MODEL:
Daewoo Lanos 3HTB SX 1999r.
Seryjnie było 1.5
Moja przygoda z tą marką zaczęła się od służbowego Lanosa w takiej samej wersji ale z silnikiem ośmiozaworowym. Trafił się w innym kolorze i taki został zakupiony.
To co było zrobione…
Modyfikacje
Swap silnika na znaną chyba wszystkim jednostkę 2.0 16V C20XE na osprzęcie Motronic 2.5 z głowicą Cossiego.
Silnik: zakończony.
Modyfikacje głowicy: gniazda zaworowe przygotowane na dwa kąty, kanały wydechowe i dolotowe powiekszone i spolerowane odpowiednio, splanowana.
Modyfikacje bloku: blok został wzmocniony delikatnie.
Układ dolotowy: zakończony.
Seryjna puszka SFI zastąpiona została powercapem. Seryjna puszka filtra powietrza z Lanosa wyleciała wraz z rezonatorem. Zastąpiła ja rura 70mm oraz stożek Simoty. Srednica dolotu za przepływomierzem zredukowana została do jego wymiarów.
Oczywiście było wiele kompozycji układu,. Jednym z nich był airbox Simoty, który jak się okazało dławił strasznie górę.
Układ wydechowy: zakończony.
Seryjny układ ustapił miejsca nowiutkiemu wydechowi ze stali kwasówki o średnicy 2”, środkowym tłumikiem przelotowym oraz końcowym komorowym aby można było autem poruszać się normalnie. Wyprodukowany na zlecenie w firmie M-Tech.
Układ wtryskowy: zakończony.
Układ wtryskowy pozostał całkowicie seryjnym elementem.
Elektronika: zakończony.
Tutaj jej za wiele nie ma, tak więc wiązka Opla została zaadoptowana do Lanosa. Z czasem została calutka zrobiona od nowa na aucie z wykorzystaniem jedynie wtyczek. Zamontowany wskaźnik temperatury oleju z wykorzystaniem miejsca w bloku na powrót oleju z turbiny w przypadku silnika C20LET.
Układ chłodzenia: zakończony.
Chłodzeniem podołał seryjny układ montowany w lanosach. Jedynie z czasem z racji rozszczelnienia się krótkiej chłodnicy została zastąpiona długą dedykowaną z opcją posiadania klimatyzacji.
Układ napędowy: zakończony.
Pozostał seryjny Lanosowy. Skrzynia d16 z jaką cześniej poruszała się seryjna jednostka.
Zawieszenie: w trakcie.
Tylna belka została zamieniona na sztywniejszą z Vectry A z dodatkowym stabilizatorem. Zastosowałem także poliuretan aby jeszcze utwardzić tył. Przednie pozostało seryjne. Dodatkowo aby poprawić jazdę zastosowane zostały rozpórkizarówno dolna jak i górna przedniego zawieszenia. Udało się także kupić w dobrych pieniądzach sprężyny dedykowane do DU od Eibacha. Amortyzatory, które spisywały się były od KYB Excel-G.
Hamulce: w trakcie.
Przednie hamulce zostały lekko zmodyfikowane przez dobranie odpowiednich tarcz oraz klocków wraz z poprzedzającą wymianą zacisków na nowiutkie ATE. Rozmiar 256mm, który aktualnie jeszcze jest w użyciu zostanie zamieniony na oczekujący 288mm z VectryB V6. Tył został wymieniony z bębna na tarczo bęben z Astry w rozmiarze 270mm.
BODY KIT: w trakcie.
Dla poprawy wyglądu auto otrzymało przedni zderzak od wersji Sport. Tylnego ciągle poszukuję. Zostały przyciemnione tylne szyby auta. Przednie fotele ustąpiły miejsca kubełkom Bimarco C. Przedni zamontowany na stałe. Pasażera posiada regulację. Koło zostało zmienione na 16” z Seata Ibizy Cupry. Pomalowane na kolor biały. Wkłady przednich lefrektorów pomalowane na czarny mat. Grill pomalowany na czarny mat z wymieniona plastikową wkładką na siatkę. Usunięte wszelkie emblematy. Wymieniona lotka na wersję Sport.
Car-Audio: zakończony.
System jak to zwykle bywa rozpoczął się od wymiany przedniego zestawu głośników na odseparowany system ESX SE6.2C. Nastepnie jednostka sterująca uległa wymianie na produkt ze stajni ALPINE. Kolejnym krokiem było dołożenie wzmacniacza, który także wyprodukowany przez ESX’a nadał się wyśmienicie (Signum SX-480). Ostatnim elementem był subwoofer. Skrzynia zamknięta z głośnikiem Macrom M3W 124. Całoś tworzona była z myślą o jakości i startach w zawodach EASCA. Udało się zdobyć 7 miejsce w klasyfikacji krajowej w klasie SQL Beginner mini.
Tak auto prezentowało się w pełnej okazałości: