Shoutbox 0 nowych PW 


21 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opony zimowe, Co wybrać?
Kras
post Wed, 05 Oct 2016 - 13:36
Post #101


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Nie ma zimowki do wszystkiego, tak samo jak nie ma UHP do wszystkiego.


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 05 Oct 2016 - 13:36
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kirpek
post Wed, 05 Oct 2016 - 14:49
Post #102


Forum Killer
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Szczecin





Co do testow adac to brać je z przymrużeniem oka. Pamiętamy chyba akcje z podmianami opon przez producentów na lepszą mieszanke a w sklepach co innego i innch kilka wałków o których media pisały.
Na jeździłem na conti 850p i na hankokach(modelu nie pamiętam, ale sprawdzę)
Na mokrym lepiej kleja hankoki.
Wszystkie 205/50r17
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 05 Oct 2016 - 15:05
Post #103


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Ja mam Performance G1 w KJS-owej Astrze. Mało na tym w sumie jeździłem, ale na suchym jakieś niestabilne się wydają. Na śniegu jest ok, ale na asfalcie to szału nie ma. Nie oczekuję parametrów semi slicka, ale i tak jakoś mi te opony niezbyt pasowały. Spodziewałem się więcej po napisie Performance ;).

Teraz szukam czegoś do auta na co dzień na zimę - 205/55R16. Jakieś pomysły?


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Swider
post Wed, 05 Oct 2016 - 15:14
Post #104


User
Dołączył: Wed, 04 February 2009





Kurde, przeczytalem caly watek chyba 2 razy i wlasnie conti 850p byly bardzo polecane, opinie gdzies indziej w necie rowniez pozytywne. Ale ostatnie 2 wpisy na ich temat powoduja, ze chyba znow nie wiem co kupic i szukam czegos w rozmiarze 205/60/16 lub 225/55/16 gdzie glownie 70% przebiegu to autostrada, 10% krotkie dojazdy po miescie (to raczej zaden problem) no i 20% jazda po gorach aby dojechac na narty. Warunki sa rozne, przewaznie jest odsniezone i calkiem ok, ale kilka razy zdarzylo mi sie w zeszlym sezonie jezdzic po bialym, bloto posniegowe, mokro itd...

Oczywiscie zgadzam sie, ze nie ma opon do wszystkiego, bo jak cos je do wszystkiego to jest do dupy smile.gif ale jesli na conti 850p na suchym na autostradzie auto zachowuje sie jak ponton, a na blocie itd sa przecietne to wole juz cos co lepiej poleci na autostradzie i bedzie rowniez przecietne na bialym albo blocie.

Jakies sugestie ? Obecnie na felgach byly jakies wiekowe goodyear'y kupione wraz z autem, ktore na autostradzie byly wlasnie jak ponton, a w sniegu i blocie kompletnie nie dawaly rady smile.gif


--------------------
Daihatsu Charade GTti / Nie dostaję żadnych PW, kontakt w temacie o moim Daihatsu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Wed, 05 Oct 2016 - 16:02
Post #105


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





CYTAT([Yossarian] @ Wed, 05 Oct 2016 - 15:05) *

Ja mam Performance G1 w KJS-owej Astrze. Mało na tym w sumie jeździłem, ale na suchym jakieś niestabilne się wydają. Na śniegu jest ok, ale na asfalcie to szału nie ma. Nie oczekuję parametrów semi slicka, ale i tak jakoś mi te opony niezbyt pasowały. Spodziewałem się więcej po napisie Performance ;).

Teraz szukam czegoś do auta na co dzień na zimę - 205/55R16. Jakieś pomysły?

a na mokrym ewentualnie w zwyklych zimowych warunkach? nie szukam opon zimowych do upalania tylko do normalnej jazdy. zastanawiam sie nad Performance G1 lub ts860 ,ewentualnie witner sport 5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Wed, 05 Oct 2016 - 17:42
Post #106


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Na mokrym było ok, jak na zimówkę. Nie pamiętam, żebym miał jakieś problemy, choć jeździłem na tym rok temu tongue.gif. Po prostu miałem wcześniej w E36 Ultragrip 8 i byly ok - zupełnie przyzwoita opona na zimę. No i po tym Performance G1 to się spodziewałem, ze będzie jeszcze lepsza, a jest jak dla mnie właściwie taka sama. Jakbym kupił Ultragrip 9 normalne to pewno bym nie poczuł różnicy, ale nie było w potrzebnym mi rozmiarze, to wziąłem te G1.


