Shoutbox 0 nowych PW 


41 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> V10 rozleciał się w drobny mak
PiurielSR
post Thu, 29 Sep 2016 - 11:59
Post #281


Forum Killer
Dołączył: Sat, 17 November 2007
Skąd: Łódź





Też polecam iść do Turbo Kamery.
Nagle wszystko okaże się prostsze smile.gif


--------------------
╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 29 Sep 2016 - 11:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Thu, 29 Sep 2016 - 12:12
Post #282


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Tacy ludzie nie boją się prawie niczego. Jedynie metody z dżungli mogłyby zmienić postrzeganie świata.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George 540
post Thu, 29 Sep 2016 - 13:04
Post #283


Rookie
Dołączył: Fri, 28 June 2013





CYTAT(subek @ Thu, 29 Sep 2016 - 11:03) *
Leć do Turbo Kamery, ta propozycja ugody to jak by ci na twarz napluli, niech potencjalni klienci wiedzą żeby trzymać się od nich z daleka.

Do Turbokamery nie polecę bo sprawa jest już w sądzie. Też tak uważam że była to propozycja poniżająca. Zresztą póki co, biegły sądowy musi sklecić opinię uzupełniającą, w której jak sądzę
wyjaśni, dlaczego wcześniej uznał że takie urwanie się czy pęknięcie śruby jest zrządzeniem złego losu.
W mojej a mam podstawy sądzić że nie tylko mojej ocenie, jeśli bez winy kierowcy urywa się jedno z najważniejszych połączeń śrubowych w samochodzie, to przyczyną tego jest jakaś bliżej nieokreślona
wada. W Polsce jeżdżą miliony samochodów, a jednak takie przypadki nie są częste. Swoja drogą ciekawa byłaby statystyka, ile samochodów klasy wyższej (tego określenia nie użyłem z pełnym przekonaniem) w wieku do 5 lat i stanie licznika (nie przebiegu) do 100 tys.km spotkała taka przypadłość. Domyślam się że niewiele.
A "zdarzenia losowe" warto może zostawić do innych przypadków, choćby do takich jak jakiś dreamliner spadnie akurat na nasz dom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Thu, 29 Sep 2016 - 16:02
Post #284


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Tak jak piszesz - zdarzenie losowe to byłoby, gdyby w śrubę od korbowodu uderzył piorun. Takie śruby nie pękają same z siebie (no chyba że tak, ale dlaczego w takim razie nie pękły wszystkie?), więc teoretycznie sprawa prosta - śruba pękła bo: albo była wadliwa, albo auto było źle użytkowane. Skoro eliminujemy drugą opcję (dealer musiałby tę okoliczność udowodnić, poza tym - gdyby auto było użytkowane nieprawidłowo, dlaczego nie pękły wszystkie?), to znaczy, że śruba była wadliwa. Skoro wadliwa - brak wiedzy o wadzie nie wyłącza odpowiedzialności dealera.

Powodzenia życzę i szacun, że nie odpuszczasz. Trzymam kciuki za pomyślne dla Ciebie rozwiązanie sytuacji, chociaż nie żebym źle życzył dealerowi - być może chłop umoczył tak samo, jak i Ty kupując wadliwe auto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George 540
post Fri, 30 Sep 2016 - 09:09
Post #285


Rookie
Dołączył: Fri, 28 June 2013





CYTAT(maaaad @ Thu, 29 Sep 2016 - 16:02) *
być może chłop umoczył tak samo, jak i Ty kupując wadliwe auto.

Odnośnie pęknięcia śruby, to zapewne "umoczył". Bo przecież nikt nie mógł wiedzieć że ona pęknie.
Jednak sprzedaż samochodu ze sfałszowaniami przebiegu, to z pewnością - i tu uwaga wszyscy profesjonalni handlarze - proszenie
się SAMEMU o kłopoty. Bo w takiej sytuacji można mieć pretensje tylko do siebie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
subek
post Fri, 30 Sep 2016 - 13:29
Post #286


Forum Killer
Dołączył: Tue, 29 October 2002
Skąd: Wlkp.





CYTAT(George 540 @ Thu, 29 Sep 2016 - 13:04) *
Do Turbokamery nie polecę bo sprawa jest już w sądzie.


I pewnie jeszcze tam będzie kilka lat, a dealer w tym czasie będzie robił dalej wszystkich w chuja bo skąd mają wiedzieć, że jest nieuczciwy? A co do tego czy chłop umoczył, no kurwa od tego jest OC firmy i niech się przepycha z ubezpieczycielem, a klientowi odda kasę i ładnie przeprosi ale jak widać niektóre baranki wolą sobie zszargać opinię i dostać wyrok za kręcenie licznika niż zachować się profesjonalnie i wyjść z fuckupa z twarzą, w ogóle mi go nie żal.


