![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1201
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Jak dla was trwałość jest na pierwszym miejscu we frajdzie z jazdy, to może się przesiądźcie na gokarty z pod marketu. Wiadomo że fajnie jak sprzęt działa, no ale to jest jednak motorsport, żywotność nigdy nie była tu najważniejsza.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1202
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Jak dla was trwałość jest na pierwszym miejscu we frajdzie z jazdy, to może się przesiądźcie na gokarty z pod marketu. Wiadomo że fajnie jak sprzęt działa, no ale to jest jednak motorsport, żywotność nigdy nie była tu najważniejsza. Nie, no skąd, w ogóle nie ważna. Liczą się emocje, i kaboom na każdej imprezie. ![]() Ja prdl. |
|
|
![]()
Post
#1203
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No chyba nie ma nic lepszego jak awaria po kilku kółkach na opłaconym track dayu. Laweta, transport do domu,naprawianie i modlenie w następnej imprezie żeby wrócił o własnych siłach. Mokry sen amatora ścigania
![]() Ale...co kto lubi... Dlatego kupiłem nowy wóz za worek siana żeby uniknąć takich niespodzianek. Oby ![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1204
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie, no skąd, w ogóle nie ważna. Liczą się emocje, i kaboom na każdej imprezie. ![]() Ja prdl. Usterki u Piwa występują ponad normę. Możliwe, że ten silnik nie był zaprojektowany do 1.5g w zakręcie , a Piwo ma talent do psucia. Ja też przez parę lat zajeździłem 2 silniki (k20, BP). Taki jest koszt jazdy i nauki. U nas know how jest w polu, mało kto rozumie, że silnik do szybkiego wozu trzeba przygotować i zadbać o smarowanie w zakrętach. Z innej beczki BP 1.8 z MX5 przyjmuje 1.7g bocznego bez większych modyfikacji (trochę miska powiększona, ale bez pogłębiania) , ciśnienie oleju nie spada. Widocznie MX5 było robione pod zakręty, a silnik w Vectrze/Saabie do jazdy po bułki. Tak jak pisałem, ja bym pogłębił miskę, wejdzie 2l więcej oleju (na plus) i do tego znacznie zwiększy się limit przeciążenia, gdzie smok wystaje ponad lustro. Jest jeszcze pytanie, jak ten smok jest zbudowany. Powinna być szczelina poprzecznie do wału. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1205
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Co do poglebiania musi byc na to miejsce pod autem. Przyjrze sie czy jest luz miedzy dyfuzorem a miska. Inna sprawa obawiam sie ze jak ktos zacznie cos tam dlubac i spawac to miska sie wypaczy od spawania i nie uszczelni sie juz i bedzie cieknac, smok jak sie pospawa to powstana mikro dziury w aluminium spawanym i bedzie zaciagac powietrze bokiem zamiast olej. Albo zapomna uszczelnic smok przy skladaniu i pojezdze rownie wiele do kolejnego padnietego silnika jak zawsze.
Brak niestety na rynku fachowcow i co kto sie dotknie do auta to spierdoli. Co do szczeliny to nie rozumiem. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1206
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 12 December 2017 ![]() |
Jak tak czytam, to zamykam oczy i sobie wyobrazam auto co jedzie na kazdy track day i wraca bez awarii
![]() |
|
|
![]()
Post
#1207
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na każdy TD wiecznie to nie, to jednak są obciążenia ponadnormatywne ponad 300 koni i silnik za 1500?
