![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Fajne autko.
Czyli teraz pojemnosc to okolo 2,45l? Od jakich obrotow jest pelny ciag? Z wykresu wychodzi ze turbo wstaje dosc pozno - w okolicach 3500? Turbo z evo x daloby podobna moc a wstawaloby o niebo wczesniej. Chyba ze jest plan podniesienia doladowania i zrobienia 450+ kM -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Fajne autko. Czyli teraz pojemnosc to okolo 2,45l? Od jakich obrotow jest pelny ciag? Z wykresu wychodzi ze turbo wstaje dosc pozno - w okolicach 3500? Turbo z evo x daloby podobna moc a wstawaloby o niebo wczesniej. Chyba ze jest plan podniesienia doladowania i zrobienia 450+ kM Pojemność 2,45L. Turbo wstaje od ok. 2500obr. Pełen boost jest ok.3200-3300. Turbo wisi na oryginlnym kolektorze. Pod evoX trzeba spawać kolektor, a miejsca jest bardzo mało. Oczywiście zapas też się przyda ![]() Są plany na wałki i większy boost, ale to już na przyszły rok. Na razie pojeżdżę na tym setupie. Mam nadzieję, że bezawaryjnie. -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Projekt ciekawy, ale same silniki przereklamowane, zwłaszcza jak się porozmawia trochę dłużej z użytkownikami Saabów.
Ciekawi mnie żywotność w takim setupie, sezon/dwa? Na złamanie 5sek bym nie liczył przy takim przyroście Nm bez awd. |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
Projekt ciekawy, ale same silniki przereklamowane, zwłaszcza jak się porozmawia trochę dłużej z użytkownikami Saabów. Ciekawi mnie żywotność w takim setupie, sezon/dwa? Na złamanie 5sek bym nie liczył przy takim przyroście Nm bez awd. Potrafisz wymienić jakieś poważne wady tych silników? Ja jeżdze kilka lat Saabami i nie potrafię ![]() -------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Potrafisz wymienić jakieś poważne wady tych silników? Ja jeżdze kilka lat Saabami i nie potrafię ![]() Panewki padajace z niewiadomych powodow. Uszczelki pod glowica (nawet w niemodyfikowanych silnikach). Watpliwej jakosci serwis tych samochodow (saab), jak sie nie ma samemu zaplecza warsztatowego. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Myslalem ze te panewki itp to głównie sprawa słabego smarowania spwodowanego niedrożna odmą a większość problemów związanych jest z ekologicznym wystrojeniem samochodu przez fabryke w tym permanentne zubozenie (stąd tyle tłoków autostradowych).
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 Skąd: Kraków ![]() |
Akurat panewki padają z wiadomych powodów.
edit: pozatym w projekcie został użyty silnik b2x4 który nie ma tej lipnej odmy i problem panawek jest mniej prawdopodobny choć nie wykluczony. W zeszłym tygodniu ładnie się zdzwiłem ile szlamu było w miscie mojego saaba |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
No niestety panewki padaja i w silnikach 205/235 i w 204/234
Nie jest to kwestia sprawnej odmy. -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
Jak się dba tak się ma
![]() Ja w obu silnikach zrobiłem remont i czyszczenie wszystkiego. Do tego zestaw naprawczy pompy oleju (nowe zębatki). Czasami wyrobione jest także gniazdo pompy w obudowie rozrządu. Do tego silnik z 9000 ma sporo wydajniejszą pompę. Jeżeli ktoś zaczyna katować silnik który ma 250.000 bez remontu i był niewłaśniwie eksploatowany to niech się nie dziwi, że coś pada. Nawet najdoskonalsza maszyna się z czasem zużywa. -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jak się dba tak się ma ![]() Ja w obu silnikach zrobiłem remont i czyszczenie wszystkiego. Do tego zestaw naprawczy pompy oleju (nowe zębatki). Czasami wyrobione jest także gniazdo pompy w obudowie rozrządu. Do tego silnik z 9000 ma sporo wydajniejszą pompę. Jeżeli ktoś zaczyna katować silnik który ma 250.000 bez remontu i był niewłaśniwie eksploatowany to niech się nie dziwi, że coś pada. Nawet najdoskonalsza maszyna się z czasem zużywa. Mysle,ze masz tutaj absolutna racje i trzeba to podkreslic. Ja niestety po pierwszym silniku (odremontowanym) zaliczylem panewke, drugi byl wsadzony jak lecial, najpierw uszczelka pod glowica, pozniej panewka. Zycze ci,zebys sie cieszyl z zabawki, bo teraz to mozna nawet do M3 podjechac z taka moca ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 December 2011 Skąd: Gliwice ![]() |
od pół roku codziennie robie ponad 100 km z b204, grubo ponad 250 tysi przebiegu i jak na razie bezawaryjnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
W podpisie masz Corsę D B204, napiszesz coś więcej?
