Witam wszystkich! Od dłuższego czasu zaglądam na to forum wiec postanowilem powiedziec kilka słów o moim projekcie. Oto moj pierwszy projekt auta do nauki i mechaniki i jazdy na torze. Wspomne, że jeszcze 10 miesiecy temu o mechanice nie wiedziałem kompletnie nic, co najwyżej umiałem zmienić sobie wycieraczke czy filtr powietrza ale postanowiłem że wszstko co się da zrobić bez bardzo drogiego specjalistycznego sprzętu jak tokarki, hamownia ect.. chce robić sam. I tak na chwile obecną wszelkie przeróbki poza splanowaniem głowicy wykonałem (z lepszym lub gorszym skutkiem ) wykonałem sam
Na chwilę obecną pozwolę sobie na skopiowanie przeróbek poprostu z innego forum na ktorym siedze.. Ale obiecuje pouzupełniać temat z czasem zdjęciami i opisami przeróbek oraz nowymi osiągami i planami. Tak wiec:
b]AUTO:[/b] Honda Civic HB 1994r
Wrzucam tu jeszcze pełną liste obecnych modyfikacji i kilka rozgrzebanych:
SILNIK:
- baza - D13B2
- głowica Z6 (VTEC)
- pełen porting głowicy + spasowanie z kolektorami
- na nowo docięte gniazda zaworowe
- splanowana głowica o 0.6mm
- zawory supertech
- twardsze sprężynki bisimoto
- tależyki tytanowe bisimoto
- grube kable zaplonowe VMS - niebieskie
- świece NGK irydium
- regulowane koło rozrządu
- zalany olejem jakimś
- filtr oleju hamp
- podstawka pod filtr do czujników- nibieska
- druga podstawka pod filtr oleju MOCAL z termostatem - do podłączenia chłodnicy
- podstawka pod dodatkowy czujnik temperatury wody
- wkładki z polimeru usztywniające poduszki silnika - STRONGFLEX żółte
- pasek rozrządu – GATES RACING
- koło pasowe z aluminium VMS
- kompletnie wyważony dół silnika razem z zamachem, kolem pasowym i sprzęgłem
- podwujna chłodnica SKUNK2 alpha
- chłodnica oleju MOCAL
UKLAD DOLOTOWY:
- gruba uszczelka termoizolacyjna pod kolektor
- rozwiercony kolektor dolotowy z D16Z6
- zmodyfikowana przepustnica z B serii - 60mm
- gąbkowy filtr powietrza RAMAIR
- coustom dłuuuga rura dolotowa z laminatu
- chwyt zimnego powietrza w zderzaku
UKLAD WYDECHOWY:
- kolektor 4-2-1 owiniety niebieską taśmą termoizolacyjną + druga warstwa czarnej taśmy termoizolaczyjnej
- decat rura zamiast kata
- coustom pełen przelot 2,25 - wszystko owinięte czarną taśmą termoizolacyjną
ELEKTRYKA/ELEKTRONIKA:
- suchy akumulator DOYSSEY EXTREME PC680
- zegary z obrotomierzem
- cyfrwy miernik temperatury oleju SPA
- cyfrwy miernik ciśnienia oleju SPA
- cyfrwy miernik temperatury wody SPA
- cyfrwy miernik napięcia akumulatora SPA
- dodatkowa tablica z przłącznikami
- napinacz pasów z ele. blokadą
UKLAD NAPĘDOWY:
- aluminiowe koło zamachowe FIDANZA - 3kg
- sprzęgło 212 stage 3 jakiś tam
- hybrydowa skrzynia biegów – obudowa, łożyska i mechanizm różnicowy z D16Z6
FD - 4,437
1 - 3,250
2 - 1,900
3 - 1,346
4 - 1,033
5 - 0,878
- poliuretanowe gumy do wybieraka
- szpera MFactory
- carbonowe synchronizatory Supertech
- skrzynia zalana olejem jakiś tam zielony specjalny pod szpere
- wydłużone szpilki - ATR
- SSR Type X 15'' - 4,8kg!
+ toyo T1R 195/45
- Weds sport TC05 15'' - 4,6kg!!
+ toyo R888R 195/50
ZAWIESZENIE:
– regulowany zawias MeisterR 10/7kg ZetaCRD+
- stabilizator przedni 26mm
- rozpórka przednia górna 3-punktowa URTLA RACING
- rozpórka przednia dolna z ITR
- przednia dolna H brace
- regulowane przednie górne wachacze - BUDDY CLUB (przerobione dla zwiekszenia kontu wyprzedzenia swożnia zwrotnicy)
- zestaw do zmiany kata wyprzedzenia swożnia zwrotnicy - WHITELINE
- wydużone swożnie - BUDDY CLUB
- regulowane tylne camber arms D2
- regulowane toe control arms... - HARDRACE
- stabilizator tylni 22mm
- rozpórka tylnia górna
- rozpórka tylnia dolna
- ASR
- aluminiowe wachacze skunk2
- wszystki gumy w zawieszeniu polimerowe STRONGFLEX - żółte
UKLAD HAMULCOWY:
– pompa 15/16’’
- dokładka do blokowania pompy hamulca
- przód tarcze 262
- tył tarcze 240
- gładkie tarcze EBC
- klocki hamulcowe przód i tył YELLOWSTUFF
- przewody hamulcowe w oplocie - HEL
- płyn hamulcowy - MOTUL Racing RBF600
- 90% rurek wymieniona na miedziane
- wszystkie zaciski pomalowane w kolorze nadwozia
BODY-KIT:
- Smoke Look płaskie kierunki
- Carbonowa maska odchudzona z kilkoma wylotami powietrza pomalowana na czarny mat
- dokladka zderzaka mungen
- spoiler / skrzydło tylnie z customowymi podporami
- powycinana tylnia burta z laminatu
- odstawione nadkola z laminatu
- wszystkie boczne szyby poliwęglan 5mm
- tylnia szyba poliwęglan 3mm
- przednie lampy żółte
- przednie kierunki żółte + przyciemnione fly eye
- przyciemniane płaskie kierunki boczne
- przyciemnione lampy tylnie fly eye
- zaślepka anteny
- przedłużane progi
ŚRODEK:
- fotel/kubeł kierowcy - COBRA MONACO S
- fotel/kubeł pasarzera - COBRA MONACO
- 6 punktowe 3’’ szelki shrot - kierowcy
- 3 punktowe szelki shrot - pasażera
- kierownica OMP - głęboka
- krótki boss kit NRG
- całe wnętrze pomalowane na czarny mat
- czarna matowa naklejka przeciwsłoneczna
INNE::
- całkowicie wybebeszony środek
- wspawana klatka bezpieczeństwa
- leciutki akumulator przeniesiony na tył
- wywalone chlapacze
- szyberdach zastąpiony przynitowaną płytą aluminiową
- tablica rejestracyjna zmniejszona i przeniesiona na bok przedniego zderzaka
- dodatkowe otwory w przednim zderzaku dla chłondicy i CAI
- dodatkowe otwory w tylnim zderzaku
W TRAKCIE:
- wałek Bisimoto stage 3
- Hondata S300
- ITB
- spliter, płaska podłoga i dyfuzor
A tak mniejwiecej przyspieszał na dzień 17.04.2012 (prędkościomież jest wyskalowany w milach):
http://www.youtube.com/watch?feature=playe...p;v=8AGla310jnE
I jeszcze jeden 0-120mph(0-200km/h) z 2013:
https://www.youtube.com/watch?v=QcFHKir6oHM
ZDJECIA: