![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
już tłumaczę dlaczego nie jest ekonomicznym i dobrym rozwiązaniem. Opona zimowa w momencie gdy bieżnik jest niższy niż okolice 5mm praktycznie przestaje być oponą zimową bo słabo wtedy sobie radzi i zazwyczaj wtedy kupuje się następny komplet. Ale opona letnia nawet przy tych 3mm nadal jest spoko. W przypadku wielosezonu musisz ją wyrzucić do kosza bo zima się skończyła. O szybszym zużywaniu się wielosezonu w gorące upalne lato nie wspomnę. Brak trakcji w zimę i przegrzewającą się gumę w lato dostałeś gratis
![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava ![]() |
Na najbliższą zimę do dość słabego RWD wrzuciłem nowe Michelin Cross Climate. Na razie, na suchym/mokrym asfalcie przy wysokich temperaturach jest OK, trzyma pięknie. Całkiem ciche jak na wielosezon. Auto dotąd jeździło całorocznie na zimowych firestone z 2011 roku więc przesiadka na Michelin Cross Climate z 2023 roku jest na plus. Ciekaw jestem tylko jak będzie w śniegu i przy ujemnych temperaturach. Miałem Cross climate 170KM diesel, FWD, bez szpery: Miasto - luzik, cały rok Autostrada - luzik, cały rok, nawet w deszczu Zima - luzik, lekko ośnieżone było spoko, w głęboko ośnieżonym nie miałem okazji. Zmieniłem jak sobie przypomniałem po 5 latach żeby sprawdzić bieżnik i się okazało, że ciutek za mało już było ![]() Także z ekonomicznego punktu widzenia... 5 lat i okolice 70kkm od założenia do zrzucenia. -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Będzie hujowo jak barszcz. To NIE są opony zimowe i nawet obok takich nie leżały. W górach właściciele tych opon rozpaczliwie kupują łańcuchy albo zmieniają na Dębice. Zobacz jak wygląda jej bieżnik ile ma lamelek to zrozumiesz. Jakim cudem w zimowych oponach producenci chwalą się lamelkami 3D które wraz ze zużyciem bieżnika wręcz się namnażają i jest ich całe multum. Robisz prosty test - w zimę jak jest ślisko na przód zakładasz byle jakie zimówki nawet nie nowe a na tył nowe krosklimaty. Potem bawisz się w drift na całego ![]() Już nie móiąc o tym że zakup wielosezonów to jest ekonomiczna pomyłka dla osob które jednak w zimę jeżdżą w zimowycwh warunkach a nie robią awanturę jak spadnie 3cm śniegu "gdzie są drogowcy". Przez 15 lat na 4-5 autach zmieniałem sezonówki co sezon. Na każdym aucie, czy to było BMW M5, czy stare W124 za grosze. Już nie mówię nawet o kosztach, ale samo myślenie o tym jest męczące. Do tego średnio każdy z tych moich samochodów robił 4-5 tys km rocznie. Wiec 10 letnie opony mialy mega bieznik jeszcze, a i tak nadają sie do smieci ze wzgledu na wiek. Pomyślałem ze na 1-2 autach zaryzykuje wielosezon. I tak jeżdzę 95% czasu po mieście. Jak będzie mega śnieżyca to wezme FWD z nowymi zimówkami tego dnia i w czym problem? W góry nie będę jechał na wielosezonie jeszcze RWD. |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
już tłumaczę dlaczego nie jest ekonomicznym i dobrym rozwiązaniem. Opona zimowa w momencie gdy bieżnik jest niższy niż okolice 5mm praktycznie przestaje być oponą zimową bo słabo wtedy sobie radzi i zazwyczaj wtedy kupuje się następny komplet. Ale opona letnia nawet przy tych 3mm nadal jest spoko. W przypadku wielosezonu musisz ją wyrzucić do kosza bo zima się skończyła. O szybszym zużywaniu się wielosezonu w gorące upalne lato nie wspomnę. Brak trakcji w zimę i przegrzewającą się gumę w lato dostałeś gratis ![]() Przy jednym jedynym aucie w domu to oczywiście racja co piszesz i wtedy warto/trzeba mieć dwa komplety sezonówek. Przy większej ilości aut i małych przebiegach, to jest róznie. Tym autem na który wrzuciłem wielosezon zrobiłem 15 tys km przez 5 lat. Opony mi się strasznie zestarzały, a bieżnik i tak mają. Zobaczymy jaka będzie zima w tym roku. Zreszta mam pierwszą zimę bez auta ze stałym 4x4 we flocie. Miałem 10 lat subaru, jak je kupiłem to kupiłem nowe 4 zimowki. Zrobilem na nich jakieś 20 tys km przez ten czas, bieżnik był mega.... ale rocznika opon nie oszukasz.... |
|
|
![]()
Post
#345