--------------------
BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
scorpio_24
post Sat, 01 Oct 2016 - 12:45
Post #287


Super User
Dołączył: Mon, 06 December 2004
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Poki sam nie zrobisz sprawy karnej o oszustwo z 286 kk to dla przedsiebiorcy wieloletnia sprawa cywilna robiona po cichu jest jak najbardziej na rękę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 02 Oct 2016 - 03:48
Post #288


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Tjaaa, a spróbuj udowodnić sprzedającemu, że działał w zamiarze oszustwa.... Powodzenia. Rękojmia/wada oświadczenia woli/nienależyte wykonanie umowy takich ograniczeń nie zna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Sun, 02 Oct 2016 - 13:40
Post #289


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Przecież z dokumentacji samochodu jednoznacznie wynika, że sprzedawca cofał licznik. Co tu więcej udowadniać?


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Sun, 02 Oct 2016 - 13:59
Post #290


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Macie rację co do tego przebiegu - faktycznie z dokumentów wynika, że licznik skręcony. Umknęło mi, wątek ciągnie się od paru lat.
ALE...
Po pierwsze - że KTOŚ cofnął licznik. Nie wiemy kto - ze skanu, który wkleił George http://www.fmix.pl/zdjecie/4447699/korekta nie wynika to - dealer może się bronić (w ewentualnym postępowaniu karnym), że takie auto już kupił. Po drugie - cofanie licznika nie jest karalne, karalne jest doprowadzenie innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia mieniem za pomocą wprowadzenia w błąd albo wyzyskania błędu. Nadto, działanie to musi być nastawione na osiągnięcie korzyści majątkowej.

Tak więc mogłoby wcale nie być łatwo doprowadzić oszusta przed sąd i go skazać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 02 Oct 2016 - 22:29
Post #291


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Ale dealer ma nieporownanie wieksze mozliwosci sprawdzenia auta na rozne sposoby niz zwykly kowalski wiec chyba powinien to zrobic.
niestety, sprawa cywilna bedzie trwala i trwala ....


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George 540
post Wed, 26 Oct 2016 - 14:29
Post #292


Rookie
Dołączył: Fri, 28 June 2013





Witam wszystkich,
Są pewne nowe wiadomości w sprawie. Biegły sądowy przedstawił wycenę badań metalograficznych w polibudzie.
1 śruba stopy korbowodu - 3690,- zł
2 śruby - 6150.-zł
1 para panewek - 1230,-zł
oraz uznał że będą badane 2 śruby. Zostałem zobowiązany do wpłaty 6150,-zł na te badania. Mam pewne wątpliwości, a ponieważ co wiele głów to nie moja jedna,
pomóżcie (jakby powiedział Gierek) i wyprowadźcie mnie z błędu jeśli źle myślę.
1/ Badając tylko 2 śruby (przypomnę że zniszczone są 4 identyczne), nie ma pewności że w tych 2 wybranych, jest ta która zainicjowała awarię.
2/ Samo badanie śrub nie odpowie na pytanie czy ta jedna, nie była w momencie awarii źle dokręcona (za małym albo za dużym momentem)
3/ To że awarię zapoczątkowała śruba, to jest też tylko hipoteza przyjęta przez biegłego trochę "na oko" Nie można przecież kompletnie wykluczyć, że awaria zaczęła się od innego elementu układu (sworzeń, zabezpieczenie sworznia, tłok a może i sam korbowód)
4/Nawet gdyby się okazało że wszystkie 4 śruby są bez wad, to i tak nie zmienia to faktu że jednak coś i z jakiegoś powodu pękło - więc czy takie badanie dwóch śrub
coś w ogóle wyjaśni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 26 Oct 2016 - 15:55
Post #293


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Cyba ktoś chce przy okazji dobrze zarobić.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Wed, 26 Oct 2016 - 15:56
Post #294


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Dla mnie bez sensu są te kosztowne badania.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
monev
post Wed, 26 Oct 2016 - 23:36
Post #295


Frequent User
Dołączył: Wed, 19 August 2015





Ceny badań kosmos. Może trzeba zlecić to innej politechnice smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George 540
post Fri, 10 Mar 2017 - 20:39
Post #296


