Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Daewoo Lanos GTi 2.0 16V B204L
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
DoLeCk
MODEL:
Daewoo Lanos 3HTB SX 1999r.
Seryjnie było 1.5
Moja przygoda z tą marką zaczęła się od służbowego Lanosa w takiej samej wersji ale z silnikiem ośmiozaworowym. Trafił się w innym kolorze i taki został zakupiony.



To co było zrobione…

Modyfikacje
Swap silnika na znaną chyba wszystkim jednostkę 2.0 16V C20XE na osprzęcie Motronic 2.5 z głowicą Cossiego.

Silnik: zakończony.
Modyfikacje głowicy: gniazda zaworowe przygotowane na dwa kąty, kanały wydechowe i dolotowe powiekszone i spolerowane odpowiednio, splanowana.

Modyfikacje bloku: blok został wzmocniony delikatnie.

Układ dolotowy: zakończony.
Seryjna puszka SFI zastąpiona została powercapem. Seryjna puszka filtra powietrza z Lanosa wyleciała wraz z rezonatorem. Zastąpiła ja rura 70mm oraz stożek Simoty. Srednica dolotu za przepływomierzem zredukowana została do jego wymiarów.
Oczywiście było wiele kompozycji układu,. Jednym z nich był airbox Simoty, który jak się okazało dławił strasznie górę.

Układ wydechowy: zakończony.
Seryjny układ ustapił miejsca nowiutkiemu wydechowi ze stali kwasówki o średnicy 2”, środkowym tłumikiem przelotowym oraz końcowym komorowym aby można było autem poruszać się normalnie. Wyprodukowany na zlecenie w firmie M-Tech.

Układ wtryskowy: zakończony.
Układ wtryskowy pozostał całkowicie seryjnym elementem.

Elektronika: zakończony.
Tutaj jej za wiele nie ma, tak więc wiązka Opla została zaadoptowana do Lanosa. Z czasem została calutka zrobiona od nowa na aucie z wykorzystaniem jedynie wtyczek. Zamontowany wskaźnik temperatury oleju z wykorzystaniem miejsca w bloku na powrót oleju z turbiny w przypadku silnika C20LET.

Układ chłodzenia: zakończony.
Chłodzeniem podołał seryjny układ montowany w lanosach. Jedynie z czasem z racji rozszczelnienia się krótkiej chłodnicy została zastąpiona długą dedykowaną z opcją posiadania klimatyzacji.

Układ napędowy: zakończony.
Pozostał seryjny Lanosowy. Skrzynia d16 z jaką cześniej poruszała się seryjna jednostka.

Zawieszenie: w trakcie.
Tylna belka została zamieniona na sztywniejszą z Vectry A z dodatkowym stabilizatorem. Zastosowałem także poliuretan aby jeszcze utwardzić tył. Przednie pozostało seryjne. Dodatkowo aby poprawić jazdę zastosowane zostały rozpórkizarówno dolna jak i górna przedniego zawieszenia. Udało się także kupić w dobrych pieniądzach sprężyny dedykowane do DU od Eibacha. Amortyzatory, które spisywały się były od KYB Excel-G.

Hamulce: w trakcie.
Przednie hamulce zostały lekko zmodyfikowane przez dobranie odpowiednich tarcz oraz klocków wraz z poprzedzającą wymianą zacisków na nowiutkie ATE. Rozmiar 256mm, który aktualnie jeszcze jest w użyciu zostanie zamieniony na oczekujący 288mm z VectryB V6. Tył został wymieniony z bębna na tarczo bęben z Astry w rozmiarze 270mm.

BODY KIT: w trakcie.
Dla poprawy wyglądu auto otrzymało przedni zderzak od wersji Sport. Tylnego ciągle poszukuję. Zostały przyciemnione tylne szyby auta. Przednie fotele ustąpiły miejsca kubełkom Bimarco C. Przedni zamontowany na stałe. Pasażera posiada regulację. Koło zostało zmienione na 16” z Seata Ibizy Cupry. Pomalowane na kolor biały. Wkłady przednich lefrektorów pomalowane na czarny mat. Grill pomalowany na czarny mat z wymieniona plastikową wkładką na siatkę. Usunięte wszelkie emblematy. Wymieniona lotka na wersję Sport.

Car-Audio: zakończony.
System jak to zwykle bywa rozpoczął się od wymiany przedniego zestawu głośników na odseparowany system ESX SE6.2C. Nastepnie jednostka sterująca uległa wymianie na produkt ze stajni ALPINE. Kolejnym krokiem było dołożenie wzmacniacza, który także wyprodukowany przez ESX’a nadał się wyśmienicie (Signum SX-480). Ostatnim elementem był subwoofer. Skrzynia zamknięta z głośnikiem Macrom M3W 124. Całoś tworzona była z myślą o jakości i startach w zawodach EASCA. Udało się zdobyć 7 miejsce w klasyfikacji krajowej w klasie SQL Beginner mini.

Tak auto prezentowało się w pełnej okazałości:








DoLeCk
Jest aktualnie...

Modyfikacje
Swap silnika z C20XE na 2.0 16V Turbo o oznaczeniu B204L.
Zamiast seryjnej turbiny została zastosowana największa pasująca pod seryjny kolektor wydechowy T28/T28 z Nissana GTi-R z wydajnością do 350KM.

Silnik: zakończony.

Modyfikacje głowicy: została seryjna.

Modyfikacje bloku: został seryjny.
Całość została odbudowana na nowych elementach, cały układ krorbowo-tłokowy został wywarzony.





Elementy zostały oczyszczone:


Oraz zważone:


Wygoda jak najbardziej wskazana smile.gif:




Dół skręcony:


Miska gotowa do montażu:


Czas na głowicę oraz rozrząd:






Układ dolotowy: zakończony.
Kolektor został poddany drobnej modyfikacji jak usunięcie podgrzewania. Wykorzystany stożek marki Pipercross. Przygotowany został na zamówienie u Przemka w Przemo-Car.






Układ wydechowy: zakończony.
Zrobiony ze stali kwasoodpornej w rozmiarze 2.5”. Downpipe 2.75”. Środkowy tłumik przelotowy oraz końcowy komorowy dla wyciszenia układu imityjuący seryjny Lanosowy wyglądem. Przygotowany został na zamówienie u Przemka w Przemo-Car.




Układ wtryskowy: w trakcie.
Aktualnie pełna seria z wtryskami umozliwiającymi osiągnąć moc 270KM. W planie wymiana na wydajniejsze z zapasem. Celem sprawdzenia wydajności seryjnej pompy paliwa z Lanosa nie została ona jeszcze wymieniona na mocniejszą. Tak więc to w planach.

Elektronika: w trakcie.

Wiązka silnikowa pozostała seryjna z Saaba i zaadoptowana do Lanosowej wiązki. Wcześniej posiadany wskaźnik temperatury oleju został także podłączony oraz przyszykowane miejsce na dwa nowe (Boost oraz EGT). Sterownik to Trionic5.



Układ chłodzenia: zakończony.
Chłodzeniem oleju zajmuje się chłodnica zaporzyczona z Saaba 93. Chłodnica wody pochodząca z Opla Kadetta 1.6D (grubsza o 20mm od seryjnej /lanosowej). Intecooler największy jaki udało się bezproblemowo upchnąć za zderzakiem.


Układ napędowy: zakończony.
Skrzynia biegów zmieniona została na pewną i sprawną (niedawno odbudowana przez kolegę) F20. Trzeba także było zająć się półosiami, które zostały zwymiarowane na potrzeby projektu i oczywiście wzmocnione.

Zawieszenie: w trakcie.
Tył pozostał bez zmian. Przód jako, iż trochę więcej kilogramów trzeba utrzymać na drodze i w zakręcie będzie musiało zostać zmodyfikowane. Jako, że posiadam już obniżone zawieszenie amortyzatory zostaną wymienione na Bilsteina B8.
DoLeCk
BODY KIT: w trakcie.
Jednakże bez widocznych zmian.

Przebieg prac na B204L:





Pierwsze uruchomienie:


Drugie uruchomienie z już założonym dolotem:


2.5" wydech:


Pierwszy start z siedzenia kierowcy:


Pierwsze jazdy:



Takimi kreskami aktualnie charakteryzuje się auto:


Najbardziej aktualne ujęcia auta:

A tak prezentuje się auto:

torek
A robiłeś już pomiar po obecnym odbiorze auta?
DoLeCk
Aktualnie nie było mierzone auto.
Czekamy na zmontowanie się hamowni oraz trzeba skończyć wybierak zmiany biegów.
Trzeba ponieważ seryjny nie daje tego co powinien a łożyska kólkowe zmienią to diametralnie.
Kubota
Bardzo fajny projekt biggrin.gif Podoba mi sie ten Lanos.
ps.Jaka waga wozu z tym piecem?
CZUCZU
Super projekt. Nie łącze ci postów jak prosiłeś bo po scaleniu nie bedzie widać fotek. jest ok
rex
A Kuba mowil ze 250 sciemniacz jeden hehe Rozumiem, po zmianie pompy lecicie dalej tylko delikatnie z momentem
Woj.Tek
zajebisty lanos - bardzo mi sie podoba wizualnie, jak zaden inny - mechanicznie tez w fajnym kierunku idzie

billysnake
projekt bomba warto by jeszcze pomyslec nad nitro
ILKU
I znowu saab... biggrin.gif
Przez tą popularność ceny silników poszły w górę smile.gif
Gratulacje projektu smile.gif
DoLeCk
Kubota w dowodzie 1013kg. Aktualnie jeszcze nie ważony.

CZUCZU rozumiem.

rex owszem, ale wpierw zmęczymy oryginalną pompkę i sprawdzimy ile wydoli biedaczka. Podczas pierwszego dostrajania na AFR był jeszcze na niej zapas.
Co do momentu to o ile mi wiadomo skrzynia powinna znieść do 350Nm. Tyle maksymalnie chcemy osiągnąć ale z jak najniższej partii obrotów.

Woj.Tek dzięki wielkie. Taki właśnie był zamysł. Z Zewnątrz seria po delikatnym tuningu smile.gif

billysnake to bardziej odległa przyszłość. Póki co jest co robić i mozliwości rozwoju projektu.

ILKU może i znowu. Projekt już dawno ujrzałby światło dzienne ale człowiek chciał się nacieszyć trochę tajemniczością oraz... Samej jednostki szukaliśmy dobre 3 miesiące. Potem jej odbudowa zajęła kolejnych kilka. Nastepnie złożenie niemalże kompletnego zestawu zajęło 3 dni robocze smile.gif Tak więc pół roku obsuwy aby mieć pewność co do samego sprzętu.

Oczywiście zarówno pochodzenie sprzętu potrzebnego na swap oraz opieka nad motorem powieżone zostały:


torek widziałem dzisiaj Twoją maszynę wink.gif
magic87
CYTAT
Kubota w dowodzie 1013kg. Aktualnie jeszcze nie warzony.

WaŻony tongue.gif warzy to sie piwo....
mega projekt, sleeper
DoLeCk
Poprawiłem dzięki smile.gif

Taki był zamiar aby się nie afiszować z daleka wink.gif
torek
CYTAT(DoLeCk @ Wed, 24 Oct 2012 - 21:27) *
torek widziałem dzisiaj Twoją maszynę wink.gif



hehe to grunt że stoi wink.gif Przy Twoim to moja 'maszyna' to mały mickey, ale mam nadzieję, że Coobcio ogarnie co trzeba o jeszcze jakoś się będzie turlać tongue.gif
Tak z ciekawości jakie w lanosie są seryjne tarcze?
DoLeCk
Seryjnie w Lanosie były dwa rozmiary 236mm oraz 256mm.
Jednakże da radę zaadoptować 288mm bez zmiany piast.
Jeśli zmieniamy rozstaw śrub można z Saaba dać iponad 300 smile.gif

Dodatkowo tył idzie wzmocnić / usprawnić podobnie jak w moimprzypadku.
Rafciu
Tarcze i zaciski 256 są ściągnięte z opli smile.gif
Pakuj tam coś większego boi szybko te hamulce się skończą
DoLeCk
Dlatego jak pisałem czekają już zaciski 288mm na przód od Vectry B.
Aniołek
AFR 14 ohmy.gif czy pomiar AFR jest prawidłowy ?
DoLeCk
Trudno powiedzieć czy prawidłowy, sprzęt był porzyczony.
Wykres przedstawia jeden z ostatnich poprawek jakie były stosowane.
Aktualnie parametry pozostają jeszcze nieznane nikomu wink.gif

Wszystko oczekuje wystrojenia.
kompot
CYTAT(Aniołek @ Thu, 25 Oct 2012 - 15:23) *
AFR 14 ohmy.gif czy pomiar AFR jest prawidłowy ?

To jest raczej wykreś ciśnienia doładowania smile.gif
DoLeCk
Faktycznie, kompot przypomniałeś mi, że AFR ustawiony został w okolice 12.
Natomiast doładowanie było od 0,3 do 0,6 bara więc stąd może być zmyłka.
markzo
Fajny lanosik wink.gif idzie do tej budy włożyć 4x4?
Coobcio
CYTAT(Aniołek @ Thu, 25 Oct 2012 - 15:23) *
AFR 14 ohmy.gif czy pomiar AFR jest prawidłowy ?

To boost a nie AFR, doładowanie wynosi 0,4bara narastające na 0,5.

Jak nową hamownię będziemy mieli to sprawdzimy co dała pewna drobna modyfikacja... tongue.gif
A kolega nie wspomniał że kolektor ssący był portowany i pozbawiony przewężeń.

Ps. Lanos ma tą przewagę nad saabem że jest lekki i że skrzynia F20 pasuje niemal pnp i ma milion razy lepsze przełożenia jak saabowa ale chyba 600Nm może nie przyjąć biggrin.gif ??

