Shoutbox 0 nowych PW 


21 Stron V  « < 18 19 20 21 >  
Reply to this topicStart new topic
> Opony zimowe, Co wybrać?
kontrolm
post Thu, 14 Nov 2024 - 08:34
Post #381


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(The Driver @ Thu, 14 Nov 2024 - 06:47) *
Zimówka systematycznie traci właściwości do kopania w śniegu już od pierwszego mm zużycia, a jak zostaje 5 to to się dawno do niczego już nie nadaje. u mnie na terenach podgórskich musze mieć prawdziwe zimówki na te kilka dni żeby się nie mordować z podjazdami i zjazdami, a tak to się lata po asfalcie, i po dwóch zimach, gdzie staram się dbać na asfalcie i nie przegrzewać, i mimo że ledwie widać zużycie, to opona jest już kibel i nie gryzie śniegu tak jak nowa. wrzucam wtedy na tył a na przód nowy komplet. Mam wrażenie że dla zimówek takie zimy jak mamy czyli kilka dni śneigu a reszte asfalt, to dla nich jest zwykłe morderstwo. już po pierwszej zimie widzę jak mam wyząbkowane i powyrywane małe kawałki gumy z bieżnika a nie upalam i oszczędzam.

Na szczęście jest jeszcze jedno zastosowanie dla takiej 5mm zimówki - pojeżdżawki po mokrym śliskim asfalcie - nadają sie do tego idealnie laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Nov 2024 - 08:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
The Driver
post Thu, 14 Nov 2024 - 11:18
Post #382


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





No zimówki na mokrym to śmiech a na suchym nie wiele lepiej, pływają i jak się człowiek zapomni to można je zjeździć w jeden wieczór biggrin.gif Ja jak zjeżdżę to co mam to zaryzykuje wielosezony w roli zimówki, powinno się lepiej jeździć po asfalcie i nie powinny tak znikać w oczach, i po śniegu też nie powinno być problemów bo jak sięczłowiek uprze to nawet na letnich się da dowlec i to po sporych górkach to tym bardziej na czymś co przewiduję jazdę po śniegu. A w tę zimę będę testować yoko a539 w kopnym śniegu laugh.gif co prawda w malutkim aucie, ale ciekaw jestem czy te nacięcia pozwolą się poruszać po śniegu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Thu, 14 Nov 2024 - 11:50
Post #383


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Dopiszę swoje spostrzeżenie, jakie mam z ostatnich ~2lat. Wiele też chyba zależy od wozu.
Mam X-Ceeda od nowości na Michelin CrossClimate 2, na ten moment ~35tys przelotu (prawie 2 lata). Na mokrym to jakiś dramat, jeszcze jak się gazu doda to czuć, że ten przód chce myszkować i uciec - nie do końca temu ufam.
Drugi wóz to megane 2 sport, na zimówce marki zexeen z 2019 roku, przebieg nieznany no i bieżnika ok 4-5mm max. - lekko nie miały w życiu. W porównaniu do X-Ceed na wielosezonie, to przy mokrej nawierzchni megana z tą oponą jest mistrzem trakcji.
Wciąż uważam, że ten xceed jest jakiś upośledzony z wielu względów. To nie mój pierwszy wóz na wielosezonie, ale pierwszy gdzie odczuwam taki dyskomfort w jeździe po mokrym.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Thu, 14 Nov 2024 - 12:06
Post #384


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(drag_op @ Thu, 14 Nov 2024 - 11:50) *
Wciąż uważam, że ten xceed jest jakiś upośledzony z wielu względów. To nie mój pierwszy wóz na wielosezonie, ale pierwszy gdzie odczuwam taki dyskomfort w jeździe po mokrym.

Sądzę ze to nie wina opon tylko po prostu modelu samochodu. Niektóre nowe auta, szczególnie te klasy B czy C, czy te mini crossovery tak mają. Ojciec kupił parę lat temu fabrycznie nowego Mitsubishi ASX i on na nowych letnich dobrych oponach prowadzi się gorzej niż stary peugeot 406. Szczegolnie na mokrym. Przy prędkosciach powyzej 90 km/h to trzeba faktycznie mocno uważać, bo może byc nie wesoło. W ASX też kombinowal z oponami, wywalił 3 letnie wielosezonowki do śmieci kupił nowe letnie Micheliny, no jest może trochę lepiej ale nadal to auto prowadzi sie gorzej niż większość starych aut klasy D. I widać po prostu że jakich by mu opon nie zalożyć to proste zawieszenie rodem z furmanki jest lata świetlne za takimi wynalazkami jak peugeot 406 czy passat b5. Może xceed też tak ma i nie ma co sie czepiać opon?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 14 Nov 2024 - 12:09
Post #385


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(The Driver @ Thu, 14 Nov 2024 - 11:18) *
No zimówki na mokrym to śmiech a na suchym nie wiele lepiej, pływają i jak się człowiek zapomni to można je zjeździć w jeden wieczór biggrin.gif Ja jak zjeżdżę to co mam to zaryzykuje wielosezony w roli zimówki, powinno się lepiej jeździć po asfalcie i nie powinny tak znikać w oczach, i po śniegu też nie powinno być problemów bo jak sięczłowiek uprze to nawet na letnich się da dowlec i to po sporych górkach to tym bardziej na czymś co przewiduję jazdę po śniegu. A w tę zimę będę testować yoko a539 w kopnym śniegu laugh.gif co prawda w malutkim aucie, ale ciekaw jestem czy te nacięcia pozwolą się poruszać po śniegu.

ja swoją wypowiedź bazuję na swoich doświadczeniach w jeździe torowej w różnego rodzaju pojeżdżawkach gdzie właśnie te zimówki spisywały się wręcz rewelacyjnie. Tyle że ja od lat jeżdżę na Ultragripach - a one są po prostu rewelacyjne nieważne czy nowe czy już trochę zużyte. Potwierdzał to również Miko Marczyk który jechał na takich oponach na jednej z modlińskich barbórek.
Naprawdę zaprawdę warto dołożyć kasy do tych opon żeby potem upaaaalaaać w zimę jak Walter Rohr w Audi laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 14 Nov 2024 - 12:17
Post #386


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



P.S. Naprawdę jestem zadziwiony siedząc na forum fanatyków prędkości szybkości i mocy jak dużo posiadaczy często naprawdę szacownych fur psuje je zakładając mizerne opony które zaciągają ręczny na osiągach. Serio to wszystko tylko dla szpanu ?
Auto za setki tysięcy a do opon 2 tysie dołożyć to już za dużo ?
A ja myślałem że Wy macie garaze jak w szybkich i wściekłych gdzie kolejne koła z super oponami wiszą na ścianie gotowe do zmiany bo kolejny wyjazd po bułki tym razem w śniegu zamienimy na historię życia laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Thu, 14 Nov 2024 - 14:14
Post #387


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Ok, nie zrozumiałem. Jeśli chodzi o mnie to ja zawsze dobierałem opony na których właśnie można grubo iść po śniegu i tutaj nie mam problemów. Problem mam taki że tego śniegu nie ma i z jazdy po asfalcie zostają wióry z tych opon jak się choć tylko trochę ostrzej jeździ. Ale na pewno masz rację że topowej klasy opony nie mają takich przypadłości jak te tańsze, jak wrócą zimy takie jak dawniej to może zakup takiej opony nabrał by u mnie prawdziwego sensu, a na chwilę obecną szkoda by mi było gumy, którą stworzono na śnieg na zdieranie jej w 95% po asfalcie, to zakrawa o profanacje biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 14 Nov 2024 - 14:32
Post #388


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(The Driver @ Thu, 14 Nov 2024 - 14:14) *
Ok, nie zrozumiałem. Jeśli chodzi o mnie to ja zawsze dobierałem opony na których właśnie można grubo iść po śniegu i tutaj nie mam problemów. Problem mam taki że tego śniegu nie ma i z jazdy po asfalcie zostają wióry z tych opon jak się choć tylko trochę ostrzej jeździ. Ale na pewno masz rację że topowej klasy opony nie mają takich przypadłości jak te tańsze, jak wrócą zimy takie jak dawniej to może zakup takiej opony nabrał by u mnie prawdziwego sensu, a na chwilę obecną szkoda by mi było gumy, którą stworzono na śnieg na zdieranie jej w 95% po asfalcie, to zakrawa o profanacje biggrin.gif

+1
Takie Warunki jak Twoje do żywioł zimowej Dębicy i podobnych. One tam mają sens. I nalewki


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Thu, 14 Nov 2024 - 18:34
Post #389


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Jeśli o mnie chodzi to ja nie upalam po drogach publicznych. Jeżdżę zrelaksowany i wyluzowany słuchając muzyki najczęściej. Więc zwyczajne nie potrzebuję super hiper przyczepnych opon. Do szybkiej jazdy mam co innego.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Thu, 14 Nov 2024 - 18:39
Post #390


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(The Driver @ Thu, 14 Nov 2024 - 11:18) *
A w tę zimę będę testować yoko a539 w kopnym śniegu laugh.gif co prawda w malutkim aucie, ale ciekaw jestem czy te nacięcia pozwolą się poruszać po śniegu.


no marnie to bedzie dzialac
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sat, 16 Nov 2024 - 08:12
Post #391


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





nalewki są spoko tylko w śniegu, na mokrym dla mnie już strach, na suchym też pływają

Goodyear Ultragrip: jak masz możliwość to kupować, po opinii kontrolm kupiłem i zjeździłem na śniegu do 3mm dalej było po prostu super.

Jak chodzi o zimy, polecam poczytać trochę o Dansgaard-Oeschger event. W zeszłym roku w okolicach listopada podróżując do stanów zaobserwowałem dziwną rzecz: zamiast normalnych -45/-60 stopni na wysokości przelotowej dookoła Grenlandii było -4. Zacząłem szukać dlaczego i D-O jest opisywane jako przyczyna. To zjawisko też tłumaczy powodzie nawiedzające północną półkulę i to, że będą wracały bardziej śnieżne zimy. Trochę offtop, ale myślę, że warto się zainteresować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 16 Nov 2024 - 13:59
Post #392


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



The Driver co to za autko ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 16 Nov 2024 - 14:03
Post #393


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(nomad66 @ Sat, 16 Nov 2024 - 08:12) *
nalewki są spoko tylko w śniegu, na mokrym dla mnie już strach, na suchym też pływają

Tak tak tylko śnieg ale wtedy są nie do pobicia.

CYTAT(nomad66 @ Sat, 16 Nov 2024 - 08:12) *
Goodyear Ultragrip: jak masz możliwość to kupować, po opinii kontrolm kupiłem i zjeździłem na śniegu do 3mm dalej było po prostu super.

dobrze wiedzieć że komuś przydała sie moja opinia.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Mon, 18 Nov 2024 - 15:45
Post #394


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





CYTAT(kontrolm @ Thu, 14 Nov 2024 - 14:32) *
+1
Takie Warunki jak Twoje do żywioł zimowej Dębicy i podobnych. One tam mają sens. I nalewki



Właśnie bardziej miały niż mają, bo raz że zimy słabsze, a dwa trzeba przyznać drogowcom że najbardziej newralgiczne miejsca są wyzamiatane i wysolone bardzo szybko po opadach.

A autko to Cuore L501 kei car ale po europejsku, nie wiem czy w ogóle na tym forum w dzisiejszych czasach wypada wspominać o takich pojazdach laugh.gif ale u mnie ten samochód sobie zaskarbił wyjątkowe miejsce. Auto jest ultra lekkie i jak na auto pokroju tico czy seicento niesamowicie zbalansowane. Jest bardziej stabilne przy hamowaniu w łuku niż CR-X a mam bezpośrednie porównanie biggrin.gif i przy prędkości powyżej 140 dalej zachowuje sporą stabilność, ale jest przy tym mega zwinne i zwrotne, przewidywalnie się nastawia na hamulcu do zakrętu a nie jak Sc które od razu cię obraca bez możliwości ratunku. Ciekawy też jest magiel z ciężarówki i ponad 1200 stopni obrotu kierownicy, tu to się trzeba wyrabiać konkretnie i daje ten magiel wyraźny limit na to co możesz odwalić, bo mnie już kilka razy brakło jak trzeba było odwijać do prosta po poślizgu przy większej prędkości. Taka puszka bez wyrazu na pierwszy rzut oka, ale co nie co charakteru w prowadzeniu ma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 18 Nov 2024 - 20:39
Post #395


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(The Driver @ Mon, 18 Nov 2024 - 15:45) *
Właśnie bardziej miały niż mają, bo raz że zimy słabsze, a dwa trzeba przyznać drogowcom że najbardziej newralgiczne miejsca są wyzamiatane i wysolone bardzo szybko po opadach.

A autko to Cuore L501 kei car ale po europejsku, nie wiem czy w ogóle na tym forum w dzisiejszych czasach wypada wspominać o takich pojazdach laugh.gif ale u mnie ten samochód sobie zaskarbił wyjątkowe miejsce. Auto jest ultra lekkie i jak na auto pokroju tico czy seicento niesamowicie zbalansowane. Jest bardziej stabilne przy hamowaniu w łuku niż CR-X a mam bezpośrednie porównanie biggrin.gif i przy prędkości powyżej 140 dalej zachowuje sporą stabilność, ale jest przy tym mega zwinne i zwrotne, przewidywalnie się nastawia na hamulcu do zakrętu a nie jak Sc które od razu cię obraca bez możliwości ratunku. Ciekawy też jest magiel z ciężarówki i ponad 1200 stopni obrotu kierownicy, tu to się trzeba wyrabiać konkretnie i daje ten magiel wyraźny limit na to co możesz odwalić, bo mnie już kilka razy brakło jak trzeba było odwijać do prosta po poślizgu przy większej prędkości. Taka puszka bez wyrazu na pierwszy rzut oka, ale co nie co charakteru w prowadzeniu ma.


tam masz 12 czy 13" ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Tue, 19 Nov 2024 - 06:27
Post #396


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





fabrycznie 12" ale wpasowałem Fordowskie borbety 13" na 5,5" i na to a539. Auto jest tak wiotkie że strach by było dać tam jakąś przyczepną oponę biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Tue, 19 Nov 2024 - 07:53
Post #397


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



The Driver miałem podobne odczucia jeżdżąc Tico Van które było dodatkowo utwardzone pod 505 kg ładowności (VAT-1 laugh.gif ).
Naprawdę fajnie wchodziło to w zakręty a po odblokowaniu silnika szło po 160 na autostradzie paląc wtedy 8-9 LPG.
Miałem duużo ubawu jeżdżąc tym gówienkiem a moje dzieciaki nie mogły się doczekać kiedy gdzieś znów pojedziemy i będziemy wszystkich wyprzedzać.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
The Driver
post Wed, 20 Nov 2024 - 11:46
Post #398


Frequent User
Dołączył: Wed, 30 January 2019





Fajnie że są jeszcze puryści na tym świecie laugh.gif Cuore i Tico mają bardzo podobną budowe przedniego zawiasu, ten patent gdzie stabilizator jest mocowany w połowie wahacza dolnego i w zasadzie trzyma z dolnym wahaczem całą zwrotnice. po odpieciu staba wszystko lata prżód tył biggrin.gif ale cuore z tyłu poszło na bogato i jest wzdłużny wleczony i to działa lepiej niż ta belka z kija od szczotki w Tico. No i jest wtrysk i przy pałowaniu po 160 pali 7 litrów beny biggrin.gif normalnie Racing Forum pełną parą laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 20 Nov 2024 - 12:12
Post #399


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



CYTAT(The Driver @ Wed, 20 Nov 2024 - 11:46) *
Fajnie że są jeszcze puryści na tym świecie laugh.gif Cuore i Tico mają bardzo podobną budowe przedniego zawiasu, ten patent gdzie stabilizator jest mocowany w połowie wahacza dolnego i w zasadzie trzyma z dolnym wahaczem całą zwrotnice. po odpieciu staba wszystko lata prżód tył biggrin.gif ale cuore z tyłu poszło na bogato i jest wzdłużny wleczony i to działa lepiej niż ta belka z kija od szczotki w Tico. No i jest wtrysk i przy pałowaniu po 160 pali 7 litrów beny biggrin.gif normalnie Racing Forum pełną parą laugh.gif

to forum (teoretycznie) kipiące adrenaliną a Tico lecące 160 to fabryka adrenaliny mając świadomość co z Ciebie zostanie jak coś pójdzie nie tak laugh.gif DO tego dodaj huk silnika, opływającego powietrza i nie wiem jak w Cuore ale w Tico powyżej 140 drzwi próbują wyrwać się z karoserii i przez powstające wtedy szczeliny jesteś w stanie dostrzec niebo laugh.gif
Jak miałem 407 2.7 V6 HDI i tam 200 to leciałeś w ciszy i komforcie aż spać się chciało...nuda...
Motocykl...Tico...albo inne małe gówienka no i wszystko co sam zbudowałeś w garażu i zachciało Ci się odjechać dalej niż 50km od domu...no to robi robotę w produkcji adrenaliny laugh.gif
Albo ściganie się po zakopiance cieżkim SUVem ze słabymi hamulcami szczególnie na zjazdach laugh.gif


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Frolik
post Thu, 21 Nov 2024 - 09:31
Post #400


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





CYTAT(kontrolm @ Wed, 20 Nov 2024 - 12:12) *
Motocykl...Tico...albo inne małe gówienka no i wszystko co sam zbudowałeś w garażu i zachciało Ci się odjechać dalej niż 50km od domu...no to robi robotę w produkcji adrenaliny laugh.gif

U mnie był UAZ do którego wrzuciłem 3 cylindrowego diesla perkinsa i też kilka razy trasa Wawa-Mazury, raz nawet z przyczepą. Piękne czasy. Żeby jechał trochę szybciej to wybebeszyłem oryginalne mosty i założyłem przełożenia od tarpana diesla.
Moze nie racingowy potwór jak tico, ale przyjemny bieda camper był z niego.
Gdybym dzisiaj miał coś takiego budować to dałbym silnik OM602 albo OM603, z tymże wtedy taki silnik kosztował 5000zł przy średnich zarobkach 1000zł, a perkinsa wyrwałem za 2 flaszki. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

21 Stron V  « < 18 19 20 21 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 04:08