Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Omega B B234 2,3T z saaba, Omega z fajnym silnikiem
rex
post Tue, 22 Oct 2013 - 23:18
Post #141


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Tyle ze tych silników, w przeciwieństwie do LET jest na pęczki smile.gif


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 22 Oct 2013 - 23:18
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mx79
post Wed, 23 Oct 2013 - 00:27
Post #142


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 October 2009





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 22 Oct 2013 - 21:35) *
To listy dołożyłbym padające kasety zapłonowe (i nagle stoisz w najmniej oczekiwanym momencie), felerne łańcuchy balancerów no i wał potrafiący przytrzeć panewki głowne. Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a. Konie może i są, ale papierowe, bo jakoś na wyniki drogowe sie to nie przekłada. Do M3 można podjeść, ale tylko na wprost i tylko przez chwile, bo o wytrzymałości i charakterze serii S z Monachium można zapomnieć.
Nie mniej życze powodzenia i mam nadziej do zobaczenia, bo muszę raz sprawdzić jak jeździ ta omega;-)


Jak widać po Twoim wpisie swoje zdanie wyrobiłeś na podstawie zaniedbanych kapci. Te dolegliwości o których piszesz to wyłącznie skutek niechlujstwa posiadacza saaba. Cewki padają w każdym pojeździe, każdy producent zaleca ich wymianę po określonym przebiegu. Podobnie jest z łańcuchami, które także podlegają okresowej wymianie. A jazda autem bez kontroli poziomu oleju z chlejącą olej turbiną zwykle kończy się tak samo czytaj zatarciem. Tak więc nie generalizuj. Bo podobnie można powiedzieć o Letach i super oplowym napędzie 4x4, które w stanie nie skapciałym czyli zdrowym praktycznie w przyrodzie już dziś nie występuje. I najważniejsze zobacz jakie możliwości dawał sterownik tronic t5 już na poczatku lat 90... nawet dzisiaj mało które stand alone ma takie możliwości.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Wed, 23 Oct 2013 - 06:21
Post #143


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 22 Oct 2013 - 21:35) *
Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a.

Ja nieraz holowałem BMW ale nie przekładam tego na ocenę tych aut a już napewno nie oceniam wtrzymałości silników na podstawie faktu holowania...
Co do LETa. Możemy go porównać do saaba ale tylko pod warunkiem że niema:
- kutych tłoków
- kutych korb
- sportowych panewek
- nowej pompy oleju
- nowego rozrządu
- śrub ARP
Ciekawe ile w takiej konfiguracji zniesie i ile się z niego wyciśnie? Nie padają pompy oleju w LETie?
Porównanie LETa w którym wszyscy na dzieńdobry robią kapitalkę i zostawiają oryginalny tylko blok, wał i czapkę do seryjnego saaba bez remontu chyba niema sensu?
Padniętych łańcuchów balansu nie widziałem, widziałem starte do zera zębatki na wałkach balansowych (silnik miał z 400k+ i nagar który można było dłutem skrobać).
Cały oryginalny zestaw rozrządu kosztuje 1000zł - zmieniam i mam spokój na 200k. To samo z pompą oleju 350zł oryginalny zestaw naprawczy.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Wed, 23 Oct 2013 - 06:34
Post #144


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 22 Oct 2013 - 21:35) *
To listy dołożyłbym padające kasety zapłonowe (i nagle stoisz w najmniej oczekiwanym momencie), felerne łańcuchy balancerów no i wał potrafiący przytrzeć panewki głowne. Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a. Konie może i są, ale papierowe, bo jakoś na wyniki drogowe sie to nie przekłada. Do M3 można podjeść, ale tylko na wprost i tylko przez chwile, bo o wytrzymałości i charakterze serii S z Monachium można zapomnieć.
Nie mniej życze powodzenia i mam nadziej do zobaczenia, bo muszę raz sprawdzić jak jeździ ta omega;-)

Oj grubo tu pojechałeś. Powiem Ci tak - M3 425KM może podejść do Saaba tylko w zakręcie. Podczas jazdy autostradowej miażdżę ją w każdym zakresie prędkości. Udowodnione.


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 23 Oct 2013 - 09:28
Post #145


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Saabinho @ Wed, 23 Oct 2013 - 06:34) *
Oj grubo tu pojechałeś. Powiem Ci tak - M3 425KM może podejść do Saaba tylko w zakręcie. Podczas jazdy autostradowej miażdżę ją w każdym zakresie prędkości. Udowodnione.


TY tez jestes przykladem ,ze silnik saaba moze wytrzymac duzo,ale z tego co kojarze to miales swiezynke z UK praktycznie nie dotykana mechanicznie u nas (bez wymiany panewek, lancuchow itp).
Dlatego albo kupowac taki wlasnie silnik (z przebiegiem 30-50tys mil z UK), albo robic przeglad i wymiane niezbednych podzespolow.
Wiadomo,ze silnik turbo wymaga wiecej uwagi (turbo i olej), a w naszym kraju kultura techniczna uzytkownikow i warsztatow pozostawia wiele do zyczenia.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janisz
post Wed, 23 Oct 2013 - 21:40
Post #146


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa





heh awarie silników saaba nie wynikają często z tego że są zaniedbywane tylko że są spier... fabrycznie. NOWY silnik potrafi się rozlecieć po roku na fabrycznym sterowniku, NOWA kaseta paść po roku, NOWA przepustnica no już po 2l wink.gif Oryginały oczywiście. Sabby powinny mieć fabrycznie sonde egt jak 93ss i kasete chłodzoną cieczą smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 23 Oct 2013 - 21:48
Post #147


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(Saabinho @ Wed, 23 Oct 2013 - 06:34) *
Oj grubo tu pojechałeś. Powiem Ci tak - M3 425KM może podejść do Saaba tylko w zakręcie. Podczas jazdy autostradowej miażdżę ją w każdym zakresie prędkości. Udowodnione.


Znając życie zdazyło się to raz z jednym autem, to troche za mało żeby okreslić jak jeździ dany model. Mówisz tylko w zakrecie, a ja powiem aż. Kręta droga - bez szans, 1/4mili - nie postawił bym na Saaba, nawet majacego ponad 400ps, 1/8 - zdecydowanie nie, na torze - tym bardziej, pozostaje TYLKO autostrada, najlepiej prosta. Prostując, w M3 możesz spotkac 420 i 450ps, lub generacje wczesniej 343ps-y, łaczy je jedno: nie lubią trzymać mocy, ale przy wolnossących Rs-ach Audi to i tak dobrze wypadają biggrin.gif

CYTAT(ILKU @ Wed, 23 Oct 2013 - 06:21) *
Ja nieraz holowałem BMW ale nie przekładam tego na ocenę tych aut a już napewno nie oceniam wtrzymałości silników na podstawie faktu holowania...


Przeanalizuj liczbę aut na rynku i statystycznie Ci wypadnie, że siłą rzeczy częściej będziesz holował BMW. Nie mniej na moje oko jeśli trzeba holować auto to w 95% wine ponosi silnik, ale racja, holowanie np z drugiego końca kraju nie wpłynie negatywnie na ocene silnika przez ktory stoimy tongue.gif
Jest masa drażniących pierdołków, np w V6 opla awaria cewki to co najwyzej powrót na 4 garach, zakup cewki w zamienniku za 150zł i w drogę, a w saabie - brakuje jeszcze żeby sterownik zalali w jeden element z kaseta i będzie zupełnie miodzio wink.gif Rozrząd 1000zł, dolicz wymiane i pare pierdołków które wychodza przy okazji i wcale nie jest tak różowo.

OK, kończę temat, bo przecież jak masz już pod maską, to nie będziesz psioczył, wiadomo kazdy swoje chwali, ale chętnie poczytam o czasach jakie auto wykręca na torach lub wyścigach równoległych, których w Towjej okolicy nie brakuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Wed, 23 Oct 2013 - 22:40
Post #148


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





CYTAT(janisz @ Wed, 23 Oct 2013 - 21:40) *
heh awarie silników saaba nie wynikają często z tego że są zaniedbywane tylko że są spier... fabrycznie. NOWY silnik potrafi się rozlecieć po roku na fabrycznym sterowniku, NOWA kaseta paść po roku, NOWA przepustnica no już po 2l wink.gif Oryginały oczywiście. Sabby powinny mieć fabrycznie sonde egt jak 93ss i kasete chłodzoną cieczą smile.gif

Kasety padają po pewnym czasie to fakt, jeśli w rok zrobisz 100 000km to może paść. Widziałeś kiedyś przepustnice w B2X4? co tam się psuje? TPS? klapka się urywa?... Jest masa lepszych silników, ale niektórzy puszczają wodze fantazji bo widzieli Saaba na lawecie.


