![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 22 March 2017 ![]() |
Jesteś na takim etapie, że jak będziesz otwierał puszką szpachli to co najwyżej 250g przy kolejnym egzemplarzu. A zapewne na myśl o szpachli spazmów dostajesz. Jak już tego skończysz, a to jak wiemy niekończące się poprawki bo zawsze może być lepiej, to już z następnymi będzie z górki.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Idz lepiej w moc a nie w moment.Zrob mniej nitonometrow,ale bardziej przewidywalnie. Dokladnie taki jest dalszy plan działań ![]() -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 22 March 2017 ![]() |
No to jestem ciekawy dzisiejszych testów na torze. Szkoda, że nie mogę być. Byłoby to przeżycie na poziomie tego co widziałem u Jacka Mazura z Zabrza i jego repliki McLarena F1
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 April 2009 Skąd: Piaseczno ![]() |
To było pierwsze udane strojenie silnika. Takie coś wyszło na seryjnym silniku bez żadnych modyfikacji poza wydechem i dolotem. To jest nadal moje pierwotne założenie, żeby zacząć testy od maksymalnie seryjnego setupu – marzy mi się budżetowy puchar wyścigowy Kozmo, które wykorzystywałyby maksymalnie dużo seryjnych a nie wyczynowych podzespołów a sam silnik miał możliwie mało modyfikacji. Przyznaję, że uczę się dopiero tego silnika i znowu, po latach przerwy, zaczyna mnie to całe dłubanie przy Kozmo coraz bardziej wkręcać ;-) Po tym strojeniu i zaraz po pierwszych testach planuję zmianę lub modyfikacje wastegate'a bo na tym seryjnym nie idzie nic rozsądniejszego zrobić. Być może i w czasie samych testów będzie trzeba zdjąć trochę ładowania bo przy taki momencie to będzie potwór a nie o to do końca chodzi. Może i chcesz zbudować to z jak największej ilości seryjnych gratów, ale ten silnik dużo lepiej spisuje się z trochę większą turbiną niż seryjne ihi. Sam silnik jest super, tylko osprzęt trzeba mu dać trochę inny. Także jeśli to dopuszczasz, to sugeruję nie upierać się przy seryjnych gratach. Acha, i sklej kółka rozrządu z wałkami, bo będziesz za chwilę prostował świece. -------------------- Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 19 June 2009 ![]() |
Pochwaliłby się kolega, gdzie był Kozmo w sobotę bo widziałem na s8 jak leciałeś do Wrocka
![]() Jakieś testy? |
|
|
![]()
Post
#266
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Łęki Strzyżowskie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Pierwsze testy za mną – małe podsumowanie.
Przede wszystkim chciałem dowiedzieć się czy auto „trzyma się kupy” i czy na tymczasowym zawieszeniu można cokolwiek pojeździć. Okazało się, że tak i to całkiem nieźle. Kierowca testowy, czyli mój brat Pawel Ferdek, wjeżdżał się w auto coraz bardziej pozwalając sobie na coraz więcej. Niestety testy musieliśmy przerwać po oberwaniu się jednej z seryjnych poduszek silnika, które trzeba zastąpić poliuretanowymi. Cieszę się, że to tylko taki drobiazg. Przez awarię nie udało się zrobić suchych pomiarów przyśpieszenia czy prędkości maksymalnej a także pojechać na czas próby treningowej i porównać z innymi zawodnikami. Nie ma też za dużo zdjęć i filmów poza onboardami i ujęciami z dachu. A o to co powiedział po ponad 2-godzinnych testach Paweł: „Tak na gorąco: Tymczasowe zawieszenie nie jest za miękkie, auto jest łatwo wyczuwalne. W łukach na trzecim biegu można spokojnie jechać na granicy przyczepności opon. W przyszłości po dołożeniu szpery, będzie jeszcze więcej zabawy. Dźwignia zmiany biegów jest trochę za długa i może trzeba by ją skrócić. Hamuje dość stabilnie z dużych prędkości i w zakrętach, spodziewałem się większych problemów z blokowaniem przednich kół. Generalnie wrażenia są jak w gokarcie, wszystko czuć i słychać – pracę silnika, opony, przeciążenia. Bardzo dobrze reaguje na każdy ruch kierownicą. Jest jeszcze sporo pracy i testów, ale tempo jazdy już teraz jest satysfakcjonujące” https://youtu.be/kMokHGGi4eE onboardy (uwagi do nagrań: niestety bardzo hałasuje źle zamontowana ścianka grodziowa; zapomniałem przyczepić na stałe osłony słupków A; wskaźnik biegów nie skonfigurowany – błędnie pokazuje aktualny bieg): https://youtu.be/p01EaRXmEu8 https://youtu.be/RviCavpBD98 https://youtu.be/adV61ZocUOI ujęcia z dachu: https://youtu.be/YJHqvqxuo2A https://youtu.be/-CYUEj0E0Vc https://youtu.be/TIZISWJx2r4 Kilka zdjęć: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 22 March 2017 ![]() |
Jak to możliwe, że te białe coś wątpliwej urody, zamieniło się w takie cudo. Ma to charakter.
