![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Moze ktos polecic jakas tasme do owijania wiazki bo tez potrzebuje cos kupic a nie wiem co Parciana tasma , takiej uzywaja do wiazek lpg i wygladaja solidnie (takie mam w samochodzie). Nie wiem jak z po paru latach to wyglada, cyz sie nie rozkleja. To pewnie zalezy juz od producenta. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 ![]() |
Czarna parciana TESA jest dobra.
|
|
|
![]()
Post
#283
|
|
Super User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
To wszystko zależy gdzie będzie leżec wiązka .
Pracuje w firmie , która produkuje Wiązki do VW T5 , Golf 6 i 7 , Skoda Superb Yeti oraz Auti TT Oraz BUGATTI VEYRON ![]() Wszystko jest zależne gdzie lezy wiązka, bo w 90% wiązka po stronie mokrej czyli pod komorze silnikowej jest taśmą PVC oraz w peszlach ( trójniki i zatrzaski na rurkach ) a idąc w Kabine taśma jest Parciana, Filc oraz Welur . Każda taśma jest dostosowana do danych miejsc, aby nic sie nie przetarło jak również nie było zbyt napięte . Mogę zrobić dziś fotki i wstawić na przykladzie Skody Superb jak to u nas wygląda na brecie ( miejsce na ktorym rozkladamy przewody , izolujemy itp itd ) Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#284
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Możesz dać dla potomnych
![]() My także będziemy izolować i z pewnością układać w peszlach w komorze silnika. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#285
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Tak więc przyszedł ten weekend, w którym niemal ćwierć kilometra przewodów pochłonie jedna wiązka elektryczna
![]() ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Gdynia ![]() |
pozostaje zyczyc powodzenia przy tym trudnym zadaniu
![]() |
|
|
![]()
Post
#287
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
o kurczaku... sporo tego
![]() ![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
bolec666 przy XE się udało więc mam nadzieję, że i tutaj pójdzie łagodnie
![]() torek nie dziękuję tak na zaś ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#289
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Miała robota ruszyć już w Piątek ale dosłownie z "zasłanych" problemów wystartowała dopiero w Sobotę.
I tak w ciągu kilku godzina udało się przygotować wszystkie połączenia występujące w komorze silnika wraz z wtyczkami oczywiście. Pole elementowe ![]() ![]() Komora: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Śmieci: ![]() Spaghetti na zakończenie dnia pracy: ![]() ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#290
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Takie polaczenia paru kabli dobrze jest zacisnac specjalnym sprzetem. Podobno lutowanie nie jest najlepsze do takich zastosowan.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zgadza się, przypuszczalnie kupiłeś też do całej akcji zaciskarkę do konektorów - poszukaj, może coś uda się dokupić, żeby zaciskać.
|
|
|
![]()
Post
#292
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Każdą wiązkę jaka miałem w dłoniach oryginalną oczywiście była lutowana na konektorze.
Tak samo jest w przypadku mojej starej wiązki z Saaba i drugiej także oryginalnej, która jest pożyczona na czas operacji od Coobcia. Przy poprzednik silniku nie było żadnych efektów obocznych takich połączeń, a wręcz przeciwnie jak pisałem więc droga została brana znana ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski ![]() |
lutowanie to podstawa (takich połączęń masowych) ale również pojedynczych pinów
tylko dobre lutowanie - nie smarkanie jak przy nieumiejetnym spawaniu zaciskarka i zaciski to obnizenie kosztów produkcji i przyspieszenie montazu - kazdy kto mial doczynienia z autem po powodzi lub terenowym wie ze predzej druty w kablu zaśniedzieją niż w połączeniu zalanym cyną (a odsłonięty drut w zagiętym konektorze czy opasce miedzianej podda sie w pierwszej kolejności) wiec dobre luty (na zaciśnietych konektorak) są ok |
|
|
![]()
Post
#294
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Dokładnie tak zostało zrobione, zgodnie ze sztuką
![]() Mam nadzieje, że skończą się problemy. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#295
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Jako, że prace w Sobotę szły dość opieszale fotek nie ma.
Są z Niedzieli kiedy pogoda bywała różna... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aktualnie wiązka elektryczna pod maską jest ukończona w 100%. Połączenia wtyczki ECM ukończone w 95%, pozostały jedynie zasilania główne komputera. Wszystkie punkty masowe jak i wtyczki są nowe wraz z pinami w nich z wyłączeniem kostki ECM oraz kasety zapłonowej - ciężko dostępny towar na szybko jako nowy. Oczywiście na koniec wiązka zostanie przedzwoniona celem sprawdzenia czy wszystkie połączenia są poprawne i nie ma żadnych zwarć. Dodatkowo sama wiązka została odchudzona do jedynie wymaganych połączeń (cruise control czy clutch sensor są zbędne w tej konstrukcji ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#296
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
nie za mało kolorow? oraz trytki tylko czarne, białe truchleja, a czasem ząbki blokujace opaske wyłamuja się w nowce sztuce.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Owszem kolorów jest mniej jak potrzeba, ale to żaden problem
![]() Opaski to tylko dodatek. Przy każdej kostce jeszcze taśmą doprawione. -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Nowa wiązka to super sprawa. Ja też nie raz myślałem aby zrobić nową wiązkę do mojego 2.2T ale jednak ta wiązka AAN jest bardziej rozbudowana i potrzeba sporo kolorów. Nowe wtyczki, nowe kabelki, peszelki, trójniki czy kolanka do peszelek marzenie. W taką wiązkę trzeba sporo zainwestować. Ale jeśli projekt nie jest czymś czym się raz zrobi jakiś czas i potem wstawi to w krzaki, ma to sens. Może kiedyś. Stara wiązka 20 letnia może szybko dać dupy. Nie raz się o tym przekonałem, mimo że cała wiązkę przejrzałem, poprawiłem polączenia i wyczyściłem. Są też wiązki w których miedz jest brązowa lub czarna, znaczy tak bardzo przepalona. Temp. z komory silnika i prądy płynące dają wiązce popalić. Taka brązowa miedź gorzej przewodzi prąd i może zawodzić.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#299
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 15 April 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
Dokładnie jak piszesz, gdzieś mi masa uciekała i sam stan starego oryginału pozostawiała wiele do życzenia...
Jak znajdę to zrobię fotkę jednej starej masy, która wygląda dokładnie jak piszesz. Tym autem mam zamiar poruszać się na codzień jak dotychczas ![]() -------------------- Daewoo Lanos GTi
|
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Przyjacielu pamietaj że przewód od czujnika położenia wału musi być w osłonie antyzakłuceniowej z "masy" tzn musi być erkanowany...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 06:49 |