Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Fiat Coupe 20V Turbo by P@bLO
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5
P@bLO
Poniżej opis mojego fiacika, auto kiedyś było seryjnym Fiatem Coupe 20V N/A, ale przez te latka ze mną trochę się pozmieniało czyli modyfikacje wolnossaka, swap na VT, modyfikacje VT itd. a aktualnie wygląda to tak:

MARKA: Fiat

MODEL: Coupe 20V Turbo

Modyfikacje:

Silnik: Oczekuje na zmiany, puki co seryjny

Układ dolotowy:
-> Filtr FUJITA LONG 3"
-> filtr-turbo - 3" rura aluminiowa + łączniki FMIC.pl
-> Turbo - IC - 2" lula aruminiowa spawana + łączniki FMIC.pl
-> IC - przepustnica - 2,5" aluminium spawane + łączniki FMIC.pl
-> Blow off HKS style (ale przynajmniej trzyma ciśnienie, a oryginalne tłoczkowe popuszczały)
-> IC FMIC.pl 180mm wys.
spawanie by Funo (FAT - Funo Auto Tuning)

na przyszłość większy IC


Układ wydechowy:
-> Kolektor z kwasówki równoodległościowy (będzie zmieniany)
-> DP 3"
-> Wydech 3" na 2-ch tłumikach przelotowych RM Motors zakończony 2-ma końcówkami Buzzer 101mm
by Funo (FAT - Funo Auto Tuning)

TURBO:
-> Garrett 743347-5003S czyli GT2871r TRIM 48 A/R 0.60 i a/r wydechu 0.64

Układ wtryskowy:
-> Wtryskiwacze 440cc zielone BOSCH
-> Pompka Walbro GSS431

Elektronika:
-> Seryjny komp + chip pod GT2871r by Merror
-> Ecumaster DET3 jako kontroler EBC i uruchamia pierwszy bieg wentylatora chłodnicy + strojenie by Merror

Układ chłodzenia:
-> Dedykowana aluminiowa chłodnica wody Valeo do 20VT
-> Chłodnica oleju Mocal 13rzędów (do wymiany na większą)

Układ napędowy:
-> Seryjna skrzynia 5b 20VT + viscoDrive (35% "szpera")
-> Sprzęgło z AR GTA (ale i tak do wymiany na helixa)

Układ hamulcowy:
-> Przód: wentylowane tarcze 305mm + 4-ro tłoczkowe zaciski BREMBO
-> Tył: tarcze 240mm + jednotłoczkowe zaciski lucas
-> Przewody hamulcowe w stalowym oplocie

Zawieszenie:
-> Sprężyny Vogtland -35mm
-> Tylne amortyzatory Bilstein B6
-> Przednie amortyzatory seria
-> Rozpórka przednia górna SPARCO
-> Rozpórka dolna środkowa (za tylnymi fotelemi) UltraRacing
-> Tylny stabilizator Whiteline

Koła:
-> Felgi Toora 17" ze Stilo Schumacher - tzw. Skorpiony
-> Opony przód Federal 595 R-SR 215/40R17
-> Opony tył Toyo T1R 215/40R17
-> Dystanse Sparco 16mm na stronę

BODY KIT:
-> Przedni zderzak Modena by AutoDS
-> Progi LE by MutoDS
-> Maska z laminatu + wlot by AutoDS
-> Dokładka tylnego zderzaka modena przerobiona + dyfuzor home made.
-> Lampy przednie, kielich lamp tylnych, mocowania lusterek w hydrografice (Carbon)
-> Tylne lampy LED HELLA

Wnętrze:
-> Fotele RECARO (Lancja Delta) wszystko obszyte żółtą i czarną skórą.
-> Nakładki na pedały MOMO Atomik
-> Gałka MOMO Nero
-> Zegary AutoGauge SM Peak (Ciśnienie, tewmp oleju i boost) w słupku + EGT w fabrycznych zegarach.
-> Elementy w hydrografice (Carbon)


AKTUALNA MOC od 31.10.2013r:
Mapa 1 - 336KM@6042rpm i 463Nm@4313rpm
Mapa 2 - 336KM@6670rpm i 372Nm@5828rpm




















































Pan. B
Calkiem sympatyczny fiat. Dosyć ostre zejście z w tym kolektorze wydechowym jest zrobione.
Lincoln e30ix
Fajny projekt, znajomego seria 20VT juz przyjemnie jeździ, a co dopiero Twoja;-)
GT28 to seryjna suszarka? Na jakie osiagi się przekłada taka moc w mocnym FWD, Szpera z 20VT?
jankes6
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sun, 03 Nov 2013 - 14:48) *
Fajny projekt, znajomego seria 20VT juz przyjemnie jeździ, a co dopiero Twoja;-)
GT28 to seryjna suszarka? Na jakie osiagi się przekłada taka moc w mocnym FWD, Szpera z 20VT?

Gt28 to nie jest seryjne turbo.....
osiagi oscyluja w ok. 5s do paki i 16 do 200..
Ja jak mialem 369 kuni to 200 bylo w ok. 14,8-15,2 w zalezności od startu...

pablo a czemu tylko tyle mocy wyszło na tej spreżarce?nie chciales wiecej?
P@bLO
Seryjnie w 20VT była montowana turbinka garrett TB2810 czyli mała pchełka tongue.gif

To jest najmniejsze GT2871r czyli trim 48 i dupa z a/r 0.64 i wg. garretta starcza do 400KM.
Moc jest taka a nie inna bo sprzęgło jest z AR GTA, za mały cooler i tutaj największym problemem okazał się kolektor wydechowy, przez którego turbo nie wstaje tak jak powinno, a seryjna sprężarka fajnie wstawała.
Jakiś tydzień/dwa przed moim strojone było inne 20VT na tej suszarce i tam turbo szybciej wstaje bo pełne doładowanie osiąga już przy 3800rpm a nie 4200 jak tutaj.
Na przyszły sezon trzeba ogrnąć kolektor, sprzęgło i cooler i to wystroić jeszcze raz to się zobaczy co z tego będzie, ale to i tak pewnie na koniec, bo jak na razie to trzeba pojeździć tym co jest bo moment mi się podoba bardzo wink.gif
kuba_guzik110
dość fajnie wszystko wygląda takie mini ferrari modena z tymi zderzakami smile.gif Fela do wymiany na jakaś ladną zeby wszystko slicznie komponowało i kozak
P@bLO
Felga taka jaka jest będzie i mi bardzo leży smile.gif
gicy
CYTAT(P@bLO @ Fri, 08 Nov 2013 - 06:55) *
Felga taka jaka jest będzie i mi bardzo leży smile.gif


+2
noorec
Czy to w środku to rozpórka, to przed siedzeniami? Coś to daje w tym aucie?
P@bLO
tak, to rozpórka, FC jeżeli chodzi o sztywność nadwozia to idealne nie jest, a ta rozpórka zapobiega nadmiernym skrętom nadwozia
ddziaduch
Fajne, szkoda że nie czerwone, wtedy naprawdę było by Ferrari biggrin.gif
Mirage
Fajna fura ale potencjal ma zdaje się sporo większy, prawda?
P@bLO
Potencjał jest zależny od budżetu bo można zrobić 500KM tak jak ma Damag, ale tu trzeba dołożyć jeszcze 3razy tyle ile ja zainwestowałem wink.gif

Małymi kroczkami i do przodu ale i tak 336 z 147KM zrobione smile.gif

Czasem też lepsza mniejsza moc, ale moc przenoszona w pełni na asfalt niż ładna kreska ale nieprzeniesiona w pełni.
ChRzAnIu
CYTAT(P@bLO @ Mon, 11 Nov 2013 - 21:05) *
Małymi kroczkami i do przodu ale i tak 336 z 147KM zrobione smile.gif


