![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#321
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Co Ty!
Moc i moment na silniku jest zawsze taki sam! Skrzynia nie ma nic do tego. Po to wpisuje się na hamowni przełożenie itp... -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#322
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
a po co Ci właściwie nowy bak? co będziesz w nim rzeźbił?
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#323
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
specu, chodziło mi o sam fakt, iż nie byliśmy w stanie ustawić dokładnego przełożenia przy tej skrzyni.
Na nowej wiązce nie było już ingerencji Coobcia w ECM. torek, jest dziurawy i stary ![]() Rozetnę go aby móc zrobić stosowny dzióbek na pompę paliwa by zaciągała z dna jak fabryczna. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#324
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
specu, chodziło mi o sam fakt, iż nie byliśmy w stanie ustawić dokładnego przełożenia przy tej skrzyni. Czyli sam teraz sobie napisałeś, że podana moc z pomiarów to można sobie w bajki wsadzić. Po to podaje się przełożenie skrzyni czyli główne i biegu aby móc obliczyć prawidłowo moment obrotowy a później z tego wyliczyć moc. W sensie metrologicznym to jest bardzo poważny błąd do którego się właśnie przyznałeś. |
|
|
![]()
Post
#325
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Czyli sam teraz sobie napisałeś, że podana moc z pomiarów to można sobie w bajki wsadzić. Po to podaje się przełożenie skrzyni czyli główne i biegu aby móc obliczyć prawidłowo moment obrotowy a później z tego wyliczyć moc. W sensie metrologicznym to jest bardzo poważny błąd do którego się właśnie przyznałeś. Jak podasz zle przelozenie, to obroty na wykresie (odcinka) nie beda pokrywac sie z rzeczywistoscia i moment obrotowy wyjdzie przeklamany. Natomiast moc wyjdzie prawidlowa. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#326
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Jak podasz zle przelozenie, to obroty na wykresie (odcinka) nie beda pokrywac sie z rzeczywistoscia i moment obrotowy wyjdzie przeklamany. Natomiast moc wyjdzie prawidlowa. W sensie matematycznym obliczany jest najpierw moment obrotowy, a następnie moc. Moc wyliczana jest z wartości momentu. W sensie metrologicznym pomiar był wykoanany nie prawidłowo. |
|
|
![]()
Post
#327
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
W sensie matematycznym obliczany jest najpierw moment obrotowy, a następnie moc. Moc wyliczana jest z wartości momentu. W sensie metrologicznym pomiar był wykoanany nie prawidłowo. Nie mozesz liczyc momentu obrotowego, bo nie znasz przelozenia. Mierzysz przyrost predkosci rolek w czasie (czyli przyrost energii) , z tego wychodzi moc. Dopiero znajac przelozenie mozesz to umiescic w odpowiednich obrotach. Bawilem sie kiedys na hamowni inercyjnej, po wpisaniu zlego przelozenia moc wychodzila taka sama, tylko przy innych obrotach, natomiast moment byl przeskalowany. Z punktu widzenia prawidlowego pomiaru , przelozenie jest istotne, natomiast moc tak czy siak wyszlaby taka sama. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#328
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
Nie mozesz liczyc momentu obrotowego, bo nie znasz przelozenia. Mierzysz przyrost predkosci rolek w czasie (czyli przyrost energii) , z tego wychodzi moc. Dopiero znajac przelozenie mozesz to umiescic w odpowiednich obrotach. Bawilem sie kiedys na hamowni inercyjnej, po wpisaniu zlego przelozenia moc wychodzila taka sama, tylko przy innych obrotach, natomiast moment byl przeskalowany. Z punktu widzenia prawidlowego pomiaru , przelozenie jest istotne, natomiast moc tak czy siak wyszlaby taka sama. Dokładnie tak jak napisałeś, mierzysz przyrosty prędkości a dokładnie przyrosty kąta w delta_t czasie. Z tego wyliczasz moment później moc. Co by nie było bo to nie temat o budowie i zasadach pomiaru. Na zakończenie pomiar na każdej hamownii podwoziowej jest pośredni, dlatego prawidłowe podanie parametrów skrzynii jest istotne. Tak aby uzyskać prawidłowe wyniki. Wyniki uzyskane przez kolegę są źle przeskalowane, co ten pomiar w sensie metrologicznym dyskwalifikuje. Natomiast do lansu na osiedlu wyniki są i wiara się podnieca. |
|
|
![]()
Post
#329
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
ile razy byłem na rolkach to nikt nie pytał o przełożenie, to o czym Wy dyskutujecie?hamownia sama je dobiera. nie znam zasady tego procesu, ale trudno wymagac od kierowcy zeby przyjechał z dokładnymi danymi przelozeń
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#330
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
jak to jak ? masz obroty silnika i prędkość na rolkach, z tego masz liczone przełożenie.