|
|
|
![]()
Post
#269
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
To stukanie psuje caly efekt.Musisz sie z tym uporac,tym bardziej ze to drobnostka jak piszesz.Widac ze jest moc i calkiem dobrze slucha sie kierowcy.Magiel masz od czego?
|
|
|
![]()
Post
#270
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
To stukanie psuje caly efekt.Musisz sie z tym uporac,tym bardziej ze to drobnostka jak piszesz.Widac ze jest moc i calkiem dobrze slucha sie kierowcy.Magiel masz od czego? Na żywo tego praktycznie nie słychać. Ale kamera zamontowana do tej ścianki zbiera strasznie. Ale celowo tak ściankę zamontowałem bo nie byłem do końca pewien jednego rozwiązania. Teraz już jestem pewien i mogę to poprawić na spokojnie ;-) Magiel mam od seja ze wspomaganiem czyli ten krótszy. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#271
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 22 March 2017 ![]() |
Jacek Mazur pokazywał mi bajer, wspomaganie ELEKTRYCZNE, też pewnie widziałeś, działa mu po włączeniu zapłonu. Jakie tam jest u Ciebie? zaraz zaraz, mówisz wspomaganie? sił w rękach nie mata? ;-)
|
|
|
![]()
Post
#272
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE ![]() |
założenie elektrycznego wspomagania np z opla jest proste jak budowa cepa. Jeden przewód do zakłucia i podpięcie 4 kabelków, zakładałem u siebie w S14, działa elegancko, koszt całej zabawy 80zł
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Nie, nie mam wspomagania. Mam tylko przekładnię od wersji ze wspomaganiem bo ma krótsze przełożenie. Seicento miały wspomaganie elektryczne. Mógłbym je zamontować w każdej chwili. Ale po co jak tutaj bez wspomagania kierownica chodzi lżej niż w AR159 drugiego brata? ;-)
-------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#274
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 30 November 2017 ![]() |
bardzo mnie się podoba ziomeczku ale na twoim miejscu bym jeszcze ciut obnizyl! projekt bomba, pozdro
![]() |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 April 2009 Skąd: Piaseczno ![]() |
Nie, nie mam wspomagania. Mam tylko przekładnię od wersji ze wspomaganiem bo ma krótsze przełożenie. Seicento miały wspomaganie elektryczne. Mógłbym je zamontować w każdej chwili. Ale po co jak tutaj bez wspomagania kierownica chodzi lżej niż w AR159 drugiego brata? ;-) a ja polecam założyć, po kilkunastu okrążeniach łapy tak nie puchną.... ![]() -------------------- Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
|
|
|
![]()
Post
#276
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Dokładnie. Mając skrzynie seja z impulsatorem, bierzesz sygnał prędkości, obrotów, plus, minus, wzbudzenie i montujesz fabryczne wspomaganie
|
|
|
![]()
Post
#277
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
mega efekt patrzac juz na fotki z toru!
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#278
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 21 August 2003 Skąd: Stalowa Wola ![]() |
Jakby nie rejestracja to kombinowałbym już jak to kupić. Trochę pracy i będzie wymiatacz torowy.. Ale nie 1.4 tjet, a 1.2 kompresor by po przeliczniku ganiać z autami do 2 litrów
|
|
|
![]()
Post
#279
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jakby nie rejestracja to kombinowałbym już jak to kupić. Trochę pracy i będzie wymiatacz torowy.. Ale nie 1.4 tjet, a 1.2 kompresor by po przeliczniku ganiać z autami do 2 litrów Moze da rade 1.4tjet destrokowac na 1.2 litra i wtedy kompresorem mu 1.5 barq zapodac. Mogloby to byc.konkurencyjne dla hondowego 2.0 -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#280
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Moze da rade 1.4tjet destrokowac na 1.2 litra i wtedy kompresorem mu 1.5 barq zapodac. Mogloby to byc.konkurencyjne dla hondowego 2.0 Wszystko da radę, pytanie czy nakłady finansowe nie będą strzałem w kolano w przypadku zawodów rangi mistrzostw podwórka i okolic. Bo na nic poważniejszego bez homolomo nie ma co liczyć niestety. Nie odbierzcie mnie źle. Mega mi się podoba projekt, czekam na oficjalne informacje o cenie i warunkach rejestracji, bo jest to świetna alternatywa do amatorskiego upalania, która może wychodzić super tanio jeśli weźmiemy pod uwagę ceny części i ich zużycie. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 12:08 |