Chyba z 220Km a nie z 147. bo Swap to widziałem ...
P@bLO
no ale w tym aucie bo najpierw było wolnossące 147KM sukcesywnie modzone aż okręciło panewę więc był swap i dalsze zabawy, ale komu jak komu ale Tobie nie muszę tego mówić bo sam wszystko na własne oczy widziałeś wink.gif
P@bLO
auto czeka na wiosnę w garażu, ale zbieranie zabawek rozpoczęte na nowo smile.gif

na pierwszy rzut - silikonowe przewody układu chłodzenia

Bartek96
Mozna wiedzieć ile taka przyjemność kosztuje?smile.gif
P@bLO
załatwiam mi je znajomy z Wiednia i wyszło 120€ za same węże
P@bLO
kolejne graty do żółtka
Dojechała paczuszka z UK wink.gif
HELIX biggrin.gif
byle do wiosny wink.gif





kidzio_r5gtt
CYTAT(P@bLO @ Tue, 28 Jan 2014 - 21:11) *
kolejne graty do żółtka
Dojechała paczuszka z UK wink.gif
HELIX biggrin.gif
byle do wiosny wink.gif


ładne sprzęgło - tylko czy aby nie za słabe? wg. katalogu do 381 Nm.
P@bLO
wg. jakiego katalogu? podaj link bo nie wierzę 360lb/ft -> 488Nm a w UK latają nawet do 500Nm
kidzio_r5gtt
wg. Helix

docisk 60-4448 do tarczy organicznej 381Nm. (280 lb ft)

P@bLO
to mają błąd na stronie bo seryjne sprzęgło wyciąga do 380Nm, sprzęgło od Alfy 156GTA starcza do 400-420Nm, a to spokojnie 450Nm ogarnie - w UK zdarzają się nawet 500Nm na organiku.

jankes6
ja latalem prawie rok na organiku helixa z plus minus 500nm i nawet nie jeknelo....
P@bLO
O właśnie, wiedziałem, że ktoś w PL w 20VT miał też organika przy około 500Nm tylko nie pamiętałem kto wink.gif
GrigorS3
P@blo niezły projekt! Ale gdyby znudził Ci się obecny setup Fiat Coupe 20v
P@bLO
ooo nie tego bym nie zrobił mojej Coupecie.

Jak najdą mnie takie finanse wolne to będzie stawiana karoseria Fiata Coupe na podwoziu EVO - 4, 5, 6 (rozstaw osi różni się 3cm a koła się ogarnie bo też zbliżone) ale to już z inną budę bo tej nie potnę.

Łatwiej jest posadzić budę na gotowym podwoziu niż robić taką rzeźbę - już w PL jeździ karoseria FC na podwoziu E36 z 2,5l + Turbo
http://www.youtube.com/watch?v=s8pKRN3WDdo
http://www.youtube.com/watch?v=tVQ1F1u28dA
http://www.youtube.com/watch?v=jCGyWWKRGRk
rex
Takie małe O/T. Ciekawe jak to zrobili? Pomijając stylistykę to ciekawe paten AWD: http://www.youtube.com/watch?v=-lW9hsLg_0Y
T_E_D_D_Y
CYTAT(rex @ Sat, 01 Feb 2014 - 08:29) *
Takie małe O/T. Ciekawe jak to zrobili? Pomijając stylistykę to ciekawe paten AWD: http://www.youtube.com/watch?v=-lW9hsLg_0Y

Fiat to już on tylko z wyglądu http://www.youtube.com/watch?v=H_q709MTTUQ
oliw3r
http://www.youtube.com/watch?v=EOPxly2Y7NM
Merin
Oliwer , ten filmik co podesłałeś jest akurat z Gdyni , do tego z mojej dzielnicy biggrin.gif . Napędy są z Alfy 155 q4 .
AdrianR32
BARDZO fajny projekt .. jak zrobiłes dyfuzor?? daj namiar
P@bLO
Teddy - fakt to już nie jest tak na prawdę Fiat i pomimo, że nie zrobiłbym tego temu auto to jest bardzo ciekawy projekt.

