Honda Civic EG - Track Car |
Honda Civic EG - Track Car |
Tue, 18 Sep 2012 - 03:11
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport |
Witam wszystkich! Od dłuższego czasu zaglądam na to forum wiec postanowilem powiedziec kilka słów o moim projekcie. Oto moj pierwszy projekt auta do nauki i mechaniki i jazdy na torze. Wspomne, że jeszcze 10 miesiecy temu o mechanice nie wiedziałem kompletnie nic, co najwyżej umiałem zmienić sobie wycieraczke czy filtr powietrza ale postanowiłem że wszstko co się da zrobić bez bardzo drogiego specjalistycznego sprzętu jak tokarki, hamownia ect.. chce robić sam. I tak na chwile obecną wszelkie przeróbki poza splanowaniem głowicy wykonałem (z lepszym lub gorszym skutkiem ) wykonałem sam
Na chwilę obecną pozwolę sobie na skopiowanie przeróbek poprostu z innego forum na ktorym siedze.. Ale obiecuje pouzupełniać temat z czasem zdjęciami i opisami przeróbek oraz nowymi osiągami i planami. Tak wiec: b]AUTO:[/b] Honda Civic HB 1994r Wrzucam tu jeszcze pełną liste obecnych modyfikacji i kilka rozgrzebanych: SILNIK: - baza - D13B2 - głowica Z6 (VTEC) - pełen porting głowicy + spasowanie z kolektorami - na nowo docięte gniazda zaworowe - splanowana głowica o 0.6mm - zawory supertech - twardsze sprężynki bisimoto - tależyki tytanowe bisimoto - grube kable zaplonowe VMS - niebieskie - świece NGK irydium - regulowane koło rozrządu - zalany olejem jakimś - filtr oleju hamp - podstawka pod filtr do czujników- nibieska - druga podstawka pod filtr oleju MOCAL z termostatem - do podłączenia chłodnicy - podstawka pod dodatkowy czujnik temperatury wody - wkładki z polimeru usztywniające poduszki silnika - STRONGFLEX żółte - pasek rozrządu – GATES RACING - koło pasowe z aluminium VMS - kompletnie wyważony dół silnika razem z zamachem, kolem pasowym i sprzęgłem - podwujna chłodnica SKUNK2 alpha - chłodnica oleju MOCAL UKLAD DOLOTOWY: - gruba uszczelka termoizolacyjna pod kolektor - rozwiercony kolektor dolotowy z D16Z6 - zmodyfikowana przepustnica z B serii - 60mm - gąbkowy filtr powietrza RAMAIR - coustom dłuuuga rura dolotowa z laminatu - chwyt zimnego powietrza w zderzaku UKLAD WYDECHOWY: - kolektor 4-2-1 owiniety niebieską taśmą termoizolacyjną + druga warstwa czarnej taśmy termoizolaczyjnej - decat rura zamiast kata - coustom pełen przelot 2,25 - wszystko owinięte czarną taśmą termoizolacyjną ELEKTRYKA/ELEKTRONIKA: - suchy akumulator DOYSSEY EXTREME PC680 - zegary z obrotomierzem - cyfrwy miernik temperatury oleju SPA - cyfrwy miernik ciśnienia oleju SPA - cyfrwy miernik temperatury wody SPA - cyfrwy miernik napięcia akumulatora SPA - dodatkowa tablica z przłącznikami - napinacz pasów z ele. blokadą UKLAD NAPĘDOWY: - aluminiowe koło zamachowe FIDANZA - 3kg - sprzęgło 212 stage 3 jakiś tam - hybrydowa skrzynia biegów – obudowa, łożyska i mechanizm różnicowy z D16Z6 FD - 4,437 1 - 3,250 2 - 1,900 3 - 1,346 4 - 1,033 5 - 0,878 - poliuretanowe gumy do wybieraka - szpera MFactory - carbonowe synchronizatory Supertech - skrzynia zalana olejem jakiś tam zielony