![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Tyle ze tych silników, w przeciwieństwie do LET jest na pęczki
![]() -------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 October 2009 ![]() |
To listy dołożyłbym padające kasety zapłonowe (i nagle stoisz w najmniej oczekiwanym momencie), felerne łańcuchy balancerów no i wał potrafiący przytrzeć panewki głowne. Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a. Konie może i są, ale papierowe, bo jakoś na wyniki drogowe sie to nie przekłada. Do M3 można podjeść, ale tylko na wprost i tylko przez chwile, bo o wytrzymałości i charakterze serii S z Monachium można zapomnieć. Nie mniej życze powodzenia i mam nadziej do zobaczenia, bo muszę raz sprawdzić jak jeździ ta omega;-) Jak widać po Twoim wpisie swoje zdanie wyrobiłeś na podstawie zaniedbanych kapci. Te dolegliwości o których piszesz to wyłącznie skutek niechlujstwa posiadacza saaba. Cewki padają w każdym pojeździe, każdy producent zaleca ich wymianę po określonym przebiegu. Podobnie jest z łańcuchami, które także podlegają okresowej wymianie. A jazda autem bez kontroli poziomu oleju z chlejącą olej turbiną zwykle kończy się tak samo czytaj zatarciem. Tak więc nie generalizuj. Bo podobnie można powiedzieć o Letach i super oplowym napędzie 4x4, które w stanie nie skapciałym czyli zdrowym praktycznie w przyrodzie już dziś nie występuje. I najważniejsze zobacz jakie możliwości dawał sterownik tronic t5 już na poczatku lat 90... nawet dzisiaj mało które stand alone ma takie możliwości. |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a. Ja nieraz holowałem BMW ale nie przekładam tego na ocenę tych aut a już napewno nie oceniam wtrzymałości silników na podstawie faktu holowania... Co do LETa. Możemy go porównać do saaba ale tylko pod warunkiem że niema: - kutych tłoków - kutych korb - sportowych panewek - nowej pompy oleju - nowego rozrządu - śrub ARP Ciekawe ile w takiej konfiguracji zniesie i ile się z niego wyciśnie? Nie padają pompy oleju w LETie? Porównanie LETa w którym wszyscy na dzieńdobry robią kapitalkę i zostawiają oryginalny tylko blok, wał i czapkę do seryjnego saaba bez remontu chyba niema sensu? Padniętych łańcuchów balansu nie widziałem, widziałem starte do zera zębatki na wałkach balansowych (silnik miał z 400k+ i nagar który można było dłutem skrobać). Cały oryginalny zestaw rozrządu kosztuje 1000zł - zmieniam i mam spokój na 200k. To samo z pompą oleju 350zł oryginalny zestaw naprawczy. -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
To listy dołożyłbym padające kasety zapłonowe (i nagle stoisz w najmniej oczekiwanym momencie), felerne łańcuchy balancerów no i wał potrafiący przytrzeć panewki głowne. Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a. Konie może i są, ale papierowe, bo jakoś na wyniki drogowe sie to nie przekłada. Do M3 można podjeść, ale tylko na wprost i tylko przez chwile, bo o wytrzymałości i charakterze serii S z Monachium można zapomnieć. Nie mniej życze powodzenia i mam nadziej do zobaczenia, bo muszę raz sprawdzić jak jeździ ta omega;-) Oj grubo tu pojechałeś. Powiem Ci tak - M3 425KM może podejść do Saaba tylko w zakręcie. Podczas jazdy autostradowej miażdżę ją w każdym zakresie prędkości. Udowodnione. -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#145
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Oj grubo tu pojechałeś. Powiem Ci tak - M3 425KM może podejść do Saaba tylko w zakręcie. Podczas jazdy autostradowej miażdżę ją w każdym zakresie prędkości. Udowodnione. TY tez jestes przykladem ,ze silnik saaba moze wytrzymac duzo,ale z tego co kojarze to miales swiezynke z UK praktycznie nie dotykana mechanicznie u nas (bez wymiany panewek, lancuchow itp). Dlatego albo kupowac taki wlasnie silnik (z przebiegiem 30-50tys mil z UK), albo robic przeglad i wymiane niezbednych podzespolow. Wiadomo,ze silnik turbo wymaga wiecej uwagi (turbo i olej), a w naszym kraju kultura techniczna uzytkownikow i warsztatow pozostawia wiele do zyczenia. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#146
