![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Też polecam iść do Turbo Kamery.
Nagle wszystko okaże się prostsze ![]() -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tacy ludzie nie boją się prawie niczego. Jedynie metody z dżungli mogłyby zmienić postrzeganie świata.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#283
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 June 2013 ![]() |
Leć do Turbo Kamery, ta propozycja ugody to jak by ci na twarz napluli, niech potencjalni klienci wiedzą żeby trzymać się od nich z daleka. Do Turbokamery nie polecę bo sprawa jest już w sądzie. Też tak uważam że była to propozycja poniżająca. Zresztą póki co, biegły sądowy musi sklecić opinię uzupełniającą, w której jak sądzę wyjaśni, dlaczego wcześniej uznał że takie urwanie się czy pęknięcie śruby jest zrządzeniem złego losu. W mojej a mam podstawy sądzić że nie tylko mojej ocenie, jeśli bez winy kierowcy urywa się jedno z najważniejszych połączeń śrubowych w samochodzie, to przyczyną tego jest jakaś bliżej nieokreślona wada. W Polsce jeżdżą miliony samochodów, a jednak takie przypadki nie są częste. Swoja drogą ciekawa byłaby statystyka, ile samochodów klasy wyższej (tego określenia nie użyłem z pełnym przekonaniem) w wieku do 5 lat i stanie licznika (nie przebiegu) do 100 tys.km spotkała taka przypadłość. Domyślam się że niewiele. A "zdarzenia losowe" warto może zostawić do innych przypadków, choćby do takich jak jakiś dreamliner spadnie akurat na nasz dom. |
|
|
![]()
Post
#284
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Tak jak piszesz - zdarzenie losowe to byłoby, gdyby w śrubę od korbowodu uderzył piorun. Takie śruby nie pękają same z siebie (no chyba że tak, ale dlaczego w takim razie nie pękły wszystkie?), więc teoretycznie sprawa prosta - śruba pękła bo: albo była wadliwa, albo auto było źle użytkowane. Skoro eliminujemy drugą opcję (dealer musiałby tę okoliczność udowodnić, poza tym - gdyby auto było użytkowane nieprawidłowo, dlaczego nie pękły wszystkie?), to znaczy, że śruba była wadliwa. Skoro wadliwa - brak wiedzy o wadzie nie wyłącza odpowiedzialności dealera.
Powodzenia życzę i szacun, że nie odpuszczasz. Trzymam kciuki za pomyślne dla Ciebie rozwiązanie sytuacji, chociaż nie żebym źle życzył dealerowi - być może chłop umoczył tak samo, jak i Ty kupując wadliwe auto. |
|
|
![]()
Post
#285
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 June 2013 ![]() |
być może chłop umoczył tak samo, jak i Ty kupując wadliwe auto. Odnośnie pęknięcia śruby, to zapewne "umoczył". Bo przecież nikt nie mógł wiedzieć że ona pęknie. Jednak sprzedaż samochodu ze sfałszowaniami przebiegu, to z pewnością - i tu uwaga wszyscy profesjonalni handlarze - proszenie się SAMEMU o kłopoty. Bo w takiej sytuacji można mieć pretensje tylko do siebie. |
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 29 October 2002 Skąd: Wlkp. ![]() |
Do Turbokamery nie polecę bo sprawa jest już w sądzie. I pewnie jeszcze tam będzie kilka lat, a dealer w tym czasie będzie robił dalej wszystkich w chuja bo skąd mają wiedzieć, że jest nieuczciwy? A co do tego czy chłop umoczył, no kurwa od tego jest OC firmy i niech się przepycha z ubezpieczycielem, a klientowi odda kasę i ładnie przeprosi ale jak widać niektóre baranki wolą sobie zszargać opinię i dostać wyrok za kręcenie licznika niż zachować się profesjonalnie i wyjść z fuckupa z twarzą, w ogóle mi go nie żal. -------------------- BMW
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 06 December 2004 Skąd: Czechowice-Dziedzice ![]() |
Poki sam nie zrobisz sprawy karnej o oszustwo z 286 kk to dla przedsiebiorcy wieloletnia sprawa cywilna robiona po cichu jest jak najbardziej na rękę...
|
|
|
![]()
Post
#288
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Tjaaa, a spróbuj udowodnić sprzedającemu, że działał w zamiarze oszustwa.... Powodzenia. Rękojmia/wada oświadczenia woli/nienależyte wykonanie umowy takich ograniczeń nie zna.
|
|
|
![]()
Post
#289
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Przecież z dokumentacji samochodu jednoznacznie wynika, że sprzedawca cofał licznik. Co tu więcej udowadniać?