![]() |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 22 October 2009 Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski ![]() |
Dziwią mnie opinie o nadmiernie padających panewkach i uszczelkach pod glowicą, serjne uszczelki wytrzymują nawet w mocno doładowanych silnikach. W nowszej generacji czyli B2x5 były problemy z odmą, jedynym mankamentem jest konieczność czyszczenia miski olejowej, bo przez swoją budowę latwo zatykają się smoki. Pozatym odpowiednio serwisowany naprawde nie jest awaryjnym silnikiem.
-------------------- BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie Audi A6Q 2.7TT A3Q 1.8T |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak ktoś powyżej napisał jest to wina naiwności posiadaczy. Ludzie myślą że kupili saaba z przegiem 250tkm a on ma nastukane 400tkm. Potem robi sie programik i jest klops. Osobiście jeżdziłem 9-5 470tkm i w środku nie za wiele można było stwierdzić...w zasadzie jakby ktoś zrobił 250tkm to by przeszedł na "giełdzie" spokojnie. I tu cała tajemnica. Ilku zrobił zgodznie ze sztuką to sobie spokojnie pojeździ.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
W podpisie masz Corsę D B204, napiszesz coś więcej? ![]() ![]() ![]() Corsa D van B204L z seryjnym turbo TB25, skrzynia D16 z lanosa, intercooler, chłodnica i hamulce z 1,7DTI, gwint, LPG. Kupiłem do odliczeń VATu i jakoś tak wyszło... ![]() Aktualnie wgrany stage III od Coobcia. -------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#136
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 14 January 2011 ![]() |
Jakie sprzęgło do D16 dałeś? Jakieś seryjne czy customowe?
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 Skąd: ściecin ![]() |
Kupiłem do odliczeń VATu i jakoś tak wyszło... ![]() kolega skromny jest, nie napisał, że po drodze Corsarz przeszedł jeszcze swap z 1,2 na sympatycznie dłubnięte C20NE... i już wtedy auto z pod tyłka uciekało ![]() niezmiennie podziwiam, jak mu "jakoś tak" wychodzą takie dopracowane w każdym calu cudeńka ![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
To listy dołożyłbym padające kasety zapłonowe (i nagle stoisz w najmniej oczekiwanym momencie), felerne łańcuchy balancerów no i wał potrafiący przytrzeć panewki głowne. Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a. Konie może i są, ale papierowe, bo jakoś na wyniki drogowe sie to nie przekłada. Do M3 można podjeść, ale tylko na wprost i tylko przez chwile, bo o wytrzymałości i charakterze serii S z Monachium można zapomnieć.
Nie mniej życze powodzenia i mam nadziej do zobaczenia, bo muszę raz sprawdzić jak jeździ ta omega;-) |
|
|
![]()
Post
#139
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Fajny pomysł z tą Corsą, gratz
![]() |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 12 September 2009 Skąd: www.Mickey-Garage.pl ![]() |
.... i jak na moje oko daleko mu do LET-a..... na moje również i również widze od strony szlifierzy i mechaników jak saab działa, ale również życze bezawaryjności. -------------------- WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam ![]() ![]() Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:34 |