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Także z ekonomicznego punktu widzenia... 5 lat i okolice 70kkm od założenia do zrzucenia. No więc to zależy ile kto kilometrów robi. Ja przez 5 lat nie zrobię tych 70 tysięcy km. Nawet 3-4 autami razem. Tym konkretnym jak zrobię 15-20 tys km przez 5 lat to maksimum. A pewnie mniej nawet. Zależy od cen paliwa i jakie inne auta będą we flocie. |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
już tłumaczę dlaczego nie jest ekonomicznym i dobrym rozwiązaniem. Opona zimowa w momencie gdy bieżnik jest niższy niż okolice 5mm praktycznie przestaje być oponą zimową bo słabo wtedy sobie radzi i zazwyczaj wtedy kupuje się następny komplet. Ale opona letnia nawet przy tych 3mm nadal jest spoko. W przypadku wielosezonu musisz ją wyrzucić do kosza bo zima się skończyła. O szybszym zużywaniu się wielosezonu w gorące upalne lato nie wspomnę. Brak trakcji w zimę i przegrzewającą się gumę w lato dostałeś gratis ![]() Tylko w Polsce 80% czasu mamy pogodę przejściową. Upalne lato trwa 2-3 miesiace max, prawdziwej zimy ze sniegiem nie ma, albo jest 2 tygodnie. Jak w ostatnim roku. |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Mazda mx5 na wielosezonie w górach staje pod pierwsze mocniejsze wzniesienie. Na prawdziwej wąskiej zimie, nie ma siły zerwać trakcji na drugim biegu
![]() |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Trzeba też dodać że są różne opony wielosezonowe. Jedne bardziej letnie a inne zimowe. Ja kupuję wielosezony matadora do dostawczego nissana cabstara. Wyglądają jak zimówka tylko może mają trochę inną mieszankę. W tym aucie sprawują się idealnie. W lecie nie mam uwag zwłaszcza że to mega muł i żadnych prędkości nie rozwija. Za to zimą na letnich nie dało się autentycznie ruszyć z miejsca nie mówiąc już o jeździe, a na tych jadę praktycznie po czym chce.
![]() Tu np ślady tylko po mnie bo wcześniej nikt po trawniku jeździć nie musiał. Może na foto nie widać ,ale gdzie niegdzie było towaru spokojnie do kolan. |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Kylo +1
Dokładnie jest jak piszesz i crossclimate są tu wybitnie letnie. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#350
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Na W124 300d kupiłem przedwczoraj Dębice całoroczne z 2023 roku. Dotąd auto cały rok śmigało na zimowych Michelin Alpin z 2012 roku. Zobaczymy jak będzie w zimę.
Jeszcze zastanawiam się co założyć na peugeota 406. Może kupię jednak dwa komplety lato/zima. Z drugiej strony taka inwestycja do tak starego auta???? |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Na W124 300d kupiłem przedwczoraj Dębice całoroczne z 2023 roku. Dotąd auto cały rok śmigało na zimowych Michelin Alpin z 2012 roku. Zobaczymy jak będzie w zimę. Jeszcze zastanawiam się co założyć na peugeota 406. Może kupię jednak dwa komplety lato/zima. Z drugiej strony taka inwestycja do tak starego auta???? Szczerze wk... mnie ten argument. Od kiedy to cena opony ma być proporcjonalna do wartości auta ? wiek ma wręcz odwrotne znaczenie przy zakupie opon do starego strucla ponieważ gorzej hamuje niż nowoczesne auta i tym lepsze opony mieć powinien na sobie żeby uniknąć stłuczki. Jedna kolizja i niejeden komplet opon pójdzie w gwizdek. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#352
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Szczerze wk... mnie ten argument. Od kiedy to cena opony ma być proporcjonalna do wartości auta ? wiek ma wręcz odwrotne znaczenie przy zakupie opon do starego strucla ponieważ gorzej hamuje niż nowoczesne auta i tym lepsze opony mieć powinien na sobie żeby uniknąć stłuczki. Jedna kolizja i niejeden komplet opon pójdzie w gwizdek. Oczywiście masz sporo racji, co do argumentu oponowego. 