Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 3 4 5  
Closed TopicStart new topic
> Audi S5 4.2 FSI, Czy warto?
jakub1t
post Sun, 13 Jan 2013 - 10:07
Post #81


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





CYTAT(Bad_Boy @ Sun, 13 Jan 2013 - 02:50) *
Dokladnie
jedynym sensownym teraz S4/S5 jest 3.0TFSI
nareszcie spalanie "normalne" tzn 11-13
a jak sie zachce to ABT robi na 435PS/520Nm tylko remapem.
W ogole nie rozumiem jak mozna V8 ktore pali ponad 15l dawac na DD do miasta ?
Miesiac fajnie sie jezdzi a pozniej zaczynasz liczyc pieniadze ktore codziennie wlewasz do baku...
Takie auta sa jako 2 w rodzinie, w weekend gdzies wyskoczyc, w sobote poupalac itd ale nie na co dzien.
A na trasie i tak objedzie Cie 335i biggrin.gif

Wolę mieć spalanie 15L na 100km i mieć przyjemność z posiadanego auta niż mieć spalanie 10L i męczyć się na co dzień z nieudanego zakupu . Jeśli zaczynasz liczyć pieniądze to albo Cię nie stać albo auto przestało się podobać smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 13 Jan 2013 - 10:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Joker
post Sun, 13 Jan 2013 - 10:17
Post #82


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Bad_Boy @ Sun, 13 Jan 2013 - 02:50) *
Dokladnie
jedynym sensownym teraz S4/S5 jest 3.0TFSI
nareszcie spalanie "normalne" tzn 11-13


Z tego co w jakimś temacie pisał Nikolas, to 3.0 TFSI nie jest ekonomiczny, w A6 palił ok. 20 litrów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the Hitcher
post Sun, 13 Jan 2013 - 10:35
Post #83


Super User
Dołączył: Thu, 04 September 2008
Skąd: Łódź





CYTAT(Bad_Boy @ Sun, 13 Jan 2013 - 02:50) *
W ogole nie rozumiem jak mozna V8 ktore pali ponad 15l dawac na DD do miasta ?
Miesiac fajnie sie jezdzi a pozniej zaczynasz liczyc pieniadze ktore codziennie wlewasz do baku...


co za bezsensowna uwaga. jakby to V8 ktos kupował za 20 koła, to może i liczy kase. ale jak kogos stać na S5 to pewnie i na paliwo jakos styknie, nie?

poza tym ktos juz tutaj napisał: nie kazdy patrzy na ułamki sekund i spalanie, jak ktoś chce mieć V8 dla brzmienia i fajnej charakterystyki to je kupi, spalanie to nie jest glowny wyznacznik...szczegolnie wsrod userow rf.pl mam nadzieje


--------------------
V8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad_Boy
post Sun, 13 Jan 2013 - 10:56
Post #84


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 April 2005
Skąd: Germany





jest dokladnie na odwrot tzn
to wlasnie bogaci umieja liczyc pieniadze (dlatego sa bogaci) i zwracaja uwage na koszta uzytkowania.
Czy dlatego ze kupilem auto za 80-100 000zl musze tankowac je codziennie za 100 zl ?
Bo jak nie chce to mnie nie stac ?-
nie, po prostu jako aktywny czlowiek jezdze na urlop, splacam mieszkanie, mam rodzine...
Gdyby jeszcze w parze szly osiagi to moznaby zaakceptowac takie spalanie ale
4.2 Audi jest po prostu nieekonomiczny i wolny, nie trzyma parametrow- takie sa fakty.
Jako auto weekendowe mozna zrozumiec bo dzwiek itd, ale jako DailyCar- bez sensu.
CYTAT(jakub1t @ Sun, 13 Jan 2013 - 10:07) *
Wolę mieć spalanie 15L na 100km i mieć przyjemność z posiadanego auta niż mieć spalanie 10L i męczyć się na co dzień z nieudanego zakupu . Jeśli zaczynasz liczyć pieniądze to albo Cię nie stać albo auto przestało się podobać smile.gif

Jakub- a ja wole miec auto drozsze, szybsze i ekonomiczniejsze niz S5 4.2
i mam

Czy wie ktos jak sprawuje sie 3.0 TFSI ?


