Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Honda Civic EG - Track Car
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
SCKAPE
Witam wszystkich! biggrin.gif Od dłuższego czasu zaglądam na to forum wiec postanowilem powiedziec kilka słów o moim projekcie. Oto moj pierwszy projekt auta do nauki i mechaniki i jazdy na torze. Wspomne, że jeszcze 10 miesiecy temu o mechanice nie wiedziałem kompletnie nic, co najwyżej umiałem zmienić sobie wycieraczke czy filtr powietrza ale postanowiłem że wszstko co się da zrobić bez bardzo drogiego specjalistycznego sprzętu jak tokarki, hamownia ect.. chce robić sam. I tak na chwile obecną wszelkie przeróbki poza splanowaniem głowicy wykonałem (z lepszym lub gorszym skutkiem wink.gif ) wykonałem sam biggrin.gif
Na chwilę obecną pozwolę sobie na skopiowanie przeróbek poprostu z innego forum na ktorym siedze.. Ale obiecuje pouzupełniać temat z czasem zdjęciami i opisami przeróbek oraz nowymi osiągami i planami. Tak wiec:

b]AUTO:[/b] Honda Civic HB 1994r
Wrzucam tu jeszcze pełną liste obecnych modyfikacji i kilka rozgrzebanych:


SILNIK:
- baza - D13B2
- głowica Z6 (VTEC)
- pełen porting głowicy + spasowanie z kolektorami
- na nowo docięte gniazda zaworowe
- splanowana głowica o 0.6mm
- zawory supertech
- twardsze sprężynki bisimoto
- tależyki tytanowe bisimoto
- grube kable zaplonowe VMS - niebieskie
- świece NGK irydium
- regulowane koło rozrządu
- zalany olejem jakimś
- filtr oleju hamp
- podstawka pod filtr do czujników- nibieska
- druga podstawka pod filtr oleju MOCAL z termostatem - do podłączenia chłodnicy
- podstawka pod dodatkowy czujnik temperatury wody
- wkładki z polimeru usztywniające poduszki silnika - STRONGFLEX żółte
- pasek rozrządu – GATES RACING
- koło pasowe z aluminium VMS
- kompletnie wyważony dół silnika razem z zamachem, kolem pasowym i sprzęgłem
- podwujna chłodnica SKUNK2 alpha
- chłodnica oleju MOCAL

UKLAD DOLOTOWY:
- gruba uszczelka termoizolacyjna pod kolektor
- rozwiercony kolektor dolotowy z D16Z6
- zmodyfikowana przepustnica z B serii - 60mm
- gąbkowy filtr powietrza RAMAIR
- coustom dłuuuga rura dolotowa z laminatu
- chwyt zimnego powietrza w zderzaku

UKLAD WYDECHOWY:
- kolektor 4-2-1 owiniety niebieską taśmą termoizolacyjną + druga warstwa czarnej taśmy termoizolaczyjnej
- decat rura zamiast kata
- coustom pełen przelot 2,25 - wszystko owinięte czarną taśmą termoizolacyjną

ELEKTRYKA/ELEKTRONIKA:
- suchy akumulator DOYSSEY EXTREME PC680
- zegary z obrotomierzem
- cyfrwy miernik temperatury oleju SPA
- cyfrwy miernik ciśnienia oleju SPA
- cyfrwy miernik temperatury wody SPA
- cyfrwy miernik napięcia akumulatora SPA
- dodatkowa tablica z przłącznikami
- napinacz pasów z ele. blokadą

UKLAD NAPĘDOWY:
- aluminiowe koło zamachowe FIDANZA - 3kg
- sprzęgło 212 stage 3 jakiś tam
- hybrydowa skrzynia biegów – obudowa, łożyska i mechanizm różnicowy z D16Z6
FD - 4,437
1 - 3,250
2 - 1,900
3 - 1,346
4 - 1,033
5 - 0,878
- poliuretanowe gumy do wybieraka
- szpera MFactory
- carbonowe synchronizatory Supertech
- skrzynia zalana olejem jakiś tam zielony specjalny pod szpere
- wydłużone szpilki - ATR
- SSR Type X 15'' - 4,8kg!
+ toyo T1R 195/45
- Weds sport TC05 15'' - 4,6kg!!
+ toyo R888R 195/50

ZAWIESZENIE:
– regulowany zawias MeisterR 10/7kg ZetaCRD+
- stabilizator przedni 26mm
- rozpórka przednia górna 3-punktowa URTLA RACING
- rozpórka przednia dolna z ITR
- przednia dolna H brace
- regulowane przednie górne wachacze - BUDDY CLUB (przerobione dla zwiekszenia kontu wyprzedzenia swożnia zwrotnicy)
- zestaw do zmiany kata wyprzedzenia swożnia zwrotnicy - WHITELINE
- wydużone swożnie - BUDDY CLUB
- regulowane tylne camber arms D2
- regulowane toe control arms... - HARDRACE
- stabilizator tylni 22mm
- rozpórka tylnia górna
- rozpórka tylnia dolna
- ASR
- aluminiowe wachacze skunk2
- wszystki gumy w zawieszeniu polimerowe STRONGFLEX - żółte

UKLAD HAMULCOWY:
– pompa 15/16’’
- dokładka do blokowania pompy hamulca
- przód tarcze 262
- tył tarcze 240
- gładkie tarcze EBC
- klocki hamulcowe przód i tył YELLOWSTUFF
- przewody hamulcowe w oplocie - HEL
- płyn hamulcowy - MOTUL Racing RBF600
- 90% rurek wymieniona na miedziane
- wszystkie zaciski pomalowane w kolorze nadwozia

BODY-KIT:
- Smoke Look płaskie kierunki
- Carbonowa maska odchudzona z kilkoma wylotami powietrza pomalowana na czarny mat
- dokladka zderzaka mungen
- spoiler / skrzydło tylnie z customowymi podporami
- powycinana tylnia burta z laminatu
- odstawione nadkola z laminatu
- wszystkie boczne szyby poliwęglan 5mm
- tylnia szyba poliwęglan 3mm
- przednie lampy żółte
- przednie kierunki żółte + przyciemnione fly eye
- przyciemniane płaskie kierunki boczne
- przyciemnione lampy tylnie fly eye
- zaślepka anteny
- przedłużane progi

ŚRODEK:
- fotel/kubeł kierowcy - COBRA MONACO S
- fotel/kubeł pasarzera - COBRA MONACO
- 6 punktowe 3’’ szelki shrot - kierowcy
- 3 punktowe szelki shrot - pasażera
- kierownica OMP - głęboka
- krótki boss kit NRG
- całe wnętrze pomalowane na czarny mat
- czarna matowa naklejka przeciwsłoneczna

INNE::
- całkowicie wybebeszony środek
- wspawana klatka bezpieczeństwa
- leciutki akumulator przeniesiony na tył
- wywalone chlapacze
- szyberdach zastąpiony przynitowaną płytą aluminiową
- tablica rejestracyjna zmniejszona i przeniesiona na bok przedniego zderzaka
- dodatkowe otwory w przednim zderzaku dla chłondicy i CAI
- dodatkowe otwory w tylnim zderzaku

W TRAKCIE:
- wałek Bisimoto stage 3
- Hondata S300
- ITB
- spliter, płaska podłoga i dyfuzor







A tak mniejwiecej przyspieszał na dzień 17.04.2012 (prędkościomież jest wyskalowany w milach):

http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=8AGla310jnE

I jeszcze jeden 0-120mph(0-200km/h) z 2013:

https://www.youtube.com/watch?v=QcFHKir6oHM


ZDJECIA:















bartasss
Witam...sporo pracy widać włożone i fajnie to wygląda zwłaszcza pod maska ale nie lepiej było pójść w swap'a jeśli jest pogoń za mocą?
kiwi
Pewnie chodzi o to ,żeby nie wychodzić z klasy 1300ccm wink.gif
cfaniak
Klasa klasą, ale zamiast tego dual carba i grzebania w tym nie lepiej było założyć chociaż pgmfi nie mówiąc już o czapce np. z Z6??
Barni
Gratuluje samochodziku smile.gif

Cfaniak, po glowicy Z6 i na wtrysku ile mniej wiecej koni mozna by sie bylo spodziewac?
cfaniak
Ciężko powiedzieć bo nie widziałem nigdy żeby ktoś to robił z 1.3, według mnie po pgmfi można by celować w jakieś 110/115km a po czapce z Z6 sądze że kolejne 10km, oczywiście po kręceniu wałkiem, strojeniu i dobrym dolocie. Z 1.5 robi się po takich zabiegach około 145/150km. Myślę że to dobra droga bo jeszcze są aftermarketowe wałki do tego, pytanie co na to korby i panewki jak zaczniesz to kręcić jeszcze z tysiąc wyżej, ale cena takiego dołu jest w cenie złomu więc mozna próbować a jak Ci się znudzi to wtedy dół z 1.5 albo 1.6. wink.gif
SCKAPE
Ucze sie na chwile obecna na tym projekcie wiec to 1,3 mi do tego wystarcza a w razie ''W'' kupuje nastepny silnik w cenie złomu, w sumie to mam jeszcze jedna honde ciwic 5 gen. zsilnikiem 1,5 ( z przebiegiem 100000km), ktorą kupiłem tak na wszelki wypadek gdybym potrzebował czegokolwiek. i w sumie mialem jeszcze jedna bude do niego z klatka ale tydzien temu bude wywiozlem na złom bo podłoga gniła, tylko klatke sobie zostawiłem;) To tak w drobnych ramach wyjasnienia dlaczego narazie bazuje na 1,3 - mi wystarcza do nauki a gaznik jeszcze jakis czas zostanie bo mam jeszcze kilka rzeczy do pomajstrowania i po tym najprawdopodobniej pobawie sie w wtrysk i glowice Z6 - apropo mocy z z6 troszeczke sie juz naszukalem i bez portingu czy ostrzejszego wałka ten silnik z ta czapka troche poorobiny strzela w przediał 130-140KM

Maciu$
Z tego co widzę auto jest RHD, nie prościej było od razu kupić jakieś eg6 czy nawet eg5, patrząc po "naszym" rynku ceny angoli w UK muszą być dosłownie groszowe.
Fawor
O kurde, oglądalem w pracy bez fotek i pomyślałem "pewnie ogryzek z D13tką, wielce okrzyknięty trackday'owym", a tu całkiem fajne auto smile.gif Tyle, że D13 nadal mi nie pasuje tongue.gif Jesli nie ogranicza Cię żadna klasa to wal tam D16 czym prędzej, bo w tą pojemnosć po prostu szkoda siana...O wiele taniej i z lepszym efektem włożyć 1,6 niż kombinować z głowicą, strojeniem itp.
vrus
CYTAT(Barni @ Tue, 18 Sep 2012 - 09:21) *
Gratuluje samochodziku smile.gif

Cfaniak, po glowicy Z6 i na wtrysku ile mniej wiecej koni mozna by sie bylo spodziewac?


http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=4757 jak na klase 1,3 to naprawde super sprawa no ale nie bedzie to d16 napewno
k11
Jakie hamulce planujesz? Nie lepiej zostać przy standardzie, wrócić do jakiejś lekkiej trzynastki w połączeniu z semi-slickiem?

r.
SCKAPE
CYTAT(k11 @ Tue, 18 Sep 2012 - 21:31) *
Jakie hamulce planujesz? Nie lepiej zostać przy standardzie, wrócić do jakiejś lekkiej trzynastki w połączeniu z semi-slickiem?

No właśnie nie dają rady po około 2 okrążeniach na torze (jakieś 8-10km) już mi się ślizgają a tarcze klocki i płyn mam praktycznie nowe, wszystko dobrze odpowietrzone.. Obecny setup to tarcze wentylowane 240 przód + seryjne klocki, bębny tył, pompa 13/16, a felgi są w miarę lekkie - coś około 5,8kg o ile dobrze pamiętam.
Plan/y przód tarcze wentylowane nawiercane 260-280 + odpowiednie zaciski + jakieś klocki (nie orientuje się co jeszcze chce), tył tarcze 240-260, pompa 1'' i przewody w oplocie. Waga auta to 860kg (coś jeszcze tam zbije) + ja 85kg i dojdzie klatka około 56kg co daje tonę w sumie wiec jednak jest co hamować. Przez myśl mi przeszło z racji lżejszego setupu zostawić 240 z przodu ale zmienić tarcze na nawiercane i klocki dać inne + doprowadzić rury z przedniego zderzaka dla lepszego chłodzenia i do tego wrzucić tarcze 240 na tył ale jakoś średnio mi się to widzi szczerze mówiąc i chyba wrzucę ten pierwszy setup o którym wspomniałem.

Odnośnie D13:
Tak eg6 w dość dobrym stanie można kupić za ok 600 funtów wiec tak naprawdę mniej więcej tyle co dałem za wydech i wahacze... W planach miałem poupalać w jakiejś niższej klasie żeby zacząć ogarniać zakręty a dopiero później szarpnąć się na coś mocniejszego w dodatku d13 ma najmniejsze wykorbienie z d serii wiec panewki itd. wg mnie powinny wytrzymać dłużej i bezpieczniej z seryjnym dołem można go dość wysoko kręcić a drugą stroną medalu miała być nauka i eksperymenty wiec w tym wypadku tańszy wytrzymalszy silnik jest dla mnie lepszy. Jak już nauczę się wykorzystywać to co mam i zabraknie mocy to szarpnę cos większego ale na chwile obecna takiej potrzeby nie ma.

A tak jak mówiłem odrobinę pouzupełniam temat, kilka fotek z prac nad silnikiem:




















lukey
Prawidłowe podejście. Jeździsz w jakiejś lidze czy zwykle track days?
SCKAPE
Zwykłe track days - najpierw muszę sie podszkolić, jak już sie poczuje swobodniej to sprubuje się pościgaćwink.gif Niestety tor koło mnie ma dość zaporowe ceny, ale chłopaki z miejscowego forum coś kombinują żeby je troche zbić dla klubowiczów, wiec może się coś z tego urodzi. Jest jeszcze 2 opcja - niedaleko odemnie jest kilka fabryk z dużą ilością uliczek i parkingów, czasami sam w nocy tam wyskocze - niestety nie mogę popuścić tam wodzy fantazji tak jak bym chiał, mimo wszystko zawsze to kilka zakrętów i rond do objechania smile.gif
SCKAPE
Dziś dotadła lekka maska 4,5kg lżejsza. Szczerze mowiąc lekko zawiedziony jestem bo sądziłem że więcej urwe w porównaniu do OEMu.. ale też wydawało mi się że seryjna waży trochę wiecej. No ale jak by na to nie spojżeć zawsze to te 4,5kg mniej z przodu biggrin.gif ma też wyloty powietrza - mam nadzieje że w akimś stopniu spełnią swoją rolę i trochę wiecej powietrza przeleci przez chłodnice i ogolnie część przeleci nad nadwoziem zamiast pod. Podniosłem też odrobine maskę od strony szyby ślepo wieżąc że to też coś pomoże:





!markos
Postaraj sie robic zdjecia w ciagu dnia, na tych kompletnie nic nie widac.

Chciales dlugo dzialajacy bezawaryjny silnik, a wyciales do zera prowadnice zaworowe? Troche sie to kupy nie trzyma.
SCKAPE
CYTAT(!markos @ Fri, 21 Sep 2012 - 13:00) *
Postaraj sie robic zdjecia w ciagu dnia, na tych kompletnie nic nie widac.

Mówisz i masz smile.gif Niestety u mnie na chwile obecną ciągłe zachmurzenie i pada, ale jakość dużo lepsza niż tych wieczornych..
Podaje linki bo i tak już strona sie długo wczytuje..:
http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps775e48cf.jpg
http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps0eba4b4f.jpg
http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps24f9310a.jpg
http://i1173.photobucket.com/albums/r592/s...zps248f151e.jpg

CYTAT(!markos @ Fri, 21 Sep 2012 - 13:00) *
Chciales dlugo dzialajacy bezawaryjny silnik, a wyciales do zera prowadnice zaworowe? Troche sie to kupy nie trzyma.

Kolego, kupy się nie trzyma bo chyba mnie z kimś pomyliłeś wink.gif Nie zależy mi na bezawaryjności, to auto do nauki, eksperymentów i odrobiny ''fun-u'', mam do niego 2 silnik w razie ''W'' w zasadzie to mam 2 takie auto w bdb stanie właśnie w razie gdyby to mi się pogniotło albo czegoś na szybko potrzebował (na zdjęciach kawałek z boku widać). A ca codzień - 2,0 TDI na łańcuchu do ktorego łap nie wkładam - to moje niezawodne bydle wink.gif ale nie miejsce tu na to...
GeKo_RS
CYTAT(SCKAPE @ Fri, 21 Sep 2012 - 01:29) *
Dziś dotadła lekka maska 4,5kg lżejsza. Szczerze mowiąc lekko zawiedziony jestem

Związane to jest z tym, że z carbonem to ona prawdopodobnie ma niewiele wspólnego, poza zewnętrzną widoczną warstwą. Środek to pewnie mata szklana układana na mokro, co z automatu powoduje duży ciężar gotowego elementu.
!markos
CYTAT(SCKAPE @ Fri, 21 Sep 2012 - 20:15) *
Kolego, kupy się nie trzyma bo chyba mnie z kimś pomyliłeś
Chyba nie:
CYTAT(SCKAPE @ Wed, 19 Sep 2012 - 00:31) *
d13 ma najmniejsze wykorbienie z d serii wiec panewki itd. wg mnie powinny wytrzymać dłużej i bezpieczniej z seryjnym dołem można go dość wysoko kręcić a drugą stroną medalu miała być nauka i eksperymenty wiec w tym wypadku tańszy wytrzymalszy silnik jest dla mnie lepszy
Wytrzymalszy, panewki powinny wytrzymac dluzej, bezpieczniej mozna krecic - brzmi jakbys mowil o tym, ze ma jak najdluzej podzialac.

Skracanie prowadnic nie jest najlepszym pomyslem, tym bardziej jesli masz sie na tym silniku uczyc wink.gif
SCKAPE
Chodziło raczej o to że lepiej zniesie moje pierwsze kroki w grzebaniu i ostrzejszej jeździe, za jakiś czas bede zmieniał głowice na inną i wezmę to co mowisz pod uwagę przy jej obrubce.

Maska - faktycznie wyglada na to ze ma 1 warstwe carbonu da pokaz, reswzta od spodu jest z włukna szklanego. Ale mimo to sądziłem że wyroby z włukna szklanego i carbonu wagowo wypadają tak samo, jak to w żeczywistości wygląda?
!markos
W rzeczywistosci ta maska nie powinna wazyc wiecej niz jakies 6-7kg. Jesli jest ciezsza, to znaczy, ze lipne wykonanie i miala tylko wygladac wink.gif Prawde mowiac jak na samochod do nauki zabawy pocialbym ja szlifierka i zrobl wyciagi z wygietych paskow blachy, a nie kupowal karbonu z wentylacja biggrin.gif
GeKo_RS
Najprościej ujmując,
1m2 carbonu o gramaturze 200gm/2 będzie ważyć tyle samo co 1m2 tkaniny szklanej o gramaturze 200g/m2 (nie maty)
Różnica taka że węgiel będzie gęściej utkany, a więc automatycznie gotowy produkt o tych samych wymiarach będzie wytrzymalszy i minimalnie lżejszy bo żywica nie będzie musiała wypełniać tylu pustych przestrzeni między włóknam, a wsączy się w tkaninie.

Druga sprawa, większość firm wykonuje takie maski z maty szklanej i metodą wet lay up, co oznacza układanie maty szklanej i ręczne przesycanie jej żywicą, to z koleji powoduje że w laminacie jest o 100% więcej żywicy niż w rzeczywistości potrzeba. Prościej tłumacząc przy infuzji czy light RTM mamy stosunek 1:1 zbrojenie/żywica przy metodzie ręcznej jest to conajmniej 1:2 zbrojenie żywica. Co nadaje pozorną sztywność konstrukcji i dużą wagę, choć i tak niższą niż przy stali, ale brak wytrzymałości.
Także nawet gdyby zastąpić matę szklaną tkaniną szklaną i wykonać to w jednej z wyżej podanych metod już możnaby oszczędzić na wadze i zyskać na wytrzymałości.
regularne ułożenie włokien w tkanine nadaje im wytrzymałości na zrywanie i skręcanie.
Tyle że tkanina szklana jest droższa o jakieś 100% od maty szklanej, a węgiel dobrej jakości od szkła o 1000%

Stąd prawdzie maski z węgla kosztują około 5000-6000zł a pokryte węglen najczęściej 2000-3000zł
SCKAPE
Dzieki Geko za info smile.gif - nie wiedziałem tego.

Dziś wieczorem zabrałem po miesięcznym postoju civic-a na przejażdżkę..
Kila dobrych i złych wieści do mnie dotarło... Jakiś czas wcześniej założyłem inne zegary bo w moich wysiadł licznik od poziomu paliwa, a niewiedza w tej kwestii bardzo mnie irytowała... mniejsza... W każdym bądź razie dziś pierwszy raz odpaliłem z innymi liczkami i.. zonk!! okazało się ze po rozgrzaniu trzyma mi ledwo 600 obrotów.. nic tragicznego w tym by nie było gdyby nie fakt że w tym samym stanie na starych (które tak apropo były jednym z pierwszych modów...) pokazywało mi ok 1200 (a to najniżej co udało mi się ustawić na gaźnikach)... Nadal nic złego by nie było gdyby nie fakt że za każdym razem jak próbowałem ustawić zapłon odpalałem całą elektrykę jaką mogłem żeby jeszcze zbić obroty do ''odpowiednich'' które były jak teraz się okazuje już na granicy zgaśnięcia silnika i sporo za niskie do ustawiania czegokolwiek...
Wychodzi na to że niemal od początku kiedy zacząłem grzebać w Hance i ustawiałem zapłon musiało być źle..., do tego jałowe miałem za niskie i pewnie to powodowało że świece tak często zachodziły mi sadza a nie jak myślałem ostatnio za bogata mieszanka... - tak wiec dobrą wiadomością jest to że wkońcu wiem co się działo smile.gif Złą jest to że liczniki na które poświęciłem tak dużo czasu i tak baaaardzo mi się podobają - zostaną odstawione na półkę sad.gif
A z innej beczki - przy okazji sprawdziłem dziś jak mniejwiecej zbiera się Hanka 0-160km/h, niestety było za mokro na dobry start ale wyniki mieściły się w przedziale 19-20s. (gdzie dla przypomnienia na serii było 39s.) Myślę, że to ogromny skok! Ale będzie lepiej wink.gif
Wojtek
glownie chodzi o to ze mozna zrobic taki laminat przesaczajac go na formie zywcia recznie - tu najwieksza waga,
mozna zrobic tez formy wyciskane a zywica nakladana pistoletem tu juz znacznie mniejsza waga
a maska z carbonu z prawdziwego zdazenia to forma prasaowana, odsysana z wszystkich nie potrzebnych zywic, wazy tyle ze powiesisz ja na jednym palcu jak polar zimowy smile.gif
GeKo_RS
CYTAT(freebsd @ Sun, 14 Oct 2012 - 10:31) *
a maska z carbonu z prawdziwego zdazenia to forma prasaowana, odsysana z wszystkich nie potrzebnych zywic

To o czym piszesz to vacuum bagging i jest to dość stara metoda i jakościowo bez rewelacji, nie dająca takich rezultatów jak Infuzja czy prepregi wypalane w autoklawie.
SCKAPE
Doszedł czujnik i zegar do temperatury wody - dojdzie jeszcze do ciśnienia oleju i złożę tą prowizorkę w całość..:





