![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Dokladnie jedynym sensownym teraz S4/S5 jest 3.0TFSI nareszcie spalanie "normalne" tzn 11-13 a jak sie zachce to ABT robi na 435PS/520Nm tylko remapem. W ogole nie rozumiem jak mozna V8 ktore pali ponad 15l dawac na DD do miasta ? Miesiac fajnie sie jezdzi a pozniej zaczynasz liczyc pieniadze ktore codziennie wlewasz do baku... Takie auta sa jako 2 w rodzinie, w weekend gdzies wyskoczyc, w sobote poupalac itd ale nie na co dzien. A na trasie i tak objedzie Cie 335i ![]() Wolę mieć spalanie 15L na 100km i mieć przyjemność z posiadanego auta niż mieć spalanie 10L i męczyć się na co dzień z nieudanego zakupu . Jeśli zaczynasz liczyć pieniądze to albo Cię nie stać albo auto przestało się podobać ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
W ogole nie rozumiem jak mozna V8 ktore pali ponad 15l dawac na DD do miasta ? Miesiac fajnie sie jezdzi a pozniej zaczynasz liczyc pieniadze ktore codziennie wlewasz do baku... co za bezsensowna uwaga. jakby to V8 ktos kupował za 20 koła, to może i liczy kase. ale jak kogos stać na S5 to pewnie i na paliwo jakos styknie, nie? poza tym ktos juz tutaj napisał: nie kazdy patrzy na ułamki sekund i spalanie, jak ktoś chce mieć V8 dla brzmienia i fajnej charakterystyki to je kupi, spalanie to nie jest glowny wyznacznik...szczegolnie wsrod userow rf.pl mam nadzieje -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 April 2005 Skąd: Germany ![]() |
jest dokladnie na odwrot tzn
to wlasnie bogaci umieja liczyc pieniadze (dlatego sa bogaci) i zwracaja uwage na koszta uzytkowania. Czy dlatego ze kupilem auto za 80-100 000zl musze tankowac je codziennie za 100 zl ? Bo jak nie chce to mnie nie stac ?- nie, po prostu jako aktywny czlowiek jezdze na urlop, splacam mieszkanie, mam rodzine... Gdyby jeszcze w parze szly osiagi to moznaby zaakceptowac takie spalanie ale 4.2 Audi jest po prostu nieekonomiczny i wolny, nie trzyma parametrow- takie sa fakty. Jako auto weekendowe mozna zrozumiec bo dzwiek itd, ale jako DailyCar- bez sensu. Wolę mieć spalanie 15L na 100km i mieć przyjemność z posiadanego auta niż mieć spalanie 10L i męczyć się na co dzień z nieudanego zakupu . Jeśli zaczynasz liczyć pieniądze to albo Cię nie stać albo auto przestało się podobać ![]() Jakub- a ja wole miec auto drozsze, szybsze i ekonomiczniejsze niz S5 4.2 i mam ![]() Czy wie ktos jak sprawuje sie 3.0 TFSI ? -------------------- Internet is my world, BMW is my car
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Panowie, fakt, że v8 pali więcej a za to oddaje dźwięk, moment z dołu i samo bycie v8
![]() ![]() dla mnie s5 to świetne auto, cenie je głównie za walory estetyczne, wygląd zewnętrzny i wnętrze, a także za to, że audi wkońcu po tylu latach zrobiło auto coupe i to takie auto które wygląda świetnie. pzdr |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
Ile wg niektórych powinno palić ponad 4 litrowe V8 w mieście w aucie które waży troche poniżej 2t?
-------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 April 2005 Skąd: Germany ![]() |
Powiedz nam kiedy przestaniesz się brendzlować nad swoim 335i ? a co,- mam zaczac nad wolniejszym i paliwozernym S5 ? ![]() Ponawiam pytanie- wie ktos jak sprawuje sie 3.0TFSI ? -------------------- Internet is my world, BMW is my car
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Ale wyraziłeś swoje zdanie już x razy. Może starczy. Też lubię ten motor, na co dzień powożę się 535i po programie u Rogala, wdzięczny motor, niskie spalanie....ale ileż można o tym pisać?
Jak ktoś chce V8 to świadom jest spalania, także temat paliwożerności należy odpuścić. |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 April 2005 Skąd: Germany ![]() |
Ok luuuz...
Jeździł ktoś tym 3.0 tfsi czy nie ? -------------------- Internet is my world, BMW is my car
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 28 June 2010 Skąd: Mogilno ![]() |
Jeżdził, Orzepiński w Moto-ON
![]() ![]() Temat nie do końca wyczerpany bo jeszcze nie było o wyższości x-driva nad quattro, jeszcze trochę i będzie trzeba na forum się pytać czy można kupić coś innego niż BMW, |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Nie wiem tylko po co niektórzy" źli chłopcy" brandzlują się nad BMW w temacie o audi .....stawiam krate whisky ,że w normalnych ulicznych warunkach dostaniesz baty od takiej s5 bo zabraknie Ci trakcji .
Temat jest o audi ..autor kilka razy prosił o nie proponowanie BMW co i tak zostało czynione przez Ciebie -sorry ,że to powiem ale wygląda to jak przedłużanie Sobie ego i leczenie własnych kompleksów . To ,że silnik biturbo r6 BMW jest super i mało pali każdy wie . Na forum jest użytkownik S5 v8 ,który w dziale audisport chwalił się wykresem i ubytku mocy jakoś tam nie było widać ...a auto robiło regularnie 5s do 100 Silniki N/A przy nie odpowiednim nadmuchu nahamowni potrafią wypluć mniej koni...przykłąd ziomka który hamował honde 1,6 vtec..wyszło na dobrej hamowni 170 KM ...na tej samej z wyłączonym ( uszkodzonym nadmuchem - ostatni pomiar ) 152KM. Spalania starego silnika s4 b6 do s5 na fsi nie można porównywać ..bo jest dużo mniejsze ...tam gdzie b6 spalała w mieście 18l ...to s5 potrafi łyknąć o 2 litry mniej w mieście ![]() Kolejna zaleta to to ,że można mieć manuala ...przy 3,0TFSI tylko s-tronic -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Jak jeszcze ktoś mi tu wyskoczy z brandzlowaniem przy BMW to temat leci pod kłódkę.
Nie wiem ile jeszcze czasu upłynie zanim userzy zaczną rozumieć to, co czytają. -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 13 January 2013 ![]() |
Witam. Posiadałem s4 3.0tfsi pół roku . Wczoraj je sprzedałem. Motor ten bardzo dobrze ciągnie od samego dołu i kręci do odcinki całyczas równo. Reakcja na gaz doskonała. Wcześniej jezdziłem rs4 b5 , rs4 b7 v8 , bmw 135i byłem przekonany o niższym spalaniu w/g katalogów producenta. Na codzień w mieście zawsze przy normalnej jezdzie pali min 16l/100. Trasa bez wygłupów od 10 do 13l/100 ,czyli dość dużo jak na 3.0 kompresor. Dla porównania jak miałem 135i spalało co najmniej o dwa litry mniej. Więc z powrotem myślę o zakupie rs4 b7 ponieważ jechał ( po czyszczeniu i wymianie zaworka ) naprawdę dobrze i brzmiał rewelacyjnie czego brakuje 3.0tfsi spalając podobne ilości paliwa .
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Poleciałem przed chwilą zmierzyć osiągi fury racelogiciem (dla tych co nie wiedzą: najbardziej wypasionym sprzętem do tego celu jaki jest na rynku, bazującym na technologi GPS i wbudowanych accelerometrach). Wyniki są następujące (po kilku próbach): --------------- Best results --------------- Time 21:39 Date 19/04/2010 Speed(kmh) Time(s) 0-60 2.4s 0-100 5.0s 30-50 0.8s 50-70 1.1s Producent podaje 5,1s, więc nie jest źle ![]() Natomiast jeżeli chodzi o hamowanie, to: Braking results Speed(kmh) Time(s) Distance(m) 60-0 01.8s 12.5m 100-0 02.8s 35.4m Przeciążenie podczas hamowania dochodzi do 1,2G: ![]() Na tym wykresie zresztą widać, że na początku nie docisnąłem hamulca (gdy nałożę na to wykres z hamowania na zimno, to ewidentnie początek jest bardziej 'agresywny' i siła hamowania jest stała, bez tego 'zjazdu' na początku wykresu), więc pewnie 34m jest możliwe. Dla porównania, droga hamowania dla moich 2 pozostałych samochodów: Mercedes E200K W211 - opony Continental Sport Contact 2 225/50/16, klocki i tarcze seria - 44.03m Subaru WRX - opony Toyo R888 225/45/17, klocki DS2500, tarcze Brembo (gładkie) - 38,25m Heble widać też w S5 dobre - Subaru nie daje rady nawet na slicku drogowym i pół wyczynowym klocku. O mercedesie nie wspominając ... Na koniec jeszcze porównanie przyspieszeń