95% Polaków ma jednak inne zdanie w tym temacie. Ja też zawsze brałem najlepsze, nowe opony, na jakie było mnie stać - stad na 4/5 autach miałem po 2 komplety, bo zawsze miałem sezonowe. Dotąd. Po prostu jest teraz coraz drożej, opony też, żyje się coraz ciężej. W 406 progi robiłem, rok temu, 3700zl poszło. Więc na oponach TROCHE trzeba oszczędzić, np kupujac jeden komplet nowy zamiast 2. Kto dzisiaj robi blachę w zwykłym dupowozie, nie jakimś kultowym mocnym coupe? ja zrobiłem, bo jednak chcę mieć auto sprawne... co nie znaczy że musza być 2 komplety nowych drogich opon... Do 406 leje millersa CFS 5w40, to juz drugi raz sprzedawca w sklepie sie dziwił... Taki olej do takiego auta? Mówi że ludzie do nowych drogich aut oszczędzają na oleju i żałują kasy na millersa. A ja do auta wartego 2-3 tysiące leje olej za ponad 200 zł ![]() |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Oczywiście masz sporo racji, co do argumentu oponowego. 95% Polaków ma jednak inne zdanie w tym temacie. Ja też zawsze brałem najlepsze, nowe opony, na jakie było mnie stać - stad na 4/5 autach miałem po 2 komplety, bo zawsze miałem sezonowe. Dotąd. Po prostu jest teraz coraz drożej, opony też, żyje się coraz ciężej. W 406 progi robiłem, rok temu, 3700zl poszło. Więc na oponach TROCHE trzeba oszczędzić, np kupujac jeden komplet nowy zamiast 2. Kto dzisiaj robi blachę w zwykłym dupowozie, nie jakimś kultowym mocnym coupe? ja zrobiłem, bo jednak chcę mieć auto sprawne... co nie znaczy że musza być 2 komplety nowych drogich opon... Do 406 leje millersa CFS 5w40, to juz drugi raz sprzedawca w sklepie sie dziwił... Taki olej do takiego auta? Mówi że ludzie do nowych drogich aut oszczędzają na oleju i żałują kasy na millersa. A ja do auta wartego 2-3 tysiące leje olej za ponad 200 zł ![]() jak dobrze poszukasz a tu polecam albo Ceneo albo Allegro to znajdziesz końcówki np. po dwie opony i wtedy sprzedają je dużo taniej. Tu dwie tam dwie i masz już komplet. Ja tak często "zbieram" komplety. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#354
|
|
User Dołączył: Thu, 09 September 2010 Skąd: Suchedniów(TSK)/Pruszków ![]() |
Panowie potrzebuję pomocy w wyborze opon zimowych 225/45R17, zostałem poproszony przez znajomą o pomoc w zakupie opon zimowych. Świeży kierowca to będzie jej pierwsza zima auto civic viii budżet na opony maks 450zł szt, auto będzie jeździć głównie w Krakowie i trasy Krk-Kielce.
Z opon które biorę pod uwagę to: - nexen winguard sport 2 -yokohama blue earth v906 -kumho wintercraft wp52 Skłaniam się ku yokohamie ale może coś innego w tym budżecie? |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
dołożyć do goodyear ultragrip o ile wogóle są droższe. Tu nie ma oszczędności.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#356
|
|
User Dołączył: Thu, 09 September 2010 Skąd: Suchedniów(TSK)/Pruszków ![]() |
Goodyear sztuka 500+, ja tylko doradzam niestety budżet na opony maks 1800zł i w tym przedziale trzeba coś wybrać.
|
|
|
![]()
Post
#357
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Trzeba przedstawić plusy dodatnie
![]() Generalnie no kierował bym się w tym momencie wynikami testów. Ja na Nexenie się trochę zawiodłem po pełnych optymizmu wynikach testów spodziewałem się czegoś ok a dostałem przereklamowany produkt coś jak kiedyś Nokiany (raz się zraziłem jak dopiero wchodziły z wielką pompą na rynek potem już nigdy tego gówna nie kupiłem i sprzedałem jeszcze tej samej zimy i zamieniłem właśnie na Goodyeary które niezmiennie do dziś utwoerdają mnie w dobrym wyborze) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#358
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
kupiłem kiedyś Goodyear-y za opiniami z tego forum. Warto dołożyć, bo chyba najlepsze, najbardziej przewidywalne opony zimowe jakie miałem. Mam teraz na zimę conti i hankook i do Goodyear się nie umywają. Następne znowu kupię goodyear
![]() |
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Karkonosze ![]() |
W rozmiarze 205/55R16 91H, auto to Corolla hybryda, użytkowana w mieście i trochę autostrady, mając do wyboru
Hankook Winter i*cept RS3 (W462) Kleber Krisalp HP 3 Uniroyal WinterExpert Barum Polaris 5 Parametrami i w testach Hankook wypada bardzo dobrze. Co byście wybrali? -------------------- ...w poszukiwaniu odpowiedniego auta
|
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 22:04 |