Shoutbox 0 nowych PW 


27 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Daewoo Lanos GTi 2.0 16V B204L, 308KM / 334Nm
specu
post Fri, 27 Sep 2013 - 11:03
Post #321


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Co Ty!
Moc i moment na silniku jest zawsze taki sam! Skrzynia nie ma nic do tego. Po to wpisuje się na hamowni przełożenie itp...


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Sep 2013 - 11:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
torek
post Fri, 27 Sep 2013 - 11:33
Post #322


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





a po co Ci właściwie nowy bak? co będziesz w nim rzeźbił?


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Fri, 27 Sep 2013 - 14:04
Post #323


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





specu, chodziło mi o sam fakt, iż nie byliśmy w stanie ustawić dokładnego przełożenia przy tej skrzyni.
Na nowej wiązce nie było już ingerencji Coobcia w ECM.

torek, jest dziurawy i stary wink.gif
Rozetnę go aby móc zrobić stosowny dzióbek na pompę paliwa by zaciągała z dna jak fabryczna.


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Fri, 27 Sep 2013 - 19:19
Post #324


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





CYTAT(DoLeCk @ Fri, 27 Sep 2013 - 14:04) *
specu, chodziło mi o sam fakt, iż nie byliśmy w stanie ustawić dokładnego przełożenia przy tej skrzyni.


Czyli sam teraz sobie napisałeś, że podana moc z pomiarów to można sobie w bajki wsadzić. Po to podaje się przełożenie skrzyni czyli główne i biegu aby móc obliczyć prawidłowo moment obrotowy a później z tego wyliczyć moc. W sensie metrologicznym to jest bardzo poważny błąd do którego się właśnie przyznałeś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 27 Sep 2013 - 20:10
Post #325


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(mx79 @ Fri, 27 Sep 2013 - 19:19) *
Czyli sam teraz sobie napisałeś, że podana moc z pomiarów to można sobie w bajki wsadzić. Po to podaje się przełożenie skrzyni czyli główne i biegu aby móc obliczyć prawidłowo moment obrotowy a później z tego wyliczyć moc. W sensie metrologicznym to jest bardzo poważny błąd do którego się właśnie przyznałeś.


Jak podasz zle przelozenie, to obroty na wykresie (odcinka) nie beda pokrywac sie z rzeczywistoscia i moment obrotowy wyjdzie przeklamany. Natomiast moc wyjdzie prawidlowa.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Fri, 27 Sep 2013 - 20:44
Post #326


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





CYTAT(jackkpl @ Fri, 27 Sep 2013 - 20:10) *
Jak podasz zle przelozenie, to obroty na wykresie (odcinka) nie beda pokrywac sie z rzeczywistoscia i moment obrotowy wyjdzie przeklamany. Natomiast moc wyjdzie prawidlowa.


W sensie matematycznym obliczany jest najpierw moment obrotowy, a następnie moc. Moc wyliczana jest z wartości momentu. W sensie metrologicznym pomiar był wykoanany nie prawidłowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 27 Sep 2013 - 21:49
Post #327


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(mx79 @ Fri, 27 Sep 2013 - 20:44) *
W sensie matematycznym obliczany jest najpierw moment obrotowy, a następnie moc. Moc wyliczana jest z wartości momentu. W sensie metrologicznym pomiar był wykoanany nie prawidłowo.


Nie mozesz liczyc momentu obrotowego, bo nie znasz przelozenia. Mierzysz przyrost predkosci rolek w czasie (czyli przyrost energii) , z tego wychodzi moc. Dopiero znajac przelozenie mozesz to umiescic w odpowiednich obrotach. Bawilem sie kiedys na hamowni inercyjnej, po wpisaniu zlego przelozenia moc wychodzila taka sama, tylko przy innych obrotach, natomiast moment byl przeskalowany.
Z punktu widzenia prawidlowego pomiaru , przelozenie jest istotne, natomiast moc tak czy siak wyszlaby taka sama.



--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mx79
post Sat, 28 Sep 2013 - 09:58
Post #328


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





CYTAT(jackkpl @ Fri, 27 Sep 2013 - 21:49) *
Nie mozesz liczyc momentu obrotowego, bo nie znasz przelozenia. Mierzysz przyrost predkosci rolek w czasie (czyli przyrost energii) , z tego wychodzi moc. Dopiero znajac przelozenie mozesz to umiescic w odpowiednich obrotach. Bawilem sie kiedys na hamowni inercyjnej, po wpisaniu zlego przelozenia moc wychodzila taka sama, tylko przy innych obrotach, natomiast moment byl przeskalowany.
Z punktu widzenia prawidlowego pomiaru , przelozenie jest istotne, natomiast moc tak czy siak wyszlaby taka sama.


Dokładnie tak jak napisałeś, mierzysz przyrosty prędkości a dokładnie przyrosty kąta w delta_t czasie. Z tego wyliczasz moment później moc. Co by nie było bo to nie temat o budowie i zasadach pomiaru. Na zakończenie pomiar na każdej hamownii podwoziowej jest pośredni, dlatego prawidłowe podanie parametrów skrzynii jest istotne. Tak aby uzyskać prawidłowe wyniki. Wyniki uzyskane przez kolegę są źle przeskalowane, co ten pomiar w sensie metrologicznym dyskwalifikuje. Natomiast do lansu na osiedlu wyniki są i wiara się podnieca.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sun, 29 Sep 2013 - 12:07
Post #329


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





ile razy byłem na rolkach to nikt nie pytał o przełożenie, to o czym Wy dyskutujecie?hamownia sama je dobiera. nie znam zasady tego procesu, ale trudno wymagac od kierowcy zeby przyjechał z dokładnymi danymi przelozeń


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 29 Sep 2013 - 13:18
Post #330


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





jak to jak ? masz obroty silnika i prędkość na rolkach, z tego masz liczone przełożenie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 29 Sep 2013 - 14:21
Post #331


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Hamownia podwoziowa sama widzi przełożenie po wpisaniu jakie auto na rolkach stoi. A hamownia mobilna potrzebuje podania dokładnie przełożenia, rozmiaru kół wagi auta itp. Wjeżdżając na hamownię podwoziową nie musisz znać swoich przłożeń.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Sun, 29 Sep 2013 - 15:23
Post #332


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Boże... Hamownia nie rozpoznaje jakie auto stoi na rolkach....