--------------------
Internet is my world, BMW is my car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Sun, 13 Jan 2013 - 11:15
Post #85


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





Panowie, fakt, że v8 pali więcej a za to oddaje dźwięk, moment z dołu i samo bycie v8 wink.gif już został stwierdzony, chyba nie ma sensu się rozczulać nad tym kogo stać a kogo nie stać na posiadanie auta z tym silnikiem i komu warto a komu nie wink.gif
dla mnie s5 to świetne auto, cenie je głównie za walory estetyczne, wygląd zewnętrzny i wnętrze, a także za to, że audi wkońcu po tylu latach zrobiło auto coupe i to takie auto które wygląda świetnie.
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 13 Jan 2013 - 11:28
Post #86


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Bad_Boy @ Sun, 13 Jan 2013 - 10:56) *
Jakub- a ja wole miec auto drozsze, szybsze i ekonomiczniejsze niz S5 4.2
i mam


Powiedz nam kiedy przestaniesz się brendzlować nad swoim 335i ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Sun, 13 Jan 2013 - 11:32
Post #87


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





Ile wg niektórych powinno palić ponad 4 litrowe V8 w mieście w aucie które waży troche poniżej 2t?


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad_Boy
post Sun, 13 Jan 2013 - 12:22
Post #88


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 April 2005
Skąd: Germany





CYTAT(joker @ Sun, 13 Jan 2013 - 11:28) *
Powiedz nam kiedy przestaniesz się brendzlować nad swoim 335i ?

a co,- mam zaczac nad wolniejszym i paliwozernym S5 ? biggrin.gif
Ponawiam pytanie- wie ktos jak sprawuje sie 3.0TFSI ?


--------------------
Internet is my world, BMW is my car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Sun, 13 Jan 2013 - 12:26
Post #89


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Ale wyraziłeś swoje zdanie już x razy. Może starczy. Też lubię ten motor, na co dzień powożę się 535i po programie u Rogala, wdzięczny motor, niskie spalanie....ale ileż można o tym pisać?

Jak ktoś chce V8 to świadom jest spalania, także temat paliwożerności należy odpuścić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad_Boy
post Sun, 13 Jan 2013 - 13:14
Post #90


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 April 2005
Skąd: Germany





Ok luuuz...
Jeździł ktoś tym 3.0 tfsi czy nie ?


--------------------
Internet is my world, BMW is my car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubos21
post Sun, 13 Jan 2013 - 14:13
Post #91


Frequent User
Dołączył: Mon, 28 June 2010
Skąd: Mogilno





Jeżdził, Orzepiński w Moto-ON biggrin.gif Dużo wolniejsze niż 335i i spala 1,5 konewki więcej biggrin.gif

Temat nie do końca wyczerpany bo jeszcze nie było o wyższości x-driva nad quattro, jeszcze trochę i będzie trzeba na forum się pytać czy można kupić coś innego niż BMW,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 13 Jan 2013 - 14:38
Post #92


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Nie wiem tylko po co niektórzy" źli chłopcy" brandzlują się nad BMW w temacie o audi .....stawiam krate whisky ,że w normalnych ulicznych warunkach dostaniesz baty od takiej s5 bo zabraknie Ci trakcji .
Temat jest o audi ..autor kilka razy prosił o nie proponowanie BMW co i tak zostało czynione przez Ciebie -sorry ,że to powiem ale wygląda to jak przedłużanie Sobie ego i leczenie własnych kompleksów .
To ,że silnik biturbo r6 BMW jest super i mało pali każdy wie .
Na forum jest użytkownik S5 v8 ,który w dziale audisport chwalił się wykresem i ubytku mocy jakoś tam nie było widać ...a auto robiło regularnie 5s do 100

Silniki N/A przy nie odpowiednim nadmuchu nahamowni potrafią wypluć mniej koni...przykłąd ziomka który hamował honde 1,6 vtec..wyszło na dobrej hamowni 170 KM ...na tej samej z wyłączonym ( uszkodzonym nadmuchem - ostatni pomiar ) 152KM.

Spalania starego silnika s4 b6 do s5 na fsi nie można porównywać ..bo jest dużo mniejsze ...tam gdzie b6 spalała w mieście 18l ...to s5 potrafi łyknąć o 2 litry mniej w mieście cool.gif
Kolejna zaleta to to ,że można mieć manuala ...przy 3,0TFSI tylko s-tronic


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Sun, 13 Jan 2013 - 15:14
Post #93


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





Jak jeszcze ktoś mi tu wyskoczy z brandzlowaniem przy BMW to temat leci pod kłódkę.

Nie wiem ile jeszcze czasu upłynie zanim userzy zaczną rozumieć to, co czytają.


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jacars4
post Sun, 13 Jan 2013 - 16:04
Post #94


Rookie
Dołączył: Sun, 13 January 2013





Witam. Posiadałem s4 3.0tfsi pół roku . Wczoraj je sprzedałem. Motor ten bardzo dobrze ciągnie od samego dołu i kręci do odcinki całyczas równo. Reakcja na gaz doskonała. Wcześniej jezdziłem rs4 b5 , rs4 b7 v8 , bmw 135i byłem przekonany o niższym spalaniu w/g katalogów producenta. Na codzień w mieście zawsze przy normalnej jezdzie pali min 16l/100. Trasa bez wygłupów od 10 do 13l/100 ,czyli dość dużo jak na 3.0 kompresor. Dla porównania jak miałem 135i spalało co najmniej o dwa litry mniej. Więc z powrotem myślę o zakupie rs4 b7 ponieważ jechał ( po czyszczeniu i wymianie zaworka ) naprawdę dobrze i brzmiał rewelacyjnie czego brakuje 3.0tfsi spalając podobne ilości paliwa .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Sun, 13 Jan 2013 - 16:26
Post #95


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(Elberoth @ Tue, 20 Apr 2010 - 00:13) *
Poleciałem przed chwilą zmierzyć osiągi fury racelogiciem (dla tych co nie wiedzą: najbardziej wypasionym sprzętem do tego celu jaki jest na rynku, bazującym na technologi GPS i wbudowanych accelerometrach).

Wyniki są następujące (po kilku próbach):

--------------- Best results ---------------
Time 21:39 Date 19/04/2010

Speed(kmh) Time(s)
0-60 2.4s
0-100 5.0s
30-50 0.8s
50-70 1.1s

Producent podaje 5,1s, więc nie jest źle biggrin.gif

Natomiast jeżeli chodzi o hamowanie, to:

Braking results
Speed(kmh) Time(s) Distance(m)
60-0 01.8s 12.5m
100-0 02.8s 35.4m

Przeciążenie podczas hamowania dochodzi do 1,2G:



Na tym wykresie zresztą widać, że na początku nie docisnąłem hamulca (gdy nałożę na to wykres z hamowania na zimno, to ewidentnie początek jest bardziej 'agresywny' i siła hamowania jest stała, bez tego 'zjazdu' na początku wykresu), więc pewnie 34m jest możliwe.

Dla porównania, droga hamowania dla moich 2 pozostałych samochodów:

Mercedes E200K W211 - opony Continental Sport Contact 2 225/50/16, klocki i tarcze seria - 44.03m
Subaru WRX - opony Toyo R888 225/45/17, klocki DS2500, tarcze Brembo (gładkie) - 38,25m

Heble widać też w S5 dobre - Subaru nie daje rady nawet na slicku drogowym i pół wyczynowym klocku. O mercedesie nie wspominając ...

Na koniec jeszcze porównanie przyspieszeń i przeciążeń (G) dla mojego S5 i Subaru WRX (249KM zmierzone):



Zwróćcie uwagę na podwójny dołek na wykresie przeciążenia Subaru - pierwszy dołek to zmiana biegu, a drugi dołek to turbo dziura. Dla odmiany atmosferyczny silnik audi ciągnie od razu po zmianie biegu (a nawet jest to peak związany z zejściem z wyższych obrotów).

CYTAT(Elberoth @ Tue, 20 Apr 2010 - 11:42) *
Czy palą dużo - to zależy jak na to spojrzeć. W porównaniu do 90 konnego diesla to pewnie tak, ale jeżeli weźmiemy pod uwagę moc, masę i napęd 4x4 to już tragedii nie ma.

Mój po przejechaniu 7kkm ma średnie spalanie na tym dystansie 15,7l/100km - moje Subaru, które ma tylko 240km, pali tyle samo. Moim zdaniem wcale nie jest to więc dużo.

CYTAT(Elberoth @ Tue, 20 Apr 2010 - 14:15) *
A oto i wykres mojej S5:



Producent podaje 354KM, a więc o 4,5KM więcej, ale różnica rzędu 1,2% mieści się w zakresie błędu pomiarowego.