Ps. Tak mnie zastanawia jedno - podłączyłem wczoraj to na szybkiego i jedna żecz mnie zastanawia woda mi nagrzewała znacznie szybciej niż olej - czy to normalne?? Auto nie było odpalane dobre dwa miechy - ale tak sie zastanawiam jak macie u siebie - co szybciej się nagrzewa?
emtees
Pewnie, że normalne wink.gif
Kenet
Jak najbardziej normalne.
Loobo
Fajny Civic. Nie zmieniaj hebli na 280mm bo auto przestanie jechac. Mam do upalania EG z d16z6 z dolem od d14 i zmienilem na poczatku roku d 240mm na 280mm i roznica byla bardzo duza (w sensie negatywnym). Teraz przeszedlem na 260mm i to chyba optimum dla d-seii. No i przy 260mm mozna latac na kolach 13 cali z jakims sensownym slickiem (sa Micheliny, Avony, Yokohamy...)
SCKAPE
Odnośnie temp.. tez zaskoczylo mnie ze dojechała do 100C i dopiero wtedy wiatrak sie wlonczył gdzie temp na seryjnych licznikach jeszcze daleka była do czerwonej kreski... Chwilowo byłem dość mocno zajety i na autko czasu nie mialem, ale po nowym roku polaam i zobacze jak to tak naprawde wygląda..

Lobo - chce właśnie wrzucić 260 i na wszelki wypadek jeszcze nadmuch powietrza na tarcze - powinno wystarczyć.
Też bede wrzucał niebawem głowice i inne graty z d16z6, kompletny d16z6 odbieram zaraz po świętach:)
Chce też wrzucic krutszy 3,4,5 bieg i szpere na początku roku. No i kilka pierdół które bede potrzebował - napewno pas na przód i tył do holowania, główny wyłącznik prądu i... pewnie coś jeszcze o czym nie wiem...
kidzio_r5gtt
sprawdź na wszelki wypadek swój czujnik wkładając go do wrzącej wody bo może się okazać, że pogodę pokazuje a nie prawdziwą temperaturę
SCKAPE
Racja! Ze teżo tym nie pomyslalem wczesniej...
Dzieki:)
SCKAPE
Zacząłem zbierać graty do podkręcenia tego co mam, narazie odebrałem:

Swożnie na przód do gornych regulowanych wachaczy:


Nowe mapy i inne drobiazgi do przerobienia kompa:


Wpadły też krótsze bigi:
3 - z 1,250 na 1,346
4 - z 0,909 na 1,033
5 - z 0,750 na 0,878
Gr00bY
Nie montuj tych sworzni. A jak już je masz zamiar montować to sprawdzaj co 500km luzy. Mi po 700km dostały takich luzów że poszły na śmietnik...
SCKAPE
No zobaczymy jak z nimi bedzie, innych nie znalazłem... a koniecznie jeden musze wymienić bo umarł:/
Gr00bY
Ja miałem dokładnie skunk2... Oby Twoje okazały się bardziej wytrzymałe. Skręć te małe śrubki koniecznie na loctite bo lubią się odkręcać.
SCKAPE
Oto jak mniejwiecej sie zbierał sie i brzmiał civic jakieś 3 miechy temu - sorka za jakość bulo w full hd ale jak przekonwertowalem taka kupa wyszła... - start moze nienajlepszy bo na mokrym..:

http://www.youtube.com/watch?v=04gQYSS4TW0

Zastanawia mnie tylko ssssyk jaki na filmiku słyszę..? bo nie słychać tego jak jade a słychać na każdym z filmikow jaki nagrywałem - czy juz na słuch mi padło??wink.gif

Najnowsze plany to założyć głowice z vtec-kiem na blok D13, dać twarde poduch pod silnik i jeszcze lżejszy zamach..
Tu kilka zakupionych dziś gratów:

- kompletny silnik d13b2 przebiegiem ponizej 60000km
- kompletny silnik d16z6 w znakomitym stanie