Oliwer i Merlin - tak to auto było z 3miasta, miał je Radek Mk IV - posiada też czarną suprę mk IV. Obecnie auto już nie istnieje z tego co wiem a w zasadzie może karoseria tak, ale napędów i 4x4 już nie ma bo przy mocy ~300KM napędy nie wytrzymały zbyt wiele, a były ze 155 q4. Coupeta jest zbyt ciężka do tych napędów zwłaszcza przy mocy powyżej 300KM i beż ich remontu tylko wsadzając je prosto z kilkunastoletniego auta.

AdrianR32 Dzięki smile.gif Co do dyfuzora jest to totalna rzeźba. Pierwotnie był to dyfuzor z AutoDS dedykowany do AR156, który został pocięty na małe kawałki, tak że w sumie wykorzystane zostały same skrzydełka a reszta robiona ręcznie od podstaw. Najpierw sam to dziergałem, a później w wykończeniu i wymodelowaniu pomógł mi mój kuzyn (blacharz-lakiernik) z racji, że miał większe doświadczenie. Ale jakbyśmy mieli drugi raz go robić to byśmy robili od podstaw.
Do zrobienia był najpierw wykonany model ze styropianu modelarskiego i na nim był robiony cały dyfuzor z żywicy i mat warstwowo.

Co do samego auta utrzymanego we włoskim klimacie nie wsadzając serca innego pochodzenia to da się zrobić ponad 500KM i ~570Nm bo taki już też projekt jeździ w PL, a w UK jest już robią chłopaki ~500KM i jakieś 720Nm (Barbz - http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?...98#Post1427498) + kilka innych nawet do 620KM, Portugalia to samo.. Strokery na 2,4 -2,5l + wał ze stilo 2,4 lub blok+wał ze stilo 2,4 spis wykresów -> http://www.fccuk.org/forum/ubbthreads.php?...896#Post1143896




Póki co u mnie jest jeszcze seryjny nierozbierany silnik, ale dokoksuje się ile wytrzyma, a jak odda to się zbuduje już zakuty pewnie na 2,5l tak jak ma Damag -> http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=102657

Są jeszcze możliwości rozwoju, głowica jest na mniejszych standardowych zaworach czyli ssący 30mm, a wydech 26mm istnieją głowice z innych fiatów/lancii z ssącym 33,5mm i wydechowym 28mm i taką czapkę miałem założoną jak siedział wolnossący motor, kolektor wydechowy jest zbyt duży i długością i przekrojem więc turbo wstaje późno i jeszcze dużo możliwości wink.gif
AdrianR32
no to kozak wyszło Tez chce do Ibizy taki patent na wiosne zrobić a jak wyjdzie sie okaze ..pozdrawiam i Mocy życze tongue.gif
P@bLO
Kolejne klocki do stale powiększającej się układanki
-> Nowy akumulator Optima Yellow Top 55/50Ah 765A ( w rzeczywistości ma 1023A) żelek - bo Futura odmówiła współpracy z mojej winy - lenistwo i nie chciało mi się iść z testerem i go sprawdzić ew. podładować
-> Nowe klemy Hollywood + i -
-> Odłącznik masy HELLA bo auto więcej stoi niż jeździ, a zdejmowanie klemy mnie już drażniło


raich
odlacznik masy?
P@bLO
w sumie to akumulatora (+ wg. instrukcji), ale za odłącznik masy u mnie robi bo ma tylko rozłączyć - jak auto stoi w garażu bo więcej stoi niż jeździ
klapek
bardzo fajny bolid prawie jak ferrari smile.gif
P@bLO
Trochę się pozmieniało i jak zwykle nie obyło się bez przygód, siwiejących włosów itd....

