Shoutbox 0 nowych PW 


18 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dziennik budowy KOZMO
TomcatT4
post Tue, 11 Jun 2013 - 17:39
Post #141


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(Remy @ Thu, 06 Jun 2013 - 11:54) *
Może opisz projekt auta na kickstarter.com? Łatwiej zebrać pieniądze kiedy wpłacają ludzie z całego świata smile.gif


Kickstarter z definicji odrzuca projekty motoryzacyjne. Będę próbowąl na innym amerykańskim portalu crowdfundingowym ale z tego co widziałem to tam zbiórki idą tak samo ślamazarnie jak na polskim: Polak Potrafi.
Ponieważ doszedłem już do etapu, że wszystko co mogłem ręcznie w garażu zrobić to zrobiłem, poświęcę się teraz na spokojnie szukaniu sponsora.


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Jun 2013 - 17:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TomcatT4
post Tue, 11 Jun 2013 - 17:41
Post #142


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(Pablo0000 @ Sat, 08 Jun 2013 - 11:18) *
Jest spore zainteresowanie tym autem i słyszał już o nim chyba każdy kto poświęca swój czas na forach motoryzacyjnych. Zgłaszały się osoby które chciały by kupić takie auto, mogły by złożyć zamówienie ?



Jednak jeszcze całkiem sporo osób o nim nie wie i to jest lekcja domowa do dorobienia.
Najkorzystniej jest wisieć w inetrnecie na jakimś dużym portalu przez tydzień. Wtedy codziennie jest kilka zapytań o zestawy i gotowe auta.


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Tue, 11 Jun 2013 - 17:42
Post #143


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(Kosiarz @ Mon, 10 Jun 2013 - 12:39) *
Wszystko super ale ten szeroki słupe przedni mi jakos straszliwie nie pasuje, wiem ze było juz o tym ale czy naprawdę nie szło tego przerobić bo teraz to jeszcze bardziej sie rzuca jak auto jest wykonczone w podkladzie


Niestety nic z nim nie zrobię na tym etapie. Zobaczymy jak wyjdzie w prototypie ale i tak łatwiej będzie mi zmodyfikować na prototypowym nadwoziu z laminatów i z niego zdjąć ponownie formy do przedniej części nadwozia niż teraz kuć kopyto i wycinać stalowe podszybie z fiata, które jest wklejone w resztę kopyta.


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Sat, 22 Jun 2013 - 13:24
Post #144


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





W czasie przerwy przy pracach nad Kozmo związanej z poszukiwaniem dalszego dofinansowania projektu trzeba też udzielać się medialnie ;-)
Poniżej link do wywiadu ze mną w którym w skrócie opowiadam skąd pomysł i dlaczego tak a nie inaczej. Zapraszam do lektury ;-)
http://think-about.pl/kozmo-polski-samochod-sportowy-wywiad/


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Sat, 22 Jun 2013 - 17:11
Post #145


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





Ponieważ na zdjęciach z ostatniego transportu Kozmo auto miało podniesione zawieszenie i widać było zbyt wąskie koła w stosunku do tego co ma być docelowo, postanowiłem lekko zretuszować dwa zdjęcia.
Mniej więcej tak auto będzie wyglądało docelowo. Mam nadzieję, że teraz bardziej się podoba ;-)





--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Tue, 25 Jun 2013 - 12:48
Post #146


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Jesli chodzi o finansowanie:
http://www.ncbir.pl/programy-krajowe/innot...u-innotech.html
Zajrzyj do listy obszarów zaawansowanych technologii w ścieżce HI-TECH, sekcja C, dział 29, grupa 29.1, klasa 29.10, podklasa 29.10B wink.gif
Myślę, że masz potencjał na wniosek o dużej szansy uzyskania dofinansowania.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Wed, 26 Jun 2013 - 05:48
Post #147


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(kompot @ Tue, 25 Jun 2013 - 12:48) *
Jesli chodzi o finansowanie:
http://www.ncbir.pl/programy-krajowe/innot...u-innotech.html
Zajrzyj do listy obszarów zaawansowanych technologii w ścieżce HI-TECH, sekcja C, dział 29, grupa 29.1, klasa 29.10, podklasa 29.10B wink.gif
Myślę, że masz potencjał na wniosek o dużej szansy uzyskania dofinansowania.


