![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Kylo - faktycznie, że są. Kurde, Targum podoba mi się bardziej bieżnikowo, ale już jestem po słowie z kumplem i będę miał taniej te Profile. Ciekawe, jak się sprawdzą, to może takie opony do daily zastosować na sezon 2021/2022? Czy raczej słabo z bieżnikowymi?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Sprawdzisz w toyocie to zobaczysz.
Ja od dawna kupowałem do dupowozu co najmniej tzw średnią półkę tj jakieś firestone czy uniroyale, ale w zeszłym roku stwierdziłem że spróbuje budżetowo te kormorany i zadowolony z nich jestem. No może pomijając żedziś będę na tym mrozie próbował założyć płyte pod silnikiem bo zachciało mi się po polach jeździć. ![]() Jak uda mi się odpalić to moje e36 przed końcem zimy to myślę żeby tam też kupić nalewy. Tylko też patrze i patrze i nie wiem jaki bieżnik. Zawsze to potem mogą być na szutry, a przy moich przebiegach to i na dojazd na kołach na trackday pewnie by były. |
|
|
![]()
Post
#263
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Kurde, dzięki za dylemat, tj czy Profil czy Targum ![]() Profil taki typowo skandynawski jest na śnieg i lód i tylko na śnieg i lód ;-) Na deszcz są opony deszczowe ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
Ale zdarzają się takie warunki że masz śnieg czy lód, a czasem wydarte i jest mokry asfalt. No zastanawiam się właśnie czy kupić winter extreme czy coś nieco łagodniejszego w stylu tego targuma który chyba powinien być nieco bardziej wszechstronny.
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Profil taki typowo skandynawski jest na śnieg i lód i tylko na śnieg i lód ;-) Na deszcz są opony deszczowe ;-) No gdzie na lód, przecież to kolce są potrzebne ![]() Z drugiej strony, to z nalewek testowałem tylko Markguma, kiedyś był polecany na tym forum. Profila miałem sprawdzić, ale odpuściłem. Masz może porównanie jak Profil wypada w porównaniu z Conti TS860 (chyba najlepsza zimówka jaką miałem, zajeździłem w jedną zimę), Fulda Kristal (może i dobrze trzymała, ale szybko sie zużywała) i GoodYear UG-8 (na śniegu i mokrym nawet dobrze, ale ja miałem MADEINPOLAND i samochód pływał na suchej nawierzchni) Wiele lat za siedmioma górami miałem jakaś starszą UG, nie pamiętam którą, w dodatku była używką i śnieg/mokry/stabilność były o wiele lepsze. |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
No gdzie na lód, przecież to kolce są potrzebne ![]() Z drugiej strony, to z nalewek testowałem tylko Markguma, kiedyś był polecany na tym forum. Profila miałem sprawdzić, ale odpuściłem. Masz może porównanie jak Profil wypada w porównaniu z Conti TS860 (chyba najlepsza zimówka jaką miałem, zajeździłem w jedną zimę), Fulda Kristal (może i dobrze trzymała, ale szybko sie zużywała) i GoodYear UG-8 (na śniegu i mokrym nawet dobrze, ale ja miałem MADEINPOLAND i samochód pływał na suchej nawierzchni) Wiele lat za siedmioma górami miałem jakaś starszą UG, nie pamiętam którą, w dodatku była używką i śnieg/mokry/stabilność były o wiele lepsze. Przyjechałem na UG-9 skądinąd świetne opony na Modlin śnieg i lód, było też sporo 4 łapów. Rozjechał nas wszystkich gość jeżdżący FWD na właśnie profilach. To potem sam sobie kupiłem i na śniegu i lodziku pod spodem sporo lepsza niż UG. W każdych innych warunkach gorsza -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
