![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 June 2008 Skąd: OSTROLEKA ![]() |
Dawid jak masz u siebie geomtrie ustawiona na -rozbiezny czy na +zbiezny
-------------------- Corsa A c20let ET 12.26
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
koła są ustawione rozbieżnie około 2-3mm i przy pełnej mocy obciążenie ściska je do zera a koła są prostopadle do drogi
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Super User Dołączył: Mon, 30 June 2008 Skąd: OSTROLEKA ![]() |
dzieki z info u siebie testuje metoda prob i bledow na razie mam ustawione -2 ale jeszcze troszkę ciąga
-------------------- Corsa A c20let ET 12.26
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
A czy Dawid przypadkiem nie jest odwrotnie? Siła ciągu działa na przód, opory do tyłu ciągną wahacze i przy przyspieszaniu koła robią się bardziej rozbieżne niż jak się spokojnie jedzie.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#125
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A czy Dawid przypadkiem nie jest odwrotnie? Siła ciągu działa na przód, opory do tyłu ciągną wahacze i przy przyspieszaniu koła robią się bardziej rozbieżne niż jak się spokojnie jedzie. Dawid dobrze mowi. Jak hamujesz, to buda stara sie "zjechac z kol" do przodu ,a jak przyspieszasz, to kola chca uciec spod samochodu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Ano widzisz, jak przedstawisz to od strony hamowania to jest to logiczne, ale przy przyspieszaniu wydawać by się mogło człowiekowi, że koła powinny robić się rozbieżne, a jednak musi być na odwrót niż przy hamowaniu
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
prosta logika podczas przyśpieszania robią się zbieżne a podczas hamowania rozbieżne
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
(ot) To nie jest takie oczywiste i zależy od konstrukcji zawieszenia.
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
(ot) To nie jest takie oczywiste i zależy od konstrukcji zawieszenia. no jest tak -------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
(ot) To nie jest takie oczywiste i zależy od konstrukcji zawieszenia. OT ale na mcphersonach chyba zawsze tak jest ze sie robi rozbieżność przy obnizaniu ? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
OT ale na mcphersonach chyba zawsze tak jest ze sie robi rozbieżność przy obnizaniu ? A czy nie zalezy to od tego gdzie znajduje sie ramie do koncowki drazka? Bo jak wiesz w audi masz na gorze z przodu, w astrze na gorze z tylu ,w golfach na dole na zwrotnicy itp.itd. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tutaj byla mowa o zmianie geometrii przy przyspieszaniu i hamowaniu. I nie chodzi tu o podnoszenie czy obnizanie zawieszenia, co bardziej o to,ze wahacz pracuje na tulejach i najogolniej mowiac bedzie zataczal kolo wokol pkt mocowania wahacza. Przynajmniej mi sie tak wydaje.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Tutaj byla mowa o zmianie geometrii przy przyspieszaniu i hamowaniu. I nie chodzi tu o podnoszenie czy obnizanie zawieszenia, co bardziej o to,ze wahacz pracuje na tulejach i najogolniej mowiac bedzie zataczalo kolo wokol pkt mocowania wahacza. Przynajmniej mi sie tak wydaje. Tak, masz racje. Ja tylko podjalem temat zaczety przez Cowboya, sorry za ot. -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
To zależy gdzie końcówka z przódu czy tyłu zwrotnicy
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
przy hamowaniu przód sie obniza, przy przyspieszaniu podnosi
nie wiem jak w audi ale w golfie własnie przy hamowanu robiła sie rozbiezność w oplu pewnie bedzie to bardziej widoczne bo ramie dłuzsze ? w audi teoretycznie na odwrót mając auto na geometrii łatwo to sprawdzić naciskając ręką na maskę i patrzec co sie dzieje ze zbieżnością i wtedy widac tendencje -------------------- |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
przy hamowaniu przód sie obniza, przy przyspieszaniu podnosi nie wiem jak w audi ale w golfie własnie przy hamowanu robiła sie rozbiezność w oplu pewnie bedzie to bardziej widoczne bo ramie dłuzsze ? w audi teoretycznie na odwrót mając auto na geometrii łatwo to sprawdzić naciskając ręką na maskę i patrzec co sie dzieje ze zbieżnością i wtedy widac tendencje Ale to predzej wynika wlasnie z tego,ze tuleje w wahaczu sie poddaja, niz z ruchu zawieszenia,a tym samym zmiany zbieznosci przez drazki. Fabrycznie wahacz jest w pozycji rownoleglej do ziemii , wiec te pierwzesz kilka cm ruchu gora/dol niewiele zmienia odleglosc miedzy zwrotnicami. Co innego, jak ktos juz modyfikowal zawieszenie i wahacz jest nierownolegle na postoju samochodu. Wtedy ruch gora/dol powoduje takie hece. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
no ale przy hamowaniu przód się dociąza
jak masz auto na geometri nacisnij na przód auta z siłą np około 50kg (prawie cięzarem ciała) maska idzie do dołu ze 3cm (srednio) i zbiezność sie zmienia, niewiele ale jednak przu mocnym hamowaniu auto moze nurkować bardzo mocno, a przy mocnym przyspieszaniu przód idzie tez ostro do góry, cwiartkowe auta potrafią się bujac jak tapczany ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no ale przy hamowaniu przód się dociąza jak masz auto na geometri nacisnij na przód auta z siłą np około 50kg (prawie cięzarem ciała) maska idzie do dołu ze 3cm (srednio) i zbiezność sie zmienia, niewiele ale jednak przu mocnym hamowaniu auto moze nurkować bardzo mocno, a przy mocnym przyspieszaniu przód idzie tez ostro do góry, cwiartkowe auta potrafią się bujac jak tapczany ![]() Od skoku zawieszenia zawsze bedzie zbieznosc zmieniac sie tak samo (czyli drazki beda rozpyuchac/scoagac zwrotnice,bo odleglosc miedzy kolami sie zmniejsza), niezaleznie od tego czy hamujesz, czy przyspieszasz. Natomiast efekt ten zniweluje sie, gdy drazek kierowniczy jest takiej samej dlugosci, jak wahacz. Wtedy obydwa elementy beda sie zawsze poruszac rownolegle i nie dojdzie do tego efektu, ktory Ty opisujesz. Porownac to mozna do zawieszenia z 2 wahaczami rownoleglymi - tam kolo nie zmienia swojego pochylenia (camber) niezaleznie od pozycji w pionie. A to co ja opisuje spowodowane jest tulejami. Napewno kazdy z Was mial kiedys wybity sworzen zwrotnicy i wtedy przy przyspieszaniu samochod sciagal w strone sprawnego sworznia (bo sily na kole napedowym sprawiaja,ze zaczyna "patrzec" do srodka ) ,a przy hamowaniu w strone uszkodzonego sworznia (bo kolo stara sie uciec w tyl samochodu, a to powoduje jego obrot "na zewatrz" ). Ciekawe ile z tych dywagacji wyleci ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#139
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Z Twoich chyba nic, bo dobrze prawisz. Ogólnie rzecz biorąc mocna ośka powinna w statyce być rozbieżna w zależności oczywiście od zastosowanych materiałów części mocujących elementy prowadzące zawieszenia. Ustawienie, od którego można zacząć pracę nad kątem to dla mocnej cywilnej ośki około 30-45 minut kątowych. To o czym piszecie wyżej to tzw. bumpsteer i to oczywiście inny temat.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 14 June 2010 Skąd: śląsk Imielin ![]() |
Ja robie geometrie rozbieżnie nie z tego powodu czy samochód się dźwiga czy siada, tylko z tego powodu że jak ośka ma 600hp to tuleje wahaczy się odkrztuszają same wahacze też ogólnie cuda sie dzieją dlatego trzeba to skompensować zbieżnością a o ile to już jest wróżenie z fusów najlepiej usztywnić zawieszenie albo ująć mocy nad czym planuje popracować bo przy 220km/h jak samochód traci trakcje i myszkuje po torze to przyznam że mam troszkę stracha w tej puszce
-------------------- Corsa A R32 Turbo Street FWD
2013 Bemowo ET: 11:43 217km/h Rekord Polski do 2015 2012 Ełk ET 11:67 212km/h 2012 Rudniki ET: 11:75 213km/h |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 00:15 |