Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Z hamowni: co daje 99+ Racing oraz zabawy z filtrem pow.
wojtrek
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:00
Post #1


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





Witam,

Zawsze mnie zastanawialo czy Shell 99+ Racing i inne takie wynalazki w ogole cokolwiek dają. Mam też zawalony już filtr powietrza, więc czas zmienic - zrobilem test czy lepsza wkładka powietrza cos jest w stanie dać, z jakimis dlugimi dolotami postanowilem nie kombinować bo tu mozna zbyt latwo cokolwiek spieprzyc w hondzie vti. W kazdym razie, mam hamownie, wiec sie moge hamowac do woli tak wlasnie wczoraj zrobilem - oto rezultaty.



Macie 3 wykresy, wszystkie opisane, wiec sie nie bede tu rozpisywal, ale generalnie moj civic jest seryjny (nie ma katalizatora, srednica wydechu 50mm, srodkowy bardzo maly tlumik przelotowy, koncowy ulter, przerobiony na przelotowy). Wynik 162KM i 155Nm uzyskany byl kilka tygodni temu na benzynie zwyklej 95 z esso. Drugi pomiar na Racing 99+, widac przyrost KM i Nm na calej dlugosci. 3KM i 4Nm wiecej, na wyscigi jak najbardziej, ale do codziennej jazdy - nie czuc w ogole roznicy - to jest około 2% więcej i dupohamownia nie wyczuwa (aha, nie pracuje na shellu ). Dalej, wywaliłem wkladke filtra, filtr jakis noname, tu dupohamownia wyraznie czuje, ze jest mocniej niz seria. widac z reszta w osiagnietych parametrach. 169KM vs 162 normalnie, czuc ze na gorze jest zupelnie inaczej a przeciez tam sie scigam Koniecznie trzeba kupic wkladke, ktora najlepiej przepuszcza powietrze... eureka?
Zrobilem tez test, rozkrecilem w ogole obudowe filtra i tak zostawilem na pomiar, rozszczelnioną, przez co skrocilem dolot o mniej wiecej polowe. Dzwiek sliczny, jak na stozku, zreszta efekt podobny - uwaga! przestroga dla tych, ktorzy wpadna na pomysl zalozenia stozka w miejsce obudowy filtra w B16A2! moc spadla o 14KM wzgledem pomiaru bez wkladki - wyszlo 155KM i 153Nm... tragedia. dlatego wlasnie nie chce kombinowac z dolotem bo szanse na poprawienie go w B16A2 chyba sa niewielkie.

Zmierzylem oczywiscie tez przyspieszenie:
0-100km/h: seria* 7.8s ; tuned* 7.45s
ćwierć mili: seria 15.85 @ 143km/h tuned 15.45 @ 150km/h
(seria, to na benie 95, a tuned to 99+ i bez wkladki)

jak to zobaczylem to sie lekko zdziwilem, ze az tak lepiej jest mierzone moja prznosna hamownia, co bierze predkosc z koła (zna obwód) wiec dokladniej sie nie da - nie jakies zabawki Gtechowe

Teraz pytanie do Was, czy wiecie, ktore filtry sa najlepsze? tzn ktory ma najlepszy air-flow, przepustowosc powietrza czy jak to tam nazwac?
K&N moge miec za 200zl, jakies sugestie co za ta cene moge miec lepszego? Dzieki


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nevada
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:06
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





zdziwiłem się troche normalnie- nie myślałem że w N/A na 99+ będzie jakikolwiek przyrost...

Bardzo ciekawe badanie
Czyli śmigać na czystych i dobrych filtrach + dobra waszka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:08
Post #3


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





15.45/400m na seryjnym, 12letnim Civiku...

można się zakochać


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pancin_KTP
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:09
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 07 January 2004
Skąd: Świętokrzyskie





Z ktroego roku masz tego Cifa i o jakim przebiegu? Ja hamowalem swojego ostatnio i tak ladnie nie wyglada [url:19d07wfw]http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11346[/url:19d07wfw] Na zwyklym paliwie, calkowita seria i z deka rozwalony jak sadze katalizator


--------------------
Pancin

** ScyZZoR SquaD Kielce **

Octavia TDi - AXR
Civic EG9 VTi
BMW 325e - prawie turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:16
Post #5


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





CYTAT("Pancin_KTP":2ss0anub)
Z ktroego roku masz tego Cifa i o jakim przebiegu? Ja hamowalem swojego ostatnio i tak ladnie nie wyglada [url:2ss0anub]http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11346[/url:2ss0anub] Na zwyklym paliwie, calkowita seria i z deka rozwalony jak sadze katalizator

odpowiedzialem Ci w tamtym watku

tez 92 rok jak Twoj i 186tys przebiegu, z tym, ze pewne, bo samochod o prawie poczatku w rodzinie


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxxx
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:17
Post #6


skan-mir.pl
Dołączył: Tue, 15 April 2003
Skąd: Warszawa





No ciekawe Ci wyszły te wyniki może dla tego, że nasze poczciwe PB 95 jest praktycznie zawsze chrzczone

co do fitrów to wszystkie bawełniane czyli K&N, J&R, Green maja taką samą przepustowość.


--------------------
Honda Accord TYPE-R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 21 Apr 2004 - 10:47
Post #7


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





A mówiłem Wojtrek

Słuchaj, zrobimy jakiś krótki dolot customowy do niego i zmierzymy, może kwestia nie tyle stożka co samej rury...


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Greg
post Wed, 21 Apr 2004 - 11:09
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





To ustandaryzowane dane (cisnienie, temp. powietrza)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 21 Apr 2004 - 11:12
Post #9


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





Właściwie to za bardzo ustandaryzowanie nie ma znaczenia, liczy się różnica, a hamowania nie były oddalone od siebie o pół roku


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Wed, 21 Apr 2004 - 11:15
Post #10


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





CYTAT("Greg":16y17j53)
To ustandaryzowane dane (cisnienie, temp. powietrza)?

tak, wg normy DIN70020 czy jak jej tam. temp byla 11st a cisniene zdaje sie 997. pomiary dokonywane byly w odstepach doslownie minutowych


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAFIK
post Wed, 21 Apr 2004 - 16:51
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: Wa-wa





Przetestowałbyś jakieś magnetyzerki
Wszyscy się z tego śmieją a ja widziałem ( i jechałem nim: łeb urywało delikatnie mówiąc ) magnetyzery w Subaru profesjonalnie tuningowanym ( nie w Polsce ) i sam nie wiem co o tym myśleć
Najlepiej byłoby założyć i sprawdzić, tylko że w opisach jest info że efekt jest po przejechaniu iluś tam kilometrów
A może już ktoś ma wykresy z takimi wynalazkami ...


--------------------
Będziesz
Mógł
Więcej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zemin
post Wed, 21 Apr 2004 - 17:11
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 30 April 2003
Skąd: Wrocław





To ze w Hondzie Civic jest zdecydowana poprawa osiągów, nie znazcy że w kazdym innym samochodzie tak bedzie!


--------------------
_________________
Tekst ze zderzaka Mercedesa E klasse
...bez blond gwiazdy nie ma jazdy ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hustler
post Wed, 21 Apr 2004 - 17:14
Post #13


User
Dołączył: Fri, 23 January 2004
Skąd: Bielsko-B\Kraków





Dobrze wiedziec co tankowac

Tez mam seryjny silniczek i czasem daje mu sie napic 99+. Nie robilem tego zbyt czesto bo wydawalo mi sie ze moje pozytywne odczucia nie sa do konca obiektywne. Teraz jednak po Twoich badaniach na hamowni bede czesciej i z czystym sumieniem lal je do baku.

Podobno G-Tech troche oszukuje ale dodam tylko tyle ze czasy z mojego podpisu sa miezone w Modlinie na 95 a na G-Tech'u wlasnie na 99+


--------------------
VQ35DE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Wed, 21 Apr 2004 - 17:25
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





to jest norma że silnik goniony po chwili ma lepsze parametry - norma w hondzie oczywiście -bo w innych nie wiem. Poprawia mu sie do czasu az sie nie zagrzeje sprzęgło i zacznie sie ślizgać.



CYTAT
Wszyscy się z tego śmieją a ja widziałem ( i jechałem nim: łeb urywało delikatnie mówiąc ) magnetyzery w Subaru profesjonalnie tuningowanym ( nie w Polsce ) i sam nie wiem co o tym myśleć


ło mamuśku...


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SAFIK
post Wed, 21 Apr 2004 - 17:28
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 17 March 2003
Skąd: Wa-wa





CYTAT("Wombat":15keylb6)
ło mamuśku...


mamuśka teoretyk czy praktyk


--------------------
Będziesz
Mógł
Więcej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chester
post Wed, 21 Apr 2004 - 20:57
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Hamowal ktos moze auto dla porownania na stozku i wkladce przy tym samym dolocie i bez zadnych kombinacji z przemieszczaniem stozka i zmiana dlugosci dolotu?


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Smasher E30
post Wed, 21 Apr 2004 - 23:48
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 September 2003
Skąd: Kielce





z tego co zauważyłem w autkach sportowych i róznych EXTREME przeróbkach, to najwięksą przepustowośc maja gabki. Mniej filtruja, ale powietrze łatwiej się przedziera


--------------------
This post was sponsored by letter ///M like Maciek!
>>> smasher.bloog.pl <<<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TwinTurbo
post Thu, 22 Apr 2004 - 10:45
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





Gąbka nadaje się do mycia a nie do filtra!!

K&N rządzi...


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomo_HC3D
post Thu, 22 Apr 2004 - 10:53
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT
Wszyscy się z tego śmieją a ja widziałem ( i jechałem nim: łeb urywało delikatnie mówiąc ) magnetyzery w Subaru profesjonalnie tuningowanym ( nie w Polsce ) i sam nie wiem co o tym myśleć


trzeba bylo zamknąć okno to by nie urwało ci tego łba... nie pisz wiecej o magnetyzerach


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dwaku
post Thu, 22 Apr 2004 - 11:06
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sat, 25 January 2003
Skąd: Muranów





CYTAT("TwinTurbo":48box3ah)
Gąbka nadaje się do mycia a nie do filtra!!

K&N rządzi...


Może jakiś wykład popierający twoja teze?

Pipercross fajofszy


--------------------
V2 heartbeat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 05:21