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa ![]() |
heh awarie silników saaba nie wynikają często z tego że są zaniedbywane tylko że są spier... fabrycznie. NOWY silnik potrafi się rozlecieć po roku na fabrycznym sterowniku, NOWA kaseta paść po roku, NOWA przepustnica no już po 2l
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Oj grubo tu pojechałeś. Powiem Ci tak - M3 425KM może podejść do Saaba tylko w zakręcie. Podczas jazdy autostradowej miażdżę ją w każdym zakresie prędkości. Udowodnione. Znając życie zdazyło się to raz z jednym autem, to troche za mało żeby okreslić jak jeździ dany model. Mówisz tylko w zakrecie, a ja powiem aż. Kręta droga - bez szans, 1/4mili - nie postawił bym na Saaba, nawet majacego ponad 400ps, 1/8 - zdecydowanie nie, na torze - tym bardziej, pozostaje TYLKO autostrada, najlepiej prosta. Prostując, w M3 możesz spotkac 420 i 450ps, lub generacje wczesniej 343ps-y, łaczy je jedno: nie lubią trzymać mocy, ale przy wolnossących Rs-ach Audi to i tak dobrze wypadają ![]() Ja nieraz holowałem BMW ale nie przekładam tego na ocenę tych aut a już napewno nie oceniam wtrzymałości silników na podstawie faktu holowania... Przeanalizuj liczbę aut na rynku i statystycznie Ci wypadnie, że siłą rzeczy częściej będziesz holował BMW. Nie mniej na moje oko jeśli trzeba holować auto to w 95% wine ponosi silnik, ale racja, holowanie np z drugiego końca kraju nie wpłynie negatywnie na ocene silnika przez ktory stoimy ![]() Jest masa drażniących pierdołków, np w V6 opla awaria cewki to co najwyzej powrót na 4 garach, zakup cewki w zamienniku za 150zł i w drogę, a w saabie - brakuje jeszcze żeby sterownik zalali w jeden element z kaseta i będzie zupełnie miodzio ![]() OK, kończę temat, bo przecież jak masz już pod maską, to nie będziesz psioczył, wiadomo kazdy swoje chwali, ale chętnie poczytam o czasach jakie auto wykręca na torach lub wyścigach równoległych, których w Towjej okolicy nie brakuje. |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
heh awarie silników saaba nie wynikają często z tego że są zaniedbywane tylko że są spier... fabrycznie. NOWY silnik potrafi się rozlecieć po roku na fabrycznym sterowniku, NOWA kaseta paść po roku, NOWA przepustnica no już po 2l ![]() ![]() Kasety padają po pewnym czasie to fakt, jeśli w rok zrobisz 100 000km to może paść. Widziałeś kiedyś przepustnice w B2X4? co tam się psuje? TPS? klapka się urywa?... Jest masa lepszych silników, ale niektórzy puszczają wodze fantazji bo widzieli Saaba na lawecie. -------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
hm.. czyli spalmy wszystko co nie jest Vw, audi czy bmw i przesiądźmy się na te jedynie słuszne auta, bo przecież w ogóle się nie psują, części mają tanie jak barszcz, mają świetny design i w ogóle są przeee najlelepsze
![]() -------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
Super User Dołączył: Thu, 05 June 2003 Skąd: wawa ![]() |
Kasety padają po pewnym czasie to fakt, jeśli w rok zrobisz 100 000km to może paść. Widziałeś kiedyś przepustnice w B2X4? co tam się psuje? TPS? klapka się urywa?... Jest masa lepszych silników, ale niektórzy puszczają wodze fantazji bo widzieli Saaba na lawecie. W t5 przepustnica moze sie przytzec no i czujnik tps pasc ale jesli chodzi o kasety to zdarzaly sie faile po niecalym roou i 10tys km. Pracuje w serwisie saaba i jakos przeszlami ochota na taki woz ![]() |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Pracujac w serwisie to sie mozna zniechecic do kazdej marki.
Ja tam kibicuje projektowi. Ciekawe jak by wygladalo zestawienie dlubnietych saabowych silnikow w przelozeniu na osiagane przebiegi... A panewki padaja w wielu autach i silnikach - chocby fordowskie v6... -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Niema co się spinać.
