problem mazda 323f BJ 2.0 DiTD 101KM, szarpie/brak mocy |
problem mazda 323f BJ 2.0 DiTD 101KM, szarpie/brak mocy |
Thu, 30 Aug 2012 - 11:16
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ |
Witam
Otóż mam duży problem z autem mojej pani. Auto z 2001roku silnik bodajże R2F czy jakoś tak na zmiennej geometrii. Przechodząc do meritum to auto strasznie szarpie nie ma mocy nie chce przyśpieczyć najgorzej jest w przedziale 2000-2500obrotów. Jest to na tyle niebezpieczne że czasami ciężko włączyć się do ruchu nie mówiąc już o wyprzedzaniu. Ja przejdzie te 2500-2700 to potem juz jakoś jedzie może nie pełnym ogniem ale już płynni powoli obroty wzrastają. co do tej pory poczyniłem: - w pierszej kolejności pozmieniałem wszystkie filtry na knechta i w zdemontowanym filtrze paliwa był syf i woda niby nie dużo ale był. - potem udrozniłem powietrzem wszystkie przewody paliwowe. - sprawdziłęm szczelność dolotu, jest OK - po odłączeniu przepływomierza nic się nie zmienia oprócz sygnalizacji błedu kontrolką świecy żarowej. - turbosprężarka działa, VNT działa płynnie a turbo osiąga 0,6bara na postoju podczas krecenia do wysokich obrotów. - po wielu próbach udało się podłaczyć do ECU za pomocą Launcha (KTS, AMX nie dały rady) 0 błędów i wartości rzeczywiste w blokach danych wydają się być w normie. naczytałem się sporo nt tych silników i pompy wtryskowej denso na forum mazdy. Generalnie ma ona 2 zawory TCV i SPV. Jeden od regulacji dawki paliwa SPV, drugi od regulacji kąta wtrysku TCV. oba zawory są suche (a lubią przeciekać i robić cyrki z zalewaniem ecu i wiazki silnika ropą). W przypadku awarii ktoregoś z nich auto albo by gasło na wolnych albo by nie chciało dobrze odpalać. Silnik idealne zapala z tzw półobrotu niezależnie od temp oraz idealnie trzyma wolne obroty nawet na chwilke nic mu nie spadnie. Po 2 tygodniowym staniu zapala za pierwszym dotknieciem rozrusznika tak więc można wykluczyć zapowietrzanie i lewe powietrze w paliwie. szukam pomysłu co jeszcze mogę sprawdzić bo wymiana zaworków na pałę który kosztuje okolice 1kpln każdy nie za bardzo mi się uśmiecha. Zrzucenie pompy i oddanie do denso polska także będzie się wiązało z dużymi kosztami, oczywiście jak bedzie potrzeba to tak zrobie, ale wolałbym wykluczyć wszystkie inne rzeczy zanim do tego dojdzie. będe wdzięczny za jakieś pomysły i sugestie;-) -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
Wspieraj forum |
Thu, 30 Aug 2012 - 11:16
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Thu, 30 Aug 2012 - 11:53
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Jelenia Góra |
RF2A jest na wastegate nie posiada zmiennej geometrii (90km). Wersja 101 zaś to RF3A czyli 101 ale juz na zmiennej geometrii. Zdemij oslonę termiczną na turbo i zobacz jak chodzi gruszka (mówisz, ze sprawdzałeś, ale czy aby na pewno tam?). Następnie uruchom auto i odkręć korek wlewu oleju, zobacz jak bardzo tam dmucha - wskazywało by to na podkladki pod wtryskami. Moze warto by zrobic czyszczenie wtrysków przy pomocy forte z butelki opisane na forum mazdaspeed - to takie moje sugestie na szybko, a jeszcze jedno moze kat jest totalnie zapchany dlatego dzieją się cuda?