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#290
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Macie rację co do tego przebiegu - faktycznie z dokumentów wynika, że licznik skręcony. Umknęło mi, wątek ciągnie się od paru lat.
ALE... Po pierwsze - że KTOŚ cofnął licznik. Nie wiemy kto - ze skanu, który wkleił George http://www.fmix.pl/zdjecie/4447699/korekta nie wynika to - dealer może się bronić (w ewentualnym postępowaniu karnym), że takie auto już kupił. Po drugie - cofanie licznika nie jest karalne, karalne jest doprowadzenie innej osoby do niekorzystnego rozporządzenia mieniem za pomocą wprowadzenia w błąd albo wyzyskania błędu. Nadto, działanie to musi być nastawione na osiągnięcie korzyści majątkowej. Tak więc mogłoby wcale nie być łatwo doprowadzić oszusta przed sąd i go skazać. |
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Ale dealer ma nieporownanie wieksze mozliwosci sprawdzenia auta na rozne sposoby niz zwykly kowalski wiec chyba powinien to zrobic.
niestety, sprawa cywilna bedzie trwala i trwala .... -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#292
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 June 2013 ![]() |
Witam wszystkich,
Są pewne nowe wiadomości w sprawie. Biegły sądowy przedstawił wycenę badań metalograficznych w polibudzie. 1 śruba stopy korbowodu - 3690,- zł 2 śruby - 6150.-zł 1 para panewek - 1230,-zł oraz uznał że będą badane 2 śruby. Zostałem zobowiązany do wpłaty 6150,-zł na te badania. Mam pewne wątpliwości, a ponieważ co wiele głów to nie moja jedna, pomóżcie (jakby powiedział Gierek) i wyprowadźcie mnie z błędu jeśli źle myślę. 1/ Badając tylko 2 śruby (przypomnę że zniszczone są 4 identyczne), nie ma pewności że w tych 2 wybranych, jest ta która zainicjowała awarię. 2/ Samo badanie śrub nie odpowie na pytanie czy ta jedna, nie była w momencie awarii źle dokręcona (za małym albo za dużym momentem) 3/ To że awarię zapoczątkowała śruba, to jest też tylko hipoteza przyjęta przez biegłego trochę "na oko" Nie można przecież kompletnie wykluczyć, że awaria zaczęła się od innego elementu układu (sworzeń, zabezpieczenie sworznia, tłok a może i sam korbowód) 4/Nawet gdyby się okazało że wszystkie 4 śruby są bez wad, to i tak nie zmienia to faktu że jednak coś i z jakiegoś powodu pękło - więc czy takie badanie dwóch śrub coś w ogóle wyjaśni? |
|
|
![]()
Post
#293
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Cyba ktoś chce przy okazji dobrze zarobić.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#294
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Dla mnie bez sensu są te kosztowne badania.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#295
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 19 August 2015 ![]() |
Ceny badań kosmos. Może trzeba zlecić to innej politechnice
![]() |
|
|
![]()
Post
#296
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 June 2013 ![]() |
Witam,
Niewiele, a właściwie prawie nic się nie zmieniło w sprawie przez ostatnie kilka miesięcy. Badanie metalograficzne śrub jeszcze nie zrobione, i w sumie nie wiadomo nawet czy będzie. Jedno się chociaż ostatecznie wyjaśniło. Dotychczasowa linia obrony firmy "Bursiak", czyli zwalanie winy za awarię na wypadek losowy, karę boską i inne podobne nieszczęścia, nie będzie w okolicznościach tej sprawy skuteczna. Dla zainteresowanych prawnym aspektem sprawy podaję sygnaturę wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej: Sprawa