Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Seat Ibiza 6L 1.9Diesel Power ASZ 1/4mile + Daily Car
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
barthezz2
MODEL: SEAT IBIZA III 2002r wersja Sport 1.9 Tdi ASZ 130km 3 furtki


Silnik: W pełni Seryjny Po Wymianie Tłoków z pierścieniami bo były popękane + nowe panewki (sputtery)
Modyfikacje głowicy: W pełni Seryjna jedynie wzmacniane Szklanki Ina - Wałek AE


Modyfikacje bloku: BRAK


Układ dolotowy: GTB2260Vk + FMIC Ibiza Cupra BPX całość nierdzewka. Brak EGR (wspawana Flansza) , Wtrysk Metanolu Snow Performance stage 2 , wtrysk Nitro NX main line (przerobiona instalacja z benzynowej)


Układ wydechowy: 2.75 bez zbędnych tłumików

Układ wtryskowy: Race783

Elektronika: Seria , Gałgany Boost + EGT AG

Układ chłodzenia: Seria

Układ napędowy: Skrzynia 6gang Aktualnie FSM/FJW (FSM przerobiona pod czujnik prędkosci) Sprzegło Jednomas + Sachs Racing (pro-tune) , Lekkie Felgi z A3 (5,5kg 1szt) + Semi Slicki Margum/R888

Zawieszenie: Przód Monroe Reflex , tył Bilstein B6 . Seryjne Sprężyny (Zimowy Setup)


BODY KIT: Seria + Zderzak przód FL przerobiony Chałupniczo przezemnie

PODZIĘKOWANIA: CTR Tuning za montaż , strojenie Turbo + wtrysk metanolu . SOFT-CAR za późniejsze Korekty smile.gif


Witam , nie jest to jakiś świeży projekt - Samochód w sumie od ponad roku przerabiany stopniowo - Na początku zaczeło się od remontu Silnika po zajechaniu przez poprzedniego Właściciela (ale opisu ani zdjęć niechce mi sie przedstawiać bo nie ma sensu - przeszło mi już ) Następnie po doprawadzniu do używalności samochód dostał nowe wtryski (seryjne AL niechcialy wypluć wiecej niż 185km) Race783(najechane aktualnie około 30tys km) . W kwietniu zeszłego roku pojechałem do CTR tuning gdzie samochód dostał Nowe Turbo GTB2260vk oraz Wtrysk Metanolu Snow Performance stage 2 (+ oczywiscie Strojenie) wynik :



Następnie po powrocie Samochód dostał wiekszy układ wydechowy (okazało się że poprzedni nawet nie był w pełni 2,5cala) czyli full przelot 2,75 , oraz zostałą przerobiona Flansza od EGR pod 2,5cala razem z całą rurą nierdzewki do FMIC (z poprzednią ciągle był problem ze względu na nieszczelności)

Przed :




Po :


(aktualnie jest już inne kolanko - niestety chwilowo była tylko taka kibel rura)

Po czym nastąpiła Korekta Programu (już przez Soft-car) :




Przez jakiś czas jeździłem z takim Setupem - ale niestety padła pompa Metanolu a przez brak Dostępu do samej pompy zmusiło mnie do zakupu Instalacji Nitro NX :






Dysza +50km(pomiar oczywiscie sam Silnik + nitro - metanolu nie było) :



dla porównania Inercja (wykres Wyżej - jak i wszystkie poprzednie wykresy z hamowni drogowej)



Dysza +100KM :



Już pod koniec sezonu udało sie założyć Szpere Helikalną (+ nową pompe metanolu):




Zdjęcia może samego samochodu :

Prawie na początku :

Ledwo po modach w CTR :









Po zmianie Zderzaka i Felg (+ spreżyny obniżające Vogtland):









Samochód oczywiście w różnych konfiguracja zwiedził w zasadzie wszystkie możliwe imprezy 1/4 mili (taki miałem zamysł przy budowania tego samochod + oczywiscie to żeby nadawał sie do codziennej jazdy nie zabijając portfela na stacji) Zaczynał od 14,2 na bemowie kończąc na 13,00 w wilczych laskach na koniec sezonu(jeżeli chodzi o szanowane Zawody to w ełku 13.23 na dyszach +50KM bez metanolu). Udawało się w zasadzie na każdych Zawodach poprawiać czas także samochód cały czas robić jakiś tam progres.