#Kylo - faktycznie, że są. Kurde, Targum podoba mi się bardziej bieżnikowo, ale już jestem po słowie z kumplem i będę miał taniej te Profile. Ciekawe, jak się sprawdzą, to może takie opony do daily zastosować na sezon 2021/2022? Czy raczej słabo z bieżnikowymi? Nie warto. O ile do zimowego upalania (czyli po prostu na białe) nalewki są rewelacyjne, to na daily się nie nadają. Asfalt to nie ich żywioł. Z mojego doświadczenia na daily jeśli opony na asfalt i przy okazji bardzo dobre na śniegu to UG9+, a jeśli głównie na asfalt to Michelin Alpin 6 - bardzo trwałe, świetne na asfalcie (suchym i mokrym), ale na śniegu gorsze. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Ok Panowie, ale teraz pytanie odnośnie tych Profili - które są dobre? Bo teraz to już trochę się pogubiłem. Zamówiłem niby model Winter Maxx, ale oni mają jeszcze kilka innych modeli: Alpiner Evo, HP8, Inga, Maxx Snow 7, Pro Snow 780, Pro Snow 790, Winter Maxx Evo, ... Ogólnie idzie się pogubić, bo np Winter Maxx a Winter Maxx Evo to bieżnik wygląda zupełnie inaczej. Oczywiście np Profil w 2018 roku przykładowo miał jeszcze inne nazwy opon (i tym samym bieżnik). Więc Profil profilem i niby chwalicie, ale... który model
![]() ale co ciekawe, kumpel przytargał mi 195/55R15 Winter Maxxy, bo niby nie było akurat 225/xxR16. Patrzyłem przed weekendem to były Winter Maxxy w takim rozmiarze, a teraz już nie ma ![]() |
|
|
![]()
Post
#269
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wbij rozmiar to wybór się zawęzi.
Winter Extrema i Alpiner to były te mocne bieżniki na śnieg. |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Nevada - ok, widzę już bieżnik i opis opon. Opis producenta nawet mówi sam za siebie "Bardzo agresywny, kierunkowy wzór zapewniający bezpieczeństwo nawet w surowych, zimowych warunkach. Bieżnik dostosowany do głębokiego śniegu i oblodzonej nawierzchni."
Nic, nie trafiłem w takim razie z tymi Profilami, bo zamówiłem Winter Maxx, które z kolei mają opis niezbyt ciekawy - "Bieżnik dostosowany do jazdy miejskiej, sprawdza się na lekko ośnieżonej drodze. Wzór zapewnia wysoki komfort jazdy, a symetryczne umieszczone kostki, gęsto pokryte lamelami, znacząco skracają drogę hamowania." Bieżnik wygląda jakby miały dobrze hamować właśnie, ewentualnie ruszać z miejsca. |
|
|
![]()
Post
#271
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
To niestety nie to, te które zamówiłeś to zamienniki zwykłych zimowek, do miasta, zgodnie z opisem. Te które poleciliśmy na śnieg to właśnie bieżniki stricte śniegowe polecane przez kolegę wyżej - i dlatego one tak dobrze wypadają w trudnych warunkach, bo mają agresywny bieżnik i miękką mieszankę, znacznie bardziej ukierunkowane na śnieg niż popularne modele „normalnych” producentów.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
U mnie spadło dużo śniegu, w całym mieście nie ma "czarnych" dróg. U was też tak jest? Na jakich oponach jeździcie i jak sobie radzą na śniegu?
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
W lbn armageddon, fwd na nokianach wr d4 i jestem pod mega wrazeniem
Auto stalo od wczoraj do 14 na parkingu ktory nie byl odsniezany. Szedlem do auta i sie zastanawialem czy wgl jest sens bo zapadam sie w sniegu idac. Odpalilem i pojechalem jak nigdy nic ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 29 January 2021 ![]() |
Ja myślałem, że nie dam rady dojechać na dziadowskich dębicach navigator 2 (całoroczne), ale bez problemu dało się przejechać. Największym problemem było to, że mam dość niskie auto i śnieg mnie blokował, ale po wyjeżdżonym śniegu było git.
