![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Myśle że przyszedł czas na mały update na 2015 rok bo dużo sie działo i w sumie teraz już nawet nie opisze wszystkiego bo nawet nie pamietam dokładnie wszystkiego ale po krótce :
- skrzynia biegów rozebrana , wymienione synchronizatory 2 i 3 biegów , wymieniony wybierak 3biegu - Nowe przeguby - Nowe hamulce ( seryjne które nie hamują...) - Nowe Turbo Hybryda z mojej GTB22 na moce 330 - Jakieś tam wymiany eksploatacyjne nie warte opisywania na forum No i z racji tego że niestety po 2 tygodniach po założeniu i "wystrojeniu" przezemnie( dokładnie tydzień przed pierwszymi zawodami w wilczych laskach) silnika motor niestety sie poddał ( moja dedukcja z jakiego powodu sie motor wyje***ł to wytarty wałek i szklanka wydechowa no i niestety Ciśnienie/EGT zrobiło zamieszanie - nie bede też ukrywał że też paliwem był dobrze podlany) Także wpadł w ciągu 3 dni od wjechania do warsztatu ( tutaj podziekowania dla McGrab i Maćka Grabarza który mnie zmotywował do reanimacji Ibizy i żeby zdąrzyć na pierwsze zawody na 1/4 mili , tym razem także brałem bardzo aktywny udział przy rozbieraniu/przkładaniu/montażu także moge powiedzieć że Built not bought ![]() - Silnik AWX już przerobiony na "poprzeczny" - Nowa głowica przerobiona na wiekszych zaworach wydechowych i obrobionych kanałach ( taka jaką mialem wcześniej) - Nowy kolektor Ssący dzieki VR Service - powrót do seryjnego wałka - wymienione wszystko co potrzeba na nowe ( Panewki , uszczelniacze , szklanki , rozrząd itp) Udało się wyrobić na 1/4 mili w wilczych laskach gdzie zająłem 3 miejsce w klasie street FWD z beznadziejnym czasem 13,21 ale że nowy motor to program był zrobiony lightowo i do tego pierwsze próby z Launch Control który nie zdawał za bardzo egzaminu ale poprostu nie było czasu na testowanie go na drodze przed zawodami. Na chwile obecną niestety jeszcze wtryski do wymiany bo niestety nie przezyły wybuchu silnika także najdroższa część w silniku pozostała do wymiany ![]() Co do Turbo napisze coś wiecej bo niestety jest to dla mnie temat rzeka - wpierw dostałem turbo na moce 360 KM ale wstawało przy 3800 obrotów... kompletnie niczym nie dało sie pobudzić sprężarki , po odesłaniu sprężarki na "reklamacje" została zmniejszona na moce 330 i teraz turbo wstaje przy 3400 co dalej nie jest rewelacyjne ale musze powiedzieć że jest mocno i nie ma "lagów" przy przepięciu biegów ( oczywiście jak jest podlany odpowiednio) tak dla hejterów to turbo przy 2000 obrotów ma 0,3bara i ibiza jeździ jak Turbo benzyna z dużym turbo ale z racji że na codzień jeżdże jak Dziad z beretem to mocno mi to nie przeszkadza ![]() Tak to zmian w Ibizie żadnych nie ma . jedzynie opony trzeba kupić nowe bo 185/55/15 profile jednak bedą mnie blokować ( akurat na wilczych laskach z trakcją jako to nie mialem problemu ) jedynie sam zrobiłem Redukcje masy i schudłem 13kg ![]() Jakieś fotki : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() i film z hamowni jeszcze na "starym" silniku ( inercja ) https://www.youtube.com/watch?v=GGIxXLZg91A -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
User Dołączył: Wed, 11 July 2012 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Jak na diesla to naprawdę późno to wstaje...
