Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Z hamowni: co daje 99+ Racing oraz zabawy z filtrem pow.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
wojtrek
Witam,

Zawsze mnie zastanawialo czy Shell 99+ Racing i inne takie wynalazki w ogole cokolwiek dają. Mam też zawalony już filtr powietrza, więc czas zmienic - zrobilem test czy lepsza wkładka powietrza cos jest w stanie dać, z jakimis dlugimi dolotami postanowilem nie kombinować bo tu mozna zbyt latwo cokolwiek spieprzyc w hondzie vti. W kazdym razie, mam hamownie, wiec sie moge hamowac do woli tak wlasnie wczoraj zrobilem - oto rezultaty.



Macie 3 wykresy, wszystkie opisane, wiec sie nie bede tu rozpisywal, ale generalnie moj civic jest seryjny (nie ma katalizatora, srednica wydechu 50mm, srodkowy bardzo maly tlumik przelotowy, koncowy ulter, przerobiony na przelotowy). Wynik 162KM i 155Nm uzyskany byl kilka tygodni temu na benzynie zwyklej 95 z esso. Drugi pomiar na Racing 99+, widac przyrost KM i Nm na calej dlugosci. 3KM i 4Nm wiecej, na wyscigi jak najbardziej, ale do codziennej jazdy - nie czuc w ogole roznicy - to jest około 2% więcej i dupohamownia nie wyczuwa (aha, nie pracuje na shellu ). Dalej, wywaliłem wkladke filtra, filtr jakis noname, tu dupohamownia wyraznie czuje, ze jest mocniej niz seria. widac z reszta w osiagnietych parametrach. 169KM vs 162 normalnie, czuc ze na gorze jest zupelnie inaczej a przeciez tam sie scigam Koniecznie trzeba kupic wkladke, ktora najlepiej przepuszcza powietrze... eureka?
Zrobilem tez test, rozkrecilem w ogole obudowe filtra i tak zostawilem na pomiar, rozszczelnioną, przez co skrocilem dolot o mniej wiecej polowe. Dzwiek sliczny, jak na stozku, zreszta efekt podobny - uwaga! przestroga dla tych, ktorzy wpadna na pomysl zalozenia stozka w miejsce obudowy filtra w B16A2! moc spadla o 14KM wzgledem pomiaru bez wkladki - wyszlo 155KM i 153Nm... tragedia. dlatego wlasnie nie chce kombinowac z dolotem bo szanse na poprawienie go w B16A2 chyba sa niewielkie.

Zmierzylem oczywiscie tez przyspieszenie:
0-100km/h: seria* 7.8s ; tuned* 7.45s
ćwierć mili: seria 15.85 @ 143km/h tuned 15.45 @ 150km/h
(seria, to na benie 95, a tuned to 99+ i bez wkladki)

jak to zobaczylem to sie lekko zdziwilem, ze az tak lepiej jest mierzone moja prznosna hamownia, co bierze predkosc z koła (zna obwód) wiec dokladniej sie nie da - nie jakies zabawki Gtechowe

Teraz pytanie do Was, czy wiecie, ktore filtry sa najlepsze? tzn ktory ma najlepszy air-flow, przepustowosc powietrza czy jak to tam nazwac?
K&N moge miec za 200zl, jakies sugestie co za ta cene moge miec lepszego? Dzieki
nevada
zdziwiłem się troche normalnie- nie myślałem że w N/A na 99+ będzie jakikolwiek przyrost...

Bardzo ciekawe badanie
Czyli śmigać na czystych i dobrych filtrach + dobra waszka.
Owko
15.45/400m na seryjnym, 12letnim Civiku...

można się zakochać
Pancin_KTP
Z ktroego roku masz tego Cifa i o jakim przebiegu? Ja hamowalem swojego ostatnio i tak ladnie nie wyglada [url:19d07wfw]http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11346[/url:19d07wfw] Na zwyklym paliwie, calkowita seria i z deka rozwalony jak sadze katalizator
wojtrek
CYTAT("Pancin_KTP":2ss0anub)
Z ktroego roku masz tego Cifa i o jakim przebiegu? Ja hamowalem swojego ostatnio i tak ladnie nie wyglada [url:2ss0anub]http://forum.streetracing.pl/viewtopic.php?t=11346[/url:2ss0anub] Na zwyklym paliwie, calkowita seria i z deka rozwalony jak sadze katalizator

odpowiedzialem Ci w tamtym watku

tez 92 rok jak Twoj i 186tys przebiegu, z tym, ze pewne, bo samochod o prawie poczatku w rodzinie
Maxxx
No ciekawe Ci wyszły te wyniki może dla tego, że nasze poczciwe PB 95 jest praktycznie zawsze chrzczone

co do fitrów to wszystkie bawełniane czyli K&N, J&R, Green maja taką samą przepustowość.
Leo
A mówiłem Wojtrek

Słuchaj, zrobimy jakiś krótki dolot customowy do niego i zmierzymy, może kwestia nie tyle stożka co samej rury...
Greg
To ustandaryzowane dane (cisnienie, temp. powietrza)?
Leo
Właściwie to za bardzo ustandaryzowanie nie ma znaczenia, liczy się różnica, a hamowania nie były oddalone od siebie o pół roku
wojtrek
CYTAT("Greg":16y17j53)
To ustandaryzowane dane (cisnienie, temp. powietrza)?

tak, wg normy DIN70020 czy jak jej tam. temp byla 11st a cisniene zdaje sie 997. pomiary dokonywane byly w odstepach doslownie minutowych
SAFIK
Przetestowałbyś jakieś magnetyzerki
Wszyscy się z tego śmieją a ja widziałem ( i jechałem nim: łeb urywało delikatnie mówiąc ) magnetyzery w Subaru profesjonalnie tuningowanym ( nie w Polsce ) i sam nie wiem co o tym myśleć
Najlepiej byłoby założyć i sprawdzić, tylko że w opisach jest info że efekt jest po przejechaniu iluś tam kilometrów
A może już ktoś ma wykresy z takimi wynalazkami ...
Zemin
To ze w Hondzie Civic jest zdecydowana poprawa osiągów, nie znazcy że w kazdym innym samochodzie tak bedzie!
Hustler
Dobrze wiedziec co tankowac

Tez mam seryjny silniczek i czasem daje mu sie napic 99+. Nie robilem tego zbyt czesto bo wydawalo mi sie ze moje pozytywne odczucia nie sa do konca obiektywne. Teraz jednak po Twoich badaniach na hamowni bede czesciej i z czystym sumieniem lal je do baku.

Podobno G-Tech troche oszukuje ale dodam tylko tyle ze czasy z mojego podpisu sa miezone w Modlinie na 95 a na G-Tech'u wlasnie na 99+
Wombat
to jest norma że silnik goniony po chwili ma lepsze parametry - norma w hondzie oczywiście -bo w innych nie wiem. Poprawia mu sie do czasu az sie nie zagrzeje sprzęgło i zacznie sie ślizgać.



CYTAT
Wszyscy się z tego śmieją a ja widziałem ( i jechałem nim: łeb urywało delikatnie mówiąc ) magnetyzery w Subaru profesjonalnie tuningowanym ( nie w Polsce ) i sam nie wiem co o tym myśleć


ło mamuśku...
SAFIK
CYTAT("Wombat":15keylb6)
ło mamuśku...


mamuśka teoretyk czy praktyk
Chester
Hamowal ktos moze auto dla porownania na stozku i wkladce przy tym samym dolocie i bez zadnych kombinacji z przemieszczaniem stozka i zmiana dlugosci dolotu?
Smasher E30
z tego co zauważyłem w autkach sportowych i róznych EXTREME przeróbkach, to najwięksą przepustowośc maja gabki. Mniej filtruja, ale powietrze łatwiej się przedziera
TwinTurbo
Gąbka nadaje się do mycia a nie do filtra!!

K&N rządzi...
Tomo_HC3D
CYTAT
Wszyscy się z tego śmieją a ja widziałem ( i jechałem nim: łeb urywało delikatnie mówiąc ) magnetyzery w Subaru profesjonalnie tuningowanym ( nie w Polsce ) i sam nie wiem co o tym myśleć


trzeba bylo zamknąć okno to by nie urwało ci tego łba... nie pisz wiecej o magnetyzerach
dwaku
CYTAT("TwinTurbo":48box3ah)
Gąbka nadaje się do mycia a nie do filtra!!

K&N rządzi...


Może jakiś wykład popierający twoja teze?

Pipercross fajofszy
SAFIK
CYTAT("Tomo_HC3D":25douk2e)
CYTAT

Wszyscy się z tego śmieją a ja widziałem ( i jechałem nim: łeb urywało delikatnie mówiąc ) magnetyzery w Subaru profesjonalnie tuningowanym ( nie w Polsce ) i sam nie wiem co o tym myśleć


trzeba bylo zamknąć okno to by nie urwało ci tego łba... nie pisz wiecej o magnetyzerach


Nie pierdziel głupot chłopie, tylko pisz jak masz coś rozsądnego do powiedzenia
Nie interesuje Cię temat - nie czytaj i nie pisz głupot. Proste.
Pewnie zaraz rzucą się z postami obruszeni wyjadacze, a ja tylko chciałem żeby ktoś ze streeta zmierzył taki dynks, a nie opierać sie tylko na artykułach z opłacanych gazet i widzi mi się kolegi który nie odczuł różnicy po założeniu. Jak miał do cholery odczuć 1 - 2 KM ??????? Różnicy paliwa pewnie też nie czuje ... Ech, już mi się nie chce gadać.
Swifterrr
A ciekawe jakby z moim dolotem wyszło ? w D16A6 było czuć poprawe
jak cos chyba on jest na sprzedaz chyba bo civic sie rozbił
Tomo_HC3D
CYTAT("SAFIK":2t5b90n7)
Nie pierdziel głupot chłopie

przganiał kocioł garnkowi

CYTAT("SAFIK":2t5b90n7)
Nie interesuje Cię temat - nie czytaj i nie pisz głupot. Proste.
Pewnie zaraz rzucą się z postami obruszeni wyjadacze, a ja tylko chciałem żeby ktoś ze streeta zmierzył taki dynks,

opcja "SZUKAJ" bylo juz bylo tematow o tym badziewiu

CYTAT("SAFIK":2t5b90n7)
a nie opierać sie tylko na artykułach z opłacanych gazet i widzi mi się kolegi który nie odczuł różnicy po założeniu. Jak miał do cholery odczuć 1 - 2 KM ??????? Różnicy paliwa pewnie też nie czuje ... Ech, już mi się nie chce gadać.


a kto opłaca te gazety żeby pisały ze magnetyzery sa do dupy? Binladen?
SAFIK
CYTAT("Tomo_HC3D":1bfci41b)
a kto opłaca te gazety żeby pisały ze magnetyzery sa do dupy? Binladen?


a gdzie piszą że nie działają
- wszędzie jest info że działa, że zdobył nagrody, że jeszcze mocniejszy itp. itd.
z drugiej strony opinie tych co założyli i nic nie czują ....
poczytam jakieś starsze posty ale wątpię że są wykresy z hamowni a tylko o to mi chodzi ...
Japoniec
A może panowie skupmy się na temacie a nie badziew gosci i zaraz zamkną ciekawy temacik nasi moderatorzy .

Pipercross jest lepszy od K&N jak i gąbka jest lepsza od sportowego filtra z racji lepszej filtracji i przepustowości. Nawet JUN Supra ma gąbkowy filtr powietrza .

W civicach kiedyś doszły mnie słuchy że najlepszym rozwiązaniem są wkładki sportowe , jako że podobno seryjna puszka ma lepszą izolację cieplną i nie zasysa zbyt dużej ilości ciepłego powietrza z komory.
Warto by sprawdzić i tą teze na hamowni ( wkładka sportowa + 99 v )

Pozdro
Chester
Ja jezdzilem na wkladce K&N, ale od tygodnia zamontowany mam stozek JR. Niestety albo mi sie tylko wydaje, albo auto stracilo na osiagach. Stad moje wczesniejsze pytanie. Dolot mam zrobiony, teraz trzeba by bylo zrobic zaslone zeby sie cieple powietrze nie dostawalo. Ale zastanawiam sie czy jest sens, bo na wkladce chyba samochod lepiej jezdzil (choc dzwiek jest nieporownywalny ). Natomiast jak patrze wiekszosc aut startujacych na modlinie ma stozek, chyba ze zakladaja specjalnie na zawody
wojtrek
CYTAT("TwinTurbo":3w45frwa)
K&N rządzi...

rządzi bo to jedyne sportowe filtry, które sprzedaje InterCars (sprawdzilem) czy z jakiegos innego powodu?

CYTAT("Japoniec":3w45frwa)
Nawet JUN Supra ma gąbkowy filtr powietrza

Czy ktoś w ogole sprzedaje gąbkowe filtry powietrza? czy po prostu bierzesz kilka gąbek do mycia naczyń ewentualnie ciała i zszywasz i juz masz filtr gąbkowy? a na serio, to ktoś zna temat na tyle by mógl rozwinąc go i napisac troszke wiecej?

chcialem przetestowac wkładke K&N i zestaw 57i K&N, ale w Intercarsie mi powiedzieli (i pewnie wszedzie powiedzia) ze akurat filtrow powietrza nie mozna zwracac z racji tego ze sa smarowane tym plynem i widac, ze byly uzywane czy cos.. jak ktos ma dostep do filtrow, co bym mogl na 5 minut wsadzic do autka i potestowac, to ja bardzo chetnie zrobie to za darmo w ramach dobra ogółu braci tuningowej
Piotrus
Może TT w ramach wykazania że K&N rządzi jednak udostępni Ci ten zestaw do testu??
Jacek1
CYTAT("Japoniec":3ll0him2)
Pipercross jest lepszy od K&N jak i gąbka jest lepsza od sportowego filtra z racji lepszej filtracji i przepustowości.

Lepsza przepustowość tak. Ale filtracja napewno nie. Wszędzie na amerykńskich stronach piszą, że gąbkowe filtry przepuszczają więcej powietrza ale niestety słabo filtrują, co prowadzi do niszczenia silnika.
CYTAT("wojtrek":3ll0him2)
Czy ktoś w ogole sprzedaje gąbkowe filtry powietrza?

Oprócz Pipercross'a jeszcze chyba HKS robi gąbkowe filtry. Nie wiem czy ktoś więcej.
mihaszek
dobra mnej filtruja ale na zawodah i tak jezdzisz na penym bucie niewiem co by ten filtr musal zasac zeby w silniku szkud narobic jak wpadnie jakis syf do cylindra to przy takih dawkah powetrza i paliwa splone i zameni sie w nicosc(nie muwe o opikah metalu kamienah czy inej francy ktura zatrzyma sie w turbine albo na gnezdze zaworu)
nevada
Gąbkowe filtry oprócz HKS'a robi np. ITG, no i jeszcze pomijamy metalowe filtry... (Blitz)
sc0rpion
CYTAT("wojtrek":2hg774m1)
jak ktos ma dostep do filtrow, co bym mogl na 5 minut wsadzic do autka i potestowac, to ja bardzo chetnie zrobie to za darmo w ramach dobra ogółu braci tuningowej


jak chce ci sie podjechac do Głogowa to chetnie uzycze swojej wkladki
Jacek1
CYTAT("mihaszek":253mi2k5)
dobra mnej filtruja ale na zawodah i tak jezdzisz na penym bucie niewiem co by ten filtr musal zasac zeby w silniku szkud narobic jak wpadnie jakis syf do cylindra to przy takih dawkah powetrza i paliwa splone i zameni sie w nicosc(nie muwe o opikah metalu kamienah czy inej francy ktura zatrzyma sie w turbine albo na gnezdze zaworu)

Piach chyba się tak łatwo nie spali.
Jacek Chojnacki w jakimś artykule opisywał jak często musi remontować silniki z powodu używania tanich, kiepsko filtrujących filtrów.
Raz na jakiś czas, na zawodach, to mozna sobie wystartować. Ale ciągłe jeżdżenie na kiepskim filtrze nie wyjdzie chyba silnikowi na dobre.
AUTO-LIDER
z własnego doświadczenia nie zauważyłem różnicy w przepustowości miedzy nowym filtrem z gąbki a bawełnianym, jednak zabrudzonego filtra z gąbki nie da się dokładnie umyć tak jak bawełnianego, nawet jeśli się to zrobi bardzo starannie, to po wysuszeniu i rozcięciu takiego filtra, widać ile pozostało jeszcze drobinego pyłu- w powiększeniu pył kwarcowy.
PrOsIaQ
a najwazniejsze to aby filter byl czysciutki.

ja swoje K&N czyszcze pewnie raz na jakies 5 tys kilometrow... i przy prawie kazdej wiekszej okazji, jak auto stoi dluzej...
Piotrus
CYTAT("PrOsIaQ":2kn23lbu)
a najwazniejsze to aby filter byl czysciutki.

ja swoje K&N czyszcze pewnie raz na jakies 5 tys kilometrow... i przy prawie kazdej wiekszej okazji, jak auto stoi dluzej...

Czyli robisz dokładnie odwrotnie niż zaleca producent ?
Radek
CYTAT("Piotrus":233demru)
Czyli robisz dokładnie odwrotnie niż zaleca producent ?


Let the dust works for you
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.