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Thu, 24 Oct 2013 - 07:06
Post #149


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





hm.. czyli spalmy wszystko co nie jest Vw, audi czy bmw i przesiądźmy się na te jedynie słuszne auta, bo przecież w ogóle się nie psują, części mają tanie jak barszcz, mają świetny design i w ogóle są przeee najlelepsze dry.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
janisz
post Thu, 24 Oct 2013 - 07:13
Post #150


Super User
Dołączył: Thu, 05 June 2003
Skąd: wawa






CYTAT(zxcv @ Wed, 23 Oct 2013 - 22:40) *
Kasety padają po pewnym czasie to fakt, jeśli w rok zrobisz 100 000km to może paść. Widziałeś kiedyś przepustnice w B2X4? co tam się psuje? TPS? klapka się urywa?... Jest masa lepszych silników, ale niektórzy puszczają wodze fantazji bo widzieli Saaba na lawecie.


W t5 przepustnica moze sie przytzec no i czujnik tps pasc ale jesli chodzi o kasety to zdarzaly sie faile po niecalym roou i 10tys km. Pracuje w serwisie saaba i jakos przeszlami ochota na taki woz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Thu, 24 Oct 2013 - 08:01
Post #151


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Pracujac w serwisie to sie mozna zniechecic do kazdej marki.
Ja tam kibicuje projektowi.
Ciekawe jak by wygladalo zestawienie dlubnietych saabowych silnikow w przelozeniu na osiagane przebiegi...
A panewki padaja w wielu autach i silnikach - chocby fordowskie v6...


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Thu, 24 Oct 2013 - 08:42
Post #152


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Niema co się spinać.
Akurat B2X4 są w miarę bezawaryjne, kasety zapłonowe padają ze starości (moja była 96r - 17lat, padła na jeden gar i na żadnej lince nie wracałem, zakup nowej załatwił sprawę).
Rozrząd 1000zł to dla niektórych drogo? no i trzeba wymienić, co za pech. Rozumiem, że do silnika M-Power są tańsze i wymieniają się same...
Zejdźmy na ziemię, każdy silnik jest tylko zbiorem żelastwa i prędzej czy później coś się w nim zużyje, wysypie itd. Żadna marka nie jest tu wyjątkiem.
Zrobiłem to auto dla własnej satysfakcji, nie jest wybebeszone ani robione do wyścigów i nie zamierzam nikomu niczego udowadniać, tymbardziej kto kogo objedzie w zakrętach czy na prostej.
Jak dla mnie relacja ceny zakupu i zrobienia do mocy jaką można uzyskać z silnika B2X4 jest zajebista. Ciekawe ile kosztuje 1KM w silniku M-Power?


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 30 Oct 2013 - 09:30
Post #153


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Ilku co się nie chwalisz że wpadłeś na strojenie smile.gif


Ps. Ten 4-ro barowy map sensor lekko zaniżył nam wyniki, Omega ładuje w grnaicach 1,25-1,3 bara, to jest wartość maks dla obecnego stanu kasety zapłonowej biggrin.gif
Górę fajnie by było wyprostować jakoś, może zmiana wałeczków tongue.gif ??
Tak z 600Nm i 400KM by było w sam raz żeby na II biegu zapalić laka !!

Hehe dobrze że nie spytałeś ile kosztuje 1KM w silniku Nissana VQ35 biggrin.gif


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Wed, 30 Oct 2013 - 10:07
Post #154


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





CYTAT(Coobcio @ Wed, 30 Oct 2013 - 09:30) *
Ilku co się nie chwalisz że wpadłeś na strojenie smile.gif


Kuba cos przespales temat...

http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1081063


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 31 Oct 2013 - 09:16
Post #155


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT(zxcv @ Tue, 22 Oct 2013 - 19:57) *
Dziwią mnie opinie o nadmiernie padających panewkach i uszczelkach pod glowicą, serjne uszczelki wytrzymują nawet w mocno doładowanych silnikach. W nowszej generacji czyli B2x5 były problemy z odmą, jedynym mankamentem jest konieczność czyszczenia miski olejowej, bo przez swoją budowę latwo zatykają się smoki. Pozatym odpowiednio serwisowany naprawde nie jest awaryjnym silnikiem.