![]() |
|
|
![]()
Post
#303
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
co oni z tym turbo zrobili? w sensie pytam co ona ma innego niż gtb22, bo widziałem jak gt2560 wstaje i takiej tragedii nie było...
|
|
|
![]()
Post
#304
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
co oni z tym turbo zrobili? w sensie pytam co ona ma innego niż gtb22, bo widziałem jak gt2560 wstaje i takiej tragedii nie było... Nie odpowiem na to pytanie bo nie wiem , jest wiekszy i inny wirnik ssący ( jest na zdjęciu ) i wydechowy też niby wiekszy ale żadnych parametrów nie znam . Wiem tylko że nie wstaje ale za to jak wstanie to jest mocno i przyjmuje męskie doładowanie na miekko ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#305
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Co zrobili? Coś zepsuli, to jest pewne. VNT wstające przy >3k RPM? To jest przecież śmiechu warte.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#306
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
a może nie ma VNT wcale
czy awx ma takie same korby jak ASZ/ARL/BPX? i co trzeba przerobić na poprzeczniaka? -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#307
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Jak ta turbina ma większy kompresor i większy wirnik wydechowy na grubszej ośce to nic dziwnego ze tak późno wstaje przecież masa robię swoje. Szkoda tylko ze zrobiłeś hybrydę na tak malej muszli. Nie wiem czy nie lepiej byłoby zamontować od razu turbo na VG na dobrym baranie.
-------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#308
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
a może nie ma VNT wcale czy awx ma takie same korby jak ASZ/ARL/BPX? i co trzeba przerobić na poprzeczniaka? VNT jest , tak awx to jest odpowiednik ASZ tylko wzdłużnie wiec dół silnika tak samo mocny ( chociaż nawet z ATD można zrobić 300KM i to jeździ ![]() Jak ta turbina ma większy kompresor i większy wirnik wydechowy na grubszej ośce to nic dziwnego ze tak późno wstaje przecież masa robię swoje. Szkoda tylko ze zrobiłeś hybrydę na tak malej muszli. Nie wiem czy nie lepiej byłoby zamontować od razu turbo na VG na dobrym baranie. żaluje przedwszystkim że z racji oszczedności $ nie założyłem VKLR-a na którego sie wstępnie umawialiśmy ![]() ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#309
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Zastanawia mnie tylko jedno... w jaki sposób jest określone ze starczy niby na 330KM?? Robione prze te firmę jakiś pomiary na własnych samochodach czy klientach? Generalnie to musza powiedzieć na jakim doładowaniu potrafi pracować albo jakie obroty jest w stanie znieść... a nie 330KM
![]() -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#310
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja dalej uważam że to turbo nie jest w pełni sprawne (albo nastawy ECU są zupełnie z czapy), jak ciężka musiałaby być ośka i obydwa koła, żeby do tego stopnia zepsuć spool VNT.
Co do tego jaki ma potencjał, to się tak naprawdę okaże dopiero na hamowni. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#311
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 10 May 2010 Skąd: Starogard Gdański ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=-Vh38XRvlyA...eature=youtu.be
coś mi sie wydaje, że to Twoje auto w Wilczych ![]() |
|
|
![]()
Post
#312
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
ale z racji tego że Ibiza robi ostatnio mega problemy a raczej jeden problem czyli mieszanie sie płynu z olejem a po 3 wymianie uszczelki pod głowicą ( za 3 razem splanowany blok ) zaczeło od razu walić płyn w komore spalania ( dlatego nie pojechałem na 1/4 mili do olsztyna... po 2 dniach non stop w warsztacie... ) to chociaż sie pochwale wynikami z hamowni chociaż też nie moge sie pochwalić do końca bo z racji używania Launch Controla automatycznie uruchomił mi sie limiter predkośći i nie można było auta zhamować do końca na 6biegu ( odcinka na 4400obrotów ) a na 5 biegu było za małe obciążenie i moc juz spadała powyżej 4200.(hamownia inercyjna)
Też z racji że wtryski sie skończyły to wpadły inne korpusy AL z końcówkami firad HF100 ![]() Najsłabszy pomiar to program na "miasto" relatywnie mało kopcący ![]() Drugi mocniejszy pomiar to program na 1/4mili - 0,1bar boost i wiecej paliwa pod Nitro EGT 980-990 od 0 do 200km/h trzeci najmocniejszy to pomiar z Metanolem. Nie ma napinki jakoś na moc bez nitro - co prawda z nitro mam nie zmierzoną moc ale powinno być teraz w granicach 370-380KM aczkolwiek uważam że ciągle jest za mało paliwa bo auto nie kopci nic na nitro. Film z śniatowa gdzie jechałem na tym programie i widać że przestaje kopcić od 3 biegu. A na pierwszym i drugim kopci bardziej bo traci trakcje ze względu na opony 185/55/15 które już nie nadają sie już na te moce :/ https://www.youtube.com/watch?v=QEYQgm_AVo0 Na brak trakcji też jest już lekarstwo czyli nówki nie śmiagane Toyo R888 225/50/15 ( profil wyższy żeby zyskać kilka dodatkowych KM/h na każdym biegu bo licze na to że bede kończył ćwiartke w okolicach 200km/h ) R888 Już zostały sprawdzone na 1/4 mili w czechach w prerov ale niestety było tyle trakcji że mnie muliło na starcie ( pomimo dosyć wysoko ustawionego launch controla ) a z racji z tego że miałem tylko dwa przejazdy nie udało sie zrobić przejazdu z dobrym startem bo potem zepsuła sie pogoda , wywaliło zegary na ziemie od wiatru i impreze przerwano niestety dla mnie... -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#313
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
no no 32x jest i NM ale na codzien troche kiepawo pewnie sie lata z brakiem Dolu...ale to jest auto na 1/4 wiec szacun bo wynik ładny ..