Awarie są ale co trackday ? I to grube kosztujące miesiące i stracone sezony naprawy? Wg mnie to nadstosunek mocy do podzespołów i przyczepności i jest przegrzewanie uciekanie oleju nadwyrężania hamulców fuckupy z elektroniką dokładaną bo czujnik bo nieskonfugurowane (a kiedy konfigurować jak awaria za awaria-tcs'a na przykład , ABS błędy (po co ABS w takim aucie btw) coś i coś wykładniczo do komplikacji. Co do trwałości to stara maksyma mówi że wygrywa to co dojeżdża na metę , a nie to co jest przez chwilę szybkie . -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#1208
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Jak tak czytam, to zamykam oczy i sobie wyobrazam auto co jedzie na kazdy track day i wraca bez awarii ![]() Są, GT3 RS. Generalnie każdy nowy sportowy samochód będzie wielokrotnie mniej awaryjny niż 20 letnie tuningowane pojazdy. Wystarczy spojrzeć na Track Masters gdzie sesje są przerywane przez awarię starych aut. W nowych autach usterki które unieruchomią auto na torze zdarzają się rzadko. |
|
|
![]()
Post
#1209
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Są, GT3 RS. Generalnie każdy nowy sportowy samochód będzie wielokrotnie mniej awaryjny niż 20 letnie tuningowane pojazdy. Wystarczy spojrzeć na Track Masters gdzie sesje są przerywane przez awarię starych aut. W nowych autach usterki które unieruchomią auto na torze zdarzają się rzadko. Nie znam pełnych statystyk, ale na Poznaniu w ostatnich latach ja słyszałem o 2 czy 3 wywalonych silnikach w Porsche. Ale nikt normalny mając furę za bańkę i chcąc zrealizować to na gwarancji się nie chwali. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1210
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 December 2021 ![]() |
Są, GT3 RS. Generalnie każdy nowy sportowy samochód będzie wielokrotnie mniej awaryjny niż 20 letnie tuningowane pojazdy. Wystarczy spojrzeć na Track Masters gdzie sesje są przerywane przez awarię starych aut. W nowych autach usterki które unieruchomią auto na torze zdarzają się rzadko. Nie tylko ![]() -------------------- Toyota MR2 ZW30
1ZZ: Tor Łódź 1.01.55, Tor Poznań 1.57.82 2ZZ: Tor Łódź 1.00.11 |
|
|
![]()
Post
#1211
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jest sporo aut jezdzacych bez awarii, ale ile maja mocy i jakie robia czasy? Nie o tym temat. Z pewnością mozna zrobic ten motor, żeby służył dlugo.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1212
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 30 January 2019 ![]() |
Jest sporo aut jezdzacych bez awarii, ale ile maja mocy i jakie robia czasy? No właśnie wciskanie Piwo mx-5 zamiast jego Opla to lekka pomyłka. Mam styczność z tymi wozami, i to są świetne auta na zakręty, ale strasznie wolne na prostej, i to są bardziej auta do nauki niż dla starego wyjadacza, to był by zbyt duży przeskok dla Piwo, szkoda się tak cofać mocno wstecz. Ja trzymam kciuki że się karta odmieni i uda się dopracować silnik, Pwio nie poddawaj się ![]() |
|
|
![]()
Post
#1213
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Mx5 na zakretach tez nie robi szczegolnych przeciazen.
Jest tanie male i jako jedno z nielicznych japanwozow jest RWD przez dekady wiec zrozumiale, ze ma wieli fanow, ale czasy jakie robina tle reszty stawki kazdy widzi. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1214
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Wszystko się sprowadza do potrzeb i oczekiwań właściciela wyścigówki. Czy woli z dużym ryzykiem awarii bić rekordy i poprawiać czasy czy też się wyjeździć i wyszaleć z dużą ilością okrążeń torowych, po czym wrócić sprawnym autem na kołach i rano pojechać do pracy.