No i trzeba czekać cierpliwe aż przemo ogarnie wybierak i będzie można shamić pacjenta biggrin.gif
DoLeCk
Z pewnością nie przyjmie 600Nm... biggrin.gif
Ale i tak zamierzamy dać mniej ale w więksym zakresie obrotów, chyba, że zapomniałeś wink.gif

markzo, włożyć raczej nie chyba, że robimy tarpana biggrin.gif
Wspawać da się smile.gif
pajak101
CYTAT(DoLeCk @ Fri, 26 Oct 2012 - 08:35) *
Ale i tak zamierzamy dać mniej ale w więksym zakresie obrotów, chyba, że zapomniałeś wink.gif


Fajny projekt, ale wszystko ma swoją charakterystykę, jak się gdzieś ujmnie, to się wygasi turbinę , a jak się wygasi to żaden zakres nie będzie większy.
DoLeCk
Wszystko przed nami smile.gif
Zobaczymy co się uda wyciągnąć z tego zestawu gratów.
Coobcio
No po nowym modzie wydarzyło się coś nie oczekiwanego - auto teoretycznie miało lepiej iść górą a poprawa jest odczuwalna bardziej na dole tongue.gif
DoLeCk
Dodatkowo wybierak zmiany biegów został zamieniony na nowy ciasnyz wykorzystaniem łożysk kulkowych a nie badziewnego plasitku.
Oczywiście przy okazji zagoscił także short shift smile.gif
DoLeCk
Takie tam sobie ujęcia jeszcze bez strojenia smile.gif


adimarc
pokaż foto wybieraka jak jest taka możliwość .
DoLeCk
Posiadam takowe:


jackkpl
uwazaj na ten waz od nagrzewnicy, wyglada jakby troche juz go rozdymalo od srodka smile.gif
DoLeCk
Faktycznie wygląda pęcznie...
To stara łączówka jeszcze za czasów XE.
Coobcio
Jest dobrze jak na najsłabszą możliwą konfigurację boostową biggrin.gif
Może dzisaj Zapodamy APC i na drodze podstroimy na ciut wiekszym booscie - na takim do jakiego wydoli seryjna lanosowa pompa tongue.gif ??
DoLeCk
Zdecydowanie wolałbym na hamowni smile.gif
Ale pogadamy jak podjadę wink.gif
DoLeCk
Filmik jak filmik, nudnawy. Ale zakończenie najlepsze laugh.gif



A oto wykres:
Coobcio
Po modzie głowicy auto się przelało w zakresie od 5000obr.min do odcinki a mimo to doszło przeszło 10KM smile.gif
Jakby go dostroić to myślę że 14-15KM by było na plus ale przede wszystkim bardzo się dół poprawił smile.gif
Więc przyrosty bardzo fajne jak na ten sam poziom doładowania wynoszący 0,4 >> 0,5bara smile.gif
apogeum
jakie ma to parametry seryjnie?
Coobcio
1.6 101KM chyba smile.gif
DoLeCk
Ta jednostka 185 / 280Nm.
Najmocniejszy motor Lanosa to 1.6 16V 106KM.
Flathead
Jak 185KM to 263Nm a nie 280, chyba że podstawą był B204R, wtedy 200/280 wink.gif
szeniman
co to za różnica ? to i tak ten sam silnik .
DoLeCk
CYTAT(Flathead @ Wed, 21 Nov 2012 - 10:44) *
Jak 185KM to 263Nm a nie 280, chyba że podstawą był B204R, wtedy 200/280 wink.gif


Będąc skrupulatnym masz racje smile.gif
Moja pomyłka.
Coobcio
CYTAT(szeniman @ Wed, 21 Nov 2012 - 11:13) *
co to za różnica ? to i tak ten sam silnik .

Silnik ten Saam ale współpracował z przelotowym intercoolerem i miał ciut inny soft - stąd ta dyskretna różnica smile.gif
No może w Weekend się dołoży ciut powera jak hamulec na rolkach zagości smile.gif
DoLeCk
Czekam niecierpliwie na ten hamulec i podłączenie EBC koniec końców smile.gif
dżordżyk
Dobrze jeździ ten Lanos. Fajny sleeper smile.gif
Coobcio
A są gdzieś jakieś filmiki jak się odpycha ??
Saab przy 240KM i 270Nm to by był straszny zawali droga a tutaj te paręset KG mniej no i super przełożenia skrzyni biegów robią robotę biggrin.gif
W Lanosie takie 330-350KM jakie jest w stanie wytworzyć turbina z GTi-Ra będzie urywać łep smile.gif
szeniman
dawac te wtryski i pompe !!! ileż można czekać tongue.gif
DoLeCk
szeni wpierw chcemy zmęczyć te elementy i sprawdzić ich możliwości smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.