|
|
|
Thu, 30 Aug 2012 - 12:08
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ |
RF2A jest na wastegate nie posiada zmiennej geometrii (90km). Wersja 101 zaś to RF3A czyli 101 ale juz na zmiennej geometrii. Zdemij oslonę termiczną na turbo i zobacz jak chodzi gruszka (mówisz, ze sprawdzałeś, ale czy aby na pewno tam?). Następnie uruchom auto i odkręć korek wlewu oleju, zobacz jak bardzo tam dmucha - wskazywało by to na podkladki pod wtryskami. Moze warto by zrobic czyszczenie wtrysków przy pomocy forte z butelki opisane na forum mazdaspeed - to takie moje sugestie na szybko, a jeszcze jedno moze kat jest totalnie zapchany dlatego dzieją się cuda? nie no geometria działa, gruszka chodzi płynnie bez zacięć w zakresie na oko ok 1cm, wszystkie wężyki przejrzałem też nic nie namierzyłęm. TIP miedzy turbo a przepływką także nie wykazuje nieszczelności. Mam trochę pojęcia na temat turbosprężarek;-) testu z korkiem nie robiłem wiec go popełnie. katalizatora nie sprawdzałem także w nastepnej kolejności poczynie. gdzie kupić ten dodatek forte? a i jeszcze z Rogalem odłączaliśmy EGR ale to nic nie zmieniło, ale chyba spróbuje go wyjac i wyczyścić. defakto przed chwilką zakupiłem też przekaźnik B5B4 od pompy, zobaczymy jak przyjdzie jutro. dzieki za info odnośni RF3A (muszę zapamietać) i zaintersowanie tematem... edit: zszedłem do auta nagrać filmik obrazujący problem spod korka oleju nie ma dymienia tylko idzie delikatne ruszanie powietrza natulane na skrzyni korbowej. (tez mam filmik jakby co i widać na nim ruchy sztangi od VNT). Wiem że to mało miarodajne ale przyłożyłem ręke do rury wydechowej i po przygazowaniu idzie tam duża ilośc spalin wiec drozność kata razej powinna być. jutro sprawdze jak przyjdzie ten przekaźnik B5B4 oraz napisałem do Forte aby przeslałi mi adres do najbliższego dealera. -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
Fri, 31 Aug 2012 - 10:25
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 12 March 2009 |
mapsensor, orurowanie turbo, ustawienie rozrządu, czyszczenie zaworów na pompie...
-------------------- moment i moc by www.rperformance.pl
|
|
|
Sun, 02 Sep 2012 - 08:43
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 13 August 2012 |
mi wypadł ostatnio czujnik z puszki filtra, i miałem wrażenie ze auto ma jakies 60 koni:) włozyłem go z powrotem i ma 101 pzdr
|
|
|
Sat, 15 Sep 2012 - 22:04
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ |
Więc sprawa ma się tak.
Po wymianie przekaźnika B5B4 nic się nie zmieniło auto chodziło słabo a ja nie miałem czasu się nim zająć. Po kilku stanowczch prośbach mojej pani czas się znalazł;-) rozbrałem rozrzad i stety lub niestety był wporzadku. natomast okazało się iż jest uszkodzona izolacja na czujniku położenia wału było przetarcie ekranu i jednej "żyły" sygnałowej. Czujnik ogarnąłem rozrząd poskładałem i wziałem się za sprawdzanie MAPa, IATa, klapek w kolektorze ssącym, wtyczek na TCV i SPV, wtyczki nie nosiły śladów korozji czy też śniedzi ale profilaktycznie potraktowałem je elektrosolem i spreżonym powiterzem. Potem zająłem się przetwornikiem napięcia i wtyczką na nim. Jeszcze raz sprawdziłem wężyki i szczelność gumowych rur dolotowych Wszystko wyglądało na wporządku i sprawne... Trochę zrezygnowany poskladałem wszystko i zostawiłem auto na noc na warsztacie. Z rana odpaliłem auto i na ulice i się okazało że auto zaczęło "za.....ać" jak na 101KM przystało. Reasumując fajnie że udało się ogarnąć auto ale nie do końca wiadomo co było przyczyną..... pytanie: na kółku do czujnika na wale na kółku jest tylko jeden ząb. Czy służy do wynacznia kąta wtrysku? jeśli tak to dlaczego diagnostyka ECU nie wykryła nieprawidłowości w jego działaniu? -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 26 April 2024 - 15:50 |