ja jutro wjezdzam na mody tylko Nitro odposcilem po twoim ostatnim fuck up-ie woel miec te 3xx i latac bez awaryjnie a wiem ze u mnie moglo by sie skonczyc Booooom Bo za często bym DOPI...Ł ![]() do zobaczenia jak cos 20-tego -------------------- 270+/510+
|
|
|
![]()
Post
#314
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Może ja się nie znam do końca na potencjałach diesli...
![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#315
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Również ja uważam że taka charakterystyka powoduje sporą uciążliwość w użytkowaniu jako DD. Przy tak niskich maksymalnych obrotach użytecznych nigdy nie pokusiłbym się o coś takiego do codziennej jazdy.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#316
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Jeszcze nalepka SDI na klapię i będzie sleeper idealny
![]() |
|
|
![]()
Post
#317
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: Łuków ![]() |
Przegladalem jakies finskie forum i tam na gtb3576 turbo wstaje podobnie. Sprawdzilbym przerobke turbo.wynik super, grarulacje
-------------------- Mk4 asz gtb2260vk
|
|
|
![]()
Post
#318
|
|
Super User Dołączył: Fri, 09 September 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Nalepka SDI na klape??Nie ma sensu,bo cala klapa jest zazwyczaj czarna od sadzy haha
|
|
|
![]()
Post
#319
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
no no 32x jest i NM ale na codzien troche kiepawo pewnie sie lata z brakiem Dolu...ale to jest auto na 1/4 wiec szacun bo wynik ładny .. ja jutro wjezdzam na mody tylko Nitro odposcilem po twoim ostatnim fuck up-ie woel miec te 3xx i latac bez awaryjnie a wiem ze u mnie moglo by sie skonczyc Booooom Bo za często bym DOPI...Ł ![]() do zobaczenia jak cos 20-tego bez przesady , nie zarobiłbyś na tankowanie Nitro ![]() ![]() Może ja się nie znam do końca na potencjałach diesli... ![]() ![]() Patrząc po mapie paliwowej to moc powinna rosnąć do 4500 i potem delikatnie spadać lub sie utrzymywać ( ciężko powiedzieć jaką sprawność ma silnik ![]() We wcześniejszym poście pisałem że turbo przerobiłem ze względów $ i owszem vklr w zupełności by wystarczył ale wyszło jak zwykle czyli chciwy dwa razy traci. Również ja uważam że taka charakterystyka powoduje sporą uciążliwość w użytkowaniu jako DD. Przy tak niskich maksymalnych obrotach użytecznych nigdy nie pokusiłbym się o coś takiego do codziennej jazdy. owszem na codzień gorzej sie jeździ bo dołu nie ma choć akurat na nowe przepisy nie jest to takie złe ![]() Przegladalem jakies finskie forum i tam na gtb3576 turbo wstaje podobnie. Sprawdzilbym przerobke turbo.wynik super, grarulacje Ja już nic nie ruszam przy turbinie od strony softowej próbowałem wszystkiego i poprostu zrezygnowałem i sie pogodziłem z tym , o tyle fajnie że ma charakterystyke typowo turbo benzyny z dużym turbo co mi osobiście pasuje ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#320
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa ![]() |
Tez troche nie rozumiem bo na vklr z kutym kolem robia lekko 340-60 KM a dol bys mial od 2000 okolice 400nm..
Mysle ze to celowe zagranie zeby plynnie ruszac ale niech Lukasz sie wypowie Na ile masz teraz pricedure 3500-3800 obr? szybko trzeba przepinac bieg.. Nie myslales nad pokombinowaniem i start z 2 biegu?? -------------------- 270+/510+
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 19:30 |