|
|
|
![]()
Post
#331
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Hamownia podwoziowa sama widzi przełożenie po wpisaniu jakie auto na rolkach stoi. A hamownia mobilna potrzebuje podania dokładnie przełożenia, rozmiaru kół wagi auta itp. Wjeżdżając na hamownię podwoziową nie musisz znać swoich przłożeń.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#332
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Boże... Hamownia nie rozpoznaje jakie auto stoi na rolkach....
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#333
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Panowie, nie ma co tu dyskutowac. Zanim zacznie sie auto hamowac, rozpedza sie na docelowym biegu do 1000rpm i utrzymuje predkosc, hamownia (np Vtecha) z tego zbiera przelozenie. Od tego jak dokladnie to zrobimy (utrzymamy 1000rpm ) zalezy pozniej wykres. Dlatego znajac konkretnie przelozenie i rozmiar kola mozna to wpisac i pominac blad ustawiania przelozenia na oko.
Hamownia podwoziowa sama widzi przełożenie po wpisaniu jakie auto na rolkach stoi. A hamownia mobilna potrzebuje podania dokładnie przełożenia, rozmiaru kół wagi auta itp. Wjeżdżając na hamownię podwoziową nie musisz znać swoich przłożeń. Nie ma takiej opcji, bo mozesz hamowac na 4-tym 5-tym biegu, moesz miec w tym samym silniku skrzynie 5-tke 6-tke , inny rozmiar kol itp. Nie zmienia to faktu,ze nie trzeba znac przelozenia , bo wlasnie po to sie jedzie z zadanymi obrotami,zeby hamownia to przelozenie wykryla. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#334
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie przyznałem się do żadnego błędu.
Staram się szczerze odpowiadać a czasami skróty myślowe moga namieszać. Nie znam się na hamowniach stąd też korzystam z takich punktów niźli ołówek, biała kartka papieru i przeliczanie. Reasumując mojego auta nie ma sensu porównywać do serii z racji dokonanych modyfikacji choćby w głowicy czy innej skrzyni biegów a o wadze już nie wspominając ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#335
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
W ostatni weekend zostały wykonane dwa spawy z czego jeden wzmacniający podłużnicę prawą auta, zmodyfikowane zawieszenie wydechu oraz przebieg przewodów olejowych do chłodnicy. Dodatkowo twarda guma ustąpiła miejsca silikonowi w miejscu spływu oleju z turbosprężarki.
![]() Dodatkowo wczoraj w walce do trzeciego biegu poddało się BMW 530d a dzisiaj Mercedes C180 w wersji kombi. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#336
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Mercedes C180 w wersji kombi. To poważny przeciwnik! Szacunek ![]() Auto masz fajne i projekt mi się bardzo podoba, ale chwalenie się wyścigami z jakimiś przypadkowymi tapczanami chyba nie ma sensu. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#337
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak zwyczajnie napisałem
![]() Jak widać nie ma żadnych relacji czy innych materiałów marketingowych ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#338
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 22 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
To poważny przeciwnik! Szacunek ![]() Auto masz fajne i projekt mi się bardzo podoba, ale chwalenie się wyścigami z jakimiś przypadkowymi tapczanami chyba nie ma sensu. Ten Lanos powinien pokarać EVO lub STI o mocy 300KM. Bardzo mnie ciekawi taki pojedynek. Ośkę można tak ogarnąć że na suchym będzie szła z 4x4 jak równy z równym. |
|
|
![]()
Post
#339
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 15 September 2006 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
z rolki owszem ale nie ze startu zatrzymanego
Ten Lanos powinien pokarać EVO lub STI o mocy 300KM. Bardzo mnie ciekawi taki pojedynek. Ośkę można tak ogarnąć że na suchym będzie szła z 4x4 jak równy z równym. -------------------- Fiat CC 1.2 8v Turbo
ET 11,7s @ 195km/h |
|
|
![]()
Post
#340
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
lukkoz01 nie da się tak wystartować w takiej konfiguracji i bez odchudzenia.
-------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:04 |