i przeciążeń (G) dla mojego S5 i Subaru WRX (249KM zmierzone): ![]() Zwróćcie uwagę na podwójny dołek na wykresie przeciążenia Subaru - pierwszy dołek to zmiana biegu, a drugi dołek to turbo dziura. Dla odmiany atmosferyczny silnik audi ciągnie od razu po zmianie biegu (a nawet jest to peak związany z zejściem z wyższych obrotów). Czy palą dużo - to zależy jak na to spojrzeć. W porównaniu do 90 konnego diesla to pewnie tak, ale jeżeli weźmiemy pod uwagę moc, masę i napęd 4x4 to już tragedii nie ma. Mój po przejechaniu 7kkm ma średnie spalanie na tym dystansie 15,7l/100km - moje Subaru, które ma tylko 240km, pali tyle samo. Moim zdaniem wcale nie jest to więc dużo. A oto i wykres mojej S5: ![]() Producent podaje 354KM, a więc o 4,5KM więcej, ale różnica rzędu 1,2% mieści się w zakresie błędu pomiarowego. Tak więc do tych co mówili że 4.2L nie trzyma mocy i ma po 300KM lub mniej - nie trzyma mocy kiss my ass Dużo zależy od tego, czy S5 jest w manualu czy w tipie (ok 0,3-0,4s różnicy), jakie ma felgi itd. No i oczywiście jaki driver ![]() M5 E39 400KM jest wolniejsze od mojego S5, i to zarówno z kreski (co naturalne - przewaga 4x4) jak i z rolki. Poniżej wykres przyspieszenia 40-195km/h dla S5 i M5 E39 (niebieska linia Audi): ![]() Już na takim dystansie M5 dostaje ok 1,5s, do tego trzeba dodać jeszcze start, razem od 0 do 200km/h wyjdzie przynajmniej 2s różnicy. To sporo. Pomiary i wykres by Racelogic. Pozwoliłem zacytować jednego z użytkowników - fajnie jakby osobiście wypowiedział się w temacie ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 25 April 2005 Skąd: O-22 ![]() |
patrzac na wypowiedzi niektorych, to Kiwi wsadziles kij w mrowisko i zaraz zacznie sie kolejny temat "zgodny" z zyczeniem autora: M5e39 vs reszta swiata i tlumaczenie wszelkich przegranych niesprawnymi przeplywkami ;p Can't wait - really ;D
-------------------- TP: 1:51.7 (e46 180KM RWD)
M135i & e46 track only było: M5 e39 & ep3 & e90 330d LCI |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Hehehe dokładnie domeq, dlatego na wstrzymanie trzeba sobie dać, bo wiadomo że to M5e39 z wklejonego postu było trefne bo RS4 B7 z rolki idzie troche za M5e39, ale nie o tym przecież wątek żeby to roztrząsać....
Generalnie to V8 jest warte uwagi, bo to V8, i każdy facet powinien sobie takim silnikiem pojeździć. Po prostu inny wymiar jeżdżenia... Wiadomo że 8 cylindrów trzeba zalać, i spalania 18-20 z miasta są naturalne. -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 August 2012 ![]() |
Jeżeli dla autora wątku to cokolwiek znaczy to :
http://czateria.interia.pl/goscie-czaterii...t,2188,strona,6 pawel-xxv: Jakie samochody obecnie zajmuja miejsce w Twoim garazu? Ben Collins - STIG: Audi S5, natomiast rodzinnym samochodem jest Volkswagen Transporter. Ben Collins - STIG: Dziękuje za udział w czacie. |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 09 April 2005 Skąd: Germany ![]() |
Dla przestrogi
http://www.racingforum.pl/audi-rs4-b7-t77606.html http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=1860 -------------------- Internet is my world, BMW is my car
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 02 May 2004 Skąd: Z centrum dowodzenia Światem ![]() |
Wiekszosc z osob wypowiadajacych sie tu nawet nie jezdzila S5 pewnie...
S5 moim zdaniem bardzo fajny wybor , jak na coupe to jest spore i calkiem zwawe , naped w zime naprawe robi robote. Mialem takze kika mocniejszych hamowan i hamulce tez daja rade ![]() Auto raczej bezawaryjne. Jakis czas temu byla znajomego S5 do sprzedania , niebieska , bardzo zadbana z malym przebiegiem ![]() p.s tak jezdizlem 335i , jest mniejsze, twardsze i szybsze , ale trzeba zdac sobie sprawe jak czesto wykorzystujemy te 100% mocy? gdybym mial wiekszy budzet to pewnie bym jezdzil S5 a tak to jestem posiadaczem 335i ![]() -------------------- Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 18:14 |