![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
super projekt, gratulacje dla tworcy ![]() Chciałbym budować i sprzedawać zarówno zestawy jak i kompletne auta.
Zestaw składałby się faktycznie tylko z ramy, elementów zawieszenia, laminatów (nadwozie i elementy wnętrza) i zbiornika paliwa a reszta podzespołów pochodzących od fiata i alfy a także od helli (światła) czy amortyzatory prawdopodobnie gaz-shocks (oni robią sporo do kit carów) byłaby kupowana we własnym zakresie przez osobę składającą takiego kit-cara. Wychodzi taki zakup na raty ;-) Na koniec pośredniczyłbym w rejestracji auta – niestety przez UK. Auto kompletne również chciałbym mieć w ofercie ale faktycznie na używanym silniku i skrzyni biegów – dalej byłby to kit-car ale złożony przeze mnie i sprzedany jako kompletne auto. Planowane ceny to ok. 35 tys. zł za zestaw i ok 100 tys. zł za kompletne auto gotowe do procesu rejestracji (ok. 200-konny 1,4 TJET o wadze poniżej 700 kg). Ale ceny oficjalne będę mógł ustalić w maju po premierze auta i policzeniu kosztów. Oczywiście będzie to bardzo małoseryjna produkcja – 5 sztuk rocznie byłoby dla mnie niesamowitym sukcesem. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 08 February 2009 Skąd: belchatow ![]() |
Mimo że śledze tematykę motoryzacyjną to pierwszy raz słyszę o tym projekcie. Przejżałem cały wątek i wielki szacunek za efekt. Kosztowało Cię to kawałek życia i szkoda żeby projekt się dalej nie rozwijał. Uważam że trzeba znaleźć kierowcę, dograć zawieszenie, założyć polskie opony pewnej firmy i wykręcić mega czas na torach wyścigowych.
Pozdrawiam i chętnie zobaczę kozmo w akcji ! -------------------- Manta B234 ecopowe
|
|
|
![]()
Post
#243
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 October 2016 Skąd: Olsztyn ![]() |
-------------------- Mercedes-Benz M111 2.3 GTX30 + Eaton M62
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
User Dołączył: Mon, 08 March 2010 Skąd: Kielce ![]() |
dzieki, przeczytalem temat praktycznie od od deski do deski, ale gdzies przeoczylem to info - mysle, ze moze byc sporo klientow na zestaw. Zycze powodzenia
![]() |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Dzięki Wam wszystkim za kolejne miłe słowa ;-)
Odnośnie cen to tak jak pisałem wcześniej i zacytował mnie @soldi na początku tej strony. Ale jeszcze nie są to oficjalne i ostateczne ceny. Niestety na targi w maju nie udało się wykończyć w całości prototypu. Brakuje jeszcze trochę drobiazgów – m.in.: – elementy wnętrza (boczki drzwi, podsufitka itp. – płaska podłoga, nowy spojler z przodu, dyfuzor z tyłu, nadkola i obudowa podszybia – zawieszenie Protlum Od targów w UK w maju właściwie nic nie robiłem przy aucie. Dopiero teraz zrobiłem parę drobiazgów na targi w Nadarzynie: http://www.instagram.com/p/BazGpP4Dfvo Natomiast dalej jest niewystrojony silnik bo włożyłem nie to sprzęgło i się ślizga :/ Jak dobrze pójdzie to w tym miesiącu wymienię sprzęgło, wystroję silnik i jeszcze w tym roku zrobię pierwsze testy jeszcze na tymczasowym zawieszeniu. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
W każdym bądź razie, na Vervie auto się podobało. Wiem, bo widziałem.
Sąsiad z Żuka ![]() |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: oslo ![]() |
na filmiku wyglada mega
![]() -------------------- 2cool4ya
bmw e23 728i 1984 lpg hvitlok.no macademy.no |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 April 2009 Skąd: Piaseczno ![]() |
Tomcat,
możesz więcej napisać o tym sprzęgle? co to za "nie to" sprzęgło i jakie jest docelowe? -------------------- Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
|
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Tomcat, możesz więcej napisać o tym sprzęgle? co to za "nie to" sprzęgło i jakie jest docelowe? Na tym się ślizga: https://sklep.intercars.com.pl/produkty/285...luk-620-3115-00 a takie polecają na Centomanii: https://sklep.intercars.com.pl/produkty/230...la-valeo-826521 Podobno wytrzymuje do 250 KM i 300 Nm. Oczywiście to seryjne sprzęgło do skrzyni z seicento i zamachu 200 mm. Docelowo jednak założę skrzynię biegów z TJeta. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 December 2012 Skąd: Legnica ![]() |
Skoro to tymczasówka do strojenia to olej to - i obij kevlarem to co masz
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
To skoro to tymczasówka do strojenia to olej to - i obij to kevlarem Z czystej ciekawości chcę zobaczyć ile wytrzyma seryjne sprzęgło w Kozmo z seryjnym TJetem, czyli taki budżetowy setup. Natomiast wiem już, że przy skrzyni z seicento lepiej nie bawić się w kevlar czy spiek tylko od razu wymienić skrzynię na tą z TJeta i dopiero wtedy bawić się w lepsze sprzęgła. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 April 2009 Skąd: Piaseczno ![]() |
Myślałem, że masz już abarthowską
![]() "Eska" z seicento ze sprzęgłem jakie podałeś to nieślizgające, wytrzyma jakieś 200KM/250Nm. I to bardziej podda się skrzynia, półosie, niż sprzęgło. to znaczy wytrzyma i więcej... ale zależy już bardziej od użytkowania, doładowania itd... do tych wartości, co podałem, to raczej bez obaw. Zmień na to Valeo z choinką na docisku, szybko, tanio, bezproblemowo. Nie baw się w żadne obijanie kevlarem. -------------------- Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
|
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 17 November 2007 Skąd: Łódź ![]() |
Widziałem z bliska na targach w Wawie.