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 29 Sep 2013 - 15:45
Post #333


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Panowie, nie ma co tu dyskutowac. Zanim zacznie sie auto hamowac, rozpedza sie na docelowym biegu do 1000rpm i utrzymuje predkosc, hamownia (np Vtecha) z tego zbiera przelozenie. Od tego jak dokladnie to zrobimy (utrzymamy 1000rpm ) zalezy pozniej wykres. Dlatego znajac konkretnie przelozenie i rozmiar kola mozna to wpisac i pominac blad ustawiania przelozenia na oko.

CYTAT(dżordżyk @ Sun, 29 Sep 2013 - 14:21) *
Hamownia podwoziowa sama widzi przełożenie po wpisaniu jakie auto na rolkach stoi. A hamownia mobilna potrzebuje podania dokładnie przełożenia, rozmiaru kół wagi auta itp. Wjeżdżając na hamownię podwoziową nie musisz znać swoich przłożeń.


Nie ma takiej opcji, bo mozesz hamowac na 4-tym 5-tym biegu, moesz miec w tym samym silniku skrzynie 5-tke 6-tke , inny rozmiar kol itp.
Nie zmienia to faktu,ze nie trzeba znac przelozenia , bo wlasnie po to sie jedzie z zadanymi obrotami,zeby hamownia to przelozenie wykryla.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Sun, 29 Sep 2013 - 21:24
Post #334


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Nie przyznałem się do żadnego błędu.
Staram się szczerze odpowiadać a czasami skróty myślowe moga namieszać.
Nie znam się na hamowniach stąd też korzystam z takich punktów niźli ołówek, biała kartka papieru i przeliczanie.

Reasumując mojego auta nie ma sensu porównywać do serii z racji dokonanych modyfikacji choćby w głowicy czy innej skrzyni biegów a o wadze już nie wspominając wink.gif


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Thu, 17 Oct 2013 - 13:16
Post #335


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





W ostatni weekend zostały wykonane dwa spawy z czego jeden wzmacniający podłużnicę prawą auta, zmodyfikowane zawieszenie wydechu oraz przebieg przewodów olejowych do chłodnicy. Dodatkowo twarda guma ustąpiła miejsca silikonowi w miejscu spływu oleju z turbosprężarki.


Dodatkowo wczoraj w walce do trzeciego biegu poddało się BMW 530d a dzisiaj Mercedes C180 w wersji kombi.


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 17 Oct 2013 - 13:23
Post #336


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(DoLeCk @ Thu, 17 Oct 2013 - 13:16) *
Mercedes C180 w wersji kombi.


To poważny przeciwnik! Szacunek rolleyes.gif nie padło też po drodze jakieś tico, może transit 2.4D w 4 biegach?

Auto masz fajne i projekt mi się bardzo podoba, ale chwalenie się wyścigami z jakimiś przypadkowymi tapczanami chyba nie ma sensu.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Thu, 17 Oct 2013 - 13:28
Post #337


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





Tak zwyczajnie napisałem wink.gif
Jak widać nie ma żadnych relacji czy innych materiałów marketingowych smile.gif


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Thu, 17 Oct 2013 - 14:22
Post #338


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(rennen @ Thu, 17 Oct 2013 - 13:23) *
To poważny przeciwnik! Szacunek rolleyes.gif nie padło też po drodze jakieś tico, może transit 2.4D w 4 biegach?

Auto masz fajne i projekt mi się bardzo podoba, ale chwalenie się wyścigami z jakimiś przypadkowymi tapczanami chyba nie ma sensu.

Ten Lanos powinien pokarać EVO lub STI o mocy 300KM. Bardzo mnie ciekawi taki pojedynek. Ośkę można tak ogarnąć że na suchym będzie szła z 4x4 jak równy z równym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
taquito
post Thu, 17 Oct 2013 - 14:41
Post #339


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 September 2006
Skąd: Tarnowskie Góry





z rolki owszem ale nie ze startu zatrzymanego


CYTAT(lukkoz01 @ Thu, 17 Oct 2013 - 14:22) *
Ten Lanos powinien pokarać EVO lub STI o mocy 300KM. Bardzo mnie ciekawi taki pojedynek. Ośkę można tak ogarnąć że na suchym będzie szła z 4x4 jak równy z równym.



--------------------
Fiat CC 1.2 8v Turbo

ET 11,7s @ 195km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DoLeCk
post Thu, 17 Oct 2013 - 14:58
Post #340


Forum Killer
Dołączył: Tue, 15 April 2008
Skąd: Warszawa





lukkoz01 nie da się tak wystartować w takiej konfiguracji i bez odchudzenia.


--------------------
Daewoo Lanos GTi
Go to the top of the page
 
+Quote Post

27 Stron V  « < 15 16 17 18 19 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 11:04