Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dziennik budowy KOZMO
albiNOS 01
post Sat, 25 Nov 2017 - 10:03
Post #261


Rookie
Dołączył: Wed, 22 March 2017





Jesteś na takim etapie, że jak będziesz otwierał puszką szpachli to co najwyżej 250g przy kolejnym egzemplarzu. A zapewne na myśl o szpachli spazmów dostajesz. Jak już tego skończysz, a to jak wiemy niekończące się poprawki bo zawsze może być lepiej, to już z następnymi będzie z górki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 25 Nov 2017 - 10:03
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TomcatT4
post Sat, 25 Nov 2017 - 11:16
Post #262


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(addam24 @ Fri, 24 Nov 2017 - 23:45) *
Idz lepiej w moc a nie w moment.Zrob mniej nitonometrow,ale bardziej przewidywalnie.


Dokladnie taki jest dalszy plan działań wink.gif


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
albiNOS 01
post Sun, 26 Nov 2017 - 07:51
Post #263


Rookie
Dołączył: Wed, 22 March 2017





No to jestem ciekawy dzisiejszych testów na torze. Szkoda, że nie mogę być. Byłoby to przeżycie na poziomie tego co widziałem u Jacka Mazura z Zabrza i jego repliki McLarena F1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kooboosh
post Sun, 26 Nov 2017 - 21:03
Post #264


User
Dołączył: Tue, 07 April 2009
Skąd: Piaseczno





CYTAT(TomcatT4 @ Fri, 24 Nov 2017 - 06:48) *
To było pierwsze udane strojenie silnika. Takie coś wyszło na seryjnym silniku bez żadnych modyfikacji poza wydechem i dolotem. To jest nadal moje pierwotne założenie, żeby zacząć testy od maksymalnie seryjnego setupu – marzy mi się budżetowy puchar wyścigowy Kozmo, które wykorzystywałyby maksymalnie dużo seryjnych a nie wyczynowych podzespołów a sam silnik miał możliwie mało modyfikacji.
Przyznaję, że uczę się dopiero tego silnika i znowu, po latach przerwy, zaczyna mnie to całe dłubanie przy Kozmo coraz bardziej wkręcać ;-)
Po tym strojeniu i zaraz po pierwszych testach planuję zmianę lub modyfikacje wastegate'a bo na tym seryjnym nie idzie nic rozsądniejszego zrobić. Być może i w czasie samych testów będzie trzeba zdjąć trochę ładowania bo przy taki momencie to będzie potwór a nie o to do końca chodzi.


Może i chcesz zbudować to z jak największej ilości seryjnych gratów, ale ten silnik dużo lepiej spisuje się z trochę większą turbiną niż seryjne ihi. Sam silnik jest super, tylko osprzęt trzeba mu dać trochę inny.
Także jeśli to dopuszczasz, to sugeruję nie upierać się przy seryjnych gratach.
Acha, i sklej kółka rozrządu z wałkami, bo będziesz za chwilę prostował świece.


--------------------
Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Er-a-de-ek
post Tue, 28 Nov 2017 - 19:49
Post #265


Super User
Dołączył: Fri, 19 June 2009





Pochwaliłby się kolega, gdzie był Kozmo w sobotę bo widziałem na s8 jak leciałeś do Wrocka smile.gif
Jakieś testy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kozi-24
post Tue, 28 Nov 2017 - 20:07
Post #266


Rookie
Dołączył: Sun, 11 January 2015
Skąd: Łęki Strzyżowskie





CYTAT(TomcatT4 @ Thu, 23 Nov 2017 - 16:02) *
A teraz czas na pierwsze testy - jeśli pogoda dopisze to już w ten weekend na lotnisku w Oleśnicy (dolnośląskie).

Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Wed, 29 Nov 2017 - 12:57
Post #267


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





Pierwsze testy za mną – małe podsumowanie.
Przede wszystkim chciałem dowiedzieć się czy auto „trzyma się kupy” i czy na tymczasowym zawieszeniu można cokolwiek pojeździć. Okazało się, że tak i to całkiem nieźle. Kierowca testowy, czyli mój brat Pawel Ferdek, wjeżdżał się w auto coraz bardziej pozwalając sobie na coraz więcej. Niestety testy musieliśmy przerwać po oberwaniu się jednej z seryjnych poduszek silnika, które trzeba zastąpić poliuretanowymi. Cieszę się, że to tylko taki drobiazg. Przez awarię nie udało się zrobić suchych pomiarów przyśpieszenia czy prędkości maksymalnej a także pojechać na czas próby treningowej i porównać z innymi zawodnikami. Nie ma też za dużo zdjęć i filmów poza onboardami i ujęciami z dachu.
A o to co powiedział po ponad 2-godzinnych testach Paweł:
„Tak na gorąco: Tymczasowe zawieszenie nie jest za miękkie, auto jest łatwo wyczuwalne. W łukach na trzecim biegu można spokojnie jechać na granicy przyczepności opon. W przyszłości po dołożeniu szpery, będzie jeszcze więcej zabawy. Dźwignia zmiany biegów jest trochę za długa i może trzeba by ją skrócić. Hamuje dość stabilnie z dużych prędkości i w zakrętach, spodziewałem się większych problemów z blokowaniem przednich kół. Generalnie wrażenia są jak w gokarcie, wszystko czuć i słychać – pracę silnika, opony, przeciążenia. Bardzo dobrze reaguje na każdy ruch kierownicą. Jest jeszcze sporo pracy i testów, ale tempo jazdy już teraz jest satysfakcjonujące”

https://youtu.be/kMokHGGi4eE

onboardy (uwagi do nagrań: niestety bardzo hałasuje źle zamontowana ścianka grodziowa; zapomniałem przyczepić na stałe osłony słupków A; wskaźnik biegów nie skonfigurowany – błędnie pokazuje aktualny bieg):

https://youtu.be/p01EaRXmEu8

https://youtu.be/RviCavpBD98

https://youtu.be/adV61ZocUOI

ujęcia z dachu:

https://youtu.be/YJHqvqxuo2A

https://youtu.be/-CYUEj0E0Vc

https://youtu.be/TIZISWJx2r4


Kilka zdjęć:

























--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
albiNOS 01
post Wed, 29 Nov 2017 - 20:33
Post #268


Rookie
Dołączył: Wed, 22 March 2017





Jak to możliwe, że te białe coś wątpliwej urody, zamieniło się w takie cudo. Ma to charakter.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
addam24
post Wed, 29 Nov 2017 - 20:46
Post #269


Forum Killer
Dołączył: Sat, 12 June 2010





To stukanie psuje caly efekt.Musisz sie z tym uporac,tym bardziej ze to drobnostka jak piszesz.Widac ze jest moc i calkiem dobrze slucha sie kierowcy.Magiel masz od czego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Wed, 29 Nov 2017 - 21:42
Post #270


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(addam24 @ Wed, 29 Nov 2017 - 20:46) *
To stukanie psuje caly efekt.Musisz sie z tym uporac,tym bardziej ze to drobnostka jak piszesz.Widac ze jest moc i calkiem dobrze slucha sie kierowcy.Magiel masz od czego?


Na żywo tego praktycznie nie słychać. Ale kamera zamontowana do tej ścianki zbiera strasznie. Ale celowo tak ściankę zamontowałem bo nie byłem do końca pewien jednego rozwiązania. Teraz już jestem pewien i mogę to poprawić na spokojnie ;-)

Magiel mam od seja ze wspomaganiem czyli ten krótszy.