Pokrywa zaworów, listwa paliwowa i rozpórka poszły w proszek.
Nie mogło jednak pójść prosto szybko i bezproblemowo bo miał być to kolor RAL 1021
Czyli taki
Ale w efekcie był pomarańczowy (jeszcze bardziej niż ten co miałem na zlocie) i albo komuś się pomylił proszek, albo mają własną wymyśloną paletę rala ;zly
Więc poszło na ponowne czyszczenie i malowanie tyle, że tym razem na wzór była dostarczona pokrywa cewek z pierwszej pokrywy z wolnossaka


i w efekcie jest już ok (niestety foto z kalkulatora)


W między czasie poszła wymiana sprzęgła na helixa i jak się okazało zamach był cały popękany i zjarany. Pęknięcia było czuć pod palcami i w ich miejscu były wypukłości ;zly Tylko, że to nie stało się na sprzegle z GTA, a wcześniej bo na tarczy od GTA niema nawet śladu więc poprzedni mechanicy nawet nie tknęli się do niego ;zly





Nikt w okolicy nie miał odpowiedniego sprzętu a nawet chęci na obróbkę tego koła więc kupiłem używkę, która wyglądała dobrze, ale...
Po złożeniu tego do kupy okazało się, że przy ruszaniu autem szarpie na tyle mocno, że sprawiało wrażenie, że zaraz je rozerwie, a plomby z zębów same wypadną.
Więc ręce opadły po raz kolejny i znowu rozbieranie....

Po zwaleniu skrzyni i sprzęgła okazało się, że helix jest przypalony w jednym miejscu i zamach też delikatnie a na tarczy był tylko ślad na zewnętrznym obwodzie


Jako, że nikt nie chciał się podjąć sprawdzenia koła zamachowego poprosiłem Maciusia o pomoc, za co mu serdecznie dziękuję gdyż załatwił mi sprawdzenie i obróbkę zamachu razem ze sprawdzeniem sprzęgła w firmie, w której robił ostatnio taką samą operację do Plusa.

Sprzęgło poskładane, założony nowy uszczelniacz na wał Corteco i żółtek jeździ.

Dodatkowo została wymieniona pompa sprzęgła z kabiny na nową Brembo oraz wysprzęglik na nówkę TRW, wymieniony został filtr paliwa na knechta oraz zmieniony magiel na ten z 20VT (był jeszcze od wolnossaka) oraz nowe drążki i osłony. Całe wspomaganie zalane nowym olejem.

Wymieniona też chłodnica oleju na większą (19- rzędowa z FMIC.pl)
wink.gif

Po poskładaniu sprzęgła doszła jeszcze nowa chłodnica oleju 19-rzędowa z FMIC.pl


Po wymianie oleju okazało się, że ciśnienie oleju mocno zjechało w dół. I na oleju Valvo 10W60 pokazało 1,7b przy ~100*C (oleju), a przed było ok. 2,4-2,5bprzy tej samej temperaturze. Taki mocny spadek ciśnienia wydał się dziwny więc za winowajcę był uważany olej - może podróba/ może wadliwy itd.. Więc został zmieniony na Motula Le Mans 300V 20W60, więc lejąc taki miód powinno nawet się ciśnienie podnieść, ale ku mojemu zdziwieniu przy 100*C oleju ciśnienie pokazało już tylko 0,9b i to wskazanie z zegara w aucie pokryło się z manometrem warsztatowym. Na spokojnie myśląc to z każdą wymianą oleju od momentu zakupu i wsadzenia tego silnika ciśnienie oleju spadało o te 0,2-0,4b co wymianę czyli silnik raczej był uzdrawiany na siłę specyfikami rolleyes.gif
Tak niskie ciśnienie w tym silniku to wyrok dry.gif więc padła decyzja o budowie nowego motoru.

