Shoutbox 0 nowych PW 


11 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Opel Omega B B234 2,3T z saaba, Omega z fajnym silnikiem
yotomeczek
post Mon, 21 Oct 2013 - 10:00
Post #121


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Fajne autko.
Czyli teraz pojemnosc to okolo 2,45l?
Od jakich obrotow jest pelny ciag?
Z wykresu wychodzi ze turbo wstaje dosc pozno - w okolicach 3500?
Turbo z evo x daloby podobna moc a wstawaloby o niebo wczesniej. Chyba ze jest plan podniesienia doladowania i zrobienia 450+ kM


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Oct 2013 - 10:00
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ILKU
post Mon, 21 Oct 2013 - 11:20
Post #122


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(yotomeczek @ Mon, 21 Oct 2013 - 10:00) *
Fajne autko.
Czyli teraz pojemnosc to okolo 2,45l?
Od jakich obrotow jest pelny ciag?
Z wykresu wychodzi ze turbo wstaje dosc pozno - w okolicach 3500?
Turbo z evo x daloby podobna moc a wstawaloby o niebo wczesniej. Chyba ze jest plan podniesienia doladowania i zrobienia 450+ kM

Pojemność 2,45L. Turbo wstaje od ok. 2500obr. Pełen boost jest ok.3200-3300.
Turbo wisi na oryginlnym kolektorze. Pod evoX trzeba spawać kolektor, a miejsca jest bardzo mało.
Oczywiście zapas też się przyda biggrin.gif
Są plany na wałki i większy boost, ale to już na przyszły rok. Na razie pojeżdżę na tym setupie. Mam nadzieję, że bezawaryjnie.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 22 Oct 2013 - 00:39
Post #123


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Projekt ciekawy, ale same silniki przereklamowane, zwłaszcza jak się porozmawia trochę dłużej z użytkownikami Saabów.
Ciekawi mnie żywotność w takim setupie, sezon/dwa? Na złamanie 5sek bym nie liczył przy takim przyroście Nm bez awd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Tue, 22 Oct 2013 - 08:20
Post #124


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 22 Oct 2013 - 00:39) *
Projekt ciekawy, ale same silniki przereklamowane, zwłaszcza jak się porozmawia trochę dłużej z użytkownikami Saabów.
Ciekawi mnie żywotność w takim setupie, sezon/dwa? Na złamanie 5sek bym nie liczył przy takim przyroście Nm bez awd.

Potrafisz wymienić jakieś poważne wady tych silników? Ja jeżdze kilka lat Saabami i nie potrafię wink.gif


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 22 Oct 2013 - 09:54
Post #125


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(zxcv @ Tue, 22 Oct 2013 - 08:20) *
Potrafisz wymienić jakieś poważne wady tych silników? Ja jeżdze kilka lat Saabami i nie potrafię wink.gif


Panewki padajace z niewiadomych powodow. Uszczelki pod glowica (nawet w niemodyfikowanych silnikach). Watpliwej jakosci serwis tych samochodow (saab), jak sie nie ma samemu zaplecza warsztatowego.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Tue, 22 Oct 2013 - 12:38
Post #126


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Myslalem ze te panewki itp to głównie sprawa słabego smarowania spwodowanego niedrożna odmą a większość problemów związanych jest z ekologicznym wystrojeniem samochodu przez fabryke w tym permanentne zubozenie (stąd tyle tłoków autostradowych).


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomiw
post Tue, 22 Oct 2013 - 12:45
Post #127


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009
Skąd: Kraków





Akurat panewki padają z wiadomych powodów.

edit:
pozatym w projekcie został użyty silnik b2x4 który nie ma tej lipnej odmy i problem panawek jest mniej prawdopodobny choć nie wykluczony. W zeszłym tygodniu ładnie się zdzwiłem ile szlamu było w miscie mojego saaba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Tue, 22 Oct 2013 - 13:06
Post #128


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





No niestety panewki padaja i w silnikach 205/235 i w 204/234
Nie jest to kwestia sprawnej odmy.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Tue, 22 Oct 2013 - 13:14
Post #129


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Jak się dba tak się ma wink.gif
Ja w obu silnikach zrobiłem remont i czyszczenie wszystkiego.
Do tego zestaw naprawczy pompy oleju (nowe zębatki). Czasami wyrobione jest także gniazdo pompy w obudowie rozrządu.
Do tego silnik z 9000 ma sporo wydajniejszą pompę.
Jeżeli ktoś zaczyna katować silnik który ma 250.000 bez remontu i był niewłaśniwie eksploatowany to niech się nie dziwi, że coś pada. Nawet najdoskonalsza maszyna się z czasem zużywa.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 22 Oct 2013 - 13:45
Post #130


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(ILKU @ Tue, 22 Oct 2013 - 13:14) *
Jak się dba tak się ma wink.gif
Ja w obu silnikach zrobiłem remont i czyszczenie wszystkiego.
Do tego zestaw naprawczy pompy oleju (nowe zębatki). Czasami wyrobione jest także gniazdo pompy w obudowie rozrządu.
Do tego silnik z 9000 ma sporo wydajniejszą pompę.
Jeżeli ktoś zaczyna katować silnik który ma 250.000 bez remontu i był niewłaśniwie eksploatowany to niech się nie dziwi, że coś pada. Nawet najdoskonalsza maszyna się z czasem zużywa.