Życie pokazuje że im więcej ingerencji i przeróbek tym więcej problemów i awarii.Taki schemat chyba można ustalić za wzorzec. -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1215
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dokładnie tak. Wszystko kwestia nastawienia na to jakie czasy chce sie robic. Sa tacy, ktorzy wopa pojechac raz a dobrze
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1216
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Tak samo jest na cwiartke. Jedni tluka raz za razem 14s i nic sie nie dzieje, a sa auta co robia 9s i co wyjazd odbudowa silnika.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#1217
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wszystko się sprowadza do potrzeb i oczekiwań właściciela wyścigówki. Czy woli z dużym ryzykiem awarii bić rekordy i poprawiać czasy czy też się wyjeździć i wyszaleć z dużą ilością okrążeń torowych, po czym wrócić sprawnym autem na kołach i rano pojechać do pracy. Życie pokazuje że im więcej ingerencji i przeróbek tym więcej problemów i awarii.Taki schemat chyba można ustalić za wzorzec. Z pierwszym stwierdzeniem się zgadzam. Z drugim nie. Ciekawe jakby się zachowało TTRS, gdyby ustawić porządnie geometrię na tor, skompensować nadmiar masy z przodu stabilizatorami i dać slicka.Czy silnik wytrzyma 1.5g przeciążenia i nie odpłynie olej? To, co pisałem wcześniej. Nie mamy know how. Nie wiemy jak modyfikować dany silnik, żeby wytrzymał. A wystarczy wsadzić sprawdzoną jednostkę, zrobić sprawdzone mody i jeździć z mocą +50-100% od fabryki i nic mu nie będzie. Ja z K20 przecierałem szlaki wsadzając kompresor. Delikatnie zwiększałem moc przez 2 lata i sprawdzałem. Najpierw było 290, później 330, końcowo 350 (380 etanol). Z dołu było ograniczone doładowanie. Silnik to znosił i nie było problemów z tego tytułu. Jedyny problem to był z powodu smarowania, a nie za dużej mocy. Z drugiej beczki seryjny BP 1.8 mazdy - wiedziałem, że korba w końcu pęknie. Czekałem kiedy to się stanie. Ustawiłem granicę na okolice 250 koni i pewnie by jeździł do dziś, gdyby nie jazda na niskich obrotach z dużym doładowaniem. Od czasu wymiany korby na chińczyka (i pompy oleju, która jest słabym ogniwem) nie mam problemów silnikowych. Cywil, który przez większość jest uznawany za bezawaryjny jeździ bezawaryjnie, gdy ma seryjną geometrię i gówniane opony. Ale czasów z tego nie będzie. Lepsze czasy to większe przeciążenia i większa szansa, że coś klęknie. Jeden chłopak z S2000 tu lokalnie zajeździł 2 (albo i 3) silniki na Pszczółkach. A przecież fura prawie seria przystosowana do upalania. Takich sytuacji jest dużo, ale kto się chwali fuckupami? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#1218
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Jak tak czytam, to zamykam oczy i sobie wyobrazam auto co jedzie na kazdy track day i wraca bez awarii ![]() Prawda, moge mnozyc,aut na trackmasters pełno,czasy juz grube,a auta jezdza non stop… I tak no ponad 500KM M2C w ilosci sztuk kilku np.. 1.43 na Poznaniu ostatnio bo nie bylo czystej sesji przez ciagle flagi i przerwania,realnie 1.41 do pojechania,prawie seryjny wóz -tylko zawias,program i sportowy klocek,skrzynia manual ![]() |
|
|
![]()
Post
#1219
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 21 February 2013 Skąd: Błonie ![]() |
Jak tak czytam, to zamykam oczy i sobie wyobrazam auto co jedzie na kazdy track day i wraca bez awarii ![]() Prawda, moge mnozyc,aut na trackmasters pełno,czasy juz grube,a auta jezdza non stop… I tak no ponad 500KM M2C w ilosci sztuk kilku np.. 1.43 na Poznaniu ostatnio bo nie bylo czystej sesji przez ciagle flagi i przerwania,realnie 1.41 do pojechania,prawie seryjny wóz -tylko zawias,program i sportowy klocek,skrzynia manual ![]() |
|
|
![]()
Post
#1220
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Prawda, moge mnozyc,aut na trackmasters pełno,czasy juz grube,a auta jezdza non stop… I tak no ponad 500KM M2C w ilosci sztuk kilku np.. 1.43 na Poznaniu ostatnio bo nie bylo czystej sesji przez ciagle flagi i przerwania,realnie 1.41 do pojechania,prawie seryjny wóz -tylko zawias,program i sportowy klocek,skrzynia manual ![]() Potwierdzam widzialem to na wlasne oczy. Dlatego właśnie pytanie o co chodzi z ta mx5filia? Jakis aspekt sportowy? pozaekonomiczny i pozareligijny? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 02:51 |