Rookie
Dołączył: Fri, 28 June 2013





Witam,
Niewiele, a właściwie prawie nic się nie zmieniło w sprawie przez ostatnie kilka miesięcy. Badanie metalograficzne śrub jeszcze nie zrobione, i w sumie nie wiadomo nawet czy będzie. Jedno się chociaż ostatecznie wyjaśniło. Dotychczasowa linia obrony firmy "Bursiak", czyli zwalanie winy za awarię na wypadek losowy, karę boską i inne podobne nieszczęścia, nie będzie w okolicznościach tej sprawy skuteczna. Dla zainteresowanych prawnym aspektem sprawy podaję sygnaturę wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej: Sprawa C-497/13 z dnia 4.06.2015r. W wyroku tym szczegółowo wyjaśniono sposób interpretacji i rozkładu ciężaru dowodów art.5 ust.3 dyrektywy 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady. Jednym słowem Trybunał określił w nim , co w takim przypadku jak mój, ma udowodnić kupujący konsument a co sprzedawca. Dodam tylko że orzeczenia Trybunału, są wiążące dla wszystkich sądów ( nie wyłączając nawet Sądu Najwyższego) w krajach Unii.
Dlatego biegły został przez Sąd poproszony, o wypowiedzenie się czy potrafi udowodnić że przyczyną lub źródłem pęknięcia śruby stopy korbowodu, było jakieś konkretnie wskazane moje niewłaściwe działanie (np nieprawidłowe użytkowanie samochodu).
Jest to jedyna możliwość, żeby sprzedawca uwolnił się od odpowiedzialności. Oczywiście ja o takich niewłaściwych działaniach nic nie wiem. Ot, dałem mocniej gazu i pękła śruba. Dlatego mam nadzieję, że przegazowanie podczas wyprzedzania z użyciem funkcji kickdown, za takie niewłaściwe działanie nie zostanie uznane.
Ponadto ponieważ jestem 4 właścicielem samochodu i użytkowałem go tylko przez 4 miesiące, nie mogę rzecz jasna odpowiadać za jakieś zaniedbania czy działania we wcześniejszych 65 miesiącach. Przypomnę tylko że w pierwszej opinii, biegły nie wskazał żadnych moich niewłaściwych działań czy zaniedbań, uznając awarię za typowy wypadek losowy.
Fakt sprawa się toczy wolno, ale w sumie też nie ma się co dziwić. No bo kto z nas chciałby teraz zapłacić 150 tys. za 10-letniego podrdzewiałego grata z uszkodzonym silnikiem i przekręconym kilkakrotnie licznikiem? Pomimo że proces jest oczywiście jawny, to sprawa jeszcze trwa. Dlatego nie mogę na razie ujawnić więcej innych
szczegółów. Mogę tylko zapewnić, że są one ciekawe i zaskakujące. A zatem czekamy cierpliwie dalej. Bo przecież wszystko oprócz wszechświata musi mieć swój koniec.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 10 Mar 2017 - 22:45
Post #297


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Teoretycznie śruba korby nie powinna strzelić, choć spotkałem się z takim przypadkiem przy misshifcie i zakręceniu sporo ponad odcinkę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George 540
post Sat, 11 Mar 2017 - 11:45
Post #298


Rookie
Dołączył: Fri, 28 June 2013





CYTAT(siewcu @ Fri, 10 Mar 2017 - 22:45) *
Teoretycznie śruba korby nie powinna strzelić, choć spotkałem się z takim przypadkiem przy misshifcie i zakręceniu sporo ponad odcinkę...
Też tak uważam. Ale przy automacie, nawet gdyby zdarzył się misshift co u mnie nie miało miejsca, to i tak będzie to wina elektroniki a nie kierowcy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartpa
post Sun, 12 Mar 2017 - 22:20
Post #299


Frequent User
Dołączył: Thu, 21 June 2007
Skąd: malopolska





super ze piszeszesz co slychac w sprawie !
pozytywnego i "szybkiego" zakonczenia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
George 540
post Wed, 12 Apr 2017 - 18:27
Post #300


Rookie
Dołączył: Fri, 28 June 2013





Witam wszystkich serdecznie. W końcu coś się w sprawie ruszyło do przodu.
Będzie wykonywane badanie metalograficzne śrub korbowodowych. A dokładnie poharatanych
kawałków, które kiedyś były śrubami. Badanie wykona znana politechnika, pod kierunkiem
niekwestionowanego autorytetu z tytułem prof.dr hab.inż.
Trzeba zatem wierzyć, że będzie przeprowadzone rzetelnie i bezstronnie.
Tak tylko tytułem ciekawostki, załączam opinię wydaną przez jedenastu również niewątpliwie
fachowców, z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Rzecz dotyczyła identycznej
jak moja awarii, tyle że oczywiście w samolocie. Niestety, nic konkretnego nie udało się im ustalić.
Opinia PKBWL 1
Opinia PKBWL 2
Go to the top of the page
 
+Quote Post

41 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 19:26