Tak więc do tych co mówili że 4.2L nie trzyma mocy i ma po 300KM lub mniej - nie trzyma mocy kiss my ass

CYTAT(Elberoth @ Wed, 28 Apr 2010 - 11:28) *
Dużo zależy od tego, czy S5 jest w manualu czy w tipie (ok 0,3-0,4s różnicy), jakie ma felgi itd. No i oczywiście jaki driver tongue.gif

M5 E39 400KM jest wolniejsze od mojego S5, i to zarówno z kreski (co naturalne - przewaga 4x4) jak i z rolki. Poniżej wykres przyspieszenia 40-195km/h dla S5 i M5 E39 (niebieska linia Audi):



Już na takim dystansie M5 dostaje ok 1,5s, do tego trzeba dodać jeszcze start, razem od 0 do 200km/h wyjdzie przynajmniej 2s różnicy. To sporo.

Pomiary i wykres by Racelogic.

Pozwoliłem zacytować jednego z użytkowników - fajnie jakby osobiście wypowiedział się w temacie wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
domeq
post Sun, 13 Jan 2013 - 17:12
Post #96


User
Dołączył: Mon, 25 April 2005
Skąd: O-22





patrzac na wypowiedzi niektorych, to Kiwi wsadziles kij w mrowisko i zaraz zacznie sie kolejny temat "zgodny" z zyczeniem autora: M5e39 vs reszta swiata i tlumaczenie wszelkich przegranych niesprawnymi przeplywkami ;p Can't wait - really ;D


--------------------
TP: 1:51.7 (e46 180KM RWD)
M135i & e46 track only
było: M5 e39 & ep3 & e90 330d LCI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Sun, 13 Jan 2013 - 17:50
Post #97


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





Hehehe dokładnie domeq, dlatego na wstrzymanie trzeba sobie dać, bo wiadomo że to M5e39 z wklejonego postu było trefne bo RS4 B7 z rolki idzie troche za M5e39, ale nie o tym przecież wątek żeby to roztrząsać....

Generalnie to V8 jest warte uwagi, bo to V8, i każdy facet powinien sobie takim silnikiem pojeździć. Po prostu inny wymiar jeżdżenia... Wiadomo że 8 cylindrów trzeba zalać, i spalania 18-20 z miasta są naturalne.


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lwampir
post Sun, 13 Jan 2013 - 18:42
Post #98


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 August 2012





Jeżeli dla autora wątku to cokolwiek znaczy to :



http://czateria.interia.pl/goscie-czaterii...t,2188,strona,6

pawel-xxv: Jakie samochody obecnie zajmuja miejsce w Twoim garazu?
Ben Collins - STIG: Audi S5, natomiast rodzinnym samochodem jest Volkswagen Transporter.
Ben Collins - STIG: Dziękuje za udział w czacie.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bad_Boy
post Sun, 13 Jan 2013 - 19:49
Post #99


Frequent User
Dołączył: Sat, 09 April 2005
Skąd: Germany





Dla przestrogi
http://www.racingforum.pl/audi-rs4-b7-t77606.html
http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1860


--------------------
Internet is my world, BMW is my car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gh0ly
post Sun, 13 Jan 2013 - 22:25
Post #100


Forum Killer
Dołączył: Sun, 02 May 2004
Skąd: Z centrum dowodzenia Światem





Wiekszosc z osob wypowiadajacych sie tu nawet nie jezdzila S5 pewnie...

S5 moim zdaniem bardzo fajny wybor , jak na coupe to jest spore i calkiem zwawe , naped w zime naprawe robi robote. Mialem takze kika mocniejszych hamowan i hamulce tez daja rade biggrin.gif Jezdzilem 4.2 w Manualu , calkiem fajnie brzmialo , sympatycznie sie odpychalo , jezeli ktos nie jest freak'iem i nie jezdzi non stop do odcinki tylko korzysta z tego samochodu jako DD to moc w zupelnosci wystarcza , nie jest to jakis zapierdalacz ale naprawde fajnie w miescie czy w trasie sie tym jezdzilo. Srednie spalanie w miescie to 16-17l.
Auto raczej bezawaryjne.

Jakis czas temu byla znajomego S5 do sprzedania , niebieska , bardzo zadbana z malym przebiegiem smile.gif

p.s
tak jezdizlem 335i , jest mniejsze, twardsze i szybsze , ale trzeba zdac sobie sprawe jak czesto wykorzystujemy te 100% mocy? gdybym mial wiekszy budzet to pewnie bym jezdzil S5 a tak to jestem posiadaczem 335i smile.gif



--------------------
Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 3 4 5
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 18:14