Co do tego Sezonu to oczywiście nie zatrzymuje sie w miejscu - Zostanie zmieniona Skrzynia z FSM na JNC (którą już używałem w Ułężu na seat Racing lecz uległa uszkodzeniu obudowa od nowego sprzegła wiec nie była potem używana - aktualnie już czeka na montaż ). Zawieszenie Gwintowane z regulacją twardości (jeszcze nie zdecydowałem co kupie) Jest zrobiona Głowica(która czeka na montaż) - Obrobione kanały Ssące + Wydechowe + Zawory Wydechowe Wieksze o 4mm , do tego zostanie wyjęty silnik i zrobiona Rewizja jak seryjny silnik zniósł ten sezon - po czym jak nie bedzie nic zarżnięte to wymiana panewek + oczywiście przerobiona głowica wraz ze wszystkim nowym (szklanki , wałek , śruby itp) . Dodatkowo zmiana na map sensor 4barowy który leży w pokoju od 4miesięcy ale nie miałem jakoś kiedy go wstawić. No i oczywiście zakup nowych Opon bo R888 niestety znikają w oczach(najprawdopodbniej padnie wybór na Markgumy - chyba że R888 bedą w lepszej cenie) , Planuje również Zakup Pełnych Slicków ale to już jest zależne od dostępności bo niestety z takimi oponami jest bardzo ciężko w PL.

Ibiza w pełni opisywana na jednym z trójmieskich Forach oraz na Seat Ibiza Forum - tutaj troche okrojona wersja ale myśle że nie ma co męczyć oczu dla czytania tylu głupot.

Możliwe że pare osób kojarzy mnie z różnej maści zawodów także z góry przepraszam za to że mało gadam i tylko czasem siedze w samochodzie i nakurwiam.
kompot
Bardzo fajne, kompleksowe mody, czekam na wykres z przyszłego sezonu!

Dla reszty hint: porównajcie wyniki z inercji z obciążeniówkami. Moment trochę wolniej narasta i pierwsyz peak jest odrobinę wyższy, czyli coś co można przewidziec. Poza tym jest naprawdę niezła zgodność!

EDIT: Dopiero zauważyłem, że Gdynia. Na Polskiej to chyba każdy upalał, świetne tereny i często brak żywej duszy smile.gif
ra_cek
fajne autko musi dawać duzo frajdy z jazdy i osiągów smile.gif
jak byś mógł opisać więcej zakres modyfikacji głowicy przygotowanej do założenia gdzie kupiłeś zawory i jakie zdjęcia ?? widziałem ze ktoś zakładał większe o 2,5mm ale o 4mm <szok>
barthezz2
CYTAT(ra_cek @ Fri, 11 Jan 2013 - 20:47) *
fajne autko musi dawać duzo frajdy z jazdy i osiągów smile.gif
jak byś mógł opisać więcej zakres modyfikacji głowicy przygotowanej do założenia gdzie kupiłeś zawory i jakie zdjęcia ?? widziałem ze ktoś zakładał większe o 2,5mm ale o 4mm <szok>


- Zawory wydechowe wieksze +4mm
- Kanały ssące i wydechowe powiększone tyle ile sie dało
- Zawory na 3 kąty
- wszystkie nowe uszczelniacze
- wszystkie nowe prowadnice
- Splanowana i sprawdzona ciśnieniowo

Moja :




i dla porównania Standardowa :



Głowice miałem robioną przez znajomego z DieselSoft w płocku(któremu bardzo za to dziękuje smile.gif ) - dokładnie nie wiem kto ją robił.

Co do samochodu to powiedzmy że sie przyzwyczaiłem i już na mnie moc nie robi wrażenia ale poprzednio jeździłem golfem 2 1.8T 310KM także dopiero po strzale z nitro tak naprawde Ibiza jest szybsza (ale za to nadaje sie do jazdy na codzień bo ani nie męczy uszu ani portfela)


CYTAT(kompot @ Fri, 11 Jan 2013 - 20:24) *
Bardzo fajne, kompleksowe mody, czekam na wykres z przyszłego sezonu!

Dla reszty hint: porównajcie wyniki z inercji z obciążeniówkami. Moment trochę wolniej narasta i pierwsyz peak jest odrobinę wyższy, czyli coś co można przewidziec. Poza tym jest naprawdę niezła zgodność!


Dokładnie tak jak piszesz same Wartości na inercji Są bardzo podobne (mam też inne pomiary które to potwierdzają) ale przebieg NM/KM zupełnie inny przez co ktoś może myśleć po wykresie z inercji że samochód wstaje mega późno i zakres użyteczny obrotów to max 1000obrotów smile.gif
tomek 1980
Witam, świetny projekt i w dodatku diesel.
Pozdrawiam.
ra_cek
a czy takie mody głowicy nie maja żadnych minusów ?? nie pogorszy sie wstawanie turbiny "kultura pracy" czy cokolwiek ??
i nie wiesz z z jakie źródła są zawory ?
barthezz2
CYTAT(ra_cek @ Fri, 11 Jan 2013 - 21:14) *
a czy takie mody głowicy nie maja żadnych minusów ?? nie pogorszy sie wstawanie turbiny "kultura pracy" czy cokolwiek ??
i nie wiesz z z jakie źródła są zawory ?


Z gorszym wstawaniem Turbiny sie licze co mi nie przeszkadza osobiście - zresztą późniejsze Strojenie myśle troche poprawi to właśnie. Co do kultury pracy Okaże sie po zamontowaniu , Z tego co wiem nikt tak głowicy przerobionej nie ma także nie mam żadnego Odnośnika.
RobertGTI
możesz wrzucić jakieś wideo z dzwiękiem wydechu skoro jest bez tłumików żadnych, byłbym wdzięczny smile.gif
barthezz2
CYTAT(RobertGTI @ Fri, 11 Jan 2013 - 21:45) *
możesz wrzucić jakieś wideo z dzwiękiem wydechu skoro jest bez tłumików żadnych, byłbym wdzięczny smile.gif


http://www.youtube.com/watch?v=HYslQTThWz0...eature=youtu.be


http://www.youtube.com/watch?v=2GT6qfD358M...eature=youtu.be

Jeżeli chodzi o w miare czysty dźwiek z zewnątrz to tylko takie coś mam - wiadomo że na żywo to troche inaczej brzmi.
kuba170495
Ile pali? biggrin.gif

Mamy w polsce mocniejszego 1.9 TDI?
barthezz2
CYTAT(kuba170495 @ Fri, 11 Jan 2013 - 21:58) *
Ile pali? biggrin.gif

Mamy w polsce mocniejszego 1.9 TDI?


W lato palił około 8,5l , Aktualnie 9-9,5l (brak EGR = problem z dogrzaniem)

Są mocniejsze smile.gif i pewno bedą - ja mam w planie tylko najszybszy jeżeli chodzi o 1/4mili smile.gif ( oczywiście o ile chodzi o FWD) bez nacisku na max KM (mam Metanol i Nitro od robienia KM/NM smile.gif )
kuba170495
To spalanie znikome jak na takie osiągi biggrin.gif jedynie ta chmurka może trochę razić

Ważyłeś go? Jakieś plany odnośnie odchudzania?
barthezz2
CYTAT(kuba170495 @ Fri, 11 Jan 2013 - 22:22) *
To spalanie znikome jak na takie osiągi biggrin.gif jedynie ta chmurka może trochę razić

Ważyłeś go? Jakieś plany odnośnie odchudzania?


Chmurka z metanolu smile.gif Bez Metanolu nie kopci jakoś rażąco.

Waga z pełnym wyposażeniem i felgami 16' to 1220kg , Bez fotela pasażera i kanapy z tyłu oraz "moim" Kubłem to około 1130kg - teraz z 15kg wiecej z racji Nitro.
Fiodor
Zawory pewnie od nich http://www.paradowscy.pl/menu,11,produkty
Duzy zawory to fajnie ale czy kanaly tak samo duze? brakuje teraz kolektora z nierdzewki na wydech no i dolotowy tez mozna bylob zmienic.
Gebro
tą głowice robił kolega GADGET smile.gif byłem w trakcie jak była robiona i muszę powiedzieć że zawory zaworami ale to co jest pod nimi robi tez dużą robotę a na zdjęciach nie widać wink.gif
barthezz2
CYTAT(Gebro @ Sat, 12 Jan 2013 - 08:23) *
tą głowice robił kolega GADGET smile.gif byłem w trakcie jak była robiona i muszę powiedzieć że zawory zaworami ale to co jest pod nimi robi tez dużą robotę a na zdjęciach nie widać wink.gif


Taką też informacje dostałęm , jak bedzie już głowica na warsztacie to zostaną rozpięte zawory i porobie zdjęcia razem z porównaniem jak to wygląda w seryjnej głowicy smile.gif
Fiodor
A nie naruszysz prawa autorskie? biggrin.gif
Fawor
Podziwiam Bartek tą Ibizę od prawie samego początku powstawania - a na Zlocie A3-Clubu to już mnie zabiła robiącym przeciągiem tongue.gif Zajefajny setup z jeszcze lepszym efektem na drodze. Ciekaw jestem jak seryjny dół to znosi czyli co przyniesie rewizja, bo nie da się ukryć, że są to już dooość poważne liczby smile.gif
barthezz2
CYTAT(Fawor @ Sat, 12 Jan 2013 - 10:59) *
Podziwiam Bartek tą Ibizę od prawie samego początku powstawania - a na Zlocie A3-Clubu to już mnie zabiła robiącym przeciągiem tongue.gif Zajefajny setup z jeszcze lepszym efektem na drodze. Ciekaw jestem jak seryjny dół to znosi czyli co przyniesie rewizja, bo nie da się ukryć, że są to już dooość poważne liczby smile.gif


Na zlocie A3 był słaby przeciąg bo nie było metanolu i pustawa butla z nitro smile.gif Myśle że dół to zniósł dzielnie - przy poprzednim "remoncie" panewki też były wymieniane - bardziej sie o tłoki obawiam bo przez kilka zawodów nie było Metanolu a bez niego EGT było już na granicznym poziomie wiec tłoki mogły to odczuć (mogły popękać tak samo jak wcześniej przy "remoncie). Ale jako że teraz ma być jeszcze troszke mocniej Rewizja nie zaszkodzi a może przy okazji da mi to kolejny Bezawaryjny rok jeżdżenia:)

I nie jestem Bartek tylko Łukasz ale to sie już przyzwyczaiłem wzgledem Nicka smile.gif
tdik
jak zejdziesz z gwintem to od razu sobie zrob okienko w prawej podluznicy zeby ci nie stukala on nia polos. moim zdaniem w ibizie gwint nie sprawdza sie mialem b14 weiteca koni sport. najlepiej mi sie jezdzilo na b6 + ori springu z cupry. nie wiem co jest z ibi ale jazda na nisko skteconym gwincie w aro h&r to byla przepasc jak woz tlumil dziury w stos do ibi a gwint kupilem uzywany
Rafalek114
czemu juz nie modzisz w CTR ?? ze wzgledu na odleglosc ??
wujek_kamil
Widziałem w Lubawie jak się napędza i powiem Ci, że jak unikam jak ognia Diesli tak tego bym chętnie zobaczył pod blokiem a kluczyki na szafce tongue.gif

Mnie urzekło, że nic poza r888 i nie wielkim IC nie widać po aucie - na prosto skierowanych kołach ot zwykłe TDI a tu mega sleeper.

Gratuluję auta !!
barthezz2
CYTAT(tdik @ Sat, 12 Jan 2013 - 11:44) *
jak zejdziesz z gwintem to od razu sobie zrob okienko w prawej podluznicy zeby ci nie stukala on nia polos. moim zdaniem w ibizie gwint nie sprawdza sie mialem b14 weiteca koni sport. najlepiej mi sie jezdzilo na b6 + ori springu z cupry. nie wiem co jest z ibi ale jazda na nisko skteconym gwincie w aro h&r to byla przepasc jak woz tlumil dziury w stos do ibi a gwint kupilem uzywany


Obniżenie po zakupie gwintu bedzie minimalne - max 4-4.5cm - prawie tyle co na Spreżynach Vogtlanda - Bardziej mi chodzi o zakup gwintu z regulacją twardości i maxymalnie utwardzić Tył żeby docisnąć przód przy starcie smile.gif A to że ogólnie ibiza nie jest wygodnym samochodem to sie już dawno przyzwyczaiłem nawet teraz na seryjnych sprężynach samochód nieprzyjemnie wyłapuje nasze drogi choć powiedzmy że komfort w miare jest ale za to buja się strasznie.

Ale co do zawieszenia jeszcze na 100% sie nie zdecydowałem i może jeszcze jakiś inny pomysł mi wpadnie do głowy. Zakup planuje najwczesniej na koniec marca bo póki co nie ma pieniedzy na takie dalekie wydatki.


CYTAT(wujek_kamil @ Sat, 12 Jan 2013 - 11:46) *
Widziałem w Lubawie jak się napędza i powiem Ci, że jak unikam jak ognia Diesli tak tego bym chętnie zobaczył pod blokiem a kluczyki na szafce tongue.gif

Mnie urzekło, że nic poza r888 i nie wielkim IC nie widać po aucie - na prosto skierowanych kołach ot zwykłe TDI a tu mega sleeper.

Gratuluję auta !!