Mysle,ze masz tutaj absolutna racje i trzeba to podkreslic.
Ja niestety po pierwszym silniku (odremontowanym) zaliczylem panewke, drugi byl wsadzony jak lecial, najpierw uszczelka pod glowica, pozniej panewka.
Zycze ci,zebys sie cieszyl z zabawki, bo teraz to mozna nawet do M3 podjechac z taka moca smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marc86VU
post Tue, 22 Oct 2013 - 18:00
Post #131


User
Dołączył: Wed, 07 December 2011
Skąd: Gliwice





od pół roku codziennie robie ponad 100 km z b204, grubo ponad 250 tysi przebiegu i jak na razie bezawaryjnie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 22 Oct 2013 - 19:36
Post #132


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





W podpisie masz Corsę D B204, napiszesz coś więcej? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Tue, 22 Oct 2013 - 19:57
Post #133


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Dziwią mnie opinie o nadmiernie padających panewkach i uszczelkach pod glowicą, serjne uszczelki wytrzymują nawet w mocno doładowanych silnikach. W nowszej generacji czyli B2x5 były problemy z odmą, jedynym mankamentem jest konieczność czyszczenia miski olejowej, bo przez swoją budowę latwo zatykają się smoki. Pozatym odpowiednio serwisowany naprawde nie jest awaryjnym silnikiem.


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rex
post Tue, 22 Oct 2013 - 20:13
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Tue, 07 December 2004
Skąd: Warszawa





Jak ktoś powyżej napisał jest to wina naiwności posiadaczy. Ludzie myślą że kupili saaba z przegiem 250tkm a on ma nastukane 400tkm. Potem robi sie programik i jest klops. Osobiście jeżdziłem 9-5 470tkm i w środku nie za wiele można było stwierdzić...w zasadzie jakby ktoś zrobił 250tkm to by przeszedł na "giełdzie" spokojnie. I tu cała tajemnica. Ilku zrobił zgodznie ze sztuką to sobie spokojnie pojeździ.


--------------------
Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior
Bilstei Wolf Suspension
ex rst :) 2.0 16v zetec in progress
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Tue, 22 Oct 2013 - 20:40
Post #135


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(Aval @ Tue, 22 Oct 2013 - 19:36) *
W podpisie masz Corsę D B204, napiszesz coś więcej? smile.gif



Corsa D van B204L z seryjnym turbo TB25, skrzynia D16 z lanosa, intercooler, chłodnica i hamulce z 1,7DTI, gwint, LPG. Kupiłem do odliczeń VATu i jakoś tak wyszło... laugh.gif
Aktualnie wgrany stage III od Coobcia.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pudeleQ
post Tue, 22 Oct 2013 - 20:50
Post #136


Frequent User
Dołączył: Fri, 14 January 2011





Jakie sprzęgło do D16 dałeś? Jakieś seryjne czy customowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
777gsi
post Tue, 22 Oct 2013 - 21:04
Post #137


User
Dołączył: Sun, 14 June 2009
Skąd: ściecin





CYTAT(ILKU @ Tue, 22 Oct 2013 - 20:40) *
Kupiłem do odliczeń VATu i jakoś tak wyszło... laugh.gif

kolega skromny jest, nie napisał, że po drodze Corsarz przeszedł jeszcze swap z 1,2 na sympatycznie dłubnięte C20NE... i już wtedy auto z pod tyłka uciekało laugh.gif

niezmiennie podziwiam, jak mu "jakoś tak" wychodzą takie dopracowane w każdym calu cudeńka wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 22 Oct 2013 - 21:35
Post #138


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





To listy dołożyłbym padające kasety zapłonowe (i nagle stoisz w najmniej oczekiwanym momencie), felerne łańcuchy balancerów no i wał potrafiący przytrzeć panewki głowne. Nie raz holowałem saabiny, i jak na moje oko daleko mu do LET-a. Konie może i są, ale papierowe, bo jakoś na wyniki drogowe sie to nie przekłada. Do M3 można podjeść, ale tylko na wprost i tylko przez chwile, bo o wytrzymałości i charakterze serii S z Monachium można zapomnieć.
Nie mniej życze powodzenia i mam nadziej do zobaczenia, bo muszę raz sprawdzić jak jeździ ta omega;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Tue, 22 Oct 2013 - 21:42
Post #139


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Fajny pomysł z tą Corsą, gratz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mickey
post Tue, 22 Oct 2013 - 21:43
Post #140


Forum Homee
Dołączył: Sat, 12 September 2009
Skąd: www.Mickey-Garage.pl





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 22 Oct 2013 - 21:35) *
.... i jak na moje oko daleko mu do LET-a.....


na moje również i również widze od strony szlifierzy i mechaników jak saab działa, ale również życze bezawaryjności.


--------------------
WWW.MICKEY-GARAGE.COM
Części wykonywane indywidulanie Racing Custom Parts zapraszam

Tsunami 0-100km/h - 1.7sec - 1231KM 1171Nm - ET@8,471 / 275km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post

11 Stron V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:34