O tych nokianach słyszałem dobre opinię tylko podobno mają problemy z pękaniem. Jak to jest u Ciebie? |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 ![]() |
W lbn armageddon, fwd na nokianach wr d4 i jestem pod mega wrazeniem Auto stalo od wczoraj do 14 na parkingu ktory nie byl odsniezany. Szedlem do auta i sie zastanawialem czy wgl jest sens bo zapadam sie w sniegu idac. Odpalilem i pojechalem jak nigdy nic ![]() ![]() Jest zimno więc śnieg jest suchy także nie jest tak ciężko. No i nie koniecznie trzeba mieć nokiana. Dziś jeździłem po podlubelskich wioskach rwd z kormoranem. Śniegu tona pod spodem lód i dawało rade tylko spód szorował. |
|
|
![]()
Post
#276
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Ja myślałem, że nie dam rady dojechać na dziadowskich dębicach navigator 2 (całoroczne), ale bez problemu dało się przejechać. Największym problemem było to, że mam dość niskie auto i śnieg mnie blokował, ale po wyjeżdżonym śniegu było git. O tych nokianach słyszałem dobre opinię tylko podobno mają problemy z pękaniem. Jak to jest u Ciebie? Dla mnie to tak naprawde 1 sezon na tym nokianie bo w zeszlym przejechalem 500km na zimowkach:) Co do pekania to nie widze problemu skoro pekanie pojawia sie po 3 katach to ja juz bd kolejne opony na auto wrzucac. Kto madry jezdzi tyle czasu na zimowce |
|
|
![]()
Post
#277
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Dla mnie to tak naprawde 1 sezon na tym nokianie bo w zeszlym przejechalem 500km na zimowkach:) Co do pekania to nie widze problemu skoro pekanie pojawia sie po 3 katach to ja juz bd kolejne opony na auto wrzucac. Kto madry jezdzi tyle czasu na zimowce ten który nie popierdala codzień do roboty a po 3 latach zimówka ma nadal 6mm. Jakoś nie lubię wyrzucać pieniędzyw błoto i dzielić ludzi na lepszych i gorszych w zależności od lat jego opony zimowej. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#278
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
ten który nie popierdala codzień do roboty a po 3 latach zimówka ma nadal 6mm. Jakoś nie lubię wyrzucać pieniędzyw błoto i dzielić ludzi na lepszych i gorszych w zależności od lat jego opony zimowej. Sam dobrze wiesz ze po 3 latach zimowka to juz nie ta sama opona. Pomimo 6mm bieznika jest juz twarda |
|
|
![]()
Post
#279
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Sam dobrze wiesz ze po 3 latach zimowka to juz nie ta sama opona. Pomimo 6mm bieznika jest juz twarda dobrze przechowywana i w porę zmieniona a nie zakatowana na gorącym asflacie nadal jest dobrą oponą. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#280
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Paweł - muszę liczyć w takim razie, że śniegu będzie niewiele i te Profile Winter Maxx co kupiłem będą miał odpowiednie warunki dla siebie
![]() #Batorer - Dayton DW510 DOT 2014 bodajże i dają radę. Mięsa jeszcze sporo i jestem z nich mega zadowolony. Z każdego śniegu się wykopują, gorzej jak jest takie bardzo wodniste błoto pośniegowe (takie, że naciskasz stopą i robi się ciapa), ale z takim czymś to chyba każda opona będzie miałą problem, bo nie ma jak się wgryźć skoro to takie miękkie. Natomiast te warunki co były wczoraj i dzisiaj (dzisiaj jest nieco lepiej), to auto z lekkością wyjeżdża z zasp takich gdzie na seryjnym zawieszeniu w mitsubishi lancerze FWD zderzakiem zahaczam. Po prostu ruszam z miejsca i samochód nawet się nie zastanawia, nie zagrzebie ani razu tylko jedzie do przodu. W zakrętach nie testowałem nigdy tak na ostro tych opon, ale czuję się bezpiecznie jeżdżąc na nich w dalszą trasę np. Swoją drogą odnalazłem zaletę słabych, wolnossących jednostek (w moim przypadku 1.6 117KM). Taki silnik idealnie sprawuje się właśnie na śniegu, z wyjazdów z zasp itp. Moc rozwijana liniowo, dużo nie trzeba wciskać gazu itp. Jak miałem FWD 200KM+ turbo, to gozrej mi się jeździło w takich warunkach ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 12:53 |