Taki był zamysł auta żeby wyglądał ciągle na zwykły wóz , Jeżdże nim na codzień i przynajmniej nie mam krzywych spojrzeń od panów policjantów (jakie miałem z poprzednim Autem) Teraz jest troche oklejony Naklejkami ale nadal nie wyróżnia sie szczególnie z tłumu - tymbardziej że jednomas zpotegował klekotanie silnika wiec raczej nikt nie pomyśli że jest to troche szybsze.


CYTAT(Rafalek114 @ Sat, 12 Jan 2013 - 11:46) *
czemu juz nie modzisz w CTR ?? ze wzgledu na odleglosc ??


Tak , Dokładnie ponad 500km w jedną strone (Mieszkam w Gdyni) wiec każda wyprawa tam niestety wiazałaby sie z braniem urlopu oraz sporymi kosztami. Pierwsze mody były tam robione z których jestem bardzo zadowolony bo wszystko bardzo porządnie zrobione i do dziś jeździ bez Fuckupów , A Dario i Mumin bardzo wporządku są smile.gif

A w trójmieście idzie również ogarnąć może nie wszystko w jednym miejscu ale jakoś sobie radze smile.gif
RobertGTI
Dzięki za filmiki, dźwięk całkiem przyjemny, prawie jak nie diesel z tą odcinką smile.gif
mss
Tak myśle co by tu spitolic przy rewizji co bym wkoncu mógł Fabia Cię bezstresowo zjeść wink.gif
barthezz2
CYTAT(mss @ Sat, 12 Jan 2013 - 12:09) *
Tak myśle co by tu spitolic przy rewizji co bym wkoncu mógł Fabia Cię bezstresowo zjeść wink.gif


Dołożysz szpere , 50KM , R888 i myśle że bedziesz sie trzymał na zderzaku.

Ty sie nie dotykaj mojego samochodu lepiej biggrin.gif pogrzeb sobie przy jakiś Volvach lepiej
mss
biggrin.gif nie chce nawet, bo pózniej cieżko łapy domyc po tych dieslach biggrin.gif
Fawor
CYTAT(barthezz2 @ Sat, 12 Jan 2013 - 12:15) *
I nie jestem Bartek tylko Łukasz ale to sie już przyzwyczaiłem wzgledem Nicka smile.gif

ale fail tongue.gif Widziałem o tym, ale faktycznie wczoraj na noc zasugerowałem się nickiem cool.gif Sory.

Czy po nowej głowicy jest jeszcze jakaś opcja na szukanie dalszego potencjału? Jest opcja założenia jeszcze konkretniejszego wałka, żeby wykorzystać potencjał zaworów?
barthezz2
CYTAT(Fawor @ Sat, 12 Jan 2013 - 13:34) *
ale fail tongue.gif Widziałem o tym, ale faktycznie wczoraj na noc zasugerowałem się nickiem cool.gif Sory.

Czy po nowej głowicy jest jeszcze jakaś opcja na szukanie dalszego potencjału? Jest opcja założenia jeszcze konkretniejszego wałka, żeby wykorzystać potencjał zaworów?


Wałek to temat którego sie boje dlatego zostaje seryjny wałek - ja chce krecić tylko do 5200obrotów wiec jeszcze nie jakoś specjalnie wysoko a jeździ już takie 1.9tdi na seryjnym wałku i do 5tys trzyma moc także mi to styka smile.gif (dlatego też jeden z powodów dlaczego wpadnie krótsza skrzynia biegów)

Fawor
Krótsza skrzynia przy takim momencie? Ja bym myślał w drugą stronę (cos jak w 1.8T przy duuuzych wynikach) - dodac koksu i skrzynię wydłużyć..
Mirage
Doczekamy się filmów? Ciekawy jestem jak to lata
barthezz2
CYTAT(Fawor @ Sat, 12 Jan 2013 - 14:10) *
Krótsza skrzynia przy takim momencie? Ja bym myślał w drugą stronę (cos jak w 1.8T przy duuuzych wynikach) - dodac koksu i skrzynię wydłużyć..


Jednak nie do końca , jeździłem dlugo na najdłuższej skrzyni i o ile 1,2,3 jest ok to 4bieg jest masakrycznie dlugi (vmax 200km/h) i po zmianie biegu jest zamułka przez 200-300obrotow. Skrzynia JNC/HDS ktora mam ma 1,2,3 takie same tylko kolejne biegi krótsze , i po zmianie na 4bieg wchodzi sie w fajny przeciąg bo około 3900 (przy dlugiej skrzyni to 3500) po przesunieciu odcinki na 5200 bedzie jeszcze lepiej ciągnąć. W ułężu na seat racing udało sie na krótsze skrzyni zrobić 13,44 jeszcze tylko ma metanolu bez nitro.