Dziękuję bardzo za podesłanie tej informacji. Teraz właśnie doszedłem do takiego momentu, że już nie mam co samemu robić przy aucie więc skupiam się już tylko na wyszukaniu źródeł finansowania. Już też poszły dwa wnioski do innych programów – trzymajcie kciuki – może coś się uda ;-)


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
itcenter
post Wed, 26 Jun 2013 - 11:42
Post #148


Rookie
Dołączył: Sun, 25 March 2012





Zastanawiam się czy to nie walka z wiatrakami. Trudno będzie znaleźć sponsora bo konkurencja na podłożu małych lekkich sportowych aut jest spora. Prędzej by się znalazł sponsor na bodykity lub zestawy do modyfikacji aut produkowanych obecnie. Mając 200tyś zł raczej nie postawił bym na ten wóz ale tylko z tego powodu, że nie widzę tutaj zysku na jeden egzemplarz i dla zabawy to budowa takiego auta jest fajna ale na pewno nie ma dużych szans na obecnym rynku. Zbudowanie auta to już są ogromne koszata a wprowadzenie go na rynek przerasta budowę. Na twoim miejscu budował bym sobie to auto we własnym zakresie ile sie da. Doceniam twoje dzieło i jak mówi stare powiedzenie: "Dobrego chwalić nie trzeba, bo się samo chwali." Nie miej do mnie urazy, takie jest po prostu moje zdanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Wed, 26 Jun 2013 - 11:56
Post #149


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(itcenter @ Wed, 26 Jun 2013 - 11:42) *
Zastanawiam się czy to nie walka z wiatrakami. Trudno będzie znaleźć sponsora bo konkurencja na podłożu małych lekkich sportowych aut jest spora. Prędzej by się znalazł sponsor na bodykity lub zestawy do modyfikacji aut produkowanych obecnie. Mając 200tyś zł raczej nie postawił bym na ten wóz ale tylko z tego powodu, że nie widzę tutaj zysku na jeden egzemplarz i dla zabawy to budowa takiego auta jest fajna ale na pewno nie ma dużych szans na obecnym rynku. Zbudowanie auta to już są ogromne koszata a wprowadzenie go na rynek przerasta budowę. Na twoim miejscu budował bym sobie to auto we własnym zakresie ile sie da. Doceniam twoje dzieło i jak mówi stare powiedzenie: "Dobrego chwalić nie trzeba, bo się samo chwali." Nie miej do mnie urazy, takie jest po prostu moje zdanie.


Spoko, szanuję zdanie innych ;-)

Ale 200 tys. to koszt przygotowania prototypu i w produkcji bo obejmuje formy z żywotnością na kilkadziesiąt nadwozi, stół montażowy itd.
Gotowe auta będą kosztować od 50 do 90 tys. zł (od 1,2 qolnossącego do 1,4 TJet) a zestaw ok. 30 tys. zł czyli samemu 200 konnego potwora będzi emozńa zbudować za jakieś 50–60 tys. zł.

Czy jest rynek czy nie ma – to trudno oszacować. Replik siódemek p. Cieluch sprzedał blisko 200 sztuk przez kilka lat (Adam Walenda pewnie sprostuje dokładnie tę liczbę ;-) ). Ludzie kupują Lancery za 70–90 tys. i modyfikują je za kolejne dziesiątki tysięcy osiągając auto którym praktycznie nie da się jeździć na co dzień. Więc jako 2 czy 3 auto tylko do zabaw na torze może być niezłą alternatywą. W końcu to będzie małe, lekkie i piekielnie mocne autko. A przy tym jednak tańsze w eksploatacji. A przewagę nad replikami Siódemki będzie miało taką, że będzie to auto zamknięte, z ogrzewaniem, którym spokojnie można dojechać na kołach na tor i mimo wszystko na ulicy będzie wyglądać prawie jak normalne auto z tłoczonych blach.

Ponieważ rynek jest wielką niewiadomą a sam projekt jednak dość oryginalny szukam raczej wsparcia w formie sponsoringu niż inwestycji w projekt. Bo nie mam żadnej gwarancji, że przekonam polskich ścigaczy do kupna kit-cara zamiast Subaru, Evo czy starej M3.

Pożyjemy, zobaczymy ;-)


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maciu$
post Wed, 26 Jun 2013 - 12:54
Post #150


Super User
Dołączył: Sat, 05 July 2008
Skąd: Białystok





CYTAT(TomcatT4 @ Wed, 26 Jun 2013 - 11:56) *
Spoko, szanuję zdanie innych ;-)

Ale 200 tys. to koszt przygotowania prototypu i w produkcji bo obejmuje formy z żywotnością na kilkadziesiąt nadwozi, stół montażowy itd.
Gotowe auta będą kosztować od 50 do 90 tys. zł (od 1,2 qolnossącego do 1,4 TJet) a zestaw ok. 30 tys. zł czyli samemu 200 konnego potwora będzi emozńa zbudować za jakieś 50–60 tys. zł.