specjalny pod szpere - wydłużone szpilki - ATR - SSR Type X 15'' - 4,8kg! + toyo T1R 195/45 - Weds sport TC05 15'' - 4,6kg!! + toyo R888R 195/50 ZAWIESZENIE: – regulowany zawias MeisterR 10/7kg ZetaCRD+ - stabilizator przedni 26mm - rozpórka przednia górna 3-punktowa URTLA RACING - rozpórka przednia dolna z ITR - przednia dolna H brace - regulowane przednie górne wachacze - BUDDY CLUB (przerobione dla zwiekszenia kontu wyprzedzenia swożnia zwrotnicy) - zestaw do zmiany kata wyprzedzenia swożnia zwrotnicy - WHITELINE - wydużone swożnie - BUDDY CLUB - regulowane tylne camber arms D2 - regulowane toe control arms... - HARDRACE - stabilizator tylni 22mm - rozpórka tylnia górna - rozpórka tylnia dolna - ASR - aluminiowe wachacze skunk2 - wszystki gumy w zawieszeniu polimerowe STRONGFLEX - żółte UKLAD HAMULCOWY: – pompa 15/16’’ - dokładka do blokowania pompy hamulca - przód tarcze 262 - tył tarcze 240 - gładkie tarcze EBC - klocki hamulcowe przód i tył YELLOWSTUFF - przewody hamulcowe w oplocie - HEL - płyn hamulcowy - MOTUL Racing RBF600 - 90% rurek wymieniona na miedziane - wszystkie zaciski pomalowane w kolorze nadwozia BODY-KIT: - Smoke Look płaskie kierunki - Carbonowa maska odchudzona z kilkoma wylotami powietrza pomalowana na czarny mat - dokladka zderzaka mungen - spoiler / skrzydło tylnie z customowymi podporami - powycinana tylnia burta z laminatu - odstawione nadkola z laminatu - wszystkie boczne szyby poliwęglan 5mm - tylnia szyba poliwęglan 3mm - przednie lampy żółte - przednie kierunki żółte + przyciemnione fly eye - przyciemniane płaskie kierunki boczne - przyciemnione lampy tylnie fly eye - zaślepka anteny - przedłużane progi ŚRODEK: - fotel/kubeł kierowcy - COBRA MONACO S - fotel/kubeł pasarzera - COBRA MONACO - 6 punktowe 3’’ szelki shrot - kierowcy - 3 punktowe szelki shrot - pasażera - kierownica OMP - głęboka - krótki boss kit NRG - całe wnętrze pomalowane na czarny mat - czarna matowa naklejka przeciwsłoneczna INNE:: - całkowicie wybebeszony środek - wspawana klatka bezpieczeństwa - leciutki akumulator przeniesiony na tył - wywalone chlapacze - szyberdach zastąpiony przynitowaną płytą aluminiową - tablica rejestracyjna zmniejszona i przeniesiona na bok przedniego zderzaka - dodatkowe otwory w przednim zderzaku dla chłondicy i CAI - dodatkowe otwory w tylnim zderzaku W TRAKCIE: - wałek Bisimoto stage 3 - Hondata S300 - ITB - spliter, płaska podłoga i dyfuzor A tak mniejwiecej przyspieszał na dzień 17.04.2012 (prędkościomież jest wyskalowany w milach): http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=8AGla310jnE I jeszcze jeden 0-120mph(0-200km/h) z 2013: https://www.youtube.com/watch?v=QcFHKir6oHM ZDJECIA: -------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 18 Sep 2012 - 03:11
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 08:09
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 02 May 2012 Skąd: Poznań |
Witam...sporo pracy widać włożone i fajnie to wygląda zwłaszcza pod maska ale nie lepiej było pójść w swap'a jeśli jest pogoń za mocą?
-------------------- My hobby, my hole life - Astra GSI Turbo
Przemieszczacz - Audi A4 1.8 Avant |
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 08:52
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź |
Pewnie chodzi o to ,żeby nie wychodzić z klasy 1300ccm
-------------------- quattro
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 09:03
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Fri, 26 November 2004 Skąd: Warsaw |
Klasa klasą, ale zamiast tego dual carba i grzebania w tym nie lepiej było założyć chociaż pgmfi nie mówiąc już o czapce np. z Z6??
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 09:21
Post
#5
|
|
User Dołączył: Thu, 07 May 2009 |
Gratuluje samochodziku
Cfaniak, po glowicy Z6 i na wtrysku ile mniej wiecej koni mozna by sie bylo spodziewac? |
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 12:25
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Fri, 26 November 2004 Skąd: Warsaw |
Ciężko powiedzieć bo nie widziałem nigdy żeby ktoś to robił z 1.3, według mnie po pgmfi można by celować w jakieś 110/115km a po czapce z Z6 sądze że kolejne 10km, oczywiście po kręceniu wałkiem, strojeniu i dobrym dolocie. Z 1.5 robi się po takich zabiegach około 145/150km. Myślę że to dobra droga bo jeszcze są aftermarketowe wałki do tego, pytanie co na to korby i panewki jak zaczniesz to kręcić jeszcze z tysiąc wyżej, ale cena takiego dołu jest w cenie złomu więc mozna próbować a jak Ci się znudzi to wtedy dół z 1.5 albo 1.6.
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 15:39
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport |
Ucze sie na chwile obecna na tym projekcie wiec to 1,3 mi do tego wystarcza a w razie ''W'' kupuje nastepny silnik w cenie złomu, w sumie to mam jeszcze jedna honde ciwic 5 gen. zsilnikiem 1,5 ( z przebiegiem 100000km), ktorą kupiłem tak na wszelki wypadek gdybym potrzebował czegokolwiek. i w sumie mialem jeszcze jedna bude do niego z klatka ale tydzien temu bude wywiozlem na złom bo podłoga gniła, tylko klatke sobie zostawiłem;) To tak w drobnych ramach wyjasnienia dlaczego narazie bazuje na 1,3 - mi wystarcza do nauki a gaznik jeszcze jakis czas zostanie bo mam jeszcze kilka rzeczy do pomajstrowania i po tym najprawdopodobniej pobawie sie w wtrysk i glowice Z6 - apropo mocy z z6 troszeczke sie juz naszukalem i bez portingu czy ostrzejszego wałka ten silnik z ta czapka troche poorobiny strzela w przediał 130-140KM
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 17:27
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok |
Z tego co widzę auto jest RHD, nie prościej było od razu kupić jakieś eg6 czy nawet eg5, patrząc po "naszym" rynku ceny angoli w UK muszą być dosłownie groszowe.
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 17:32
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań |
O kurde, oglądalem w pracy bez fotek i pomyślałem "pewnie ogryzek z D13tką, wielce okrzyknięty trackday'owym", a tu całkiem fajne auto Tyle, że D13 nadal mi nie pasuje Jesli nie ogranicza Cię żadna klasa to wal tam D16 czym prędzej, bo w tą pojemnosć po prostu szkoda siana...O wiele taniej i z lepszym efektem włożyć 1,6 niż kombinować z głowicą, strojeniem itp.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 19:03
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 12 April 2009 Skąd: zabrze |
Gratuluje samochodziku Cfaniak, po glowicy Z6 i na wtrysku ile mniej wiecej koni mozna by sie bylo spodziewac? http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=4757 jak na klase 1,3 to naprawde super sprawa no ale nie bedzie to d16 napewno -------------------- c4
|
|
|
Tue, 18 Sep 2012 - 22:31
Post
#11
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
Jakie hamulce planujesz? Nie lepiej zostać przy standardzie, wrócić do jakiejś lekkiej trzynastki w połączeniu z semi-slickiem?