A zmiana skrzyni podyktowana również tym że na 1/8mili sie szykuje a tam dlugi 4bieg to juz duża strata.

CYTAT(Saabinho @ Sat, 12 Jan 2013 - 14:10) *
Doczekamy się filmów? Ciekawy jestem jak to lata


Niestety mam tylko filmiki jak było jeszcze 251KM także troche nieaktualne ale zawsze coś:

http://www.youtube.com/watch?v=6vN35a3pVrc

http://www.youtube.com/watch?v=o4xwYho5aM4

http://www.youtube.com/watch?v=Gq3R5VH-VDw
Fawor
CYTAT(barthezz2 @ Sat, 12 Jan 2013 - 15:20) *
Skrzynia JNC/HDS ktora mam ma 1,2,3 takie same tylko kolejne biegi krótsze

to się nazywa rozwiązanie idealne biggrin.gif Nie sądziłem, że VW ma takie coś 'w ofercie' i szukałem kompromisu dłuższych pierwszych biegów z resztą. W hondach mieszają praktycznie samymi FD i nie ma opcji, żeby złożyć taką kombinację na seryjnych częsciach...

Masz jakieś zmierzone czasy na tym setupie 251KM? Bo w gruncie rzeczy jedzie jednak ciut wolniej od mojego B20 smile.gif
specu
CYTAT(Fawor @ Sat, 12 Jan 2013 - 14:36) *
1
Masz jakieś zmierzone czasy na tym setupie 251KM? Bo w gruncie rzeczy jedzie jednak ciut wolniej od mojego B20 smile.gif


od kiedy 13.00 jest wolniej od 13.6?

Gratuluje bardzo szybkiej ibizy !
Jeśli chodzi o opony to markgumy o miękkiej mieszance kleją dużo lepiej niż R888 smile.gif
w0wacik
Ten temat zburzył mój światopogląd...

Dymi z metanolem... Gorsze wstawanie turbo na obrobionej głowicy blink.gif blink.gif blink.gif

A TDI PD nie kręci się wyżej 5100 bo się zawory na tłokach ładnie odbijają.
Fawor
CYTAT(specu @ Sat, 12 Jan 2013 - 16:43) *
od kiedy 13.00 jest wolniej od 13.6?

od wtedy, kiedy 13.00 jest zrobione z metanolem i NXem, czyli przy 50ciu koniach więcej. A mi chodzi o pomiar na setupie 250 czyli bez 'dodatków'.
specu
Teraz jasne, nie napisałeś tego wcześniej wink.gif
Jeszcze raz powiem fajna ibi i dobrze ,że właściciel lata wszędzie na zawody znaczy pasjonat smile.gif
TJung
CYTAT(w0wacik @ Sat, 12 Jan 2013 - 16:41) *
Ten temat zburzył mój światopogląd...

Dymi z metanolem... Gorsze wstawanie turbo na obrobionej głowicy blink.gif blink.gif blink.gif

A TDI PD nie kręci się wyżej 5100 bo się zawory na tłokach ładnie odbijają.

To jest właśnie ciekawe. Na obrobionej głowicy lepsze przepływy powinny wyraźnie poprawić reakcję sprężarki, a same parametry moc/moment powinno się dać uzyskać przy niższym doładowaniu. No chyba, że w dieslach jest inaczej, a na tych się nie znam.
lukkoz01
CYTAT(w0wacik @ Sat, 12 Jan 2013 - 16:41) *
Ten temat zburzył mój światopogląd...

Dymi z metanolem... Gorsze wstawanie turbo na obrobionej głowicy blink.gif blink.gif blink.gif

A TDI PD nie kręci się wyżej 5100 bo się zawory na tłokach ładnie odbijają.


Metanol w dieslu działa jak wytwornica dymu. Z resztą w pewnym lancerze 1100KM z Grecji też smuży solidnie z wydechu. Co więcej, jeżeli głowica ma dobre przepływy do metanol niewiele pomaga. Przy seryjnej głowicy około 15KM przy głowicy z większymi zaworami ssącymi i wydechowymi nic nie czuć.

Mam ustawioną odcinkę na 5200 często na niej latałem. Biegi zmieniam przy 5100 i jakoś zawory nie dzwonią, a wałek seryjny moc 280KM na samej ropie.
barthezz2
CYTAT(Fawor @ Sat, 12 Jan 2013 - 14:36) *
to się nazywa rozwiązanie idealne biggrin.gif Nie sądziłem, że VW ma takie coś 'w ofercie' i szukałem kompromisu dłuższych pierwszych biegów z resztą. W hondach mieszają praktycznie samymi FD i nie ma opcji, żeby złożyć taką kombinację na seryjnych częsciach...