Miło było poznać i zbić piątkę z twórcą. Powodzenia chłopie. Szacun. -------------------- ╭∩╮〔︶︵︶〕╭∩╮
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Dzięki za kolejne miłe słowa.
Sprzęgło VALEO 826521 daje radę ;-) We wtorek udało się w końcu coś wystroić. Silnik to całkowicie seryjny TJet z Bravo 150 KM. Było z nim trochę walki bo seryjny wastegate wymaga dodania mocniejszej sprężyny, żeby od razu nie otwierał się więc niedługo będzie kolejne dostrajanie po tej drobnej modyfikacji. A teraz czas na pierwsze testy - jeśli pogoda dopisze to już w ten weekend na lotnisku w Oleśnicy (dolnośląskie). ![]() -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Taki dieslowy ten przebieg .Rozumiem ze to wstepne strojenie.Zastanawiam sie czy taki spory moment (jak na mase auta),w dosc niskim zakresie obrotow to nie proszenie sie o problemy.Dodatkowo silnik jest ustawiony centralnie.Ktos kiedys na forum wrzucal filmiki z mr2 ktora przy przyspieszaniu laduje w rowie.Jak dojdzie szpera to taki moze byc final.W pierwszym lotusie elise wlasnie dlatego zrezygnowali z montowania lsd.
|
|
|
![]()
Post
#256
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Taki dieslowy ten przebieg .Rozumiem ze to wstepne strojenie.Zastanawiam sie czy taki spory moment jak na mase auta,w dosc niskim zakresie obrotow to nie proszenie sie o problemy w czasie jazdy.Dodatkowo silnik jest ustawiony centralnie.Ktos kiedys na forum wrzucal filmiki z mr2 ktora przy przyspieszaniu laduje w rowie.Jak dojdzie szpera to taki moze byc final.W pierwszym lotusie elise wlasnie dlatego zrezygnowali z montowania lsd. Jak będą problemy z trakcją, to zamontują kontrolę trakcji i po problemie ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#257
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Taka chyba charakterystyka zwykłego turbo. 1446 ma lepszy wykres.
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Rookie Dołączył: Wed, 22 March 2017 ![]() |
Można było dać wolnossaka fire, ze zwykłego bravo 1,4 90 kunia :-) Nie no świruję. A potem bawić się w szalenie drogie przeróbki. Jak podkręcą go z deka to i dół spadnie zapewne, choć to utrudni prowadzenie jeszcze bardziej. Problem był wielokrotnie analizowany na przykładzie lekkich jak wiemy ale zatrubionych lotków. A tu jeszcze centralny silnik, nie wybacza błędów, bynajmniej mnie się tak wydaje. Kurde, gdyby ta Oleśnica była między Legnicą a Wrocławiem... Nie poszedłbym w niedzielę do pracy.
|
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
To było pierwsze udane strojenie silnika. Takie coś wyszło na seryjnym silniku bez żadnych modyfikacji poza wydechem i dolotem. To jest nadal moje pierwotne założenie, żeby zacząć testy od maksymalnie seryjnego setupu – marzy mi się budżetowy puchar wyścigowy Kozmo, które wykorzystywałyby maksymalnie dużo seryjnych a nie wyczynowych podzespołów a sam silnik miał możliwie mało modyfikacji.
Przyznaję, że uczę się dopiero tego silnika i znowu, po latach przerwy, zaczyna mnie to całe dłubanie przy Kozmo coraz bardziej wkręcać ;-) Po tym strojeniu i zaraz po pierwszych testach planuję zmianę lub modyfikacje wastegate'a bo na tym seryjnym nie idzie nic rozsądniejszego zrobić. Być może i w czasie samych testów będzie trzeba zdjąć trochę ładowania bo przy taki momencie to będzie potwór a nie o to do końca chodzi. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Idz lepiej w moc a nie w moment.Zrob mniej nitonometrow,ale bardziej przewidywalnie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 12:08 |