kute koło kompresora (co prawda większe ale lżejsze) - Konkretne strojenie na EMU -------------------- Fiat Coupe 2.5 20VT (Italiano DAZA) > 800HP + DSG powered by WALAS MotorSport
World first Fiat with DSG DQ250 - FB -> Fiat Coupe - YellowProject |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 March 2015 ![]() |
Projekt mega, pod maską jak i z zewnątrz bajka, w wnętrzu do wymiany ta zjechana śrubka w słupku i drążek zmiany biegów prosi się i mieszek z żółtymi wstawkami
![]() |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława ![]() |
Foty też mega - internet w domu 100mB/s a i tak trochę muli
![]() -------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 02:47 |