Czy jest rynek czy nie ma – to trudno oszacować. Replik siódemek p. Cieluch sprzedał blisko 200 sztuk przez kilka lat (Adam Walenda pewnie sprostuje dokładnie tę liczbę ;-) ). Ludzie kupują Lancery za 70–90 tys. i modyfikują je za kolejne dziesiątki tysięcy osiągając auto którym praktycznie nie da się jeździć na co dzień. Więc jako 2 czy 3 auto tylko do zabaw na torze może być niezłą alternatywą. W końcu to będzie małe, lekkie i piekielnie mocne autko. A przy tym jednak tańsze w eksploatacji. A przewagę nad replikami Siódemki będzie miało taką, że będzie to auto zamknięte, z ogrzewaniem, którym spokojnie można dojechać na kołach na tor i mimo wszystko na ulicy będzie wyglądać prawie jak normalne auto z tłoczonych blach.

Ponieważ rynek jest wielką niewiadomą a sam projekt jednak dość oryginalny szukam raczej wsparcia w formie sponsoringu niż inwestycji w projekt. Bo nie mam żadnej gwarancji, że przekonam polskich ścigaczy do kupna kit-cara zamiast Subaru, Evo czy starej M3.

Pożyjemy, zobaczymy ;-)


Wydaje mi się, że ktoś kto zastanawia się nad EVO, STi czy innym autem tego pokroju nie spojrzy przychylnym okiem w kierunku Kozmo, tak samo jak target klientów na repliki Lotusa jest chybiony, bo wg. mnie kogoś szukającego typowego "paździocha" z otwartym dachem, bez zbędnych gadżetów nie przekona zamknięta buda i ogrzewanie, nie mówiąc o kulcie samego auta.
Na Polskim rynku raczej nie znajdziesz zbytu w kręgu odbiorców prywatnych, w krajach gdzie jest moda na kit cary powinno być łatwiej, ale jeżeli udałoby się utworzyć puchar Kozmo, to planowana cena w stosunku do tego co samochód oferuje byłaby co najmniej korzystna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Wed, 26 Jun 2013 - 14:19
Post #151


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Na pewno seria wyścigowa pomogła by w sprzedaży tych pierwszych 30 sztuk. Zresztą co do dofinansowań, nie trzeba liczyć na sponsorów, jest wiele programó dofinansowań, a niektóre idealnie wpasowują się własnie w ten projekt, jak np. ten podany przeze mnie.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kosiarz
post Thu, 27 Jun 2013 - 00:07
Post #152


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 February 2004
Skąd: MIASTO MOCY... WROCŁAW





po wejscu w zycie tych nowych przepisów dotyczących kit carówmoze być to trudno zarejstrować... ale Ty pewnie juz masz te przepisy rozpoznane wink.gif


--------------------
Fuel Games Part I am 21.05.2011 Rothenburg 1/4 ET 13,6 SCIERWOLOT
https://picasaweb.google.com/112471818709940932677/SIERRACOSWORTHKOSIARZ
http://www.youtube.com/user/Kosiarzzz

http://tnij.org/cosworth Mój projekt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Thu, 27 Jun 2013 - 05:46
Post #153


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(Maciu$ @ Wed, 26 Jun 2013 - 12:54) *
Wydaje mi się, że ktoś kto zastanawia się nad EVO, STi czy innym autem tego pokroju nie spojrzy przychylnym okiem w kierunku Kozmo, tak samo jak target klientów na repliki Lotusa jest chybiony, bo wg. mnie kogoś szukającego typowego "paździocha" z otwartym dachem, bez zbędnych gadżetów nie przekona zamknięta buda i ogrzewanie, nie mówiąc o kulcie samego auta.
Na Polskim rynku raczej nie znajdziesz zbytu w kręgu odbiorców prywatnych, w krajach gdzie jest moda na kit cary powinno być łatwiej, ale jeżeli udałoby się utworzyć puchar Kozmo, to planowana cena w stosunku do tego co samochód oferuje byłaby co najmniej korzystna.


Nie szukam, rynku zbyt w dziesiątkach aut rocznie – choć fajnie by było gdyby hobby stało się głównym źródłem dochodu. Na początek będę zadowolony jeśli uda się sprzedać kilka sztuk. Tak czy inaczej moim zadaniem jest próba zmiany polskiego myślenia, że do track dayów i rallysprintów najlepiej kupić Evo, które i tak po modyfikacjach staje się drugim czy trzecim autem w rodzinie. Owszem są tacy, którzy z uporem jeżdżą nimi na co dzień – ale większość właścicieli Evo jeżdżących w różnych imprezach, których znam, śmiga na co dzień zwykłymi autami. Teraz moja w tym głowa aby zmienić to podejście i przekonać takich ludzi, że małe, lekkie Kozmo będzie lepszą torową zabawką. Czyli po prostu muszę je takie zbudować aby z dobrym kierowcą pokazało swój potencjał. Liczę na to, że wtedy obroni się samo.


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Thu, 27 Jun 2013 - 06:12
Post #154


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





CYTAT(Kosiarz @ Thu, 27 Jun 2013 - 00:07) *
po wejscu w zycie tych nowych przepisów dotyczących kit carówmoze być to trudno zarejstrować... ale Ty pewnie juz masz te przepisy rozpoznane wink.gif


Nie będzie łatwo ale damy radę ;-)
Trzeba przebrnąć przez kilkadziesiąt unijnych dyrektyw.


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Tue, 27 Aug 2013 - 07:21
Post #155


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





Dawno nic nie pisałem nt. Kozmo - trochę z powodu wakacyjnej przerwy od projektu, trochę z powodu szukania dalszego jego finansowania.

Zapraszam Was na prezentację dotychczasowych postępów prac przy KOZMO, która odbędzie się 31.08-1.09 przy okazji IV i V rundy Rallycrososs Cup na Torze Słomczyn, dzięki uprzejmości kolegów z grupy Youngtimer Warsaw, którzy organizują tam swoją wystawę i postanowili mnie zaprosić jako gościa

Dla facebookowców link do wydarzenia:
KOZMO - prezentacja postępów prac


--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 27 Aug 2013 - 08:12
Post #156


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Szansa to chyba tylko puchar.
Wlascicieli evo czy sti nie przekonasz bo to zupelnie inne auta niz taki projekt.
Chodzi tez o to ze do pewnego etapu kazdy moze siasc do evo mama babcia i nim normalnie pojedzie, na zakupy, wakacje czy do pracy.
Takim kit carem nie ma szans.
W przypadku odsprzedazy zadbanego evo/sti sprzedaz to moment a i cena ok. Taki kit car raczej nie sprzedawalny a jesli juz to pewnie za grosze.

Ale np zorganizowac puchar w srod mlodych kierowcow np ze szkol mechanicznych i podobnych. Jesli kazda szkola zakupila by jeden taki pojazd i wystawiala by swojego kierowce to na poczatek troszke bys tego sprzedal i i wiele osob by moglo poogladac dotkanc itd jesli by np stal w szkole.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KamilC20XE
post Tue, 27 Aug 2013 - 20:57
Post #157


Forum Homee
Dołączył: Wed, 15 October 2008
Skąd: Kamień Pomorski





Moim zdaniem w Polsce wszystko zależy od ceny i dobrej reklamy bo zainteresowanie tym autem będzie napewno .Ja życze Tobie tego abyś znalazł dużą rzesze ludzi którzy będą zainteresowani zakupem KOZMO bo jesteś człowiekiem który ma pasję i cel w życiu . Powodzenia!


--------------------
FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowalfik
post Wed, 28 Aug 2013 - 01:49
Post #158


Frequent User
Dołączył: Mon, 15 October 2012
Skąd: ŁDZ





Moim zdaniem z jakimś małym fiatowskim turbo albo fajnie wykręconym NA to będzie naprawdę świetna zabawka na tor i NA DROGĘ-pomyślcie małe, lekkiebi tanie w eksploatacji, idealne do latania po fajnych, krętych traskach. To zależy też od tego na ile komfortowo będzie wykonana kabina, ale ja bym nie skreślał zupełnie tego pojazdu w roli unusual driver'a wink.gif

Jakie jest stadium prac, jest już zrobiona karoseria?


--------------------
- What is Turbina?
- Turbina is spinning!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
|Joteusz|
post Wed, 28 Aug 2013 - 08:27
Post #159


Super User
Dołączył: Fri, 07 December 2012
Skąd: WI





Ja mam osobiście nadzieje że się uda smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TomcatT4
post Wed, 04 Sep 2013 - 06:38
Post #160


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 April 2009
Skąd: Wrocław/Warszawa





Zapraszałem Was na pierwszą publiczną prezentację postępów prac przy Kozmo, która odbyła się w ten weekend na Torze Słomczyn.
Było z przygodami ale bardzo fajnie i mam nadzieję, że owocnie.
Poniżej kilka zdjęć jak prezentuje się Kozmo na tle przyszłej konkurencji ;-)















--------------------
Tomasz "Tomcat" Ferdek

www.KOZMO.pl
www.facebook.com/kozmo.cars
Go to the top of the page
 
+Quote Post

18 Stron V  « < 6 7 8 9 10 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 17:02