Uszczelki pod głowicą te w B2x4 Padają ze względu na starość, są materiałowe i po 20 latach zdarza się im to nawet w przypadku fabrycznych mocy, nie wiadomo czy od przegrzania czy zmęczenia materiałowego ale po zdjęciu głowicy są bardzo kruche i pierwsze co w nich pada to zewnętrzny fragmęt przy kanale olejowym - poci się spod głowicy.
Fabryczna taka ERLING za 60zł znosi doładowanie na miękko na poziomie 2barów u mnie wywaliło takową dopiero przy booście na poziomie 3barów biggrin.gif

PS. Ilku przy obecnej masie Auta i wartości momentu obrotowego nie ma problemu z trakcją na I biegu, czy potrafi czasem zerwać na nim trakcję bez kopania ze sprzęgła ??


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Thu, 31 Oct 2013 - 18:48
Post #156


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





CYTAT(jackkpl @ Wed, 23 Oct 2013 - 09:28) *
TY tez jestes przykladem ,ze silnik saaba moze wytrzymac duzo,ale z tego co kojarze to miales swiezynke z UK praktycznie nie dotykana mechanicznie u nas (bez wymiany panewek, lancuchow itp).
Dlatego albo kupowac taki wlasnie silnik (z przebiegiem 30-50tys mil z UK), albo robic przeglad i wymiane niezbednych podzespolow.
Wiadomo,ze silnik turbo wymaga wiecej uwagi (turbo i olej), a w naszym kraju kultura techniczna uzytkownikow i warsztatow pozostawia wiele do zyczenia.

No ja kupiłem silnik B234R z 9000 Automat. Faktycznie był z anglika ale jak wymienialiśmy głowicę na 9-5 to się okazało, że uszczelka nie była oryginalna


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Thu, 31 Oct 2013 - 18:50
Post #157


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





Co do wyścigu z M3 to faktycznie zdarzyło się ze 3 razy w trybie autostradowym. Czy mało? Ciężko powiedzieć - mało jest tych aut, a ja mało jeżdżę. Spotkałem też kilka razy 335i na dopingu i powiem szczerze, że ciężej z nimi walczyć niż z M3. M3 nie jedzie w porównaniu z moim dziadkiem. Na prostej oczywiście. W każdych innych warunkach dostałbym straszny łomot. No i oczywiście warto tu dodać, że chętnie bym przyjął "nawet" to wolne na prostej M3 wink.gif


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Thu, 31 Oct 2013 - 19:31
Post #158


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(Saabinho @ Thu, 31 Oct 2013 - 18:50) *
Co do wyścigu z M3 to faktycznie zdarzyło się ze 3 razy w trybie autostradowym. Czy mało? Ciężko powiedzieć - mało jest tych aut, a ja mało jeżdżę. Spotkałem też kilka razy 335i na dopingu i powiem szczerze, że ciężej z nimi walczyć niż z M3. M3 nie jedzie w porównaniu z moim dziadkiem. Na prostej oczywiście. W każdych innych warunkach dostałbym straszny łomot. No i oczywiście warto tu dodać, że chętnie bym przyjął "nawet" to wolne na prostej M3 wink.gif


Czyli Saab sie znudził smile.gif
Co dalej?


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Sat, 10 May 2014 - 07:27
Post #159


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Nowy sezon nastał, więc czas na nowy silnik wink.gif
Tym razem na kutych gratach:
Blok B234
Tłoki woessner B235 91mm
Korby techno 5
Usunięte wałki balansowe
Śruby ARP
Wałki rozrządu rewar 270* 9,4mm wznios
Regulowane kółka do wałków.
Uszczelka pod głowicę stalowa z B235
Kilka fotek ze składania:








P.S.
Dla tych co wątpili w tłoki z forda granady V6:

Przelot ok. 8kkm, wystrojone na 373KM czyli 93KM/tłok wink.gif


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ddziaduch
post Sat, 10 May 2014 - 08:05
Post #160


Forum Killer
Dołączył: Wed, 05 January 2011
Skąd: Gdańsk





Blok widzę że czysty jak z fabryki, ale łapa już nie. Nie czyścisz wszystkiego? biggrin.gif

W jaką moc celujesz?


--------------------
Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v.
Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v.
Jest:
Volvo V70 '98 T5
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:37