![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Hm, problem w tym, że mi chodziło o lag, a Wy mówicie o spoolu czyli budowaniu doładowania w funkcji obrotów na WOT. To sa zjawiska ze soba powiazane. Bo lag (czyli czas na zbudowanie doladowania) zalezy od obrotow. Przy 3 tys trzeba czekac dosc dlugo na pelny kop, przy 5 tys jest prawie z miejsca. Bedzie wykres, bedzie wszystko wiadomo ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
żeby nie było niejasności, zdefiniujcie lag i spool. niby dwa proste pojęcia, a potem się okaże, że wyjdzie bezsensowna dyskusja, bo 2 osoby delikatnie inaczej to definiują...
btw. ja bym powiedział, że czas na zbudowanie doładowania od 0.0b w dolocie to spool, a lag to czas na osiągnięcie 0.0b w dolocie... |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
żeby nie było niejasności, zdefiniujcie lag i spool. niby dwa proste pojęcia, a potem się okaże, że wyjdzie bezsensowna dyskusja, bo 2 osoby delikatnie inaczej to definiują... btw. ja bym powiedział, że czas na zbudowanie doładowania od 0.0b w dolocie to spool, a lag to czas na osiągnięcie 0.0b w dolocie... Ciezko znalezc jednoznaczna definicje. Ja przychylam sie do : -turbo lag to czas, jaki musisz czekac od dania gazu do osiagniecia pelnego doladowania (momentu). Gdyby porownywac silnik turbo do n/a, to wlasnie czas zanim silnik turbo zacznie jechac tak jak n/a o identycznych parametrach. http://www.wisegeek.com/what-is-a-turbo-lag.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger#Turbocharger_lag Co do "spool" to jescze ciezej znalezc definicje. To chyba potoczny termin na "turbo lag". Czas 0.0b w dolocie uzyskasz od razu, bo silnik sam z siebie zaciagnie to powietrze nawet jesli turbo jeszcze nie generuje doladowania. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
I tak: silnik poskładany, przejechane pierwsze kilka setek km,
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Geremi odwalił kawał dobrej roboty. Teraz tylko strojenie i będzie grubo coś mi podpowiada
![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jaka ma wydajnosc to 23T?
Na jakiej stronie goracej jest to turbo? (cm2 , wirnik) U mnie 19T cnc na bazie td04-14t (saab 9-3 aero) ma 1 bara przy 2600-2700, wiec bardzo podobnie, a pewnie wydajnosc tego 23T jest znacznie wieksza. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
Jaka ma wydajnosc to 23T? Na jakiej stronie goracej jest to turbo? (cm2 , wirnik) U mnie 19T cnc na bazie td04-14t (saab 9-3 aero) ma 1 bara przy 2600-2700, wiec bardzo podobnie, a pewnie wydajnosc tego 23T jest znacznie wieksza. ''dupa'' 7cm2, jak dostanę flow mape to wrzuce ![]() |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 15 April 2006 Skąd: Łomża ![]() |
gratuluje determinacji
![]() |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
''dupa'' 7cm2, jak dostanę flow mape to wrzuce ![]() To pewnie ta dupa powoduje ciut wyzsze wstawanie, a nie sam wirnik 23T. W takim razie turbo ma gruby potencjal, szkoda ze te td04 nie byly na twin scrollu ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 February 2010 ![]() |
Sory że zapytam ale po takiej zmianie wirnika jakie to turbo ma teraz wydajność??
-------------------- Punto GT 1.4 Turbo
Biała Podlaska 31.05.2014 VII Zlot CKPL 1/4 mili Czas 13.577 ET Punto GT 1.8 Turbo Biała Podlaska 02.10.2016 King Of Poland 1/4 mili Czas 12.600 ET |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
zacny potencjał
![]() i dalej to fwd ? |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
zacny potencjał ![]() i dalej to fwd ? Tak, dalej fwd, a co do potencjału, to nie odpowiem, póki auto nie bedzie wystrojone, bo sam nie wiem. Wczesniej na 19t było 329KM/420Nm przy 1800cc i 1,35bar. Teraz możliwe że finalnie bedzie dmuchane ok 0,5bara wiecej i doszło trochę pojemności, więc zobaczymy. |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
ciekaw jestem wyniku
![]() |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 November 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Za tobą to i tak strach jechać na tym sofcie co jest bo tam sztana z wydechu co raz wypędzasz
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 March 2013 ![]() |
Możesz rozjaśnić bo trudno to zrozumieć do końca? ![]() napewno o tym samym ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wiem o kim mówisz, ale o innego mi chodziło
![]() EOT i do zobaczenia na spocie ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 17 August 2025 - 01:12 |