Fawor
nigdy chyba nie zrozumiem rozbierania tak fajnej konstrukcji, jaką jest Z6, żeby włożyć samą czapkę na coś, co nie ma Nm i obroty nigdy temu nie zaradzą...między tymi samymi setupami osprzetu (dolot, wydech itp) między D13Z6 a D16 jest PRZEPASC! Tym bardziej na zakrętach, gdzie liczy się tez midrange.
SCKAPE
Chcę spróbować swoich sił w sprintach w klasie 1400cc z tąd ta koncepcja, gdybym mial plany popalić gumy pod markietem, czy stanac na kresce z jakimś ziomalem to bym nie dlubał w gów.. tylko od razu wstawil d16 lub b serie - ale plany są jakie są wiec robie co moge zeby jednak to 1,3 jakoś się zbierało...
SCKAPE
Kolejny puzel do układanki:
Koło zamachowe Fidanza - około 3kg (obecne które mam wazone na tej samej wadze 4,1kg) - zawsze to będzie 1kg mniej;)
SCKAPE
A dziś podłubałem odrobine przy drzwiach..
Wyprółem drzwi, pozbyłem się głośników, zostało jeszcze tylko coś zrobić z klamką i blokadą zamka, doczyścić i idzie w czarny mat jak reszta.. Oszczędność wagi - 7kg biggrin.gif



SCKAPE
Dziś zacząłem przebudowe skrzyni biegów. Używam obudowy od skrzyni S20 z D16Z6 (z racji większych łożysk) przełożenia 2,3,4,5 biegu będą zmienione oraz przełożenie główne...:




Coobcio
Fajnie że w klasie do 1,4 będziesz startować ciekawe jak będzie się układać smile.gif
Ps. nie szło przy okazji takiej roboty wstawić/dopasować większych tłoków od czegoś by zyskać te dodatkowe 100ccm ??
SCKAPE
Pewnie kiepsko... Chęci są ale doświatczenia nie ma... Pożyjemy zobaczymy.. Grunt to się dobrze bawić biggrin.gif
Jeśli chodzi o pojemność to dokładnie jest - 1343cc niewiele brakuje do 1400, a zmiana głowicy i wtrysk powinny przynieść dodatkowe 30KM więc bedzie już czym pojeździć przy ok 850kg smile.gif - przynajmniej przez jakiś czas;)
SCKAPE
Odrobine postępów w budowaniu hybrydy...
Dziś uwolniłem od zbędnych części obudowe, którą będę używał do złożenia całości:







I tu jeszcze fotka porównawcza części biegów z D16Z6 i CRX-a:

SCKAPE
Kontynuacja walki ze skrzynią....
W tgodniu odebrałem jedna z zębatek 4-go biegu która wymagała lekkiego przetoczenia żeby spasować wszystko ze sobą jak trzeba..:
Przed i po, czwórka z civica i CRX-a:



Wyczyściłem też i już przygotowałem obudowe skrzyni do złożenia:




Dotarło też do mnie serwo i pompa hamulcowa 15/16 (mam obecnie 13/16), heble na przód 262mm (miałem 230, przeszedłem na 240 i wieksze zaciski niestety nadal się przegrzewały dość szybko - teraz powinno być lepiej biggrin.gif ):



A tu jeszcze takie porównanie seryjnych zacisków z mojego D13 i tych, które właśnie dotarły...



SCKAPE
Dorwałem flexa, puchę podkładu i dokończyłem już kiedyś rozpoczętą robotę:















4,5 wydłubałem biggrin.gif I szcze cos ok 0,5-1kg pozbywajac sie wycieraczki z tylniej szyby, silniczka i całego jego mechanizmu, zastępując całoś aluminiowym uchwytem:








ddziaduch
Jeszcze znaczka hodny się pozbąć, na pewno też coś waży
SCKAPE
Śmiej sie śmiej... wydłubałem z tego i tak lekkiego auta juz dobre 130kg, jeszcze trochę, dobre skrzydło i przy pomyślnym wietrze wystartuje tongue.gif
chrzanos
A może troszkę laminatu i plexi ?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.