Masz jakieś zmierzone czasy na tym setupie 251KM? Bo w gruncie rzeczy jedzie jednak ciut wolniej od mojego B20 smile.gif


przy 251km na bemowie 14,2 , potem 13,99 w wilczych laska (bodajże dokladnie tego samego dnia zrobiles 13,6 hondą tongue.gif ) potem po korekcie programu na 266km zrobilem 13,68 w Częstochowie co do reszty było identycznie . Nastepnie wpdadła krótka skrzynia JNC i zrobilem 13,44 w Ułężu . potem już zaczeła sie Era Nitro bez metanolu 13,3 w wilczych laskach i 13,23 w Ełku.


CYTAT(w0wacik @ Sat, 12 Jan 2013 - 16:41) *
Ten temat zburzył mój światopogląd...

Dymi z metanolem... Gorsze wstawanie turbo na obrobionej głowicy blink.gif blink.gif blink.gif

A TDI PD nie kręci się wyżej 5100 bo się zawory na tłokach ładnie odbijają.


Hmm jeździ kilka ibiza po świecie i krecą sie 5200 i wyżej - zresztą tak jak wyżej napisał lukkoz on ma wszystko seryjne poza głowicą i kreci normalnie do 5200 ale przy strojeniu bede sluchał w razie czego bo nie słyszałem o takiej opini (a akurat przy krótkiej skrzyni nie musze wyżej wcale krecić) smile.gif .

Dymi z metanolem i to strasznie , wytwornica dymu jest mocna smile.gif bez Metanolu zakopcenie lekkie dopiero powyżej 4300.

Co do wstawania Turbiny to wywnioskowałem tylko na zasadzie że przy wiekszych kanałach poprostu mniejsze ciśnienie przy wstawaniu turbiny bo tak to nie miałem wcześniej doczynienia z przerobionymi głowicami także w tym temacie sie nie wypowiadam smile.gif


CYTAT(specu @ Sat, 12 Jan 2013 - 15:43) *
od kiedy 13.00 jest wolniej od 13.6?

Gratuluje bardzo szybkiej ibizy !
Jeśli chodzi o opony to markgumy o miękkiej mieszance kleją dużo lepiej niż R888 smile.gif


Co do markgum mam doświadczenie bo i w golfie i w ibize na markgumach jeździłem a potem R888 czy kleją lepiej to może bym sie nie zgodził jak dla mnie margumy kleją identycznie ale mają ten wielki plus że nie trzeba ich tak rozgrzewać jak R888 które dopiero jak złapią odpowiednią temperatury to sie przyklejają fajnie. W tym sezonie raczej padnie na markgumy bo planuje na codzień jeździć na innych oponach i zmieniać na zawodach felgi z oponami (gdzie w zeszłym sezonie jeździłem cały czas na margumach a potem na r888)
Fawor
No to by się zgadzało, że ciut wolniej od mojej...musze założyć R888 albo markguma tongue.gif
specu
CYTAT(barthezz2 @ Sat, 12 Jan 2013 - 22:07) *
przy 251km na bemowie 14,2 , potem 13,99 w wilczych laska (bodajże dokladnie tego samego dnia zrobiles 13,6 hondą tongue.gif ) potem po korekcie programu na 266km zrobilem 13,68 w Częstochowie co do reszty było identycznie . Nastepnie wpdadła krótka skrzynia JNC i zrobilem 13,44 w Ułężu . potem już zaczeła sie Era Nitro bez metanolu 13,3 w wilczych laskach i 13,23 w Ełku.




Hmm jeździ kilka ibiza po świecie i krecą sie 5200 i wyżej - zresztą tak jak wyżej napisał lukkoz on ma wszystko seryjne poza głowicą i kreci normalnie do 5200 ale przy strojeniu bede sluchał w razie czego bo nie słyszałem o takiej opini (a akurat przy krótkiej skrzyni nie musze wyżej wcale krecić) smile.gif .

Dymi z metanolem i to strasznie , wytwornica dymu jest mocna smile.gif bez Metanolu zakopcenie lekkie dopiero powyżej 4300.

