![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Nie ma zimowki do wszystkiego, tak samo jak nie ma UHP do wszystkiego.
-------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Co do testow adac to brać je z przymrużeniem oka. Pamiętamy chyba akcje z podmianami opon przez producentów na lepszą mieszanke a w sklepach co innego i innch kilka wałków o których media pisały.
Na jeździłem na conti 850p i na hankokach(modelu nie pamiętam, ale sprawdzę) Na mokrym lepiej kleja hankoki. Wszystkie 205/50r17 |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Ja mam Performance G1 w KJS-owej Astrze. Mało na tym w sumie jeździłem, ale na suchym jakieś niestabilne się wydają. Na śniegu jest ok, ale na asfalcie to szału nie ma. Nie oczekuję parametrów semi slicka, ale i tak jakoś mi te opony niezbyt pasowały. Spodziewałem się więcej po napisie Performance ;).
Teraz szukam czegoś do auta na co dzień na zimę - 205/55R16. Jakieś pomysły? -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 04 February 2009 ![]() |
Kurde, przeczytalem caly watek chyba 2 razy i wlasnie conti 850p byly bardzo polecane, opinie gdzies indziej w necie rowniez pozytywne. Ale ostatnie 2 wpisy na ich temat powoduja, ze chyba znow nie wiem co kupic i szukam czegos w rozmiarze 205/60/16 lub 225/55/16 gdzie glownie 70% przebiegu to autostrada, 10% krotkie dojazdy po miescie (to raczej zaden problem) no i 20% jazda po gorach aby dojechac na narty. Warunki sa rozne, przewaznie jest odsniezone i calkiem ok, ale kilka razy zdarzylo mi sie w zeszlym sezonie jezdzic po bialym, bloto posniegowe, mokro itd...
Oczywiscie zgadzam sie, ze nie ma opon do wszystkiego, bo jak cos je do wszystkiego to jest do dupy ![]() Jakies sugestie ? Obecnie na felgach byly jakies wiekowe goodyear'y kupione wraz z autem, ktore na autostradzie byly wlasnie jak ponton, a w sniegu i blocie kompletnie nie dawaly rady ![]() -------------------- Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
Ja mam Performance G1 w KJS-owej Astrze. Mało na tym w sumie jeździłem, ale na suchym jakieś niestabilne się wydają. Na śniegu jest ok, ale na asfalcie to szału nie ma. Nie oczekuję parametrów semi slicka, ale i tak jakoś mi te opony niezbyt pasowały. Spodziewałem się więcej po napisie Performance ;). Teraz szukam czegoś do auta na co dzień na zimę - 205/55R16. Jakieś pomysły? a na mokrym ewentualnie w zwyklych zimowych warunkach? nie szukam opon zimowych do upalania tylko do normalnej jazdy. zastanawiam sie nad Performance G1 lub ts860 ,ewentualnie witner sport 5 |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Na mokrym było ok, jak na zimówkę. Nie pamiętam, żebym miał jakieś problemy, choć jeździłem na tym rok temu
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
conti ts860 na mokrym rpzy 6 stopniach dzisiaj spisywaly sie calkiem przyzwoicie. hamwoanie ok, zarzucania dupy przy srendich przeciazeniach w zakretach brak. jedynie ta niestabilnosc na suchym przy temerpaturze powyzej 10 stopni ale chyba nie powinno sie tego brac pod uwage przy zakupie. nikt chyba od zimowki nie bedzie oczekiwal przeciazen w luku wiekszych niz 0,5G. zreszta jak bieznik zjedzie do 4-5 mm powinno byc duzo bardziej stabilnie na suchym.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
conti ts860 na mokrym rpzy 6 stopniach dzisiaj spisywaly sie calkiem przyzwoicie. hamwoanie ok, zarzucania dupy przy srendich przeciazeniach w zakretach brak. jedynie ta niestabilnosc na suchym przy temerpaturze powyzej 10 stopni ale chyba nie powinno sie tego brac pod uwage przy zakupie. nikt chyba od zimowki nie bedzie oczekiwal przeciazen w luku wiekszych niz 0,5G. zreszta jak bieznik zjedzie do 4-5 mm powinno byc duzo bardziej stabilnie na suchym.
ug9 i conti ts860 sa bardzo miekkie, zwlaszcza boki. na ug9 jezdzilem i na sniegu i na mokrym i na suchym. na sniegu bardzo stabilne. na autostradzie przy 140 przekraczalem sciezki pozostawione przez plug miedzy pasami na autostradzie i nie bylo poslizgow wiec super. trakcja tez bardzo dobra na sniegu. na mokrym daleko do letnich i dosc szybko wpadaly w poslizg przy hamwoaniu. na suchym gumowaty uklad kierowniczy i ociazaly. im mniej bieznika tym auto prowadzilo sie na suchym lepiej. wytrzymaly u mnie 2 sezony czyli jakies 20 tys km do zdarcia do 1mm. conti ts860 wypowiem sie jak na sniegu za pare miesiecy. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
piwo czyli ts 860 lepiej na mokrym niz UG9?
swego czasu mialem UG7+ . na sniegu mega. na wodzie ok. na suchym lipa przy hamowaniu.nokian wrd3 na sniegu trakcja slaba , na wodzie hamowanie tez nie za dobre. na suchym mega teraz priorytetem dla mnie jest jednak mokro i bloto posniegowe bo na suchym bez szalenstw na wszystkim pojedzie . a nokiany na blocie ze sniegiem wg mnie byly niebezpieczne. ruszanie zawsze wymuszalo ASR. a majac ug7+ wyciagnalem auto z rowu ktore lezalo na boku. gdzie stalem kolami na ubitym sniegu, majac FWD ogolnie z ug7+ bylem bardziej zadowolony. Ug9 ma podobny bierznik do ug7+ btw dzis przy +5 w deszczu r1r nadal były super |
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
wydaje mi sie ze lepsze na mokrym jest ts860. hamowania lepsze. na lukach tez ok. mowie problemy sie zaczynaja od 0,5G w luku na suchym.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 28 April 2016 ![]() |
piwo, pytałem na forum mx5, mógłbyś coś doradzić w rozmiarze 215/45/r17 ? Miałem Nokiany Hakkapelitta R2 i były tragiczne. W głębokim śniegu super, ale w deszczu i błocie były przerażające.
Myślałem o Conti TS 850P, możesz coś o nich powiedzieć ? |
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
piwo, pytałem na forum mx5, mógłbyś coś doradzić w rozmiarze 215/45/r17 ? Miałem Nokiany Hakkapelitta R2 i były tragiczne. W głębokim śniegu super, ale w deszczu i błocie były przerażające. Myślałem o Conti TS 850P, możesz coś o nich powiedzieć ? ja mam tylko porównanie ts860 ddo ug9 nic więcej. no może ug8 ktor tez na sniegu rewelacyjnie się spisywalo. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
ogolnie widzę ze ug od 7 sa super na śniegu. suche zle. mokre srednio. na suche sa bardzo ok nokuany wrd3. ja chyba zaryzykuje ts860. najbardziej zrównoważone
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 October 2016 ![]() |
A Nokian WR A4? Z tego co patrze po etykiecie to mają zbliżone parametry do Nokiana WR D4, a takowe posiadam u siebie w samochodzie na codzień. Powiem wam, że spisują się wyśmienicie. Kupiłem je rok temu i testowałem w różnych warunkach - zawsze byłem pełen podziwu. Jedyna sprawa to trzeba pamiętać, żeby kupić nowe i prawidłowo je przechowywać.
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
a to jak je przechowywac ? w suchym garażu to za mało?
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
nokian wrd3 na sniegu trakcja slaba , na wodzie hamowanie tez nie za dobre. na suchym mega teraz priorytetem dla mnie jest jednak mokro i bloto posniegowe bo na suchym bez szalenstw na wszystkim pojedzie . a nokiany na blocie ze sniegiem wg mnie byly niebezpieczne. ruszanie zawsze wymuszalo ASR. Dziwi mnie Twoja opinia na temat Nokianów. Dwie ostatnie zimy przejeździłem na wrd3 i złego słowa powiedzieć nie mogę. Czy to na śniegu czy na mokrym zawsze było ok. Może to kwestia kraju produkcji. Moje zostały wyprodukowane w Finlandii. -------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
Dziwi mnie Twoja opinia na temat Nokianów. Dwie ostatnie zimy przejeździłem na wrd3 i złego słowa powiedzieć nie mogę. Czy to na śniegu czy na mokrym zawsze było ok. Może to kwestia kraju produkcji. Moje zostały wyprodukowane w Finlandii. u mnie rosja. ale mysle ze glownym czynnikiem jest to ze poprzednio jezdzilem na ultra grip7+ ktora byla fenomenalną sniegowka.(na suchym duzo slabiej niz wrd3) ale na sniegu zrywała kapcie |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 March 2010 ![]() |
W mojej ocenie Continental ContiWinterContact TS850 (w moim przypadku w rozmiarze 235/45/17) jest kozacką oponą. Co prawda jeździ w quattro. ale już droga hamowania jest od napędu niezależna. Same plusy - jest stabilna, cicha, dobrze odprowadza wodę, wgryza się w śnieg. Co najważniejsze, zimówka żeby spełniała swoje założenia w najlepszy sposób musi być nowa/stosunkowo nowa.
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
W mojej ocenie Continental ContiWinterContact TS850 (w moim przypadku w rozmiarze 235/45/17) jest kozacką oponą. Co prawda jeździ w quattro. ale już droga hamowania jest od napędu niezależna. Same plusy - jest stabilna, cicha, dobrze odprowadza wodę, wgryza się w śnieg. Co najważniejsze, zimówka żeby spełniała swoje założenia w najlepszy sposób musi być nowa/stosunkowo nowa. no u mnie sytuacja z ts860 sie unormowala. moze na poczatku (przez pierwsze 1000km) opona byla niedotarta i stad mega sliska. teraz przy 5 stopniach klei juz lepiej i na mokrym i na suchym. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 05:03 |