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
albiNOS 01
post Thu, 30 Nov 2017 - 18:42
Post #271


Rookie
Dołączył: Wed, 22 March 2017





Jacek Mazur pokazywał mi bajer, wspomaganie ELEKTRYCZNE, też pewnie widziałeś, działa mu po włączeniu zapłonu. Jakie tam jest u Ciebie? zaraz zaraz, mówisz wspomaganie? sił w rękach nie mata? ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TofikGST
post Thu, 30 Nov 2017 - 19:33
Post #272


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: KIELCE





założenie elektrycznego wspomagania np z opla jest proste jak budowa cepa. Jeden przewód do zakłucia i podpięcie 4 kabelków, zakładałem u siebie w S14, działa elegancko, koszt całej zabawy 80zł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Thu, 30 Nov 2017 - 19:36
Post #273


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





Nie, nie mam wspomagania. Mam tylko przekładnię od wersji ze wspomaganiem bo ma krótsze przełożenie. Seicento miały wspomaganie elektryczne. Mógłbym je zamontować w każdej chwili. Ale po co jak tutaj bez wspomagania kierownica chodzi lżej niż w AR159 drugiego brata? ;-)


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
autotysta
post Thu, 30 Nov 2017 - 20:59
Post #274


Rookie
Dołączył: Thu, 30 November 2017





bardzo mnie się podoba ziomeczku ale na twoim miejscu bym jeszcze ciut obnizyl! projekt bomba, pozdro cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kooboosh
post Fri, 01 Dec 2017 - 11:15
Post #275


User
Dołączył: Tue, 07 April 2009
Skąd: Piaseczno





CYTAT(TomcatT4 @ Thu, 30 Nov 2017 - 19:36) *
Nie, nie mam wspomagania. Mam tylko przekładnię od wersji ze wspomaganiem bo ma krótsze przełożenie. Seicento miały wspomaganie elektryczne. Mógłbym je zamontować w każdej chwili. Ale po co jak tutaj bez wspomagania kierownica chodzi lżej niż w AR159 drugiego brata? ;-)


a ja polecam założyć, po kilkunastu okrążeniach łapy tak nie puchną.... smile.gif


--------------------
Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 01 Dec 2017 - 12:30
Post #276


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Dokładnie. Mając skrzynie seja z impulsatorem, bierzesz sygnał prędkości, obrotów, plus, minus, wzbudzenie i montujesz fabryczne wspomaganie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Fri, 01 Dec 2017 - 20:37
Post #277


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





mega efekt patrzac juz na fotki z toru!


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CZUCZU
post Fri, 01 Dec 2017 - 20:43
Post #278


Moderator
Dołączył: Thu, 21 August 2003
Skąd: Stalowa Wola





Jakby nie rejestracja to kombinowałbym już jak to kupić. Trochę pracy i będzie wymiatacz torowy.. Ale nie 1.4 tjet, a 1.2 kompresor by po przeliczniku ganiać z autami do 2 litrów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Dec 2017 - 22:01
Post #279


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(CZUCZU @ Fri, 01 Dec 2017 - 20:43) *
Jakby nie rejestracja to kombinowałbym już jak to kupić. Trochę pracy i będzie wymiatacz torowy.. Ale nie 1.4 tjet, a 1.2 kompresor by po przeliczniku ganiać z autami do 2 litrów

Moze da rade 1.4tjet destrokowac na 1.2 litra i wtedy kompresorem mu 1.5 barq zapodac. Mogloby to byc.konkurencyjne dla hondowego 2.0


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sat, 02 Dec 2017 - 10:31
Post #280


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(jackkpl @ Fri, 01 Dec 2017 - 22:01) *
Moze da rade 1.4tjet destrokowac na 1.2 litra i wtedy kompresorem mu 1.5 barq zapodac. Mogloby to byc.konkurencyjne dla hondowego 2.0


Wszystko da radę, pytanie czy nakłady finansowe nie będą strzałem w kolano w przypadku zawodów rangi mistrzostw podwórka i okolic. Bo na nic poważniejszego bez homolomo nie ma co liczyć niestety.
Nie odbierzcie mnie źle. Mega mi się podoba projekt, czekam na oficjalne informacje o cenie i warunkach rejestracji, bo jest to świetna alternatywa do amatorskiego upalania, która może wychodzić super tanio jeśli weźmiemy pod uwagę ceny części i ich zużycie.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 01:40