Akurat B2X4 są w miarę bezawaryjne, kasety zapłonowe padają ze starości (moja była 96r - 17lat, padła na jeden gar i na żadnej lince nie wracałem, zakup nowej załatwił sprawę). Rozrząd 1000zł to dla niektórych drogo? no i trzeba wymienić, co za pech. Rozumiem, że do silnika M-Power są tańsze i wymieniają się same... Zejdźmy na ziemię, każdy silnik jest tylko zbiorem żelastwa i prędzej czy później coś się w nim zużyje, wysypie itd. Żadna marka nie jest tu wyjątkiem. Zrobiłem to auto dla własnej satysfakcji, nie jest wybebeszone ani robione do wyścigów i nie zamierzam nikomu niczego udowadniać, tymbardziej kto kogo objedzie w zakrętach czy na prostej. Jak dla mnie relacja ceny zakupu i zrobienia do mocy jaką można uzyskać z silnika B2X4 jest zajebista. Ciekawe ile kosztuje 1KM w silniku M-Power? -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Ilku co się nie chwalisz że wpadłeś na strojenie
![]() ![]() Ps. Ten 4-ro barowy map sensor lekko zaniżył nam wyniki, Omega ładuje w grnaicach 1,25-1,3 bara, to jest wartość maks dla obecnego stanu kasety zapłonowej ![]() Górę fajnie by było wyprostować jakoś, może zmiana wałeczków ![]() Tak z 600Nm i 400KM by było w sam raz żeby na II biegu zapalić laka !! Hehe dobrze że nie spytałeś ile kosztuje 1KM w silniku Nissana VQ35 ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
Ilku co się nie chwalisz że wpadłeś na strojenie ![]() Kuba cos przespales temat... http://www.racingforum.pl/index.php?s=&...t&p=1081063 -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Dziwią mnie opinie o nadmiernie padających panewkach i uszczelkach pod glowicą, serjne uszczelki wytrzymują nawet w mocno doładowanych silnikach. W nowszej generacji czyli B2x5 były problemy z odmą, jedynym mankamentem jest konieczność czyszczenia miski olejowej, bo przez swoją budowę latwo zatykają się smoki. Pozatym odpowiednio serwisowany naprawde nie jest awaryjnym silnikiem. Uszczelki pod głowicą te w B2x4 Padają ze względu na starość, są materiałowe i po 20 latach zdarza się im to nawet w przypadku fabrycznych mocy, nie wiadomo czy od przegrzania czy zmęczenia materiałowego ale po zdjęciu głowicy są bardzo kruche i pierwsze co w nich pada to zewnętrzny fragmęt przy kanale olejowym - poci się spod głowicy. Fabryczna taka ERLING za 60zł znosi doładowanie na miękko na poziomie 2barów u mnie wywaliło takową dopiero przy booście na poziomie 3barów ![]() PS. Ilku przy obecnej masie Auta i wartości momentu obrotowego nie ma problemu z trakcją na I biegu, czy potrafi czasem zerwać na nim trakcję bez kopania ze sprzęgła ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
TY tez jestes przykladem ,ze silnik saaba moze wytrzymac duzo,ale z tego co kojarze to miales swiezynke z UK praktycznie nie dotykana mechanicznie u nas (bez wymiany panewek, lancuchow itp). Dlatego albo kupowac taki wlasnie silnik (z przebiegiem 30-50tys mil z UK), albo robic przeglad i wymiane niezbednych podzespolow. Wiadomo,ze silnik turbo wymaga wiecej uwagi (turbo i olej), a w naszym kraju kultura techniczna uzytkownikow i warsztatow pozostawia wiele do zyczenia. No ja kupiłem silnik B234R z 9000 Automat. Faktycznie był z anglika ale jak wymienialiśmy głowicę na 9-5 to się okazało, że uszczelka nie była oryginalna -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
Co do wyścigu z M3 to faktycznie zdarzyło się ze 3 razy w trybie autostradowym. Czy mało? Ciężko powiedzieć - mało jest tych aut, a ja mało jeżdżę. Spotkałem też kilka razy 335i na dopingu i powiem szczerze, że ciężej z nimi walczyć niż z M3. M3 nie jedzie w porównaniu z moim dziadkiem. Na prostej oczywiście. W każdych innych warunkach dostałbym straszny łomot. No i oczywiście warto tu dodać, że chętnie bym przyjął "nawet" to wolne na prostej M3
![]() -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Co do wyścigu z M3 to faktycznie zdarzyło się ze 3 razy w trybie autostradowym. Czy mało? Ciężko powiedzieć - mało jest tych aut, a ja mało jeżdżę. Spotkałem też kilka razy 335i na dopingu i powiem szczerze, że ciężej z nimi walczyć niż z M3. M3 nie jedzie w porównaniu z moim dziadkiem. Na prostej oczywiście. W każdych innych warunkach dostałbym straszny łomot. No i oczywiście warto tu dodać, że chętnie bym przyjął "nawet" to wolne na prostej M3 ![]() Czyli Saab sie znudził ![]() Co dalej? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Nowy sezon nastał, więc czas na nowy silnik
![]() Tym razem na kutych gratach: Blok B234 Tłoki woessner B235 91mm Korby techno 5 Usunięte wałki balansowe Śruby ARP Wałki rozrządu rewar 270* 9,4mm wznios Regulowane kółka do wałków. Uszczelka pod głowicę stalowa z B235 Kilka fotek ze składania: ![]() ![]() ![]() ![]() P.S. Dla tych co wątpili w tłoki z forda granady V6: Przelot ok. 8kkm, wystrojone na 373KM czyli 93KM/tłok ![]() -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Blok widzę że czysty jak z fabryki, ale łapa już nie. Nie czyścisz wszystkiego?
![]() W jaką moc celujesz? -------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 17:37 |