Auto zostało odstawione do garażu i rozpoczęło się zbieranie funduszy. Na początku miało być szybko i tanio, ale później okazało się całkiem inaczej.
Bez rozbierania zacząłem szukać części bo padła decyzja o robieniu "całego nowego silnika" bo w efekcie ze starego został blok (przerobiony), głowica(przerobiona) i część osprzętu. M.in. trafił się nowy oryginalny wał w dobrych pieniądzach i pompa oleju, ale do szczegółów - lista części:
Nowe oryginalne części FIAT:
- Nowy wał główny OE Fiat - 46471126
- Nowy termostat chłodnicy oleju OE Fiat - 46434388
- Nowa pompa oleju ze smokiem 20VT OE Fiat - 46405828
- Uszczelka pod głowicę OE Fiat - 55192551
- Uszczelniacze zaworów OE Fiat (20szt.) - 7581344
- Uszczelka termostatu OE Fiat - 14459780
- Uszczelka magistrali wodnej OE Fiat - 60605353
- Uszczelka kolanka wodnego OE Fiat - 14454580
- Uszczelka miarki oleju OE Fiat - 60676544
- Uszczelka termostatu podstawy oleju OE Fiat - 7792372
- Tarcza między blok a skrzynię OE Fiat - 55194586
- Śruby tarczy (2szt) OE Fiat - 11577524
- Śruba koła zamachowego (6szt.) OE Fiat - 46534904
- Śruba docisku sprzęgła (6szt.) OE Fiat - 60657198
- Koło pasowe zębate na wał OE Fiat - 7679125
- Śruba koła zębatego na wał OE Fiat - 55221689
- Podkładka koła zębatego na wał OE Fiat - 7743197
- Osłonka rozrządu OE Fiat - 7761950
- Osłonka rozrządu OE Fiat - 7770501
- Łącznik filtra oleju do 20VT OE Fiat - 7766781
- Spływ oleju z turbo do 20VT OE Fiat - 46469677
- Szpilka głowicy 20vt OE Fiat - 7710582 x 12szt
- Podkładka szpilki głowicy OE Fiat - 7734963 x12szt.
- Śruby podpór wału korbowego (12szt) - 7730682
- Śruby miski olejowej (12szt.) - 14943224
- Uszczelka dekielka cewek - 7750732
- Tulejki przepustowe między głowicę a blok - 46772897

Nowe części nieoryginalne:
- Kute tłoki Wossner
- Rozrząd INA kpl. (napinacz jest ten sam co w pudełku SKF)
- Panewki korbowodowe i główne nominalne i półpierścienie GLYCO (Federal Mogul - te same co OE Fiat)
- Nowe koło pasowe na wał - DAYCO
- Kute korby ze śrubami 3/8" ARP2000
- Uszczelniacze wału i wałków rozrządu Corteco
- Pompa wody DOLZ
- Uszczelka pokrywy zaworów i kolektorów Ajusa
- Paski wielorowkowe Gates

Części było na tyle dużo, że pewnie i tak o czymś zapomniałem

Foty gratów:



ZUCZEKTT
Czasem taki wyrok wychodzi tylko na dobre, zdrowe podejście do tematu, fajna odbudowa, czekam na finał cool.gif
Wojtek
Nie wiem czy dobrze zrozumialem twoj post, ale winna jest chlodnica oleju, jest za duza i moze zle zamontowana i dlatego tak masz z cisnieniem. Odbudowa motoru nic nie da.
P@bLO
Motor odbudowany i jest ok. Chłodnica nie mogła być winna bo we Fiacie Coupe fabrycznie jest montowany termostat, ktoś uniemożliwia przepływ oleju do chłodnicy poniżej ~80*C oleju, a ciśnienie spadało liniowo w stosunku do wzrostu temperatury. Ale jak to mówią "tonący brzytwy się chwyta" uwzględniłem możliwość winnej chłodnicy i zamiast niej wsadziłem złączkę na przewodach, ale nawet 0,1b nie było poprawy tongue.gif




________________________________________________________________________________


Część 2

Po skompletowaniu wszystkich gratów trzeba było wytargać serducho z budy. Z pomocą jak zwykle przyszedł GGT.


Wyjęty silnik został rozebrany do ostatniej śrubki, a blok razem z kucizną wałem i resztą części oraz sprzęgłem pojechał do firmy Dziak gdzie został przygotowany blok, wał został wyważony dynamicznie, wszystko spasowane i złożone.
W między czasie padła decyzja o zmianie turba - po przeliczeniach i sprawdzeniu mapy turbosprężarki okazała się złym wyborem tongue.gif A, że turbo było praktycznie nowe - może 1-1,5tys. km nalotu - GT2871r Trim 48 to szkoda było sprzedawać i kupować GT2871r. trim 56. Z pomocą tutaj przyszedł kolega z forum Miszna, który nie dość, że roztoczył muszlę pod trim 56 i wymienił koło kompresji na większe to dodatkowo koło zastosował kute obrabiane CNC.
Trim 48 vs. trim 56 billet


Po drodze także zaświtał pomysł na modyfikację głowicy. Głowica trafiła do firmy Dziak na porting wraz z toczeniem prowadnic zaworowych w świetle kanałów. Zostały także obrobione gniazda zaworów wydechowych i same zawory oraz wymienione zawory ssące na większe wraz z nowymi gniazdami. Poza obróbką samej głowicy także zostały dopasowane kanały w kolektorach: ssącym i wydechowym.
Niestety tylko marne foto kalkulatorem - resztę wcięło


W międzyczasie została zakupiona szerokopasmówka z zegarem firmy Innovate, a dokładniej Innovate MTX-L.



Razem z chłodnicą oleju został zamówiony większy IC o wymiarach rdzenia 300x450x76mm, który został założony przy wrzucaniu motoru.


Sklapciałe stare gumowe węże wodne zostały zastąpione silikonowymi przewodami dedykowanymi pod FC 20VT oczywiście w kolorze żółtym.




Po złożeniu motoru i odpaleniu ciśnienia nie było - tzn. było ale marne (ok. 1b przy 80*C). Po próbach szukania dziury w całym silnik został ponownie wyjęty i zawieziony do Walas Motorsport Gdzie chłopaki "prześwietlili" cały silnik znaleźli przyczynę, która okazała się tak błaha i głupia, że aż szok. Gdzieś w zamieszaniu z głowicą zaginęła połówka panewki z wałka ssącego znajdująca się na wariatorze faz rozrządu i tamtędy uciekało całe ciśnienie oleju przez co zajechały się wałki rozrządu po przejechaniu max. 10km oraz hydro-popychacze. Zostały założone panewki, wymienione wszystke szklanki oraz zmienione wałki rozrządu i motor wrócił do mnie.


Po akcjach z ciśnieniem oleju i musem wciśnięcia gdzieś zegara AFR wymieniłem dwa Auto Gaugany (ciśnienie i temperatura oleju) na jeden porządny czyli Innovate MTX-D - ciśnienie i temperatura oleju.



Korzystając z sytuacji, że komora silnika jest pusta padła decyzja o jej polakierowaniu. Lakierowanie samej komory przerodziło się w pomysł polakierowania całego auta i komory tongue.gif


Częściowo poskładane auto po lakierze trafiło do GGT na wrzucenie motorowni i całej reszty. Zostały także założone długo oczekujące tarcze Mtec z klockami Ferodo DS2500 oraz zawieszenie gwintowane BC Racing







Teraz zostało wyglądać na pogodę i spokojnie dotrzeć silnik. Później montaż kolejnych gratów, które już czekają i strojenie smile.gif
bielawa
Wygląda zajebiście!

Kiedy strojenie ?
ChRzAnIu
Warsztacik Gumisia + mój Golf na 1 z foto smile.gif
ps. P@bLO musimy wkońcu się ustawić smile.gif
P@bLO
najpierw dotrzeć go muszę, później założyć trzeba nowe zabawki i wystroić smile.gif Strojenie będzie jak będzie dotarty a przy tej pogodzie zmieniającej się co 5 minut ciężko powiedzieć kiedy
Toldi
Powodzenia ;-)
k64
tuning uzaleznia wink.gif dobrze ze juz cisnienie ok
P@bLO
Silnik docierany ale w międzyczasie wleciały kolejne graty z oczekujących laugh.gif



AEM 30-3300 i filtr 30-3003 + zamiast oryginalnego zbiorniczka, zbiorniczek fiatowski.











Z racji montażu wtrysku metanolu (lub gorzały jak kto woli) oraz jeszcze obecnej przepływki, filtr Fujita został zastąpiony filtrem AEM 21-204DK oraz pokrowcem Injen HydroShield




Przy okazji wyleciało trochę zbędnego balastu (prawie 3,4kg)
crawen
Mega ! Wygląda to mega schludnie ! Zółte najlepsze biggrin.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.