Co do wstawania Turbiny to wywnioskowałem tylko na zasadzie że przy wiekszych kanałach poprostu mniejsze ciśnienie przy wstawaniu turbiny bo tak to nie miałem wcześniej doczynienia z przerobionymi głowicami także w tym temacie sie nie wypowiadam smile.gif





Co do markgum mam doświadczenie bo i w golfie i w ibize na markgumach jeździłem a potem R888 czy kleją lepiej to może bym sie nie zgodził jak dla mnie margumy kleją identycznie ale mają ten wielki plus że nie trzeba ich tak rozgrzewać jak R888 które dopiero jak złapią odpowiednią temperatury to sie przyklejają fajnie. W tym sezonie raczej padnie na markgumy bo planuje na codzień jeździć na innych oponach i zmieniać na zawodach felgi z oponami (gdzie w zeszłym sezonie jeździłem cały czas na margumach a potem na r888)



Nie wiem na jakiej mieszance markgum latałeś ? Bo na pewno S1 duzo lepiej klei niż R888. Powodzenia
barthezz2
i w Golfie i w ibize na S1 właśnie , To są moje osobiste odczucia może w lżejszej Corsie Markgumy lepiej kleją bo jednak samochody różne smile.gif . Co nie zmienia faktu że na dzień dzisiejszy Kupuje raczej markgumy ze względu na cene i to że wystarczają na 2x dłużej smile.gif
zabba88
Przy obecnych modach. Wkladaj jeszcze walek+Przerob kolektor ssacy na bardziej wydajny. Na wiosne zapewne bedziemy rownierz wkladac taki bonus to kilku tdi mocniejszych ktore obecnie jezdza z moca 270+ bez gazu. I mysle ze na takim zestawie:
-glowica po portingu+wieksze zawory
-race 783 badz firady
-walek
-kolektor ssacy wiekszy
-Wydech 2,75-3"
-doloty fi60
-gtb2260vk badz hybryda wieksza
I realne do osiagniecia 300+ bez gazow
Pozdrawiam
barthezz2
CYTAT(zabba88 @ Sun, 13 Jan 2013 - 13:53) *
Przy obecnych modach. Wkladaj jeszcze walek+Przerob kolektor ssacy na bardziej wydajny. Na wiosne zapewne bedziemy rownierz wkladac taki bonus to kilku tdi mocniejszych ktore obecnie jezdza z moca 270+ bez gazu. I mysle ze na takim zestawie:
-glowica po portingu+wieksze zawory
-race 783 badz firady
-walek
-kolektor ssacy wiekszy
-Wydech 2,75-3"
-doloty fi60
-gtb2260vk badz hybryda wieksza
I realne do osiagniecia 300+ bez gazow
Pozdrawiam


ja wcale niechce mieć 300+ smile.gif właśnie z racji "gazów" uważam że te 280KM mi wystarczy bo niestety to ciągle FWD i wiem że na drugim biegu można przenieść 280-290km/500-540nm bo potem juz zaczyna sie nie efektywne palenie smile.gif A od 3biegu można już z mocą polecieć śmiało na Nitro. A to auto na 1/4mili a nie na Autobahny i wyścigi z "rolki" smile.gif

Co do wałka tak jak już wyżej sie poprostu boje odnośnie ich wycierania a chce żeby samochód cały czas jeździł jak w poprzednim sezonie smile.gif

Ale nad ssącym wiekszym sie zastanawiałem tylko nie wiem skąd takie coś wziąć , Robicie takie coś na zamówienie ?
Fiodor
Mi sie wydaje ze walek z SDI ma bardzo kozystne fazy! Skoro walek z SDI w silniku VP daje przyrost to dla czego w SDI PD nie??
Zawory mozna zamowic u parodowscy.pl
pinin
CYTAT(Fiodor @ Sun, 13 Jan 2013 - 14:21) *
Mi sie wydaje ze walek z SDI ma bardzo kozystne fazy! Skoro walek z SDI w silniku VP daje przyrost to dla czego w SDI PD nie??
Zawory mozna zamowic u parodowscy.pl


Hmm, a nie jest tak, że wałek od vp nie podejdzie do pd? Kojarzy mi się hasło "napęd pompek", lecz mogę się mylić wink.gif
Fiodor
No co Ty! to sa rozne walki dlugosci, srednice itp..
mate96
Pinin pewnie nie wiesz ze wychodziły SDI na pompkach w np. Caddy wink.gif
pinin
CYTAT(mate96 @ Sun, 13 Jan 2013 - 16:15) *
Pinin pewnie nie wiesz ze wychodziły SDI na pompkach w np. Caddy wink.gif


O widzisz - nigdy nie leżało to w sferze moich zainteresowań cool.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.