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 05 Oct 2016 - 18:28
Post #107


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





conti ts860 na mokrym rpzy 6 stopniach dzisiaj spisywaly sie calkiem przyzwoicie. hamwoanie ok, zarzucania dupy przy srendich przeciazeniach w zakretach brak. jedynie ta niestabilnosc na suchym przy temerpaturze powyzej 10 stopni ale chyba nie powinno sie tego brac pod uwage przy zakupie. nikt chyba od zimowki nie bedzie oczekiwal przeciazen w luku wiekszych niz 0,5G. zreszta jak bieznik zjedzie do 4-5 mm powinno byc duzo bardziej stabilnie na suchym.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 05 Oct 2016 - 18:28
Post #108


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





conti ts860 na mokrym rpzy 6 stopniach dzisiaj spisywaly sie calkiem przyzwoicie. hamwoanie ok, zarzucania dupy przy srendich przeciazeniach w zakretach brak. jedynie ta niestabilnosc na suchym przy temerpaturze powyzej 10 stopni ale chyba nie powinno sie tego brac pod uwage przy zakupie. nikt chyba od zimowki nie bedzie oczekiwal przeciazen w luku wiekszych niz 0,5G. zreszta jak bieznik zjedzie do 4-5 mm powinno byc duzo bardziej stabilnie na suchym.
ug9 i conti ts860 sa bardzo miekkie, zwlaszcza boki. na ug9 jezdzilem i na sniegu i na mokrym i na suchym. na sniegu bardzo stabilne. na autostradzie przy 140 przekraczalem sciezki pozostawione przez plug miedzy pasami na autostradzie i nie bylo poslizgow wiec super. trakcja tez bardzo dobra na sniegu. na mokrym daleko do letnich i dosc szybko wpadaly w poslizg przy hamwoaniu. na suchym gumowaty uklad kierowniczy i ociazaly. im mniej bieznika tym auto prowadzilo sie na suchym lepiej. wytrzymaly u mnie 2 sezony czyli jakies 20 tys km do zdarcia do 1mm. conti ts860 wypowiem sie jak na sniegu za pare miesiecy.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Wed, 05 Oct 2016 - 18:36
Post #109


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





piwo czyli ts 860 lepiej na mokrym niz UG9?

swego czasu mialem UG7+ . na sniegu mega. na wodzie ok. na suchym lipa przy hamowaniu.nokian wrd3 na sniegu trakcja slaba , na wodzie hamowanie tez nie za dobre. na suchym mega

teraz priorytetem dla mnie jest jednak mokro i bloto posniegowe bo na suchym bez szalenstw na wszystkim pojedzie . a nokiany na blocie ze sniegiem wg mnie byly niebezpieczne. ruszanie zawsze wymuszalo ASR. a majac ug7+ wyciagnalem auto z rowu ktore lezalo na boku. gdzie stalem kolami na ubitym sniegu, majac FWD

ogolnie z ug7+ bylem bardziej zadowolony. Ug9 ma podobny bierznik do ug7+

btw dzis przy +5 w deszczu r1r nadal były super
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 05 Oct 2016 - 19:20
Post #110


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





wydaje mi sie ze lepsze na mokrym jest ts860. hamowania lepsze. na lukach tez ok. mowie problemy sie zaczynaja od 0,5G w luku na suchym.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
unaimed1337
post Wed, 05 Oct 2016 - 22:19
Post #111


Rookie
Dołączył: Thu, 28 April 2016





piwo, pytałem na forum mx5, mógłbyś coś doradzić w rozmiarze 215/45/r17 ? Miałem Nokiany Hakkapelitta R2 i były tragiczne. W głębokim śniegu super, ale w deszczu i błocie były przerażające.
Myślałem o Conti TS 850P, możesz coś o nich powiedzieć ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Thu, 06 Oct 2016 - 06:06
Post #112


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(unaimed1337 @ Wed, 05 Oct 2016 - 22:19) *
piwo, pytałem na forum mx5, mógłbyś coś doradzić w rozmiarze 215/45/r17 ? Miałem Nokiany Hakkapelitta R2 i były tragiczne. W głębokim śniegu super, ale w deszczu i błocie były przerażające.
Myślałem o Conti TS 850P, możesz coś o nich powiedzieć ?

