![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#141
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Może opisz projekt auta na kickstarter.com? Łatwiej zebrać pieniądze kiedy wpłacają ludzie z całego świata ![]() Kickstarter z definicji odrzuca projekty motoryzacyjne. Będę próbowąl na innym amerykańskim portalu crowdfundingowym ale z tego co widziałem to tam zbiórki idą tak samo ślamazarnie jak na polskim: Polak Potrafi. Ponieważ doszedłem już do etapu, że wszystko co mogłem ręcznie w garażu zrobić to zrobiłem, poświęcę się teraz na spokojnie szukaniu sponsora. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Jest spore zainteresowanie tym autem i słyszał już o nim chyba każdy kto poświęca swój czas na forach motoryzacyjnych. Zgłaszały się osoby które chciały by kupić takie auto, mogły by złożyć zamówienie ? Jednak jeszcze całkiem sporo osób o nim nie wie i to jest lekcja domowa do dorobienia. Najkorzystniej jest wisieć w inetrnecie na jakimś dużym portalu przez tydzień. Wtedy codziennie jest kilka zapytań o zestawy i gotowe auta. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#143
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Wszystko super ale ten szeroki słupe przedni mi jakos straszliwie nie pasuje, wiem ze było juz o tym ale czy naprawdę nie szło tego przerobić bo teraz to jeszcze bardziej sie rzuca jak auto jest wykonczone w podkladzie Niestety nic z nim nie zrobię na tym etapie. Zobaczymy jak wyjdzie w prototypie ale i tak łatwiej będzie mi zmodyfikować na prototypowym nadwoziu z laminatów i z niego zdjąć ponownie formy do przedniej części nadwozia niż teraz kuć kopyto i wycinać stalowe podszybie z fiata, które jest wklejone w resztę kopyta. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
W czasie przerwy przy pracach nad Kozmo związanej z poszukiwaniem dalszego dofinansowania projektu trzeba też udzielać się medialnie ;-)
Poniżej link do wywiadu ze mną w którym w skrócie opowiadam skąd pomysł i dlaczego tak a nie inaczej. Zapraszam do lektury ;-) http://think-about.pl/kozmo-polski-samochod-sportowy-wywiad/ -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Ponieważ na zdjęciach z ostatniego transportu Kozmo auto miało podniesione zawieszenie i widać było zbyt wąskie koła w stosunku do tego co ma być docelowo, postanowiłem lekko zretuszować dwa zdjęcia.
Mniej więcej tak auto będzie wyglądało docelowo. Mam nadzieję, że teraz bardziej się podoba ;-) ![]() ![]() -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#146
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Jesli chodzi o finansowanie:
http://www.ncbir.pl/programy-krajowe/innot...u-innotech.html Zajrzyj do listy obszarów zaawansowanych technologii w ścieżce HI-TECH, sekcja C, dział 29, grupa 29.1, klasa 29.10, podklasa 29.10B ![]() Myślę, że masz potencjał na wniosek o dużej szansy uzyskania dofinansowania. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Jesli chodzi o finansowanie: http://www.ncbir.pl/programy-krajowe/innot...u-innotech.html Zajrzyj do listy obszarów zaawansowanych technologii w ścieżce HI-TECH, sekcja C, dział 29, grupa 29.1, klasa 29.10, podklasa 29.10B ![]() Myślę, że masz potencjał na wniosek o dużej szansy uzyskania dofinansowania. Dziękuję bardzo za podesłanie tej informacji. Teraz właśnie doszedłem do takiego momentu, że już nie mam co samemu robić przy aucie więc skupiam się już tylko na wyszukaniu źródeł finansowania. Już też poszły dwa wnioski do innych programów – trzymajcie kciuki – może coś się uda ;-) -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sun, 25 March 2012 ![]() |
Zastanawiam się czy to nie walka z wiatrakami. Trudno będzie znaleźć sponsora bo konkurencja na podłożu małych lekkich sportowych aut jest spora. Prędzej by się znalazł sponsor na bodykity lub zestawy do modyfikacji aut produkowanych obecnie. Mając 200tyś zł raczej nie postawił bym na ten wóz ale tylko z tego powodu, że nie widzę tutaj zysku na jeden egzemplarz i dla zabawy to budowa takiego auta jest fajna ale na pewno nie ma dużych szans na obecnym rynku. Zbudowanie auta to już są ogromne koszata a wprowadzenie go na rynek przerasta budowę. Na twoim miejscu budował bym sobie to auto we własnym zakresie ile sie da. Doceniam twoje dzieło i jak mówi stare powiedzenie: "Dobrego chwalić nie trzeba, bo się samo chwali." Nie miej do mnie urazy, takie jest po prostu moje zdanie.
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Zastanawiam się czy to nie walka z wiatrakami. Trudno będzie znaleźć sponsora bo konkurencja na podłożu małych lekkich sportowych aut jest spora. Prędzej by się znalazł sponsor na bodykity lub zestawy do modyfikacji aut produkowanych obecnie. Mając 200tyś zł raczej nie postawił bym na ten wóz ale tylko z tego powodu, że nie widzę tutaj zysku na jeden egzemplarz i dla zabawy to budowa takiego auta jest fajna ale na pewno nie ma dużych szans na obecnym rynku. Zbudowanie auta to już są ogromne koszata a wprowadzenie go na rynek przerasta budowę. Na twoim miejscu budował bym sobie to auto we własnym zakresie ile sie da. Doceniam twoje dzieło i jak mówi stare powiedzenie: "Dobrego chwalić nie trzeba, bo się samo chwali." Nie miej do mnie urazy, takie jest po prostu moje zdanie. Spoko, szanuję zdanie innych ;-) Ale 200 tys. to koszt przygotowania prototypu i w produkcji bo obejmuje formy z żywotnością na kilkadziesiąt nadwozi, stół montażowy itd. Gotowe auta będą kosztować od 50 do 90 tys. zł (od 1,2 qolnossącego do 1,4 TJet) a zestaw ok. 30 tys. zł czyli samemu 200 konnego potwora będzi emozńa zbudować za jakieś 50–60 tys. zł. Czy jest rynek czy nie ma – to trudno oszacować. Replik siódemek p. Cieluch sprzedał blisko 200 sztuk przez kilka lat (Adam Walenda pewnie sprostuje dokładnie tę liczbę ;-) ). Ludzie kupują Lancery za 70–90 tys. i modyfikują je za kolejne dziesiątki tysięcy osiągając auto którym praktycznie nie da się jeździć na co dzień. Więc jako 2 czy 3 auto tylko do zabaw na torze może być niezłą alternatywą. W końcu to będzie małe, lekkie i piekielnie mocne autko. A przy tym jednak tańsze w eksploatacji. A przewagę nad replikami Siódemki będzie miało taką, że będzie to auto zamknięte, z ogrzewaniem, którym spokojnie można dojechać na kołach na tor i mimo wszystko na ulicy będzie wyglądać prawie jak normalne auto z tłoczonych blach. Ponieważ rynek jest wielką niewiadomą a sam projekt jednak dość oryginalny szukam raczej wsparcia w formie sponsoringu niż inwestycji w projekt. Bo nie mam żadnej gwarancji, że przekonam polskich ścigaczy do kupna kit-cara zamiast Subaru, Evo czy starej M3. Pożyjemy, zobaczymy ;-) -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok ![]() |
Spoko, szanuję zdanie innych ;-) Ale 200 tys. to koszt przygotowania prototypu i w produkcji bo obejmuje formy z żywotnością na kilkadziesiąt nadwozi, stół montażowy itd. Gotowe auta będą kosztować od 50 do 90 tys. zł (od 1,2 qolnossącego do 1,4 TJet) a zestaw ok. 30 tys. zł czyli samemu 200 konnego potwora będzi emozńa zbudować za jakieś 50–60 tys. zł. Czy jest rynek czy nie ma – to trudno oszacować. Replik siódemek p. Cieluch sprzedał blisko 200 sztuk przez kilka lat (Adam Walenda pewnie sprostuje dokładnie tę liczbę ;-) ). Ludzie kupują Lancery za 70–90 tys. i modyfikują je za kolejne dziesiątki tysięcy osiągając auto którym praktycznie nie da się jeździć na co dzień. Więc jako 2 czy 3 auto tylko do zabaw na torze może być niezłą alternatywą. W końcu to będzie małe, lekkie i piekielnie mocne autko. A przy tym jednak tańsze w eksploatacji. A przewagę nad replikami Siódemki będzie miało taką, że będzie to auto zamknięte, z ogrzewaniem, którym spokojnie można dojechać na kołach na tor i mimo wszystko na ulicy będzie wyglądać prawie jak normalne auto z tłoczonych blach. Ponieważ rynek jest wielką niewiadomą a sam projekt jednak dość oryginalny szukam raczej wsparcia w formie sponsoringu niż inwestycji w projekt. Bo nie mam żadnej gwarancji, że przekonam polskich ścigaczy do kupna kit-cara zamiast Subaru, Evo czy starej M3. Pożyjemy, zobaczymy ;-) Wydaje mi się, że ktoś kto zastanawia się nad EVO, STi czy innym autem tego pokroju nie spojrzy przychylnym okiem w kierunku Kozmo, tak samo jak target klientów na repliki Lotusa jest chybiony, bo wg. mnie kogoś szukającego typowego "paździocha" z otwartym dachem, bez zbędnych gadżetów nie przekona zamknięta buda i ogrzewanie, nie mówiąc o kulcie samego auta. Na Polskim rynku raczej nie znajdziesz zbytu w kręgu odbiorców prywatnych, w krajach gdzie jest moda na kit cary powinno być łatwiej, ale jeżeli udałoby się utworzyć puchar Kozmo, to planowana cena w stosunku do tego co samochód oferuje byłaby co najmniej korzystna. |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Na pewno seria wyścigowa pomogła by w sprzedaży tych pierwszych 30 sztuk. Zresztą co do dofinansowań, nie trzeba liczyć na sponsorów, jest wiele programó dofinansowań, a niektóre idealnie wpasowują się własnie w ten projekt, jak np. ten podany przeze mnie.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 February 2004 Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW ![]() |
po wejscu w zycie tych nowych przepisów dotyczących kit carówmoze być to trudno zarejstrować... ale Ty pewnie juz masz te przepisy rozpoznane
![]() -------------------- Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz http://tnij.org/cosworth Mój projekt |
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Wydaje mi się, że ktoś kto zastanawia się nad EVO, STi czy innym autem tego pokroju nie spojrzy przychylnym okiem w kierunku Kozmo, tak samo jak target klientów na repliki Lotusa jest chybiony, bo wg. mnie kogoś szukającego typowego "paździocha" z otwartym dachem, bez zbędnych gadżetów nie przekona zamknięta buda i ogrzewanie, nie mówiąc o kulcie samego auta. Na Polskim rynku raczej nie znajdziesz zbytu w kręgu odbiorców prywatnych, w krajach gdzie jest moda na kit cary powinno być łatwiej, ale jeżeli udałoby się utworzyć puchar Kozmo, to planowana cena w stosunku do tego co samochód oferuje byłaby co najmniej korzystna. Nie szukam, rynku zbyt w dziesiątkach aut rocznie – choć fajnie by było gdyby hobby stało się głównym źródłem dochodu. Na początek będę zadowolony jeśli uda się sprzedać kilka sztuk. Tak czy inaczej moim zadaniem jest próba zmiany polskiego myślenia, że do track dayów i rallysprintów najlepiej kupić Evo, które i tak po modyfikacjach staje się drugim czy trzecim autem w rodzinie. Owszem są tacy, którzy z uporem jeżdżą nimi na co dzień – ale większość właścicieli Evo jeżdżących w różnych imprezach, których znam, śmiga na co dzień zwykłymi autami. Teraz moja w tym głowa aby zmienić to podejście i przekonać takich ludzi, że małe, lekkie Kozmo będzie lepszą torową zabawką. Czyli po prostu muszę je takie zbudować aby z dobrym kierowcą pokazało swój potencjał. Liczę na to, że wtedy obroni się samo. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#154
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
po wejscu w zycie tych nowych przepisów dotyczących kit carówmoze być to trudno zarejstrować... ale Ty pewnie juz masz te przepisy rozpoznane ![]() Nie będzie łatwo ale damy radę ;-) Trzeba przebrnąć przez kilkadziesiąt unijnych dyrektyw. -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Dawno nic nie pisałem nt. Kozmo - trochę z powodu wakacyjnej przerwy od projektu, trochę z powodu szukania dalszego jego finansowania.
Zapraszam Was na prezentację dotychczasowych postępów prac przy KOZMO, która odbędzie się 31.08-1.09 przy okazji IV i V rundy Rallycrososs Cup na Torze Słomczyn, dzięki uprzejmości kolegów z grupy Youngtimer Warsaw, którzy organizują tam swoją wystawę i postanowili mnie zaprosić jako gościa Dla facebookowców link do wydarzenia: KOZMO - prezentacja postępów prac -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]()
Post
#156
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Szansa to chyba tylko puchar.
Wlascicieli evo czy sti nie przekonasz bo to zupelnie inne auta niz taki projekt. Chodzi tez o to ze do pewnego etapu kazdy moze siasc do evo mama babcia i nim normalnie pojedzie, na zakupy, wakacje czy do pracy. Takim kit carem nie ma szans. W przypadku odsprzedazy zadbanego evo/sti sprzedaz to moment a i cena ok. Taki kit car raczej nie sprzedawalny a jesli juz to pewnie za grosze. Ale np zorganizowac puchar w srod mlodych kierowcow np ze szkol mechanicznych i podobnych. Jesli kazda szkola zakupila by jeden taki pojazd i wystawiala by swojego kierowce to na poczatek troszke bys tego sprzedal i i wiele osob by moglo poogladac dotkanc itd jesli by np stal w szkole. -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 15 October 2008 Skąd: Kamień Pomorski ![]() |
Moim zdaniem w Polsce wszystko zależy od ceny i dobrej reklamy bo zainteresowanie tym autem będzie napewno .Ja życze Tobie tego abyś znalazł dużą rzesze ludzi którzy będą zainteresowani zakupem KOZMO bo jesteś człowiekiem który ma pasję i cel w życiu . Powodzenia!
-------------------- FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport |
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 15 October 2012 Skąd: ŁDZ ![]() |
Moim zdaniem z jakimś małym fiatowskim turbo albo fajnie wykręconym NA to będzie naprawdę świetna zabawka na tor i NA DROGĘ-pomyślcie małe, lekkiebi tanie w eksploatacji, idealne do latania po fajnych, krętych traskach. To zależy też od tego na ile komfortowo będzie wykonana kabina, ale ja bym nie skreślał zupełnie tego pojazdu w roli unusual driver'a
![]() Jakie jest stadium prac, jest już zrobiona karoseria? -------------------- - What is Turbina?
- Turbina is spinning! |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI ![]() |
Ja mam osobiście nadzieje że się uda
![]() |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 15 April 2009 Skąd: Wrocław/Warszawa ![]() |
Zapraszałem Was na pierwszą publiczną prezentację postępów prac przy Kozmo, która odbyła się w ten weekend na Torze Słomczyn.
Było z przygodami ale bardzo fajnie i mam nadzieję, że owocnie. Poniżej kilka zdjęć jak prezentuje się Kozmo na tle przyszłej konkurencji ;-) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Tomasz "Tomcat" Ferdek
www.KOZMO.pl www.facebook.com/kozmo.cars |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 17:02 |