MODEL: SEAT IBIZA III 2002r wersja Sport 1.9 Tdi ASZ 130km 3 furtki
Silnik: W pełni Seryjny Po Wymianie Tłoków z pierścieniami bo były popękane + nowe panewki (sputtery)
Modyfikacje głowicy: W pełni Seryjna jedynie wzmacniane Szklanki Ina - Wałek AE
Modyfikacje bloku: BRAK
Układ dolotowy: GTB2260Vk + FMIC Ibiza Cupra BPX całość nierdzewka. Brak EGR (wspawana Flansza) , Wtrysk Metanolu Snow Performance stage 2 , wtrysk Nitro NX main line (przerobiona instalacja z benzynowej)
Układ wydechowy: 2.75 bez zbędnych tłumików
Układ wtryskowy: Race783
Elektronika: Seria , Gałgany Boost + EGT AG
Układ chłodzenia: Seria
Układ napędowy: Skrzynia 6gang Aktualnie FSM/FJW (FSM przerobiona pod czujnik prędkosci) Sprzegło Jednomas + Sachs Racing (pro-tune) , Lekkie Felgi z A3 (5,5kg 1szt) + Semi Slicki Margum/R888
Zawieszenie: Przód Monroe Reflex , tył Bilstein B6 . Seryjne Sprężyny (Zimowy Setup)
BODY KIT: Seria + Zderzak przód FL przerobiony Chałupniczo przezemnie
PODZIĘKOWANIA: CTR Tuning za montaż , strojenie Turbo + wtrysk metanolu . SOFT-CAR za późniejsze Korekty
Witam , nie jest to jakiś świeży projekt - Samochód w sumie od ponad roku przerabiany stopniowo - Na początku zaczeło się od remontu Silnika po zajechaniu przez poprzedniego Właściciela (ale opisu ani zdjęć niechce mi sie przedstawiać bo nie ma sensu - przeszło mi już ) Następnie po doprawadzniu do używalności samochód dostał nowe wtryski (seryjne AL niechcialy wypluć wiecej niż 185km) Race783(najechane aktualnie około 30tys km) . W kwietniu zeszłego roku pojechałem do CTR tuning gdzie samochód dostał Nowe Turbo GTB2260vk oraz Wtrysk Metanolu Snow Performance stage 2 (+ oczywiscie Strojenie) wynik :
Następnie po powrocie Samochód dostał wiekszy układ wydechowy (okazało się że poprzedni nawet nie był w pełni 2,5cala) czyli full przelot 2,75 , oraz zostałą przerobiona Flansza od EGR pod 2,5cala razem z całą rurą nierdzewki do FMIC (z poprzednią ciągle był problem ze względu na nieszczelności)
Przed :
Po :
(aktualnie jest już inne kolanko - niestety chwilowo była tylko taka kibel rura)
Po czym nastąpiła Korekta Programu (już przez Soft-car) :
Przez jakiś czas jeździłem z takim Setupem - ale niestety padła pompa Metanolu a przez brak Dostępu do samej pompy zmusiło mnie do zakupu Instalacji Nitro NX :
Dysza +50km(pomiar oczywiscie sam Silnik + nitro - metanolu nie było) :
dla porównania Inercja (wykres Wyżej - jak i wszystkie poprzednie wykresy z hamowni drogowej)
Dysza +100KM :
Już pod koniec sezonu udało sie założyć Szpere Helikalną (+ nową pompe metanolu):
Zdjęcia może samego samochodu :
Prawie na początku :
Ledwo po modach w CTR :
Po zmianie Zderzaka i Felg (+ spreżyny obniżające Vogtland):
Samochód oczywiście w różnych konfiguracja zwiedził w zasadzie wszystkie możliwe imprezy 1/4 mili (taki miałem zamysł przy budowania tego samochod + oczywiscie to żeby nadawał sie do codziennej jazdy nie zabijając portfela na stacji) Zaczynał od 14,2 na bemowie kończąc na 13,00 w wilczych laskach na koniec sezonu(jeżeli chodzi o szanowane Zawody to w ełku 13.23 na dyszach +50KM bez metanolu). Udawało się w zasadzie na każdych Zawodach poprawiać czas także samochód cały czas robić jakiś tam progres.
Co do tego Sezonu to oczywiście nie zatrzymuje sie w miejscu - Zostanie zmieniona Skrzynia z FSM na JNC (którą już używałem w Ułężu na seat Racing lecz uległa uszkodzeniu obudowa od nowego sprzegła wiec nie była potem używana - aktualnie już czeka na montaż ). Zawieszenie Gwintowane z regulacją twardości (jeszcze nie zdecydowałem co kupie) Jest zrobiona Głowica(która czeka na montaż) - Obrobione kanały Ssące + Wydechowe + Zawory Wydechowe Wieksze o 4mm , do tego zostanie wyjęty silnik i zrobiona Rewizja jak seryjny silnik zniósł ten sezon - po czym jak nie bedzie nic zarżnięte to wymiana panewek + oczywiście przerobiona głowica wraz ze wszystkim nowym (szklanki , wałek , śruby itp) . Dodatkowo zmiana na map sensor 4barowy który leży w pokoju od 4miesięcy ale nie miałem jakoś kiedy go wstawić. No i oczywiście zakup nowych Opon bo R888 niestety znikają w oczach(najprawdopodbniej padnie wybór na Markgumy - chyba że R888 bedą w lepszej cenie) , Planuje również Zakup Pełnych Slicków ale to już jest zależne od dostępności bo niestety z takimi oponami jest bardzo ciężko w PL.
Ibiza w pełni opisywana na jednym z trójmieskich Forach oraz na Seat Ibiza Forum - tutaj troche okrojona wersja ale myśle że nie ma co męczyć oczu dla czytania tylu głupot.
Możliwe że pare osób kojarzy mnie z różnej maści zawodów także z góry przepraszam za to że mało gadam i tylko czasem siedze w samochodzie i nakurwiam.