ja mam tylko porównanie ts860 ddo ug9 nic więcej. no może ug8 ktor tez na sniegu rewelacyjnie się spisywalo.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Thu, 06 Oct 2016 - 09:36
Post #113


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





ogolnie widzę ze ug od 7 sa super na śniegu. suche zle. mokre srednio. na suche sa bardzo ok nokuany wrd3. ja chyba zaryzykuje ts860. najbardziej zrównoważone
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RapStyle
post Thu, 06 Oct 2016 - 09:39
Post #114


Rookie
Dołączył: Thu, 06 October 2016





A Nokian WR A4? Z tego co patrze po etykiecie to mają zbliżone parametry do Nokiana WR D4, a takowe posiadam u siebie w samochodzie na codzień. Powiem wam, że spisują się wyśmienicie. Kupiłem je rok temu i testowałem w różnych warunkach - zawsze byłem pełen podziwu. Jedyna sprawa to trzeba pamiętać, żeby kupić nowe i prawidłowo je przechowywać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Thu, 06 Oct 2016 - 10:52
Post #115


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





a to jak je przechowywac ? w suchym garażu to za mało?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Mon, 10 Oct 2016 - 09:09
Post #116


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





nowe testy

http://www.gtue.de/Privatkunden/Aktuelle_I....html?nav=58943

http://www.autobild.de/artikel/winterreife...6-10811081.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tumba
post Tue, 11 Oct 2016 - 23:02
Post #117


Frequent User
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: Rzeszów





CYTAT(xtremesystems @ Wed, 05 Oct 2016 - 18:36) *
nokian wrd3 na sniegu trakcja slaba , na wodzie hamowanie tez nie za dobre. na suchym mega

teraz priorytetem dla mnie jest jednak mokro i bloto posniegowe bo na suchym bez szalenstw na wszystkim pojedzie . a nokiany na blocie ze sniegiem wg mnie byly niebezpieczne. ruszanie zawsze wymuszalo ASR.


Dziwi mnie Twoja opinia na temat Nokianów. Dwie ostatnie zimy przejeździłem na wrd3 i złego słowa powiedzieć nie mogę. Czy to na śniegu czy na mokrym zawsze było ok.
Może to kwestia kraju produkcji. Moje zostały wyprodukowane w Finlandii.


--------------------
306 GTI-6
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Wed, 12 Oct 2016 - 09:41
Post #118


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





CYTAT(tumba @ Tue, 11 Oct 2016 - 23:02) *
Dziwi mnie Twoja opinia na temat Nokianów. Dwie ostatnie zimy przejeździłem na wrd3 i złego słowa powiedzieć nie mogę. Czy to na śniegu czy na mokrym zawsze było ok.
Może to kwestia kraju produkcji. Moje zostały wyprodukowane w Finlandii.

u mnie rosja. ale mysle ze glownym czynnikiem jest to ze poprzednio jezdzilem na ultra grip7+ ktora byla fenomenalną sniegowka.(na suchym duzo slabiej niz wrd3) ale na sniegu zrywała kapcie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adamlass
post Wed, 12 Oct 2016 - 11:13
Post #119


Frequent User
Dołączył: Sat, 27 March 2010





W mojej ocenie Continental ContiWinterContact TS850 (w moim przypadku w rozmiarze 235/45/17) jest kozacką oponą. Co prawda jeździ w quattro. ale już droga hamowania jest od napędu niezależna. Same plusy - jest stabilna, cicha, dobrze odprowadza wodę, wgryza się w śnieg. Co najważniejsze, zimówka żeby spełniała swoje założenia w najlepszy sposób musi być nowa/stosunkowo nowa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Wed, 12 Oct 2016 - 13:18
Post #120


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





CYTAT(adamlass @ Wed, 12 Oct 2016 - 11:13) *
W mojej ocenie Continental ContiWinterContact TS850 (w moim przypadku w rozmiarze 235/45/17) jest kozacką oponą. Co prawda jeździ w quattro. ale już droga hamowania jest od napędu niezależna. Same plusy - jest stabilna, cicha, dobrze odprowadza wodę, wgryza się w śnieg. Co najważniejsze, zimówka żeby spełniała swoje założenia w najlepszy sposób musi być nowa/stosunkowo nowa.

no u mnie sytuacja z ts860 sie unormowala. moze na poczatku (przez pierwsze 1000km) opona byla niedotarta i stad mega sliska. teraz przy 5 stopniach klei juz lepiej i na mokrym i na suchym.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

21 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 05:03