C-497/13 z dnia 4.06.2015r. W wyroku tym szczegółowo wyjaśniono sposób interpretacji i rozkładu ciężaru dowodów art.5 ust.3 dyrektywy 1999/44/WE Parlamentu Europejskiego i Rady. Jednym słowem Trybunał określił w nim , co w takim przypadku jak mój, ma udowodnić kupujący konsument a co sprzedawca. Dodam tylko że orzeczenia Trybunału, są wiążące dla wszystkich sądów ( nie wyłączając nawet Sądu Najwyższego) w krajach Unii. Dlatego biegły został przez Sąd poproszony, o wypowiedzenie się czy potrafi udowodnić że przyczyną lub źródłem pęknięcia śruby stopy korbowodu, było jakieś konkretnie wskazane moje niewłaściwe działanie (np nieprawidłowe użytkowanie samochodu). Jest to jedyna możliwość, żeby sprzedawca uwolnił się od odpowiedzialności. Oczywiście ja o takich niewłaściwych działaniach nic nie wiem. Ot, dałem mocniej gazu i pękła śruba. Dlatego mam nadzieję, że przegazowanie podczas wyprzedzania z użyciem funkcji kickdown, za takie niewłaściwe działanie nie zostanie uznane. Ponadto ponieważ jestem 4 właścicielem samochodu i użytkowałem go tylko przez 4 miesiące, nie mogę rzecz jasna odpowiadać za jakieś zaniedbania czy działania we wcześniejszych 65 miesiącach. Przypomnę tylko że w pierwszej opinii, biegły nie wskazał żadnych moich niewłaściwych działań czy zaniedbań, uznając awarię za typowy wypadek losowy. Fakt sprawa się toczy wolno, ale w sumie też nie ma się co dziwić. No bo kto z nas chciałby teraz zapłacić 150 tys. za 10-letniego podrdzewiałego grata z uszkodzonym silnikiem i przekręconym kilkakrotnie licznikiem? Pomimo że proces jest oczywiście jawny, to sprawa jeszcze trwa. Dlatego nie mogę na razie ujawnić więcej innych szczegółów. Mogę tylko zapewnić, że są one ciekawe i zaskakujące. A zatem czekamy cierpliwie dalej. Bo przecież wszystko oprócz wszechświata musi mieć swój koniec. |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Teoretycznie śruba korby nie powinna strzelić, choć spotkałem się z takim przypadkiem przy misshifcie i zakręceniu sporo ponad odcinkę...
|
|
|
![]()
Post
#298
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 June 2013 ![]() |
Teoretycznie śruba korby nie powinna strzelić, choć spotkałem się z takim przypadkiem przy misshifcie i zakręceniu sporo ponad odcinkę... Też tak uważam. Ale przy automacie, nawet gdyby zdarzył się misshift co u mnie nie miało miejsca, to i tak będzie to wina elektroniki a nie kierowcy. |
|
|
![]()
Post
#299
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 21 June 2007 Skąd: malopolska ![]() |
super ze piszeszesz co slychac w sprawie !
pozytywnego i "szybkiego" zakonczenia |
|
|
![]()
Post
#300
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 28 June 2013 ![]() |
Witam wszystkich serdecznie. W końcu coś się w sprawie ruszyło do przodu.
Będzie wykonywane badanie metalograficzne śrub korbowodowych. A dokładnie poharatanych kawałków, które kiedyś były śrubami. Badanie wykona znana politechnika, pod kierunkiem niekwestionowanego autorytetu z tytułem prof.dr hab.inż. Trzeba zatem wierzyć, że będzie przeprowadzone rzetelnie i bezstronnie. Tak tylko tytułem ciekawostki, załączam opinię wydaną przez jedenastu również niewątpliwie fachowców, z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Rzecz dotyczyła identycznej jak moja awarii, tyle że oczywiście w samolocie. Niestety, nic konkretnego nie udało się im ustalić. Opinia PKBWL 1 Opinia PKBWL 2 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 15 July 2025 - 19:26 |