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Wed, 19 Sep 2012 - 00:31
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport |
Jakie hamulce planujesz? Nie lepiej zostać przy standardzie, wrócić do jakiejś lekkiej trzynastki w połączeniu z semi-slickiem? No właśnie nie dają rady po około 2 okrążeniach na torze (jakieś 8-10km) już mi się ślizgają a tarcze klocki i płyn mam praktycznie nowe, wszystko dobrze odpowietrzone.. Obecny setup to tarcze wentylowane 240 przód + seryjne klocki, bębny tył, pompa 13/16, a felgi są w miarę lekkie - coś około 5,8kg o ile dobrze pamiętam. Plan/y przód tarcze wentylowane nawiercane 260-280 + odpowiednie zaciski + jakieś klocki (nie orientuje się co jeszcze chce), tył tarcze 240-260, pompa 1'' i przewody w oplocie. Waga auta to 860kg (coś jeszcze tam zbije) + ja 85kg i dojdzie klatka około 56kg co daje tonę w sumie wiec jednak jest co hamować. Przez myśl mi przeszło z racji lżejszego setupu zostawić 240 z przodu ale zmienić tarcze na nawiercane i klocki dać inne + doprowadzić rury z przedniego zderzaka dla lepszego chłodzenia i do tego wrzucić tarcze 240 na tył ale jakoś średnio mi się to widzi szczerze mówiąc i chyba wrzucę ten pierwszy setup o którym wspomniałem. Odnośnie D13: Tak eg6 w dość dobrym stanie można kupić za ok 600 funtów wiec tak naprawdę mniej więcej tyle co dałem za wydech i wahacze... W planach miałem poupalać w jakiejś niższej klasie żeby zacząć ogarniać zakręty a dopiero później szarpnąć się na coś mocniejszego w dodatku d13 ma najmniejsze wykorbienie z d serii wiec panewki itd. wg mnie powinny wytrzymać dłużej i bezpieczniej z seryjnym dołem można go dość wysoko kręcić a drugą stroną medalu miała być nauka i eksperymenty wiec w tym wypadku tańszy wytrzymalszy silnik jest dla mnie lepszy. Jak już nauczę się wykorzystywać to co mam i zabraknie mocy to szarpnę cos większego ale na chwile obecna takiej potrzeby nie ma. A tak jak mówiłem odrobinę pouzupełniam temat, kilka fotek z prac nad silnikiem: -------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Wed, 19 Sep 2012 - 05:59
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Tue, 29 May 2007 Skąd: Cambridge/Skrzeszowice k.Krakowa |
Prawidłowe podejście. Jeździsz w jakiejś lidze czy zwykle track days?
-------------------- Fabia vRS daily
Golf mk2 16v almost no progress... ,,If you no longer go for the gap that exists,you no longer a racing driver" |
|
|
Wed, 19 Sep 2012 - 10:17
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport |
Zwykłe track days - najpierw muszę sie podszkolić, jak już sie poczuje swobodniej to sprubuje się pościgać Niestety tor koło mnie ma dość zaporowe ceny, ale chłopaki z miejscowego forum coś kombinują żeby je troche zbić dla klubowiczów, wiec może się coś z tego urodzi. Jest jeszcze 2 opcja - niedaleko odemnie jest kilka fabryk z dużą ilością uliczek i parkingów, czasami sam w nocy tam wyskocze - niestety nie mogę popuścić tam wodzy fantazji tak jak bym chiał, mimo wszystko zawsze to kilka zakrętów i rond do objechania
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Fri, 21 Sep 2012 - 01:29
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport |
Dziś dotadła lekka maska 4,5kg lżejsza. Szczerze mowiąc lekko zawiedziony jestem bo sądziłem że więcej urwe w porównaniu do OEMu.. ale też wydawało mi się że seryjna waży trochę wiecej. No ale jak by na to nie spojżeć zawsze to te 4,5kg mniej z przodu ma też wyloty powietrza - mam nadzieje że w akimś stopniu spełnią swoją rolę i trochę wiecej powietrza przeleci przez chłodnice i ogolnie część przeleci nad nadwoziem zamiast pod. Podniosłem też odrobine maskę od strony szyby ślepo wieżąc że to też coś pomoże:
-------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Fri, 21 Sep 2012 - 14:00
Post
#16
|
|
prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw |
Postaraj sie robic zdjecia w ciagu dnia, na tych kompletnie nic nie widac.
Chciales dlugo dzialajacy bezawaryjny silnik, a wyciales do zera prowadnice zaworowe? Troche sie to kupy nie trzyma. |
|
|
Fri, 21 Sep 2012 - 20:15
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport |
Postaraj sie robic zdjecia w ciagu dnia, na tych kompletnie nic nie widac. Mówisz i masz Niestety u mnie na chwile obecną ciągłe zachmurzenie i pada, ale jakość dużo lepsza niż tych wieczornych.. Podaje linki bo i tak już strona sie długo wczytuje..: http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps775e48cf.jpg http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps0eba4b4f.jpg http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps24f9310a.jpg http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps248f151e.jpg Chciales dlugo dzialajacy bezawaryjny silnik, a wyciales do zera prowadnice zaworowe? Troche sie to kupy nie trzyma. Kolego, kupy się nie trzyma bo chyba mnie z kimś pomyliłeś Nie zależy mi na bezawaryjności, to auto do nauki, eksperymentów i odrobiny ''fun-u'', mam do niego 2 silnik w razie ''W'' w zasadzie to mam 2 takie auto w bdb stanie właśnie w razie gdyby to mi się pogniotło albo czegoś na szybko potrzebował (na zdjęciach kawałek z boku widać). A ca codzień - 2,0 TDI na łańcuchu do ktorego łap nie wkładam - to moje niezawodne bydle ale nie miejsce tu na to... Ten post został edytowany przez SCKAPE: Sat, 22 Sep 2012 - 00:01 -------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Sat, 22 Sep 2012 - 15:39
Post
#18
|
|
User Dołączył: Sun, 01 April 2012 Skąd: Będzin |
Dziś dotadła lekka maska 4,5kg lżejsza. Szczerze mowiąc lekko zawiedziony jestem Związane to jest z tym, że z carbonem to ona prawdopodobnie ma niewiele wspólnego, poza zewnętrzną widoczną warstwą. Środek to pewnie mata szklana układana na mokro, co z automatu powoduje duży ciężar gotowego elementu. |
|
|
Sat, 22 Sep 2012 - 15:55
Post
#19
|
|
prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw |
Kolego, kupy się nie trzyma bo chyba mnie z kimś pomyliłeś Chyba nie: d13 ma najmniejsze wykorbienie z d serii wiec panewki itd. wg mnie powinny wytrzymać dłużej i bezpieczniej z seryjnym dołem można go dość wysoko kręcić a drugą stroną medalu miała być nauka i eksperymenty wiec w tym wypadku tańszy wytrzymalszy silnik jest dla mnie lepszy Wytrzymalszy, panewki powinny wytrzymac dluzej, bezpieczniej mozna krecic - brzmi jakbys mowil o tym, ze ma jak najdluzej podzialac.Skracanie prowadnic nie jest najlepszym pomyslem, tym bardziej jesli masz sie na tym silniku uczyc |
|
|
Sat, 22 Sep 2012 - 18:41
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 Skąd: Stockport |
Chodziło raczej o to że lepiej zniesie moje pierwsze kroki w grzebaniu i ostrzejszej jeździe, za jakiś czas bede zmieniał głowice na inną i wezmę to co mowisz pod uwagę przy jej obrubce.
Maska - faktycznie wyglada na to ze ma 1 warstwe carbonu da pokaz, reswzta od spodu jest z włukna szklanego. Ale mimo to sądziłem że wyroby z włukna szklanego i carbonu wagowo wypadają tak samo, jak to w żeczywistości wygląda? -------------------- [topic="moj projekt"]http://www.racingforum.pl/index.php?s=&showtopic=103024&view=findpost&p=1012336[/topic]
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:30 |